loading...

کارآفرینی

مسعود بازدید : 49 پنجشنبه 19 تیر 1399 زمان : 12:23 نظرات (0)

12 شیوه ای که مشاوره کارآفرینی باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شما می شود (بخش اول)

 

در دنیای امروز، کارآفرینان باید برای این که در کارشان موفق شوند خیلی شجاع باشند. آنها باید قدرت این را داشته باشند که کنترل سرنوشت خودشان و شرکتشان را بر عهده بگیرند. آنها باید تمام همت خودشان را بکارگیرند تا بتوانند برای خودشان شرایطی را ایجاد کنند که بتوانند در کارشان موفق شوند. بنابراین آنها نیاز به داشتن این پارامتر دارند:

"اعتماد به نفس"

وقتی که شما بخواهید کاری را انجام دهید، در صورتی که اعتماد به نفس لازم را نسبت به انجام دادن این کار داشته باشید؛ می توانید کار را با کیفیت بهتری انجام دهید. این در صورتی است که هنگامی که اعتماد به نفس لازم را نداشته باشید؛ نمی توانید کاری را که می خواهید انجام دهید به صورت باکیفیت انجام دهید. بنابراین داشتن اعتماد به نفس یکی از مهم ترین پارامترهایی است که افرادی که می خواهند کار کارآفرینی را انجام دهند باید داشته باشند. اعتماد به نفس حقیقی و واقعی داشتن (که در مقابل اعتماد به نفس کاذب قرار می گیرد) به کارآفرینان کمک می کند تا بهتر از گذشته کارشان را انجام دهند و کیفیت انجام کارشان بهتر شود. این در صورتی است که اعتماد به نفس کاذب نه تنها چنین اثراتی را ندارد؛ بلکه می تواند منجر به نابود شدن بسیاری از خصوصیات دیگر انسان ها شود و در نتیجه کارآفرینانی که اعتماد به نفس کاذب دارند، علاوه بر این که از پس کارهایی که می خواهند انجام دهند بر نمی آیند؛ بلکه دچار مشکلات جدی هم می شوند که این مشکلات به شخصیت کلی آنها به عنوان یک انسان ضرر می رساند و باعث می شود که از ادامه کار کارآفرینی منصرف شوند اما در صورتی که اعتماد به نفس حقیقی وجود داشته باشد؛ نه تنها چنین اتفاقی نمی افتد، بلکه داشتن این اعتماد به نفس باعث می شود که کارآفرینان بسیار موفق تر از کارآفرینان دیگر عمل کنند.

یکی از مزیت های عمده مشاوره کارآفرینی این است که به کارآفرینان کمک می کند تا اعتماد به نفس پیدا کنند. وقتی که شما پیش مشاوره کارآفرینی می روید، می توانید اعتماد به نفس زیادی پیدا کنید که این اعتماد به نفس می تواند به شما کمک کند تا کارهایتان را بهتر از گذشته (و بهتر از زمانی که از شروع کردن کارها می ترسیدید و به هیچ عنوان اعتماد به نفس نداشتید) انجام دهید. هنگامی که صحبت از اعتماد به نفس می شود، یک نکته اساسی و مهم در ذهنمان ایجاد می شود و آن هم این است که افرادی که اعتماد به نفس حقیقی دارند همیشه نسبت به افرادی که اعتماد به نفس ندارند بهتر زندگی می کنند و این موضوع در زمینه کاری هم جلوه و نمود خودش را می کند و افرادی که در زمینه کاری اعتماد به نفس بالایی دارند نسبت به افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند از موفقیت بیشتری برخوردار هستند و همچنین افرادی که دارای میزان بالاتری از اعتماد به نفس هستند؛ افرادی را که اعتماد به نفس پایین تری دارند تشویق می کنند و کاری می کنند تا آنها نیز دارای اعتماد به نفس بالاتری شوند. به این دلیل که وقتی که فردی اعتماد به نفس حقیقی داشته باشد می تواند دیگران را نیز به گونه ای تحت تاثیر قرار دهد که آنها نیز اعتماد به نفس بالایی داشته باشند بنابراین کارآفرینی که اعتماد به نفس بالایی دارد می تواند کارکنان دیگر را در این زمینه تحت تاثیر قرار دهد و باعث شود که این کارکنان هم اعتماد به نفس بالایی پیدا کنند بنابراین به این روش می تواند باعث شود که کیفیت کاری شرکتی که این کارآفرین آن را تاسیس کرده است بالاتر برود.

هنری فورد (Henry Ford) که یکی از کارآفرینان بزرگ تاریخ دنیاست، بر این عقیده بوده است که:

"اگر فکر کنید که می توانید کاری را انجام دهید، به این معنی است که حقیقتا حق با شماست و می توانید آن کار را انجام دهید. همچنین در صورتی که فکر می کنید که نمی توانید کاری را انجام دهید، باز هم به این معنی است که حقیقتا نمی توانید این کار را انجام دهید و حق با شماست. در هر دو صورت، یعنی چه زمانی که فکر کنید که می توانید و چه زمانی که فکر کنید که نمی توانید؛ حق با شماست!"

هنری فورد در این جا به این نکته اشاره می کند که انرژی روحی و روانی انسان می تواند تاثیر بسیار مهمی بر روی توانایی او برای موفق شدن در کار بگذارد. البته تحقیقات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارند که این حرف او را ثابت می کنند. به عنوان مثال، تحقیقاتی که در دانشگاه ملبورن صورت گرفته است نشان داده است که در شرکت های مختلف در ناحیه ای که این تحقیقات در آن انجام گرفته است، کارکنانی که نسبت به خودشان اعتماد به نفس بیشتری داشتند نسبت به کارکنانی که اعتماد به نفس کمتری داشتند زودتر ارتقا گرفتند.

بنابراین همانطور که اشاره شد، داشتن اعتماد به نفس موضوعی است که برای کارکنان اهمیت بسیار زیادی دارد. شما به عنوان یک کارآفرین برای این که بتوانید در کارتان موفق تر شوید؛ باید کاری کنید که میزان اعتماد به نفستان افزایش پیدا کند. برای این که اعتماد به نفس خودتان را افزایش دهید؛ بهترین کار این است که به جلسات مشاوره کارآفرینی بروید. مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا میزان اعتماد به نفس خودتان را افزایش دهید. در صورتی که بتوانید مشاوره کارآفرینی برای خودتان داشته باشید می توانید کاری کنید که میزان اعتماد به نفستان تقویت شود به گونه ای که بتوانید راحت تر از گذشته به کار کارآفرینی بپردازید. اما در صورتی که اعتماد به نفس مناسبی نداشته باشید نمی توانید انتظار داشته باشید که کارتان به راحتی حل شود. بنابراین داشتن اعتماد به نفس یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما باید حتما برای این که بتوانید این اعتماد به نفس را در خودتان تقویت کنید، انجام دهید. در این پست قصد داریم تا 12روشی را که مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا اعتماد به نفستان را تقویت کنید نشان دهیم:

1) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا از درون احساس راحت تری داشته باشید

همانطور که می دانید، یکی از مهم ترین پیامدهای داشتن اعتماد به نفس بالا، این است که شما احساس خوشحالی می کنید. این موضوع به این دلیل است که برای این که به آن چه که می کنید اعتماد داشته باشید؛ بهترین روش این است که از کسی که هستید خوشحال باشید. بنابراین می توان این گونه نتیجه گرفت که در صورتی که بخواهید در کارتان اعتماد به نفس بالایی داشته باشید؛ باید حتما خوشحال باشید و شرط لازم و کافی برای خوشحال بودن این است که اعتماد به نفس بالایی داشته باشید.

افرادی که اعتماد به نفس زیادی دارند این احساس اعتماد به نفس خودشان را از احساس رضایتی که از خودشان دارند و همچنین این احساس ایمنی و خوشحال بودن و راضی بودن از دستاوردهایی که بدست آورده اند دریافت می کنند. البته ممکن است افراد دیگر در این زمینه به گونه دیگری درباره این افراد فکر کنند ولی این افراد با اعتماد به نفس اصلا برایشان مهم نیست که دیگران چگونه فکر می کنند چون آنها فکر می کنند که فکر دیگران ارزشی ندارد و آنها به خوبی (و یا به بدی!) که دیگران می گویند و فکر می کنند نیستند!

وقتی که شما مشاوره کارآفرینی می کنید، به شما کمک می شود که این احساس راحتی را بدست آورید که این احساس به نوبه خود به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس بیشتری و بهتری پیدا کنید.

 

2) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند که خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

یکی دیگر از روش هایی که مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا اعتماد به نفستان را افزایش دهید از این طریق است که با مشاوره کارآفرینی شما این توانایی را پیدا خواهید کرد که خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. مقایسه کردن خودتان با دیگران باعث می ود که شما اعتماد به نفس کمتری پیدا کنید و بسیاری از توانایی های ذهنی شما ممکن است محدود شود. افرادی که دارای اعتماد به نفس بالاتری هستند، زمان زیادی را برای این که دیگران را بررسی کنند و آنها را قضاوت کنند و سعی کنند تا خودشان را با ایشان مقایسه کنند تلف نمی کنند. این افراد نگران این نیستند که به این فکر کنند که دیگران چگونه اند و یا این که چه تفاوت هایی با آنها دارند و چه کمبودهایی نسبت به آنها دارند و غیره و غیره. بلکه این افراد تنها سعی می کنند تا خودشان را با خودشان مقایسه کنند و جز خودشان کسی را با خودشان مقایسه نکنند. مشاور کارآفرینی به شما آموزش می دهد که مقایسه کردن خودتان با دیگران کار اشتباهی است که شما نباید این کار را انجام دهید بنابراین بهتر است برای این که کار بازاریابی را بهتر انجام دهید؛ موضوع مقایسه کردن با دیگران را به طور کلی فراموش کنید.

