loading...

کارآفرینی

21. بر روی بازاریابی سرمایه گذاری کنید! شما برای این که بتوانید تجارت خودتان را رونق ببخشید یکی از مهم ترین نکته هایی که باید در ذهن داشته باشید این است که بر روی بازاریابی سرمایه گذاری کنید. بنابرای

مسعود بازدید : 59 سه شنبه 19 اسفند 1399 زمان : 15:05 نظرات (0)

21. بر روی بازاریابی سرمایه گذاری کنید!

شما برای این که بتوانید تجارت خودتان را رونق ببخشید یکی از مهم ترین نکته هایی که باید در ذهن داشته باشید این است که بر روی بازاریابی سرمایه گذاری کنید. بنابراین در صورتی که بتوانید به اندازه کافی بر روی این بخش از کار از نظر مالی هزینه کنید می توانید انتظار داشته باشید که از انجام دادن این کار نتیجه مطلوبی می گیرید. شما باید به خاطر داشته باشید که یکی از مهم ترین و کلیدی ترین بخش های کار هر تجارتی باید بازاریابی و بازاریابی کردن باشد. بنابراین در صورتی که شما به اندازه کافی بر روی این موضوع هزینه صرف نکنید شانس کمی برای موفقیت دارید. در صورتی که شما سعی کنید که تا جایی که می توانید با صرف کردن هزینه های مناسب بر روی این کار به بخش بازاریابی تجارتتان رونق مناسب دهید می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای این که تعداد مخاطبین بیشتری داشته باشید را افزایش دهید. بنابراین به موضوع بازاریابی به عنوان یکی از جدی ترین و مهم ترین موضوعاتی که باید در کار تجارتتان به آن توجه کنید اهمیت دهید و بدانید که هیچ تجارتی بدون بازاریابی مناسب نمی تواند به اندازه کافی در کارش موفق شود.


22. بر روی بازاریابی به اندازه کافی وقت بگذارید.

شما برای این که در بخش بازاریابی موفق عمل کنید باید علاوه بر این که هزینه مناسبی را به انجام دادن این کار اختصاص می دهید سعی کنید تا به اندازه کافی بر روی این موضوع وقت هم بگذارید. تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی موفق می شوند که قدر بخش بازاریابی خودشان را می دانند و سعی می کنند تا برای این موضوع به اندازه کافی وقت بگذارند. در صورتی که شما فکر می کنید به اندازه کافی به این موضوع وقت اختصاص نداده اید باید سعی کنید تا حتما این کار را انجام دهید. فراموش نکنید که وقتی که شما به انجام دادن کار بازاریابی می گذرانید به هیچ عنوان هدر نمی رود و بنابراین برای این که بتوانید در این کار موفق شوید باید تمام تلاشتان را بکنید که بیشتری زمانی را که ممکن است به این کار اختصاص دهید. شما باید سعی کنید به عنوان یک کارآفرین ارزش و اهمیت وقتتان را بدانید و سعی کنید تا در اختصاص دادن این وقت به کارهای مختلف به اندازه کافی دقیق عمل کنید و بخش قابل توجهی از وقتتان را به انجام بازایابی اختصاص دهید.


23. به قوانین بازاریابی توجه کنید!

شما باید علاوه بر این که قدر وقتی را که به بازاریابی اختصاص می دهید بدانید و علاوه بر این که باید به اندازه کافی برای پروسه های مرتبط با بازاریابی در تجارتتان انرژی ذخیره کنید باید سعی کنید که از قوانینی که در بازاریابی وجود دارد پیروی کنید. این قوانین را می توان به دو دسته عمده تقسیم بندی کرد که پیروی کردن از هردو دسته برای شما لازم و ضروری می باشد. دسته اول دسته ای از قوانین هستند که مرتبط با تجارت مخصوصی نیستند. به عنوان مثال در صورتی که شما بخواهید یک تجارت در زمینه پوشاک به راه بیندازید باید از همان قوانینی پیروی کنید که تجارت هایی که در زمینه تولید قطعات و لوازم کامپیوتری هستند باید از این قوانین پیروی کنند. بنابرین شما در هر زمینه ای که فعالیت می کنید باید از این قوانین پیروی کنید. دسته دوم قوانینی هستند که بر اساس نوع تجارتی که شما می خواهید انجام دهید تعریف می شوند. این قوانین برای تجارت هایی که در زمینه تولید قطعات و لوازم کامپیوتری هستند با تجارت هایی که در زمینه پوشاک فعالیت می کنند متفاوت می باشند و شما باید سعی کنید تا بر اساس نوع تجارتی که دارید از این قوانین پیروی کنید. در هر حال پیروی کردن از هر دو دسته این قوانین برای تجارت شما لازم و ضروری می باشد.


