loading...

کارآفرینی

  76.  یاد بگیرید بعضی وقت ها برای استراحت کردن کاملا دست از کار بکشید!   از نکته های دیگری که شما باید به عنوان یک کارآفرین به آن توجه کنید این است که یاد بگیرید بعضی وقت ها کاملا

مسعود بازدید : 32 سه شنبه 14 بهمن 1399 زمان : 11:00 نظرات (0)

 

76.  یاد بگیرید بعضی وقت ها برای استراحت کردن کاملا دست از کار بکشید!

 

از نکته های دیگری که شما باید به عنوان یک کارآفرین به آن توجه کنید این است که یاد بگیرید بعضی وقت ها کاملا دست از کار بکشید و به جسم و جان خودتان این فرصت را بدهید که استراحت کند! شما به عنوان یک کارآفرین باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید از تمام توانایی های جسمی و روحی که دارید استفاده کنید و این کار را تنها در صورتی می توانید انجام دهید که بعضی وقت ها دست از کار بکشید و استراحت کنید. این استراحت کردن ها به شما این امکان را می دهند که ذهنتان را برای افکاری که در مرحله بعدی قرار است به سراغتان بیایند آماده کنید و نفس عمیقی بکشید و سعی کنید تا جایی که می توانید بدون این که دچار مشکلاتی مانند خستگی های مختلف ذهنی شوید با استفاده از قدرت تفکری که دارید به حل کردن مسئله ها بپردازید.


77. شخصیت خودتان را بشناسید!

 

شناختن شخصیت نیز یکی دیگر از نکته هایی است که شما به عنوان یک کارآفرین باید حتما درنظر داشته باشید. شما به عنوان یک کارآفرین باید این توانایی را داشته باشید که شخصیت خودتان را آن گونه که هست بشناسید و از آن مهم تر این که آن را قبول کنید. در صورتی که شما نتوانید شخصیت خودتان را آن طور که هستید قبول کنید شانستان برای این که یک کارآفرین موفق شوید خیلی کم می شود. شناخت شخصیت و شناخت خود فرد یکی از مهم ترین قدم هایی است که این فرد برای رفتن به سوی موفقیت باید بردارد و شما برای این که بتوانید کارآفرین موفقی شوید باید چنین شناختی را از خودتان داشته باشید. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید برای این که میزان بهره وریتان در کار بیشتر شود دیدگاه بهتری را نسبت به خودتان و شخصیتتان داشته باشید.


78. همیشه از قلم و کاغذ استفاده کنید!

 

وقتی که می خواهید یک تجارت را شروع کنید خودتان را در مقابل تعداد زیادی از کارهایی می بینید که ممکن است انجام دادن آن ها برای شما به این سادگی نباشد! یا حداقل ممکن است در نگاه اول فکر کنید که انجام دادن چنین کارهایی برای شما بسیار سخت می باشد و نمی دانید باید از کجا شروع کنید! در صورتی که با چنین شرایطی مواجه شدید (که به احتمال بسیار زیاد چنین خواهد بود!) بهترین کاری که باید انجام دهید این است که یک قلم و یک کاغذ بردارید و سعی کنید تمام آن چیزی را که می خواهید بنویسید و به این صورت می توانید تمام کارهایی را که قرار است انجام دهید برای خودتان بر روی یک کاغذ بنویسید و همین موضوع باعث می شود که می توانید آن ها را در ذهن خودتان به صورت برنامه ریزی شده داشته باشید و هر زمانی که اراده کردید دوباره به سراغشان بروید و بررسی کنید و به این شکل از سردرگمی نجات پیدا خواهید کرد.


79. در لابلای برنامه کاری خودتان برنامه ورزش های هوازی قرار دهید!

