loading...

کارآفرینی

 1.  وقتی کارآفرین می شوید، کنترل کاملی بر روی سرنوشت خودتان دارید! وقتی که شما تبدیل به یک فرد کارآفرین می شوید می توانید سرنوشت خودتان را به راحتی با دستان خودتان بسازید. هنگامی که کارآ

مسعود بازدید : 26 چهارشنبه 15 بهمن 1399 زمان : 13:01 نظرات (0)

 1.  وقتی کارآفرین می شوید، کنترل کاملی بر روی سرنوشت خودتان دارید!


وقتی که شما تبدیل به یک فرد کارآفرین می شوید می توانید سرنوشت خودتان را به راحتی با دستان خودتان بسازید. هنگامی که کارآفرین هستید دیگر هیچ کس دیگری نمی تواند برای شما تکلیف تعیین کند  و تنها فردی که این کار را انجام می دهد خودتان هستید. افرادی که کارآفرین می شوند خودشان عنان امور را در دست می گیرن و شروع به کنترل کردن زندگی خودشان می کنند. آن ها برای آینده تجارتشان تصمیماتی می گیرند و سعی می کند تا این سرنوشت را به بهترین شکل ممکن برای خودشان بسازند. البته ناگفته نماند که در سر راه کارآفرینان نیز مانند تمام انسان های دیگر موانعی وجود دارد و آن ها برای این که بتوانند موفق شوند باید از این موانع عبور کنند. همچنین اتفاقات ناگوار و کاملا غیرمنتظره نیز همان طور که برای تمام انسان ها اتفاق می افتد برای کارآفرینان نیز اتفاق می افتد ولی در مجموع فردی که کارآفرین است نسبت به فردی که این مزیت را ندارد کنترل بسیار بسیار بیشتری نسبت به سرنوشت خودش دارد.


2. کارآفرینان افرادی خلاق هستند!


یکی از مهم ترین و کلیدی ترین ویژگی های افراد کارآفرین خلاق بودن آن هاست. این افراد افرادی بسیار خلاق هستند و با استفاده از توانایی های ذهنی و خلاقانه ای که دارند می توانند نوآوری های جدیدی را به این دنیا ارایه کنند و به این شیوه باعث می شوند که انسان های دیگر نیز از این نوآوری های آنان لذت ببرند. بنابراین کارآفرین شدن به معنی خلاق بودن است و وقتی که شما تبدیل به یک فرد کارآفرین می شوید؛ توانایی ها و خلاقیت های بالقوه خودتان را به شکل عملی در می آورید و همین موضوع باعث می شود که افراد دیگر نیز از این خلاقیت های شما استفاده کنند. وقتی که شما تبدیل به یک فرد کارآفرین می شوید این امکان را برای دیگران نیز فراهم می کنید که از خلاقیت های شما استفاده کنند بنابراین به این شیوه شما می توانید دیگران را نیز از خلاقیت های جدید خودتان بهره مند کنید و باعث شوید که این ایده های جدیدی که تولید کرده اید به بازار راه پیدا کنند و محصولات و خدماتی که شما تولید و ارایه می کنید به صورت گسترده مورد استفاده انسان های دیگر هم قرار بگیرند.


3. وقتی کارآفرین می شوید، خودتان کنترل می کنید که با چه فرد و یا افرادی همکاری داشته باشید!


کارآفرینی یک فرآیند تیمی است و شما برای این که در این کار موفق شوید نیاز به همکاری تیمی دارید. یکی از مهم ترین ویژگی های کارآفرینان این است که در انتخاب کردن افرادی که قرار است همکار آن ها باشند دست بازی دارند. به عبارت دیگر این خود کارآفرینان هستند که انتخاب می کنند که با چه افرادی همکاری کنند. بنابراین به عنوان یک کارآفرین شما می توانید انتخاب کنید که همکارانتان چه افرادی باشند و همین موضوع می تواند به عنوان یکی از مزیت های مهم کارآفرین بودن برای شما قلمداد شود. وقتی که شما در انتخاب کردن افرادی که قرار است با شما کار کنند حق انتخاب داشته باشید می توانید افرادی را در کنار خودتان جمع کنید که دارای طرز فکری شبیه به طرز فکر شما باشند و همین موضوع می تواند منجر به این شود که همکاری شما و آن ها خیلی مفید و موثر باشد. وقتی که شما خودتان انتخاب می کنید که با چه فرد یا افرادی همکاری داشته باشید، بدون تردید احتمال این که این همکاری به نتیجه مناسبی برسد بیشتر از می شود!