24. پروسه های بازاریابی تجارت خودتان را مورد ارزیابی قرار دهید.

شما برای این که بتوانید در کار کارآفرینی موفق شوید باید پروسه های بازاریابیتان به شیوه ای کاملا قابل قبول برای تجارت شما و برای مخاطبین باشند چون در صورتی که شما بازاریابی را به شیوه ای انجام دهید که مخاطبین آن را نپذیرند برای موفقیت شانسی نخواهید داشت. یکی از بهترین و موثرترین روش هایی که شما به این روش می توانید این موضوع را تضمین کنید این است که سعی کنید تا پروسه های را که در تجارتتان به عنوان پروسه های بازاریابی انجام می گیرد مورد سنجش و بررسی قرار دهید و سعی کنید تا بر این اساس آن ها را ارزیابی کنید و ببینید که آیا بخش هایی که در تجارت شما مرتبط با کار بازاریابی هستند کارشان را به درستی انجام می دهند یا خیر. در این صورت می توانید انتظار داشته باشید که بودجه ای که برای انجام کار بازاریابی اختصاص داده اید به هدر نرفته است!


25. شیوه هایی را که تجارت های مختلف دیگر برای بازاریابی بکار می برند مورد بررسی قرار دهید.

از آن جایی که موضوع بازاریابی باید یکی از مهم ترین و کلیدی ترین موضوعات برای شما باشد بنابراین در صورتی که شیوه هایی را که تجارت های دیگر برای انجام کار بازاریابی بکار می برند را مورد بررسی قرار دهید می توانید انتظار داشته باشید که می توانید این شیوه ها را از آن ها یاد بگیرید. در صورتی که شما سعی کنید بررسی کنید تجارت هایی که کارشان شبیه به کار شماست و در صنعت هایی کار می کنند که یا همان صنعت شماست و یا شباهت زیادی به صنعت شما دارد چگونه کار بازاریابی را انجام می دهند می توانید انتظار داشته باشید که با یاد گرفتن از آن ها شما نیز بتوانید این کار را آن طور که می خواهید و به درستی انجام دهید. بنابراین سعی کنید تا بررسی کنید که شیوه هایی که تجارت های رقیب شما برای این که مشتریان بیشتری را به سمت و سوی خودشان بکشانند و تجارتشان را رونق بدهند از این شیوه ها استفاده می کنند به چه صورتی است و سعی کنید تا از این شیوه ها استفاده کنید تا تجارتتان را رونق بیشتری بدهید!


26. سعی کنید تمام زمانی که به کار کارآفرینی می پردازید از کارهای مفید پر شده باشد!

شما به عنوان یک کارآفرین و فردی که قرار است یک تجارت جدید را پایه گذاری کند به هیچ عنوان نباید چیزی به نام وقت اضافه و یا وقت بیکاری داشته باشید. شما باید از تمام وقتی که در اختیارتان قرار گرفته است به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و باید سعی کنید تا این وقت را برای انجام دادن کارهایی صرف کنید که انجام آن ها به صرفه است. بنابراین در صورتی که احساس می کنید در برنامه ریزیتان جایی خالی است و یا بخش هایی از وقتتان است که می توانید از این بخش ها استفاده بیشتری بکنید تمام تلاشتان را بکنید که این بخش ها را با کارهایی که برای تجارتتان لازم و ضروری هستند پر کنید. تحقیقات نشان داده است که کارآفرینان موفق افرادی هستند که در تمام مدتی که به عنوان کارآفرین کار می کنند سعی می کنند تا از تمام وقتشان بیشتری استفاده ممکن را بکنند و همین موضوع باعث می شود که تمام هدف های تجارتشان را به صورت همزمان با هم پیش ببرند و در نهایت به نتیجه ای مطلوب برسند.


