loading...

کارآفرینی

16 توصیه به کارآفرینان برای این که در دوران بحران هایی مانند بحران کرونا، بتوانند آرام، قوی و شجاع بمانند   همه چیز از شهر ووهان شروع شد. زمانی که یک بیماری ناشناسی به نام بیماری کرونا گریبان

مسعود بازدید : 53 سه شنبه 30 اردیبهشت 1399 زمان : 17:39 نظرات (0)

16 توصیه به کارآفرینان برای این که در دوران بحران هایی مانند بحران کرونا، بتوانند آرام، قوی و شجاع بمانند

 

همه چیز از شهر ووهان شروع شد. زمانی که یک بیماری ناشناسی به نام بیماری کرونا گریبانگیر عده ای از چینی هایی شد که در این شهر زندگی می‌کردند. سپس کم کم این بیماری در کل دنیا شیوع پیدا کرد به طوری که تمام دنیا را تحت االشعاع خود قرار داد. کرونا زندگی انسان‌ها را دگرگون کرد. بسیاری از افراد شغل خودشان را از دست دادند. میزان بیکاری در کشورهای مختلف به شیوه قابل توجهی افزایش پیدا کرد و بسیاری از افرادی که به این بیماری مبتلا شده بودند جان خودشان را از دست دادند. وضعیت در بسیاری از کشورهای دنیا به شکل خطرناک اعلام شد و دولت‌ها از مردم خواستند تا در خانه‌هایشان بمانند.

در مواردی مانند این بحران، موضوع رهبری کردن گروهی دیگر (که کاری است که مدیران شرکت ها و کارآفرینان معمولاً انجام می دهند) کاری دشوار می باشد. در دوران این بحران، اهمیت این کار از گذشته خیلی بیشتر شده است. در چنین مواردی نقشی که رهبران در سازمان دارند بسیار پررنگ تر از گذشته می شود به این دلیل که رهبران مسئولیت‌های زیادی را بر عهده دارند. بنابراین افرادی که به عنوان رهبران سازمان ها و شرکت ها شناخته می‌شوند، هنگامی که با چنین بحران هایی مواجه می شوند، باید بدانند که چگونه باید با این موضوع برخورد کنند و چگونه می‌توانند کاری کنند که وضعیت به شکل عادی حفظ شود. آن ها باید آرامش خودشان را حفظ کنند، شجاعت داشته باشند و همچنین احساس همزادپنداری با کارکنانشان داشته باشند تا بتوانند به این شیوه به تیمشان و همچنین به شرکتشان شانسی را برای بهتر زندگی کردن در این دوران سخت بدهند.

 

در صورتی که شما به عنوان یک رهبر سازمانی به دنبال راه حلی برای حل کردن این بحران می گردید؛ این پست برای شماست. در این پست قصد داریم تا شما را با 16 تا از توصیه هایی که کارآفرینان موفق برای بهتر مدیریت کردن تیم ها کرده‌اند آشنا کنیم.

 

1) به کارکنانتان روحیه دهید.

سعی کنید همیشه به کارکنانتان روحیه دهید و کاری کنید که آن‌ها احساس کنند که شما به فکرشان هستید. این کار منجر به این می شود که آن‌ها هم احساس کنند که شما با آن‌ها هستید. البته این روحیه دادن‌ها نباید صرفاً به شکل حرف زدن باشد و باید به شکل عملی از آن ها حمایت کنید. یعنی این که باید کارهایی بکنید که آن‌ها فکر کنند که شما حقیقتا می خواهید از آن‌ها محافظت نمایید.  آیا این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید که می گوید: "انسان ها کاری را که شما کرده اید به خاطر می آورند نه حرفی را که زده اید"؟ این ضرب المثل بسیار درست است. باید اطمینان حاصل کنید که شما به آن ها احساس همزادپنداری دارید و حقیقتاً علاقه دارید که از آن‌ها حمایت کنید. این کار را می توانید با پرسیدن سوالات مختلف از آن ها بکنید. وقتی که این سوالات را از آن ها کردید، سپس به پاسخ هایی که می‌دهند گوش فرا دهید و به آن‌ها نشان دهید که حقیقتاً می خواهید به آن ها کمک کنید. وقتی که این کارها را بکنید آن‌ها احساس می‌کنند که شما واقعاً می خواهید به آن ها کمک کنید و همین موضوع منجر می شود که آن ها احساس کنند که شما هوایشان را دارید. یک رهبر حقیقی رهبری است که به حرف‌های کارکانش اول خوب گوش کند و بعد سعی کند تا بر این اساس حرف بزند. بنابراین کاری کنید که آنها احساس کنند که شما اصطلاحاً "در دسترس" هستید. به این معنی به آن ها همیشه این توانایی را دارند که جلو بیایند و با شما درباره مشکلات و موضوعاتی که دارند حرف بزنند. سعی کنید همیشه آغوشتان را برای آن ها باز کنید و آماده و پذیرای آن‌ها باشید.

