loading...

کارآفرینی

    15 نکته که هر استارت آپی برای موفق شدن باید به آن توجه داشته باشد (بخش اول) وقتی که شما به عنوان یک کارآفرین یک تجارت جدید را ایجاد می کنید، باید بدانید که چگونه آن را اداره کنید.

مسعود بازدید : 43 شنبه 29 شهریور 1399 زمان : 17:53 نظرات (0)

 

 

15 نکته که هر استارت آپی برای موفق شدن باید به آن توجه داشته باشد (بخش اول)


وقتی که شما به عنوان یک کارآفرین یک تجارت جدید را ایجاد می کنید، باید بدانید که چگونه آن را اداره کنید. در صورتی که ندانید که تجارت جدید خودتان را چگونه اداره کنید، اصلا ایجاد کردن آن برای شما فایده ای نخواهد داشت.

بنابراین وقتی که یک تجارت جدید (استارت آپ) ایجاد می شود، چگونگی اداره کردن آن پارامتر مهم سازنده ای برای بقای آن محسوب می شود. رفتاری که شما به عنوان یک کارآفرین بعد از تاسیس کردن یک تجارت کوچک انجام می دهید پارامتر مهم و تاثیرگذاری است که می تواند بر روی آینده کاری شما و تجارت شما تاثیر خیلی زیادی داشته باشد. کارهایی که شما برای موفقیت یک تجارت کوچک باید انجام دهید نسبت به کارهایی که برای موفقیت یک تجارت بزرگ باید انجام دهید خیلی متفاوت است. تجارت های کوچکی که تازه شکل گرفته اند برای موفق شدن نیازمند انجام کارهایی هستند که ممکن است اگر صاحبان تجارت های بزرگ بخواهند این کارها را انجام دهند باعث شکست این تجارت ها شود! همچنین ممکن است برخی از شیوه هایی که برای رشد تجارت های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد برای تجارت های کوچک خیلی خطرناک باشد و باعث شود که آنها هنوز درست نشده، به زمین گرم بخورند!!!

در این پست قصد داریم تا 15 توصیه را به افرادی که تجارت های کوچک (استارت آپ) تاسیس کرده اند ارایه کنیم که با توجه به این نکته ها آنها بتوانند تجارت خودشان را رونق دهند. فراموش نکنید که عمل کردن به این نکته ها برای رونق و رشد یک تجارت بسیار لازم و ضروری می باشد.

1) کارها را به ترتیب اهمیت اولویت بندی کنید

اولویت بندی کردن کارها یکی از مهم ترین نکته هایی است که در یک استارت آپی که تازه شروع به فعالیت کرده است باید انجام بگیرد. شما باید هر روز، کارهایی را که قرار است انجام شود بر اساس اولویتی که قرار است به این کارها بدهید تقسیم بندی کنید و سعی کنید تا بر همین اساس برای روز آینده برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال در صورتی که کار الف از کار باارزش تر و مهم تر بود و کار ب از کار ج ارزش بیشتری داشت؛ شما باید برای روز آینده به گونه ای برنامه ریزی کنید که در ابتدا کار الف انجام بگیرد و سپس کار ب و بعد از آن هم کار ج. در این صورت شما به عنوان یک استارت آپ می توانید اطمینان داشته باشید که برنامه ریزی های لازم برای انجام دادن وظیفه های اداریتان انجام شده است. در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید. پس سعی کنید تا ترتیب و اولویت لازم برای برنامه ریزی هایتان را حتما رعایت کنید و کارهایی انجام دهید که اولویت بندی کرده اید. و برای اولویت بندی کردن کارها همیشه اول از افرادی که در این زمینه تخصص دارند مشورت بگیرید و سعی کنید تا با توجه به نظرات آنها کارتان را اولویت بندی کنید.

2) اهداف خودتان را دقیقا برای خودتان مشخص کنید

هدف هایی که شما برای خودتان تعیین می کنید را می توان به دو دسته هدف های طولانی مدت و هدف های کوتاه مدت تقسیم بندی کرد. شما باید هر دو دسته این اهداف را برای خودتان مشخص کنید و سعی کنید برای اینکه به این اهداف برسید استراتژی های مناسبی را طراحی کنید. همچنین وقتی که این اهداف را برای خودتان مشخص کردید باید آنها را برای کارکنانتان هم بازگو کنید تا آنها هم دقیقا بدانند که شما می خواهید به چه نقطه ای برسید.