جسم سالم در بدن سالم است. در صورتی که شما می خواهید برای خدتان برنامه ریزی های مناسبی داشته باشید که قابل اجرا باشند بهترین کار این است که در کنار برنامه های کاری خودتان برای خودتان برنامه های ورزشی نیز قرار دهید. این کار به شما کمک می کند که آمادگی جسمانی خودتان را برای کارهایی که در آینده قرار است انجام دهید بیشتر کنید. بنابراین برای این که بتوانید آن طور که می خواهید بازدهی مناسبی را از انجام دادن کارهای مربوط به تجارتتان داشته باشید بهتر است که در لابلای برنامه های کاری که برای خودتان طرح ریزی کرده اید برنامه های ورزشی هوازی نیز انجام دهید چون این کار باعث می شود که خون بیشتری به مغزتان برسد و بنابراین توانایی فکر کردنتان برای بقیه ساعت های روز بیشتر می شود.


80. برنامه ریزی خودتان را انعطاف پذیر طراحی کنید!

 

طراحی کردن برنامه ریزی به صورتی که دارای هیچ انعطافی نباشد یکی از بزرگترین نقاط ضعفی است که شما ممکن است با آن روبرو شوید. شما نباید برنامه ریزی را به شکلی طراحی کنید که انعطاف پذیری نداشته باشد چون در این صورت برای موفقیت شانستان خیلی کم می شود. برعکس، شما باید به گونه ای برنامه ریزی کنید که تا جایی که می توانید انعطاف پذیری داشته باشد به این دلیل که کارآفرینی کاری است که شما هر لحظه ممکن است با مشکل جدیدی در آن مواجه شوید بنابراین در صورتی می توانید از پس کارها برآیید که برنامه ریزی انعطاف پذیری داشته باشید. فراموش نکنید که داشتن برنامه ریزی به شیوه ای که دارای انعطاف پذیری کمی باشد می تواند منجر به شکست شما در کار شود چون بدون تردید اتفاقاتی غیرقابل پیش بینی برای شما رخ خواهند داد و شما برای این که بتوانید با مشکلات ناشی از این اتفاقات دست و پنجه نرم کنید مجبور می شوید که سیستم برنامه ریزی خودتان را تغییر دهید و بنابراین در صورتی که در برنامه ریزی شما هیچ انعطافی وجود نداشته باشد احتمال موفقیتتان خیلی کم می شود!


81. لیست اولویت های خودتان را کوتاه بنویسید!

 

شما نباید برای خودتان تعداد زیادی اولویت قرار دهید. در حقیقت هرچقدر که تعداد اولویت هایی که شما برای خودتان انتخاب می کنید کمتر باشد شانستان برای این که در کار موفق شوید بیشتر می شود. وقتی که شما تعداد زیادی اولویت برای برنامه ریزیتان انتخاب می کنید دچار مشکلاتی از قبیل سردرگمی می شوید و در این حالت خودتان را در مقابل کوهی از کارهایی که قرار است آن ها را انجام دهید ولی انجام نداده اید احساس می کنید. بنابراین باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید لیست اولویت بندی هایی را که برای خودتان انتخاب کرده اید کوتاه نگه دارید.


82. به وضعیت نشستن و مکان کارتان توجه کنید!

 

یکی از نکته های مهمی که شما باید به عنوان یک کارآفرینی که قرار است ساعت های زیادی از زمانش را صرف انجام کارهای مربوط به شرکت کند به آن توجه کنید این است که وضعیت نشستن مناسبی برای خودتان انتخاب کنید. در صورتی که وضعیتی که شما برای نشستنتان انتخاب می کنید به گونه ای باشد که شما در آن احساس راحتی نکنید، خیلی زود خسته می شوید و بنابراین بخش زیادی از انرژی پتانسیلی که دارید به هدر می رود! شما باید وضعیت نشستن مناسبی را برای خودتان انتخاب کنید به گونه ای که هم به بدنتان فشار نیاید و هم این که زود خسته نشوید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید مکان کارتان است. در صورتی که شما مکانی را برای کارتان انتخاب می کنید که استانداردهای لازم برای کار کردن را نداشته باشد باز هم خیلی زود خسته می شوید و بنابراین بخش زیادی از انرژیتان هدر می رود!


83. "می خواهم" را فراموش نکنید و به "نیاز دارم" فکر کنید!