2) سعی کنید ظاهر و باطن یکسانی داشته باشید.

تظاهر کردن برای افرادی که می‌خواهند در نقش یک کارآفرین ظاهر شوند، اصلاً کار درستی نیست. در صورتی که شما به عنوان یک فردی که رهبری سازمان را بر عهده دارد، بخواهید در کارتان تظاهر کنید؛ مسلم بدانید که به زودی همه می فهمند که شما دارید تظاهر می‌کنید و بدون تردید شکست خواهید خورد. بنابراین تظاهر کردن را کنار بگذارید و سعی کنید حقیقی باشید! در صورتی که فقط تظاهر کنید که رهبر خوبی هستید؛ به هیچ عنوان نتیجه مطلوبی را که باید بگیرید؛ نمی‌گیرید. بنابراین سعی کنید تظاهر نکنید و حقیقتا در کارتان مناسب عمل کنید. معمولاً این مشکل تظاهر کردن را در کارآفرینان جوان و بی‌تجربه می بینیم که سعی می‌کنند تا یک شخصیت متفاوت از آن چه که باید باشند از خودشان نشان دهند. در اکثر موارد، مخصوصاً مواردی که بحران وجود دارد؛ چنین چیزی بی فایده است. به طور کلی همه کارکنان دیر یا زود تفاوت میان فردی که حقیقتاً یک رهبر سازمانی و یک مدیر خوب است  و فردی که تنها می‌خواهد تظاهر کند که چنین است را می فهمند و درک می‌کنند. بنابراین سعی کنید چنین نباشید. رهبران جدید و تازه کار و بی تجربه باید این موضوع را یاد بگیرند که سعی کنند واقعی باشند و ارتباطاتی منطقی و درست را با کارکنانشان برقرار کنند و در این ارتباطات کاملاً صادق باشند و خود واقعیشان را نشان دهند. البته بدست آوردن این توانایی کم کم با مرور زمان بهتر و بهتر می شود و شما به کسب تجربه بیشتر این توانایی را به شیوه بهتری پیدا خواهید کرد.

3) گوش کنید، بیشتر از این که سخن بگویید!

یکی از مهم ترین توانایی‌ها و مهارت‌هایی که کارآفرینان به عنوان مدیران شرکت‌ها باید در دوران بحران‌هایی مانند دوران بحران کرونا داشته باشند؛ توانایی گوش کردن فعالانه یا Active Listening می باشد. وقتی که رهبران سازمان‌ها و مدیران شرکت‌ها چنین توانایی‌هایی را داشته باشند؛ می‌توانند به کارکنانشان اجازه دهند تا احساساتشان را بیان کنند و همچنین سوالاتی را که در ذهنشان ایجاد شده است از آن ها بپرسند. با انجام دادن این کار، شما به عنوان رهبر سازمان این توانایی را خواهید داشت تا درک کنید که چه چیزی در ذهن آن هاست و  به این شیوه می‌توانید با آن ها یک ارتباط بهتری برقرار نمایید. با انجام این کار همچنین شما می توانید درک کنید که آن ها به چه چیزی نیاز دارند و سعی کنید تا در جهت برآورده کردن نیاز آنها اقداماتی انجام دهید. در صورتی که شما به عنوان یک کارآفرین این توانایی را داشته باشید که فعالانه گوش کنید، می‌توانید اطلاعات جدیدی را درباره آن ها بدست آورید که این اطلاعات می تواند به شما هم کمک کند. شما می توانید اطلاعاتی را بدست آورید که در گذشته نداشته اید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیماتتان را در آینده بهتر از گذشته بگیرید.