4. وقتی کارآفرین می شوید یک خانواده جدید پیدا می کنید!


وقتی که راه کارآفرینی را دنبال کنید و تبدیل به یک کارآفرین شوید، احساس می کنید که عضو یک خانواده جدید شده اید. این خانواده جدید شامل تمام افرادی است که با شما کار می کنند. این افراد همگی با همدگیر تحت یک فرهنگ سازمانی کار می کنند و شبیه به یک خانواده بزرگ می شوند. فرهنگ کارآفرینی ایجاب می کند که شما با تمام افرادی که همکارانتان هستند تشکیل یک خانواده بزرگ را بدهید و بنابراین در صورتی که تبدیل به یک کارآفرین شوید در حقیقت تبدیل به یک عضوی از خانواده بزرگ شده اید. افراد دیگری که در این خانواده قرار دارند می توانند دوستان شما باشند و شما می توانید ناگفته های زندگی خودتان را با آن ها در میان بگذارید و در صورت لزوم این افراد می توانند به شما کمک کنند تا مشکلاتتان را حل کنید. همچنین این افراد می توانند در سختی هایی که در کار برایتان ایجاد می شود به شما کمک کنند و با کمک آن ها خواهید دید که پیشرفت کردن در کار می تواند بسیار راحت تر از زمانی باشد که شما کاری را شروع کنید که قرار است خودتان تنهایی به انجام برسانید!


5. وقتی کارآفرین شوید دیگر لازم نیست لباس رسمی مخصوصی بپوشید!


یکی دیگر از مزیت هایی که کارآفرینی برای شما دارد این است که دیگر نیازی نیست که یک لباس رسمی و مخصوص بپوشید. بنابراین کارآفرین شدن به شما کمک می کند که هر زمانی که بخواهید هر لباسی را که بخواهید بپوشید و همین موضوع می تواند برای شما بسیار لذت بخش باشد!


6. وقتی کارآفرین می شوید این موقعیت را پیدا می کنید که زندگی انسان های دیگر را تغییر دهید!


یکی از مزیت های دیگر کارآفرین شدن این است که کارآفرینان می توانند کارهایی انجام دهند که زندگی افراد دیگر تغییر کند. به عنوان مثال ممکن است شما ایده ای را در ذهنتان داشه باشید که مرتبط با یکی از فرآورده هایی است که خودتان فکر می کنید اگر وارد بازار شود می تواند زندگی بسیاری از افراد را به طور کلی تغییر دهد. اگر شما حقیقتا سعی کنید تا این فرآورده را به تولید انبوه برسانید این توانایی را دارید که زندگی افراد را تغییر دهید. فراموش نکنید که بسیاری از فرآورده ها و یا خدماتی که امروزه مردم به راحتی از آن استفاده می کنند روزگاری تنها یک ایده بوده اند که در ذهن کارآفرینانی که این فرآورده ها و یا خدمات را تولید کرده اند می گذشته اند. اما این افراد تصمیم گرفتند تا این ایده ها را تبدیل به واقعیت کنند و بنابراین سعی کردند تا چیزهایی را که در ذهنشان می آید به صورت عملی بررسی کنند و مشخص کنند که آیا این امکان وجود دارد که این ایده ها تبدیل به عمل شوند یا خیر. در مرحله بعدی وضعیت بازار و کارهایی را که باید برای عملی شدن این ایده ها انجام شود را مورد بررسی قرار دادند و سپس کار را به صورت عملی شروع کردند و نهایتا موفق شدند. البته ممکن است در کنار این ایده ها تعداد ایده های بسیار زیاد دیگری نیز در ذهن کارآفرینان دیگر بوده که هرگز این فرصت را نداشتند که این ایده ها را تبدیل به عمل کنند ولی مزیت کارآفرینی این است که هیچ کسی جلوی شما را نمی گیرد که ایده های جدیدی ایجاد کنید که زندگی انسان های دیگر را تغییر دهد. به عبارت دیگر وقتی که کارآفرین می شوید به صورت بالقوه این فرصت برای شما ایجاد می شود که زندگی انسان های دیگر را تغییر دهید و این که موفق شوید یا خیر به خودتان بستگی خواهد داشت!


