loading...

کارآفرینی

  1. هدفتان از ایجاد کردن این تجارت را به صورت دقیق برای خودتان مشخص کنید! اولین نکته این است که برای خودتان مشخص کنید که برای چه این تجارت را تولید کرده اید؟ شما باید مشخص کنید که هدف اصلیتا

مسعود بازدید : 32 یکشنبه 12 بهمن 1399 زمان : 12:05 نظرات (0)

 

1. هدفتان از ایجاد کردن این تجارت را به صورت دقیق برای خودتان مشخص کنید!


اولین نکته این است که برای خودتان مشخص کنید که برای چه این تجارت را تولید کرده اید؟ شما باید مشخص کنید که هدف اصلیتان برای ایجاد کردن این تجارت چیست و همچنین شما برای این که این تجارت را تولید کنید چه انگیزه ای دارید؟ در صورتی که بتوانید به این سوالات پاسخ مناسبی بدهید می توانید برای خودتان (و در درجه بعدی برای دیگران) مشخص کنید که تجارتتان به چه منظور ایجاد شده است و همیشه انگیزه تان برای ادامه دادن مشخص می شود. در صورتی که تجارتی را آغاز کنید و به درستی پاسخ سوالات فوق را در رابطه با آن ندانید شانستان برای این که در این کار موفق شوید خیلی کم می شود چون وقتی خودتان نخواهید که از کجا قرار است شروع کنید چگونه می توانید انتظار داشته باشید که دیگران بدانند!


2. کاری انجام دهید که دوست دارید!

وقتی که می خواهید یک تجارت جدید را ایجاد کنید یکی از مهم ترین نکته هایی که باید به آن توجه کنید این است که قلبتان به شما چه می گوید. در صورتی که قلبتان شما را برای این کار راهنمایی کند می توانید انتظار داشته باشید که موفق می شوید ولی در صورتی که احساس می کنید به انجام این کار علاقه ای ندارید شانستان برای به انجام رساندن کار خیلی کم می شود. در صورتی که شما احساس کنید که نسبت به انجام دادن کاری کشش قلبی دارید و احساس کنید که قلبتان به انجام دادن این کار راضی است؛ انگیزه ای که برای انجام دادن این کار دارید چندین برابر می شود ولی در صورتی که احساس خوبی نسبت به انجام دادن این کار نداشته باشید کاری که انجام می دهید برایتان سخت تر و سخت تر می شود. شما برای این که بتوانید در این راه موفق شوید نیازمند تلاش زیادی هستید که در صورتی که نتوانید به اندازه کافی تلاش کنید شکست می خورید. برای این که از پس این میزان کار و تلاش زیاد برآیید نیازمند داشتن یک انگیزه قوی هستید و این احساس کشش قلبی می تواند این انگیزه را به شما بدهد. باید این نکته را درنظر داشته باشید که استارت آپ ها نیازمند بیشتر از 40 ساعت کار در هفته هستند و شما باید تضمین کنید که به اندازه کافی این کار را دوست دارید که انجامش بدهید!


3. به خودتان ایمان داشته باشید

یکی از بدترین دشمنان افرادی که می خواهند به تازگی یک استارت آپ را شروع کنند این است که به خودشان اطمینان نداشته باشند. این موضوع بسیار اهمیت دارد به این دلیل که در صورتی که شما به خودتان شک داشته باشید هرگز نمی توانید 100 درصد انرژی خودتان را بر روی کار متمرکز کنید و در نتیجه در کارتان شکست می خورید. بنابراین شما باید تمام تلاشتان را بکنید که اعتماد به نفس را در خودتان تقویت کنید و سعی کنید به افراد دیگر که در اطرافتان هستند نیز تلقین کنید که آن ها نیز این اعتماد به نفس را داشته باشند. در صورتی که اعتماد به نفس ضعیفی داشته باشند هم خودتان نمی توانید از 100 درصد انرژیتان استفاده کنید و که همین که شما خودتان را قبول ندارید باعث می شود که افرادی که در کنارتان هستند نیز همین حالت را نسبت به شما داشته باشند و اعتمادشان به شما را از دست بدهند. بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید این اعتماد به نفس را در خودتان تقویت کنید و نگذارید این اعتماد به نفس در شما ضعیف شود.


