loading...

کارآفرینی

  1. خودتان را به چالش بکشید! یکی از مهم ترین جنبه هایی که کار کارآفرینی می تواند برای شما داشته باشد همین به چالش کشیدن خودتان است. در حقیقت کسی در کار کارآفرین موفق می شود که توانایی به چالش

مسعود بازدید : 30 شنبه 02 اسفند 1399 زمان : 10:09 نظرات (0)

 

1. خودتان را به چالش بکشید!

یکی از مهم ترین جنبه هایی که کار کارآفرینی می تواند برای شما داشته باشد همین به چالش کشیدن خودتان است. در حقیقت کسی در کار کارآفرین موفق می شود که توانایی به چالش کشیدن خودش را داشته باشد. شما باید به این نکته توجه کنید که به چالش کشیدن خودتان تنها راهی است که برای این که تبدیل به یک کارآفرین شوید باید طی کنید و در صورتی که نتوانید آن طور که باید و شاید این چالش را ایجاد کنید و با آن روبرو شوید کارتان با شکست مواجه می شود. بنابراین باید سعی کنید که تا جایی که می توانید خودتان را به چالش بکشید و از این که می خواهید با یک چالش بزرگ روبرو شوید نترسید. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که در این چالش موفق شوید و فراموش نکنید زمانی که توانستید چالش بزرگ کارآفرینی را پشت سر بگذارید زمانی است که شما می توانید خودتان را به عنوان یک "کارآفرین" تعریف کنید در غیر این صورت در صورتی که شما با چالشی مواجه نشده باشید به هیچ عنوان نباید خودتان را یک کارآفرین بنامید!

2. کاری انجام دهید که حقیقتا به آن علاقه دارید!

کارآفرین شدن به این معنی است که شما به کاری که انجام می دهید علاقه داشته باشید. در صورتی که کاری که انجام می دهید مورد علاقه شما نباشد نمی توانید نام خودتان را یک کارآفرین بگذارید! تحقیقات نشان داده است که افرادی که در کارآفرینی موفق می شوند افرادی هستند که حقیقتا به کاری که انجام می داده اند علاقه دارند و افرادی که به کارشان علاقه ای نداشته اند در همان مراحل اولیه از انجام این کار منصرف شده اند. بنابراین باید نهایت تلاشتان را بکنید که یا کاری را شروع کنید که به آن علاقه دارید و یا این که سعی کنید تا حقیقتا به کاری که انجام می دهید علاقه پیدا کنید. در صورتی که شما با عشق و علاقه به سمت کاری که انجام می دهید پیش بروید می توانید انتظار داشته باشید که در این کار موفق می شوید در غیر این صورت احتمال موفقیت شما خیلی کم می شود چون یکی از مهم ترین و کلیدی ترین عواملی که می تواند برای شما انگیزه باشد همین عشق و علاقه است و در صورتی که شما عشق و علاقه نداشته باشید ممکن است بعد از این که اولین مشکلات برای شما پیش آمد انگیزه خودتان را برای انجام دادن کار از دست بدهید!

3. ریسک پذیر باشید!

یک کارآفرین خوب فردی است که دارای ویژگی ریسک پذیری می باشد. در صورتی که شما توانایی پذیرفتن خطراتی را که ممکن است به عنوان یک کارآفرین سر راهتان قرار داشته باشد را نداشته باشید نمی توانید انتظار موفقیت داشته باشید. شما باید سعی کنید تا به عنوان یک کارآفرین خوب تمام خطراتی را که ممکن است با آن مواجه شوید بپذیرید و سعی کنید تا با شجاعت کامل قدم در این راه تاریک کارآفرینی بگذارید. کارآفرینان بزرگ همگی افرادی ریسک پذیر بوه اند و همیشه برای این که خطرات و ریسک های مختلف در زندگی را بپذیرند آماده بوده اند. آن ها به خوبی می دانستند که کاری که شروع کرده اند کاری است که ممکن است خطرات زیادی در این راه آن ها را تهدید کند و بنابراین از این که به دلیل این خطرات مشکلی برایشان ایجاد شود نمی ترسیدند و همراه سعی می کردند تا با پذیرفتن خطر شکست و احتمال اشتباهات مختلف و با داشتن شجاعت زیاد کارشان را به شیوه ای انجام دهند که احتمال این خطرات کم شود.

