loading...

کارآفرینی

یک برند و لوگو برای خودتان بسازید! اولین نکته ای که به هنگام ایجاد کردن یک تجارت باید به آن توجه کنید این است که برای خودتان یک برند یا یک لوگو ایجاد کنید. این موضوع باید برای شما اولویت داشته ب

مسعود بازدید : 59 دوشنبه 25 مرداد 1400 زمان : 12:38 نظرات (0)
  1. یک برند و لوگو برای خودتان بسازید!

اولین نکته ای که به هنگام ایجاد کردن یک تجارت باید به آن توجه کنید این است که برای خودتان یک برند یا یک لوگو ایجاد کنید. این موضوع باید برای شما اولویت داشته باشد به این دلیل که تجارت شما بدون یک برند و لوگو اصلا معنی ندارد! به عبارت بهتر برند و لوگویی که شما در تجارت خودتان دارید در حقیقت مانند همان هویتی است که تجارت شما دارد و در صورتی که تجارت شما هویتی نداشته باشد بنابراین اصلا نمی توانید در این کار موفق شوید. تجارتی که در آن لوگویی وجود ندارد تجارت کاملی نیست و بنابراین به شیوه کاملی هم نمی تواند بازاریابی کند. تحقیقات نشان داده است که اکثر تجارت هایی که در کارشان موفق بوده اند تجارت هایی بوده اند که لوگوی مناسب داشتند و بنابراین داشتن لوگوی مناسب اولین قدمی است که شما باید به هنگام ایجاد کردن یک تجارت برای خودتان بردارید. شما باید تمام سعیتان را بکنید که این برند را برای خودتان به بهترین شکل و مرتبط ترین و مناسب ترین شکل با تجارت تعریف کنید.

  1. یک وب سایت تولید کنید!

ایجاد کردن یک وب سایت هم از دیگر کارهایی است که شما باید حتما برای یک تجارت انجام دهید. این روزها دیگر تجارتی را نمی توانید پیدا کنید که وب سایت نداشته باشد. تمام تجارت ها سعی می کنند تا خودشان را با آخرین تکنولوژی های روز تطبیق دهند و بنابراین در صورتی که تجارتی وب سایت نداشته باشد بخش اعظمی از فعالیت های بازاریابیش بدون معنی می ماند! شما باید سعی کنید تا یک وب سایت مناسب برای تجارتتان ایجاد کنید که هم متناسب با کاری باشد که انجام می دهید و هم این که بتواند به شما کمک کند تا تجارتتان را به دیگران معرفی کنید. این روزها داشتن وب سایت برای یک تجارت درست مانند این است که شما یک کارت ملی برای خودتان داشته باشید (حتی در بسیاری از موارد می توان گفت که اهمیت داشتن یک وب سایت برای یک تجارت به اندازه اهمیت داشتن یک لوگو می باشد). البته وب سایتی که شما طراحی می کنید باید به شیوه ای باشد که در رده بندی های موتورهای جستجوگر در رتبه های بالاتری قرار بگیرد و برای این کار باید به مباحثی مانند SEO (بهینه سازی موتورهای جستجوگر توجه کنید)

  1. در صورتی که تجارت شما حضوری است کارت های مرتبط با تجارتتان را چاپ کنید!

شما در مرحله اول برای تجارتتان یک لوگو ایجاد کردید و در مرحله دوم سعی کردید تا یک وب سایت برای آن طراحی کنید. اکنون نوبت به آن رسیده است که برای تجارتتان یک کارت تجاری چاپ کنید. بسیاری از افرادی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که انجام دادن این کار ممکن است 100 درصد ضروری نباشد ولی حقیقت این است که در صورتی که شما نتوانید این کار را انجام دهید ممکن است بخش زیادی از کارتان با مشکل مواجه شود. بنابراین بهترین کاری که می توانید در این زمینه انجام دهید این است که برای تجارتتان یک کارت تجاری ایجاد کنید که افرادی که به تجارت شما می آیند (در صورتی که تجارت شما حضوری است) بتوانند کارت تجاری شما را ببرند. همین موضوع می تواند در تعریف کردن تجارت شما تاثیر مثبت زیادی داشته باشد و بنابراین شما به این روش خواهید توانست تا شانستان را برای داشتن یک تجارت موفق تر بیشتر کنید. البته همان طور که اشاره شد این مورد مربوط به زمانی است که تجارت شما حضوری باشد و برای تجارت های آنلاین کاربردی ندارد!

