loading...

کارآفرینی

در تنهایی راحت هستید! کارآفرینان افرادی هستند که با تنهایی مشکلی ندارند. این افراد افرادی هستند که به راحتی می توانند ساعت ها در تنهایی زندگی کنند و به خلاقیت خودشان پر و بال دهند. در حقیقت این

مسعود بازدید : 84 سه شنبه 18 خرداد 1400 زمان : 11:48 نظرات (0)
  1. در تنهایی راحت هستید!

کارآفرینان افرادی هستند که با تنهایی مشکلی ندارند. این افراد افرادی هستند که به راحتی می توانند ساعت ها در تنهایی زندگی کنند و به خلاقیت خودشان پر و بال دهند. در حقیقت این موضوع برای کارآفرینان ضرور است. آن ها باید شب ها را به تنهایی سپری کنند تا بتوانند کارهایی انجام دهند که هیچ انسان دیگری انجام نمی دهد. وقتی که شما کارآفرین می شوید احتیاج دارید تا ساعت هایی را به تنهای سپری کنید و در این ساعت ها کارهایی را انجام دهید که منجر به کارآفرین شدن شما می شود. شما در این ساعت های تنهایی باید خودتان تنها فردی باشید که خودتان را تحریک می کنید و در عین حال ممکن است در این ساعت های تنهایی هیچ کس دیگری در کنار شما نباشد. از این رو در صورتی که فکر می کنید با تنهایی و تنها بودن مشکلی ندارید می توانید انتظار داشته باشید که یک کارآفرین مناسب هستید. تحقیقات نشان داده است که کارآفرینان هرگز از تنهایی و گذراندن زندگی در تنهایی ناراحت نبوده و نیستند!

  1. می توانید رویاهای بزرگ ببینید!

از دیگر ویژگی های کارآفرینان این است که رویاهای بزرگ دارند و می توانند بزرگ رویا ببینند! این موضوع بسیار مهم و اساسی است و در صورتی که شما نتوانید چنین رویاهایی داشته باشید کارآفرین نیستید! شما به عنوان یک کارآفرین باید این جرات را داشته باشید که برای خودتان آینده هایی را تصور کنید که در این آینده ها به آرزوهایی که دارید رسیده اید. این یکی از بارزترین و مهم ترین ویژگی های کارآفرینان می باشد. البته هیچ شکلی وجود ندارد که شما برای این که به آرزوهایتان برسید باید سخت کار کنید اما رویاپردازی و تجسم کردن آینده ای که در آن شما به موفقیت رسیده اید یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که به عنوان یک کارآفرین باید داشته باشید. کارآفرینان همیشه این آمادگی را دارند که رویاهایی ورای رویاهای معمولی داشته باشند و در صورتی که آن ها سعی کنند تا به این رویاها برسند می توانند انتظار داشته باشند که اگر تمام عوامل دیگر هم به نفع آن ها بود موفق شوند. بنابراین نترس بودن در زمینه رویاپردازی موضوع بسیار مهمی است که شما باید حتما به آن توجه داشته باشید در غیر این صورت شانستان برای شکست خوردن بسیار بیشتر خواهد شد.

  1. به راحتی از پس کارهای کوچک برمی آیید!

از دیگر ویژگی ها و خصوصیات کارآفرینان این است که آن ها به راحتی می توانند از پس کارهای کوچک برآیند. این موضوع یکی از مهم ترین و اساسی ترین موضوعاتی است که شما به عنوان کارآفرین باید به آن توجه کنید. اگر نتوانید کارهای کوچک را به خوبی انجام دهید توانایی این که کارهای بزرگ را هم انجام دهید نخواهید داشت. تحقیقات نشان داده است افرادی که در انجام دادن کارهای کوچک به مشکل برخورد می کنند و فکر می کنند اگر این کارها بزرگتر بودن بهتر می توانستند آن را انجام دهند افرادی هستند که اگر کارهای بزرگتری هم برای انجام دادن داشتند بازهم همان مشکلات را (حتی به صورت دوچندان) داشتند! از این رو انجام دادن کارهای کوچک برای این که بتوانید کارهای بزرگ را هم انجام دهید باید از ویژگی های دیگر شما به عنوان یک کارآفرین باشد و در صورتی که نتوانید این کارها را انجام دهید شانستان برای موفقیت پایین می آید. تحقیقات همچنین نشان داده است که کارآفرینان توانایی های ویژه ای برای به راحتی از پس کارهای کوچک برآمدن دارند؛ توانایی هایی که افراد غیرکارآفرین نمی توانند داشته باشند!