 

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افرادی که یک کارآفرینی را تاسیس می کنند در ابتدای کار انجام می دهند این است که به جای این که به این فکر کنند که بعد از تاسیس کارآفرینی به چه چیزهایی "نیاز" دارند به این فکر می کنند که از تاسیس کردن این کارآفرینی چه چیزهایی "می خواهند". این موضوع بسیار گمراه کننده است و بسیاری از تجارت ها به دلیل این که کارآفرینانیشان تفاوت میان این دو مفهوم را ندانسته اند خیلی زود نابود شده اند. شما باید برای این که یک کارآفرینی موفق داشته باشید به جای این که فکر کنید که چه چیزی از این کارآفرینی می خواهید (که ممکن است چیزهایی که می خواهید بسیار غیرواقعی باشند و اصلا هیچ ارتباطی با رشته کاری شما در این کارآفرینی نداشته باشند) به این فکر کنید که نیاز دارید تا این کارآفرینی و این تجارت را به کجا برسانید!


84. تمرکزتان را از دست ندهید!

 

تمرکز کردن یکی از مهم ترین نکته هایی است که هر کارآفرینی بعد از این که یک کارآفرینی را برای خودش تاسیس کرد باید به آن توجه کند. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید بر روی کاری که در این کارآفرینی قرار است انجام دهید تمرکز کنید و باید تمام سعیتان را بکنید که این تمرکزتان را از دست ندهید. ممکن است در طول راه اتفاقاتی برای شما بیفتند که باعث شوند که تمرکزتان را برای انجام دادن کار اصلی از دست بدهید اما کار شما این است که نباید ناامید شوید و نباید بگذارید که این افکار و احساسات بر شما غلبه کنند چون در صورتی که شما تمرکزتان را بر روی انجام دادن کار مورد نظر از دست بدهید دیگر کارآفرین خوبی نخواهید بود و دیر یا زود شرکتتان با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.


85. با خودتان مهربان باشید!

 

همه ما انسان هستیم و همه ما در زندگیمان اشتباهاتی مرتکب می شویم. شما باید سعی کنید که با خودتان مهربان باشید و در صورتی که اشتباهی در کارتان مرتکب شدید سعی کنید تا خودتان را ببخشید. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید در جهت پیشرفت تجارتتان فعالیت کنید ولی در صورتی که در این راه اشتباهی از شما سر زد با خودتان به اندازه کافی مهربان باشید که بتوانید خودتان را ببخشید. شما به عنوان یک انسان و به عنوان یک کارآفرین، مخصوصا کارآفرینی که تازه به کارش شروع کرده است و هنوز تجربه لازم را ندارد و بسیاری از ترفندهای لازم برای کارآفرین شدن را دارا نمی باشد نباید انتظار داشته باشید که هیچ اشتباهی مرتکب نشده باشید! باید این نکته را بدانید که حتی بسیاری از کارآفرینان باتجربه که سال های سال است در این زمینه تخصص دارند هم اشتباه می کنند و اشتباه کردن اصلا یکی از خصوصیات ذاتی بشر است و در صورتی که شما مرتکب اشتباهی شدید باید خودتان را ببخشید و سعی کنید تا از این اشتباه درس بگیرید.


86. در کنار افراد مثبت اندیش قرار بگیرید!

 

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما به عنوان یک کارآفرین باید به آن توجه داشته باشید این است که باید در کنار افرادی قرار بگیرید که مثبت اندیش می باشند. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید مثبت اندیش باشید و این مثبت اندیشی را با قرار گرفتن در کنار افرادی که این گونه هستند در خودتان تقویت کنید. در صورتی که شما در کنار افرادی قرار بگیرید که تفکر مثبتی ندارند و منفی فکر می کنند، دیر یا زود این احساس و تفکر منفی آن ها به شما نیز خواهد رسید و باعث می شود که شما نیز تبدیل به فردی منفی شوید! بنابراین تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید مثبت اندیش و مثبت گرا باشید و سعی کنید تا جایی که می توانید در کنار افرادی قرار بگیرید که آن ها هم مثبت هستند!


87. به هنگام جمع آوری اطلاعات مختلف برای تجارتتان، از میان اطلاعات موجود اطلاعاتی را مورد استفاده قرار دهید که به نفع تجارتتان است!

