loading...

کارآفرینی

  چگونه مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا تبدیل به رهبران دوست داشتنی شوید؟ (بخش دوم)   1) مشاوره کارآفرینی به شما یاد می دهد که توانایی پذیرفتن شکست را داشته باشید یکی دیگر از مهم

مسعود بازدید : 47 شنبه 21 تیر 1399 زمان : 9:55 نظرات (0)

 

چگونه مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا تبدیل به رهبران دوست داشتنی شوید؟ (بخش دوم)

 


1) مشاوره کارآفرینی به شما یاد می دهد که توانایی پذیرفتن شکست را داشته باشید

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی هایی که کارآفرینان محبوب دارند این است که توانایی پذیرش شکست را دارند. آنها فکر نمی کنند که باید کامل باشند بلکه فکر می کنند که هر انسانی جایز الخطا می باشد بنابراین آنها باید این انتظار را داشته باشند که شکست بخورند. آنها برای موفق شدن برنامه ریزی می کنند و در عین حال از شکست خوردن هم نمی ترسند. این خصوصیت یکی از مهم ترین خصوصیاتی است که باعث می شود که کارآفرینان به عنوان مدیران و رهبران سازمانی تبدیل به افراد محبوبی شوند و تبدیل به افرادی شوند که مردم آنها را به عنوان رهبر سازمانی قبول داشته باشند. آن دسته از رهبران سازمانی که چنین وضعیتی را تحمل نمی کنند و فکر می کنند که انسان باید موجود کاملی باشد و اصلا نباید در هیچ کاری شکست بخورند؛ افرادی هستند که از میزان محبوبیت بسیار کمی برخوردار می باشند.

کارکنان یک سازمان انتظار دارند رهبران این سازمان به گونه ای باشند که این احساس را به آنها بدهند که آنها هم انسان هستند. این کارکنان انتظار دارند رهبرانشان به شیوه ای باشند که آنها بتوانند از این رهبرانشان تقلید کنند بدون این که مشکلی داشته باشند. تحقیقات نشان داده است که کارکنان، این دسته از رهبران را به عنوان بهترین نوع از انواع رهبران سازمانی تایید می کنند.

مشاوره کارآفرینی به شما این توانایی را می دهد که یک دید حقیقت گرا و کل نگر داشته باشید. شما با استفاده از مشاوره کارآفرینی این توانایی را خواهید داشت تا به عنوان یک رهبر سازمان، بپذیرید که شما هم مانند دیگران انسان هستید و جایز الخطا می باشید.

2) مشاوره کارآفرینی به شما نشان می دهد که بخشنده باشید

یکی دیگر از خصوصیت های بسیار مهمی که هر رهبر محبوب سازمانی باید این خصوصیت را داشته باشد؛ خصوصیت بخشنده بودن است. رهبران سازمانی باید افرادی بخشنده باشند تا محبوبیت داشته باشند. آن دسته از رهبران سازمانی که بخشنده نمی باشند از محبوبیت هم برخوردار نیستند. افرادی که بخشنده می باشند؛ افرادی هستند که سعی می کنند تا با تمام توانشان به دیگران کمک کنند و تمام منابعی را که در اختیارشان قرار دارد در اختیار دیگران قرار دهند. این خصوصیت بخشندگی در سراسر جامعه وجود دارد و می توان گفت این یک قانون کلی است که افرادی که بخشنده تر می باشند افرادی هستند که از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشند. این موضوع در زمینه کارآفرینی هم درست است و افرادی که به عنوان کارآفرینان بخشنده در شرکت ها و سازمان ها شغل رهبری این شرکت ها و سازمان ها را برعهده دارند؛ نسبت به مدیرانی که این بخشندگی را ندارند دارای محبوبیت بسیار بیشتری می باشند.

مدیران و کارآفرینانی که بخشنده هستند به خوبی درک می کنند که این بخشندگی باید به عنوان بخشی از وظیفه ای که آنها به عنوان مدیر دارا می باشند وجود داشته باشد. و البته حقیقت هم همین است و افرادی که به عنوان یک مدیر کاری را انجام می دهند؛ باید به عنوان مدیر وظیفه خودشان را انجام دهند که بخشنده بودن و انجام دادن تمام تلاششان برای حل کردن مشکلات مشتریان هم یکی از بخش های مهم این وظیفه ای است که آنها می خواهند انجام دهند.

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا وقتی که به عنوان مدیر و رهبر سازمانی برای یک شرکت کار می کنید؛ فردی بخشنده باشید به این دلیل که این بخشنده بودن به شما کمک می کند تا به عنوان یک رهبر محبوب قلمداد شوید.