7. در صورتی که کارآفرین شوید کنترل کامل بر روی محیط کار خودتان دارید!


از دیگر مزیت های تبدیل شدن به یک کارآفرین این است که شما می توانید یک کنترل کاملی را بر روی محیط کارتان داشته باشید. در حقیقت شما به عنوان یک کارآفرین می توانید محیط کاری خودتان را هر طوری که بخواهید تغییر دهید. این در صورتی است که وقتی به عنوان یک کارمند در اداره ای کار می کنید چنین امکاناتی را نخواهید داشت و مجبور هستید در محیطی که کارآفرین ایجاد کرده است کار کنید. به عنوان مثال در صورتی که رنگ مخصوصی را دوست دارید اگر کارآفرین شده باشید به راحتی می توانید در تمام اتاق های شرکتی که در اختیارتان است از این رنگ استفاده کنید و یا اگر علاقه مخصوصی به نقاشی خاصی دارید می توانید این نقاشی را در تمام اتاق های مختلف دفترتان آویزان کنید. بنابراین وقتی که تبدیل به یک کارآفرنی می شوید این امکان را دارید که محیط کارتان را به هر شیوه ای که بخواهید تغییر دهید و همان طور که می دانید داشتن یک محیط کاری که دلخواه شما می باشد می تواند تاثیر مثبت زیادی بر روی عملکرد شما در محیط کاری داشته باشد!


8. وقتی به عنوان کارآفرین به اهداف خودتان می رسید آدرنالین زیادی در خونتان ترشح می شود!


وقتی که شما کارآفرین می شوید برای این که به هدف هایتان برسید تلاش زیاد می کنید. وقتی که به هدف هایتان می رسید هورمونی به نام آدرنالین در بدنتان ترشح می شود و منجر به ایجاد احساس خوشحالی می شود. یکی از بهترین مزیت های کارآفرین شدن این است که وقتی که برای انجام دادن کاری تلاش زیاد می کند و به هدف هایی که دارند می رسند میزان آدرنالین خونشان زیاد می شود و همین هورمون باعث می شود که بسیار خوشحال شوند و مخصوصا این خوشحالی زمانی بیشتر می شود که آن ها می دانند برای این دستاورد تلاش زیادی کرده اند! تحقیقات نشان داده است که کارآفرینانی که به هدفشان می رسند و نتیجه مطلوب را از فعالیت هایشان می گیرند نسبت به انسان های معمولی میزان خوشحالی بسیار بیشتری دارند. بنابراین یکی از مزیت های کارآفرین شدن همین احساس شادی ناشی از موفقیت هایی است که کارآفرینان بعد از تلاش کردن برای بدست آوردن آن چیزی که می خواسته اند تجربه می کنند.


9. وقتی کارآفرین می شوید برای افراد زیادی الگو می شوید!


از دیگر مزیت های کارآفرین شدن این است که شما را تبدیل به الگویی برای انسان های دیگر می کند! وقتی که شما تبدیل به یک کارآفرین می شوید انسان های دیگر برای کارشان از شما الگو می گیرند و همین موضوع می تواند برای شما خیلی شیرین باشد! وقتی که شما این توانایی را داشته باشید که برای فرد دیگری الگو باشید احساس خیلی خوبی خواهید داشت. معمولا انسان هایی که در کار کارآفرینی موفق شده اند انسان هایی است که نه تنها برای همکارانشان بلکه برای خانواده هایشان و دوست هایشان و دیگر افرادی که به آن ها نزدیک هستند نیز الگو می شوند و همین الگو شدن می تواند تاثیر زیادی بر روی روحیه آن ها داشته باشد. وقتی که شما به عنوان یک کارآفرین احساس کنید که تبدیل به الگویی برای دیگران شده اید و دیگران از شما تقلید می کنند می توانید اعتماد به نفس بسیار بیشتری داشته باشید و همین اعتماد به نفس به شما احساس بهتری نسبت به خودتان و چیزی که هستید می دهد و همین احساس باعث می شود که کارهای آینده تان را با اعتماد به نفس بیشتر و با کیفیت بیشتری انجام دهید!