بنابراین سعی کنید وقتی که با کارکنانتان صحبت می‌کنید، خیلی حرف نزنید و به آن ها اجازه دهید که آن ها صحبت کنند. این کار می‌تواند یکی دیگر از ویژگی‌هایی را که شما را تبدیل به یک رهبر خوب می‌کند در شما بوجود آورد.

4) سعی کنید تا جایی که ممکن است خودتان را با آن چه که کارکنانتان می خواهند، منطبق کنید.

در صورتی که می خواهید رهبر بهتری شوید؛ باید به نیازهایی که کارکنانتان دارند بیشتر توجه کنید. شما همچنین باید به احساسات آنها هم توجه کنید. وقتی که به احساسات آنها توجه بیشتری داشته باشید و نیازهایی که دارند را بهتر بشناسید، می‌توانید شیوه خودتان را به گونه ای تغییر دهید که در کارتان موفق تر باشید. انجام این کار در ابتدا ممکن است کمی دشوار به نظر بیاید. ممکن است در ابتدای کار از خودتان سوال کنید که چگونه می توانم نیازهای همه کارکنانم را بشناسم؟ ولی پاسخ به این کار اسان است. در صورتی که شما به آن ها نشان دهید که احساساتشان برایتان مهم است؛ می توانید به راحتی با آن ها رابطه مناسب و صمیمی برقرار کنید و می توانید درک کنید که آن ها چه می خواهند.

بنابراین اولین قدمی که در این سمت بر می‌دارید؛ توجه کردن به احساسات آن هاست. شما باید به آن‌ها نشان دهید که به احساساتشان توجه می‌کنید و آن ها برای شما ارزش دارند. در صورتی که چنین باشد؛ به راحتی می توانید از حرف هایی که می زنند بفهمید که نیازهایی که دارند چیست و به راحتی می‌توانید در جهت برآورده کردن این نیازها اقدام کنید. بنابراین سعی نمایید به نیازهایی که کارکنانتان دارند توجه کنید و همواره در جهت رفع کردن نیازهایشان اقدام کنید.

5) تمرکز خودتان را به جای خودتان، سمت دیگران معطوف کنید.

یک کارآفرین و مدیر خوب، فردی است که در زمانی که بحرانی بوجود می آید، به جای این که صرفاً بر روی شخص خودش و مسائلی که خودش دارد تمرکز کند؛ بر روی دیگران تمرکز می کند. این "تغییر جهت تمرکز" از سمت خودتان به سمت دیگران می تواند بسیار موثر باشد. در زمانی که بحران‌هایی (مانند همین بحران کرونا) ایجاد شده است؛ مدیر موفق مدیری است که به جای این که تنها به مسائل شخصی که مربوط به خودش است فکر کند، سعی کند فکرش را بر روی دیگر افراد متمرکز سازد. این فرد باید به جای این که به غلبه کردن بر ترس های خودش فکر کند به این فکر نماید که چگونه دیگرانی را که ممکن است بترسند؛ آرام کند. به جای این که تمام مدت زمانش را به گوشه ای نشستن و تاسف خوردن برای خودش و ضررهای احتمالی که در این بحران کرده است بگذراند، باید به این فکر کند که چگونه روش هایی پیدا کند که بتواند به کارمندانش که ممکن است از او وضعیت بدتری هم داشته باشند کمک کند. این کارها منجر می شود که کارکنانش هم اعتماد بیشتری به او می کنند و او را به عنوان یک فرد قابل احترام و لایق برای مدیریت خواهند شناخت. بنابراین شما به عنوان یک فرد کارآفرینی که می‌خواهد بحران را به خوبی مدیریت کند، باید این توانایی را داشته باشید که به جای فکر کردن به خودتان، به دیگران فکر کنید.