  1. با گوگل آشتی کنید!

شما برای این که بتوانید یک تجارت موفق در سال 2021 داشته باشید باید حتما سعی کنید تا با گوگل آشتی کنید. اما آشتی کردن با گوگل به چه معنی می باشد؟ حقیقت این است که گوگل بزرگترین موتور جستجوگر در دنیا می باشد که شما برای این که بتوانید تجارت خودتان را پررونق تر کنید نیاز به آن خواهید داشت. وب سایتی که شما برای تجارت خودتان ایجاد کرده اید مانند هزاران وب سایت دیگر در گوگل می رود و بنابراین شما باید سعی کنید تا کاری کنید که وب سایت شما در میان رده بندی هایی که در موتورهای جستجوگر گوگل وجود دارد در رتبه بندی بالاتری قرار داشته باشد. برای این منظور شما باید سعی کنید تا کاری کنید که چگونگی کار کردن الگوریتم هایی که در گوگل وجود دارد برایتان مشخص شود. برای این منظور بهتر است که کار را با بررسی کردن شیوه کارکرد گوگل شروع کنید. شما باید سعی کنید تا بررسی کنید که گوگل چگونه وب سایت ها را رده بندی می کند. برای این که این کار را انجام دهید متون بسیار زیادی در این رابطه وجود دارد که شما می توانید این متون را در اینترنت بخوانید.

  1. به SEO توجه کنید!

بهینه سازی موتورهای جستجوگر و یا همان SEO موضوع بسیار مهمی است که شما باید حتما به هنگام ایجاد کردن یک تجارت آن را مد نظر داشته باشید. در صورتی که یک تجارتی را ایجاد کنید که دارای بهترین وب سایت هم باشد و وب سایتتان به شیوه ای باشد که هر فردی که به عنوان بازدیدکننده به آن سر می زند مجذوب آن شود؛ ولی بازهم در صورتی که آن را از نظر SEO بهینه سازی نکرده باشید شانس کمی برای موفقیت خواهید داشت به این دلیل که در این حالت این "بهترین" وب سایت شما در رده "آخرین" رتبه بندی هایی قرار می گیرد که در موتورهای جستجوگر وجود دارد و بنابراین در چنین حالتی شما بدون این که بخواهید تعداد بازدیدکنندگان بسیار کمتری را نسبت به وب سایت های دیگر (که حتی ممکن است از نظر کیفیتی از وب سایت شما بسیار پایین تر هم باشند ولی چون از نظر بهینه سازی موتورهای جستجو عملکرد مناسبی داشته اند در رده بندی های بالای گوگل قرار گرفته اند) داشته باشید. بنابراین موضوع بهینه سازی موتورهای جستجوگر حتما باید مورد بررسی شما قرار بگیرد.

  1. برای این که وب سایت شما در رده بندی های حاصل از نتیجه بندی موتورهای جستجو در رتبه بندی بالاتری قرار داشته باشد سعی کنید تا به NAP (که مخفف کلمات Name، address و phone می باشد) توجه کنید!

شما برای این که یک وب سایت موفق داشته باشید باید سعی کنید تا تمام اطلاعات شخصی خودتان را در آن وارد کنید. البته این اطلاعات باید بسیار دقیق باشند. به عنوان مثال شما باید به سه پارامتر بسیار مهم و کلیدی در این زمینه توجه کنید که این سه پارامتر نام، آدرس و شماره تلفن می باشند. هرکدام از این پارامترها را که نداشته باشید شانس کمتری برای موفقیت خواهید داشت. به عنوان مثال در صورتی که در وب سایتی که مربوط به تجارت شما می باشد نام تجارتتان به روشنی و خوبی وجود داشته باشد و حتی آدرس محل تجارتتان هم وجود داشته باشد ولی شماره تلفنی از این محل تجارت در وب سایت وجود نداشته باشد اطلاعاتی که شما وارد کرده اید از نظر گوگل ناقص است و بنابراین به احتال زیاد رده بندی وب سایت شما در رتبه بندی هایی که برای وب سایت های مختلف ارایه می شود در رده بندی های پایینی قرار می گیرد و از نظر SEO عملکرد ضعیفی خواهید داشت.