 

یکی از اولین کارهایی که افرادی که می خواهند یک کارآفرینی را تاسیس کنند باید انجام دهند این است که باید در رابطه با تجارتشان تحقیق کنند. شما به عنوان یک کارآفرین باید در رابطه با تجارتی که قرار است تشکیل دهید تحقیق کنید و سعی کنید تا اطلاعات زیادی را در این رابطه بدست آورید. ولی نکته اینجاست که امروزه منابع عظیمی از اطلاعات در اختیار همگان قرار دارد و در صورتی که در رابطه با هر موضوعی به دنبال اطلاعات باشید اطلاعات زیادی بدست خواهید آورد. البته نکته مهم این است که ممکن است این اطلاعات برای شما کمی گیج کننده باشد و این شما هستید که باید تشخیص دهید که از میان این اطلاعات چه اطلاعاتی به درد تجارت شما می خورند و چه اطلاعاتی صرفا شما را گیج تر می کنند!


88. فضای ذهنتان را سازماندهی کنید!

 

نکته دیگر این است که شما به عنوان یک کارآفرین باید تمام تلاشتان را بکنید که فضای ذهنتان را به خوبی سازماندهی کنید. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید ذهنتان را سازماندهی کنید تا بتوانید تصمیم گیری های مناسب انجام دهید و از توانایی های ذهنیتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که با ذهنتان دقیقا مانند یک اتاق و یا میز کاری برخورد کنید. وقتی که می خواهید اتاقتان را تمیز کنید هر چیزی  را در سر جایش می گذارید به عنوان مثال کتاب هایتان را در قفسه کتاب می گذارید و کاری که در ذهنتان باید انجام دهید نیز دقیقا مانند همین تمییز کردن اتاق است و شما باید هر بخشی از اطلاعات را در بخش مخصوصی از ذهنتان قرار دهید تا بتوانید یک ذهن سازماندهی شده داشته باشید که بتوانید اطلاعات جدید را در آن وارد کنید!


89. مثبت بودنتان را حفظ کنید!

 

شما به عنوان یک کارآفرین باید مثبت باشید. در صورتی که اجازه دهید که افکار و احساسات منفی بر شما غلبه کنند شانستان برای این که بتوانید در این کار موفق شوید خیلی کم می شود. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید مثبت باشید و در این مثبت بودن از هیچ تلاشی دریغ نکنید. تحقیقات نشان داده است که کارآفرینانی که دارای تفکرات مثبت هستند نسبت به کارآفرینانی که تفکرات منفی دارند به میزان قابل توجهی موفق تر عمل می کنند. بنابراین شما برای این که مثبت باشید باید تلاش زیادی بکنید و بدانید که در صورتی که منفی فکر کنید شانستان برای موفق شدن در کار کارآفرینی به میزان بسیار زیادی افت می کند. داشتن تفکرات مثبت باعث می شود که شما در پروسه کار کارآفرینی به سمت جلو حرکت می کنید و همین موضوع باعث می شود که به بسیاری از رویاهایی که در این زمینه دارید می رسید.


90. وقتی در محیط کار هستید هر چند وقت یک بار از اتاقتان خارج شوید و در محیط اطراف قدم بزنید!

 

یکی دیگر از نکته هایی که بسیاری از کارآفرینان به آن توجه نمی کنند این است که حرکت کردن به سمت اطراف و گشتن در محیط شرکتی که در آن کار می کنند می تواند تاثیر زیادی بر روی کیفیت کاری آن ها داشته باشد. آن ها باید تمام تلاششان را بکنند که تا جایی که می توانند از یکجا نشینی پرهیز کنند و سعی کنند تا به اطراف حرکت کنند. این حرکت کردن ها باعث می شود که میزان استرسی را که شما به عنوان یک کارآفرین تحمل می کنید کمتر شود. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید تحرک داشته باشید و سعی کنید تا هر چند وقت یک بار از میزی که پشت آن نشسته اید بلند شوید و به اتاق های دیگر شرکت بروید و بی تحرک نباشید.


91. در میان برنامه های کاری خودتان استراحت های کوتاه قرار دهید!

