loading...

کارآفرینی

    5 ترفند برای اینکه شما به عنوان یک کارآفرین بتوانید بازدهی کارکنانتان را بالا ببرید!   یکی از مهم ترین عواملی که می تواند منجر به بالا رفتن کیفیت کار یک شرکت شود، این است که م

مسعود بازدید : 49 دوشنبه 03 شهریور 1399 زمان : 11:44 نظرات (0)

 

 

5 ترفند برای اینکه شما به عنوان یک کارآفرین بتوانید بازدهی کارکنانتان را بالا ببرید!

 

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند منجر به بالا رفتن کیفیت کار یک شرکت شود، این است که میزان بازدهی و کارایی کارکنان آن افزایش پیدا کند. در شرکت هایی که کارکنان آن به اصطلاح با جان و دل کار می کنند و حاضرند تا از صمیم قلب تمام تلاش خودشان را بکنند تا شرکت به نتیجه های مطلوب برسد؛ می توان انتظار داشت که رشد چشمگیری وجود داشته باشد. برعکس، در شرکت هایی که در آنها کارکنان آن گونه که باید و شاید کار نمی کنند و تنها فکر می کنند که باید وظیفه ای را برای شرکت انجام دهند نمی توان انتظار داشت که بازدهی شرکت زیاد باشد.

بنابراین یکی از المان های کلیدی بالا رفتن بازدهی یک شرکت و کارآفرینی این است که به کارکنان کمک کنید تا بازدهی بالایی داشته باشند. بنابراین کارآفرینان و مدیران شرکت باید به کارکنانشان یاد بدهند که بهترین و مناسب ترین شیوه را برای رسیدن به اهدافشان انتخاب کنند و به آنها کمک کنند تا بهترین استفاده را از توانایی های بالقوه ای که دارند بکنند. شما به عنوان کارآفرین و مدیر یک شرکت و تیم، وظیفه دارید تا کاری کنید که تیمتان در عین حال که راض هستند بیشترین بازدهی را داشته باشند. شما باید انتظاراتی را که از آنها دارید (و انتظاراتی که شرکتتان از آنها دارد) را برای آنها بیان کنید و سعی کنید کاری کنید که آنها تلاش کنند تا به سمت و سوی انتظارات این شرکت برسند. شما همچنین باید به آنها کمک کنید تا از تمام توانایی های درونی خودشان استفاده کنند تا به اهدافی که شما برایشان مشخص کرده اید برسند. بنابراین در صورتی که یکی از کارکنان این شرکت کارش را به درستی انجام ندهد، شما به عنوان فردی که رهبری و مدیریت این تیم را بر عهده دارد مسئول هستید و این شما هستید که باید پاسخگو باشید. بنابراین به عنوان مدیر یک شرکت و کارآفرینی مسئولیت سنگینی بر عهده شما می باشد که شما باید حتما با برنامه ریزی درست و انجام کارهایی که شما را به این سمت پیش می برد؛ از پس بار این مسئولیت سنگین بر بیایید.

در این پست قصد داریم تا 6 المان کلیدی را که به کارآفرینان کمک می کند تا چنین شرایطی را برای کارکنانشان ایجاد کنند به شما معرفی کنیم.

1) یک محیط کاری سالم ایجاد کنید.

اولین نکته ای که شما به عنوان یک کارآفرین باید به آن توجه داشته باشید این است که برای افرادی که می خواهند زیر دست شما کار کنند، یک محیط سالم کاری ایجاد کنید. وقتی که محیط کاری که شما ایجاد می کنید محیطی سالم باشد؛ می توانید انتظار داشته باشید که اولین قدم را به سوی بالا بردن بازدهی کارکنانتان در شرکت برداشته اید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان داده است که افرادی که در محیط کاری کاری سالم کار می کنند نسبت به افرادی که در محیط های ناسالم کار می کنند بازدهی بسیار بالاتری دارند. بنابراین وجود یک محیط کاری سالم پارامتری است که می تواند در میزان کلی بازدهی کاری و همچنین در میزان بهره وری کارکنان تاثیر زیادی داشته باشید.

البته پارامتر محیط کاری سالم پارامتری است که ممکن است در ابتدا به نظر شما خیلی کم تاثیر بیاید ولی حقیقت این است که این پارامتر آن طورها هم کم تاثیر نمی باشد. در حقیقت محیط کاری سالم می تواند هم بر روی چگونگی فکر کردن کارمندان در رابطه با شرکت و هم بر روی چگونگی احساسات آنها و نهایتا هم چگونگی عملکرد آنها و فرهنگ سازمانی و غیره اثر بگذارد.

شما برای اینکه بتوانید این محیط کاری را بهتر کنید، باید کار را در دو جنبه مختلف دنبال کنید:

- محیط سازمانی از نظر فیزیکی: مانند چگونگی چیدمان اجزای اتاق کار آنها و همچنین توجه کردن به راحتی آنها و میزان خنک بودن و یا گرم بودن هوا و غیره.

- محیط سازمانی از نظر روانی: مانند چگونگی برخورد با کارکنان و ایجاد کردن یک جو دوستانه برای آنها و انجام دادن کارهایی که منجر شود که آنها احساس آرامش داشته باشند.