4. به خودتان ایمان داشته باشید!

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم کارآفرینان این است که آن ها به خودشان ایمان دارند. شما باید به خودتان به عنوان یک کارآفرین ایمان داشته باشید و اعتماد به نفس خودتان را بیشتر کنید. کارآفرینی یکی از کارهایی است که افرادی که می خواهند این کار را انجام دهند نیازمند این هستند که اعتماد به نفس بسیار بالایی داشته باشند. بنابراین افرادی که میزان کمی اعتماد به نفس دارند احتمال موفقیت پایینی در کارآفرینی خواهند داشت. شما باید سعی کنید که اعتماد به نفس بالایی داشته باشید و بر این اساس با قدم هایی استوار به جلو حرکت کنید. داشتن اعتماد به نفس بالا می تواند از جنبه های مختلفی بر روی کاری که در آینده به عنوان کارآفرین انجام می دهید تاثیر داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است شما در آینده مجبور شوید که تصمیماتی مهم را برای کارآفرینی خودتان بگیرید که این تصمیم ها در صورتی می توانند درست گرفته شوند که افرادی که دارای اعتماد به نفس بالا هستند این تصمیمات را بگیرند. از این رو شماباید سعی کنید تا اعتماد به نفس خودتان را بالا ببرید و به خودتان ایمان داشته باشید.

5. سعی کنید دیدتان را وسیع کنید!

وقتی که شما می خواهید تبدیل به یک کارآفرین شوید یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که دیدگاهتان را نسبت به موضوعات مختلفی که مربوط به کارتان هستند وسیع کنید. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید اطلاعات زیادی را در رابطه با کاری که می خواهید انجام دهید داشته باشید و بر این اساس باید سعی کنید تا برنامه ریزی هایتان را تنظیم کنید. در صورتی که افق دید شما نسبت به تجارتتان و کاری که می خواهید انجام دهید افق دید محدودی باشد نمی توانید برنامه ریزی هایی عملی انجام دهید و بنابراین همیشه با مشکل مواجه خواهید بود. شما قبل از این که در راهی قدم بردارید باید به شیوه ای کاملا دقیق و حساب شده جنبه های مختلف کار را درنظر داشته باشید و سعی کنید تا بر این اساس کار را انجام دهید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که قبل از شروع کارآفرین اطلاعات زیادی نسبت به بازار مورد نظر و کاری که قرار است در آن انجام بدهند دارند عملکرد بسیار بهتری نسبت به افرادی دانرد که قبل از شروع کار اصلا نمی دانند باید چکار کنند!

6. انسان های خوب را پیدا کنید و با آن ها همکاری کنید!

یکی دیگر از جنبه هایی که شما باید برای موفقیت در کار کارآفرینی به آن توجه داشته باشید این است که انسان های خوب را پیدا کنید و سعی کنید تا با آن ها همکاری داشته باشید. تحقیقات زیادی در رابطه با افرادی که در کنار کارآفرینان وجود دارند و تاثیری که این افراد بر روی میزان موفقیت و یا شکست خوردن این افراد در کار کارآفرینی می گذارند انجام شده است و این تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که کارآفرینانی که افرادی را در کنار خودشان جمع می کنند که افراد خوبی هستند و کار کردن با آن ها آسان است و همچنین دارای تخصص های خوب و مناسبی هستند نسبت به کارآفرینانی که یا تنها هستند و یا افرادی در کنارشان وجود دارد که کیفیت کاریشان خوب نیست و یا این که کار کردن با آن ها آسان نمی باشد بسیار موفق تر عمل می کنند. بنابراین داشتن افراد خوب در کنار شما یکی از مهم ترین نکته هایی است که به عنوان یک کارآفرین باید به آن توجه کنید و افرادی را برای خودتان انتخاب کنید که بتوانند در انجام این کار مهم به شما کمک کنند.