3) مشاوره کارآفرینی به شما یاد می دهد که هرگز نگویید "بلی" مگر این که حقیقتا نسبت به انجام کاری راغب باشید

یکی از نکته های مهمی که کارآفرینان باید به آن توجه داشته باشند این است که آنها باید توانایی "نه" گفتن را یاد بگیرند. این توانایی خیلی اهمیت دارد به این دلیل که به عنوان فرد کارآفرین، شما همیشه در معرض تصمیم گیری هایی قرار می گیرید که برای این که بخواهید این تصمیم گیری ها برای شما نتیجه های خوبی داشته باشند؛ در بسیاری از موارد باید این توانایی را داشته باشید که "نه" بگویید. تحقیقاتی که در دانشگاه کالیفرنیا در این زمینه انجام شده است نشان داده است که آن دسته از کارآفرینانی که توانایی "نه" گفتن را دارند؛ احتمال کمتری دارد که به مشکلاتی از قبیل استرس و غیره دچار شوند و در این صورت است که کارآفرینانی که توانایی "نه" گفتن و رد کردن پیشنهاداتی که به آنها می شود را ندارند، احتمال بیشتری دارد که به مشکلاتی مانند استرس و مشکلاتی از این قبیل دچار شوند.

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا این توانایی را در خودتان افزایش دهید. شما به عنوان یک کارآفرین ممکن است با مواردی روبرو شوید که در این موارد از شما خواسته شود تا تصمیمات مهمی را در رابطه با سرنوشت شرکتتان بگیرید که ممکن است این تصمیمات به قدری برای شما سرنوشت ساز باشد که در صورتی که نتوانید به این تصمیمات نه بگویید؛ به طور کلی تجارتتان نابود شود! در صورتی که شما بتوانید به راحتی یک "نه" به چنین پیشنهاداتی بگویید؛ در این صورت می توانید تجارت خودتان را نجات دهید. بنابراین مشاوره کارآفرینی با یاد دادن توانایی "نه" گفتن به شما، باعث می شود که اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید. افرادی که اعتماد به نفس زیادی دارند، می دانند که مهارت "نه" گفتن یک مهارتی است که تمام افراد سالم باید داشته باشند و این افراد باید به اندازه کافی حرمت نفس داشته باشند که "نه" های خودشان را به راحتی برای طرف مقابل مشخص کنند. این گونه افراد با اعتماد به نفس کافی "نه" می گویند به این دلیل که می دانند که نه گفتن به پیشنهاداتی که به ضررشان است منجر می شود که این موقعیت را داشته باشند که بتوانند به شکل موفقیت آمیزی آینده خودشان را تضمین کنند.

مسعود بازدید : 37 پنجشنبه 19 تیر 1399 زمان : 11:46 نظرات (0)

9 کلمه و عبارتی که مشاوران کارآفرینی برای بالا بردن کیفیت ارتباطاتی شما به شما پیشنهاد نمی کنند

 

کارآفرین بودن موضوعی است که نیاز به داشتن مهارت و تجربه کافی دارد. افرادی که کارآفرین هستند، باید به اندازه کافی تجربه و مهارت داشته باشند که بتوانند کار کارآفرینی را انجام دهند. بنابراین در صورتی که شما می خواهید این مسئولیت را برعهده بگیرید؛ باید به اندازه کافی برای آن آمادگی داشته باشید. یکی از موثرترین روش هایی که می توانید برای کارآفرین شدن آماده باشید؛ این است که روابطتان را باکیفیت تر کنید. شما در صورتی که بتوانید با دیگران روابط باکیفیت تری داشته باشید؛ می توانید بر میزان اعتبار کارتان بیفزایید و کاری کنید که به عنوان یک کارآفرین، کیفیت کارتان بهتر شود.

داشتن روابط درست و مناسب برای کارآفرینان اهمیت ویژه ای دارد. کارآفرینان موفق همگی افرادی بوده اند که روابط درست و سالمی با دیگران داشته اند و توانسته اند تا به راحتی حرفشان را به دیگران بگویند. این در صورتی است که افرادی که می خواسته اند کارآفرین شوند ولی روابط مناسبی نمی توانستند با دیگران برقرار کنند؛ افرادی بوده اند که در کارشان شدیدا شکست خورده اند. به این دلیل که کارآفرین بودن بدون داشتن روابط مناسب کار به جایی نمی برد.

شما از همان لحظه اولی که می خواهید به عنوان یک کارآفرین در زندگی نقش بازی کنید، باید با افراد مختلفی رابطه های کاری داشته باشد (به عنوان مثال سرمایه گذاران، مشتریان، کارکنان و غیره) و در صورتی که اصول این نوع ارتباطات را ندانید؛ نمی توانید در این کار فرد موفقی شوید.

در این جاست که "مشاوره کارآفرینی" به شما کمک می کند. مشاوره کارآفرینی مهارت هایی را که شما به طور کلی به عنوان یک کارآفرین به داشتنشان نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید با استفاده از مشاوره کارآفرینی بررسی کنید که برای این که یک کارآفرین خوب شوید نیاز به چه کارهایی دارید. در زمینه ایجاد روابط هم مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا روابطی منطقی و پرفایده با دیگران داشته باشید که به شما کمک می کند تا کیفیت کارآفرینیتان را ارتقا دهید. یکی از مهم ترین جنبه های ایجاد کردن یک روابط مناسب با دیگران (که مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا این روابط را به شکل باکیفیت داشته باشید) توانایی صحبت کردن است. توانایی صحبت کردن موضوعی بسیار مهم است و شما به عنوان یک کارآفرین باید حتما این توانایی را داشته باشید. شما باید بدانید که با دیگران به عنوان یک کارآفرین صحبت می کنید و بنابراین باید اصول این کار را بدانید. در صورتی که شما ندانید که با همکارانتان چگونه صحبت کنید این موضوع می تواند ضررهای بسیار عمیق و جبران ناپذیری  را به شما وارد کند. بنابراین شما باید توانایی چگونه صحبت کردن با آنها را به خوبی بیاموزید. وقتی که شما برای صحبت کردن با این افراد از کلمات مناسب استفاده کنید و عبارت های مناسب بکار ببرید؛ این کار منجر می شود که رابطه میان شما و آنها بهتر شود و آنها به شما اعتماد بیشتری کنند و همین موضوع باعث می شود که بازدهی کار آنها بیشتر شود و در نتیجه شرکت شما پیشرفت بیشتری پیدا کند. برعکس، در صورتی که شما نتوانید با آنها به خوبی حرف بزنید؛ امکان این که اعتمادی که آنها به شما دارند کمتر شود خیلی افزایش پیدا می کند بنابراین  کیفیت کار تجارت شما پایین می آید. بنابراین این که در محیط کار از چه الفاظ و کلماتی استفاده کنید یکی از پارامترهای مهم و تاثیرگذار بر کار شماست که می تواند در بالا یا پایین بردن کیفیت کارآفرینی شما نقش تعیین کننده و کلیدی داشته باشد و می تواند در موفق شدن  و یا شکست خوردن تجارت شما نقش کلیدی داشته باشد.

مشاوره کارآفرینی در این زمینه به شما کمک های ارزشمندی می کند. مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا کلمات مناسبی را مورد استفاده قرار دهید و چگونگی درست برخورد کردن و حرف زدن درست با کارکنان را در محیط کار داشته باشید. در این پست قصد داریم تا 9 کلمه و عبارتی را که مشاوره کارآفرینی به شما پیشنهاد می گوید در محیط کار از این کلمات و عبارات استفاده نکنید بیان کنیم:

9 کلمه و عبارتی که نباید در محیط کار آنها را بکار ببرید کدامند؟

1) "راستش..."

مشاوران کارآفرینی بکار بردن این واژه را به شما توصیه نمی کنند. به این دلیل که وقتی که این واژه را بکار می برید؛ مانند این است که انگار دارید دیگران را اصلاح می کنید.

2) "اما...."

 این کلمه نیز بار معنوی مانند کلمه قبلی دارد. مانند این است که شما می خواهید دیگران را اصلاح کنید و انتقادی به آنها بکنید. بنابراین مشاوران کارآفرینی پیشنهاد می کنند که از این واژه استفاده نکنید.

3) "به گمان من..."

این هم یکی دیگر از عبارت هایی است که نشان می دهد که شما به همه چیز شک و گمان دارید در صورتی که این طور نیست... چون فرهنگ سازمانی و تمام قوانین و مقررات سازمانی مشخص است و بنابراین گفتن به گمان من، باعث ایجاد شبهه می شود. از این رو از بکار بردن کلمه "به گمان من" دوری جویید به این دلیل که بکار بردن این کلمه به هیچ عنوان به نفع شما نیست و باعث می شود که یک شک جدی به تمام ارزش های شرکت حتی برای خود شما هم ایجاد شود.

4) "....کار را به هم می ریزد"

این هم یکی از عبارت هایی است که به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی نباید بکار ببرید. به این دلیل که این کلمه بار منفی برای شما ایجاد می کند و بنابراین این انرژی منفی به دیگران هم انتقال پیدا می کند.

5) "رفیق..."

به کار بردن این عبارت برای شما خیلی عامیانه است. شما وقتی که در محیط کار هستید و مخصوصا زمانی که کارآفرین هستید بهتر است که با دیگران با احترام بیشتری صحبت کنید و از این شیوه صحبت کرد عامیانه پرهیز داشته باشید.

6) "تقصیر"

به طور کلی از بکار بردن این کلمه تحت هر شرایطی دوری کنید. به این دلیل که این کلمه باعث می شود که همه فکر کنند که شما می خواهید اشتباهات را بر گردن یک نفر بیندازید و به همین دلیل هم اعتمادشان را نسبت به شما از دست می دهند. بنابراین فراموش نکنید که به طور کلی تقصیری وجود ندارد و در صورتی که اوضاع در شرکت بر وقف مراد پیش نرفت، سعی نکنید که فردی را پیدا کنید که برای این فرد تقصیری ایجاد کنید به این دلیل که در چنین حالتی شما هم خودتان انرژی منفی پیدا می کنید و هم دیگران.

