loading...

کارآفرینی

کارآفرین شدن نیازمند داشتن ویژگی هایی است که شما باید حتما این ویژگی ها را داشته باشید در غیر این صورت نمی توانید انتظار داشته باشید که به عنوان یک کارآفرین راه به جایی ببرید. ولی آیا این ویژگی ها در

مسعود بازدید : 30 دوشنبه 13 بهمن 1399 زمان : 11:49 نظرات (0)

کارآفرین شدن نیازمند داشتن ویژگی هایی است که شما باید حتما این ویژگی ها را داشته باشید در غیر این صورت نمی توانید انتظار داشته باشید که به عنوان یک کارآفرین راه به جایی ببرید. ولی آیا این ویژگی ها در ذات افراد است یا این که آن ها می توانند این خصوصیات را بیاموزند؟ اگر از خودتان این سوال را پرسیده اید باید بدانید که این سوال بسیاری از افراد است. در حقیقت این سوال برای بسیاری از افراد وجود دارد که آیا کارآفرینی ذاتی است؟ آن ها می خواهند بدانند که آیا کارآفرینان به دنیا می آیند یا ساخته می شوند؟ در پاسخ دادن به این سوال باید گفت که افرادی که کارآفرینان موفقی شده اند حتی در صورتی که با ویژگی های یک کارآفرین به دنیا نیامده بودند ولی سعی کردند تا این ویژگی ها را در خودشان تقویت کنند و از خودشان یک کارآفرین موفق بسازند! بنابراین می توان گفت که کارآفرینان به دنیا نمی آیند بلکه ساخته می شوند. بنابراین حتی اگر با ویژگی های کارآفرینان به دنیا نیامده باشید، این ویژگی ها را در خودتان پرورش دهید! در ادامه این پست قصد داریم تا شما را با 49 ویژگی کلیدی که کارآفرینان دارند معرفی کنیم. در صورتی که این ویژگی ها را داشته باشید می توانید به عنوان یک کارآفرین موفق بر روی آینده کاری خودتان حساب کنید و می توانید انتظار داشته باشید که در آینده تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید.

البته باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که داشتن یکی از ویژگی های زیر دلیل این نیست که شما خودتان را یک کارآفرین بدانید! به عبارت دیگر هرکدام از ویژگی هایی که در پایین می خوانید شرط لازم ولی ناکافی برای کارآفرین شدن می باشد و چه بسیارند افرادی که یک یا حتی چندتا از این ویژگی ها را دارند ولی هیچ کدام از ویژگی های دیگر یک کارآفرین را ندارند و بنابراین به هیچ عنوان نمی توان آن ها را کارآفرین دانست!


1.اگر همیشه فکر می کنید...


یکی از مهم ترین و کلیدی ترین ویژگی هایی که کارآفرینان دارند این است که همیشه سعی می کنند تا برای حل کردن مسایل و موضوعات مختلف از قدرت تفکرشان استفاده کنند و موضوعات را با استفاده از فکر حل کنند.

انسان قدرت تفکر بسیار بالایی دارد و با استفاده از این قدرت تفکر است که می تواند بسیاری از مشکلات پیرامون خودش را حل کند. همین قدرت تفکر است که به عنوان بزرگترین ابزار بشر هنگامی که در غار زندگی می کرد به کمک او آمد و او با استفاده از همین فکر تصمیم گرفت تا ابزار بسازد و کم کم تمدن بشری به شکلی که امروزه می بینیم درآمده است. درباره اهمیت خرد شعری از شاعر بزرگ پارسی زبان ابولقاسم فردوسی وجود دارد که می گوید:

"خرد رهنمای و خرد دلگشای      خرد دست گیرد به هر دو سرای

خرد چشم جان است چون بنگری      تو بی چشم شادان جهان نسپری"

بنابراین استفاده کردن از خرد برای این که شخص بتواند مشکلاتش را حل کند موضوع بسیار مهمی است و در صورتی که شما خیلی فکر می کنید می توانید بگویید که یکی از ویژگی های افراد کارآفرین را دارا می باشید.


2.  اگر در وجودتان نسبت به یک یا چند مفهوم تجاری احساس "عشق" دارید!