7. به ترس هایتان غلبه کنید!

شما به عنوان یک کارآفرین با ترس های زیادی مواجه خواهید شد. به عنوان مثال وقتی که برای اولین بار یک تجارت را تاسیس می کنید ممکن است از این موضوع ترس داشته باشید که این تجارت شکست بخورد و یا این که ممکن است بترسید که تمام سرمایه ای را که برای این کار اندوخته اید از دست بدهید و یا موضوعاتی از این قبیل. بنابراین این که شما این توانایی را داشته باشید که بر این ترس هایتان غلبه کنید یکی از مهم ترین کارهایی است که به عنوان یک کارآفرین باید انجام دهید. در صورتی که نتوانید بر این ترس هایتان غلبه کنید به احتمال زیاد این ترس ها می توانند مشکلات جدی را برای شما ایجاد کنند و یا این که ممکن است باعث شوند که شما انرژی لازم را برای این که بسیاری از کارهایی که برای کارآفرینیتان لازم هستند را انجام دهید نداشته باشید. بنابراین غلبه کردن به ترس و شجاع بودن یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما به هنگامی که می خواهید یک کارآفرینی را برای خودتان تاسیس کنید باید به آن توجه داشته باشید.

8. سریع عمل کنید!

یکی از مهم ترین اشتباهاتی که افرادی که تصمیم می گیرند کارآفرینی را شروع کنند مرتکب می شوند این است که فکر می کنند که وقت زیادی برای انجام دادن کار دارند. این موضوع درست نیست! شما باید بدانید که برای شروع کردن کار کارآفرینی باید از همین امروز شروع کنید به این دلیل که فردا دیر است! شما باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید این کار را در سریع ترین زمان ممکن شروع کنید به این دلیل که ممکن است مدت کوتاهی بعد، شرایط تغییر کند. یکی از مهم ترین مهارت هایی که بسیاری از کارآفرینان بزرگ داشته اند و باعث شده است که آن ها تبدیل به انسان هایی بسیار موفق شوند همین بوده است! آن ها وقتی که شرایط لازم را برای شروع کردن یک کارآفرینی و استفاده کردن از توانایی های خودشان داشته اند بدون این که کارشان را به زمان دیگری بیندازند همان زمان شروع به انجام کار کرده اند و بعد از مدتی نتیجه مطلوب خودشان را گرفته اند. در صورتی که اگر همین افراد کارشان را به وقت دیگری می انداختند شانسشان برای این که به این شکل در کار موفق شوند کم می شد.

9. صبور باشید!

صبور بودن نیز یکی دیگر از نکته های بسیار مهم و کلیدی است که شما به عنوان یک کارآفرین باید درنظر داشته باشید. در صورتی که شما به عنوان یک کارآفرین به اندازه کافی صبر و تحمل نداشته باشید نمی توانید انتظار داشته باشید که آن طور که می خواهید در کارتان موفق شوید. شما در عین حال که برای کاری که می خواهید انجام دهید تمام تلاشتان را می کنید باید صبر و حوصله نیز داشته باشید و بدانید که ممکن است کاری که می خواهید انجام دهید برای این که به نتیجه مطلوبی برسد نیاز به زمان داشته باشد. بسیاری از کارآفرینان بوده اند که باتمام توان و جدیت شروع به انجام کار کرده اند ولی بعد از مدتی کوتاه وقتی که نتیجه مطلوب خودشان را مشاهده نکردند از ادامه دادن کار منصرف شده اند و این بزرگترین اشتباه آن ها بوده است. در صورتی که همین کارآفرینان اگر مدت کوتاهی بعد از این که از ادامه دادن کار صرف نظر کرده اند به کار ادامه می دادند و اگر تنها مقدار کمی صبور بودند موفق می شدند که نتیجه کارشان را به خوبی ببیند!

10. سعی کنید به مدیریت انرژی اهمیت بیشتری بدهید تا به مدیریت زمان!