7) "لعنتی"

از بکاربردن کلماتی مانند این کلمه شدیدا خودداری کنید! به این دلیل که این کلمه ها به شدت انرژی منفی ایجاد می کنند و بنابراین همکاران شما هم تحت تاثیر این انرژی منفی پیدا می کنند. این حرف همچنین منجر به متشنج شدن جو می شود که اصلا به نفع شما نیست.

8) "باید صادقانه بگویم که..."

در صورتی که از این کلمه استفاده می کنید؛ اشتباه می کنید. به این دلیل که باید حرف زدن شما به گونه ای باشد که همیشه حرفی را که می خواهید بزنید؛ همان چیزی باشد که در ذهنتان است. بنابراین دیگر نباید نیازی به این داشته باشید که بگویید: صداقانه ..... چون تمام حرف هایی که شما می زنید باید صادقانه باشند. این شیوه حرف زدن باعث می شود که کم کم از اعتماد کارکنان به شما کاسته شود و آنها فکر کنند که احتمالا برخی از حرف های شما صادقانه نیست!!!

9) "این شخص..."

سعی کنید از "این شخص" کمتر استفاده کنید و بیشتر کارکنان را با نام های خودشان بخوانید. این کار باعث می شود افرادی که زمان می گذارند و به شما گوش می دهند کمتر می شود.

مسعود بازدید : 36 چهارشنبه 18 تیر 1399 زمان : 16:11 نظرات (0)

 

5 درسی که مشاوره کارآفرینی به کارآفرینان جوان می دهد

 

این روزها، کارآفرین بودن نیازمند این است که شما برای خودتان یک مجموعه ویژگی های منحصر به فرد داشته باشید. کارآفرین بودن با این که کار آسانی نیست؛ ولی در عین حال در صورتی که به توصیه های مشاوران گوش کنید و سعی کنید تا به این توصیه ها عمل کنید، می توانید انتظار داشته باشید که این کار برایتان آسان شود. در این راه، گرفتن مشاوره هایی در زمینه کارآفرینی به شما کمک شایانی می کند. شما به عنوان کارآفرین در صورتی که به شرکت هایی که کارشان مشاوره در زمینه کارآفرینی است مراجعه کنید؛ احتمال زیادی دارد که در کارتان موفق شوید. در این پست قصد داریم تا 5 تا از ویژگی هایی که شما بعد از رفتن به شرکت های مشاوره کارآفرینی و مشورت کردن با آنها فرا خواهید گرفت را به شما ارایه کنیم:

1) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا روحیه کار تیمیتان را قوی تر کنید

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که افراد کارآفرین باید داشته باشند این است که باید روحیه کار تیمیشان را قوی کنند. انجام کارآفرینی یک کار گروهی است و بنابراین شما برای این که از عهده این کار گروهی برآیید؛ باید روحیه کار تیمیتان را قوی کنید. هیچ کس نمی تواند ادعا کند که بدون این که کار گروهی را در خودش تقویت کند، یک کارآفرین موفق شود. شما برای این که کیفیت توانایی کارآفرین بودن را در خودتان تقویت کنید، باید حتما کار گروهی را انجام دهید و سعی کنید تا توانایی هایتان را برای داشتن کار گروهی افزایش دهید. به عنوان یک مثال بسیار بارز در این رابطه، می توان به شرکت "آمازون" اشاره کرد. این شرکت که بوسیله جف بزوس ایجاد شده است برپایه کار گروهی قرار دارد. لحظه ای فکر کنید که جف بزوس اصلا کار گروهی نمی کرد و به طور کلی فردی گوشه گیر و منزوی بود که نمی توانست کار گروهی انجام دهد. در این صورت او هرگز نمی توانست یک شرکتی را با چنین عظمتی ایجاد کند. بنابراین انجام دادن کار گروهی یکی از لازمه های ایجاد یک شرکت است و این که شما توانایی انجام کار به صورت گروهی را داشته باشید هم یکی از موارد بسیار لازم برای کارآفرین بودن می باشد. مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا این توانایی را در خودتان افزایش دهید.

2) مشاوره کارآفرینی به شما یاد می دهد که در عین حال که به سختی کار می کنید، ساعت هایی هم به استراحتتان اختصاص دهید

یکی دیگر از درس هایی که مشاوره کارآفرینی به شما می دهد این است که یاد بگیرید که همیشه در کنار این که به سختی کار می کنید، برای خودتان ساعت هایی هم استراحت قرار دهید. این موضوع خیلی اهمیت دارد به این دلیل که شما نمی توانید از خودتان انتظار داشته باشید که مانند یک ماشین کار کنید و نیازی به استراحت نداشته باشید. این موضوع کاملا غلط است و شما باید برای این که در کارتان موفق شوید، در کنار سخت کوش بودن، استراحت هم بکنید و به خودتان استراحت دهید تا بازدهی کارتان بهتر و بیشتر شود. البته همان طور که اشاره شد، هرگز نمی توانید بدون این که زحمت زیادی بکشید و سخت تلاش کنید به پیروزی برسید و باید برای رسیدن به موفقیت (مخصوصا در صورتی که به دنبال موفقیت های بزرگ هستید) سخت تلاش کنید. البته این سخت تلاش کردن باید در کنار استراحت کردن باشد و در صورتی که شما بخواهید تمام ساعت هایتان را صرف این تلاش کردن بکنید و به استراحتتان توجهی نداشته باشید؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که در کارتان پیروز شوید. مشاوره کارآفرینی این درس را به شما می دهد که شما در کنار تلاش کردن به خوابیدن، خوردن، استراحت کردن و انجام دادن کارهایی که دوستشان دارید هم نیاز دارید و همچنین برای این که در کارتان موفق شوید باید روابط خودتان را هم به صورت سالم نگه دارید.

3) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا بر روی موارد مهم تمرکز کنید

یکی دیگر از درس هایی که مشاوره کارآفرینی به شما می دهد این است که بر روی نکته های مهم در کارتان توجه کنید. شما وقتی که به شرکت هایی که در آنها مشاوره کارآفرینی ارایه می شوند می روید؛ این موضوع را یاد خواهید گرفت که برای این که در کارتان پیروز شوید باید بتوانید بر روی نکته ها و موضوعات مهم تمرکز کنید و از اتلاف کردن وقت و انرژیتان بر روی موضوعاتی که اصلا اهمیتی ندارند جلوگیری کنید. همچنین شما یاد خواهید گرفت که چگونه برای این که بر روی کارتان تمرکز کنید، مدیتیشن انجام دهید. اهمیت مدیتیشن خیلی بالا می باشد و مطالعه ای که در این زمینه بر روی 1300 کارآفرین انجام گرفت ثابت کرد که آن دسته از کارآفرینانی که به طور منظم مدیتیشن انجام می دادند؛ نسبت به کارآفرینانی که این کار را نمی کردند؛ بازدهی بسیار بیشتری داشتند. همچنین مطالعات دیگری که در این زمینه انجام شدند به این نتیجه رسیدند که مدیتیشن باعث می شود که میزان عملکرد افراد بهتر شود و همچنین میزان سلامتی روانی آنها بیشتر شود و آنها برای این که به عنوان یک کارآفرین در کارها انرژی بیشتر و آمادگی بیشتری داشته باشند بهتر است که این کار را انجام دهند. مشاوره کارآفرینی به شما می آموزد که هنگامی که مدیتیشن یاد می گیرید؛ نه تنها این که تواناییتان در کار کردن بیشتر می شود؛ بلکه تواناییتان در برقراری ارتباطات با خانواده تان و کودکانتان و غیره هم افزایش پیدا می کند.

4) مشاوره کارآفرینی به شما یاد می دهد که بر روی نقاط قوتتان تمرکز کنید

افرادی که در زمینه کارآفرینی خیلی موفق شده اند معمولا بر روی نقاط قوتی که داشتند تمرکز می کرده اند. این افراد معمولا افرادی بودند که سعی کرده اند تا این نقاط قوتشان را ارتقا دهند تا به نتیجه های مطلوبی برسند. بنابراین وقتی که شما به عنوان یک کارآفرین بر روی نقاط قوتی که دارید تمرکز می کنید؛ می توانید انتظار داشته باشید که کارتان به خوبی پیش برود و برعکس؛ در صورتی که بر روی نقاط قوتتان تمرکز نکنید و تنها به نقاط ضعفی که دارید فکر کنید؛ کارتان با مشکل مواجه خواهد شد. وقتی که مشاوره کارآفرینی می کنید این را یاد می گیرید که همیشه مثبت باشید و به نقاط قوتتان توجه کنید. همچنین باید این ویژگی را در رابطه با تیمتان هم داشته باشید و به نقاط قوتی که تیمتان دارند توجه کنید. به عنوان مثال در صورتی که یکی از افراد تیمتان در بخش نرم افزاری تسلط دارد؛ شما می توانید این نقطه قوت او را به او یادآوری کنید و سعی کنید تا او را به اندازه کافی تشویق کنید و محیطی برای این فرد ایجاد کنید که بتوانید این نقطه قدرت خودش را ارتقا دهد و تواناییش در زمینه کارهای نرم افزاری را بهترو بهتر کند. به این شیوه می توانید بهره کاری سازمان و شرکتتان را تا حد بسیار زیادی بالا ببرید.

5) مشاوره کارآفرینی به شما یاد می دهد که چگونه توانایی رهبری کردن را در خود افزایش دهید

یکی دیگر از چیزهایی که شما با رفتن به مشاوره در زمینه کارآفرینی یاد خواهید گرفت این است که توانایی رهبریتان را بهتر کنید. داشتن توانایی رهبری مناسب یکی از کلیدی ترین نکته هایی است که هر کارآفرینی باید داشته باشد. بنابراین شما برای این که بخواهید کارآفرین خوبی باشید؛ باید حتما این توانایی ها را داشته باشید. وقتی که مشاوره کارآفرینی می کنید؛ یاد می گیرید که چگونه رهبری یک جمعی را برعهده بگیرید و چگونه در عین حال که به تمام اعضای گروه توجه می کنید، سعی کنید تا میان آنها یک هماهنگی ایجاد کنید که بتوانند بهترین بازدهی لازم را داشته باشند.