  1. گرسنه از خواب بیدار می شوید!

یکی دیگر از خصوصیات کارآفرینان این است که آن ها همیشه گرسنه برای خلاقیت داشتن از خواب بیدار می شوند. این افراد سعی می کنند تا چیزهایی را بسازند تا آن ها را به هدف هایی که دارند برساند. از این رو گرسنگی برای خلق کردن یکی از مهم ترین ویژگی های این افراد می باشد. کارآفرینان افرادی هستند که تمام تلاششان را می کنند که چیزهای جدیید تولید کنند که آن ها را به میزان بالایی از سود و بهره وری برساند. از این رو همیشه سعی می کنند تا احساس خلاقیت و احساس تمایلشان برای خلق کردن چیزهای جدید را در خودشان از بین نبرند. بنابراین کارآفرینان سعی می کنند تا جایی که می توانند خلاق باشند و خلاقیت داشته باشند و تا جایی که می توانند از تمام توانایی هایی که مغزشان دارد استفاده کنند تا با استفاده از این توانایی ها به کشف ناشناخته ها بپردازند و چیزهایی را که شناخته شده نمی باشد کشف کنند. کارآفرینان همچنین سعی می کنند تا این احساس را در تمام مراحل کاری خودشان (از زمانی که تجارت را اغاز کرده اند تا زمانی که آن را ادامه می دهند) حفظ کنند.

  1. زیاد مطالعه می کنید!

زیاد مطالعه کردن هم از دیگر ویژگی های بارز کارآفرینان می باشد. آن ها افرادی هستند که همیشه به دنبال یادگیری می باشند از این رو می توانند زیاد مطالعه کنند. تحقیقات نشان داده است افرادی که زیاد مطالعه می کنند افرادی هستند که شانسشان برای این که کشفیات بیشتری داشته باشند افزایش پیدا می کند. این در صورتی است که افرادی که تمایل زیادی به یادگیری ندارند افرادی هستند که به مطالعه کردن نیز علاقه زیادی نشان نمی دهند. وقتی که شما به مطالعه کردن علاقه دارید کتاب ها و مطالب زیادی می خوانید و در نتیجه خواهید توانست تا از این کتاب ها و مطالب زیاد چیزهای زیادی یاد بگیرید. همین موضوع می تواند باعث شود که اطلاعات شما بالاتر برود و بالا رفتن اطلاعات یکی از مهم ترین خصوصیاتی است که یک کارآفرین باید داشته باشد. در صورتی که شما اطلاعاتتان به اندازه کافی بالا نباشد نمی توانید یک کارآفرین باکیفیت باشید. شما باید سعی کنید تا اطلاعات بیشتری داشته باشید تا بتوانید دیدگاه وسیع تری نسبت به مسائل و موضوعات مختلف داشته باشید که این دیدگاه وسیع به شما کمک کند تا کار کارآفرینی را بهتر انجام دهید. بنابراین علاقه داشتن به مطالعه از دیگر خصوصیات مهم کارآفرینان به حساب می آید.

  1. "آموزش" را به "تفریح" ترجیح می دهید!

ترجیح دادن آموزش نسبت به تفریح نیز از دیگر خصوصیات مهم کارآفرینان می باشد. کارآفرینان افرادی هستند که تمام تلاششان را می کنند تا در تمام زمانی که بیدار هستند چیزهای جدیدی یاد بگیرند. به عنوان مثال حتی زمانی که به تماشا کردن تلویزیون می پردازند سعی می کنند تا به جای این که برنامه های تفریحی تلویزیون را نگاه کنند برنامه هایی را نگاه کنند که اطلاعات علمی آن ها را بیشتر می کند. آن ها سعی می کنند تا در مواقع دیگر هم به جای این که زمانشان به بیهوده هدر دهند از آن استفاده کنند تا اطلاعات بهتر و بیشتری داشته باشند. به عناون مثال آن ها همیشه سعی می کنند تا محتوایی را مشاهده کنند که می تواند چیز جدیدی به آن ها اضافه کند و به آن ها کمک کند تا درباره دنیایی که در اطراف آن ها وجود دارد دیدگاه بهتر و واضح تری را به آن ها بدهد. این در صورتی است که افرادی که چنین خصوصیتی را ندارد به یادگیری اصلا توجه نمی کنند و سعی می کنند تا در زمانی که تفریح می کنند صرفا به تفریح کردن اهمیت دهند.

