loading...

کارآفرینی

  چگونه مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا تبدیل به رهبران دوست داشتنی شوید؟ (بخش اول)   این روزها کارآفرین شدن نیازمند توانایی های زیادی است. افرادی که می خواهند کارآفرین شوند باید

مسعود بازدید : 49 شنبه 21 تیر 1399 زمان : 9:19 نظرات (0)

 

چگونه مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا تبدیل به رهبران دوست داشتنی شوید؟ (بخش اول)

 

این روزها کارآفرین شدن نیازمند توانایی های زیادی است. افرادی که می خواهند کارآفرین شوند باید توانایی های زیادی داشته باشند بنابراین باید مراحل زیادی را پش سر بگذارند. البته باید گفت که کارآفرین شدن کار سختی هم نیست و با کمی تمرین و ممارست می توانید تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید. تنها کاری که باید بکنید این است که خصوصیاتی را که برای تبدیل به یک کارآفرین شدن لازم است را بدست آورید. انجام این کار مستلزم این است که در ابتدا یک درک درستی از نوع شخصیت (personality) خودتان و همچنین یک درک درستی از کارآفرینی که می خواهید تولید کنید داشته باشید. در مرحله بعدی باید سعی کنید تا آن دسته از خصوصیاتی که درون شما وجود دارد و متناظر با کاری که می خواهید انجام دهید نمی باشد را از خودتان دور کنید و سعی کنید تا بر روی آن دسته از کارهایی تمرکز کنید که متناظر با کارتان در تجارت مورد نظر می باشد. در این صورت است که می توانید به خودتان و به دیگران ثابت کنید که یک کارآفرین موفق هستید و حقیقتا هم تبدیل به چنین کارآفرینی بشوید!

تاسیس کردن یک شرکت، و تبدیل شدن به یک "کارآفرین"، نیاز به این دارد که شما ویژگی های منحصر به فردی داشته باشید. در صورتی که می خواهید یک کارآفرین موفق شوید، باید ویژگی های منحصر به فرد شما همگی دارای کیفیت بالایی باشند و شما باید بتوانید به راحتی تمام خصوصیاتی را که یک رهبر خوب و مناسب دارد داشته باشید. در صورتی که چنین خصوصیاتی را داشته باشید؛ تبدیل به یک رهبر "دوست داشتنی" خواهید شد. فرق یک رهبر دوست داشتنی و یک رهبری که کارکنان او را دوست ندارند این است که یک رهبر دوست داشتنی محبوب است بنابراین کارکنان یک شرکت بیشتر از او تبعیت می کنند در صورتی که یک رهبری که کارکنان شرکت او را دوست نداشته باشند؛ از او تبعیت کمتری می کنند. بنابراین تبدیل شدن به یک رهبر دوست داشتنی یکی از مهم ترین نکته هایی است که فردی که می خواهد تبدیل به یک کارآفرین شود باید به آن نکته توجه کند.

البته برای تبدیل شدن به یک رهبر دوست داشتنی در سازمان باید مرحله های مختلف و زیادی طی شود و شما به عنوان یک کارآفرین برای این که تبدیل به چنین رهبری بشوید نیاز دارید تا این خصوصیات را داشته باشید. شما باید خصوصیاتی داشته باشید که منجر شود که کارکنانتان از شما خوششان بیاید و احساس کند که شما یک رهبر ایده آل برای آنها می باشید.

البته همانطور که در بالا اشاره شد این که شما تبدیل به یک رهبر خوب شوید ممکن است کار دشواری باشد و شما برای رسیدن به این هدف حتما نیاز به گرفتن مشاوره در زمینه کارآفرینی دارید. در صورتی که در زمینه کارآفرینی مشاوره بگیرید؛ خواهید توانست این ویژگی ها را در خودتان رشد دهید به گونه ای که همه کارکنانتان از شما خوششان بیایند. مشاوره روان شناسی به شما یاد می دهد چگونه کاری کنید که به عنوان یک رهبر سازمانی تبدیل به فردی محبوب شوید که همه شما را دوست داشته باشند.