از دیگر نکته های مهمی که شما به عنوان یک کارآفرین باید به آن توجه داشته باشید این است که به جای این که تمام انرژی خودتان را بر روی مدیریت کردن زمانتان بگذارید کمی هم به مدیریت کردن انرژی توجه کنید. شما باید سعی کنید تا شیوه های صحیحی را که می توانید از انرژی خودتان استفاده کنید بررسی کنید و سعی کنید تا از صحیح ترین این شیوه ها استفاده کنید. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید با صرف کمترین انرژی بیشتری بازدهی را داشته باشید. در حقیقت برای یک کارآفرین مدیریت کردن انرژی باید از مدیریت کردن زمان ارزش بیشتری داشته باشد و شما برای این که بتوانید در کارآفرینی خودتان موفق شوید باید به جای این که اکثر وقتتان را بر روی این بگذارید که چگونه زمانتان را میدریت کنید، به این فکر کنید که چگونه انرژیتان را مدیریت کنید و بر این اساس چگونه برنامه ریزی کنید. تحقیقات نشان داده است که کارآفرینی های موفق کارآفرینی هایی بوده اند که به مدیریت کردن انرژی نیز همانند مدیریت کردن زمان و یا حتی بیشتر از آن اهمیت داده اند.

11. سعی کنید تیمی از متخصصان حرفه ای در کنار خودتان جمع آوری کنید!

یکی دیگر از رموز تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق این است که شما باید در کنار خودتان تیمی از متخصصان حرفه ای را جمع آوری کنید. کار این متخصصان این است که شما را در راهی که می روید یاری کنند. شما نباید فراموش کنید که کارآفرینی یک کار گروهی است و شما برای این که بتوانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید نیاز به یک گروه دارید. بنابراین این که بخواهید خودتان به تنهایی و یا با استفاده از یک گروه کوچک که هیچ کدامشان دارای تخصص های مرتبط نیستند انجام دهید به نظر کاری بی حاصل می آید. شما باید سعی کنید تا تیمی را در کنار خودتان جمع آوری کنید که دارای تخصص های لازم برای به راه اندازی کار می باشد و بر این اساس باید سعی کنید تا این افراد نسبت به تخصص خودشان بهترین فردی باشند که شما می شناسید. داشتن یک گروه از متخصصین یکی از مهم ترین نکته هایی است که هر کارآفرینی که می خواهد در کارش موفق شود باید به آن توجه کند و بنابراین در صورتی که شم به عنوان یک کارآفرین قصد رشد شرکتتان را دارید استفاده کردن از این تیم برای شما ضروری است.

12. به ارزش های اخلاقی تیم توجه کنید!

شما به عنوان یک کارآفرین علاوه بر این که باید به تخصص هایی که این تیم دارند توجه کنید باید به ارزش های اخلاقی که این تیم دارند نیز توجه کنید. فراموش نکنید که افرادی که در این تیم هستند قرار است در آینده بهترین دوستان شما بشوند و بنابراین اگر می خواهید که با آن ها همکاری خوبی داشته باشد باید به ویژگی های اخلاقی و ارزش های اخلاقی که اعضای این تیم دارند نیز توجه داشته باشید. تحقیقات نشان داده است کارآفرینی هایی که در آن ها کارآفرینان با اعضای تیمشان دوست می شوند نسبت به کارآفرینی هایی که در آن ها چنین رابطه ای میان اعضای تیم برقرار نمی شود عملکرد بسیار بهتری دارند. بنابراین در صورتی که شما می خواهید به عنوان یک کارآفرین موفق عمل کنید باید علاوه بر این که به تخصص های تیمتان توجه کنید کاری کنید که این افراد برای شما دوستانی خوب باشند چون وقتی که با آن ها دوستان خوبی شوید می توانید انتظار داشته باشید که این افراد به شما کمک کنند کیفیت کاریتان را بالاتر ببرید.

13. برای سرمایه گذاری خودتان برنامه ریزی کنید!

