loading...

کارآفرینی

کنجکاوی یکی از مهم ترین و کلیدی ترین ویژگی هایی که افرادی که می خواهند کارآفرین شوند باید داشته باشند کنجکاوی است. انسان هایی کارآفرین می شوند که سعی می کنند تا نسبت به اطرافشان کنجکاوی داشته با

مسعود بازدید : 74 شنبه 15 آبان 1400 زمان : 16:50 نظرات (0)
  1. کنجکاوی

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین ویژگی هایی که افرادی که می خواهند کارآفرین شوند باید داشته باشند کنجکاوی است. انسان هایی کارآفرین می شوند که سعی می کنند تا نسبت به اطرافشان کنجکاوی داشته باشند و سعی کنند تا همه چیز را با این دید بررسی کنند. تحقیقات نشان داده است انسان هایی که نسبت به محیط اطرافشان میزان کنجکاوی بیشتری دارند نسبت به آن هایی که اصلا اهمیتی نمی دهند که در محیط اطرافشان چه می گذرد شانس بیشتری برای تبدیل شدن به یک کارآفرین دارند. بنابراین در صورتی که شما فردی کنجکاو نباشید نمی توانید انتظار داشته باشید که یک کارآفرین موفق شوید.

یک کارآفرین از زمانی کار خودش را به عنوان کارآفرین آغاز می کند که دارای این خصوصیت مهم باشد. در حقیقت شما به عنوان یک کارآفرین باید همیشه سعی کنید تا نسبت به چیزهای جدیدی که در اطرافتان می بینید آگاهی بیشتری پیدا کنید. شما باید همیشه سعی کنید تا دیدگاهتان را نسبت به موضوعات مختلف بررسی کنید و بر این اساس خلاقیت خودتان را بیشتر کنید. در صورتی که خلاقیت نداشته باشید احتمال این که در زندگی کاریتان به عنوان یک کارآفرین موفقیت نداشته باشید بیشتر می شود به این دلیل که کارآفرینانی که نسبت به محیطی که در اطرافشان وجود دارد بی تفاوت هستند نمی توانند آن طور که باید و شاید این خصوصیت کارآفرینی را در خودشان پرورش دهند و بنابراین بعد از مدت کوتاهی به این نتیجه می رسد که اصلا به درد این کار نمی خورند.

وقتی که شما به عنوان یک کارآفرین نسبت به کارهایی که می خواهید انجام دهید کنجکاوی کنید و نسبت به دنیایی که در اطرفتان وجود دارد کنجکاو باشید می توانید انتظار داشته باشید که هر لحظه چیزهای جدیدی را پیدا کنید که همین چیزهای جدید باعث می شوند که شما بتوانید برای کارهایی که می کنید ایده بگیرید. به عنوان مثال در صورتی که نسبت به محیط اطرافتان به اندازه کافی کنجکاو باشید می توانید انتظار داشته باشید که حتی از نکته های بسیار کوچکی که در اطراف زندگش شما وجود دارد و کمتر کسی به آن توجه می کند هم ایده بگیرید و سعی کنید تا با استفاده از این ایده پردازی ها زندگیتان را به عنوان یک کارآفرین بهتر و بهتر کنید و در این کار آن طور که شایسته است پیشرفت کنید.

  1. نترسیدن از آزمایش کردن

شما به عنوان یک کارآفرین باید مرد عمل باشید. کارآفرینان افرادی هستند که همیشه سعی می کنند تا بدون این که بیش از حد درباره موضوعی صحبت کنند درباره آن موضوع عمل کنند. این موضوع حتی می تواند باعث شود که شما شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید به این دلیل که وقتی که عمل می کنید احتمال این که به موفقیت نزدیک شوید بسیار بسیار بیشتر از زمانی می شود که حتی بهترین نظریات را دارید اما این نظریات عملی نشده اند. بنابراین عمل کردن به نظریات باید به عنوان یکی از پارامترهای بسیار مهم برای افرادی که می خواهند کارآفرین شوند درآید و کارآفرینان باید همیشه سعی کنند تا نظریات خودشان را به شکل عملی درآورند و از این کار ترسی نداشته باشند. همان طور که در گذشته ها نیز به آن اشاره شده است؛ دوصد گفته چون نیم کردار نیست. بنابراین در صورتی که شما تنها یک مرحله عمل کنید ارزش این عمل نسبت به زمانی که درباره یک پروسه 10 مرحله ای حرف می زنید و نظریه پردازی می کنید بیشتر است. عمل کردن باعث می شود که شما به صورت لمسی و حسی درک کنید که چگونه می توان کار را انجام داد و بنابراین احتمال این که در این کار موفق شوید به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا می کند.