شرکت های کوچکی که برای خودشان هدفی ندارند، نمی دانند باید کجا بروند بنابراین احتمال موفقیت آنها خیلی کم می شود. این در صورتی است که شرکت هایی که هدف های مناسبی برای خودشان دارند می توانند در انجام دادن کارشان موفق شوند. اما به هنگام تعیین کردن هدف باید به یک نکته بسیار مهم توجه کنید و این نکته مهم هم این است که هدف های شما باید همگی هدف هایی قابل دسترس و منطفی باشند. به عنوان مثال در صورتی که سرمایه کمی دارید نباید برای خودتان این هدف را تعیین کنید که در مدت کوتاهی (به عنوان مثال در مدت شش ماه) سرمایه خودتان را چندین برابر کنید! قرار دادن چنین اهدافی برای شرکتتان نتیجه ای جز ناامیدی نخواهد داشت. مخصوصا اینکه شرکت شما یک شرکت تازه تاسیس است و برای یک شرکت تازه تاسیس باید در ابتدا قدم به قدم پیش بروید.

3) انعطاف پذیر باشید

یکی از مهم ترین نکته هایی که شما باید در این زمینه درنظر داشته باشید این است که همواره نسبت به تغییراتی که ممکن است اتفاق بیفتد انعطاف پذیر باشد. انعطاف پذیر بودن یکی از مهم ترین پارامترهایی است که تجارت های کوچک باید به آن توجه داشته باشند. در صورتی که این کار ممکن است برای تجارت های بزرگ و عظیم و معروف خیلی سخت باشد، ولی داشتن انعاف برای تجارت های کوچک خیلی آسان است. به این دلیل که تجارت های کوچک برای شروع کردن کارشان هزینه خیلی کمی را (نسبت به هزینه ها و آمار و ارقام مربوط به تجارت های بزرگ) صرف کرده اند بنابراین در صورتی که بخواهند استراتژی های خودشان را تغییر دهند خیلی راحت تر از شرکت ها و سازمان های بزرگ می توانند این کار را انجام دهند. بنابراین عمل کردن به این توصیه انعطاف پذیر بودن برای شما به عنوان یک استارت آپ کوچک نسبت به شرکت های بزرگ خیلی راحت تر است. شما به عنوان یک تجارت کوچک باید همواره آماده باشید. باید همیشه سعی کنید برای اینکه استراتژی خودتان را تغییر دهید، آمادگی لازم را داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. به عنوان مثال در صورتی که شما در حال پیش بردن یک استراتژی هستید در صورتی که اتفاقی ناگهانی در بازار رخ دهد، شما باید بلافاصله این انعطاف پذیری را داشته باشید که استراتژی خودتان را تغییر دهید تا با شرایط جدید بازار تطبیق پیدا کنید.

4) از دیگران راهنمایی بگیرید

فراموش نکنید که شما در کار تاسیس کردن یک تجارت و پیشبردن آن تنها نیستید. البته درست است که شما باید تمام تلاشتان را بکنید تا خودتان به تنهایی این کار را انجام دهید ولی فراموش نکنید که همیشه افرادی هستند که می توانند به شما کمک کنند. به طور کلی می توان گفت که همانطور که کارآفرین شدن و ایجاد کردن یک کارآفرینی کاری نیست که شما بخواهید آن را به تنهایی انجام دهید. برای انجام دادن آن نیاز به ایجاد یک گروه می باشد؛ همانطور هم کار پیشبرد آن کاری نیست که شما بتوانید آن را به تنهایی انجام دهید و برای اینکه آن را انجام دهید حتما باید از افرادی که در این زمینه تخصص دارند مشورت بگیرید. به طور کلی استفاده کردن از تجربیات دیگران یکی از بهترین کارهایی است که شما به عنوان فردی که می خواهد کارآفرینی کند می توانید انجام دهید. می توانید از افرادی که قبلا مانند شما بوده اند و تجارت های کوچکی را تاسیس کرده اند و اکنون این تجارت هایشان را رشد داده اند بپرسید و یا اینکه از افرادی که مانند شما هستند و تازه تجارت های کوچکی را تاسیس کرده اند بخواهید تا با شما همفکری کنند. واقعا شگفت زده خواهید شد وقتی که بفهمید که این افراد چقدر می توانند به شما کمک کنند. در حقیقت میزان پیشرفتی که با استفاده از این روش خواهید کرد خیلی بیشتر از آن چیزی است که فکرش را می کرده اید!