  1. سختی کشیدن برای مشکلات برای شما مورد مهمی نیست!

کارآفرین فردی است که به سختی کشیدن عادت کرده است. شما به عنوان یک کارآفرین موفق باید از موانع و مشکلات زیادی که در سر راهتان قرار گرفته است عبور کنید از این رو سختی کشیدن نباید برای شما مشکلی داشته باشد! شما باید سعی کنید تا تمام مشکلاتی را که در سر راهتان قرار گرفته است شکست دهید و برای این که بتوانید این کار را انجام دهید نباید احساس خستگی و یا ناامیدی کنید. بنابراین یک کارآفرین موفق فردی است که مشکلی با سختی کشیدن نداشته باشد. کارآفرینان به خوبی درک می کنند که اگر بخواهند احساس آرامش کنند و اگر بخواهند برای این احساس بسیاری از کارهایی را که برای ادامه راهشان لازم است انجام ندهند هرگز نمی توانند به آن اهداف و آرزوهایی که دارند برسند. از این رو آن ها باید تمام تلاششان را بکنند که تا جایی که می توانند سختی های راه را تحمل کنند و بدون این که با این کار مشکلی داشته باشند و بدون این که به این سختی ها توجهی بکنند با تمام تلاش به سمت جلو حرکت کنند. در این صورت است که می توانند انتظار داشته باشند که در کارشان موفق شده اند.

  1. شما یک دانش آموز تاریخ هستید!

یکی دیگر از ویژگی هایی که کارآفرینان موفق دارند این است که به تاریخ اهمیت زیادی می دهند. در صورتی که شما احساس می کنید تاریخ را دوست دارید می توانید کارآفرین موفقی باشید. تحقیقات نشان داده است که بهترین کارآفرینان همیشه افرادی بوده اند که به گذشته نگاه می کردند  و سعی می کردند تا از اوضاع و احوال گذشتگانی که در زمینه کارآفرینی فعالیت می کردند درس بگیرند. این کارآفرینان معمولا سعی می کنند تا جایی که می توانند با درس گرفتن از گذشته مسیر خودشان برای آینده شان را هموار کنند و این کار را می توانند با بررسی کردن داستان هایی که در گذشته اتفاق افتاده است انجام دهند. این افراد همیشه سعی می کنند تا افرادی را مورد بررسی قرار دهند که مسیری را که آن ها می خواسته اند طی کردند و سپس سعی کنند تا بر اساس این مسیر خودشان راهشان را هموار کنند. نگاه کردن به گذشته و درس گرفتن از داستان هایی که در گذشته در این رابطه رخ داده است و به یک روایت "دانش آموز تاریخ" بودن از دیگر ویژگی های کارآفرینان می باشد.

  1. به کار سخت اهمیت می دهید!

سخت کار کردن یکی از مهم ترین ویژگی های کارآفرینان است. شما به عنوان یک کارآفرین برای این که در کارتان موفق شوید باید سخت کار کنید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که سخت کار می کنند افرادی هستند که اگر درست و منطقی انرژی خودشان را سرمایه گذاری کنند می توانند به آمارها و آرزوهایی که دارند برسند. از این رو سخت کار کردن را به عنوان یکی از مهم ترین و کلیدی ترین ویژگی های یک کارآفرین معرفی می کنند. ممکن است کارآفرینی تمام ویژگی های مربوط به یک کارآفرین موفق را داشته باشد ولی توانایی سخت کار کردن را نداشته باشد! این موضوع می تواند اثر بسیار منفی بر روی این فرد داشته باشد و مسیری که به عنوان یک کارآفرین طی می کند را دچار مشکلات زیادی بکند به این دلیل که کارآفرینی که نتواند درست کار کند مانند فردی است که در ماشینی نشسته است ولی نمی داند چگونه باید گاز دهد!!