یکی دیگر از مهم ترین و بارزترین ویژگی هایی که یک کارآفرین می تواند داشته باشد همین احساس عشق و علاقه است. کارآفرینانی افرادی هستند که نسبت به کاری که می خواهند انجام دهند عشق دارند و سعی می کنند تا کارشان را با علاقه و عشق تمام انجام دهند. بنابراین در صورتی که شما احساس می کنید نسبت به یکی از موضوعاتی که مرتبط با کار تجارت می شود عشق و علاقه دارید باید تمام تلاشتان را بکنید تا این عشق و علاقه را در خودتان پرورش دهید. فراموش نکنید که داشتن عشق و علاقه نسبت به چنین کارهایی می تواند یکی از بهترین انگیزه های باشد که هر فردی را به سمت افتادن در مسیر کارآفرینی هدایت می کند و شما برای این که بتوانید در این کار موفق شوید نیاز دارید تا همیشه این عشق و علاقه را داشته باشید. کارآفرینانی که در کارشان بسیار موفق بودند افرادی بودند که همیشه سعی کردند تا این عشق و علاقه را در خودشان نگاه دارند. تا زمانی که شما نسبت به کاری که انجام می دهید عشق دارید می توانید انتظار داشته باشید که از این کار لذت می برید و بنابراین نتیجه های مطلوبی از این کار بگیرید. بنابراین به عنوان یک کارآفرین یکی از مهم ترین ویژگی ها داشتن عشق و علاقه نسبت به کاری است که در حال انجام دادن آن هستید.


3.  اگر فرد مستقلی هستید...


یکی دیگر از ویژگی های کارآفرینان این است که آن ها همیشه سعی می کنند تا برای خودشان استقلال داشته باشند. البته فراموش نکنید که این استقلال به این معنی نیست که آن ها نمی خواهند از کس دیگری کمک بگیرند! ولی استقلال به این معنی است که آن ها سعی می کنند تا تمام مشکلات و مسائلی را که دارند خودشان حل کنند و سعی می کنند تا جایی که می توانند در راه حل کردن مشکلاتشان حالت استقلال خودشان را حفظ کنند. این افراد سعی می کنند با تمام تلاش خودشان کارآفرینیشان را در حالتی تاسیس کنند که به هیچ کس دیگری اتکا نداشته باشند. کارآفرینان بزرگ عموما افرادی بودند که سعی می کردند تا مشکلات خودشان را خودشان به تنهایی حل کنند و البته با این که در بسیاری از موارد مجبور می شدند تا از دیگران هم کمک بگیرند ولی هرگز به کمک گرفتن از فرد دیگری اتکا نمی کردند و همیشه خودشان به عنوان فردی که می خواهد به تنهایی با مشکلات روبرو شود و به تنهایی مشکلات را حل کند به تنهایی تصمیم به حل کردن مشکلاتشان می گرفتند. آن ها سعی می کردند تا علاوه بر این که استقلال خودشان را حفظ کنند، برای دیگران هم ستونی استوار باشند که دیگران هم بتوانند به آن ها اعتماد کنند و در مواقع لازم از آن ها کمک بگیرند. بنابراین در صورتی که شما فردی هستید که استقلال و مستقل بودن را به عنوان یکی از ویژگی های اصلی در خودتان می بینید می توانید انتظار داشته باشید که یکی دیگر از ویژگی های افرادی که کارآفرینان موفقی هستند را دارید.


4. اگر برای انگیزه دادن به خودتان نیاز به عامل بیرونی ندارید...