بر طبق نظرسنجی های مختلفی که در این زمینه از کارکنان مختلف انجام گرفته است؛ اکثر آنها برای توصیف یک رهبر سازمانی ایده آل، ایده هایی داشته اند. بسیاری از آنها بیان کرده بودند که برای ما مهم است که رهبر ایده آلمان فردی باهوش باشد. آنها به خصوصیات دیگری که این رهبر ایده آل باید داشته باشد توجهی نکردند. برخی دیگر از آنها هم بیان کرده بودند که رهبر ایده آل ما باید فردی جذاب باشد که ما بتوانیم از بودن در کنار او لذت ببریم. این افراد بیان کرده بودند که در صورتی که رهبر ایده آل ما به عنوان یک رهبر سازمانی به اندازه کافی دارای جذابیت باشد ما دیگر نیازی نیست که به خصوصیات دیگر این فرد توجهی داشته باشیم و همین که این فرد جذاب باشد ما از او تبعیت می کنیم. به عبارت دیگر این فرد باید فردی باشد که به راحتی بتواند تمام سیستم سازمان را تحت کنترل خودش قرار دهد. در این صورت این رهبر فردی موفق است. برخی دیگر نیز خصوصیات دیگری را مانند خصوصیت مثبت بودن و یا داشتن حس شوخ طبعی و غیره به عنوان بهترین خصوصیتی که یک رهبر باید داشته باشد بیان کرده بودند.

بنابراین با توجه به دیدگاه هایی که این افراد نسبت به یک رهبر ایده آل برای خودشان داشته اند؛ می توان گفت که چنین رهبری که دارای این خصوصیات ایده آل باشد؛ می تواند مقبول کارکنانش باشد. این ویژگی ها ممکن است با یکدیگر ارتباطی نداشته باشند ولی در مجموع وقتی که کاری کنیم که یک فردی بتواند تمام این خصوصیات را داشته باشد؛ می توانیم انتظار داشته باشیم که تا حدود زیادی به فردی که این افراد به عنوان رهبر ایده آلشان انتظار دارند داشته باشند؛ نزدیک تر شده ایم.

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا خصوصیات فوق را به راحتی در خودتان تقویت کنید. مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند که به راحتی تبدیل به یک رهبر ایده آل شوید. حقیقت این است که یک رهبر ایده آل بودن چیزی نیست که از دست شما خارج باشد و شما به راحتی می توانید با تغییر دادن برخی از خصوصیات ساده (که تغییر دادن این خصوصیات توسط هر انسانی به راحتی قابل انجام است) کاری کنید که تبدیل به یک رهبر ایده آل شوید. تنها ویژگی که باید داشته باشید این است که یک توانایی مناسب برای تطبیق با محیط و تغییر دادن خصوصیات خودتان داشته باشید که در صورتی که این توانایی را داشته باشید می توانید به راحتی خصوصیاتی را که برای تبدیل شدن به یک رهبر ایده آل مورد نیاز است بدست آورید.

در ادامه این پست قصد داریم تا شما را با 10 تا از این خصوصیات ایده آل که مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند برای این که تبدیل به یک رهبر دوست داشتنی سازمانی شوید داشته باشید آشنا کنیم.

 

1) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا ارتباطات اجتماعی خودتان را تقویت کنید و به این شکل دوست داشتنی تر شوید

وقتی که شما مشاوره کارآفرینی می گیرید؛ این توانایی را پیدا می کنید که اجتماعی تر شوید و روابط بهتری با دیگران داشته باشید. این روابط بهتر به شما کمک می کند تا محبوب تر شوید. به دلیل این که همانطور که می دانید؛ رهبرانی که محبوب تر هستند دارای روابط اجتماعی بهتری هستند بنابراین کارکنان از آن دسته از رهبرانی که دارای روابط اجتماعی بهتر و باکیفیت تری هستند راضی تر می باشند. افرادی که رهبران موفق تری هستند روابط اجتماعی بهتری هم دارند که البته این موضوع یک اصل است به این دلیل که داشتن روابط اجتماعی مناسب تقریبا تبدیل به یک اصل بسیار بسیار مهم برای افرادی که می خواهند در کارشان موفق شوند شده است. موضوع کارآفرینی و کارآفرین بودن نیز از این قائده مستثنی نمی باشد و کارآفرینانی که دارای روابط اجتماعی مناسبی هستند احتمال این که تبدیل به رهبران موفق تری شوند بیشتر است.