4. در کنار افرادی قرار بگیرید که حمایتتان می کنند و به شما ایمان دارند!

باید اطمینان حاصل کنید که در کنار افرادی قرار گرفته اید که دوستتان دارند، به شما ایمان دارند و شما را حمایت می کنند. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد به این دلیل که در صورتی که شما در کنار افرادی قرار بگیرید که به شما اعتماد ندارند بنابراین نمی توانید روی کمک آن ها حساب کنید و همین موضوع باعث می شود که در کارتان با مشکل برخورد کنید. بنابراین سعی کنید در گروه هایی قرار بگیرید که متشکل از دوستان نزدیک و افرادی هستند که شما می توانید اگر از آن ها کمک بخواهید به کمکتان می شتابند. فراموش نکنید که کارآفرینی در حقیقت یک فعالیت گروهی است که شما برای این که در این کار موفق شوید باید دوستان زیادی داشته باشید و باید با انسان های زیادی ارتباط داشته باشید. شما نمی توانید خودتان به تنهایی ادعا کنید که می خواهید یک کارآفرین شوید در صورتی که هیچ کس در اطرافتان نیست! شما مجبور هستید که از مشورت و حمایت و از همه مهم تر از کمک این افراد هم استفاده کنید بنابراین اگر می خواهید کارآفرینی موفق شوید باید افرادی را در کنارتان داشته باشید که به هنگام نیاز به کمکتان بیایند.


5. از انتقادات درس بگیرید!

از دیگر نکته هایی که افرادی که تازه می خواهند کار کارآفرینی را شروع کنند باید به آن توجه زیاد داشته باشند این است که به انتقاداتی که به آن ها می شود توجه کنند و سعی کنند تا از آن ها درس بگیرند. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد به این دلیل که در صورتی که شما اصلا به انتقاداتی که از شرکتتان می شود توجهی نکنید، نمی توانید بدانید که ایرادات کارتان در کجاست و بنابراین نمی توانید آن را برطرف کنید. البته نباید این موضوع را با تاثیر پذیرفتن از افکار و احساسات منفی اشتباه بگیرید. در صورتی که شما تمام مدت به افکار و امواج منفی که از سوی منتقدان به طرف شما می آیند گوش دهید و تحت تاثیر آن ها قرار بگیرید این انرژی های منفی باعث می شوند که نتوانید در کارتان آن طور که می خواهید پیروز شوید بنابراین برای پیروز شدن شانس خوبی ندارید اما در غیر این صورت می توانید آن طور که می خواهید شرکت خودتان را به پیش ببرید و بنابراین می توانید موفق شوید چون این انتقادات سازنده را به عنوان منابعی برای رشد هرچه بیشتر خواهید پذیرفت.


6. همیشه در حال یادگیری باشید


اگر شما فکر می کنید که تمام اصول و قوانین مربوط به کارآفرینی را می دانید باید بدانید که اشتباه می کنید! حتی بزرگترین کارآفرینان هم نمی توانند چنین ادعایی کنند! این موضوع دو دلیل دارد: دلیل اول این است که قوانین و اصول مربوط به کارآفرینی آن قدر پیچیده هستند و حتی بهترین انسان ها هم نمی توانند ادعا کنند که تمام اصول کار را می دانند. دلیل دوم هم این است که قوانین و اصول کارآفرینی هر چند وقت یک بار تغییر می کنند و همیشه به یک شکل نمی مانند. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افرادی که کار کارآفرینی انجام می دهند مرتکب می شوند این است که فکر می کنند تمام اصول کارآفرینی را می دانند و بنابراین دیگر احتیاجی به یادگیری مجدد این اصول ندارند! این موضوع کاملا اشتباه است به این دلیل که حتی اگر شما بتوانید به عنوان یک کارآفرین بخش زیادی از آنچه را که باید انجام دهید بدانید بازهم بعد از مدت کوتاهی مجبور می شوید اطلاعات مربوط به کارآفرینی را به روز رسانی کنید. تحقیقات ثابت کرده است که به روز رسانی کردن این اطلاعات برای کارآفرینان می تواند منجر شود که میزان موفقیت آن ها 25 درصد افزایش پیدا کند.