یکی دیگر از رموز موفقیت کارآفرینان این است که آن ها به راحتی به خودشان انگیزه می دهند. انگیزه داشتن یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند در تحریک کردن افراد برای موفق شدن تاثیر زیادی داشته باشد بنابراین شما برای این که بتوانید برای موفقیت تلاش کنید نیاز به داشتن انگیزه دارید. درباره کارآفرینان، این انگیزه از درونشان می جوشد. آن ها می توانند به راحتی به خودشان انگیزه بدهند و به راحتی بدون این که برای این کار نیاز به داشتن یک عامل خارجی داشته باشند انگیزه لازم را بگیرند. بسیاری از کارآفرینان موفق افرادی بودند که در شرایطی وجود داشتند که داشتن انگیزه برایشان بسیار سخت بوده است. به عنوان مثال در شرایطی زندگی می کردند که از نظر روانی آمادگی برای داشتن هیچ عامل محرکی در آن ها وجود نداشته است ولی فرق این کارآفرینان با افراد دیگر در این بوده که آن ها خودشان انگیزه های لازم برای کار را برای خودشان ایجاد کرده اند. به عبارت دیگر انگیزه های لازم برای این افراد به صورت عواملی خودجوش از درون این افراد می جوشیده است و آن ها سعی می کردند تا از این انگیزه ها به عنوان عواملی برای موفقیت استفاده کنند. بنابراین در صورتی که شما فردی هستید که احساس می کنید برای این که انگیزه داشته باشید نیاز به عامل بیرونی ندارید یکی دیگر از ویژگی های کارآفرینان را دارید.


5. اگر فرد منظمی هستید...


ایجاد کردن یک تجارت نیازمند داشتن توانایی ها و مهارت های سازمانی زیادی است. یکی از مهم ترین و کلیدی ترین این مهارت ها داشتن نظم و منظم بودن در کارها می باشد. در صورتی که شما فردی هستید که این نظم و ترتیب را به عنوان یک ویژگی شخصیتی دارید می توانید انتظار داشته باشید که یک قدم نسبت به دیگران در راه رسیدن به کارآفرینی جلوتر هستید. بنابراین داشتن نظم و ترتیب  یکی از عوامل مهمی است که شما می توانید به عنوان فردی که قرار است ویژگی های یک کارآفرین موفق را داشته باشد روی آن حساب کنید! کارآفرینان موفق افرادی بسیار منظم و مرتب بوده اند و این نظم و ترتیب را نه تنها در زندگی کاریشان بلکه در زندگی خصوصیشان نیز پیاده می کردند. زندگی این افراد یک نظم مشخصی داشت و آن ها می توانستند برای تمام کارهایی که می خواهند انجام دهند برنامه ریزی های دقیقی داشته باشند. اگر شما می خواهید تبدیل به یک کارآفرین شوید باید بدانید که این کار در شما مشغله های زیادی ایجاد می کند و شما باید برای هرکدام از کارهایتان وقت مشخصی داشته باشید و این کار تنها در صورتی از شما بر می آید که فردی بسیار منظم و مرتب باشید و بدانید که دقیقا چه کاری را در چه زمانی انجام دهید و شما نمی توانید تمام این کارها را بدون این که نظم و ترتیب مناسبی در زندگیتان داشته باشید انجام دهید.


6. اگر احساس می کنید که می خواهید به دیگران کمک کنید...


اگر احساس می کنید که می خواهید به دیگران کمک کنید یکی از مهم ترین ویژگی های کارآفرینان را دارید. نباید فراموش کنید که کارآفرینان موفق افرادی هستند که می خواهند به دیگران کمک کنند. این افراد افرادی هستند که احساس می کنند که دوست دارند تا به جامعه شان خدماتی را ارایه دهند و به همین دلیل است که شروع به کار کارآفرینی می کنند. اصلی ترین کاری که یک کارآفرین انجام می دهد این است که برای جامعه خودش فرآورده هایی را تولید می کند (یا خدماتی را ارایه می دهد) که منجر به این می شود که زندگی آن ها ارتقا پیدا کند. این کارها از انگیزه درونی کارآفرینان برای کمک کردن به دیگران ناشی می شود و کارآفرینانی که احساس می کنند این ویژگی را دارند که می خواهند به دیگران کمک کنند می توانند در تولید کردن فرآورده هایی که زندگی دیگران را ارتقا می دهد و یا در ارایه کردن خدماتی که به نفع آن ها است موفقیت زیادی داشته باشند. بنابراین در صورتی که شما احساس می کنید که دوست دارید تا به دیگران کمک کنید تا مشکلاتشان را حل کنند در حقیقت ویژگی کارآفرینان را دارید چون آن ها هم دوست دارند تا به مردم جامعه شان کمک کنند تا مشکلاتشان را حل کنند و این کار را با تولید کردن فرآورده های جدید و یا ارایه کردن خدمات جدید به آن ها انجام می دهند.