شما به هنگامی که می خواهید کارآفرین شوید اغلب کارتان را در دو زمینه انجام می دهید: یا این که محصولاتی تولید می کنید که به رفاه حال و ارتقای کیفیت زندگی مخاطبین موثر باشد و یا این که برای آن ها خدماتی تولید می کنید که باز هم در جهت ارتقای کیفیت زندگی آن ها و بهتر کردن وضعیت رفاهیشان می باشد. در هر دوی این حالت شما برای این که موفق شوید نیاز به انجام کار به شیوه ای عملی دارید در غیر این صورت نمی توانید انتظار داشته باشید که کار به شیوه ای که شما می خواهید به پیش برود. به عنوان مثال در صورتی که شما سعی کنید تا یک فرآورده را تولید کنید تا زمانی که آن را به صورت عملی وارد بازار نکرده اید و یا حداقل به صورت عملی نیاز بازار و نیاز افرادی را که می خواهند از آن استفاده کنند مورد بررسی قرار نداده اید؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که کارتان به نتیجه ای برسد. این موضوع دقیقا برای زمانی که می خواهید خدماتی ارایه دهید نیز صادق است به این روش که به هنگام ارایه دادن خدمات هم باید این موضوع را درنظر داشته باشید که خدماتی که ارایه می کنید باید در ابتدا به شکل عملی مورد بررسی قرار گرفته شده باشند.

  1. تطبیق پذیری

یکی دیگر از مهم ترین نکته هایی که کارآفرینان برای این که بتوانند کار کارآفرینی را انجام دهند باید به آن حتما توجه داشته باشند تطبیق پذیری می باشد. شما باید سعی کنید تا به عنوان یک کارآفرین خودتان را با موقعیت های جدیدی که پیوسته برایتان ایجاد می شوند تطبیق دهید. در حقیقت این که شما بتوانید خودتان را با شرایط جدید تطبیق دهید باعث می شود که می توانید به راحتی و در هر موقعیتی کار کارآفرینی را به خوبی انجام دهید و برعکس، زمانی که شما این توانایی را نداشته باشید بدون تردید شانس شما برای این کار خیلی کم می شود.

شما باید حتما به این نکته بسیار مهم و این اصل کلیدی که در زمینه کارآفرینی وجود دارد توجه داشته باشید که به طور کلی طبیعت و ماهیت تجارت ها و به خصوص در کار کارآفرینی همیشه در حال تغییر است. بنابراین افرادی که می خواهند کارآفرین شوند باید همیشه این نکته را بدانند که در این دنیای کارآفرین و تجارت هیچ چیز یکسان نمی ماند. این تغییرات در بسیاری از موارد با سرعت بسیار زیادی انجام می شود و بنابراین شما برای این که بتوانید خودتان را همیشه به روز رسانی شده نگه دارید باید سعی کنید تا توانایی بالایی در تطبیق پذیری داشته باشید. در حقیقت کارآفرینی پروسه ای است که شما باید سعی کنید تا همیشه خودتان را در آن برای چالش های جدیدی که ممکن است برایتان پیش بیاید آماده کنید. از این رو به عنوان یک کارآفرین این که بخواهید یک روند ثابت و همیشگی را دنبال کنید به هیچ عنوان قابل قبول نیست و بدون تردید شکست خواهید خورد! شما اید همیشه سعی کنید تا برای هر سناریویی در این زمینه آماده شوید. شرایطی که هم اکنون برای شما وجود دارد ممکن است در آینده ای نزدیک به سرعت تغییر کند و شما ممکن است در آینده ای نزدیک با شرایطی روبرو شوید که با هم اکنون بسیار متفاوت است (حتی در برخی از موارد ممکن است 180 درجه متفاوت باشد!) و یک کارآفرین موفق فردی است که هم خودش را با این شرایط منطبق می کند و هم با شرایطی که در آینده ممکن است ایجاد شود. از این رو تطبیق پذیری یکی از مهم ترین ویژگی های کارآفرینان است.