7. به جای این که به خودتان خدمات ارایه کنید، به مشتریانتان خدمات بدهید!

یکی از موضوعات بسیار مهم دیگر در این زمینه این است که افرادی که می خواهند کارآفرینی کنند نمی دانند که به جای این که به خودشان خدمات ارایه کنند باید به مشتریان خدمات برسانند! آن ها فکر می کنند که این کارآفرینی برای آن هاست در صورتی که وقتی که شما یک کارآفرینی را ایجاد کرده اید باید بدانید که اولین اولویت شما باید مخاطبین و مشتریانتان باشد! شما اینجایید برای این که به مخاطبین و مشتریانتان خدمت رسانی کنید در غیر این صورت موفق نمی شوید! بنابراین هر کاری که می خواهید انجام دهید و یا هر تصمیمی که می خواهید بگیرید باید به گونه ای باشد که مشتریان و مخاطبین را درنظر داشته باشید در غیر این صورت شانستان برای موفقیت خیلی کم می شود. شما باید فرآورده ای را تولید کنید که مخاطبین دوست دارند (و یا باید خدماتی به آن ها برسانید که آن ها می خواهند) در غیر این صورت احتمال موفقیتتان در این کار بسیار کم می شود (چون در این صورت شما اصلا به مخاطبین توجه نمی کنید و آن ها خیلی زود این موضوع را خواهند فهمید!)


8. مشخص کنید که مشتریانتان چه می خواهند

از نکته های مهم دیگر این است که باید بدانید که مشتریانتان دقیقا از تجارت شما چه می خواهند. به عنوان مثال فرض کنید که تجارت شما قطعات کامپیوتری ارایه می دهد. در این صورت شما باید به طور دقیق مشخص کنید که این قطعات کامپیوتری که قرار است به مشتریان ارایه شود در چه سطحی از کیفیت می تواند انتظارات آن ها را برآورده کند؟ آن ها بیشتر دوست دارند تا از کدام نوع از انواع این قطعات کامپیوتری استفاده کنند؟ و سوالاتی از این قبیل. در این صورت می توانید درک درستی از آنچه که می خواهند و آنچه که شما باید برایشان ارایه دهید داشته باشید. خوشبختانه این روزها با توجه به همه گیر شدن استفاده از شبکه های اجتماعی پاسخ دادن به این سوال و سوالاتی مانند آن مشکل نیست. شما به راحتی می توانید در شبکه های اجتماعی سوالات خودتان را از آن ها بپرسید و کاری کنید که آن ها به راحتی به سوالات شما پاسخ دهند. شما می توانید این کار را با کمترین هزینه و بدون هیچ مشکلی انجام دهید.


9. به سرمایه اولیه کار توجه کنید

نکته دیگر برای افرادی که می خواهند برای خودشان تجارتی داشته باشند این است که باید به سرمایه اولیه ای که قرار است برای این کار کنار بگذارند توجه کنند. موضوع سرمایه یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما برای این که بتوانید کارتان را آن طور که باید و شاید به انجام برسانید و در این کار موفق شوید باید به آن توجه داشته باشید. در صورتی که سرمایه لازم برای انجام کاری که در نظرتان است را ندارید، شروع به کار کردن برای شما بسیار گران تمام می شود! به این دلیل که در این صورت شما از پس خرج و مخارج کار بر نمی آیید و بنابراین نمی توانید آن طور که باید و شاید موفق شوید چون از نظر مالی توانایی انجام دادن کار را نخواهید داشت! بنابراین شما باید قبل از این که کاری را شروع کنید اطمینان حاصل کنید که بودجه لازم برای به انجام رسانیدن این کار را دارید و بنابراین می توانید کارتان را آن طور که شایسته است انجام دهید. همیشه به خاطر داشته باشید که شروع کردن کار بدون این که سرمایه لازم برای کار را داشته باشید دور ریختن زمان و سرمایه است چون این کار بدون تردید به شکست منجر می شود!


10. برای خودتان یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید!