  1. اگر می توانید برای تجارتتان یک اپلیکیشن تولید کنید!

بسیاری از تجارت ها هستند که برای این که موفق شوند سعی می کنند تا برای خودشان یک اپلیکیشن تولید کنند. این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی در پیروزی شما داشته باشد و می تواند باعث شود که شانس این که شما در کار بازاریابی موفق عمل کنید به میزان زیادی افزایش پیدا کند. تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی که برای تجارتشان یک اپلیکیشن تولید می کنند تجارت هایی هستند که شانس موفقیتشان را به میزان بسیار زیادی افزایش می دهند. بنابراین در صورتی که شما فکر می کنید که تجارت شما به شیوه ای است که این توانایی را دارید که برای آن یک اپلیکیشن تولید کنید حتما این کار را انجام دهید. عده ای فکر می کنند که تولید کردن یک اپلیکیشن کار دشواری است که نیاز به مدت ها برنامه ریزی و کار سخت دارد. این در صورتی است که امروزه و با توجه به ابزارهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد و در اختیار شما قرار گرفته است این کار به هیچ عنوان دشوار نیست و امروزه هر کسی به راحتی می تواند برای تجارت خودش یک اپلیکیشن ایجاد کنید.

  1. قبل از این که کار بازاریابی را به صورت حرفه ای شروع کنید سعی کنید تا برای خودتان یک توصیف کامل از تجارتتان انجام دهید و اول از همه تجارت را برای خودتان بازاریابی کنید!

شما باید قبل از این که کار بازاریابی تجارتتان را به شکل وسیع انجام دهید کاری کنید که برای خودتان مشخص شود که چرا این کار را انجام می دهید. به عبارت دیگر شما باید در چند جمله برای خودتان این تجارت را بازاریابی کنید .این کار درست مثل فردی است که می خواهد به عنوان یک معلم به یک مدرسه برود و چیزهایی را که یاد گرفته است به دیگران درس بدهد. در صورتی که این فرد این توانایی را نداشته باشد که خودش مطالبی را که می خواهد به دیگران بگوید بلد باشد در این صورت احتمال این که بتواند این مطالب را برای شاگردانش توضیح دهد هم کم می شود. بنابراین در صورتی که شما می خواهید در کار بازاریابی موفق شوید باید سعی کنید تا قبل از این که این کار را برای آن ها انجام دهید اول از همه تجارت خودتان را برای خودتان بازاریابی کنید و برای خودتان تبلیغ کنید و سپس برای دیگران این کار را انجام دهید.

  1. از همان روز اول برای خودتان یک ایمیل ایجاد کنید!

شما باید برای تجارتتان یک ایمیل ایجاد کنید که به کارتان رسمیت دهد. این موضوع اهمیت زیادی دارد. در صورتی که شما این کار را انجام ندهید بخش زیادی از کارتان با مشکل مواجه می شود. به این دلیل که در صورتی که این کار را انجام ندهید ممکن است اعتبار تجارت شما کمتر شود. افراد زیادی هستند که در این زمینه تحقیق می کنند. این افراد بر این باورند که داشتن یک ایمیل مناسب برای تجارت با این که ممکن است به نظر کار بسیار پیش پا افتاده و ساده ای به نظر بیاید ولی در حقیقت می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کاری که شما قرار است انجام دهید داشته باشد. بنابراین شما باید سعی کنید تا حتما یک ایمیل را برای تجارتتان ایجاد کنید. شما قرار است در آینده با افراد مختلفی که همکاران شما خواهند بود ارتباط برقرار کنید و بنابراین باید سعی کنید تا حتما برای داشتن چنین ارتباطی یک وسیله مناسب داشته باشید که همان ایمیل است. بنابراین شما باید سعی کنید تا حتما برای خودتان یک آدرس اینترنتی داشته باشد.