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما باید به هنگام انجام دادن کار کارآفرینی درنظر داشته باشید این است که برای این که سرمایه خودتان را در کجا خرج کنید برنامه ریزی کنید. شما به عنوان یک کارآفرین دارای سرمایه های محدودی هستید و برای این که بتوانید از این سرمایه محدود بهترین استفاده را بکنید باید یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید. بنابراین برنامه ریزی داشتن برای سرمایه گذاری و این که سرمایه خودتان را به چه شیوه ای خرج کنید باید به عنوان یکی از پارامترهای مهم برای کارتان درنظر گرفته شود. شما باید برنامه ریزی کنید که چگونه سرمایه هایی که دارید را خرج کنید و چگونه از پولی که دارید استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که یکی از مهم ترین نکته هایی که کارآفرینان موفق به آن توجه کرده اند این است که برای سرمایه گذاری های خودشان برنامه ریزی های مناسب داشته اند. تحقیقات دیگر همچنین نشان داده است که آن دسته از کارآفرینانی که برای سرمایه گذاری خودشان برنامه ریزی های مناسبی ندارند شانس موفقیتشان کاهش پیدا می کند. بنابراین برای این که تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید باید برای سرمایه گذاری خودتان برنامه ریزی مناسبی داشته باشید.

14. اهدافتان را مشخص کنید!

یکی دیگر از نکته های بسیار مهم و کلیدی که تمام کارآفرینان برای این که بتوانند در این کار موفق شوند باید به آن توجه کنند این است که برای خودشان اهداف مشخصی داشته باشند. بنابراین مشخص کردن هدف یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما برای موفق شدن در کارآفرینی به آن توجه کنید. شما باید سعی کنید تا برای خودتان هدف هایی تعیین کنید و سعی کنید تا بر اساس این هدف ها کارتان را انجام دهید. تحقیقات نشان داده است که یکی از مهم ترین عواملی که باعث موفقیت کارآفرینی ها در کارشان می شود این است که آن ها برای خودشان هدف های مشخصی داشته باشند. کارآفرینی هایی که برای خودشان اهداف مشخصی تعیین می کنند کارآفرینی هایی هستند که می دانند که دقیقا باید چه کار کنند و بنابراین مرحله به مرحله کارهای را که برای خودشان تعیین می کنند انجام می دهند و بنابراین احتمال این که موفق شوند بیشتر است. شما برای موفقیت باید سعی کنید تا اهدافتان را به درستی برای خودتان مشخص کنید و سعی کنید تا بر این اساس به کارتان ادامه دهید. البته به هنگام تعیین کردن اهداف برای خودتان باید به این نکته توجه داشته باشید که هدف هایی که برای خودتان تعیین می کنید باید هدف هایی کاملا واقع گرایانه باشند و در صورتی که هدف هایی دور از ذهن و خیال پردازانه برای خودتان تعیین کنید نه تنها به موفقیت شما کمک نمی کنند بلکه باعث می شوند که شما دچار مشکلات بیشتری هم بشوید!

15. از اشتباهات درس بگیرید!

اگر این توانایی را داشته باشید که از اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده اید درس بگیرید شانستان برای این که در این کار موفق شوید بیشتر می شود. شما به عنوان یک کارآفرین باید سعی کنید تا از مسیرهای اشتباهی که در گذشته آن ها را پیموده ای نروید و از اشتباهاتی که در گذشته انجام داده اید درس بگیرید و سعی کنید تا این اشتباهات را تکرار نکنید. توانایی علم داشتن به اشتباهاتی که در گذشته انجام داده اید و این که با اختیار خودتان انتخاب کنید که این مسیرهای اشتباه را دوباره طی نکنید یکی از توانایی های مهمی است که شما باید به هنگام کارآفرین شدن داشته باشید. بنابراین باید سعی کنید تا این توانایی را در خودتان تقویت کنید و بر این اساس به میزان زیادی در وقت و هزینه خودتان صرفه جویی کنید!

16. مخاطبین را بشناسید!