شما برای این که یک رهبر مناسب باشید، باید یک تعادلی را در میان کارهایی که در بیرون از خانه انجام می دهید و کارهایی که در خانه انجام می دهید ایجاد کنید. به عبارت دیگر نیازی نیست که تمام زمان و انرژیتان را صرف یک رهبر خوب بودن بکنید بلکه می توانید در بیرون از خانه هم برای خودتان برنامه هایی ایجاد کنید. به عنوان مثال می توانید کارهایی مانند یوگا کردن، ورزش های کششی و کارهایی از این قبیل را در بیرون از خانه تمرین کنید. این کار باعث می شود که شما توانایی لازم برای رهبر شدن را در خودتان افزایش دهید و ذهن و روحتان این آمادگی را پیدا کند که یک رهبر مناسب شوید و از پس این کار برآیید.

 

مسعود بازدید : 52 چهارشنبه 18 تیر 1399 زمان : 15:43 نظرات (0)

3 شیوه ای که مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا پارامتر "مسئولیت پذیری سازمانی نسبت به جامعه" در شما تقویت شود


مسئولیت پذیری سازمانی نسبت به جامعه چیست؟

در دنیای امروز، کارآفرین بودن نیاز به داشتن مهارت های مختلفی دارد که شما باید تمام این مهارت ها را فرا بگیرید. یکی از مهم ترین مهارت هایی که شما باید به عنوان یک پارامتر حساس و تعیین کننده در این زمینه داشته باشید؛ "مسئولیت پذیری سازمانی نسبت به جامعه" است که به آن Corporate social responsibility گفته می شود. این روزها سازمان ها و شرکت ها باید نسبت به جامعه خودشان مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند. شرکت ها باید تشویق شوند که نسبت به اجتماعی که در آن اجتماع زندگی می کنند مسئولانه تر عمل کنند. این موضوع موضوعی است که در سالهای اخیر از اهمیت بیشتری برخوردار شده است و به آن رسیدگی بیشتری می شود. مسوولیت پذیری سازمانی نسبت به جامعه شامل دو بخش کلیدی می شود:

1. توجه کردن به تاثیرات ناشی از کارهای یک سازمان و یا شرکت بر روی اجتماع.

2. توجه کردن به کارهایی که یک سازمان و یا شرکت "برای" جامعه انجام می دهد.

مثالی از حالت اول:

ممکن است برخی از شرکت ها به جامعه به شکل های مختلف ضرر بزنند. به عنوان مثال فرض کنید که یک شرکت و کارخانه ای دارید که محصولاتی را تولید می کند. این محصولات ممکن است برای محیط زیست ضرر داشته باشند بنابراین این حالت برابر با حالت اول است. یعنی کارهایی که شرکت شما انجام می دهد (که در این جا تولید محصولاتی است که برای محیط زیست ضرر دارد) می تواند تاثیرات منفی بر روی جامعه ای که این شرکت در آن قرار دارد داشته باشد و بنابراین می تواند برای جامعه خودش مضر باشد.

مثالی از حالت دوم:

به عنوان مثالی از حالت دوم، فرض کنید که شما یک شرکتی دارید که فرآورده هایی را تولید می کند  و یا خدماتی را ارایه می دهد که مستقیما به جامعه آن ضرر می رساند. در چنین حالتی شما باید به کارهایی که شرکتتان برای جامعه ای که در آن قرار گرفته اید انجام می دهید توجه داشته باشید. به بیان دیگر، سازمان ها باید این مسئولیت را داشته باشند که به طور کلی به هیچ شکلی به جامعه ای که در آن هستید آسیبی نزنند. شرکت ها و سازمان ها نباید تنها هدف خودشان را این قرار دهند که پول درآورند! بلکه آنها باید کاری کنند که اقداماتی که در شرکتشان انجام می گیرید به گونه ای باشد که به هیچ عنوان موجب آسیب دیدن بخش یا بخش هایی از جامعه نباشد. کارآفرینان هم باید به این نکته توجه کنند و نه به صورت مستقیم (مانند حالت دوم) و نه به صورت غیرمستقیم (مانند حالت اول) به جامعه شان آسیبی نزنند. یکی از روش هایی که کارآفرینان می توانند این مسئولیت پذیری سازمانی را نسبت به جامعه خودشان افزایش دهند این است که روی به مشاوره کارآفرینی بیاورند. مشاوره کارآفرینی یکی از بهترین روش هایی است که می توان از آن استفاده کرد تا شما به عنوان یک کارآفرین کاری کنید که در شرکتتان مسئولیت پذیری سازمانی نسبت به جامعه تان افزایش پیدا کند.

 

در این پست قصد داریم تا به 3 شیوه ای که مشاوره کارآفرینی می تواند به شرکت ها کمک کند تا مسئولیت پذیری سازمانی نسبت به جامعه شان را افزایش دهند؛ اشاره کنیم:

مشاوره کارآفرینی چگونه به شما کمک می کند تا مسئولیت پذیری سازمانی نسبت به جامعه خودتان را افزایش دهید؟

به طور کلی مشاوره کارآفرینی می تواند در جنبه های مختلف کارآفرینی به شما کمک کند تا کارتان را بهتر انجام دهید. شما به عنوان یک کارآفرین برای این که مهارت های کارآفرینی داشته باشید حتما نیاز به استفاده از مشاوره کارآفرینی دارید. بنابراین مشاوره کارآفرینی مزیت های زیادی برای شما دارد  اما در این بخش صرفا به سه شیوه ای که مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا مسئولیت پذیری سازمانی نسبت به جامعه خودتان را افزایش دهید اشاره می کنیم:

1) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا ارزش های سازمانیتان را مشخص کنید

اولین کمکی که مشاوره کارآفرینی به شما می کند این است که ارزش های سازمانی خودتان را برای خودتان مشخص کنید. در صورتی که شما از مشاوره کارآفرینی استفاده کنید؛ می توانید مشخص کنید که سازمانتان چه ارزش هایی دارد و بنابراین می توانید تعهدی که نسبت به جامعه تان دارید را بیشتر مشخص کنید.

در صورتی که شما ارزش های مشخص سازمان و شرکت خودتان را مشخص کردید؛ می توانید برای دیگران هم مشخص کنید که این ارزش ها چه ارزش هایی هستند. بنابراین خواهید توانست تا هم به خودتان و هم به آنها نشان دهید که کارهای که قرار است شرکتتان انجام دهد به هیچ عنوان به جامعه شما لطمه ای نمی زند. همچنین در صورتی که این ارزش ها را برای خودتان مشخص کنید؛ خواهید توانست تا بر اساس این ارزش ها، بتوانید برای خودتان یک برنامه ریزی جامع تری را داشته باشید که به شما این امکان را می دهد تا کارهایتان را به شیوه برنامه ریزی شده تری انجام دهید. چون مشخص کردن ارزش های جامعه یکی از مهم ترین نکته هایی است که باید برای داشتن یک برنامه ریزی منظم برای کارهایتان به آن توجه داشته باشید.

2) مشاوره کارآفرینی برای شما این امکان را فراهم می کند تا مهارت های خودتان را مورد سنجش قرار دهید

وقتی که شما از مشاوره کارآفرینی استفاده می کنید؛ این توانایی را پیدا خواهید کرد تا مهارت هایی را که دارید بررسی کنید. در حقیقت در مشاوره کارآفرینی به شما آموزش داده می شود تا این مهارت ها را مورد بررسی قرار دهید و بسنجید. وقتی که به مهارت هایی که در این رابطه داشته اید پی ببرید؛ می توانید درک بهتری از خودتان و توانایی هایی که دارید و کارهایی که می توانید انجام دهید داشته باشید و بنابراین می توانید بخش های آینده کارتان را با کیفیت بیشتری انجام دهید. انجام مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا ببینید که "حقیقتا در چه کاری مهارت دارید؟" و یا این که نسبت به شرکت های دیگر، کدام کار را بهتر انجام می دهید؟ و یا این که چه کارهایی را می توانید انجام دهید که انسان های دیگر توانایی انجام دادن این کارها را ندارند؟ و غیره. بنابراین شما این توانایی را پیدا خواهید کرد که یک لیستی از آن چه که می توانید انجام دهید داشته باشید که بتوانید با استفاده از این لیست مشخص کنید که در چه جنبه هایی می توانید برای جامعه مفید باشید و در چه جنبه هایی ممکن است به جامعه ضرر برسانید. بنابراین مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا این مسئولیت پذیری سازمانی نسبت به جامعه را در خودتان تقویت کنید.

3) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا پروژه هایی که توانایی انجام آنها را دارید را پیدا کنید

همزمان با این که تجارت شما رشد می کند؛ شما توانایی انجام پروژه های مختلف دیگری را نیز خواهید داشت. مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا این پروژه ها را به خوبی بشناسید و سعی کنید بررسی کنید که کدامیک از آنها می توانند برای شما عملی باشند. این کار به شما کمک می کند تا ان دسته از پروژه های قابل اجرایی را که پتانسیل ضرر زدن به جامعه تان را دارند از بین ببرید و به آنها فکر نکنید (آنها را بدون اجرا نگه دارید). بنابراین در صورتی که شما از مشاوره کارآفرینی استفاده کنید؛ می توانید توانایی های بالقوه ای را که شرکتتان دارد بررسی کنید و این کار به شما کمک می کند تا مسئولیت پذیری سازمانی نسبت به جامعه تان را افزایش دهید. یکی دیگر از ویژگی های مثبت این موضوع برای شما این است که شما خواهید توانست تا هویت کاری خودتان و سازمانتان را بهتر بشناسید و پروژه هایی را که از همه بیشتر با هویتتان تطبیق پیدا می کنند را پیدا کنید و آنها را اجرا نمایید.