  1. داشتن اراده و توانایی بالا برای تصمیم گیری کردن

داشتن اراده برای یک کارآفرین موضوعی بسیار ضروری و لازم است. در حقیقت یک کارآفرین "باید" اراده داشته باشد در غیر این صورت به هیچ عنوان نمی تواند آن طور که باید و شاید انتظاراتی را که خودش از خودش به عنوان یک کارآفرین دارد برآورده کند. کارآفرینانی که اراده ندارند بدون تردید در همان ابتدای کار از پا در می آیند. همچنین در کنار داشتن اراده که برای کارآفرینان موضوعی بسیار مهم و اساسی است، توانایی بالا برای تصمیم گیری نیز از دیگر نکته هایی است که کارآفرینان باید حتما به آن توجه کنند. یک کارآفرین باید تمام تلاشش را بکند که تصمیمات سخت بگیرد. در حقیقت گرفتن تصمیمات سخت برای یک کارآفرین موضوعی بسیار مهم و اساسی است و در عین حال هیچ کارآفرینی نیست که ادعا کند در طول زندگی کاریش مجبور نیست هیچ تصمیم سختی بگیرد به این دلیل که گرفتن تصمیمات سخت برای کارآفرینان موضوعی حتمی است چون موقعیت هایی که آن ها با آن روبرو می شوند آن ها را وادار می کند که تصمیمات سخت بگیرد. یک کارآفرین برای این که بتواند به خوبی در کارش موفق شود باید این توانایی را داشته باشد. او باید یاد بگیرد که چگونه تصمیم گیری های سخت انجام دهد و در عین حال باید یاد بگیرد که چگونه پای تصمیم گیری های سختی که کرده است بایستد و نتیجه آن ها را بپذیرد چون در بسیاری از موارد ممکن است تصمیم گیری های سختی که یک کارآفرین می کند به شیوه ای باشد که برای او خطراتی بسیار زیاد و حتی خطراتی که در برخی از موارد در حد نابود شدن تجارتش هستند ایجاد کند.

البته تصمیم گیری در این حد و اندازه و به این شکل کار سختی هم نیست و در صورتی که کارآفرینان نسبت به کارهایی که انجام می دهند کمی دقیق باشند و سعی کنند تا با دقت بیشتری کار تصمیم گیری را انجام دهند به راحتی می توانند از پس آن برآیند. در صورتی که شما می خواهید یک کارآفرین شوید باید حتما به این نکته توجه کنید که گرفتن تصمیمات سخت باید جزئی از برنامه ریزی هایتان باشد و همچنین باید سعی کنید تا به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشید که چنین تصمیماتی را بگیرید و عواقبی را که ممکن است داشته باشند با شجاعت تمام قبول کنید.

  1. توانایی برای تشکیل تیم

هیچ کس نمی تواند این گونه ادعا کند که می شود کار کارآفرینی را به تنهایی و بدون این که کس دیگری به شما کمک کند انجام داد. این ادعا کاملا اشتباه و باطل است. کارآفرینی یکی از کارهایی است که باید حتما آن را با کمک دیگران انجام داد. در صورتی که شما نتوانید این کار را با کمک دیگران انجام دهید شانستان برای این که این کار را با موفقیت به انجام برسانید صفر می شود. شما باید سعی کنید تا توانایی برقرار کردن ارتباطات با دیگران را به خوبی در خودتان تقویت کنید و سعی کنید تا تکنیک های برقرار کردن روابط با آن ها را به خوبی یاد بگیرید. البته تمام ما انسان ها هنگامی که صحبت روابط اجتماعی به میان می آید دارای نقاط قوت و همچنین نقاط ضعفی هستیم. یکی از کارهای شما به عنوان یک کارآفرین باید این باشد که نقاط قوت خودتان در زمینه برقراری روابط اجتماعی با دیگران را تقویت کنید و سعی کنید تا نقاط ضعفتان در این مورد را از بین ببرید و یا این که آن را تبدیل به نقاط قوت کنید. در این صورت می توانید انتظار داشته باشید که شانس بیشتری برای موفقیت در برقراری روابط با دیگران و در نتیجه کارآفرین شدن خواهید داشت.