بنابراین سخت کار کردن موضوعی است که همه کارآفرینان باید آن را به عنوان اساسی ترین موضوع و از مهم ترین اصول موفقیت در کارآفرینی بپذیرند و قبول کنند که یک کارآفرین موفق فردی است که سخت کار می کند.

  1. علاوه بر سخت کار کردن، "هوشمندانه" کار می کنید!

علاوه بر پارامتر سخت کار کردن که باید از مهم ترین ویژگی های کارآفرینان باشد پارامتر دیگری نیز به نام کار کردن به شیوه هوشمندانه وجود دارد که شما برای این که این پارامتر را داشته باشید نیازی به این ندارید که هوش زیاد از حدی داشته باشید تنها کاری که باید انجام دهید این است که منطقی به کارهایی که قرار است انجام دهید نگاه کنید و سپس سعی کنید تا بر این اساس بررسی کنید که کدامیک از این کارها می تواند تاثیر بیشتری بر روی شما داشته باشد. در صورتی که شما بدون این که بدانید کدامیک از این کارها برای شما سود بیشتری دارد شروع به کار کنید ممکن است ساعت های زیادی از زمانتان را صرف انجام دادن کارهایی بکنید که ممکن است برای شما بسیار بی ارزش بوده باشند! از این رو باید سعی کنید تا جایی که می توانید کارهایی انجام دهید که برایتان موثر هستند و در انجام دادن این کارها از هیچ تلاشی فروگذار نکنید. تحقیقات نشان داده است که کارآفرینان موفق افرادی هستند که این موضوع را به خوبی درک می کنند و سعی می کنند تا قبل از هر چیز در انتخاب فعالیتی که می خواهند انجام دهند دقیق عمل کنند.

  1. اعتماد به نفس دارید!

داشتن اعتماد به نفس از دیگر ویژگی های کارآفرینان می باشد. در صورتی که شما به عنوان فردی که قرار است یک تجارت را شروع کند به خودتان به اندازه کافی اعتماد به نفس نداشته باشید ممکن است در مراحل بعدی کار با مشکل برخورد کنید. علت این است که داشتن اعتماد به نفس به شما کمک می کند تا به خودتان و به روش هایی که برای حل کردن مسئله های مختلف قرار است بکار ببرید ایمان پیدا کنید و همین موضوع توانایی شما را برای حل کردن مسئله های مختلف افزایش می دهد. در صورتی که اگر به خودتان به اندازه کافی اعتماد به نفس نداشته باشید احتمال این که وقتی با مشکلی برخورد کردید از فکر کردن برای حل کردن این مشکل عاجز شوید زیاد می شود چون در این حالت شما به خودتان تلقین می کنید که توانایی حل کردن چنین مشکلی را ندارید و بنابراین همین موضوع باعث می شود که راه حل های کمتری به ذهنتان برسد. همچنین داشتن اعتماد به نفس برای یک کارآفرین می تواند خودش را در جنبه های مختلف دیگری هم نشان دهد.

  1. احساس "عدم امنیت" می کنید!

شما به عنوان یک کارآفرین و به عنوان فردی که برای شروع کردن کار نیاز به انگیزه زیادی است باید انگیزه لازم را برای شروع کردن کار داشته باشید. یکی از بهترین و مهم ترین پارامترهایی که می تواند به شما انگیزه لازم برای آغاز کردن کار را بدهد احساس عدم امنیتی است که ممکن است داشته باشید. این احساس می تواند یکی از بهترین دلایل برای این شود که شما کارتان را شروع کنید. تحقیقات زیادی در زمینه انگیزه هایی که می تواند منجر به بروز ویژگی های بارز کارآفرینی در کارآفرینان شود انجام گرفته است و این تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که یکی از مهم ترین و کلیدی ترین پارامترها و عواملی که می تواند به آن ها در کارشان انگیزه بدهد همین احساس عدم امنیت می باشد. هنگامی که شما به عنوان یک کارآفرین چنین احساسی را دارید تمام تلاشتان را می کنید تا این احساس را تبدیل به احساس امنیت کنید. چراکه همان طور که می دانید از نظر روان شناسی احساس امنیت در کنار احساس آرامش دوتا از مهم ترین و اساسی ترین نیازهای هر انسانی هستند. بنابراین در صورتی که شما احساس امنیت نداشته باشید این می تواند انگیزه بسیار خوبی برای شما شود تا برای این که این احساس را بدست آورید دست به کار کارآفرینی بزنید.