مسعود بازدید : 50 چهارشنبه 18 تیر 1399 زمان : 15:09 نظرات (0)

چرا شما به عنوان یک کارآفرین نیاز به داشتن مشاوره در زمینه کارآفرینی دارید؟

 

انسان موجودی اجتماعی است. ما انسان ها برای کارهای مختلف با هم مشاوره می کنیم. شما وقتی که می خواهید برای زندگیتان یک تصمیم مهمی را بگیرید؛ نیاز به این دارید که درباره آن خوب فکر کنید و با دیگرانی که اطلاعاتی در این زمینه دارند مشاوره کنید. این مشاوره کردن ها باید تبدیل به یکی از مهم ترین بخش های تصمیم گیری در هر زمینه ای بشود.

اهمیت مشاوره کردن تنها محدود به زمانی که شما می خواهید درباره یک موضوعی تصمیم گیری کنید نمی شود. شما زمانی که می خواهید یک فعالیت جدیدی را انجام دهید که برای این فعالیت نیاز به داشتن مهارت های جدیدی دارید که نمی دانید چگونه از این مهارت ها استفاده کنید نیز نیاز به مشاوره دارید. به عنوان مثال فرض کنید که شما می خواهید یک معلم شوید و به دانش آموزان درس دهید. معلم شدن نیاز به این دارد که شما برخی از مهارت هایی را که مخصوص این کار هستند بلد باشید. در صورتی که شما نتوانید این مهارت ها را یاد بگیرید؛ نمی توانید یک معلم خوب باشید بنابراین در کار معلمی شکست می خورید. بنابراین داشتن این مهارت ها برای این که شما یک معلم شوید؛ موضوعی لازم است. اما چطور می توانید این مهارت ها را یاد بگیرید؟ پاسخ این سوال این است که از آن جایی که انسان یک موجود اجتماعی است؛ شما می توانید با معلم های دیگری که این مهارت ها را دارند و در این کار موفق هستند هم صحبت کنید و از آنها "مشاوره" بگیرید. مشاوره گرفتن از این افراد برای شما مزیت های زیادی دارد. از جمله این که باعث می شود که اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید و همچنین علاوه بر آن خواهید توانست تا با ارتباط برقرار کردن با این معلمان از تجربه های آنها استفاده کنید و کاری کنید که این مشاوره گرفتن ها باعث شود که شما مهارت های لازم برای این کار را بدست آورید. در صورتی که از فرد دیگری (مانند معلمان) مشاوره نگیرید و یا این که به منابع لازم که در این زمینه وجود دارند (مانند اینترنت و غیره) برای مشاوره گرفتن مراجعه نکنید؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که تبدیل به یک معلم خوب شوید! بنابراین مشاوره گرفتن در کارها امری بسیار لازم و ضروری است و شما باید حتما برای این که در یک کار جدیدی که شروع کرده اید موفق شوید؛ به موضوع مشاوره گرفتن توجه داشته باشید چون وقتی که شما می خواهید یک کار جدیدی برای خودتان شروع کنید در حقیقت می خواهید برای خودتان یک "نقش" جدیدی ایجاد کنید که گرفتن این "نقش" جدید این را می طلبد که شما خودتان را برای این "نقش" جدید آماده کنید و این آمادگی تنها در صورتی ایجاد می شود که شما با مشاوره گرفتن از فرد یا افرادی، بدانید که برای این که در این نقش جدید موفق شوید باید چه خصوصیاتی داشته باشید. تمام نقش هایی که شما در زندگی ایفا می کنید از این قائده مستثنی نمی باشند و شما برای موفقت در هر کاری نیاز به داشتن مشاوره دارید. "کارآفرین شدن" و تاسیس کردن یک شرکت هم از این قائده استثنا نیست و شما برای این که یک کارآفرین موفق شوید باید نقش های جدیدی را در جامعه داشته باشید و برای این که بتوانید این نقش های جدید را در جامعه به خوبی ایفا کنید نیاز به این دارید که از کسی مشاوره بگیرید. شما تنهایی نمی توانید نقش کارآفرین بودن در جامعه تان را ایفا کنید به این دلیل که انجام این کار به صورت تنهایی و بدون هیچ دانش قبلی، غیرممکن می باشد!

کارآفرین بودن مسئولیتی است که نیاز به داشتن مهارت های لازم در این زمینه را دارد. در صورتی که شما بخواهید یک کارآفرین موفق باشید؛ باید این خصوصیات را داشته باشید. یکی از کارهای مهمی که تمام افرادی که می خواهند کارآفرین باشند باید حتما این کار را انجام دهند؛ این است که آنها باید حتما به شرکت هایی که در این شرکت ها به افراد برای کارآفرینی مشاوره داده می شود مراجعه کنند. در این صورت است که آنها می توانند انتظار داشته باشند که در کار کارآفرینی موفق شوند و در غیر این صورت نمی توان تضمین کرد که یک فردی که می خواهد برای خودش مسئولیت کارآفرینی به عهده بگیرد در این کار موفق شود.

 

چرا به مشاوره برای کارآفرینی نیاز داریم؟

تمام رهبران و افرادی که در زمینه کارآفرینی تحقیق می کنند، همگی متفق القول هستند که  اشخاصی که می خواهند در زمینه کارآفرینی موفق شوند؛ باید حتما مهارت های در این زمینه را یاد بگیرند. به این دلیل که بدون داشتن چنین مهارت هایی، انجام کار کارآفرینی غیرممکن می شود.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک کارآفرین باید داشته باشد این است که این فرد باید توانایی همکاری کردن با دیگران را داشته باشد. در حقیقت تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته اند؛ نشان داده است که داشتن روحیه تعاون و تعامل یکی از کلیدی ترین و تاثیرگذارترین عواملی است که می تواند به کارآفرینان کمک کند تا در کارشان موفق شوند و در صورتی که این عامل را نداشته باشند؛ هرگز نمی توانند به عنوان یک کارآفرین در کارشان موفق شوند. مشاوره در جهت کارآفرینی به آنها کمک می کند تا این خصویت را در خودشان پرورش دهند. به عبارت دیگر، افرادی که در جهت کارآفرینی با دیگران مشاوره می کنند، در وهله اول به آنها این موقعیت را می دهند که تبدیل به افرادی شوند که روحیه تعاون و همکاری زیادی دارند.

هنگامی که شما به یک شرکتی مراجعه می کنید که کار این شرکت این است که به شما مشاوره بدهد تا یک کارآفرین موفق باشید؛ شما می توانید پارامترهایی را که یک کارفرین موفق می تواند داشته باشد را از طریق گرفتن مشاوره از این شرکت برای خودتان بدست بیاورید. بنابراین یاد می گیرد که روحیه تعاون و همکاری داشته باشید و بتوانید در کارهایتان با دیگران تعامل و همکاری کنید. اما در صورتی که شما یک تجارت را شروع کنید بدون این که به فکر این باشید که از کسی کمک بگیرید و به شرکت هایی که کارشان دادن مشاوره در حوزه کارآفرینی است مراجعه نکنید؛ هرچقدر هم که فکر کنید که روحیه تعاملی دارید و می توانید تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید؛ ولی باز هم از انجام این کار عاجز هستید به این دلیل که نمی توانید اصول کلی را که برای این کار لازم دارید درک کنید.

وقتی که در زمینه کارآفرینی برای خودتان مشاوره می گیرید؛ مشاوران به شما می گویند که کار کارآفرینی بیشتر از این که یک کار شخصی باشد یک کار عمومی است و شما برای این که در این کار موفق شوید باید تمام تلاشتان را بکار ببندید تا بتوانید از چیزی که هستید؛ اجتماعی تر باشید. مشاوران و کارشناسان در حوزه کارآفرینی با استفاده از تکنیک هایی که بلد هستند؛ به شما یاد خواهند داد تا این توانایی را داشته باشید که ایده هایی را که دارید را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید و یا این که اطلاعاتی را که در اختیارتان است و فکر می کنید که لازم است که دیگر اعضای گروهتان هم این اطلاعات را داشته باشند؛ با آنها سهیم شوید.

ممکن است فکر کنید که: "یاد گرفتن این مهارت ها برای من کار آسانی است و من نیازی به رفتن برای مشاوره کارآفرینی ندارم." اما باید به شما بگوییم که در صورتی که چنین فکر می کنید؛ این فکر شما غلط است! شما "باید" این مهارت ها را به صورت سازماندهی شده فرا بگیرید و نمی توانید بگویید که برای فراگرفتن این مهارت ها نیازی به رفتن پیش مشاوران کارآفرینی ندارید و باید بدانید که تمام افرادی که در این زمینه موفق بوده اند به نوعی این کار "مشاوره" را انجام داده اند و حتما از این مزیت استفاده کرده اند.