10. وقتی کارآفرین می شوید دیگر هرگز بیکار نمی مانید!


یکی دیگر از مزیت های کارآفرینی این است که همیشه برای شما کار وجود دارد! کارآفرینی فعالیتی زمانبر است و شما برای این که این کار را به خوبی انجام دهید باید زحمت زیادی بکشید. از این رو وقتی که قدم در کار کارآفرین شدن گذاشته باشید دیگر هرگز احساس نمی کنید که کاری برای انجام دادن ندارید چراکه به عنوان یک کارآفرین همیشه خودتان را در برابر سیل عظیمی از کارهایی احساس می کنید که انجام نشده اند و شما باید آن ها را انجام دهید. بنابراین می توان این حجم عظیم کاری را به عنوان یکی دیگر از مزیت هایی دانست که انسان هایی که کارآفرین شده اند می توانند از آن استفاده کنند. در حقیقت وقتی که شما تا این اندازه کار دارید هرگز از این که دیگر کاری برای انجام دادن وجود ندارد نمی نالید. البته ممکن است دچار خستگی شوید (همانطور که تمام افرادی که کار می کنند دچار خستگی و کسالت ناشی از کار می شوند) ولی با کمی استراحت و پرداختن به کارهای تفریحاتی می توانید این خستگی را از خودتان دور کنید اما هرگز دچار احساس بیکاری نخواهید شد!


11. وقتی کارآفرین می شوید می توانید تجارت خودتان را از راه دور هم کنترل کنید بنابراین برای مسافرت کردن هم وقت خواهید داشت!


این روزها پیشرفت تکنولوژی این امکان را برای کارآفرینان فراهم آورده است که با بهره گیری از ابزارهایی مانند اینترنت و کامپیوتر از راه دور تجارت خودشان را کنترل کنند! بنابراین در صورتی که شما یک کارآفرین شوید این توانایی را هم خواهید داشت که به راحتی به مسافرت بروید و تجارت خودتان را از راه دور کنترل کنید. شما به عنوان یک کارآفرین لازم است تا مدیریت کارهایی را که قرار است انجام شود برعهده داشته باشید و بنابراین به راحتی می توانید همزمان با این که تجارت مورد نظر خودتان را اداره می کنید به مسافرت های مختلف تفریحی هم بروید و از آن جا با استفاده از اینترنت و با بهره گیری از تکنولوژی های جدید کارآفرینی کنید. بنابراین در صورتی که شما کارآفرین شوید به هیچ عنوان نیازی نیست که خودتان را در یک شرکت و یا یک مکان بسته حبس کنید و تمام روزها و ساعت هایتان را در آن بگذرانید بلکه به راحتی می توانید در عین حال که کارآفرینی می کنید به نقاط مختلف کشورتان و یا دنیا سفر کنید و از زندگیتان لذت ببرید.


12. برای کارآفرین شدن هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و حتی کودکان هم می توانند کارآفرین شوند!


شما در هر سنی که باشید می توانید شروع به کارآفرینی کنید. حتی در صورتی که کودک باشید هم می توانید شروع به این کار بکنید. اکثر کارآفرینان افرادی هستند که در سنین جوانی شروع به انجام کارآفرینی می کنند و حتی بعضی از آن ها وقتی که در دبیرستان هستند شروع به کارآفرینی می کنند. حتی در برخی از موارد کارآفرینان در سن 9 سالگی شروع به کار کارآفرینی می کنند! همچنین افراد میانسال یا بزرگسال و یا حتی افراد پیر نیز می توانند شروع به کار کارآفرینی کنند. بنابراین این عدم محدودیت سنی را می توان یکی از ویژگی های کارآفرینی دانست به این دلیل که شما در هر سنی که باشید و هر موقعیتی که داشته باشید می توانید به انجام دادن کارآفرین مبادرت کنید و از توانایی های بالقوه خودتان برای تولید فرآورده های مفید و یا ارایه خدمات مفید برای مخاطبین استفاده کنید. از این رو برای شروع کردن تجارت نباید هیچ ترسی از سن زیاد و یا سن کمتان داشته باشید و همین موضوع می تواند انگیزه خوبی برای افرادی باشد که می خواهند کارآفرینی را شروع کنند.