فراموش نکنید که بدون داشتن برنامه ریزی دقیق موفق به انجام دادن هیچ کاری نمی شوید! کارآفرینی نیز کاری است که شما برای این که آن را انجام دهید نیازمند داشتن یک برنامه ریزی دقیق هستید و بدون انجام دادن آن به هیچ عنوان نمی توانید موفق شوید. شما باید یک "بیزنس پلن" برای خودتان داشته باشید که درست مثل یک راهنمای کلی شما را راهنمایی کند که چگونه در مسیر تجارتتان به پیروزی برسید. البته فراموش نکنید که این برنامه ریزی کلی برای انجام تجارت یا همان طرح تجاری در حقیقت برنامه ای است که باید به شکل بسیار دقیقی انجام شود تا شما بتوانید به این روش کار تجارتتان را دقیق تر و با کیفیت بیشتری انجام دهید. هرچقدر که این طرح تجاری که شما برای خودتان تولید کرده اید دقیق تر و دارای جزئیات بیشتری باشد شانستان برای موفقیت بیشتر خواهد شد به این دلیل که شما در این صورت می توانید دیدگاه بهتری نسبت به راهی که قرار است به عنوان یک کارآفرین آن را طی کنید داشته باشید.


11. کاری کنید که برنامه ریزیتان قابل اطمینان باشد

یکی دیگر از نکته هایی که شما باید به آن توجه کنید این است که برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید که قابل انعطاف باشد. به این شکل که در صورتی که مشکلی برایتان پیش آمد و یا در صورتی که نتوانستید دقیقا همه انتظارات موجود در برنامه تان را برآورده کنید؛ بتوانید به راحتی آن را تغییر دهید و بتوانید برای خودتان برنامه ریزی جدیدی داشته باشید. داشتن یک برنامه ریزی قابل انعطاف برای شما به عنوان یک کارآفرین موضوعی بسیار مهم است و می تواند شما را در رسیدن به هدف هایتان یاری دهد. علت این است که کار کارآفرینی کاری کاملا پیش بینی نشده است و شما برای این که این کار را انجام دهید مجبورید در حیطه ای قدم بردارید که پر از عدم قطعیت ها می باشد. بنابراین اگر می خواهید در این کار موفق شوید نباید انتظار داشته باشید که همه چیز دقیقا همان طور که شما برنامه ریزی کرده بودید پیش برود. در حقیقت بسیاری از پارامترها ممکن است وقتی که شما می خواهید برنامه ریزی کنید به یک شکل باشند  و وقتی که برنامه ریزی خودتان را تغییر می دهید به شکل دیگری باشند. بنابراین اگر برای خودتان یک برنامه ریزی انعطاف پذیر نداشته باشید نمی توانید انتظار داشته باشید که به عنوان یک کارآفرین در کارتان موفق شوید.


12. همیشه آینده را پیش بینی کنید!

پیش بینی کردن آینده نیز یکی دیگر از نکته هایی است که شما باید حتما آن را درنظر داشته باشید. البته همان طور که می دانید هیچ کس نمی توانید آینده خودش را پیش بینی کند (حتی پیش بینی کردن آینده نزدیک نیز برای شما غیر ممکن می باشد!) ولی منظور این است که باید با تمام توانایی های خودتان سعی کنید تا روندهایی را که به احتمال زیاد دنیای مربوط به صنعتی که شما قرار است بخشی از آن باشید به آن سمت پیش می روند را پیش بینی کنید و سعی کنید تا بر این اساس حرکت کنید. به عنوان مثال در صورتی که شما می خواهید در زمینه تولیدات قطعات کامپیوتر سرمایه گذاری کنید، باید سعی کنید با استفاده از روش هایی که در دسترستان قرار دارد پیش بینی کنید که آینده بازار قطعات کامپیوتری به چه شکلی خواهند بود و سپس بر این اساس سعی کنید تا پیش بینی کنید که آیا رفتن در بازار قطعات کامپیوتری به نفع شما می باشد یا خیر!


13. سعی کنید در طول مسیر کار خودتان را با شرایط جدید تطبیق دهید!