  1. بازاریابی کردن با استفاده از ایمیل را از یاد نبرید!

بازاریابی کردن شیوه های مختلفی دارد. این روزها تعداد افرادی که کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی و وب سایت ها و به طور کلی به روش های آنلاین را انجام می دهند روز به روز در حال افزایش است. اما بسیاری از روش هایی که در گذشته برای بازاریابی مورد استفاده قرار می گرفته است امروزه به دست فراموشی سپرده شده است. این در حالی است که بسیاری از افرادی که تجارت می کنند بر این باورند که بسیاری از این روش ها دیگر کارآمد نیستند و باید آن ها را فراموش کرد. اما حقیقت متفاوت است. در حقیقت شما به راحتی می توانید از روش هایی که در گذشته برای بازاریابی کردن مورد استفاده قرار می گرفته است هنوز هم استفاده کنید و به نتیجه های خوبی برسید. به عنوان مثال یکی از این روش ها بازاریابی کردن با استفاده از ایمیل می باشد. شما با استفاده از این روش به راحتی می توانید تجارت خودتان را گسترده تر کنید و تعداد مخاطبینتان را بیشتر و بیشتر کنید. بنابراین در صورتی که فکر می کنید بازاریابی با استفاده از ایمیل به فراموشی سپرده شده است سخت در اشتباهید.

  1. در صورتی که با استفاده از ایمیل بازاریابی می کنید در ایمیل هایی که به دیگران می فرستید، همیشه دکمه CTA را هم قرار دهید!

در صورتی که شما با استفاده از ایمیل کار بازاریابی را انجام می دهید باید سعی کنید تا در ایمیل هایی که به دیگران می فرستید همیشه بخش CTA نیز وجود داشته باشد. در غیر این صورت حتی در صورتی که آن ها تحت تاثیر بازاریابی شما قرار بگیرند باز هم نمی توانند این بخش را پیدا کنند و بنابراین برای این که چگونه تجارت شما را دنبال کنند دچار مشکل می شوند. شما باید سعی کنید تا همیشه این گزینه را در اختیار آن ها قرار دهید که بتوانند انتخاب کنند که به راحتی عضو تجارت شما شوند. انجام دادن این کار حتی می تواند یک مزیت دیگر هم داشته باشد. در صورتی که شما دکمه CTA را در ایمیل هایی که به آن ها می فرستید قرار دهید احتمال این که تعداد بیشتری از افرادی که حتی در این که عضو تجارت شما شوند و یا نشوند دودل هستند نیز عضو تجارت شما شوند بیشتر می شود! به عبارت دیگر تحقیقات نشان داده است که در چنین مواردی شانس این که آن ها بر روی این دکمه کلیک کنند به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

  1. همیشه به دنبال نظراتی باشید که مخاطبین شما دارند!

شما باید سعی کنید تا همیشه نظراتی را که مخاطبین شما دباره تجارتتان دارند مورد بررسی قرار دهید و همیشه به دنبال آن باشید که به این نظرات توجه کنید. تحقیقات زیادی در این زمینه انجام گرفته است. اکثر این تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که توجه کردن به نظراتی که مخاطبین درباره تجارت شما دارند یکی از مهم ترین موضوعاتی است که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی شکست خوردن و یا موفق شدن شما در کار داشته باشد. بنابراین شما به عنوان یک تجارتی که موفقیت برایش مهم است باید همیشه به فکر این باشید که مخاطبین نسبت به شما چه نظراتی دارند. تحقیقات نشان داده است معمولا افرادی که درباره تجارت شما نظر می دهند افرادی هستند که در بسیاری از موارد می توانند بهترین  و موثرترین رویکردها را برای بهتر شدن کار به شما بدهند و بنابراین در صورتی که شما بتوانید به آن ها توجه کنید می توانید از منبعی از ایده های بسیار جدیدی که هنوز اجرا نشده اند بهره مند شود. پس حتما به آنچه که می گویند توجه کنید.