27. برنامه ریزی های خودتان را به صورت روزانه انجام دهید!

یکی دیگر از نکته هایی که شما به عنوان یک کارآفرین موفق باید به آن توجه داشته باشید این است که برنامه ریزی های خودتان را به صورت روزانه انجام دهید. تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی که در آن ها کارآفرینان به صورت روزانه برای خودشان برنامه ریزی می کنند نسبت به تجارت هایی که در آن ها کارآفرینان سعی می کنند تا برای خودشان یک برنامه ریزی کلی داشته باشند بسیار موفق تر عمل می کنند. بنابراین شما در صورتی که هر روزی که وارد محیط کاری می شوید (و یا در صورتی که به صورت آنلاین کار می کنید در تمام طول ساعت هایی که در روز به کار کارآفرینی اختصاص می دهید) سعی کنید تا برای هر روز به صورت مجزا یک برنامه ریزی مجزا داشته باشید شانس بسیار بیشتری برای موفقیت دارید نسبت به زمانی که می خواهید برای خودتان یک برنامه ریزی کلی داشته باشید و فکر می کنید که نیازی به داشتن یک برنامه ریزی روزانه ندارید. بنابراین سعی کنید تا هر روز برای همان روز برنامه ریزی کنید و سعی کنید تا این برنامه ریزی را به صورت دقیق اجرا کنید.


28. قبل از انجام هر کاری این سوال را از خودتان بکنید که "آیا این کار ارزش دارد؟"

شما به عنوان یک کارآفرین باید همیشه کارهایی را انجام دهید که فکر می کنید برایتان ارزش دارد. علت این موضوع این است که وقت شما بسیار محدود است و بنابراین باید آن را صرف انجام کارهایی بکنید که حقیقتا برای شما سودمند می باشد. ممکن است کارهایی وجود داشته باشند که انجام دادن آن ها برای تجارت شما سودمند باشد ولی سودی که این کارها برای شما دارند در مقایسه با وقتی که قرار است برای انجام این کارها صرف کنید بسیار کم باشد. بنابراین باید سعی کنید تا این کارها را با کارهایی که انجام دادن آن ها سود بسیار بیشتری برای تجارت شما دارند عوض کنید و به جای این که کارهایی انجام دهید که ارزش کمتری برایتان دارند به انجام کارهایی بپردازید که کیفیت کار تجارت شما را بسیار بسیار بیشتر می کنند. پس درنظر داشته باشید که انجام دادن کارهایی که بیشتری تاثیر را بر روی تجارت شما دارند باید در اولویت شما به عنوان یک فردی کارآفرین قرار داشته باشد و شما باید سعی کنید تا حتما این اولویت بندی را انجام دهید.


29. بررسی کنید که پروسه هایی که در کار اجرا می کنید هرکدام چقدر طول می کشند!

از دیگر نکته های بسیار مهمی که شما به عنوان یک کارآفرین باید حتما به آن توجه کنید و در صورتی که آن را درنظر نگیرید ممکن است لطمات جدی و جبران ناپذیری به تجارت شما بخورد این است که بررسی کنید که هرکدام از پروسه هایی که شما در کار می خواهید انجام دهید چقدر طول می کشد. تحقیقات نشان داده است که یکی از مهم ترین و کلیدی ترین عواملی که کارآفرینان را تبدیل به صاحبان تجارت های موفق می کند این است که به میزان زمانی که برای هرکدام از پروسه ها باید اختصاص داده شود توجه می کنند. به عنوان مثال در صورتی که شما یک پروسه ای دارید و انتظار دارید که آن ها در یک مدت یک ماهه تمام کنید باید سعی کنید تا این کار را حتما در زمان ممکن انجام دهید و در صورتی که فکر می کنید که ممکن است این زمان کمی از یک ماه طولانی تر شود باید حتما وقت بیشتری را به انجام دادن این کار اختصاص دهید تا خیالتان راحت شود که انجام دادن این کار دقیقا سر همان یک ماه به پایان می رسد.