شما باید بدانید در صورتی که نتوانید با تیمی که قرار است برای این کار انتخاب کنید به درستی و آن طور که شایسته است ارتباط برقرار کنید ممکن است در ادامه این کار با مشکلاتی جدی مواجه شوید. در صورتی که شما این توانایی را نداشته باشید که آن ها را به خوبی مدیریت کنید نمی توانید انتظار داشته باشید که آن ها به عنوان یک واحد کلی همراه با هم کار کنند و بنابراین تجارت شما شکست می خورد. شما باید بتوانید به عنوان یک رهبر آن طور که شایسته است یک تعادلی را میان این اعضای تیم ایجاد کنید و به آن ها کمک کنید تا آن طور که شایسته است کارها را به پیش ببرند. در بسیاری از موارد تیمی که قرار بوده کار کارآفرینی را انجام دهند تیمی بسیار قوی بوده اند که از افرادی متخصص تشکیل شده بودند در صورتی که تنها به این دلیل که رهبر خوبی نداشتند شکست خورده اند  و از هم پایشده بودند بنابراین شما باید تمام تلاشتان را بکنید که تیمی تشکیل دهید که به شما کمک کند تا به موفقیت برسید و شما هم بتوانید به اندازه کافی روابط اجتماعی و توانایی های رهبری قوی داشته باشید که بتوانید این تیم را مدیریت کنید.

  1. ریسک پذیری

از دیگر ویژگی هایی که کارآفرینان موفق دارند و شما هم برای این که یک کارآفرین موفق شوید باید حتما داشته باشید ریسک پذیری می باشد. شما باید فردی باشید که به راحتی با شجاعت تمام و بدون این که هیچ گونه ترسی از هیچ چیزی داشته باشد بتوانید ریسک کنید. تحقیقات نشان داده است یکی از مهم ترین پارامترهایی که در میزان موفقیت کارآفرینان و مدیران تجارت های کوچک و بزرگ نقش داشته همین توانایی آن ها برای پذیرش ریسک بوده است. کار کارآفرینی به گونه ای است که شما برای این که بتوانید این کار را انجام دهید باید با ریسک های زیادی مواجه شوید. در حقیقت شما باید سعی کنید تا این شجاعت را در خودتان تقویت کنید که به کارهایی دست بزنید که در بسیاری از موارد نیازمند این است که شما خطر کنید.

هنگامی که شما به عنوان یک کارآفرین یک تجارت جدیدی را ایجاد می کنید یکی از اولین چیزهایی که در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که در معرض ریسک های بسیار جدی و بسیار مهمی قرار خواهید گرفت. از همان ابتدای کار شما ریسک هایی که می خواهید انجام دهید آغاز می شوند و شما باید تمام تلاشتان را بکنید تا این ریسک ها را مدیریت کنید و سعی کنید تا با شجاعت تمام آن ها را بپذیرید. حتی در بسیاری از موارد ممکن است ریسک هایی که می کنید باعث شود که شما ضررهای زیادی هم بکنید اما این دلیل نمی شود که توانایی ریسک کردن در شما از بین برود. شما باید بدانید که کارآفرین شدن درست مانند جاده ای است که در جای جای این جاده شما برای این که به جلو بروید مجبور هستید تا از موانعی عبور کنید که به آن ها "ریسک" گفته می شو.د. شما باید سعی کنید تا این توانایی را داشته باشید که بررسی کنید اگر سر یک دوراهی قرار گرفتید و مجبور شدید یکی از این راه ها را انتخاب کنید، بهترین راهی که انتخاب می کنید چیست؟ و بعد از این که فکرهایتان را کردید و سبک سنگینتان را هم انجام دادید، سعی کنید تا با تمام وجود و با شجاعت راه مورد نظر را انتخاب کنید در حالی که می دانید ممکن است این کار منجر به شکست شما شود. بنابراین ریسک پذیر بودن را به عنوان یکی از مهم ترین توانایی های کارآفرینان به خاطر بسپارید.