مسعود بازدید : 58 چهارشنبه 18 تیر 1399 زمان : 14:51 نظرات (0)

چرا در دوران کرونا موضوع تعهد سازمانی کارکنان از همیشه بیشتر مهم است؟

 

با توجه به بحران کرونا، دنیا روزهای سختی را می گذراند. تجارت ها و کارآفرینی ها هم تحت تاثیر این مشکلات قرار دارند و آنها هم روزگار سختی را می گذرانند. در این روزگار جدید، اهمیت وجود تعهد سازمانی برای کارکنان سازمان ها و شرکت ها یکی از مهم ترین موضوعاتی می باشد که کارآفرینان باید سعی کنند تا به آن توجه کنند. به این دلیل که در صورتی که کارکنان یک سازمان تعهد سازمانی داشته باشند و در صورتی که نسبت به سازمانی که در آن هستند احساس وظیفه کنند و احساس کنند که نسبت به آن وظیفه شان را انجام می دهند؛ می توانیم انتظار داشته باشیم که میزان سودآوری این سازمان ها بیشتر شود و آنها بتوانند پیشرفت زیادی بکنند. البته موضوع تعهد سازمانی و تعهد کارکنان به کارشان موضوعی است که از گذشته هم بسیار مورد توجه بوده است و در حقیقت یکی از مهم ترین پارامترهایی بوده است که کارآفرینان باید برای این که یک شرکتی داشته باشند که سودآوری زیادی داشته باشد به آن توجه می کردند. اما این موضوع این روزها از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید به آن توجه بیشتری کرد. در این پست قصد داریم سه دلیلکه ثابت می کنند که باید به موضوع تعهد سازمانی کارکنان در دوران کرونا بیشتر از گذشته توجه کرد را ارایه کنیم:

1) اعتماد مردم به سازمان ها کمتر شده است و کارکنان سازمان ها باید برای جبران کردن این موضوع تلاش بیشتری بکنند

در سال های اخیر، اعتمادی که مردم نسبت به سازمان ها و شرکت ها داشتند به مرور کمتر و کمتر شده است. این بی اعتمادی در دوران کرونا از همیشه بیشتر اوج گرفته است و اوضاع به گونه ای شده است که درصد بالایی از مردم دنیا دیگر اعتاد چندانی به شرکت ها ندارند. بنابراین کارکنان شرکت ها برای این که بتوانند این خلاء را جبران کنند؛ باید سعی کنند تا تعهد سازمانی بیشتری را نسبت به شرکتشان داشته باشند چون در صورتی که آنها نسبت به شرکتشان تعهد سازمانی بیشتری داشته باشند؛ می توانند امیدوار باشند که مردم دیگر نیز نسبت به این شرکت ها اعتماد بیشتری بکنند. بنابراین می توان گفت که:

" ایجاد کردن تعهد سازمانی می تواند به عنوان روشی برای بازگرداندن این اعتماد در سازمان ها مورد استفاده قرار بگیرد"

2) نگرانی های اقتصادی ایجاد شده افزایش پیدا کرده اند و شرکت ها باید تلاش کنند تا در این شرایط خودشان را از بحران های اقتصادی که ممکن است برایشان پیش آمده باشد نجات دهند.

این روزها وضعیت اقتصادی جهان در بدترین زمان خودش قرار دارد. کرونا باعث شده است که فعالیت بسیاری از شرکت ها و سازمان ها کمتر و کمتر شود و حتی باعث شده است که بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها مجبور شوند که کار خودشان را تعطیل کنند. بنابرایناین موضوع باعث شده است که شرکت ها برای این که در این شرایط اقتصادی جدید دوام داشته باشند؛ مجبور شوند تا با همدیگر یک رقابت سنگین تری را آغاز کنند. از این رو شرکت ها برای این که در چنین محیط رقابتی پیروز شوند و بر رقبای دیگر خودشان غلبه کنند؛ باید کاری کنند که همبستگی سازمانی بیشتری داشته باشند. این همبستگی سازمانی تنها در صورتی  ایجاد می شود که کارکنان یک سازمان بتوانند در کنار یکدیگر بهتر کار کنند و میزان ارتباطی که با هم دارند بیشتر باشد. تنها در این صورت است که سازمان ها می توانند انتظار داشته باشند که به میزان بهره وری و سودآوری بالایی برسند.

3) رقابت میان شرکت های مختلف افزایش پیدا کرده است

یکی دیگر از نکته هایی که شما باید به عنوان یک کارآفرینی که می خواهید یک شرکت را در این دوره کرونا اداره کنید درنظر داشته باشید این است که به موضوع رقابتی که میان شرکت ها ایجاد شده است توجه کنید. این روزها (مخصوصا در روزگار کرونا) میزان رقابتی که میان شرکت های مختلف در دنیا بوجود آمده است بسیار زیادتر شده است (دلیل آن هم با مورد دوم بی ارتباط نیست!) بنابراین در صورتی که شما بخواهید در این دنیای رقابتی به پیروزی برسید؛ باید حتما کاری کنید که شرکت و تجارتتان از یک پیوستگی بیشتری برخوردار باشد. یکی از بهترین کارها برای این که چنین پیوستگی داشته باشید این است که احساس مسئولیت و تعهد سازمانی را در میان کارکنانتان ایجاد کنید. در این صورت وقتی که کارکنانتان نسبت به شرکتی که در آن کار می کنید احساس مسئولیت کنند و بدانند که دقیقا دارند چکار می کنند؛ می توانند در پیشبرد اهدافی که شما برای خودتان ایجاد کرده اید (اهداف سازمانی) به شما کمک شایانی بکنند. بنابراین یکی دیگر از مهم ترین دلایلی که در این دوران کرونا موضوع تعهد سازمانی برای شما به عنوان کارآفرین اهمیت زیادی دارد؛ ایجاد رقابتی است که میان شرکت ها و سازمان های مختلف بوجود آمده است.

 

نتیجه گیری

در دوران سخت کرونا، موضوع تعهد سازمانی که کارکنان در یک سازمان باید داشته باشند از هر زمان دیگری جدی تر شده است. بنابراین کارآفرینان برای این که بتوانند یک جوی سازمانی ایجاد کنند که در این جو سازمانی کارمندان دیگر بتوانند به گونه ای کار کنند که در کارشان تعهد سازمانی داشته باشند؛ تلاش زیادی بکنند. این موضوع نسبت به دوران قبل از کرونا اهمیت بیشتری پیدا کرده است به این دلیل که 1. بی اعتمادی مردم نسبت به تجارت ها زیادتر شده است 2. وضعیت اقتصادی ناپایدار و خراب شده است و 3. رقابت میان شرکت ها افزایش پیدا کرده است.

مسعود بازدید : 47 چهارشنبه 18 تیر 1399 زمان : 14:26 نظرات (0)

کارآفرینان چگونه می توانند احساس تعهد سازمانی را در میان کارکنانشان افزایش دهند؟

 

کارکنان یک شرکت یکی از مهم ترین دارایی هایی می باشند که این شرکت می تواند داشته باشد. همچنین یکی از مهم ترین پارامترهایی که می تواند مشخص کننده این باشد که یک شرکت از نظر جو سازمانی دارای سلامتی است یا خیر، توجه کردن به همین موضوع وضعیت کارکنان و ارتباطی است که آنها با همدیگر دارند. بنابراین در صورتی که شما به عنوان یک کارآفرین و یک رهبر سازمانی این توانایی را داشته باشید که یک ارتباط مناسب و خوبی را میان خودتان و دیگر اعضا و کارکنان سازمان برقرار کنید؛ خواهید توانست تا میزان موفقیت شرکتتان را بالا ببرید. در صورتی که کارکنان یک شرکت با همدیگر رابطه خوبی نداشته باشند؛ این موضوع می تواند نشان دهنده این باشد که این شرکت دارای یک عملکرد ضعیفی می باشد. اما در صورتی که کارکنان یک شرکت با همدیگر ارتباط قوی داشته باشند؛ می توان انتظار داشت که این شرکت عملکرد قوی داشته باشد.

بنابراین یکی از مهم ترین نکته هایی که یک کارآفرین باید این روزها برای این که کیفیت عملکرد تجارت خودش را بالا ببرد به آن توجه کند این است که باید کاری کد که میان کارکنانش یک "ارتباط باکیفیت" ایجاد شود. تنها در این صورت است که این فرد می تواند اطمینان داشته باشد که تجارتی که به عنوان کارآفرین ایجاد کرده است موفق خواهد شد.  شرکت ها و تجارت هایی که در آنها کارآفرینان و مدیران این حالت را ندارند و این توانایی را ندارند که میان کارکنانشان ایجاد همبستگی کنند؛ محکوم به شکست می شوند به این دلیل که در چنین شرکت ها و تجارت هایی ارتباط میان کارکنان وجود نخواهد داشت بنابراین کارکنان نمی توانند از حداکثر توانایی که دارند استفاده کنند. اما در شرکت ها و تجارت هایی که در آنها ارتباطات میان کارکنان خیلی قوی می باشد؛ می توان انتظار داشت که عمکلرد بسیار بالا برود. تحیقاتی که در این زمینه انجام گرفته اند نیز این موضوع را ثابت کرده اند. به عنوان مثال تحقیقاتی که در زمینه ارتباطات میان کارکنان با هم و تاثیر آنها بر روی عملکرد کلی شرکت انجام گرفته است بیان کرده است که شرکت هایی که در آنها کارکنان با هم ارتباطات مناسبی دارند نسبت به شرکت هایی که در آنها کارکنان با هم ارتباط مناسبی ندارند از میزان سودآوری بسیار بیشتری برخوردار بوده اند.

اما سوالی که در این جا مطرح می شود این است که ارتباطات میان کارکنان در شرکت ها چه ارتباطی به میزان عملکرد کار دارد؟ مهم ترین پارامتری که به دلیل وجود یک ارتباط مناسب بین شرکت ها ایجاد می شود این است: احساس مسئولیت در میان کارکنان افزایش پیدا می کند. کارکنانی که با هم ارتباط مناسب دارند احساس مسئولیت بیشتری نسبت به سازمان و تعهدات آن می کنند. بنابراین می توان این گونه نتیجه گرفت که احساس مسئولیت کارکنان و تعهدی که نسبت به شرکت دارند یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند در بالا بردن کیفیت عملکرد آن شرکت و در نتیجه افزایش میزان سودآوری آن تاثیرگذار باشد.

در این پست قصد داریم بررسی کنیم که کارآفرینان و مدیران چگونه می توانند کاری کنند که میزان مسئولیت پذیری کارکنان در یک شرکت بهتر شود. در ادامه به دو مورد از این موارد اشاره می کنیم:

 

1) وب سایت مربوط به شرکتتان را به روزرسانی کنید

ممکن است این موضوع به نظر شما کمی مضحک باشد. ممکن است بگویید که داشتن یک وب سایت باکیفیت چه ارتباطی با افزایش میزان تعهد کارکنان دارد؟ ولی حقیقت این است که چنین ارتباطی وجود دارد.