2) در جنبه های مختلف از آنها نظرخواهی کنید.

توجه کردن به نظراتی که آنها نسبت به شما و محیط کار دارند نیز یکی از عوامل مهمی است که شما باید به آن توجه داشته باشید. شما برای اینکه بتوانید یک محیط مناسبی را برای آنها ایجاد کنید بهتر است که در ابتدا نظراتی را که در رابطه با شما دارند مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال فرض کنید که نور کافی در اتاقی که عده ای از کارکنان در آن کار می کنند وجود ندارد. در صورتی که شما به روش های مختلف از این کارکنان نظرخواهی کنید خواهید فهمید که چنین مشکلی وجود دارد و سپس می توانید به سرعت در پی حل کردن این مشکل بر بیاید و اتاق آنها را تغییر دهید و یا اینکه فکری برای بیشتر کردن نور محیط بکنید. توجه کردن به این مورد و مواردی مانند این بستگی به این دارد که شما به عنوان یک کارآفرین و به عنوان فردی که خودش را نسبت به کارکنانش مدیر می داند؛ بدانید که کارکنانتان از چه چیزهایی راضی هستند و چه چیزهایی آنها را ناراحت می کند. بنابراین شما باید حتما هر چند وقت یک بار نظرسنجی هایی را انجام دهید که در این نظرسنجی ها از آنها بخواهید که در رابطه با شما و چگونگی مدیریتتان نظر بدهند. توجه کردن به این نظرات آنها بسیار اهمیت دارد به این دلیل که کارآفرینانی که به هنگام کار اصلا توجهی به نظرات کارکنانشان نمی کنند نمی توانند به خوبی با آنها ارتباط برقرار کنند. فراموش نکنید که به هنگام نظرسنجی کردن از آن ها، حتما سوالات خاصی را که جواب های واضحی دارند از آنها بپرسید و پاسخ های این سوالات را مورد توجه قرار دهید.

اکثر کارآفرینان و مدیران سازمان ها و شرکت ها فکر می کنند که نیازی به انجام دادن چنین نظرسنجی هایی نمی باشد و کارکنان حتما هر چیزی را که می خواهند خودشان خواهند پرسید. این موضوع اشتباه است و در صورتی که شما از آنها نظرخواهی کنید علاوه بر اینکه به شما نشان می دهد که آنها چه می خواهند؛ به آنها هم نشان می دهد که شما افرادی هستید که به فکر آنها هستید و آنها را دوست دارید و این موضوع منجر می شود که یک محیط سالم کاری برای آنها ایجاد شود.

3) سعی کنید به گروه های کوچک اختیارات و آزادی عمل بیشتری بدهید.

تحقیقات نشان داده است که مدیرانی که در تیم هایشان به کارکنانشان که به صورت تیم های کوچک فعالیت می کنند آزادی عمل بیشتری می دهند نسبت به مدیرانی که می خواهند کار را خودشان بر عهده بگیرند و شرکت را به شیوه ریز-مدیریتی (Micro management) اداره کنند موفق تر هستند. بنابراین یکی از روش هایی که شما می توانید بازدهی کار را بالا ببرید این است که به تیم های کوچک آزادی عمل بیشتری بدهید و به جای اینکه برای بررسی کردن شیوه عملکرد این تیم ها سعی کنید تا بر روی تک تک آنها ریز شوید و کار تک تک اعضای این تیم را درنظر بگیرید؛ سعی کنید تا بگذارید تا این تیم خودش مسئولیت کارهای خودش را بر عهده بگیرد و فکر نکنید که حتما برای اینکه این تیم در کارش موفق شود نیاز است که شما به عنوان مدیر در کار تک تک اعضا دخالت کنید.

انجام دادن این کار باعث می شود که این تیم احساس می کنند که شما خودتان فردی هستید که به کار گروهی اهمیت می دهید و از همه مهم تر اینکه آنها به شما اعتماد می کنند و فکر می کنند که شما هم به عنوان مدیر به آنها اعتماد می کنید و کاری می کنید که آنها مسئولیت بخشی از کارهایشان را خودشان بر عهده بگیرند. بنابراین بهتر است که در کار آنها دخالت کمتری داشته باشید و به آنها آزادی عمل بیشتری بدهید.

4) برای کارکنانی که خوب کار می کنند پاداش هایی تعیین کنید (تا انگیزه پیدا کنند)

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید به این روش بازدهی کاری اعضای تیمتان را بالا ببرید این است که به آنها انگیزه بدهید. تحقیقات نشان داده اند که مدیرانی که برای کار کردن به اعضای تیمشان انگیزه می دهند نسبت به مدیرانی که این کار را انجام نمی دهند موفق تر می باشند. به عنوان مثال یکی از تحقیقاتی که در این رابطه در سال 2018 در کشور انگلستان انجام گرفت نشان داد که مدیرانی که به کارکنانشان برای کار کردن انگیزه داده بودند باعث شده بودند که میزان کارایی کارکنانشان به میزان 85 درصد افزایش پیدا کند!