6) کلماتی را که قرار است در سخنرانی‌هایتان بگویید، از قبل آماده نمایید.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که کارآفرینان باید داشته باشند؛ ویژگی برنامه ریزی کردن برای چگونگی صحبت کردن می‌باشد. البته این ویژگی است که کارآفرینان و مدیران شرکت و کسانی که به نوعی رهبری یک سازمان  و یا شرکت را بر عهده دارند باید در تمامی مراحل داشته باشند. ولی این موضوع مخصوصاً زمانی ارزش پیدا می‌کند که شرکت با بحران بزرگی دست به گریبان می‌شود (مانند بحران کرونا) در چنین شرایطی، نیاز است که مدیران شرکت دقیقاً بدانند که چه می‌خواهند بگویند. برای این که برای سخنرانی‌های خودتان یک برنامه‌ریزی منظمی داشته باشید؛ در وهله اول کاری که باید بکنید این است که برای حرف‌هایی که می‌خواهید بزنید اولویت بندی قرار دهید. برای انتخاب کردن لغت‌ها فکر کنید. کلمه‌ها و عبارت‌ها را با دقت پیدا کنید و آن‌ها را در کنار همدیگر قرار دهید. تمام حرف‌هایی را که می‌خواهید به عنوان یک رهبر سازمانی در طول یک روز بزنید را بر روی یک کاغذ بنویسید و نگه دارید. در انتخاب کردن این کلمات آرامش خودتان را حفظ کنید و همچنین تمرکز کنید و صبور باشید. با صبر و حوصله فکر کنید که از کدام کلمات می‌خواهید استفاده کنید و این کلمات خودشان را به شما نشان خواهند داد!

یکی از بهترین زمان‌هایی که می‌توانید برای آماده کردن این کلمات برای خودتان انتخاب کنید؛ زمان قبل از رفتن به رختخواب است. در این زمان مغز شما آمادگی دارد که روز را تکرار کنید و ببینید که چه اشتباهاتی مرتکب شده‌اید و چه حرف‌هایی را زده‌اید که نباید می‌زدید و سعی کنید برای کلماتی که می‌خواهید فردا بگویید؛ این اشتباهات را تکرار ننمایید. وقتی که کلماتی را که می‌خواهید انتخاب کنید انتخاب کردید، می توانید با خیال راحت به رختخواب بروید و استراحت کنید در صورتی که دقیقاً می‌دانید که فردا قرار است چگونه با کارکنان حرف بزنید!

7) بر اساس ارزش های مثبت و انسانی درونتان عمل کنید.

سعی کنید اعمالتان بر اساس ارزش‌های اخلاقی درست و مثبت باشد. در حقیقت این ارزش‌های درونی و انسانی و اخلاقی هستند که منجر می شوند که انگیزه ما انسان ها برای انجام دادن کارهای مختلف شکل بگیرد. این ارزش‌های مثبت هستند که به شما یک انرژی درونی می دهند که کاری را که به نظرتان مثبت و درست است؛ انجام دهید. بنابراین اگر به صدای درونیتان گوش کنید، این ارزش‌های اخلاقی و درونی را پیدا می‌کنید. انجام دادن کارهای خوب برای مشتریان و محبت کردن به کارکنانتان یکی از بهترین کارهایی است که منجر می شود که شما احساس یک رشد پایدار را داشته باشید. این کار همچنین به شما احساس شادی و ضعف فراوانی را می دهد و در صورتی که مشتریان و کارکنان شما از کاری که شما برایشان انجام می‌دهید راضی باشند؛ این احساس شادی و شعف در شما دوچندان خواهد شد. در ضمن در صورتی که آنها از شما راضی باشند؛ به شما اعتماد بیشتری می‌کنند و سعی می نمایند تا آن ها هم به نوبه خودشان به شما کمک کنند؛ حتی در دوران بحران هایی مانند کرونا!

 

8) تفکر مثبتی داشته باشید.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که کارآفرینان و مدیران موفق دارند این است که در هنگام بروز بحران‌های مختلف، سعی می‌کنند تا به انسانی‌ترین شکل ممکن عمل کنند. شما باید سعی کنید تا علاوه بر این که این چنین انسانی عمل می‌کنید، تیمتان را هم وادار کنید که مانند شما عمل کنند. بهترین شکل عمل کردن نتیجه بهترین شکل فکر کردن است. بنابراین شما باید سعی کنید مثبت اندیش باشید و مثبت فکر کنید تا بتوانید بر همین اساس مثبت هم عمل کنید. بنابراین داشتن تفکر مثبت می‌تواند به شما کمک کند تا در کارتان هم مثبت عمل کنید و در نتیجه موفق تر شوید. بنابراین این موضوع را فراموش نکنید که برای این که عمل مثبتی داشته باشید باید تفکر مثبت داشته باشید. داشتن تفکر مثبت همچنین به شما کمک می‌کند تا در کارتان بیشتر موفق باشید و بتوانید در زمان‌های بحرانی که هر انسانی در این زمان‌ها نیازمند آرامش داشتن است؛ روحیه ای مثبت داشته باشید و بتوانید آرامش خودتان را حفظ کنید. بنابراین داشتن تفکر مثبت می تواند در آرام ماندن به شما خیلی کمک کند چون حفظ کردن آرامش در این دوران برای شما خیلی حیاتی می باشد.