در صورتی که شما به عنوان یک کارآفرین به وب سایت مربوط به تجارت و شرکتتان اهمیت دهید؛ این موضوع نشان می دهد که شما برای شرکتتان احترام قایل هستید. این موضوع می تواند تاثیر زیادی را بر روی روحیه کارکنان شما و افرادی که همکار شما می باشند داشته باشد. اولین چیزی که یک مشتری که به هنگامی که برای اولین بار با شرکت شما آشنا می شود به آن توجه می کند (البته اکثر مشتریان؛ که به صورت آنلاین با شرکت شما آشنا می شوند) همین وب سایت شماست. البته فراموش نکنید که کارکنانتان هم ممکن است هر چند وقت یک بار به این وب سایت سر بزنند. در صورتی که آنها ببینند که شما وب سایت باکیفیت و منظم و مرتبی دارید؛ متوجه می شوند که شما فردی هستید که به شرکتتان توجه می کنید. بنابراین آنها هم سعی می کنند تا احساس تعهد بیشتری را نسبت به شرکت شما احساس کنند. بنابراین شما باید یک وب سایت باکیفیت تولید کنید که برای آنها مناسب باشد. شما می توانید برای این که وب سایت خودتان را باکیفیت تر کنید به آن ویدیوهایی اضافه کنید و یا طرح آن را تغییر دهید و کارهایی از این قبیل. همچنین می توانید در این وب سایت درباره کارکنانی که دارید هم مطالبی را بنویسید و به معرفی آنها بپردازید. این کار منجر می شود که آنها احساس کنند که شما به آنها توجه زیادی می کنید بنابراین با انرژی و علاقه بیشتر از گذشته کار می کنند.

بنابراین به وب سایتتان توجه زیادی کنید. این کار هم منجر به این می شود که شما مشتریان بیشتری را به خودتان جلب کنید و هم منجر به این می شود که شما بتوانید اعتماد کارکنان را به خودتان جلب کنید.

2) تصمیم بگیرید: اهداف طولانی مدتتان برای سازمان چیست؟

یکی دیگر از مهم ترین نکته هایی که شما باید برای این که میزان تعهد کارکنان به کارتان را افزایش دهید انجام دهید این است که اول از همه برای خودتان و سپس برای آنها مشخص کنید که اهداف سازمانیتان چیست و می خواهید به چه اهدافی برسید. البته ممکن است انجام این کار برای شما کمی دشور باشد ولی بعد از مدتی فکر کردن در این باره خواهید دید که این کار به آن اندازه ها هم سخت نبوده است. شما برای این که کاری کنید که کارکنان سازمانتان نسبت به شرکت شما احساس تعهد بیشتری داشته باشند؛ باید اول از همه خودتان هم برای خودتان و هم برای آنها روشن کنید که هدفتان از ایجاد این شرکت و سازمان چه بوده است و می خواهید کار را به کدام جهت هدایت کنید. در صورتی که شما چنین هدفی را برای خودتان نداشته باشید؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که دیگران هم احساس تعهد خاصی نسبت به شما و شرکتتان داشته باشند. شما باید دقیقا هدف از ایجاد این شرکت و سازمان و همچنین کارهایی که می خواهید در آینده در این رابطه انجام دهید را مشخص کنید و علاوه بر آن باید اطمینان حاصل کنید که همه افراد می دانند که هدف شما از این کار چیست. در صورتی که شما چنین کاری را انجام ندهید؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که کارکنان شما به سازمان متعهد بمانند. شما باید کاری کنید که هدفی که برای تجارتتان دارید در مرکز توجه خودتان و تمام افرادی که در کنارتان هستند وجود داشته باشد. یکی دیگر از نکته های مهمی که شما باید در این رابطه درنظر داشته باشید این است که هدفی که شما برای خودتان تعریف می کنید باید در طول تمام مدت ثابت بماند. نمی توانید این هدف را بعد از سه یا شش ماه تغییر دهید! به این دلیل که این کار منجر می شود که کارکنان شما فکر کنند که شما فرد متزلزلی هستید و اعتبار هدف شما برای آنها پایین خواهد آمد. بنابراین سعی کنید حتما یک هدف مشخص برای خودتان داشته باشید که تغییرپذیر نیز نباشد. به این دلیل که در صورتی که هدفتان را تغییر دادید؛ بدترین چیز این است که هیچ کسی جز شما خودتان را محکوم نخواهد کرد که چرا هدفتان را تغییر داده اید. داشتن یک هدف خوب باعث می شود که کارکنان شما هم تشویق شوند تا به خوبی کار کنند. همچنین در صورتی که شما برای تجارتتان یک هدف خوب داشته باشید؛ آنها میزان تعهد سازمانی بیشتری خواهند داشت.

3) کارکنان خودتان را تشویق کنید و نکته های مثبت آنها را به آنها یادآوری کنید

یکی از مهم ترین روش هایی که شما می توانید با استفاده از این روش کاری کنید که میزان تعهد کارکنان به کار افزایش پیدا کند این است که نکته های مثبت کاریشان را به آنها گوشزد کنید. در صورتی که شما مدام از نکته های منفی و نقطه ضعف هایی که آنها دارند سخن بگویید نمی توانید انتظار داشته باشید که آنها نسبت به تجارت شما متعهد شوند. اما در صورتی که سعی کنید از روش های تشویقی استفاده کنید و مدام آنها را تشویق کنید که بهتر کار کنند و همیشه به آنها نکته های مثبتی را که زندگیشان دارد گوشزد کنید؛ باعث می شود که هم نسبت به کار کردن علاقه بیشتری پیدا کنند و هم این که احساس تعهدشان نسبت به کارهایشان بیشتر شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که 53 درصد از کارکنان بیان کرده اند که در صورتی که تشویق شوند؛ بازدهی کاریشان افزایش پیدا خواهد کرد.

مسعود بازدید : 47 چهارشنبه 18 تیر 1399 زمان : 14:00 نظرات (0)

4 دلیلی که می توان از کارآفرینان انتظار داشت که مشکلات بزرگ و در سطح جهانی را حل کنند

 

ما در دوران بسیار خاصی قرار داریم. بیماری کرونا باعث شده است که مشکلات زیادی در ارتباط با کارمان ایجاد شود. موضوعاتی مانند فاصله گذاری های اجتماعی، مشکلاتی که در زمینه افت بازار ایجاد شده است و تعلیق عملیات تجاری منجر شده است که یک جو و فضایی نامطمئن ایجاد شود. (البته در صورتی که خیلی به این قضیه خوشبین باشیم می گوییم نامطمئن، در حالت های بدتر می توان ویژگی های دیگری برای وضعیت ایجاد شده درنظر گرفت). علاوه بر این، می توان گفت که موضوعاتی مانند تغییرات آب و هوا، مشکلاتی که در زمینه نابرابری های اجتماعی ایجاد شده است و مشکلات دیگر در این زمینه، باعث شده است که ترس و خشم در بسیاری از افراد در دنیا بوجود بیاید.

با این که این مشکلات به نظر به گونه ای می رسند که حل کردن آنها خیلی سخت است؛ ولی تاریخ به ما یاد داده است که نباید امیدمان را از دست بدهیم. مردم همیشه برای حل کردن چنین مشکلاتی راه حل هایی را برای خودشان ایجاد کرده اند و معمولا سعی کرده اند تا این مشکلات را با این راه حل ها حل کنند. معمولا "کارآفرینان" افرادی بوده اند که در حل کردن این مشکلات در خط مقدم بوده اند و همیشه وقتی که چنین مشکلاتی ایجاد می شده است این کارآفرینان بوده اند که سعی در حل کردن چنین مشکلاتی داشته اند.

در روزگار امروز، از بسیاری از جنبه ها، تکنولوژی و منابعی که در اختیار افراد قرار دارد باعث می شود که کارآفرینان نسبت به هرزمان دیگری موقعیت بهتری برای کمک کردن به انسان ها در رویارویی با چنین بحران هایی را داشته باشند. در این پست قصد داریم تا بررسی کنیم که کارآفرینان چگونه می توانند در حل کردن این مشکلات به دنیا کمک کنند.

کارآفرینان از طریق روش های زیر می توانند به حل کردن این بحران جدید کرونا در جهان کمک کنند:

1) آنها می توانند باعث افزایش هماهنگی و همکاری میان مردم در سطح جهانی شوند

جامعه جهانی انسان ها در این روزگار از هر زمان دیگری بیشتر به هم مرتبط بوده است. حتی قبل از سال 2020، بازارهای جهانی که با هم مرتبط بودند همیشه به این موضوع فکر می کردند که در صورتی که کارخانه ها در یکی از این کشورها متوقف شوند؛ عواقب آن گریبانگیر کارخانه های دیگر هم خواهد بود. زمانی که این ویروس برای اولین بار در کشور چین ایجاد شد؛ تمام دنیا فکر می کرد که اختلالی که به دلیل شیوع این ویروس در صنعت و کارخانه های کشور چین ایجاد شده است ممکن است به گونه ای باشد که بر روی تمام دنیا اثر منفی داشته باشد.

البته این یک روی سکه است. یک روی دیگر سکه هم این است که با افزایش جهانی شدن و افزایش میزان ارتباطی که بین بازارها و صنعت های جهانی ایجاد شده است می توان انتظار داشت که موقعیت های بیشتری برای همکاری کردن میان شرکت های مختلف ایجاد شود و کارآفرینان می توانند از این موقعیت ها استفاده کنند تا مشکلات جدی که در این راه ممکن است با آن مواج شوند را حل کنند.