5) کارها را به درستی زمان بندی کنید

یکی از مهم ترین پارامترهایی که می تواند در موفقیت یک کارآفرینی و تجارتی که تازه تاسیس شده است تاثیر داشته باشد، برنامه ریزی کردن درست و زمان بندی کردن کارهایی است که باید انجام شوند. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. وقتی که شما برای کارهایی که می خواهید انجام دهید به درستی برنامه ریزی می کنید، احتمال اینکه در کارهاتیتان موفق شوید خیلی زیاد می شود. شما باید تک تک وظیفه هایی را که باید به وسیله تک تک افرادی که کارمندان شما محسوب می شوند انجام شود مشخص کنید و سعی کنید تا بر این اساس برای آنها برنامه ریزی های دقیقی ایجاد کنید. آنها باید بدانند که دقیقا چگونه کارهایشان را انجام دهند و برای این کار شما باید برایشان زمان بندی های لازم را انجام دهید. وقتی که شما به عنوان یک کارآفرین کارهایی را که باید توسط کارکنان انجام شود دقیقا برایشان مشخص کنید و از آنها بخواهید که کارهای انجام شده را در زمان انجام شده انجام دهند، به این شیوه می توانید شانس موفقیتتان را خیلی بالا ببرید. اما در صورتی که برای انجام کارها برنامه ریزی مناسبی نداشته باشید، بنابراین کارمندان هم نمی دانند که باید چه کاری را چه زمانی انجام دهند بنابراین این بی نظمی ایجاد شده باعث می شود که کاری که قرار است در زمان مشخص شده انجام بگیرد به درستی انجام نگیرد و همین موضوع منجر به عقب رفتن تجارت شما می شود.

6) برای خودتان یک منشی استخدام کنید

وقتی که شما می خواهید کارهایی را که قرار است کارمندانتان انجام دهند برای خودتان مشخص کنید مجبور می شوید که با حجم عظیمی از اطلاعات مواجه شوید که باید این اطلاعات را ویرایش نمایید. این در صورتی است که ممکن است شما نتوانید به تنهایی از پس سروکله زدن به این همه اطلاعات مختلف بر بیایید. بنابراین یکی از توصیه هایی که به افرادی که تازه یک کارآفرینی جدید را تاسیس کرده اند می شود این است که برای خودشان یک منشی استخدام کنند. این منشی می تواند در امور مختلف مانند امور مالی و مواردی مانند آن به شما کمک کند. همچنین وقتی که شما برای خودتان یک منشی داشته باشید احتمال اینکه مجبور شوید که وقت زیادی را (که ممکن است بخش زیادی از اوقاتی که مربوط به اوقات فراغت و بیکاریتان هم می شود) به محاسبه کردن زمان ها و حساب و کتاب مربوط به کارهای شرکت و کارهایی که باید کارکنانتان انجام دهند اختصاص دهید کمتر شود. در حقیقت وقتی که شما برای خودتان یک منشی استخدام کنید تمام کارها را به او واگذار می کنید و او برای شما تمام جدول بندی ها و برنامه ریزی ها و زمان بندی های لازم را انجام می دهد و در نهایت نتیجه را به شما اعلام می کند و شما با استفاده از این نتیجه می توانید تصمیم بگیرید که کارهای بعدی که قرار است انجام شود چه کارهایی خواهد بود.