 

در صورتی که شما تمام مدتی را که برای انجام دادن کارتان اختصاص داده اید کار کنید نمی توانید انتظار داشته باشید که بازدهیتان به اندازه زمانی باشد که در کنار کارهایی که انجام می دهید استراحت نیز می کنید. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید در کنار کارهایی که انجام می دهید استراحت نیز داشته باشید چون این استراحت ها به شما کمک می کنند تا بازدهی کاریتان در ساعت های بعدی بیشتر شود. به عنوان مثال در وصرتی که شما از صبح تا ظهر به مدت 6 ساعت مداوم کار کنید ممکن است در ساعت های پایانی روز بادیه شما به اندازه ای کاهش پیدا کند که حتی خودتان هم متوجه این کاهش شدید میزان بازدهی بشوید! این در صورتی است که اگر برنامه تان را به گونه ای تنظیم کنید که در میان ساعت های این 6 ساعت استراحت هایی کوتاه داشته باشید بازدهیتان خیلی بیشتر می شود.


92. افکاری که باعث می شوند تمرکزتان پرت شود را از ذهن خودتان دور کنید!

 

در ذهن تمام ما انسان ها افکاری وجود دارد که باعث می شوند که تمرکزمان نسبت به موضوعی که می خواهیم به آن فکر کنیم کم شود. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که این افکار را از ذهن خودتان دور کنید و باید سعی کنید تا جایی که می توانید افکاری را در ذهنتان پرورش دهید که باعث می شود تمرکزتان افزایش پیدا کند. البته ممکن است در ابتدای کار انجام دادن این پروسه برای شما سخت باشد ولی کم کم با تلاش و تکرار متوجه خواهید شد که این کار به این سختی هایی هم که فکرش را می کرده اید نیست. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید این افکار و تفکرات منفی را که مانند سدی بر سر راه مثبت بودن شما قرار گرفته اند از ذهنتان بیرون کنید و تمام تمرکزتان را بر روی کارتان جمع کنید.


93. بهترین روش اولویت بندی را یاد بگیرید!

 

شما به عنوان یک کارآفرین برای این که بتوانید برای خودتان برنامه ریزی هایی داشته باشید نیاز به داشتن اولویت دارید. بنابراین باید لیستی از اولویت هایی را که می خواهید با استفاده از آن ها کارتان را انجام دهید برای خودتان مشخص کنید. بنابراین نیاز دارید که شیوه درست اولویت بندی کردن را یاد بگیرید. شما به عنوان یک کارآفرین باید بهترین شیوه ای را که می توانید با استفاده از این شیوه تمام کارهایی که باید انجام دهید را اولویت بندی کنید بلد باشید و سعی کنید تا با استفاده از این شیوه کارها را اولویت بندی کنید. در صورتی که شما ندانید که بهترین شیوه برای اولویت بندی کردن کارهایتان چیست شانسی برای موفقیت ندارید به این دلیل که اولویت بندی کردن کار یکی از مهم ترین و کلیدی ترین کارهایی است که هر کارآفرینی باید در ابتدای کار کارآفرینیش انجام دهید.


94. به نوشتن اهمیت دهید!

 

ممکن است شما به عنوان یک کارآفرین فکر کنید که همه چیز را در ذهن خودتان نگه می دارید و فکر کنید که می توانید به ذهن خودتان مراجعه کنید و چیزهایی را که می خواهید دوباره به خاطر بیاورید. ولی حقیقت این است که وقتی که چیزهایی را که می خواهید به خاطر بیاورید ننوشته باشید، احتمال موفقیتتان خیلی کم می شود به این دلیل که تا زمانی که شما موضوعاتی به این مهمی را در ذهنتان نگاه دارید و آن ها را ننوشته باشید نمی توانید انتظار داشته باشید که تمام آن ها به یادتان بیاید! در حقیقت یکی از اشتباهات بزرگی که کارآفرینان می کنند این است که نکته های مهم مرتبط با کارآفرینیشان را نمی نویسیند چون فکر می کنند که به نوشتن آن ها نیازی ندارند. این در صورتی است که  شما باید سعی کنید تمام چیزهایی را که می خواهید در ذهنتان نگاه دارید بنویسید و باید سعی کنید تا جایی که ممکن است جزئیات مربوط به همه آن ها را به همراه موضوعات اصلی بنویسید.