30. زیاد سخت نگیرید!

استرس داشتن یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند تاثیرات منفی بسیار زیادی بر روی تجارت شما داشته باشد. در صورتی که شما مدام استرس داشته باشید و همیشه به ذهن خودتان افکار منفی راه بدهید و فکر کنید که در صورتی که نتوانید در این کار موفق شوید چه اتفاقی می افتد شانستان برای موفقیت کم می شود. شما باید سعی کنید تمام تلاشتان را بکنید که استرس را از خودتان دور کنید و به این موضوع فکر کنید که در صورتی کارتان پیش می رود که شما با نهایت آرامش به این کار ادامه دهید چون تنها در صورتی که آرامش داشته باشید می توانید از تمام توانایی های بالقوه ای که دارید بهره مند شوید. آمارها نشان داده است که یکی از مهم ترین و کلیدی ترین عواملی که می تواند بر روی کیفیت کار کارآفرینان تاثیر داشته باشد و کیفیت کارشان را بالا و یا پایین ببرد همین عامل وجود و یا عدم وجود استرس می باشد و کارآفرینانی که سعی می کنند تا استرس را از خودشان دور کنند نسبت به آن هایی که تسلیم استرس می شوند بسیار موفق تر عمل می کنند.


31. تخصص هایی را که برای کارآفرینیتان مورد نیاز است مشخص کنید.

شما به عنوان یک کارآفرین باید سعی کنید تا تمام تخصص هایی را که برای انجام کار نیاز دارید مشخص کنید. این کار را باید با نهایت دقت انجام دهید و همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که این مرحله یکی از مهم ترین مراحل انجام کار است. کار کارآفرینی به هیچ عنوان کاری نیست که شما بتوانید آن را به تنهایی انجام دهید و برای این که بتوانید آن را به خوبی انجام دهید نیاز دارید تا افرادی در کنار خودتان داشته باشید که دارای تخصص های مختلف هستند. بنابراین در صورتی که تخصص هایی را که برای این کارها احتیاج دارید مورد بررسی قرار ندهید نمی توانید افراد مختصص را برای انجام این کار انتخاب کنید و بنابراین همین موضوع باعث می شود که شانس شما برای این که به عنوان یک کارآفرین بتوانید یک تیم متخصص و حرفه ای را در کنار خودتان جمع کنید کاهش پیدا می کند. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید به تخصص هایی که در کارآفرینیتان مورد نیاز است توجه کنید و سعی کنید تا بر اساس این تخصص ها تجارت خودتان را پایه گذاری کنید.


32. تکنیک های رهبری کردن را یاد بگیرید!

یک کارآفرین در حقیقت یک رهبر خوب هم هست. شما وقتی که تبدیل به یک کارآفرین می شوید در حقیقت تبدیل به یک رهبری می شوید که باید تعدادی از همکارانتان را اداره کنید. بنابراین در صورتی که بتوانید تکنیک های رهبر شدن و رهبری کردن را به خوبی یاد بگیرید شانستان برای این که در این کار موفق شوید بیشتر می شود. تحقیقات نشان داده است که آن دسته از تجارت هایی که در آن ها کارآفرینان تکنیک های رهبری کردن را به خوبی یاد گرفته اند نسبت به تجارت هایی که در آن ها کارآفرینان درکی از یک رهبر خوب شدن ندارند بسیار موفق عمل می کنند. عت این است که وقتی که یک کارآفرینی یک رهبری خوب داشته باشد میزان همبستگی افرادی که در این کارآفرینی کار می کنند با همدیگر بیشتر می شود و بنابراین شانس آن ها برای این که بتوانند در کنار هم نتیجه بهتری از انجام کار بگیرند بیشتر می شود. پس باید سعی کنید که تا جایی که می توانید تکنیک های تبدیل شدن به یک رهبر خوب را یاد بگیرید و سعی کنید تا در گروه های کوچک این کار را تمرین کنید.