7) تماس فرد به فرد با مشتریان را جدی بگیرید

یکی دیگر از نکته هایی که شما باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که تماس فرد به فرد با مخاطبین و مشتریان شرکتتان را حتما به عنوان موضوعی جدی درنظر بگیرید. شرکت های خیلی بزرگ ممکن است این موقعیت را نداشته باشند که بتوانند به صورت فرد به فرد با مشتریان و مخاطبینشان روبرو شوند. شاید به همین دلیل است که بسیاری از مشتریان و مخاطبین هستند که شرکت های کوچک را نسبت به شرکت های بزرگ انتخاب می کنند! بنابراین داشتن تماس فرد به فرد و حضوری یکی از مهم ترین کارهایی است که شما به عنوان یک شرکت کوچک باید حتما انجام دهید. وقتی که شما به عنوان یک استارت آپ تماس حضوری و فرد به فردی را با مخاطبینتان برقرار می کنید می توانید منجر به بوجود آمدن یک رابطه باکیفیت و مناسب بین شما و آنها شوید. رابطه ای که به نوبه خودش باعث می شود که تعداد مخاطبین شما بسیار افزایش پیدا کند. فراموش نکنید که وقتی که شما با آنها تماس فرد به فرد و حضوری برقرار می کنید، آنها احساس می کنند که افرادی هستند که شما برای آنها ارزش قایل می شوید و به آنها اهمیت می دهید. همین موضوع باعث می شود که نسبت به شما و کاری که انجام می دهید علاقه مندی بیشتری نشان می دهند بنابراین شما به این روش می توانید در میان مشتریانتان محبوبیت بیشتری پیدا کنید و در کارتان موفق تر شوید.

8) کارکنانتان را به اندازه کافی تشویق کنید و سعی کنید با آنها ارتباط صمیمانه ای برقرار کنید

از دیگر نکته های بسیار مهمی که شما به عنوان یک کارآفرینی که یک تجارت کوچک را ایجاد کرده است باید درنظر داشته باشید این است که کارکنان خودتان را تشویق کنید و سعی کنید با آنها رابطه ای دوستانه و صمیمانه داشته باشید

در صورتی که دیدید که کارکنتان کار باکیفیتی انجام می دهند، سعی کنید تا آنها را تشویق کنید که این کار را ادامه دهند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده است که کارآفرینان و مدیرانی که کارکنانشان را تشویق می کنند، نسبت به آن هایی که این کار را نمی کنند بسیار موفق تر عمل می کنند و علاوه بر آن کیفیت کاری و بازدهی کارکنانی که تشویق می شوند نسبت به آن هایی که تشویق نمی شوند خیلی بیشتر می شود.

همچنین تحقیقات نشان داده است که مدیرانی که با کارکنانشان رابطه ای صمیمانه برقرار می کنند نسبت به آنهایی که این کار را نمی کنند در تجارتشان موفق تر عمل می کنند به این دلیل که برقرار کردن یک رابطه صمیمانه با کارکنان باعث می شود که آنها احساس کنند که شما حقیقتا به فکر آنها هستید و وقتی که با چنین تفکری کار کنند انگیزه آنها برای انجام دادن کارهای شرکت بیشتر می شود بنابراین بازدهی کاری آنها بالا می رود و نتیجه این می شود که بازدهی کار کل شرکت بالا می رود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    لینک دوستان
  • مشاوره تحصیلی و شغلی
  • اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • چاپ و انتشار کتاب
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • اخبار دانشجویی
  • وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی
  • پایان نامه
  • مفاهیم و اصول برندینگ
  • نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
  • روش های مهاجرت و گرفتن اقامت
  • طنین و طراوت، وبلاگ تخصصی سالمندان
  • دیجیتال مارکتینگ
  • هنرگرافیک و طراحی لوگو
  • تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی
  • کسب درآمد اینترنتی
  • تازه های صادرات و واردات
  • آموزش زبان، مکالمات و مکاتبات تجاری و بازرگانی
  • ایده های کارآفرینی و استارتاپ
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • روانشناسی مثبت
  • مجلات معتبر علمی
  • روان شناسی صنعتی و سازمانی
  • آرایشگری
  • خبر فوری
  • داروخانه معنوی
  • خبر های استخدامی تهران
  • آیا میدانستیدهای حقوقی
  • مد و فشن
  • زیبایی
  • ستارگان سینما
  • بازاریابی و فروش
  • ستارگان سینما
  • کارآفرینی
  • راهنمای نوین انواع تبلیغات
  • بهترین خانواده
  • پزشکی و سلامت
  • طنز و سرگرمی
  • اخبار و رسانه ها
  • هنر مدرن
  • سفر و توریسم
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 59
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 146
  • بازدید ماه : 295
  • بازدید سال : 2,338
  • بازدید کلی : 13,558