  1. از شرایط موجود بدتان می آید!

کارآفرینی یعنی تغییر و وقتی که شما کارآفرین می شوید سعی می کنید تا همه چیز را تغییر دهید. از این رو می توان گفت یکی از خصوصیات کارآفرینان این است که سعی می کنند تا همه چیز را تغییر دهند. این موضوع می تواند اهمیت بسیار زیادی برای شما به عنوان کارآفرین داشته باشد و در صورتی که سعی کنید تا شرایطی را که دارید تغییر دهید می توانید کارآفرین خوبی باشید! از این رو اگر شما از شرایطی که دارید ناراضی هستید می توانید این عدم رضایت را به عنوان نشانه ای برای داشتن انگیزه برای تغییر دادن آن و در نهایت تبدیل شدن به یک فرد تغییر دهنده یا همان کارآفرینی ببینید. این در صورتی است که در صورتی که از شرایطی که در کنارتان وجود دارد راضی هستید ممکن است انگیزه کمتری برای این که آن را تغییر دهید و برای تغییر دادن آن دست به کارآفرینی و یا کارهایی مانند آن بزنید پیدا کنید. از این رو نارضایتی از شرایط موجود را می تواند انگیزه ای برای کارآفرین شدن و یا به عبارت دیگر خصوصیتی از خصوصیات کارآفرینان دانست.

  1. از شکست نمی ترسید!

باید این نکته را درنظر داشته باشید که کارآفرینان افرادی هستند که همیشه خودشان را برای شکست آماده می کنند. در حقیقت می توان گفت که شکست یکی از موارد حتمی در کارآفرینی است و بنابراین شما باید حتما برای مواجه شدن با آن آماده باشید. البته این شکست می تواند در سطح های مختلف و درجات مختلفی در کار شما وجود داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است شکست شما به اندازه ای جزیی باشد که لطمات بسیار ناچیزی به تجارت شما و به روند کلی کارتان وارد شود اما ممکن است شکست به اندازه ای بزرگ باشد که شما را تا درجات بالایی از ناامیدی پیش ببرد! از این رو باید توجه کنید که شکست خوردن موضوعی است که باید همیشه انتظار آن را در کار کارآفرینی داشته باشید و در صورتی که ظرفیت و گنجایش تحمل کردن آن را نداشته باشید نمی توانید خودتان را یک کارآفرین موفق بنامید. همچنین شما باید برای این که با شکست هایی در این کار مواجه شوید آمادگی لازم را داشته باشید. تحقیقات نشان داده است که کارآفرینان موفق و بزرگ دنیا همیشه افرادی بوده اند که از همان ابتدا برای شکست خوردن آمادگی داشته اند و از این که در کارشان شکست بخورند نمی ترسیدند. شما باید سعی کنید تا شکست های احتمالی را برای خودتان تبدیل به پیروزی کنید و به بیان دیگر از این شکست ها درس بگیرید. شما باید این شکست ها را پله ای کنید برای این که شما را به موفقیت برسانند.

  1. دوست دارید همیشه در حال حرکت کردن و پیش رفتن به جلو باشید!

کارآفرین واقعی کسی است که هرگز در کارش متوقف نمی شود. در صورتی که شما هم احساس می کنید از آن دسته افراد هستید باید سعی کنید تا هرگز در کارتان متوقف نشوید. تحقیقات نشان داده است که کارآفرینانی که تجارت های بسیار بزرگ را اداره می کرده اند و می کنند افرادی بودند و هستند که حتی در زمانی که به بالاترین مقام ها می رسند هرگز از تلاش کردن برای پیش رفتن خودداری نمی کنند. آن ها سعی می کنند تا همیشه در حال حرکت باشند و بنابراین سعی می کنند تا موقعیت خودشان را بهتر و بهتر کنند. این افراد را می توان کارآفرینان حقیقی دانست که دارای ویژگی های کارآفرینی می باشند.