13. وقتی کارآفرین شوید همواره از ذهنتان استفاده می کنید!


وقتی که شما راه کارآفرینی را انتخاب می کنید همیشه ذهنتان درگیر می شود. بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که ذهنتان همیشه درگیر کار و فعالیت شود. تحقیقات نشان داده است که ذهن کارآفرینان نسبت به ذهن افراد دیگر فعال تر است و علت این موضوع هم کاملا واضح است. علت این است که کارآفرینان مجبور هستند که همیشه از ذهنشان استفاده کنند. همین استفاده کردن از ذهن همچنین باعث می شود که میزان خلاقیت شما در کار نیز افزایش پیدا می کند و شما فرد خلاق تری می شوید. دانشمندان بر این باورند که افرادی که همیشه از ذهنشان استفاده می کنند نسبت به افراد دیگر ذهن بازتری دارند و همین موضوع منجر می شود که توانایی های ذهنی آن ها هم افزایش پیدا کند. وقتی همیشه از ذهنتان استفاده کنید می توانید انتظار داشته باشید که  مشکلاتی که ناشی از عدم استفاده پیاپی از ذهنتان است برایتان پیش نیاید. همچنین می توانید انتظار داشته باشید که توانایی های ذهنی قوی تری نسبت به افراد دیگر داشته باشید که به شما کمک می کند که در مراحل زندگیتان خلاقیت بیشتری داشته باشید!


14. وقتی کارآفرین می شوید، از این که یک تجارت دارید احساس غرور می کنید!


یکی دیگر از مزیت های تبدیل شدن به یک کارآفرین این است که از این که برای خودتان یک تجارت دارید احساس غرور می کنید! این موضوع ممکن است در ظاهر به نظر کم اهمیت برسد ولی حقیقت این است که اهمیت زیادی دارد. در صورتی که شما از کاری که انجام می دهید راضی باشید و احساس غرور کنید از این که چنین تجارتی را دارید؛ این احساس غرور و راضی بودن در تمام جنبه های مختلف زندگی شما تاثیر خواهد گذاشت. وقتی که شما با غرور به خودتان می گویید: "این تجارت من است و من این تجارت را تاسیس کردم!" احساس بسیار خوبی به شما دست می دهد و همین احساس خوب باعث می شود که فکر کنید تمام کارهایی که برای تاسیس کردن این تجارت انجام داده اید و تمام تلاش هایی که در این راه کرده اید و تمام سختی هایی که کشیده اید با گفتن این جمله به خودتان جبران شده است! بنابراین وجود چنین احساسی برای شما به عنوان یک کارآفرین بسیار مفید است و می تواند به شما احساس بسیار خوبی بدهد و همچنین انگیزه های شما را برای ادامه دادن کار بیشتر کند!


15. وقتی کارآفرین می شوید، خودتان انتخاب می کنید که در چه زمینه ای کار کنید!


از دیگر مزیت های تبدیل شدن به یک کارآفرین این است که شما برای انتخاب کردن این که در چه زمینه ای کار کنید حق انتخاب زیادی خواهید داشت! وقتی که می خواهید یک تجارت را به راه بیندازید، خودتان انتخاب می کنید که قرار است در چه زمینه ای کار کنید. البته مسلما برای این انتخاب شما محدودیت هایی نیز وجود دارد و شما برای این که زمینه کاری دلخواهتان را انتخاب کنید باید به مواردی مانند نیاز بازار و این که مشتریان و مخاطبین از فرآورده ها و یا خدمات در چه زمینه هایی لذت می برند و چه زمینه هایی از فرآورده ها و یا خدمات را می پسندند نیز توجه کنید ولی در مجموع حق انتخاب بسیار زیادی برای انجام کار دارید و بنابراین نسبت به زمانی که قرار است به عنوان یک کارمند زیر دست یک کارآفرین دیگر کار کنید بسیار راحت تر عمل می کنید! بنابراین وقتی که می خواهید یک کارآفرین شوید باید خودتان زمینه کاری خودتان را انتخاب کنید و در انتخاب کردن زمینه کاری اختیار تمام و کمال دارید!