9) قوی باشید.

چیزی که کارکنان یک شرکت در دوران‌های بحرانی مانند دوران بحران کرونا از یک رهبر انتظار دارند، قوی بودن است. آن‌ها در این دوران احتیاج به یک فردی دارند که به اندازه کافی قدرت داشته باشد که آن‌ها بتوانند بر روی آن تکیه کنند. کارکنان در این دوران به فردی احتیاج دارند تا مانند یک ستونی باشد که تمام شرکت بتواند به آن تکیه نمایند. رهبر و مدیر یک شرکت وظیفه هماهنگ سازی تمام کارکنان را دارد و همچنین وظیفه دارد تا قوی و با استحکام بایستد و کاری کند که مردم بتوانند از او یاد بگیرند. کارکنان یک شرکت و سازمان در زمانی که بحران وجود دارد، احتیاج به یک رهبری دارند که بتوانند به این فرد اعتماد کنند. آن‌ها می‌خواهند به فردی اعتماد کنند که می‌تواند مشکلات شرکت را حل کند. مدیر یک شرکت بودن، به خصوص در زمان‌هایی که برای این شرکت بحران وجود دارد؛ کار دشواری است و ممکن است هر کسی نتواند از پس آن برآید. بنابراین باید سعی کنید تا جایی که ممکن است بر روی خودتان کار کنید تا بتوانید قوی تر از همیشه به عنوان یک مدیر، نقش موثری بازی کنید.

 

10) اولویت بندی خودتان را به این شکل انجام دهید: اول کارکنان و بعد سودآوری

همان طور که در مورد بالا اشاره شد؛ یک سازمان و شرکت نیاز به رهبری دارد که مانند ناخدای یک کشتی عمل می‌کند. این فرد باید به گونه ای عمل کند که اولین اولویت را به کارکنانش بدهد و سعی کند تا بهترین شرایط را برای آن ها فراهم کند. بنابراین شما به عنوان یک رهبر باید اولویت را به کارکنان خودتان بدهید. در صورتی که شما اولویت را بر روی کارکنان قرار دهید، آن‌ها نیز شما را در اولویت قرار می دهند و به شما اعتماد می‌کنند. افراد زیادی هستند که به عنوان مدیران و رهبران سازمانی کار می‌کنند و در صورتی که به بحران برخورد کنند؛ احساس می‌کنند که اولویت با این است که باید شرکت خودشان را از نظر سودآوری نجات دهند. خوب فکر کردن به سودآوری در یک شرکت کار درستی است اما در صورتی که این افراد نخواهند اولویت را به کارکنانشان بدهند، نمی‌توانند اعتماد افرادی را که می‌خواهند؛ بدست آورند.

 

11) سعی کنید الگوی کارکنان باشید.

کارکنان در زمان های بحران باید به رهبرانشان نگاه کنند و سعی کنند تا از آنها تقلید کنند. بنابراین شما باید در رفتارتان به عنوان یک مدیر، الگویی برای افرادی باشید که می‌خواهند از شما الگوبرداری کنند. در صورتی که شما به عنوان یک رهبر سازمانی نتوانید رفتاری شایسته داشته باشید به گونه ای که کارکنان و زیردستانتان نتوانند از شما الگوبرداری کنند؛ در این صورت با مشکلات جدی مواجه خواهید شد و ممکن است کارتان مشکل شود. رهبرانی که در چنین وضعیتی آرامش خودشان را حفظ می‌کنند و سعی می نمایند تا رفتار مناسب و شایسته ای انجام دهند؛ این امر باعث می‌شوند که کارکنانشان هم به آن‌ها اعتماد ‌کنند و در نتیجه آن ها هم مانند رهبرانشان رفتار معقول و شایسته ای از خودشان نشان می دهند. بنابراین وضعیت سازمان در چنین شرایطی رونق پیدا می کند. اما در صورتی که فردی که به عنوان رهبر سازمان کار می‌کند رفتار مناسبی از خودش نشان ندهد؛ این موضوع باعث می‌شود که دیگران هم از این فرد الگوبرداری می‌کنند و از خودشان رفتارهای ناشایست نشان می دهند که همین موضوع باعث می‌شود که شرکت از رونق بیفتد. بنابراین مواظب رفتارتان باشید!