شناختن مخاطبینی که در آینده قرار است تبدیل به مشتریان شما شوند نیز یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی است که شما باید حتما در راه تبدیل شدن به کارآفرین به آن توجه کنید. شما برای این که بتوانید تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید باید سعی کنید تا نسبت به مخاطبین خودتان درک بسیار درستی داشته باشید و سعی کنید تا بر این اساس به نیازهایی که آن ها دارند و یا ممکن است داشته باشند توجه کنید. یکی از مهم ترین اصولی که شما به هنگام برقراری یک کارآفرینی باید به آن توجه داشته باشید این است تجارتی که شما تولید می کنید برای خود شما نمی باشد بلکه برای مخاطبین شما می باشد! بنابراین در صورتی که شناختی نسبت به افرادی که قرار است تجارت شما را بشناسند نداشته باشید از کجا می توانید انتظار داشته باشید که نیازهایی را که مشتریان آینده شما دارند بشناسید و از کجا می توانید این نیازها را برطرف کنید؟ پس شناختن مخاطبین و افرادی که قرار است در آینده مشتریان شما شوند یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی است که شما باید به عنوان یک کارآفرین به آن توجه کنید و به عنوان یک کارآفرین موفق باید حتما نیازهای آن ها را بشناسید!

17. از "مخاطبین عصبانی" درس بگیرید!

مخاطبین عصبانی یکی از مهم ترین منابع پیشرفت و پیروزی شما خواهند بود! فراموش نکنید که شما برای مخاطبین کار می کنید و قراراست فرآورده ها و یا خدماتی را ارایه دهید که آن ها می خواهند. بنابراین در صورتی که با گروهی از مخاطبین عصبانی روبرو شدید باید از آن ها درس بگیرید و سعی کنید تا به انتقاداتی که آن ها از شما دارند توجه کنید. شما باید سعی کنید تا آن ها را به عنوان یکی از بهترین منابعی قرار دهید که برای بهتر کردن کیفیت کارتان مورد استفاده قرار می دهید. تحقیقات نشان داده است که بساری از کارآفرینی های بزرگی که موفق شده اند محصولات و یا خدماتی ارایه کنند که مخاطبین آن ها را پذیرفته اند در حقیقت کارآفرینی هایی بوده اند که به مخاطبین عصبانی خودشان توجه می کردند و سعی می کردند تا به انتقادات و پیشنهاداتی که این دسته از مخاطبین به آن ها می کنند توجه کنند و بر این اساس خدماتشان را ارایه می کردند. بنابراین توجه کردن به این نوع از مخاطبین می تواند روش بسیار خوبی برای بهتر کردن کیفیت کار شما باشد.

18. مستقیما از مخاطبینتان بخواهید که خواسته ها و نیازها و انتظارات خودشان را بیان کنند!

یکی دیگر از شیوه هایی که شما می توانید به این شیوه کیفیت کار تجاری خودتان را بالا ببرید و تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید این است که از مخاطبین خودتان بخواهید که نیازهای خودشان را به عنوان مشتریان تجارت شما بیان کنند. فراموش نکنید که شما این تجارت را برای آن ها ایجاد کرده اید و بنابراین برای این که نیازهایی که آن ها دارند و انتظاراتی که از تجارت شما دارند کار می کنید. از این رو باید بدانید که این انتظارات و نیازها از تجارت شما چیست و یکی از بهترین روش هایی که انتظارات و نیازهای آن ها از تجارت شما را بفهمید این است که با آن ها به شیوه مستقیمی در ارتباط باشید و از آن ها بخواهید که به صورت مستقیم به شما بگویند که چه می خواهند. این روش می تواند یک روش بسیار موثر و مهم برای شما باشد و شما با استفاده از این روش خواهید توانست تا اطلاعات بسیار ارزشمندی را درباره این که آن ها از شما چه می خواهند برای خودتان بدست آورید و بنابراین می توانید بر این اساس فرآورده هایی را تولید کنید که آن ها می خواهند و یا این که خدماتی را ارایه کنید که باب میل آن ها می باشد. در صورتی که شما نسبت به چیزهایی که آن ها می خواهند شناختی نداشته باشید احتمال این که بتوانید فرآورده هایی تولید کنید که آن ها می خواهند و یا خدماتی را ارایه کنید که دوست دارند خیلی کم می شود.

