loading...

کارآفرینی

5 نکته برای این که تبدیل به یک کارآفرین موفق تر شوید این روزها کارآفرینی موضوعی است که توجه بسیاری از افراد را به خودش جلب کرده است. اما امروزه یک کارآفرین موفق بودن نیازمند این است که شما برای خ

مسعود بازدید : 44 یکشنبه 05 مرداد 1399 زمان : 10:02 نظرات (0)

5 نکته برای این که تبدیل به یک کارآفرین موفق تر شوید


این روزها کارآفرینی موضوعی است که توجه بسیاری از افراد را به خودش جلب کرده است. اما امروزه یک کارآفرین موفق بودن نیازمند این است که شما برای خودتان پارامترهایی را که از شما یک فرد موفق در این زمینه می سازد داشته باشید. شما باید ویژگی هایی داشته باشید که کارآفرینان موفق را تبدیل به افرادی کرده است که امروزه هستند و سعی کنید تا با استفاده از این ویژگی ها راه موفقیت را بپیمایید.

البته کارآفرینان افرادی هستند که به اندازه کافی از هوش و دانایی برخوردار می باشند و سعی می کنند تا هم ذهن و هم روحشان را برای کارآفرین شدن پرورش دهند. ولی با این وجود تنها داشتن توانایی روحی و جسمی به این صورت کافی نیست و کارآفرین شدن نیازمند ویژگی های دیگری است که آنها باید داشته باشند و ای بسا افرادی هستند که دارای توانایی های هوشی زیادی می باشند اما نمی توانند تبدیل به یک کارآفرین موفق شوند. بنابراین شما اگر می خواهید کارآفرین موفقی شوید باید یک تعادلی را میان این ویژگی های مثبت و همچنین هوش و استعداد و توانایی هایی که دارید یا کسب کرده اید برقرار سازید. در صورتی که یکی از این دو مورد در شما وجود نداشته باشد؛ احتمال موفقیتتان بسیار کم می شود. در این پست قصد داریم تا 5 نکته ای را که شما به هنگامی که می خواهید تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید باید رعایت کنید به شما ارایه کنیم.

1) قبل از این که شروع به کار کنید؛ ذهنتان را آماده کنید

همیشه این موضوع به ما تلقین شده است که در صورتی که سخت کار کنیم؛ موفق می شویم و در صورتی که موفق شویم، احساس خوبی خواهیم داشت. اما باید بگوییم که این طرز فکر کاملا غلط است! به این دلیل که داستان کاملا برعکس این موضوع است! در صورتی که شما احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید؛ بر اساس آموزه هایی که روانشناسی مثبت به ما می گوید؛ می توانید موفق شوید و به دستاوردهای زیادی دسترسی داشته باشید. بنابراین یکی از مهم ترین نکته هایی که باید به آن توجه کنید این است که قبل از این که کار کارآفرینی را شروع کنید؛ مغز خودتان را برای کار آماده کنید و سعی کنید به جای این که تفکر منفی و آزاردهنده ای داشته باشید؛ تفکر مثبت داشته باشید!

بسیاری از افرادی که در زمینه روانشناسی مثبت کار کرده اند در زمینه مزیت هایی که احساس مثبت داشتن می تواند برای ما داشته باشد مطالبی را ارایه کرده اند. آنها بیان کرده اند که در صورتی که شما می خواهید کار کارآفرینی را آغاز کنید؛ اولین کاری که باید انجام دهید این است که خودتان را به خوبی بشناسید چون زمانی که خودتان را به خوبی شناختید این توانایی را پیدا خواهید کرد که برای خودتان احساسات مثبت تولید کنید و زمانی که این احساسات مثبت را تولید کردید؛ احتمال این که در کارتان موفق شوید خیلی زیاد می شود.

ایجاد کردن یک نگرش و منش مثبت برای شما می تواند در سودآور بودن و بالا بودن کیفیت کارتان خیلی تاثیرگذار باشد. به این دلیل که در صورتی که احساسات مثبت داشته باشید احساس می کنید که انرژی شما برای انجام کار بیشتر می شود. همچنین هورمون هایی در بدن شما ترشح می شوند که به شما کمک می کنند که مغزتان را به گونه ای پرورش دهید که در پیدا کردن راه حل ها برای مشکلات سریع تر و موثرتر عمل کند. برای این که احساسات مثبت را در خودتان تقویت کنید چند کار ساده می توانید انجام دهید:

-   هر روز به میزان حداقل پنج تا ده دقیقه تمرکز (مدیتیشن) انجام دهید

- همیشه بخندید: بله! خندیدن به شما کمک زیادی می کند. علم نشان داده است که همین حرکت ساده خندیدن به شما کمک می کند تا احساس خوبی داشته باشید و هورمون های خوبی در بدنتان ترشح شود و در نهایت میزان کورتیزول خونتان کاهش پیدا کند (این کورتیزول هورمونی است که منجر به ایجاد استرس در شما می شود)

برای این که مغزتان را تازه تر کنید؛ یک استراحت کوتاهی به خودتان بدهید و روزانه در خارج از محیط زندگیتان در طبیعت یک گردش کوتاهی بکنید. تحقیقات ثابت کرده است که در صورتی که خودتان را در معرض تابش امواج خورشید قرار دهید؛ میزان هورمون هایی که در بدن شما ترشح می شوند و به شما کمک می کنند تا احساسات مثبت تری داشته باشید افزایش پیدا می کنند بنابراین این تفریح و گشت و گزار در طبیعت به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید.