  1. در کنار وب سایتتان یک وبلاگ هم ایجاد کنید!

این روزها بازاریابی کردن به شیوه های مختلفی انجام می شود. تحقیقات نشان داده است که افرادی که یک تجارت جدید دارند در صورتی که شیوه های متنوع تری را برای بازاریابی ایجاد کنند می توانند نتیجه های بهتری از کار بگیرند. به عنوان مثال در شبکه های اجتماعی، در صورتی که شما برای کار بازاریابی صرفا از اینستاگرام استفاده کنید و توجهی به توییتر و یا شبکه های دیگر نداشته باشید شانس شما برای موفقیت کمتر از زمانی می شود که هم از اینستاگرام استفاده کنید و هم از توییتر و هم از شبکه های اجتماعی دیگر. بازاریابی با استفاده از وب سایت هم به همین شیوه است. در صورتی که شما برای بازایابی کردن صرفا از وب سایت استفاده کنید ممکن است نسبت به زمانی که علاوه بر وب سایت از وبلاگ ها هم استفاده کنید شانس کمتری برای موفقیت خواهید داشت. بنابراین در صورتی که می خواهید در این کار موفق شوید باید سعی کنید تا در کنار وب سایتتان از وبلاگ هم استفاده کنید. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که وبلاگ شما باید به همان اندازه وب سایت دارای جذابیت باشد.

  1. از روش های مختلفی که به شما اجازه می دهند تا تجارت خودتان را به صورت رایگان تبلیغ کنید استفاده کنید!

هنگامی که صحبت از تبلیغ کردن تجارت می شود ذهن اکر ما به سمت تجارت هایی می رود که برای آن ها باید پول بدهیم. البته یک نکته بسیار مهم در این زمینه این است که برای برخی از تبلیغات اصلا نیازی به پول دادن ندارید! شما باید سعی کنید تا این فرصت ها را پیدا کنید. محققان و افرادی که در زمینه تبلیغات تجارت ها کار می کنند بر این باورند که بسیاری از تجارت ها هستند که صرفا با تکیه کردن با این روش های تبلیغاتی که نیاز به پول ندارند به میزان زیادی کیفیت تجارت خودشان را بهتر کرده اند. بنابراین شما باید سعی کنید تا از این روش به عنوان یک روشی که می تواند تاثیر بسیار مثبت و زیادی بر روی کار شما داشته باشد استفاده کنید و سعی کنید تا با استفاده از این روش تجارت خودتان را بیشتر و بیشتر و بیشتر تبلیغ کنید. استفاده کردن از روش های رایگان برای تبلیغات می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش پیدا کردن تعداد مخاطبین شما داشته باشد.

  1. میزان هوشیاری برند را به حداکثر برسانید!

شما باید سعی کنید تا میزان هوشیاری برندتان را به حداکثر برسانید برای این که بتوانید میزان موفقیتتان را در برپایی تجارت بیشتر کنید. این که شما بتوانید میزان هوشیاری برندتان را بیشتر کنید تا حدود زیادی بستگی به میزان فعالیت و تلاشی دارد که در این زمینه انجام می دهید. در صورتی که شما فردی باشید که اکثر بخش انرژی تجارت را صرف بالا بردن هوشیاری برند بکنید می توانید شانستان را برای داشتن یک تجارت موفق تر به میزان زیادی افزایش دهید. نباید فراموش کنید که هرچقدر که شما بتوانید میزان هوشیاری برندتان را بالاتر ببرید شانس بیشتری برای موفقیت دارید و بنابراین در صورتی که شما بتوانید عمده انرژی تجارتتان را بر روی این موضوع بگذارید می توانید انتظار داشته باشید که در کارتان پیشرفت قابل توجهی اتفاق بیفتد. تحقیقات نشان داده است که موفق ترین تجارت ها تجارت هایی هستند که سعی می کنند تا میزان هوشیاری برندشان را به اندازه قابل توجهی افزایش دهند و سعی می کنند تا اکثر انرژی تجارت را بر روی بالا بردن میزان هوشیاری برند بگذارند و سعی می کنند تا این کار را به شیوه ای کاملا حساب شده و برنامه ریزی شده به انجام برسانند.