یکی دیگر از نکته هایی که شما باید حتما در این زمینه درنظر داشته باشید این است که باید خودتان را با شرایط جدیدی که در زمینه کاریتان پیش می آید تطبیق دهید. این موضوع برای شما اهمیت ویژه ای دارد چراکه به شما کمک می کند تا از پس مشکلات جدی که ممکن است در این مسیر برایتان پیش بیاید به خوبی برآیید. در صورتی که شما کارآفرینی باشید که از همان ابتدا برای خودش یک برنامه ریزی تولید کرده است و بر اساس همین برنامه ریزی به پیش می رود، در این صورت اگر در طول مسیر کار به کوچکترین مشکلی برخورد کردید خودتان را می بازید چون نمی دانید چگونه باید خودتان را با شرایط جدید تطبیق دهید. بنابراین احتمال موفقیتتان برای انجام دادن این کار بسیار پایین می آید. اما در صورتی که بتوانید خودتان را با هر شرایط جدیدی که برایتان پیش آمد تطبیق دهید می توانید انتظار داشته باشید که هر مشکلی که سر راهتان ایجاد شد را با جدیت بپذیرید و در جهت رفع کردن این مشکل تلاش کنید. بنابراین به این شیوه خواهید توانست بدون این که این مشکلات به شما لطمات جدی بزنند در کارتان موفق شوید.


14. به بازاریابی دیجیتال توجه کنید!

امروزه یکی از مهم ترین نکته هایی که تجارت ها برای این که بتوانند در کارشان موفق شوند باید به آن توجه کنند بازاریابی دیجیتالی می باشد. بازاریابی دیجیتالی روشی است که شما در آن از ابزارهای جدیدی که در اختیار انسان ها قرار گرفته است استفاده می کنید تا به مخاطبین و افرادی که قرار است در آینده مشتریان شما شوند بفهمانید که تجارت شما چیست و چگونه می خواهید به آن ها خدمت رسانی کنید. در صورتی که از روش بازاریابی دیجیتال برای تجارتتان استفاده نکنید شانستان برای این که در تجارت موفق شوید تقریبا صفر می شود! چراکه حتی در صورتی که بهترین تجارت را هم داشته باشید نمی توانید آن را به دیگران نشان دهید و بنابراین هیچ کس نمی تواند متوجه شود که کار شما چیست و قرار است چه خدمات و یا فرآورده هایی به آن ها ارایه دهید! استفاده کردن از روش بازاریابی دیجیتال یکی از بهترین روش هایی است که شما می توانید با استفاده از آن به دیگران بفهمانید که قرار است چگونه به آن ها خدمات ارایه دهید (و یا چه فرآورده هایی برایشان تولید می کنید)


15. در کنار بازاریابی دیجیتال، از بازاریابی به روش های سنتی نیز غافل نشوید!

همان طور که در بالا بیان شد، یکی از بهترین روش های انجام بازاریابی بازاریابی با استفاده از ابزارهایی مانند شبکه های اجتماعی و وب سایت ها و ابزارهایی مانند آن ها (بازاریابی دیجیتال) می باشد. با این وجود شما نباید از روش بازاریابی سنتی غافل شوید! درست است که امروزه هیچ تجارتی نمی تواند بدون بازاریابی دیجیتال موفق شود ولی بازاریابی به روش سنتی نیز نباید جایگاه خودش را از دست بدهد. در حقیقت بر خلاف تفکر اکثر مردم که می گویند بازاریابی سنتی امروزه دیگر منسوخ شده است ولی با این وجود همیشه برای انجام دادن کارهایی مانند دعوت کردن دوستان و آشنایان به صورت مستقیم به پیوستن به تجارتتان و یا دادن کارت های تجارتتان به افرادی که به مکان شرکتتان می آیند و روش هایی مانند آن جای زیادی وجود دارد. شما نباید ارزش این روش ها را دست کم بگیرید و همیشه به خاطر داشته باشید که در بسیاری از موارد ارزش ارتباط چشم با چشم و یا مواردی مانند آن بسیار بیشتر از یک تماس میان دو صفحه نمایش است و در برخی از موارد بازاریابی با این روش می تواند حتی مفیدتر هم باشد!


16. به کار تیمی توجه کنید!