  1. نسبت به حل کردن مسئله ها کنجکاو هستید!

ویژگی دیگر مهم کارآفرینان این است که نسبت به حل کردن مسئله ها کنجکاو هستند. این افراد افرادی هستند که سعی می کنند با تمام توان مسئله هایی را که در اختیار دارند حل کنند و همین حل کردن مسئله می تواند به آن ها احساس خوبی بدهد. تحقیقات نشان داده است تجارت هایی که سعی می کنند تا مسئله های مختلف را حل کنند و صاحبان آن ها از انجام این کار لذت می برند شانس بهتری برای موفقیت دارند. از این رو شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید نسبت به حل کردن مسئله ها کنجکاو باشید و سعی کنید تا مسئله ها را با کنجکاوی و با علاقه حل کنید. در این صورت است که می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای موفقیت در کارآفرینی افزایش پیدا می کند. بسیاری از افراد هستند که با تمام توان از حل کردن مسئله فرار می کنند. این افراد افرادی هستند که هرگز تبدیل به یک کارآفرین موفق نمی شوند چراکه کارآفرین کسی است که هیچ ترسی از حل کردن مسئله ها نداشته باشد و سعی کند تا مسئله ها را هرچقدر هم که بغرنج باشند حل نماید.

  1. برای این که دوست داشته شوید احساس نیاز نمی کنید!

از دیگر ویژگی های کارآفرینان موفق این است که برای این که دوست داشته شوند احساس نیاز نمی کنند. این موضوع باید برای شما به عنوان فردی که تصمیم گرفته کارآفرین شود اهمیت زیادی داشته باشد به این دلیل که اگر احساس کنید که به این که دیگران شما را دوست داشته باشند نیاز دارید ممکن است بسیاری از کارهایتان را برای خودنمایی کردن جلوی آن ها انجام دهید و همین موضوع می تواند تاثیر زیادی بر روی شما داشته باشد و باعث شود که در کار کارآفرینیتان شکست بخورید. این در صورتی است که شما باید تمام تلاشتان را بکنید تا کارتان را همان طور که می خواهید انجام دهید و به این فکر نکنید که حتما کسی شما  را دوست داشته باشد. در صورتی که تمام مدت به این فکر کنید که کاری انجام دهید که دیگران شما را دوست داشته باشند ممکن است از کار اصلیتان که برای بهتر کردن تجارتتان انجام می دهید باز بمانید. از این رو کارآفرین واقعی کسی است که بدون این که به این فکر کند که آیا دیگران او را دوست دارند یا خیر کارش را انجام می دهد.

  1. در هر محیطی می توانید کار کنید!

کار کردن در تمام محیط ها نیز از ویژگی های مهمی است که کارآفرینان دارند. آن ها سعی می کنند تا در تمام محیط های مختلف کار کردن را بیاموزند و این موضوع بسیار مهم می باشد. تحقیقات نشان می دهد که کارآفرینان این توانایی را دارند که حتی در شرایطی بسیار سخت که ممکن است برای بسیاری از افراد دشواری هایی داشته باشد به کار کردن ادامه دهند. کارآفرینان اهمیت این که باید توانایی کار کردن در هر محیطی را داشت باشند درک می کنند و سعی می کنند تا خودشان را با تمام شرایطی که ممکن است وقف دهند. این در صورتی است که دیگران ممکن است تنها در محیط هایی توانایی کار کردن را داشته باشند که شرایط مختلف برایشان فراهم شده است. به عنوان مثال آن ها ممکن است به کار کردن در محیطی خارج از اتاق مخصوص کارشان عادت نداشته باشند و این ویژگی می تواند تاثیر منفی بر روی آن ها بگذارد. از این رو باید سعی کنید تا جایی که می توانید کار کردن در تمام محیط ها را به خوبی یاد بگیرید و سعی کنید تا در تمام شرایط مختلف به خوبی کار کنید.