  1. از تبلیغات گوگل استفاده کنید!

همان طور که بیان شد شما بعد از این که یک تجارت جدیدی را برای خودتان پایه گذاری کردید زمان آن می رسد که به این فکر کنید که چگونه کاری کنید که تعداد مخاطبین بیشتر شود. این کار باید با استفاده از روندی انجام شود به نام "بازاریابی" که به معنی معرفی کردن تجارت شما توسط خودتان به دیگران است. شما باید به دیگران و افرادی که فکر می کنید ممکن است در آینده تبدیل به مشتریان شما شوند بقبولانید که تجارت شما برای آن ها سودمند است. شما باید کاری کنید که آن ها از تجارت شما خرید کنند. شما باید سعی کنید تا این افراد را قانع کنید که تجارت شما بهترین و بیشترین سود را برای آن ها خواهد داشت. بنابراین در صورتی که از شیوه های مختلف برای این کار استفاده کنید شانستان بیشتر و بیشتر و بیشتر می شود. به عنوان مثالی از یکی از این شیوه ها می توان به استفاده کردن از تبلیغات گوگل اشاره کرد. به عبارت شفاف تر، استفاده کردن از تبلیغات گوگل هم می تواند راه کار دیگری برای بازاریابی تجارت شما و بالا بردن تعداد افرادی باشد که مشتریان شما خواهند بود. تحقیقات نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا شانستان را برای داشتن یک تجارت موفق افزایش دهید.

  1. به محتوایی که در وبلاگ و یا وب سایتتان می نویسید توجه کنید!

شما به عنوان تجارتی که تازه تاسیس شده است و تصمیم دارد تا تعداد مخاطبینش را بیشتر کند باید سعی کنید تا به محتوایی که در وب سایت و یا وبلاگتان می نویسید توجه کنید. تحقیقات نشان داده است که محتوایی که شما ارایه می کنید می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی تعداد مخاطبین شما داشته باشد. افراد زیادی هستند که در این زمینه کار می کنند و به این نتیجه رسیده اند که توجه کردن به محتوایی که شما در وب سایتتان ارایه می کنید باید به عنوان یکی از مهم ترین و کلیدی ترین پارامترهایی باشد که در تمام پروسه تاسیس تجارت مورد توجه افرادی که آن ها تاسیس می کنند قرار بگیرد. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید محتوایی را در وب سایت و وبلاگتان تولید کنید که افرادی که آن را می بینند بتوانند نهایت استفاده را از آن بکنند و بنابراین به این شیوه شانس شما برای موفقیت به میزان قابل توجهی بیشتر می شود.

  1. هدف اصلیتان از وب سایت را فراموش نکنید: جلب کردن مشتری!

وب سایتتان را به شیوه ای طراحی کنید که علاوه بر کیفیت بالا منجر به داشتن بیشتری تعداد افرادی که مشتری می شوند شود! بسیاری از افراد هستند که فکر می کنند وب سایت باید به شیوه ای طراحی شود که تنها کیفیت بالایی داشته باشد. البته ممکن است این موضوع درست باشد ولی حقیقت این است که شما با استفاده از این وب سایت مشتریان بیشتری داشته باشید. بنابراین حتی در صورتی که باکیفیت ترین و بهترین وب سایت ها را هم داشته باشید ولی در صورتی که هیچ مشتری نداشته باشید می توانید انتظار داشته باشید که عملکرد موفقی داشته اید! محققان زیادی در این زمینه کار کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که اشتباه بسیاری از تجارت ها در این زمینه این است که فکر می کنند تنها کاری که باید انجام دهند این است که یک وب سایت باکیفیت تولید کنند که البته این طرز فکر غلط است به این دلیل که در چنین مواردی شما نمی توانید انتظار داشته باشید که تعداد افرادی که عضو تجارت شما می شوند بیشتر شود. شما باید سعی کنید تا علاوه بر کیفیت به جلب کردن نظر مشتریان هم توجه کنید.