2) کیفیت خوابتان را بالا ببرید تا اول صبح یک شروع پرانرژی داشته باشید

این که با چه روحیه ای و چگونه روز خودتان را شروع می کنید؛ می تواند تاثیر بسیار زیادی بر تمام روز شما داشته باشد. بنابراین سعی کنید حتما به چگونگی شروع کردن روزتان توجه داشته باشید. البته برای این که یک روز پرانرژی را شروع کنید؛ درست است که پیاده روی صبحگاهی می تواند برایتان مفید باشد ولی فراموش نکنید که خواب شبانگاهی نیز می تواند برایتان مفید باشد. چون در صورتی که شما به اندازه کافی نخوابیده باشید نمی توانید یک روز پرنشاط و با انرژی را آغاز کنید. هنگامی که شما یک خواب باکیفیت می کنید بدنتان فرصت پیدا می کند تا خودش را ترمیم کند و برای فردا آماده شود. بنابراین در این صورت شما هم از نظر فیزیکی و جسمی و هم از نظر روحی برای کار آماده می شوید. وقتی که خوابتان مناسب نباشد؛ روحیه شما خوب نیست و میزان تمرکزتان بر روی کارها کمتر می شود و این موضوع می تواند منجر به مشکلاتی در حافظه شما شود. موفق ترین افراد افرادی هستند که این موضوع را به خوبی درک کرده اند و هر ساعت حداقل 8 ساعت خواب باکیفیت داشته اند و همین موضوع را به عنوان یکی از عوامل موفقیتشان دانسته اند.

هنگامی که از خواب بیدار شدید؛ سعی کنید چند حرکت نرمشی آهسته و آرام انجام دهید تا بدنتان برای بیدار شدن آماده تر شود. سپس کم کم خودتان را برای کارهایی که در روز قرار است انجام دهید آماده نمایید. اصلا کار درستی نیست که هنگامی که می خواهید به رختخواب بروید و یا صبح زود هنگامی که می خواهید بیدار شوید گوشی تان را چک کنید!

3) برای کل روزتان یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین عادت هایی که منجر به موفقیت کارآفرینان در زندگی حرفه ایشان می شود این است که آنها برای کارهایی که می خواهند انجام دهند یک برنامه ریزی مناسب طرح ریزی می کنند.. آنها یک سیستم مدیریت زمانی دارند که به صورت بلوک ها (واحدهای) زمانی کار می کند.

برای این که چنین برنامه ریزی را انجام دهید؛ کلید کار این است که در ابتدا کارهایی را که از همه مهم تر هستند درنظر بگیرید و بقیه بخش های زمانی را به صورت کانالیزه شده بر روی کارهای با اولویت بعدی قرار دهید.

با انجام دادن این کار شما قادر خواهید بود تا استرس ناشی از کارهای خودتان را کاهش دهید و علاوه بر آن برای خودتان مشخص کنید که می خواهید چکار کنید. در هنگام برنامه ریزی باید این نکته را درنظر داشته باشید که همه چیز باید از همان ابتدا برای شما مشخص باشد و در صورتی که بخواهید به بهانه این که یک برنامه انعطاف پذیر برای خودتان ایجاد کنید تکلیف برخی از فعالیت هایتان را مشخص نکنید؛ بعدها در مراحل بعدی با مشکلات جدی روبرو خواهید شد.

4) سعی کنید همیشه وقت هایی را هم به تفریح کردن بگذرانید

بسیاری از افراد هستند که به دلیل این که به خودشان زیادی فشار می آورند؛ دچار مشکلات جدی می شوند و میزان استرس زیادی را متحمل می شوند این در صورتی است که این افراد متوجه نیستد که تفریح کردن برخی از اوقات یکی از مهم ترین کارهایی است که شما برای این که استرس و فشار کاری را از خودتان کم کنید باید انجام دهید. در صورتی که شما در کنار کارهایتان وقت هایی را به تفریح کردن هم اختصاص دهید می توانید انتظار داشته باشید که مغزتان خودش را دوباره بازسازی می کند و برای مرحله های بعدی آماده تر می شود. افرادی که در کارهایشان خیلی موفق بوده اند معمولا در طول روز به استراحت پرداخته اند و در کنار کارهایشان استراحت را هم مد نظر قرار داده اند به این دلیل که آنها درک کرده اند که با این کار به مغزشان اجازه بازسازی را خواهند داد. وقتی که زمانی رسید که شما از نظر روانی احساس کردید که کششتان برای کار کمتر شده است؛ در این زمان است که باید استراحت کنید چون در این زمان دیگر شما در بخش بهینه عمکردی خودتان نمی باشید. بنابراین دادن استراحت به خودتان یکی از اساسی ترین کارهایی است که شما باید به منظور بازسازی روانی و جسمی انجام دهید.