بنابراین مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا اجتماعی تر شوید بنابراین به این شیوه تبدیل به رهبرانی دوست داشتنی تر شوید.

رهبرانی که چنین خصوصیاتی را دارند، حتی در زمانی که تعداد افرادی که با هم تعامل دارند خیلی زیاد می باشد؛ به گونه ای هستند که تمام افرادی که با آنها تعامل دارند احساس می کنند که با آنها یک رابطه یک نفره دارند و اصلا انگار اینگونه است که تنها این یک نفر و خود رهبر در اتاق وجود دارند. بنابراین مشاوره کارآفرینی شما را تبدیل به چنین رهبرانی می کند که کارکنانتان احساس بسیار خوبی از بودن در کنار شما داشته باشند و احساس کنند که شما را دوست دارند.

2) مشاوره کارآفرینی با شما کاری می کند که بیشتر قابل دسترس باشید

بسیاری از مردم هستند که هیچ وقت برای هیچ کسی و یا هیچ چیزی وقت ندارند. در صورتی که فردی به این افراد مراجعه کند به احتمال زیاد این افراد برایش وقت ندارند بنابراین نمی توانند به این فرد رسیدگی ویژه ای بکنند. افرادی که می خواهند به عنوان یک رهبر در یک سازمان کار کنند و یا یک کارآفرین و موسس یک شرکت باشند؛ ممکن است با این مشکل بزرگ روبرو شوند. در صورتی که سازمانی وجود داشته باشد که رهبران این سازمان چنین برخوردی داشته باشند (و هرگز برای کسی وقت نداشته باشند) بدون تردید هیچ کس این رهبران را دوست نخواهد داشت! بنابراین یکی از نکته های خیلی مهمی که رهبران یک سازمان باید به آن توجه کنند این است که آنها باید قابل دسترس باشند. آنها باید بدانند که وقت گذاشتن برای دیدن کارکنان بدون تردید ارزشش را دارد که آنها برای این که این وقت را داشته باشند؛ وقتی را که می خواهند بر روی موضوعات دیگری اختصاص دهند را اندکی کمتر کنند! بنابراین شما به عنوان یک رهبر برای این که بخواهید محبوب باشید؛ باید همیشه در دسترس باشید. باید هر وقت که یکی از کارکنان به شما مراجعه کرد به اندازه کافی وقت داشته باشید که به گذراندن با این فرد اختصاص دهید. در سازمان هایی که رهبرانشان به این شیوه کار می کنند، کارکنان احساس می کنند که افرادی باارزش هستند به این دلیل که رهبران به اندازه کافی به آنها توجه می کنند!

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا همیشه در دسترس باشید و به این شیوه به شما کمک می کند تا نسبت به گذشته از محبوبیت بیشتری برخوردار باشید.

3) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا به عنوان یک رهبر سازمانی، از حس شوخ طبعی برخوردار باشید

ممکن است این موضوع به نظرتان عجیب برسد اما آن دسته از رهبران سازمانی که حس شوخ طبعی بهتری دارند نسبت به آن هایی که افرادی خشک هستند و اصلا شوخی نمی کنند محبوب تر می باشند. یکی از خصوصیت های بسیار مهمی که شما باید به عنوان یک رهبر سازمانی داشته باشید این است که حس شوخ طبعی داشته باشید و سعی کنید تا این حس را به دیگر کارکنان نیز انتقال دهید. در صورتی که شما چنین وضعیتی را نداشته باشید؛ احتمال این که میزان محبوبیت شما کاهش پیدا کند خیلی زیاد می شود.

تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است ثابت کرده است که افرادی که دارای حس شوخ طبعی هستند و کار را به عنوان یک فرد خشک و جدی دنبال می کنند؛ وقتی که به عنوان یک مدیر سازمان و شرکت کار می کنند نسبت به افرادی که کاملا خشک هستند؛ میزان طرفداران بیشتری پیدا می کنند. بنابراین یکی از کارهایی که شما باید حتما انجام دهید تا تبدیل به یک رهبر سازمانی خوب شوید این است که حس شوخ طبعی خودتان را حفظ کنید. شما باید همیشه این حالت بگو و بخند را با کارکنان داشته باشید. این کار باعث می شود که هم روحیه شما بهتر شود و هم روحیه آنها. البته یک نکته خیلی مهم دیگر هم این است که نباید این احساس شوخ طبعی شما از یک حدی فراتر برود به این دلیل که در این صورت ممکن است کار از حالت جدی بودن خارج شود و همین موضوع برای شما ایجاد دردسر می کند!!!

بنابراین مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا سر کار احساس خوش طبعی داشته باشید و این احساس را به دیگران هم القا کنید و به این شیوه بتوانید تبدیل به یک رهبر محبوب سازمانی شوید.

4) مشاوره کارآفرینی به شما یاد می دهد که "مثبت باشید"

مثبت بودن یکی از مهم ترین نکته هایی است که افرادی که به عنوان رهبر سازمانی کار می کنند باید به آن توجه کنند. تحقیقات مختلف و متعددی که در این رابطه انجام گرفته اند نشان داده اند که افرادی که به عنوان رهبر سازمانی و کارآفرین کار می کنند در صورتی که مثبت باشند؛ می توانند رهبران بسیار محبوب و دوست داشتنی شوند و در صورتی که منفی باشند نمی توانند محبوبیت زیادی را برای خودشان داشته باشند. علت این مثبت بودن هم بسیار واضح است. شما وقتی که می خواهید به عنوان یک رهبر سازمانی فعالیت کنید؛ باید حتما با دیگران تعاملات داشته باشید. در صورتی که طرز فکر مثبتی داشته باشید؛ می توانید این احساس و طرز فکر مثبت را به دیگران هم انتقال دهید و در صورتی که طرز فکر منفی داشته باشید نیز این طرز فکر منفی شما به دیگران انتقال داده می شود. بنابراین شما در هر دو صورت می توانید این طرز فکر خودتان را (یعنی این که انرژی مثبت داشته باشید یا انرژی منفی داشته باشید را) به دیگران انتقال دهید. بنابراین در صورتی که شما فردی منفی باشید؛ منفی بودن را انتقال می دهید و باعث می شود که کارکنانتان از شما راضی نباشند. و برعکس این موضوع هم درست است و در صورتی که شما مثبت بودن را به این افراد انتقال بدهید؛ آنها از شما خوششان خواهد آمد بنابراین شما می توانید تبدیل به یک رهبر محبوب و مطلوب برای آنها شوید.

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا مثبت باشید و همین مثبت بودن باعث می شود که میزان محبوبیتی که شما در میان کارکنانتان پیدا می کنید افزایش پیدا کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    لینک دوستان
  • مشاوره تحصیلی و شغلی
  • اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • چاپ و انتشار کتاب
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • اخبار دانشجویی
  • وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی
  • پایان نامه
  • مفاهیم و اصول برندینگ
  • نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
  • روش های مهاجرت و گرفتن اقامت
  • طنین و طراوت، وبلاگ تخصصی سالمندان
  • دیجیتال مارکتینگ
  • هنرگرافیک و طراحی لوگو
  • تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی
  • کسب درآمد اینترنتی
  • تازه های صادرات و واردات
  • آموزش زبان، مکالمات و مکاتبات تجاری و بازرگانی
  • ایده های کارآفرینی و استارتاپ
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • روانشناسی مثبت
  • مجلات معتبر علمی
  • روان شناسی صنعتی و سازمانی
  • آرایشگری
  • خبر فوری
  • داروخانه معنوی
  • خبر های استخدامی تهران
  • آیا میدانستیدهای حقوقی
  • مد و فشن
  • زیبایی
  • ستارگان سینما
  • بازاریابی و فروش
  • ستارگان سینما
  • کارآفرینی
  • راهنمای نوین انواع تبلیغات
  • بهترین خانواده
  • پزشکی و سلامت
  • طنز و سرگرمی
  • اخبار و رسانه ها
  • هنر مدرن
  • سفر و توریسم
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 67
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 154
  • بازدید ماه : 303
  • بازدید سال : 2,346
  • بازدید کلی : 13,566