95. برای خودتان برنامه روزانه داشته باشید!

 

 

شما به عنوان یک کارآفرین باید برای خودتان برنامه روزانه داشته باشید. باید به صورت روزانه مشخص کنید که باید چه کارهایی انجام دهید. در غیر این صورت با مشکلات مواجه خواهید شد. یکی از اصول مهمی که تمام کارآفرینان در دنیا باید به آن توجه کنند این است که هرچقدر که برنامه ای که آن ها برای خودشان می نویسیند دقیق تر باشد شانس این که آن ها در اجرا کردن این برنامه موفق شوند بیشتر می شود. شما به عنوان یک کارآفرین باید سعی کنید که یک برنامه کاملا دقیق را برای خودتان بنویسید که تا جایی که ممکن است جزئیات زیادی در آن وجود داشته باشد تا شما بتوانید با بهره گیری از جزئیاتی که در این برنامه وجود دارد دقیقا تکلیف خودتان را بدانید. در صورتی که شما به جای این که یک برنام دقیق و جزئی داشته باشید تنها به یک طرح واره قناعت کنید و تنها بخش های کلی کارهایی را که باید انجام دهید در اختیار داشته باشید در اجرا کردن چنین برنامه ای به مشکلات جدی برخورد خواهید کرد.


96. به عنوان رهبر سازمانی کارکنان دیگر را تشویق کنید!

 

شما به عنوا یک رهبر سازمانی باید کارکنانی را که کارشان خوب است تشویق کنید. شما باید کاری کنید که آن ها احساس کنند که شما به عنوان مدیر آن ها قدردان کارهایی که انجام می دهند هستید و در صورتی که چنین احساسی داشته باشند خیلی بیشتر از گذشته بازدهی خواهند داشت. تحقیقات نشان داده است که آن دسته از کارآفرینانی که کارمندانشان را برای انجام دادن کارهای مختلف تشویق می کنند نسبت به کارآفرینانی که این کار را با کارمندانشان انجام نمی دهند شاهد میزان رشد بسیار بالاتری در محیط کارشان خواهند بود و کارمندان چنین کارکنانی عملکرد بسیار مطلوب تری خواهند داشت.


97. اهدافتان را برای خودتان به صورت دقیق مشخص کنید!

 

 

از دیگر نکته های بسیار مهمی که شما به عنوان یک کارآفرین باید به آن توجه داشته باشید این است که اهدافتان را برای خودتان کاملا مشخص کنید. شما باید به طور دقیق برای خودتان مشخص کنید که به عنوان یک کارآفرین هدفتان چیست و قرار است چه کارهایی انجام دهید. در صورتی که هدف هایتان را برای خودتان به صورت دقیق مشخص نکرده باشید نمی توانید انتظار داشته باشید که در ادامه راه با مشکل برخورد نکنید. بسیاری از کارآفرینان هستند که برای خودشان هدف های مشخصی ندارند ولی دارای انگیزه بسیار زیادی هستند. این کارآفرینان افرادی هستند که تا جایی که می توانند تلاش می کنند که کارآفرینی خودشان را رونق دهند ولی همین نداشتن هدف مشخص باعث می شود که بعد از مدت کوتاهی با مشکلات جدی روبرو می شوند! بنابراین در صورتی که می خواهید در کارتان موفق شوید باید یک هدف مشخص و کاملا دقیق برای خودتان به عنوان یک کارآفرین داشته باشید!


98. به خودتان اعتماد به نفس داشته باشید!

 

داشتن اعتماد به نفس به خودتان یکی از مهم ترین نکته هایی است که می تواند از شما یک کارآفرین موفق بسازد. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید این پارامتر اعتماد به نفس را در خودتان تقویت کنید و اعتماد به نفس داشته باشید. تحقیقات نشان داده است که میزان موفقیت برای کارآفرینانی که دارای اعتماد به نفس هستند نسبت به کارآفرینانی که اعتماد به نفس ندارند خیلی بیشتر است. بنابراین در صورتی که شما به عنوان یک کارآفرین بتوانید این ویژگی اعتماد به نفس بالا را در خودتان پرورش دهید می توانید انتظار داشته باشید که کارتان با موفقیت روبرو می شود و در غیر این صورت باید بدانید که حتما به دلیل همین عدم اعتماد به نفس یک جای کارتان خواهد لنگید! بنابراین داشتن اعتماد به نفس را به عنوان یکی از مهم ترین پارامترهای رسیدن به موفقیت درنظر بگیرید.