  1. داشتن تحمل شکست

یکی دیگر از ویژگی های مهم افرادی که می خواهند کارآفرینانی موفق شوند این است که این افراد باید تحمل شکست خوردن را داشته باشند. این موضوع برای فردی که می خواهد در این زمینه کار کند بسیار مهم و اساسی است به این دلیل که کارآفرینانی که نمی توانند شکست را تحمل کنند از همان ابتدای کار شکست خورده اند! شما باید به این نکته مهم در زمینه کارآفرینی توجه کنید که شکست بخشی از کار کارآفرینی است! در حقیقت در صورتی که شما در این کار شکست نخورده باشید در حقیقت اصلا کار را شروع نکرده اید! بنابراین داشتن تحمل شکست و چگونگی رویاروی شدن با آن یکی از ویژگی های مهم کارآفرینان است که تعیین کننده آینده آن ها می باشد. کار کارآفرینی کاری است که از همان ابتدا شما باید بپذیرید که شکست در آن حتمی است. البته این شکست ها ممکن است کوچک یا بزرگ باشند ولی در مجموع کارآفرینی که ادعا کند من هرگز شکست نخورده ام از کارآفرینی چیزی نمی داند!

شما به عنوان یک کارآفرین باید علاوه بر این که توانایی مدیریت کردن ریسک ها را دارید و علاوه بر این که باید این توانایی را داشته باشید که تصمیم گیری هایی درست درباره موضوعات مختلف بکنید؛ باید حتما سعی کنید تا به مراحلی از تحمل شکست برسید.

اگر این موضوع که کارآفرینان در کارشان شکست می خورند بازهم برای شما جا نیفتاده است و اگر فکر می کنید که حداقل در یک مرحله از کار کارآفرینی شکست خوردن برای شما حتمی نیست بهتر است که به این نکته مهم توجه کنید که آمارهایی که در این زمینه گرفته شده نشان داده است که به طور تقریبی احتمال این که یک کارآفرینی و استارت آپ تازه کار هنگامی که کارش را شروع می کند شکست بخورد به میزان 75 درصد است! به عبارت دیگر تحقیقات نشان داده است که تقریبا 75 درصد از کل استارت آپ هایی که در دنیا ایجاد می شوند شکست می خورند! دلیل این موضوع می تواند عوامل مختلف و متعددی باشد که عوامل مختلف اجتماعی و جغرافیایی و عوامل دیگر بسیار زیاد باشد که در این کار دخالت دارند.

بنابراین در صورتی که شما نتوانید با این موضوع که یک شکست ساده در یکی از مرحله های ساده شما را از پا درآورد کنار بیایید احتمال این که بتوانید به عنوان یک کارآفرین موفق به کارتان ادامه دهید خیلی کم می شود. کارآفرینان موفق افرادی هستند که همیشه خودشان را برای هر شکستی آماده می کنند و همیشه سعی می کنند تا حقیقت های دنیای کارآفرینی را همان طوری که هست بپذیرند  و سعی کنند تا بر این اساس با گام های مطمین تری پیش بروند. آن ها همیشه سعی می کنند تا شکست را زمینه های برای پیروزی بدانند. یک کارآفرین موفق فردی است که با این که می داند شکست خوردن در این کار تقریبا حتمی است روحیه اش به شکلی است که وقتی شکست خورد آن را زمینه ای برای پیروزی های بعدی می کند.