12) یاد بگیرید که انرژی خودتان را ذخیره کنید.

اولین و مهم ترین وظیه‌ای که هر رهبر در سازمان و هر مدیر در شرکت دارد، این است که مسئولیت انرژی که دارد را برعهده بگیرد؛ سعی کند این انرژی خودش را منظم کند و درباره آن برنامه ریزی نماید و سپس سعی کند تا به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کند. همچنین این فرد وظیفه دارد تا سعی کند تا انرژی افرادی که در کنار این فرد کار می کنند را مدیریت نماید. بنابراین شما به عنوان مدیر یک سازمان وظیفه دارید تا مخصوصاً در دوران‌های بحرانی برای شرکت (مانند زمانی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است) کاری کنید که انرژی خودتان ذخیره شود. همچنین شما باید به کارکنانتان هم کمک کنید که چگونگی استفاده مناسب از انرژیشان را بیاموزند. انجام این کار ممکن است در ابتدا کمی دشوار به نظر برسد اما کم کم به مرور و با استفاده از بررسی‌های بیشتر شما به این نتیجه خواهید رسید که می‌توانید به راحتی این انرژی خودتان را مدیریت کنید و کار مدیریت کردن انرژی به این سختی‌ها هم که شما فکر می کردید، نمی باشد.

13) سعی کنید توانایی‌های افزایش کنترل را در خودتان افزایش دهید.

شما باید بدانید که دارید "رهبری" می‌کنید. به این معنی که شما دارید مسئولیت عده ای دیگر از کارکنان را هم که برای شما کار می‌کنند بر عهده می گیرید. و این رهبری کردن با خودش مسئولیت می آورد. بنابراین شما باید برای این که بتوانید از پس این مسئولیت خطیر برآیید؛ این توانایی را داشته باشید که برای خودتان بررسی کنید که چه اتفاق‌هایی در حال افتادن است و همچنین برای رویارویی بهتر با چنین اتفاقاتی برای خودتان برنامه ای را بچینید! این کار را باید مرحله به مرحله انجام دهید و در تمام مراحل باید از ذهنتان استفاده کنید. برای این کار نیاز دارید تا خودتان را "کنترل" کنید. شما باید هم بر روی ذهنتان کنترل داشته باشید و هم این که اهدافتان را مشخص نمایید. بنابراین کنترل داشتن بر روی ذهن یکی از مهم ترین کارهایی است که افرادی که می خواهند به عنون رهبر سازمان کار کنند باید انجام دهند. آن ها باید این توانایی را داشته باشند تا ذهنشان را کانالیزه کنند، تا آن گونه که می‌خواهند از آن استفاده کنند و بتوانند نتیجه های مطلوبی را از آن بگیرند.

 

14) ارتباطات صمیمانه با کارکنانتان ایجاد کنید.

هنگامی که می خواهید با کارکنانتان ارتباط برقرار کنید؛ باید به شیوه برقرار کردن این ارتباطات توجه کنید. برای این که بتوانید به درستی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید؛ باید در وهله اول خودتان را آماده کنید برای این که بدانید که می‌خواهید چه چیزی به آن ها بگویید و چه چیزی نگویید. باید اطمینان پیدا کنید که از کلمات و عبارت‌های مناسبی برای آن‌ها استفاده می‌کنید. در این راه که راه دشواری است؛ باید دقیقاً درک کنید که چگونه مسیر را بپیمایید تا به آن‌ها نزدیک تر شوید. همچنین سعی کنید وقتی که با آن‌ها حرف می زنید، مسئولیت حرفی را که می‌زنید هم بر عهده بگیرید و اطمینان حاصل کنید که آن‌ها حرف شما را درک می‌کنند. داشتن یک ارتباط مناسب و خوب با این کارکنان می تواند به شما کمک کند تا در کارتان موفق تر باشید. وقتی که شما یک ارتباط مناسب را با آن ها برقرار می‌کنید؛ آن‌ها احساس می‌نمایند که شما آن ها را دوست دارید و به فکرشان هستید. بنابراین آن ها هم سعی می‌کنند تا ارتباطات مشابهی را با شما برقرار کنند.