33. صبر داشته باشید!

داشتن صبر و حوصله هم یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی است که شما برای این که در کار کارآفرینی موفق شوید باید به آن توجه کنید. اشتباهی که بسیاری از افرادی که کارآفرینی را شروع می کنند مرتکب می شوند این است که آن ها فکر می کنند که باید یک شبه ره صد ساله را بروند و بنابراین وقتی که متوجه می شوند که برای این که در کار به موفقیت برسند باید صبر کنند نمی تواند این شرایط را تحمل کنند و بنابراین به سرعت کار را رها می کنند! این اتفاقی است که برای بسیاری از تجارت هایی که کارآفرینانی داشته اند که حتی افرادی بسیار با استعداد و کوشا بودند ولی صبر و حوصله نداشتند افتاده است. شما باید به این نکته ایمان داشته باشید که داشتن صبر و حوصله باید یکی از مهم ترین و کلیدی ترین موضوعات کار شما باشد و شما برای این که بتوانید در این کار موفق شوید باید حتما صبر و حوصله داشته باشید. در صورتی که به اندازه کافی صبر و حوصله در کار نداشته باشید ممکن است با برخورد کردن با اولین مشکل به سرعت ناامید شوید و کار را ترک کنید.


34. بدانید که بدون تردید با موانعی برخورد خواهید کرد!

یکی دیگر از اشتباهاتی که افرادی که به عنوان کارآفرین کارشان را شروع می کنند این است که فکر می کنند که در آینده با هیچ مشکلی بخورد نخواهند کرد. این یکی از مهم ترین و در عین حال خطرناکترین طرز فکرهایی است که یک کارآفرین می تواند داشته باشد. شما به عنوان یک کارآفرین باید تفکر واقع گرایانه داشته باشید. به این معنی که شما باید بدانید که وقتی که می خواهید یک تجارت را به راه بیندازید "بدون تردید" مشکلاتی برایتان ایجاد خواهد شد و در حقیقت کارآفرین شدن به منزله پذیرفتن این چالش ها و مشکلات است و شما برای این که بتوانید به این چالش ها و مشکلات غلبه کنید باید از قبل از نظر ذهنی آمادگی برای رویارویی با آن ها را داشته باشید. باید بدانید که کارآفرین شدن مانند این است که شما ناخدای یک کشتی باشید و با این کشتی به یک سفر دریایی بروید و بنابراین در این سفر باید برای هر اتفاقی که در این مدت برایتان افتاد آمادگی داشته باشید و بدانید که دریا همیشه آرام نیست و ممکن است بعضی وقت ها با یک دریای طوفانی مواجه شوید و باید چگونگی مواجه شدن با این طوفان ها را به خوبی بدانید!


35. منابع مالی شرکت را به خوبی مدیریت کنید!

مدیریت کردن منابع مالی شرکت نیز از دیگر موضوعاتی است که شما به عنوان یک کارآفرین باید به آن توجه داشته باشید. در صورتی که شما این توانایی را داشته باشید که منابع مالی تجارتتان را به خوبی مدیریت کنید و دقیقا بررسی کنید که قرار است چه میزان صرف هزینه های مختلف کار بکنید می توانید انتظار داشته باشید که میزان بازدهی شما به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند. چراکه موضوعات مالی در تجارت شما مخصوصا در صورتی که تجارت شما یک تجارت نوپا و تازه تاسیس باشد مهم ترین موضوعات هستند و از آن جایی که هزینه های شما برای انجام دادن کار محدود می باشد برای این که بتوانید در این کار موفق شوید باید به صورت دقیق منابع مالی تجارتتان را بررسی کنید و سعی کنید تا به بهترین و دقیق ترین شکل ممکن برای هزینه هایی که در شرکتتان می شود برنامه ریزی کنید. در این صورت می توانید انتظار داشته باشید که می توانید بخش مالی تجارت را رونق دهید و از پس هزینه های پروژه های مختلف برآیید.