کار بازاریابی کاری نیست که شما بتوانید آن را به تنهایی انجام دهید. بسیاری از کارآفرینانی که تازه یک تجارت را شروع می کنند فکر می کنند که می توانند کار تجارت را به صورت یک نفره انجام دهند در صورتی که چنین چیزی ممکن نیست! شما به هیچ عنوان نمی توانید خودتان به تنهایی کار تولید یک تجارت و اداره کردن آن را انجام دهید و حتما نیاز به مشورت و همراهی گروهی از افراد دارید. بنابراین خیلی مهم است که به عنوان یک کارآفرین به موضوع فعالیت های تیمی و توجه به کارهای تیمی توجه کنید. در غیر این صورت نمی توانید مشکلاتتان را حل کنید به این دلیل که یک کارآفرین بدون کمک افراد تیمش به هیچ عنوان موفق نمی شود. بنابراین قبل از هر چیزی توانایی های اجتماعی را در خودتان تقویت کنید تا بتوانید تیم مناسبی را در کنار خودتان جمع آوری کنید که به شما کمک کنند تا کارتان را بهتر انجام دهید. خیلی مهم است که شما به عنوان یک رهبر با این تیمتان رابطه مناسبی برقرار کنید به این دلیل که بدون داشتن یک رابطه مناسب با آن ها کارتان پیش نمی رود.


17. سعی کنید با تمام توان و تمرکز کار کنید!

کار کارآفرینی نیاز به سخت کوشی دارد. شما به عنوان فردی که قرار است یک کارآفرین موفق شود نیاز دارید که فردی سخت کوش باشید. همیشه این نکته را درنظر داشته باشید که افراد تنبل کارآفرینان خوبی نمی شوند. شما باید سعی کنید تا خودتان را عادت دهید که ساعت ها و ساعت ها کار کنید و هرگز خسته نشوید. باید این نکته را بدانید که تولید کردن یک تجارت و به راه انداختن یک استارت آپ را نمی توانید در کنار کاری دیگر انجام دهید. این کار نیازمند این است که تمام توان و تمرکز خودتان را بر روی آن بگذارید و سعی کنید تا با تمام توانتان به پیش بروید. البته فراموش نکنید که با این که تعداد ساعت هایی که بر روی این کار می گذارید اهمیت دارند ولی کیفیت کارتان نیز بسیار مهم است. اکثر متخصصان در این حوزه میزان 40 ساعت در هفته را به عنوان تعداد ساعت های بهینه پیشنهاد می کنند ولی شما در این مدت زمان باید به اندازه کافی تمرکز هم داشته باشید چون اگر تمرکز لازم برای این کار را نداشته باشید حتی اگر بیشتر از این زمان هم برای این کار وقت بگذارید بازهم موفق نمی شوید!


18. در حین کار ساعت هایی هم به استراحت بپردازید!

با این که کارآفرینی کاری است که شما برای انجام دادن آن نیاز به مدت زمان زیاد و میزان تمرکز دارید، ولی برای این که بهتر این کار را انجام دهید (و بتوانید نتیجه بهتری از این کار بگیرید) باید هر چند وقت یک بار به خودتان استراحت بدهید. این موضوع نیز خیلی مهم است به این دلیل که شما در عین حال که باید برای کارآفرین شدن و تاسیس کردن یک شرکت سخت کار کنید باید استراحت هم بکنید تا ذهنتان دوباره تازه شود و بتوانید با تمرکز بیشتری به کارها بپردازید. ریلکس کردن و استراحت دادن به ذهن یکی از موضوعاتی است که وجود آن در برنامه ریزی یک کارآفرین موفق "حتمی" می باشد و کارآفرینی که در میان ساعت هایی که کار می کند برای خودش استراحتی قرار نداده باشد نمی تواند آن طور که باید و شاید به موفقیت برسد. در صورتی که شما به اندازه کافی استراحت نداشته باشید، این عدم استراحت باعث می شود که به اصطلاح معروف "موتور بسوزانید" و همین موتور سوزاندن می تواند لطمه های جبران ناپذیری به کارآفرینیتان بزند.


19. از تجربه های دیگران استفاده کنید!