  1. داشتن پشتکار

از دیگر ویژگی های مهمی که کارآفرینان باید حتما داشته باشند داشتن پشتکار است. کارآفرینانی که پشتکار ندارند به هیچ جایی نمی رسند به این دلیل که آن ها در همان مرحله های ابتدایی کار نا امید می شوند و در نتیجه کار را ترک می کنند. شما به عنوان یک کارآفرین باید سعی کنید تا پشتکار داشته باشید و زود دست از کار نکشید. در بسیاری از موارد شما برای این که کاری را انجام دهید نیاز به تلاش زیادی دارید که اگر به اندازه کافی پشتکار نداشته باشید، ممکن است نتوانید کار را انجام دهید. برای این که مثال پشتکار را بهتر درک کنید به یک ظرف آبی فکر کنید که بر روی یک اجاق قرار گرفته است. هدف شما این است که این ظرف آب به جوش بیاید. بنابراین سعی می کنید تا زیر اجاق را روشن کنید. اما نمی دانید که چه مدت زمان لازم است که این ظرف آب به جوش بیاید. افرادی که پشتکار دارند آنقدر منتظر می مانند و شعله را روشن نگه می دارند تا این ظرف آب بالاخره جوش بیاید. این در صورتی است که آن هایی که پشتکار ندارند بعد از مدت کوتاهی وقتی که دیدند این ظرف آب هیچ تغییری نمی کند آن را خاموش می کنند و ناامید می شوند! در این حالت فردی که پشتکار نداشته ظرف آب را خاموش کرده بدون این که ظرف جوش بیاید در صورتی که فردی که پشتکار داشته تنها در یک مدت زمان کمی بیشتر از فردی که پشتکار نداشته (شاید چند دقیقه و یا حتی در برخی از موارد چند ثانیه!) بیشتر به این کار ادامه داده تا نتیجه گرفته است. کارآفرینی نیز در بسیاری از موارد مانند این مثال است. شما برای این که در این کار موفق شوید باید تمام تلاش خودتان را بکنید. به عنوان یک مثال دیگر در این زمینه می توان مثال درختی را درنظر گرفت که شما سعی دارید تا ریشه آن را قطع کنید. در صورتی که برای این که این درخت قطع شود شما باید 150 ضربه به آن بزنید، فردی که پشتکار دارد سعی می کند تا بدون این که ناامید شود به درخت ضربه بزند و این کار را تا زمانی انجام می دهد که درخت قطع شود. این در صورتی است که اگر شما به جای 150 ضربه 149 ضربه به درخت بزنید این درخت قطع نمی شود! فردی که پشتکار ندارد مانند کسی است که بعد از این که 149 ضربه به درخت می زند از این که هیچ اتفاقی نیفتاده است ناامید می شود، تبرش را بر روی زمین می گذارد و در نهایت صحنه را ترک می کند! این در صورتی است که برای این که این درخت قطع می شد و این فرد به خواسته اش می رسید تنها یک ضربه دیگر کافی بود! بنابراین همان طور که می بینید میان افرادی که پشتکار دارند و افرادی که پشتکار ندارند تفاوت های اندک ولی بسیار حساس و مهمی وجود دارد و شما به عنوان یک کارآفرین باید سعی کنید تا داشتن پشتکار را حتما به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های خودتان درنظر داشته باشید.

  1. نوآوری داشتن

یک کارآفرین موفق فردی است که نوآوری دارد. داشتن نوآوری موضوع بسیار مهم و اساسی است که شما به عنوان فردی که قرار است در این زمینه وارد شوید باید حتما به آن توجه کنید. بسیاری از افراد هستند که درک درستی از این موضوع ندارند که میان کارآفرین بودن و داشتن نوآوری باید رابطه ای وجود داشته باشد. آن ها فکر می کنند که مفهوم نوآوری به معنی داشتن یک نوع هوش و استعداد عجیب و غریب و خارق العاده است که ممکن است هیچ کسی آن را درک نکند. البته این تفسیر کاملا اشتباه است. به هیچ عنوان معنی نوآوری یک استعداد خارق العاده و استثنایی نمی باشد. بلکه این یک توانایی است که تمام ما انسان ها در خودمان داریم و برای این که بتوانیم آن را تقویت کنیم سعی می کنیم تا آن را در خودمان تقویت کنیم. تحقیقاتی که د این زمینه انجام گرفته نشان داده است که افرادی که میزان نوآوری بالاتری دارند نسبت به افرادی که نوآوری کمتری دارند شانس بسیار بیشتری برای موفقیت برای تبدیل شدن به کارآفرینان موفق دارند و بنابراین می توان این گونه نتیجه گیری کرد که داشتن میزان بالایی نوآوری می تواند به شما کمک کند تا تبدیل به کارآفرین موفق تری شوید. محققانی که در این زمینه تحقیق می کنند همچنین ثابت کرده اند افرادی که سعی می کنند تا در این زمینه کار کنند نسبت به افرادی که این توانایی را در خودشان افزایش نمی دهند هم بهتر عمل می کنند و نسبت به افرادی که توجهی به این موضوع نمی کنند کارآفرینان موفق تری می می شوند. بنابراین با این که نوآوری در برخی از زمینه ها می تواند جز ویژگی های ذاتی افراد باشد ولی همان طور که در بالا اشاره شد در صورتی که شما فکر می کنید نمی توانید این مهارت را بدست بیاورید سخت در اشتباهید.  شما برای این که تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید باید سعی کنید تا میزان نوآوری را در خودتان بیشتر کنید.