  1. برای آن دسته از مشتریان وفادار هدایایی هم درنظر بگیرید!

از دیگر کارهایی که شما می توانید انجام دهید برای این که تعداد مخاطبینتان را افزایش دهید این است که سعی کنید تا برای آن دسته از مشتریان وفادارتان هدیه هایی را هم درنظر بگیرید. این کار می تواند به شما کمک کند تا شانستان برای این که در این کار موفق شوید افزایش پیدا کند. حتی در این حالت می تواند باعث شود که افرادی هم که مشتریان وفادار شما نمی باشند سعی کنند تا برای این که از شما جایزه بگیرند بیشتر و بیشتر خرید کنند و بنابراین آن ها هم تبدیل به مشتریان وفادار شوند. تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی که به مشتریان و مخاطبین وفادارشان هدیه می دهند احتمال بالا بردن کیفیت تجارتشان را به میزان زیادی بیشتر می کنند و همچنین باعث می شوند که میزان رضایت مشتریان نیز افزایش پیدا کند. بنابراین در صورتی که شما به مشتریان هدیه بدهید می توانید انتظار داشته باشید که کیفیت کارتان بیشتر و بهتر شود و همچنین بر تعداد افرادی که شما آن ها را مشتریان وفادار می خوانید نیز افزوده شود.

  1. از روش های متفاوت برای تبلیغات استفاده کنید!

شما برای این که تجارت خودتان را تبلیغ کنید می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. این روزها با توجه به شبکه های اجتماعی و قدرتی که در دنیا پیدا کرده اند معمول ترین روش استفاده از همین شبکه های اجتماعی است. اما در کنار این روش روش های دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از روش تبلیغات بیرونی یا Outdoor branding استفاده کنید. در این روش شما از بیلبوردها و تابلوهایی استفاده می کنید که در مکان های عمومی و در مکان هایی غیر از مکان اصلی تجارتتان نصب می شوند. استفاده از این روش همچنین می تواند به شما کمک کند تا به بخشی از مخاطبین دسترسی پیدا کنید که در حالت معمولی شاید کمتر می توانستید با آن ها ارتباط برقرار کنید. با این که به نظر بعضی از افراد استفاده از این روش ها دیگر قدیمی شده است ولی تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این روش را هنوز هم می تواند مورد استفاده قرار داد و هنوز هم تجارت های زیادی هستند که تعداد مخاطبینشان را از این طریق بیشتر می کنند.

 

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    لینک دوستان
  • مشاوره تحصیلی و شغلی
  • اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • چاپ و انتشار کتاب
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • اخبار دانشجویی
  • وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی
  • پایان نامه
  • مفاهیم و اصول برندینگ
  • نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
  • روش های مهاجرت و گرفتن اقامت
  • طنین و طراوت، وبلاگ تخصصی سالمندان
  • دیجیتال مارکتینگ
  • هنرگرافیک و طراحی لوگو
  • تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی
  • کسب درآمد اینترنتی
  • تازه های صادرات و واردات
  • آموزش زبان، مکالمات و مکاتبات تجاری و بازرگانی
  • ایده های کارآفرینی و استارتاپ
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • روانشناسی مثبت
  • مجلات معتبر علمی
  • روان شناسی صنعتی و سازمانی
  • آرایشگری
  • خبر فوری
  • داروخانه معنوی
  • خبر های استخدامی تهران
  • آیا میدانستیدهای حقوقی
  • مد و فشن
  • زیبایی
  • ستارگان سینما
  • بازاریابی و فروش
  • ستارگان سینما
  • کارآفرینی
  • راهنمای نوین انواع تبلیغات
  • بهترین خانواده
  • پزشکی و سلامت
  • طنز و سرگرمی
  • اخبار و رسانه ها
  • هنر مدرن
  • سفر و توریسم
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 83
  • بازدید ماه : 232
  • بازدید سال : 2,275
  • بازدید کلی : 13,495