توجه کردن به تجربیات دیگران و عبرت گرفتن از اشتباهاتی که آن ها داشته اند می تواند پارامتری باشد که در بسیاری از موارد شما را با سرعت بسیار زیادی به پیش ببرد و به موفقیت نزدیک کند. این موضوع برای شما بسیار پراهمیت می باشد به این دلیل که در بسیاری از موارد درس نگرفتن از دیگران می تواند منجر به شکست هایی بسیار جدی شود و منجر به این شود که به شما لطماتی جدی و جبران ناپذیر بخورد. بنابراین در صورتی که می خواهید یک کارآفرین موفق شوید باید درنظر داشته باشید که توجه کردن به اشتباهاتی که دیگران انجام داده اند و سعی در درس گرفتن از این اشتباهات به شما کمک می کند تا اشتباهاتی را که ممکن است منجر به بروز لطمات بسیار جبران ناپذیری برای شما شود تکرار نکنید. بسیاری از کارآفرینان بوده اند که فقط به این دلیل که از تجربیات دیگران استفاده نکرده اند شکست هایی خورده اند که منجر به نابود شدن کل کارشان (یا بخشی از کار) شده است و باعث شده است که بخش عمده ای از سرمایه های خودشان را از دست داده اند در صورتی که به راحتی می توانستند با مشورت کردن با دیگران و کمک گرفتن از آن ها این مشکل را برای خودشان حل کنند و اشتباه مورد نظر را تکرار نکنند.


20. تسلیم نشوید!

یکی از ویژگی های بسیار مهم افرادی که در زمینه کارآفرینی موفق می شوند این است که تسلیم نمی شوند. کار کارآفرینی به گونه ای است که شما هر لحظه ممکن است با مشکلاتی برخورد کنید که در صورتی که به اندازه کافی قوی نباشید ممکن است این مشکلات شما را از پا دربیاورند و از ادامه دادن مسیر ناامید شوید. شما هرگز نباید ناامید شوید و باید با تمام قوت به سوی جلو پیش بروید. یک نکته بسیار مهم که در این زمینه باید در نظر داشته باشید این است:

در اکثر موارد، این استارت آپ ها نیستند که شکست می خورند؛ بلکه افرادی که این استارت آپ ها را اداره می کنند ناامید می شوند و دست از ادامه دادن کار می کشند و بنابراین باعث می شوند که استارت آپ ها هم شکست بخورند!

بنابراین از مشکلات نترسید و ناامید نشود و بدانید که ناامید نشدن یکی از بهترین و مهم ترین پارامترهایی است که شما باید به عنوان پارامترهای موفقیت در کارآفرینی درنظر داشته باشید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    لینک دوستان
  • مشاوره تحصیلی و شغلی
  • اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • چاپ و انتشار کتاب
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • اخبار دانشجویی
  • وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی
  • پایان نامه
  • مفاهیم و اصول برندینگ
  • نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
  • روش های مهاجرت و گرفتن اقامت
  • طنین و طراوت، وبلاگ تخصصی سالمندان
  • دیجیتال مارکتینگ
  • هنرگرافیک و طراحی لوگو
  • تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی
  • کسب درآمد اینترنتی
  • تازه های صادرات و واردات
  • آموزش زبان، مکالمات و مکاتبات تجاری و بازرگانی
  • ایده های کارآفرینی و استارتاپ
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • روانشناسی مثبت
  • مجلات معتبر علمی
  • روان شناسی صنعتی و سازمانی
  • آرایشگری
  • خبر فوری
  • داروخانه معنوی
  • خبر های استخدامی تهران
  • آیا میدانستیدهای حقوقی
  • مد و فشن
  • زیبایی
  • ستارگان سینما
  • بازاریابی و فروش
  • ستارگان سینما
  • کارآفرینی
  • راهنمای نوین انواع تبلیغات
  • بهترین خانواده
  • پزشکی و سلامت
  • طنز و سرگرمی
  • اخبار و رسانه ها
  • هنر مدرن
  • سفر و توریسم
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 55
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 142
  • بازدید ماه : 291
  • بازدید سال : 2,334
  • بازدید کلی : 13,554