19. صرفه جو باشید!

یکی دیگر از ویژگی های افرادی که در کار کارآفرینی موفق شده اند همین صرفه جو بودن آن ها می باشد. این افراد افرادی هستند که سعی می کنند تا بهترین توانایی هایشان را برای صرفه جویی کردن بکار ببرند و سعی می کنند که تا جایی که می توانند با صرف کمترین هزینه ها بیشتری بازدهی را برای تجارتشان داشته باشند. صرفه جو بودن مخصوصا زمانی اهمیت زیادی پیدا می کند که شما به تازگی یک تجارت را ایجاد کرده اید و برای ایجاد کردن آن هزینه کمی در اختیار دارید و می خواهید تا از این هزینه بیشتری استفاده را بکنید تا بتوانید بهترین بازدهی را داشته باشید. بنابراین باید سعی کنید تا صرفه جویی را به عنوان یکی از خصوصیاتی که در راه موفق شدن در زمینه کارآفرینی به شما کمک زیادی می کند درنظر داشته باشید.

20. صنعتتان را درک کنید!

از دیگر ویژگی هایی که شما به عنوان یک کارآفرین موفق باید داشته باشید این است که صنعت مرتبط با کارتان را به خوبی درک کنید. در صورتی که شما درکی از صنعتی که قرار است در آن فعالیت کنید نداشته باشید نمی توانید انتظار داشته باشید که در این کار موفق عمل می کنید. فراموش نکنید که شما در کاری که انجام می دهید تنها نیستید و تجارت های بسیار دیگری نیز وجود دارند که در همان زمینه ای کار می کنند که شما کار می کنید. بنابراین در صورتی که شما درک درست و جامعی از زمینه ای که در آن کار می کنید نداشته باشید شانستان برای این که در این کار موفق شوید خیلی پایین می آید. شما باید سعی کنید که به خوبی صنعتی که در آن کار می کنید را درک کنید و تمام تلاشتان را بکنید که تجارتتان در این صنعت بهترین عملکرد را داشته باشید. در غیر این صورت احتمال موفقیتتان خیلی کم می شود و بنابراین رقبایتان که در صنعت شما فعالیت می کنند و از این صنعت درک بهتری دارند گوی سبقت را از شما می ربایند.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    لینک دوستان
  • مشاوره تحصیلی و شغلی
  • اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • چاپ و انتشار کتاب
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • اخبار دانشجویی
  • وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی
  • پایان نامه
  • مفاهیم و اصول برندینگ
  • نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
  • روش های مهاجرت و گرفتن اقامت
  • طنین و طراوت، وبلاگ تخصصی سالمندان
  • دیجیتال مارکتینگ
  • هنرگرافیک و طراحی لوگو
  • تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی
  • کسب درآمد اینترنتی
  • تازه های صادرات و واردات
  • آموزش زبان، مکالمات و مکاتبات تجاری و بازرگانی
  • ایده های کارآفرینی و استارتاپ
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • روانشناسی مثبت
  • مجلات معتبر علمی
  • روان شناسی صنعتی و سازمانی
  • آرایشگری
  • خبر فوری
  • داروخانه معنوی
  • خبر های استخدامی تهران
  • آیا میدانستیدهای حقوقی
  • مد و فشن
  • زیبایی
  • ستارگان سینما
  • بازاریابی و فروش
  • ستارگان سینما
  • کارآفرینی
  • راهنمای نوین انواع تبلیغات
  • بهترین خانواده
  • پزشکی و سلامت
  • طنز و سرگرمی
  • اخبار و رسانه ها
  • هنر مدرن
  • سفر و توریسم
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 72
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 159
  • بازدید ماه : 308
  • بازدید سال : 2,351
  • بازدید کلی : 13,571