36. در صورتی که اتفاق بدی برایتان افتاد بدانید که بعضی وقت ها اتفاقات بد می توانند تبدیل به اتفاقات خوب شوند!

شما در طول مسیر کارآفرینی ممکن است با اتفاقات بدی مواجه شوید و یا این که ممکن است حوادث بد و کاملا غیرقابل پیش بینی برای شما اتفاق بیفتد. به عنوان مثال ممکن است شما در طول پروسه کارآفرینی خودتان شاهد اتفاقاتی باشید که هیچ ارتباطی با تجارت شما ندارد ولی منجر به این شود که به طور کلی صنعت مربوط به تجارت شما دچار مشکلات و آسیب های جدی شود. در این صورت شما به هیچ عنوان نباید خودتان را مقصر کنید به این دلیل که این موضوع هیچ ارتباطی با شما نداشته است. شما باید به این فکر کنید که در بسیاری از موارد ممکن است اتفاقات بدی برای شما اتفاق بیفتد و این اتفاقات بد منجر به اتفاقات خوب دیگر برای شما شود! به عبارت دیگر ممکن است شما به دلیل همین اتفاق بد و ناخواسته ای که برای شما افتاده است از انجام دادن کاری که می خواهید انجام دهید منصرف شوید و همین منصرف شدن می تواند باعث شود که شما از بسیاری از خطراتی که در این کار نهفته بوده و شما در صورت انجام دادن آن پشیمان می شدید جلوگیری شود.


37. سخت کوش باشید!

سخت کوش بودن و ناامید نشدن یکی از مهم ترین ویژگی های تمام کارآفرینان است. شما برای این که در کار کارآفرینی موفق شود و برای این که بتوانید یک تجارتی را برای خودتان ایجاد کنید که بتواند برایتان سودمندی زیادی داشته باشد باید سعی کنید تا از شکست ها و شرایط سختی که ممکن است برای شما اتفاق بیفتد ناامید نشوید و سعی کنید تا سخت کوش باشید. تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی که کارآفرینانی دارند که افرادی سخت کوش هستند و سعی می کنند تا با استفاده از تلاش و کوشش موفقیت را بدست بیاورند بسیار موفق و پررونق می شوند. در صورتی که شما به عنوان یک کارآفرین حاضر نباشید که برای چیزهایی که بدست می آورید زحمت بکشید نمی توانید انتظار داشته باشید که تجارتتان رونق کافی داشته باشد. چرا که تجارت هایی پررونق و سودمند می شوند که در آن ها کارآفرینان افرادی سخت کوش و تلاشگر هستند و تمام تلاششان را می کنند که تجارتشان پیشرفت کند. بنابراین سعی کنید تا به عنوان یک کارآفرین سخت کوش باشید و این سخت کوش بودن را به تمام اعضای دیگر تیم هم القا کنید.


38. برای اعضای دیگر تیم الگو باشید!

شما به عنوان یک کارآفرین باید سعی کنید تا برای تمام اعضای دیگر تیم الگو باشید. تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی که در آن ها تمام اعضای این تجارت مدیر آن را به عنوان الگو برای خودشان انتخاب می کنند نسبت به تجارت هایی که در آن ها تمام کارکنان تنها وظیفه خودشان را انجام می دهند و هیچ احساسی نسبت به مدیر این تجارت ندارند بسیار موفق تر عمل می کنند. رفتار شما به عنوان یک کارآفرین و موسس تجارت باید به شیوه ای باشد که تمام اعضای دیگر گروه شما را به عنوان الگوی خودشان انتخاب کنند.در این صورت است که شما می توانید انتظار داشته باشید که آن ها هم تمام تلاششان را می کنند تا تجارت به اندازه کافی رشد کند. شما باید این الگو بودن را به تمام کارکنان و کارمندانی که در تجارت شما کار می کنند القا کنید. شما باید کاری کنید که آن ها احساس کنند شما می خواهید با تمام وجودتان برای تجارت مورد نظر کار کنید و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنید. در این صورت آن ها هم از شما تقلید می کنند و با الگو قرار دادن شما تمام تلاششان را می کنند.