هنگامی که بخش های مشخصی از کارتان را به اتمام رساندید؛ سعی کنید در لابه لای آنها استراحت کنید و این استراحت ها را به عنوان بخش های اصلی در فعالیت های روزمره خودتان قرار دهید. این استراحت ها می توانند به سادگی ایستادن برای چند لحظه و یا کشیدن چندین نفس عمیق باشد. وقتی که چنین استراحت هایی در برنامه شما وجود داشته باشد؛ شما در درازمدت می توانید به بهره وری بیشتری برسید.

5) با اعتماد به نفس شکست بخورید!

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی که شما باید حتما برای موفق شدن در زمینه کارآفرینی به آن توجه کنید این است که شما باید در مقابل شکست خوردن اعتماد به نفس داشته باشید و سعی کنید تا با اعتماد به نفس با این شکست خوردن ها روبرو شوید. شما نباید از شکست خوردن ناراحت و ناامید شوید و باید بدانید که شکست خوردن همیشه به عنوان زمینه ای است که شما می توانید از آن استفاده کنید تا به پیروزی برسید. در صورتی که اجازه ندهید که این شکست خوردن ها مانع از از بین رفتن اعتماد به نفس شما شوند؛ می توانید این امید را داشته باشید که در کارتان موفق شوید.

مسیری که شما به سمت پیروزی طی می کنید مسیری نسیت که آن را به عنوان یک خط و جاده مستقیمی درنظر داشته باشید. بلکه این مسیر یک مسیر پر پیچ و خمی می باشد که ممکن است در این راه با مسائل و مشکلات زیادی مواجه شوید. بسیاری از افرادی که در کارآفرینی موفق شده اند از شکست هایی که در زندگی خورده اند درس گرفته اند و سعی کردند تا این شکست ها را پله ای برای پیروزی کنند. بنابراین به خودتان این اجازه را بدهید که شکست بخورید. سپس سعی کنید از موقعیتی که برایتان پیش آمده است استفاده کنید تا دوباره قوی تر از گذشته به حرکت خودتان ادامه دهید.

نتیجه گیری

با توجه کردن به این نکته ها، شما می توانید کاری کنید که در روندی که به سمت کارآفرینی طی می کنید سالم تر، شاداب تر و قوی تر باشید و عملکرد بهتری داشته باشید. این نکته ها به شما کمک می کنند که کارآفرین بهتری شوید. همچنین باید این نکته را درنظر داشته باشید که حتما کاری کنید که از مشورت گرفتن از افراد دیگر غافل نشوید و از این کار ترسی هم نداشته باشید به این دلیل که انسان موجودی اجتماعی است و برای این که در کارهایش موفق شود می تواند از تجربه هایی که دیگران در اختیارش می گذارند استفاده کند. بنابراین برای این که شما تبدیل به "بهترین" خودتان شوید می توانید از افرادی که در کنار شما هستند و خودشان در این زمینه ها تجربه دارند (و یا این که خودشان مسیر رسیدن به موفقیت را طی کرده اند) کمک بگیرید. این افراد می توانند الهام بخش شما باشند و شما می توانید از تجربه هایی که آنها دارند و در اختیار شما قرار می دهند استفاده کنید تا تبدیل به انسان بهتری شوید و راه و رسم پیمودن مسیری که شما را تبدیل به یک کارآفرین موفق تر می کند از آنها یاد بگیرید. بنابراین در کنار همه نکته های بالا، مشورت کردن با دیگران را هم درنظر داشته باشید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    لینک دوستان
  • مشاوره تحصیلی و شغلی
  • اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • چاپ و انتشار کتاب
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • اخبار دانشجویی
  • وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی
  • پایان نامه
  • مفاهیم و اصول برندینگ
  • نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
  • روش های مهاجرت و گرفتن اقامت
  • طنین و طراوت، وبلاگ تخصصی سالمندان
  • دیجیتال مارکتینگ
  • هنرگرافیک و طراحی لوگو
  • تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی
  • کسب درآمد اینترنتی
  • تازه های صادرات و واردات
  • آموزش زبان، مکالمات و مکاتبات تجاری و بازرگانی
  • ایده های کارآفرینی و استارتاپ
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • روانشناسی مثبت
  • مجلات معتبر علمی
  • روان شناسی صنعتی و سازمانی
  • آرایشگری
  • خبر فوری
  • داروخانه معنوی
  • خبر های استخدامی تهران
  • آیا میدانستیدهای حقوقی
  • مد و فشن
  • زیبایی
  • ستارگان سینما
  • بازاریابی و فروش
  • ستارگان سینما
  • کارآفرینی
  • راهنمای نوین انواع تبلیغات
  • بهترین خانواده
  • پزشکی و سلامت
  • طنز و سرگرمی
  • اخبار و رسانه ها
  • هنر مدرن
  • سفر و توریسم
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 63
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 150
  • بازدید ماه : 299
  • بازدید سال : 2,342
  • بازدید کلی : 13,562