7. اگر در شرکتی کار می کنید و اطمینان دارید که خودتان می توانید شرکت بهتری تاسیس کنید...


یکی دیگر از ویژگی های کارآفرینان این است که فکر می کنند که خودشان می توانند یک شرکت بسیار مفید تاسیس کنند. بنابراین در صورتی که شما به عنوان یک کارمند در شرکتی کار می کنید و احساس می کنید که می توانید چنین کاری انجام دهید یکی از بهترین ویژگی های کارآفرینان را دارید. البته ممکن است در نگاه اول به خودتان بگویید که این ویژگی یکی از ویژگی های بد من است و اعتماد به نفس بیجای من را می رساند و یا ممکن است به خودتان بگویید که این خودخواهی من است که فکر می کنم می توانم شرکتی تولید کند که از شرکتی که در آن کار می کنم بهتر است! ولی حقیقت این است که بعضی وقت ها داشتن مقدار کمی از این احساس برای این که در کارآفرینی موفق شوید لازم است! این احساس باعث می شود که شما برای انجام دادن کارتان اعتماد به نفس داشته باشید و سعی کنید تا با اعتماد بیشتری به خودتان و کاری که می خواهید انجام دهید تجارتتان را تاسیس کنید. همین اعتماد به نفس باعث می شود که میزان موفقیتتان نسبت به زمانی که در سایه ای از شک و تردید وجود دارید بیشتر شود. بنابراین در صورتی که در شرکتی کار می کنید و احساس می کنید که خودتان می توانید یک شرکت جدیدی را ایجاد کنید که خیلی بهتر از این شرکت باشد؛ باید تمام تلاشتان را بکنید تا این کار را انجام دهید.


8. اگر دوست دارید  کارهای متنوع انجام دهید...


یکی دیگر از ویژگی های کارآفرینان این است که آن ها همیشه سعی می کنند تا کارهایی متنوع انجام دهند. انجام دادن کارهای تکراری معمولا برای کارآفرینان خسته کننده است و آن ها سعی می کنند کارهایی متنوع تر انجام دهند. به عنوان مثال در صورتی که در شرکتی کار می کنید و از انجام دادن کارهای تکراری شرکت خسته شده اید و فکر می کنید دوست دارید تا کارهایی متنوع تر انجام دهید، یکی از ویژگی های کارآفرینان موفق را دارید! کارآفرینان موفق افرادی هستند که تمام تلاششان را می کنند تا در کارهایشان تنوع ایجاد کنند. کارآفرین فردیاست که تغییری ایجاد می کند و فرآورده های جدیدی را تولید می کند و یا خدمات جدیدی را ارایه می کند. بنابراین یکی از ویژگی های آن ها این است که دوست دارند تا در کارشان تنوع ایجاد شود. آن ها از انجام دادن کارهای تکراری پرهیز می کنند و سعی می کنند تا برای این که وضعیت موجود را تغییر دهند و وضعیت جدیدی ایجاد کنند کارهای متنوع تری انجام دهند و همین موضوع باعث می شود که آن ها احساس می کنند که دوست دارند تا فرآورده های جدیدی را تولید کنند و یا خدمات جدیدی را ارایه کنند که همه این کارها در حقیقت به دنبال همین احساس نیاز برای تغییر دادن شرایط و ایجاد تنوع در کارها به وجود می آید. بنابراین در صورتی که احساس می کنید دوست دارید کارهای متنوع انجام دهید یکی دیگر از ویژگی های کارآفرینان را دارید.


9. اگر احساس می کنید که می خواهید دیدگاه هایتان را به دیگران ثابت کنید...