 

15) تمرین‌هایی برای حفظ تمرکز و آرامش خودتان انجام دهید.

این نکته را فراموش نکنید که ما هرگز نمی‌توانیم به عنوان منبع آرامشی برای دیگران باشیم؛ هنگامی که خودمان نمی‌توانیم آرامش داشته باشیم!

بنابراین اولین قدم برای این که شما یک مدیری موفق باشید که به اطرافیانش آرامش می دهد این است که اول از همه به خودتان آرامش بدهید. این آرامش دادن شما به خودتان باعث می‌شود که به اطرافیانتان هم آرامش خواهید داد. اما در صورتی که شما خودتان آرامش نداشته باشید و ندانید که در زمان‌های بحران می خواهید چه برخوردی داشته باشید؛ اطمینان داشته باشید که دیگران هم نمی توانند این آرامش را داشته باشند.

برای این که آرامش داشته باشید می‌توانید از روشهای مختلفی استفاده کنید. از جمله این که می‌توانید تمرینات مختلفی را که در این زمینه وجود دارد و به حفظ آرامش انسان کمک می‌کند انجام دهید و یا این که می توانید از روش‌های فکری و روان شناسانه برای آرامش گرفتن خودتان استفاده کنید. تمام این روش ها می توانند به شما کمک کنند تا آرامش خودتان را بیشتر کنید. در چنین صورتی است که می‌توانید به دیگران هم آرامش بدهید و کاری کنید که آن‌ها هم آرامش داشته باشند.

 

16) از خودتان بپرسید که قرار است امروز چگونه جلوی کارکنان حاضر شوید.

هر روز صبح خودتان را در آینه نگاه کنید. از خودتان بپرسید که آیا ظاهر مناسبی دارم؟ آیا اگر کارکنان مرا این گونه ببینند؛ می توانند حرفم را قبول کنند؟ آیا می توانم به آن ها کمک کنم تا آرامش داشته باشند؟

یکی از مهم ترین نکته‌هایی که کارکنان شما به هنگامی که شما را می بینند به آن توجه می کنند، همین ظاهر شما است. ظاهر شما در این کار نقش تعیین کننده ای دارد و بنابراین شما در صورتی که سعی کنید که با ظاهر آراسته تری جلوی آن ها آشکار شوید؛ احتمال این را که آنها به شما بیشتر اعتماد کنند بالاتر برده‌اید. بنابراین سعی کنید حتماً موضوع لباس پوشیدن خودتان را همیشه درنظر داشته باشید. شما حتی می‌توانید چگونگی ظاهر خودتان را برای این که بیشتری توجه را از نظر مخاطبین جلب نمایید در یک کاغذ بنویسید و سعی کنید تا بر اساس این نوشته ها ظاهر خودتان را آراسته کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    لینک دوستان
  • مشاوره تحصیلی و شغلی
  • اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • چاپ و انتشار کتاب
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • اخبار دانشجویی
  • وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی
  • پایان نامه
  • مفاهیم و اصول برندینگ
  • نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
  • روش های مهاجرت و گرفتن اقامت
  • طنین و طراوت، وبلاگ تخصصی سالمندان
  • دیجیتال مارکتینگ
  • هنرگرافیک و طراحی لوگو
  • تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی
  • کسب درآمد اینترنتی
  • تازه های صادرات و واردات
  • آموزش زبان، مکالمات و مکاتبات تجاری و بازرگانی
  • ایده های کارآفرینی و استارتاپ
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • روانشناسی مثبت
  • مجلات معتبر علمی
  • روان شناسی صنعتی و سازمانی
  • آرایشگری
  • خبر فوری
  • داروخانه معنوی
  • خبر های استخدامی تهران
  • آیا میدانستیدهای حقوقی
  • مد و فشن
  • زیبایی
  • ستارگان سینما
  • بازاریابی و فروش
  • ستارگان سینما
  • کارآفرینی
  • راهنمای نوین انواع تبلیغات
  • بهترین خانواده
  • پزشکی و سلامت
  • طنز و سرگرمی
  • اخبار و رسانه ها
  • هنر مدرن
  • سفر و توریسم
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 140
  • بازدید ماه : 289
  • بازدید سال : 2,332
  • بازدید کلی : 13,552