16. وقتی کارآفرین می شوید عواقب اشتباه خودتان به خودتان برمی گردد!


از مزیت های دیگر کارآفرین شدن این است که هنگامی که شما یک کارآفرین می شوید، دیگر این خودتان هستید که مسئولیت اشتباهاتی را که انجام داده اید بر عهده می گیرد. به عبارت دیگر دیگر کسی انگشت اتهام را برای اتفاقاتی که ممکن است تاثیرات گسترده ای داشته باشد بر روی شما نمی گیرد. برای این که موضوع را بهتر متوجه شوید به این مثال توجه کنید: فرض کنید که شما به عنوان یک کارمند ساده در یک شرکت تولید قطعات کامپیوتری کار می کنید. در صورتی که در طول پروسه انجام کار اشتباهی مرتکب شوید، اگر این اشتباه به شکلی باشد که به تمام فعالیت این شرکت به طور کلی ضرری خورده باشد؛ انگشت اتهام به سوی شما گرفته می شود برای این که اشتباهی که شما مرتکب شده اید باعث شد که این شرکت ضرر کند و شما تا حدود زیادی برای ضرری که کارکنان دیگر کرده اند مقصر هستید. این در صورتی است که اگر شما خودتان مدیر این شرکت باشید؛ اگر چنین اشتباهی را بکنید مسئولیت آن را به عنوان مدیر این شرکت برعهده می گیرد و در حقیقت اینجا اشتباهی که شما کرده اید به تجارت خودتان لطکه زده است!


17. وقتی کارآفرین می شوید هرگز احساس نمی کنید که فردی کم ارزش هستید!


از دیگر مزیت هایی که تبدیل شدن به یک کارآفرین برای شما دارد این است که در طول این مسیر هرگز احساس نمی کنید که فردی کم ارزش هستید. به بیان دیگر، وقتی که شما خودتان به عنوان یک کارآفرین شروع به فعالیت می کنید احساس می کنید که ارزشتان به اندازه کافی بالا هست که خودتان مدیر یک شرکت شوید و بنابراین احساس خود کم بینی در شما کاهش پیدا می کند. در صورتی که در کار کارآفرینی وارد شوید دیگر نیازی نیست که امید داشته باشید که فردی که موقعیت کاری او از شما بالاتر است وقت بگذارد تا به حرف های شما گوش دهد و شما پیشنهادات کاری را که به ذهنتان می رسد به او بکنید بلکه در اینجا شما به عنوان فردی که خودش ایده های کاریش را تبدیل به عمل می کند عنان امور را بدست می گیرید و سعی می کنید تا بدون این که نیازی به کس دیگری داشته باشید که ایده هایتان را عملی کند، خودتان ایده هایتان را عملی کنید!


18. وقتی کارآفرین می شوید احساس می کنید که از هیچ چیز، همه چیز درست می کنید!


هر تجارتی که شما آن را تولید می کنید از یک ایده شروع می شود. بنابراین وقتی که شما یک تجارت جدید را شروع می کنید در ابتدا یک ایده دارید. داشتن یک ایده به این معنی است که شما از هیچ چیز، چیز جدیدی را تولید می کنید و همین موضوع می تواند احساس خوبی به شما بدهد! کارآفرینی بدون داشتن ایده های جدید معنی ندارد! شما تنها در صورتی می توانید کارآفرین شوید که ایده های جدیدی را داشته باشید و داشتن این ایده های جدید به این معنی است که شما خلاقیت دارید و همین احساس خلاق بودن می تواند برای شما بسیار لذت بخش باشد. وقتی کارآفرین می شوید احساس می کنید که با استفاده از خلاقیتی که دارید ایده های جدیدی را برای بهتر کردن کیفیت زندگی انسان های دیگر خلق کرده اید و فردی هستید که از نوآوری استفاده می کند و این احساس همچنین می تواند به شادتر زندگی کردن شما نیز کمک کند چون تحقیقات نشان داده است که افرادی که احساس می کنند که خلاقیت بیشتری دارند نسبت به افرادی که چنین احساسی را ندارند شادتر زندگی می کنند و همچنین میزان رضایت آن ها از زندگی نیز بیشتر است!