3) مشاوره کارآفرینی به شما می آموزد که به "روح تعاون و همکاری" اهمیت دهید

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک رهبر باید داشته باشد این است که این رهبر باید به روح تعاون و همبستگی میان اعضای تیمش اهمیت دهد. افرادی که به عنوان رهبران محبوب در سازمان ها کار می کنند، افرادی هستند که همیشه به این موضوع اهمیت ویژه ای می دهند. البته اهمیت دادن به این موضوع باید نه تنها در گفتار این افراد وجود داشته باشد بلکه آنها باید در عمل هم چنین وضعیتی را داشته باشند. در حقیقت این افراد باید موضوع توجه کردن به تعاون و همکاری کردن با دیگر اعضا را هر روز تمرین کنند! آنها باید به کارکنان خودشان نشان دهند که افرادی هستند که به شدت به موضوع اجتماعی بودن و انجام کار به صورت گروهی اهمیت می دهند و این کار را باید با انجام دادن کارهایی در این جهت ثابت کنند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته اند ثابت کرده اند که افرادی که به عنوان رهبران سازمان ها و مدیران شرکت ها کار می کنند باید این خصوصیت توجه کردن به انجام کار به صورت گروهی و تعاونی را در ذهنشان داشته باشند و در صورتی که چنین نباشد؛ میزان محبوبیت آنها به صفر می رسد و نه تنها دیگر هیچ کدام از کارکنان آنها را قبول نخواهند کرد؛ بلکه بازدهی شرکتی که در آن کار می کنند هم کم خواهد شد. تمام رهبران موفق سازمانی و مدیران و کارآفرینان موفق دارای این خصوصیت بوده اند و همگی آنها به تعاون و کار گروهی توجه ویژه ای داشته اند.

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا این توانایی را پیدا کنید که به عنوان یک رهبر سازمانی، به تعاون و کارگروهی بیشتر از گذشته توجه کنید بنابراین بتوانید در این کار موفق شوید.

4) مشاوره کارآفرینی به شما آموزش می دهد که انسان ها را مانند کتاب بخوانید!

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های افرادی که به عنوان رهبران محبوب سازمانی شناخته می شوند این است که آنها می توانند به راحتی تشخیص دهند که کارکنانشان چگونه افرادی هستند. در حقیقت یک فردی که به عنوان یک رهبر محبوب سازمانی شناخته می شود فردی است که بیشتر از شنیدن حرف های افراد، به آن چه که نمی گویند ولی او می شنود اهمیت دهد! در حقیقت این دسته از رهبران سازمانی افرادی هستند که سعی می کنند تا با استفاده از برخی از روش های ارتباطی میان کارکنانشان (روش های ارتباطی مانند ارتباطات کلامی و ارتباطات بدنی و همچنین انوع روش های دیگر) بتوانند تشخیص دهند که کارکنانشان به چه شیوه ای عمل می کنند. به عبارت دیگر این افراد افرادی هستند که دارای میزان بالایی از هوشیاری اجتماعی می باشند. آنها می توانند حرف های ناگفته کارکنانشان را بشنوند و بدون این که با این افراد حرفی زده باشند آنها را شناخته باشند! تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است ثابت کرده است که میزان هوشیاری اجتماعی که رهبران یک سازمان می توانند داشته باشند یکی از عوامل مهم و تعیین کننده ای است که می تواند در تعیین کردن میزان محبوبیت یک سازمان بسیار موثر باشد. رهبرانی که دارای میزان بالای هوشیاری اجتماعی هستند؛ رهبرانی هستند که در کارشان موفق تر هستند و افراد بیشتری آنها را قبول دارند. این در صورتی است که رهبرانی که میزان پایینی از هوشیاری اجتماعی دارند و نمی توانند درک درستی از کارکنانشان داشته باشند؛ رهبرانی هستند که میزان محبوبیت کمتری دارند.

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا به عنوان یک رهبر سازمان میزان هوشیاری اجتماعی خودتان را بالا ببرید و به این شیوه تبدیل به رهبر محبوب تری شوید.

5) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا نکته های مثبت کارکنان را بهتر ببینید

یکی دیگر از فوایدی که مشاوره کارآفرینی در جهت تبدیل کردن شما به یک رهبر سازمانی محبوب دارد این است که مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا نکته های مثبت دیگران را بهتر ببینید. افرادی که رهبران سازمان محبوبی هستند؛ افرادی هستند که نکته های مثبت کاری کارکنان را بهتر می بینند و سعی می کنند تا این نکته های مثبت آنان را به ایشان یادآوری کنند. همین یادآوری کردن نکته های مثبت آنها باعث می شود که این کارکنان نکته های مثبت خودشان را بهتر کنند و عملکرد بهتری داشته باشند؛ انگیزه بیشتری پیدا کنند و این کار را با انگیزه بهتری انجام دهند. این گونه رهبران دارای این خصوصیت هستند که نه تنها بهترین ها را در مردم می بینند؛ بلکه سعی می کنند تا اطمینان حاصل کنند که خود این افراد هم بهترین ها را در خودشان ببینند به این دلیل که وقتی که آنها  بدانند که نقطه های قوتشان کدام است؛ بهتر می توانند کار کنند تا این نقطه های قوت را ارتقا دهند. تحقیقات ثابت کرده است که آن دسته از مدیرانی که چنین رویکردی دارند بسیار بهتر از دیگران می توانند محبوبیت برای خودشان به ارمغان بیاورند. این دسته از مدیران مدیرانی هستند که کارکنان شدیدا به آنها علاقه پیدا می کنند و آنها را دوست دارند.

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا نقطه های قدرت کارکنان را تشخیص دهید و به آنها این نقطه های قوت را یادآوری کنید و کاری کنید که از این نقطه های قوتشان بهتر استفاده کنند. بنابراین به این شیوه مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند که تبدیل به یک رهبر محبوب شوید.

6) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا تبدیل به مدیران جذابی شوید

یکی دیگر از پارامترها و ویژگی های مهمی که مدیران محبوب دارند این است که این افراد افرادی جذاب هستند به گونه ای که کارکنان به آنها علاقه پیدا می کنند. هنگامی که شما به عنوان یک رهبر سازمانی و یک مدیر بتوانید توجه کارکنان را به خودتان جلب کنید؛ شما می توانید کاری کنید که به حرف هایی که می خواهید به آنها بزنید گوش دهند. همین گوش دادن ها باعث می شود که شما  بتوانید محبوبیت زیادی را برای خودتان ایجاد کنید.

از این رو مدیرانی که خصوصیاتی دارند که کارکنان به آنها جلب می شوند؛ می توانند این موقعیت را داشته باشند که کارکنان به حرف هایی که آنها می زنند گوش کنند و در نهایت این موضوع می تواند منجر به این شود که آنها دارای محبوبیت زیادی شوند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان داده است که مدیران و رهبران سازمانی که به این شیوه کار می کنند و خصوصیاتی دارند که کارکنان حقیقتا جلب آنها می شوند؛ این توانایی را دارند که برای خودشان میزان محبوبیت زیادی را داشته باشند. از این رو، این مدیران می توانند با کارکنان خود ارتباط صمیمی تری برقرار کنند و می توانند کاری کنند که میزان علاقه کارکنان به آنها بیشتر شود. این گونه افراد افرادی هستند که وقتی درباره موضوعی حرف می زنند؛ به هیچ عنوان وانمود به چیزی که نیستند نمی کنند و سعی می کنند تا دقیقا همان چیزی که هستند را به کارکنانشان نشان دهند و همین موضوع آنها را محبوب می کند.

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا به عنوان یک مدیر و یک رهبر سازمانی دارای این خصوصیات باشید بنابراین به این شکل به شما کمک می کند که محبوب شوید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    لینک دوستان
  • مشاوره تحصیلی و شغلی
  • اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • چاپ و انتشار کتاب
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • اخبار دانشجویی
  • وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی
  • پایان نامه
  • مفاهیم و اصول برندینگ
  • نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
  • روش های مهاجرت و گرفتن اقامت
  • طنین و طراوت، وبلاگ تخصصی سالمندان
  • دیجیتال مارکتینگ
  • هنرگرافیک و طراحی لوگو
  • تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی
  • کسب درآمد اینترنتی
  • تازه های صادرات و واردات
  • آموزش زبان، مکالمات و مکاتبات تجاری و بازرگانی
  • ایده های کارآفرینی و استارتاپ
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • روانشناسی مثبت
  • مجلات معتبر علمی
  • روان شناسی صنعتی و سازمانی
  • آرایشگری
  • خبر فوری
  • داروخانه معنوی
  • خبر های استخدامی تهران
  • آیا میدانستیدهای حقوقی
  • مد و فشن
  • زیبایی
  • ستارگان سینما
  • بازاریابی و فروش
  • ستارگان سینما
  • کارآفرینی
  • راهنمای نوین انواع تبلیغات
  • بهترین خانواده
  • پزشکی و سلامت
  • طنز و سرگرمی
  • اخبار و رسانه ها
  • هنر مدرن
  • سفر و توریسم
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 147
  • بازدید ماه : 296
  • بازدید سال : 2,339
  • بازدید کلی : 13,559