برای اینکه بتوانید به کارکنانتان انگیزه لازم برای کار کردن را بدهید روش های مختلفی وجود دارد که شما به عنوان کارآفرین و مدیر شرکت می توانید انجام دهید. از جمله این روش ها این است که شما می توانید به آنها وعده های پاداش های مختلف را بدهید به عنوان مثال می توانید به آنها وعده دهید که در صورتی که کارمند خوبی باشند و کارشان را به خوبی انجام دهند پاداش های زیر را دریافت می کنند:

- بعد از ظهرهای تعطیل

- افزایش حقوق ماهیانه

- افزایش زمان مرخصی

- دعوت به نهار و یا شام رایگان

- و پاداش هایی مانند آن.

بنابراین وقتی که شما به عنوان یک مدیر بتوانید به این افراد چنین وعده هایی بدهید می توانید انتظار داشته باشید که آنها برای اینکه به این پاداش ها برسند بهتر کار کنند. این موضوع می تواند انگیزه مناسبی برای آنها باشد که بهتر از گذشته کار کنند.

5) کارهای خوب کارکنان را تشویق کنید.

"تشویق" کردن یکی از مهم ترین نکته هایی است که افرادی که می خواهند به عنوان مدیر یک شرکت کار کنند باید درنظر داشته باشند. در صورتی که شما کار خوب کارکنان را تشویق نکنید این موضوع می تواند منجر به گذاشتن اثرات منفی بر روی آنها بشود. در عوض، در صورتی که شما کار خوب آنها را مورد تشویق قرار دهید می توانید انتظار داشته باشید که بازدهی آنها حتی افزایش هم پیدا کند.

بنابراین به مدیران شرکت ها و کارآفرین ها توصیه می شود که حتما کار کارکنانشان را (در صورتی که دارای کیفیت بالایی بود و آنها راضی بودند) تشویق کنند تا به این شیوه هم روحیه آنها را بهتر کند و هم کاری کنند که آنها احساس کنند که این کارآفرینان و مدیران قدرشان را می دانند. در صورتی که شما به عنوان مدیر یک شرکت کار خوب آنها را تشویق نکنید، ممکن است آنها از انجام دادن ادامه کار دلسرد شوند.

یکی از بهترین شیوه های تشویق کردن کارکنان این است که شما به عنوان مدیر یک شرکت، به صورت عمومی (در مقابل بقیه اعضای این شرکت) از کارهایی که این افراد می کنند قدردانی کنید. این کار منجر می شود که احساس اعتماد به نفس این کارکنان بیشتر شود و آنها بیشتر احساس کنند که از آنها تشویق به عمل آمده است بنابراین کارشان را بهتر انجام دهند. این کار باعث می شود که شرکت به صورت پایدار رشد پیدا می کند و میزان اثربخشی آن افزایش پیدا خواهد کرد.

نتیجه این که...

همانطور که دیدید، برای اینکه کاری کنید که میزان بازدهی کارکنانتان افزایش پیدا کند باید از شیوه های مختلفی استفاده کنید. شما به عنوان یک رهبر سازمانی وظیفه دارید تا این شیوه ها را بکار ببرید و بازدهی اعضای تیمتان را بیشتر کنید. در نهایت فراموش نکنید که موضوع بالا رفتن بازدهی کارکنان موضوعی نیست که به این سادگی اتفاق بیفتد و شما به عنوان رهبر وظیفه دارید همیشه در این جهت کار کنید تا به افرادی که زیر دستتان کار می کنند کمک کنید تا تبدیل به افرادی خلاق تر شوند که دارای بازدهی عملی بیشتری می باشند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    لینک دوستان
  • مشاوره تحصیلی و شغلی
  • اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • چاپ و انتشار کتاب
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • اخبار دانشجویی
  • وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی
  • پایان نامه
  • مفاهیم و اصول برندینگ
  • نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
  • روش های مهاجرت و گرفتن اقامت
  • طنین و طراوت، وبلاگ تخصصی سالمندان
  • دیجیتال مارکتینگ
  • هنرگرافیک و طراحی لوگو
  • تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی
  • کسب درآمد اینترنتی
  • تازه های صادرات و واردات
  • آموزش زبان، مکالمات و مکاتبات تجاری و بازرگانی
  • ایده های کارآفرینی و استارتاپ
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • روانشناسی مثبت
  • مجلات معتبر علمی
  • روان شناسی صنعتی و سازمانی
  • آرایشگری
  • خبر فوری
  • داروخانه معنوی
  • خبر های استخدامی تهران
  • آیا میدانستیدهای حقوقی
  • مد و فشن
  • زیبایی
  • ستارگان سینما
  • بازاریابی و فروش
  • ستارگان سینما
  • کارآفرینی
  • راهنمای نوین انواع تبلیغات
  • بهترین خانواده
  • پزشکی و سلامت
  • طنز و سرگرمی
  • اخبار و رسانه ها
  • هنر مدرن
  • سفر و توریسم
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 57
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 144
  • بازدید ماه : 293
  • بازدید سال : 2,336
  • بازدید کلی : 13,556