99. همیشه نسبت به اعضای تیمتان قابل دسترسی باشید!

 

شما به عنوان یک کارآفرین باید ویژگی های یک رهبر سازمانی خوب بود را یاد بگیرید. شما باید به گونه ای باشید که کارکنانتان احساس کنند که شما یک مدیر خوب هستید. یکی از بهترین و مهم ترین ویژگی های یک مدیر خوب در دسترس بودن است. شما باید به عنوان یک مدیر خوب کاری کنید که کارکنان احساس کنند که شما همیشه در کنار آن ها قرار دارید و هر زمانی که بخواهند می توانند با شما ارتباط بگیرند. این موضوع بسیار اهمیت دارد چون تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که آن دسته از مدیرانی که چنین احساسی را در کارکنانشان ایجاد می کنند و کاری می کنند که آن ها فکر می کنند این مدیران همیشه در دسترس قرار دارند نسبت به مدیرانی که چنین احساسی را در کارکنانشان ایجاد نمی کنند بسیار موفق تر هستند. بنابرانی سعی کنید به عنوان یک مدیر همیشه در دسترس باشید.


100. از شکست ها ناامید نشوید!

 

از دیگر نکته های بسیار مهمی که شما به عنوان یک کارآفرین باید به آن توجه کنید این است که چگونگی برخورد کردن با شکست ها را به خوبی یاد بگیرید. شما به عنوان یک کارآفرین باید تمام تلاشتان را بکنید که شخصیتی داشته باشید که به گونه ای باشد که در صورت شکست خوردن ناامید نشوید. در صورتی که شما به عنوان مدیر سازمان و کسی که چشمان تمام کارکنان سازمان به سوی اوست از شکست هایی که می خورید ناامید شوید افرادی که به عنوان کارکنان شما کار می کنند نیز به شما نگاه می کنند و ناامید می شوند و همین ناامید شدن آن ها باعث می شود که بازدهی آن ها پایین بیاید و در نتیجه تجارت شما با مشکلات جدی مواجه خواهد شد. بنابراین به عنوان یک مدیر سازمانی و یک کارآفرین هرگز ناامید نشوید و سعی کنید چگونگی مواجه شدن با شکست هایی که در این راه وجود دارد را به خوبی یاد بگیرید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    لینک دوستان
  • مشاوره تحصیلی و شغلی
  • اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • چاپ و انتشار کتاب
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • اخبار دانشجویی
  • وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی
  • پایان نامه
  • مفاهیم و اصول برندینگ
  • نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
  • روش های مهاجرت و گرفتن اقامت
  • طنین و طراوت، وبلاگ تخصصی سالمندان
  • دیجیتال مارکتینگ
  • هنرگرافیک و طراحی لوگو
  • تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی
  • کسب درآمد اینترنتی
  • تازه های صادرات و واردات
  • آموزش زبان، مکالمات و مکاتبات تجاری و بازرگانی
  • ایده های کارآفرینی و استارتاپ
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • روانشناسی مثبت
  • مجلات معتبر علمی
  • روان شناسی صنعتی و سازمانی
  • آرایشگری
  • خبر فوری
  • داروخانه معنوی
  • خبر های استخدامی تهران
  • آیا میدانستیدهای حقوقی
  • مد و فشن
  • زیبایی
  • ستارگان سینما
  • بازاریابی و فروش
  • ستارگان سینما
  • کارآفرینی
  • راهنمای نوین انواع تبلیغات
  • بهترین خانواده
  • پزشکی و سلامت
  • طنز و سرگرمی
  • اخبار و رسانه ها
  • هنر مدرن
  • سفر و توریسم
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 80
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 167
  • بازدید ماه : 316
  • بازدید سال : 2,359
  • بازدید کلی : 13,579