19. وقتی کارآفرین می شوید، این موقعیت در اختیارتان قرار می گیرد که فرآورده ها و یا خدمات موجود را موثرتر و بهتر کنید و یا خدمات و فرآورده های جدیدی تولید کنید!


یکی دیگر از ویژگی های مثبت کارآفرین شدن این است که وقتی شما کارآفرین می شوید این موقعیت برایتان پیش می آید که خدمات و یا فرآورده های موجود را بهتر و موثرتر کنید و یا این که خودتان خدمات و فرآورده های جدیدی تولید کنید. این موضوع را نیز می توان به عنوان یکی از مزیت های کارآفرینی درنظر گرفت چرا که وقتی شما به عنوان یک کارآفرین فکر می کنید در ارتقا دادن کیفیت خدمات و یا کیفیت فرآورده هایی که دیگران قرار است از آن استفاده کنند عملکرد مناسبی دارید به خودتان افتخار می کنید و احساس بهتری نسبت به خودتان دارید. روانشناسان بر این باورند همین که کارآفرینان به این فکر می کنند که خدماتی را که موجود بوده است ارتقا داده اند و یا فرآورده های موجود در بازار را به شیوه موثرتری ارایه کرده اند به آن ها کمک می کند تا درک مثبت تری از خودشان و محیط اطرافشان داشته باشند و در نتیجه مثبت تر زندگی کنند.


20. وقتی کارآفرین می شوید می توانید زمان بیشتری را با خانواده تان بگذارنید!

 

یکی دیگر از مزیت های کارآفرینی و کارآفرین شدن این است که شما می توانید زمان بیشتری را با خانواده هایتان بگذارنید. این مورد مخصوصا برای افرادی که همسر و فرزند دارند بسیار مهم است و افرادی که همسر و فرزند دارند وقتی که کارآفرین می شوند این موقعیت را پیدا می کنند که زمان بیشتری را با همسر و فرزند یا فرزندانشان بگذرانند. این کارآفرینان حتی می توانند زمان خودشان را به شیوه ای تنظیم کنند که برای فرزندانشان وقت بیشتری بگذارند تا بتوانند از بودن در کنار خانواده شان لذت ببرند. تحقیقات نشان داده است که میزان رضایت افراد کارآفرینی که همسر و فرزند دارند نسبت به کارمندانی که همسر و فرزند دارند بسیار بیشتر است و علت این موضوع هم این است که آن ها برای گذراندن زندگی در کنار خانواده هایشان وقت بیشتری دارند و بنابراین از بودن در کنار اعضای خانواده شان لذت بیشتری می برند و همین موضوع باعث می شود که میزان خوشبختی آن ها از زندگیشان بیشتر می شود این در صورتی است که ممکن است کارمندان وقت کمتری را برای گذراندن با خانواده هایشان داشته باشند.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    لینک دوستان
  • مشاوره تحصیلی و شغلی
  • اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • چاپ و انتشار کتاب
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • اخبار دانشجویی
  • وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی
  • پایان نامه
  • مفاهیم و اصول برندینگ
  • نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
  • روش های مهاجرت و گرفتن اقامت
  • طنین و طراوت، وبلاگ تخصصی سالمندان
  • دیجیتال مارکتینگ
  • هنرگرافیک و طراحی لوگو
  • تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی
  • کسب درآمد اینترنتی
  • تازه های صادرات و واردات
  • آموزش زبان، مکالمات و مکاتبات تجاری و بازرگانی
  • ایده های کارآفرینی و استارتاپ
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • روانشناسی مثبت
  • مجلات معتبر علمی
  • روان شناسی صنعتی و سازمانی
  • آرایشگری
  • خبر فوری
  • داروخانه معنوی
  • خبر های استخدامی تهران
  • آیا میدانستیدهای حقوقی
  • مد و فشن
  • زیبایی
  • ستارگان سینما
  • بازاریابی و فروش
  • ستارگان سینما
  • کارآفرینی
  • راهنمای نوین انواع تبلیغات
  • بهترین خانواده
  • پزشکی و سلامت
  • طنز و سرگرمی
  • اخبار و رسانه ها
  • هنر مدرن
  • سفر و توریسم
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 82
  • بازدید ماه : 231
  • بازدید سال : 2,274
  • بازدید کلی : 13,494