  1. داشتن تمرکز طولانی مدت

شما به عنوان یک فرد کارآفرین باید سعی کنید تا میزان تمرکز بالایی بر روی کارتان داشته باشید و این تمرکز را به صورت طولانی مدت حفظ کنید. تمرکز داشتن می تواند به شما کمک کند تا انسان موفق تری باشید بسیاری از افراد هستند که فکر می کنند که "کارآفرین" شدن به این معنی است که شما یک تجارت را تولید کنید. این در صورتی است که چنین تصوری اشتباه است! کارآفرین شدن به این معنی نیست که شما یک تجارت را ایجاد کنید بلکه به این معنی است که یک تجارت را ایجاد کنید و در ادامه با آن همراه باشید! اگر صرفا یک تجارت را ایجاد کنید نام این کار کارآفرینی نیست و باید نام دیگری برای آن انتخاب کنید!!

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین ویژگی هایی که کارآفرینان دارند این است که آن ها باید سعی کنند تا تجارت خودشان را نگه دارند. همان انرژی که شما برای اولین بار برای این که تجارتتان را تولید کرده اید می گذارید باید برای نگه داشتن آن صرف شود. کارآفرینی کاری نیست که شما آن را انجام بدهید و بعد از این که تجارتتان به راه افتاد دیگر کنار بکشید و فکر کنید کارتان تمام شده است! کارآفرینی فعالیتی است که شما باید سعی کنید در طولانی مدت از همان ابتدای کار تا زمانی که به موفقیت کامل می رسید بر روی آن انرژی و زمان بگذارید و به هیچ عنوان در هیچ کدام از این مراحل کار را تمام نکنید!

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    لینک دوستان
  • مشاوره تحصیلی و شغلی
  • اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • چاپ و انتشار کتاب
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • اخبار دانشجویی
  • وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی
  • پایان نامه
  • مفاهیم و اصول برندینگ
  • نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
  • روش های مهاجرت و گرفتن اقامت
  • طنین و طراوت، وبلاگ تخصصی سالمندان
  • دیجیتال مارکتینگ
  • هنرگرافیک و طراحی لوگو
  • تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی
  • کسب درآمد اینترنتی
  • تازه های صادرات و واردات
  • آموزش زبان، مکالمات و مکاتبات تجاری و بازرگانی
  • ایده های کارآفرینی و استارتاپ
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • روانشناسی مثبت
  • مجلات معتبر علمی
  • روان شناسی صنعتی و سازمانی
  • آرایشگری
  • خبر فوری
  • داروخانه معنوی
  • خبر های استخدامی تهران
  • آیا میدانستیدهای حقوقی
  • مد و فشن
  • زیبایی
  • ستارگان سینما
  • بازاریابی و فروش
  • ستارگان سینما
  • کارآفرینی
  • راهنمای نوین انواع تبلیغات
  • بهترین خانواده
  • پزشکی و سلامت
  • طنز و سرگرمی
  • اخبار و رسانه ها
  • هنر مدرن
  • سفر و توریسم
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 224
  • بازدید سال : 2,267
  • بازدید کلی : 13,487