فرض کنید که شما درباره یک موضوع خیلی ساده که حتی می تواند هیچ ارتباطی هم با کارآفرینی و یا تجارت نداشته باشد ایده هایی دارید ولی فکر می کنید که افراد دیگر این ایده های شما را قبول ندارند. در این صورت اگر شما احساس می کنید که می خواهید ایده های خودتان را به دیگران ثابت کنید و آن ها را متقاعد کنید که شما درباره موضوع مورد نظر حق دارید باید بدانید که یکی از خصوصیات مهم کارآفرینان را دارید! علت این موضوع این است که کارآفرینان برای این که بتوانند تجارت خودشان را شروع کنند در مرحله اول باید ایده های خودشان را به دیگران ثابت کنند و ثابت کنند که توانایی انجام کار مورد نظر را دارند. بنابراین یکی از ویژگی های آن ها این است که می خواهند نظراتشان را به دیگران به اثبات برسانند و به آن ها ثابت کنند که می توانند کار مورد نظر را انجام دهند. پس در صورتی که شما چنین ویژگی را دارید می توانید بگویید این ویژگی شما می تواند در تبدیل شدن شما به یک فرد کارآفرین موفق بسیار موثر باشد چون به شما کمک می کند تا توانایی های خودتان را به آن ها ثابت کنید.


10. اگر احساس می کنید که می خواهید معروف شوید...


در صورتی که احساس می کنید می خواهید معروف شوید شما یکی از خصوصیات کارآفرینان را دارید. ممکن است خودتان را برای داشتن چنین احساسی سرزنش کنید و ممکن است به خودتان بگویید که ای کاش چنین احساسی نداشتم! ممکن است فکر کنید علت این که چنین احساسی را دارید این است که فرد خودخواهی هستید. یا امکان دارد فکر کنید داشتن چنین احساسی به این دلیل است که شما از نظر روان شناسی مشکلات و کمبودهایی دارید و یا داشتید و حالا می خواهید با این روش این مشکلات و کمبودها را جبران کنید. اما حقیقت این است که اگر احساس می کنید که می خواهید معروف شوید به هیچ عنوان نباید خودتان را سرزنش کنید. بلکه در صورت داشتن چنین احساسی می توانید خودتان را به عنوان فردی که ویژگی هایی مشابه ویژگی های کارآفرینان دارد قلمداد کنید! در حقیقت این که احساس کنید از زندگیتان چیزی بیشتر از یک زندگی معمولی می خواهید و یا این که احساس کنید که می خواهید فرد معروفی شوید همگی از ویژگی هایی هستند که کارآفرینان دارند! بسیاری از کارآفرینان بسیار بزرگ از همان دوران جوانی و نوجوانی فکر می کردند که خاص هستند و بنابراین بر همین اساس برای زندگیشان برنامه ریزی می کرده اند. به عنوان مثال استیو جابز همیشه فکر می کرد که خاص است و همیشه احساس می کرد که از زندگیش چیزی بیشتر از یک زندگی معمولی می خواهد! بنابراین در صورتی که شما هم چنین احساسی دارید، خودتان را برای داشتن آن سرزنش نکنید!


11. اگر همیشه می خواستید رییس خودتان باشید...


از دیگر ویژگی های مهم کارآفرینان این است که آن ها همیشه دوست دارند تا رییس خودشان باشند. در صورتی که شما هم چنین ویژگی را دارید می توانید به خودتان بگویید که یکی دیگر از ویژگی های کارآفرینان را دارید! کارآفرینان موفق افرادی بودند که هرگز دوست نداشتند تا زیر دست یک مدیر کار کنند و همیشه احساس می کردند که خودشان دوست دارند تا رییس خودشان باشند و خودشان به خودشان دستور دهند. فردی که تصمیم می گیرد تبدیل به یک کارآفرین شود فردی است که باید به عنوان مدیر شرکت چندین کارمند داشته باشد و باید سعی کند تا جایی که می تواند بهترین عملکرد را به عنوان یک مدیر از خودش نشان دهد. بنابراین در صورتی که شما می خواهید به عنوان یک کارآفرین شروع به کار کنید نیاز دارید تا توانایی مدیر شدن و ریاست کردن را یاد بگیرید و بنابراین باید تصمیم بگیرید که به جای این که دیگران به شما دستور دهند این خودتان باشید که به دیگران دستور می دهید! به همین جهت است که افرادی که دوست دارند به جای این که رییس داشته باشند خودشان رییس دیگران باشند افرادی هستند که ویژگی های مهم یک کارآفرین را دارند و دوست ندارد تا کسی به آن ها دستور بدهد و در عوض دوست دارند تا به دیگران دستور بدهند! اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که همیشه فکر می کردید که می خواهید خودتان رییس خودتان باشید بدانید که یکی از ویژگی های کارآفرینان را دارید!