39. سعی کنید خیال پردازی را کنار بگذارید و به اندازه توانتان کار کنید!

از دیگر نکته های مهمی که شما باید به هنگام تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق به آن توجه کنید این است که خیال پردازی را کنار بگذارید و سعی کنید که تا جایی که می توانید "اهل عمل" باشید. بسیاری از تجارت ها هستند که در آن ها کارآفرینان بودن این که به وضعیت تجارت و وضعیت مالی و امکاناتی که دارند توجه کنند به این فکر می کنند که تجارتشان یک جهش بزرگ و اساسی بکند. این در حالی است که شما برای این که چنین کاری را انجام دهید باید زمینه لازم را داشته باشید. بنابراین در صورتی که شما توانایی های مالی و تجهیزاتی لازم را برای انجام دادن این کار ندارید شانستان برای این که چنین کاری انجام دهید تقریبا به صفر می رسد. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید واقع گرا باشید و بر اساس واقعیت هایی که از نظر امکانات در تجارتتان وجود دارد و همچنین بر اساس توانایی های واقعی که دارید تصمیم گیری کنید و به خیال پردازی های مختلف دل نبندید!


40. خودتان را با خودتان مقایسه کنید!

کارآفرینی کاری است که بسیاری از افراد درباره آن خیالات زیادی می کنند. به عنوان مثال ممکن است شما با این فکر یک کارآفرین شوید که تبدیل به "بیل گیتس" بعدی شوید! البته داشتن چنین ایده هایی در ذهن چیز بدی نیست ولی باید بدانید که این ها با حقیقت زندگی شما و حقیقت زندگی اطرافیان شما فرق دارند. حتی در صورتی که ایده ای دارید که فکر می کنید می تواند در بازار جهانی بسیار موفق باشد باید به این موضوع توجه کنید که عملی شدن این ایده می تواند به ده ها عامل کوچک و بزرگ دیگر بستگی داشته باشد و بنابراین شما برای این که بتوانید این ایده خودتان را عملی کنید نیاز دارید تا تمام این پارامترهای کوچک و بزرگ را داشته باشید. بنابراین این که یک فرد ایده آل را در ذهن خودتان داشته باشید و تمام تلاشتان را بکنید تا شبیه به این فرد شوید چیز خوبی است ولی در صورتی که از کارآفرینی انتظار داشته باشید که شما را به این فرد ایده آل برساند ممک است بعد از مدت کوتاهی دچار ناامیدی شوید! شما باید همیشه خودتان را با خودتان مقایسه کنید و سعی کنید تا وضعیت خودتان را بهتر کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    لینک دوستان
  • مشاوره تحصیلی و شغلی
  • اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • چاپ و انتشار کتاب
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • اخبار دانشجویی
  • وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی
  • پایان نامه
  • مفاهیم و اصول برندینگ
  • نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
  • روش های مهاجرت و گرفتن اقامت
  • طنین و طراوت، وبلاگ تخصصی سالمندان
  • دیجیتال مارکتینگ
  • هنرگرافیک و طراحی لوگو
  • تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی
  • کسب درآمد اینترنتی
  • تازه های صادرات و واردات
  • آموزش زبان، مکالمات و مکاتبات تجاری و بازرگانی
  • ایده های کارآفرینی و استارتاپ
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • روانشناسی مثبت
  • مجلات معتبر علمی
  • روان شناسی صنعتی و سازمانی
  • آرایشگری
  • خبر فوری
  • داروخانه معنوی
  • خبر های استخدامی تهران
  • آیا میدانستیدهای حقوقی
  • مد و فشن
  • زیبایی
  • ستارگان سینما
  • بازاریابی و فروش
  • ستارگان سینما
  • کارآفرینی
  • راهنمای نوین انواع تبلیغات
  • بهترین خانواده
  • پزشکی و سلامت
  • طنز و سرگرمی
  • اخبار و رسانه ها
  • هنر مدرن
  • سفر و توریسم
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 228
  • بازدید سال : 2,271
  • بازدید کلی : 13,491