  1. از این که زیردست کسی کار کنید بیزارید!

بسیاری از کارآفرینان هستند که به دلیل این که در گذشته در شرکتی کار می کردند و از این که زیردست دیگران باشند ناراضی بوده اند تصمیم به ایجاد تجارت خودشان گرفته و در این کار به موفقیت رسیده اند. بنابراین می توان این گونه بیان کرد که این که شما از این که به عنوان یک کارمند ساده زیردست کسی کار کنید متنفر باشید می تواند تاثیر مثبتی بر روی انگیزه های شما برای کارآفرین شدن داشته باشد و شما می توانید به این شیوه این انگیزه ها را در خودتان ایجاد کنید. وقتی که از زیردست بودن ناراحت می شوید می توانید به این فکر کنید که خودتان برای خودتان یک تجارت جدیدی را ایجاد کنید و در آن خودتان به عنوان کارآفرین کارکنانی داشته باشید که برایتان کار می کنند و به جای این که شما برای فرد دیگری کار کنید این افراد برای شما کار کنند. از این رو ناراحت بودن از این که زیردست کس دیگری باشید می تواند منجر به این شود که تلاش کنید تا کارآفرین شوید و به عنوان یک کارآفرین خودتان کارفرمایی باشید که دیگران زیر دست شما کار کنند.

  1. وبلاگ های تجاری و متونی را که مربوط به کارآفرینی هستند می خوانید!

از دیگر ویژگی های بارزی که کارآفرینان دارند این است که به دلیل علاقه ای که به تجارت و کارآفرینی و دنیای مربوط به آن دارند سعی می کنند تا مطالبی را که در این رابطه نوشته شده است بخوانند. از این رو در صورتی که شما هم از آن دسته از افرادی هستید که به خواندن چنین مطالبی واکنش مثبت نشان می دهید می توان گفت که شانستان برای این که در کارتان موفق شوید بیشتر می شود. تحقیقات نشان داده است که اکثر افرادی که در کار کارآفرینی موفق عمل کرده اند افرادی بودند که حتی قبل از این که کارآفرین شوند به خواندن مطالب مختلف در این زمینه علاقه پیدا کرده بودند و همیشه سعی می کردند تا در این زمینه اطالاعاتی کسب کنند. از این رو در صورتی که شما طالب این هستید که یک کارآفرین موفق شوید یکی از بهترین روش های این کار این است که مطالبی را که در ارتباط با کارآفرینی می باشد بخوانید و سعی کنید تا از آن ها تکنیک ها و روش های مختلف برای کارآفرین شدن را یاد بگیرید. این کار می تواند تاثیر مثبت بسیار زیادی بر روی شما به عنوان کارآفرین داشته باشد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    لینک دوستان
  • مشاوره تحصیلی و شغلی
  • اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • چاپ و انتشار کتاب
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • اخبار دانشجویی
  • وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی
  • پایان نامه
  • مفاهیم و اصول برندینگ
  • نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
  • روش های مهاجرت و گرفتن اقامت
  • طنین و طراوت، وبلاگ تخصصی سالمندان
  • دیجیتال مارکتینگ
  • هنرگرافیک و طراحی لوگو
  • تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی
  • کسب درآمد اینترنتی
  • تازه های صادرات و واردات
  • آموزش زبان، مکالمات و مکاتبات تجاری و بازرگانی
  • ایده های کارآفرینی و استارتاپ
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • روانشناسی مثبت
  • مجلات معتبر علمی
  • روان شناسی صنعتی و سازمانی
  • آرایشگری
  • خبر فوری
  • داروخانه معنوی
  • خبر های استخدامی تهران
  • آیا میدانستیدهای حقوقی
  • مد و فشن
  • زیبایی
  • ستارگان سینما
  • بازاریابی و فروش
  • ستارگان سینما
  • کارآفرینی
  • راهنمای نوین انواع تبلیغات
  • بهترین خانواده
  • پزشکی و سلامت
  • طنز و سرگرمی
  • اخبار و رسانه ها
  • هنر مدرن
  • سفر و توریسم
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 70
  • بازدید ماه : 219
  • بازدید سال : 2,262
  • بازدید کلی : 13,482