12. اگر علاقه دارید تا مستقل کار کنید...


این یکی از بارزترین ویژگی های کارآفرینان است که می خواهند مستقل کار کنند. تفاوت میان کارآفرینان و کارکنان عادی این است که کارآفرینان می خواهند مستقل کار کنند در صورتی که کارکنان عادی دوست دارند تا همیشه همراه با همکاران دیگر کار کنند. وقتی که شما به عنوان یک فردی که می خواهد یک تجارت جدید را تولید کند تصمیم می گیرید که یک کارآفرین باشید بهترین روش برایتان این است که مستقل کار کنید. بنابراین باید تمام تلاشتان را بکنید که به صورت مستقل کار انجام دهید و در این راه نباید از هیچ تلاشی دریغ کنید. تحقیقات نشان داده است که در میان کارمندانی که بعدها تبدیل به کارآفرینانی موفق شده اند، این نیاز برای کار کردن به صورت مستقل یکی از مهم ترین عوامل محرک آن ها به حساب می آمده است و کارآفرینان برای این که بتوانند مستقل کار کنند تجارت خودشان را رها کرده اند و سعی در ایجاد کردن یک تجارت جدید گرفته اند. بنابراین در صورتی که شما در شرکتی کار می کنید و کار کردن با همکارانی را که در رده خودتان هستید دوست ندارید و احساس می کنید دوست دارید تا به صورت مستقل برای خودتان کار کنید می توانید انتظار داشته باشید که یکی دیگر از ویژگی های یک کارآفرین موفق بودن را دارا می باشید.


13. اگر فکر می کنید شغل مورد نظر مرتبط با رشته شما وجود ندارد...


یکی از مهم ترین انگیزه هایی که کارآفرینان و افراد موفق برای رسیدن به موفقیت داشته اند این بود که در زمینه رشته آن ها شغل مناسب وجود نداشت و بنابراین آن ها مجبور می شدند تا شغل مناسب را خودشان بسازند! بنابراین در صورتی که شما احساس می کنید که شغل مناسب مرتبط با رشته مناسب شما وجود ندارد به جای این که ناامید شوید سعی کنید تا این شغل را خودتان ایجاد کنید! در صورتی که چنین احساسی دارید می توانید با اطمینان کامل به خودتان بگویید که این احساس شما شبیه به احساسی است که بسیاری از افراد کارآفرین دارند! بنابراین باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید برای خودتان انگیزه برای ایجاد کردن شغلی که مرتبط با رشته تان است ایجاد کنید. اشتباهی که بسیاری از افرادی که چنین احساسی دارند مرتکب می شوند این است که آن ها فکر می کنند که برای ایجاد کردن وضعیت مناسب باید صبر کنند و انتظار بکشند تا فرصت شغلی مناسب را بدست بیاورند و سپس به عنوان یک کارمند ساده در یک شرکتی که کارش مرتبط با رشته آن هاست مشغول به کار شوند. اما فرد موفق فردی است که به جای این که منتظر شود که فرصتی برایش فراهم شود تصمیم می گیرد که خودش چنین فرصتی را برای خودش ایجاد کند و به عنوان یک کارآفرین یک تجارت جدید را برای خودش بوجود بیاورد. به قول یکی از بزرگان:

"در صورتی که شانس در خانه شما را نزد، برای خودتان یک در بسازید!"


14. اگر از ریسک پذیری نمی ترسید...


یکی از بزرگترین و مهم ترین ویژگی هایی که افرادی که به عنوان کارآفرین موفق می شوند تا یک کارآفرینی را برای خودشان تولید کنند این است که آن ها سعی می کنند تا ریسک پذیر باشند. تمام متخصصانی که در این زمینه فعالیت می کنند بر این باورند که پارامتر ریسک پذیر بودن یکی از مهم ترین و کلیدی ترین پارامترهایی است که کارآفرینان باید داشته باشند. آن ها بر این باورند که کارآفرینانی که پاارمتر ریسک پذیری را ندارن در حقیقت اصلا کارآفرین نیستند و مفهوم کارآفرینی با مفهوم ریسک پذیر بودن و پذیرفتن خطراتی که ممکن است در این زمینه ایجاد شود گره خورده است. کار کارآفرینی کاری است که درست مانند پا گذاشتن به یک جاده کاملا خطرناک و ناآشنا دشوار است. این کار مانند آن است که شما قدم در یک راهی کاملا ناشناخته بگذارید که ممکن است خطرات زیادی در این راه شما را تهدید کند و بنابراین مهم ترین ویژگی که می تواند به شما کمک کند تا شجاعت لازم برای انجام دادن این کار را داشته باشید، ریسک پذیری است. تحقیقات نشان داده است که کارآفرینان بزرگ و موفق همه شان بدون استثنا پارامتر ریسک پذیری را به عنوان یکی از مهم ترین پارامترها و ویژگی های شخصیتی داشتند و همین ریسک پذیری باعث شده تا به موفقیت های زیادی برسند. بنابراین در صورتی که شما احساس می کنید که دوست دارید تا خطرات را بپذیرید و در انتخاب هایی که می کنید از پذیرفتن خطرات مختلفی که ممکن است بر سر راهتان قرار داشته باشد به هیچ عنوان هراسی ندارید بدانید که یکی از بهترین ویژگی های کارآفرینان را دارید و این ویژگی می تواند در راه رسیدن به موفقیت هایتان کمک های زیادی به شما بکند. کارآفرینان موفق از این بخش از زندگیشان که ریسک پذیری است استفاده می کنند و سعی می کنند تا خطرات بزرگ کارآفرین شدن را به جان بخرند، دل را به دریا بزنند و در مسیر پر فراز و نشیب موفقیت در زمینه کارآفرینی حرکت کنند.


15. اگر احساس می کنید که رفت و آمد روزانه به محل کارتان برایتان دشوار است...


در صورتی که فکر می کنید رفت و آمد به محل کارتان برایتان دشوار است یکی دیگر از ویژگی های کارآفرینان را دارید! بسیاری از کارآفرینانی که شرکت های بسیار بزرگ را تاسیس کرده اند همین مشکل شما را داشتند و فکر می کردند که زمان زیادی از وقتشان را باید صرف رفت و آمد کردن بکنند و بنابراین تصمیم می گرفتند تا در خانه بنشینند و تجارت خودشان را از خانه شروع کنند! نترسید از این که در خانه تجارت خودتان را شروع کنید به این دلیل که اکثر تجارت ها در اتاق های کوچک شروع شده اند. حتی بسیاری از تجارت های بزرگ جهانی که بعدها منجر به تبدیل شدن بنیان گذارانشان به بزرگترین کارآفرینان دنیا شده اند از پارکینگ خانه هایی بسیار کوچک کارشان را شروع کرده اند!

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    لینک دوستان
  • مشاوره تحصیلی و شغلی
  • اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • چاپ و انتشار کتاب
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • اخبار دانشجویی
  • وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی
  • پایان نامه
  • مفاهیم و اصول برندینگ
  • نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
  • روش های مهاجرت و گرفتن اقامت
  • طنین و طراوت، وبلاگ تخصصی سالمندان
  • دیجیتال مارکتینگ
  • هنرگرافیک و طراحی لوگو
  • تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی
  • کسب درآمد اینترنتی
  • تازه های صادرات و واردات
  • آموزش زبان، مکالمات و مکاتبات تجاری و بازرگانی
  • ایده های کارآفرینی و استارتاپ
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • روانشناسی مثبت
  • مجلات معتبر علمی
  • روان شناسی صنعتی و سازمانی
  • آرایشگری
  • خبر فوری
  • داروخانه معنوی
  • خبر های استخدامی تهران
  • آیا میدانستیدهای حقوقی
  • مد و فشن
  • زیبایی
  • ستارگان سینما
  • بازاریابی و فروش
  • ستارگان سینما
  • کارآفرینی
  • راهنمای نوین انواع تبلیغات
  • بهترین خانواده
  • پزشکی و سلامت
  • طنز و سرگرمی
  • اخبار و رسانه ها
  • هنر مدرن
  • سفر و توریسم
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 139
  • بازدید ماه : 288
  • بازدید سال : 2,331
  • بازدید کلی : 13,551