به عنوان مثال یکی از تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده است که کارآفرینانی که در کشورهای اروپایی به فکر مشکلات تغذیه ای کودکان آفریقایی هستند؛ می توانند به راحتی این مشکلات آنها را حل کنند و به راحتی با کمک هزینه ها و گرفتن بودجه های لازم برای این کار، فعالیت هایی انجام دهند که منجر به این شود که بتوانند به راحتی با شرکت ها و کارخانه هایی که در آفریقا وجود دارد ارتباط داشته باشند و به آنها کمک کنند تا مشکلات تغذیه ای کودکانشان را حل کنند. و یا به عنوان مثال کارآفرینانی که در کشور انگلستان در بخش خصوصی کار می کنند می توانند با کارآفرینانی که در کشورهایی مانند برزیل هستند ارتباط برقرار کنند و به آنها کمک کنند تا فرآورده های مناسبی را تولید کنند که با استفاده از این فرآورده ها دولت برزیل بتواند بسیاری از مشکلاتی که ناشی از وجود سوء تغذیه در این کشور می باشد را حل کند.

بنابراین این همکاری جهانی به کارآفرینان اجازه می دهد تا از فرهنگ های دیگر و از کشورهای دیگر هم کمک بگیرند (و یا به آنها کمک کنند) و این تعامل تا چند دهه گذشته به هیچ عنوان ممکن نبود.

 

2) کارآفرینان می توانند تکنولوژی های جدیدی را برای حل کردن مشکلات ارایه کنند

بسیاری از کارآفرینان هستند که فرآورده هایی دارند که مربوط به شرکت خودشان است. آنها در این فرآورده ها از تکنولوژی روز دنیا کمک گرفته اند. این دسته از کارآفرینان می توانند با معرفی کردن این تکنولوژی به دنیا، کمک کنند تا مشکلاتی که ممکن است دنیا گریبانگیر این مشکلات شود به راحتی حل گردند. این تکنولوژی می تواند شامل دستگاه های پیشرفته و کارخانه ای و یا یک اپلیکیشن ساده موبایل شود. به عنوان مثال، در صورتی که نیاز به تکنولوژی جمع آوری داده ها به صورت لحظه ای (real time data collection) باشد؛ کارآفرینانی که تکنولوژی هایی در این زمینه دارند؛ می توانند این تکنولوژی خودشان را ارایه کنند و به این شیوه این امکان را برای تمام شرکت ها در دنیا قرار دهند که آنها هم از در اختیار داشتن ابزارهای مدرن برای جمع آوری داده ها به صورت لحظه ای بی بهره نمانند و یا به عنوان مثال در صورتی که تعدادی از کارآفرینان تکنولوژی هایی در زمینه تولیدات انرژی داشته باشند می توانند این تکنولوژی ها را به تمام دنیا ارایه کنند که تمام صنایع دنیا (حداقل آن دسته از صنایعی که کارشان این است که در زمینه تولید انرژی کار کنند) بتوانند از این وضعیت بی بهره نمانند و تکنولوژی ها و روش هایی را که با استفاده از آنها می توان انرژی مناسب و باکیفیت تولید کرد را در اختیار داشته باشند. بنابراین کارآفرینان می توانند در زمینه ارایه کردن تکنولوژی های جدید به صنایع مختلف در دنیا کمک های شایان و ارزنده ای بکنند.

بسیاری از کاربردهای تکنولوژی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند مدیون وجود کارآفرینانی هستند که این تکنولوژی ها را اختراع کرده اند. این کار باعث می شود که حتی شرکت ها هم بتوانند بهتر از گذشته کارشان را انجام دهند. تکنولوژی به جهانیان کمک می کند که هزینه هایی را که برای انجام دادن بخش زیادی از کارهایشان باید خرج می کردند را مصرف نکنند و به راحتی بتوانند بخش زیادی از کارهایی که می کردند را به صورت اتوماتیک انجام دهند و بسیاری از مزیت های دیگر.

3) کارآفرینان می توانند باعث ایجاد اثرات مثبت اجتماعی در تمام ابعاد جامعه شوند

ما در دورانی زندگی می کنیم که ارتباطات میان انسان ها با هم خیلی پیچیده و گسترده شده است. تجارت ها و کارآفرینی ها می توانند نقش بسیار مهمی را در گذاشتن اثرات مثبتی بر روی این ارتباطات میان انسان ها ایفا کنند. البته این موضوع تنها مرتبط با شرکت ها و تجارت هایی می شود که اعتماد لازم را میان مشتریان خودشان ایجاد کرده اند (چون تنها این شرکت ها هستند که سوددهی بالایی برای خودشان خواهند داشت! به عنوان مثال، تحقیقات ثابت کرده است که شرکت هایی که دارای مشتریانی هستند که به آنها اعتماد دارند نسبت به شرکت هایی که مشتریانشان به آنها اعتمادی ندارند به میزان 3 درصد سوددهی بیشتری دارند). این شرکت ها می توانند یک اثر روانی مثبتی را بر روی کل جامعه داشته باشند و حتی می توانند باعث افزایش میزان همبستگی افراد جامعه با هم شوند.

به عنوان مثال یک شرکتی را درنظر بگیرید که فرآورده های خاصی را تولید می کند، در صورتی که مشتریان دوست داشته باشند تا از این فرآورده ها بخرند و در صورتی که این فرآورده ها اثرات مثبتی را بر روی جامعه داشته باشد؛ می توان این گونه نتیجه گیری کرد که وجود این شرکت در این جامعه باعث می شود که اثرات مثبت در جامعه بیشتر می شود. تجارت ها همچنین می توانند در کنار تبلیغاتی که برای خودشان می کنند، موضوعاتی را که به نفع جامعه می باشد رواج دهند. به عنوان مثال برند کوکا کولا در کنار تبلیغاتی که در زمینه نوشابه هایش می کرده است؛ درباره موضوعات محیط زیست و این که چگونه می توان آن را حفظ کرد و غیره نیز موضوعاتی را عنوان می کرده است. بنابراین افرادی که از این نوشابه خرید می کردند و به آن علاقه مند بودند؛ وقتی که تبلیغات مربوط به آن را نگاه می کردند موضوعات خیلی مهمی را در زمینه محیط زیست هم یاد می گرفتند و به این شکل کارآفرینان می توانند منجر به افزایش مثبت بینی و مثبت گرایی در جامعه شوند.

 

4) کارآفرینان ذهن "راه حل ساز" برای حل مسئله ها دارند و می توانند از این تواناییشان برای حل کردن مسائل در سطوح اجتماعی هم استفاده کنند.

فردی که خودش را یک "کارآفرین" قلمداد می کند؛ فردی است که ذهنی دارد که به راحتی می تواند با استفاده از آن به حل مسئله بپردازد. این کارآفرین در صورتی که امکانات بیشتری داشته باشد می تواند از این توانایی خودش برای حل کردن مسئله هایی که مرتبط با تمام دنیا می باشد استفاده کند. کارآفرینان همیشه به دنبال راه ها و روش ها بهتری برای انجام دادن بهتر کارها می باشند. موفق ترین کارآفرینان افرادی هستند که اصطلاحا "خارج از جعبه" (out of box) فکر می کنند و سعی می کنند تا خودشان را محدود به روش های سنتی و معمولی موجود نکنند. بنابراین این کارآفرینان می توانند ذهنشان را کار بیندازند و در ابعاد وسیع، مشکلاتی را که جامعه با آن مواجه می شود را به راحتی حل کنند.

مسعود بازدید : 45 چهارشنبه 18 تیر 1399 زمان : 13:08 نظرات (0)

 

10 توصیه از طرف کارآفرینان موفق درباره طرح تجاری

 

تجارت ها و شرکت ها برای این که در کارشان موفق شوند؛ نیاز به برنامه ریزی دارند به این صورت که در صورتی که یک تجارت برای کارش برنامه ریزی داشته باشد می تواند کارهایش را به صورت دقیق و با توجه به جزئیات دقیق و واقع گرایانه پیش ببرد اما در صورتی که یک تجارت برای پروژه هایی که قرار است آنها را انجام دهد برنامه ریزی نداشته باشد؛ نمی تواند کارهایش را آن گونه که باید و شاید پیش ببرد. یکی از مهم ترین کارهایی که در جهت داشتن یک برنامه ریزی موفق و مناسب برای یک طرح تجاری می توان انجام داد؛ استفاده کردن از سندی به نام "طرح تجاری" یا "بیزینس پلن" (Business Plan) می باشد. البته باید خاطرنشان ساخت که طرح های تجاری خیلی بیشتر از صرفا یک سند هستند. در حقیقت آنها تمام مراحل کار شما را به شما نشان می دهند. این طرح تجاری به گونه ای است که به عنوان یک نقشه ای کلی عمل می کند که شما می توانید تمام مراحل کارتان را با استفاده از این نقشه برای خودتان روشن کنید و دقیقا بدانید که می خواهید به کدامین جهت حرکت کنید و چه کارهایی انجام دهید. همچنین وجود چنین نقشه ای به شما کمک می کند تا بدانید که به هنگامی که با مشکلاتی برخورد کردید؛ بهترین کاری که می توانید انجام دهید چیست. بنابراین اهمیت و ارزشی را که این طرح های تجاری (یا همان بیزنس پلن ها) دارند را نباید نادیده گرفت. اگرچه، نوشتن یک بیزنس پلن کار ساده ای هم نیست. شما برای این که شروع به نوشتن یک بیزینس پلن کنید باید پارامترهای زیادی را درنظر بگیرید و باید کارهای زیادی انجام دهید. در این پست قصد داریم تا توصیه هایی را که گروهی از کارآفرینان جوان در راستای چگونگی یک طرح تجاری موفق به شما می کنند را ارایه کنیم. این توصیه ها به صورت 10 نکته برای شما ارایه می شوند:

1) قبل از هر چیز مشخص کنید که حوزه فعالیت شما و ناحیه ای که شرکتتان در آن قرار گرفته است به چه صورت است.

تا زمانی که مشخص نکنید که حوزه فعالیتی شما در چه زمینه ای است؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که یک بیزینس پلن دقیق بنویسید. هنگامی که شما دقیقا مشخص کردید که تجارتتان در چه زمینه ای قرار دارد و محیط آن به چه صورت است و غیره، در آن صورت می توانید کارتان را به شکل دقیق و حساب شده ای آغاز کنید. در غیر این صورت اصلا بیزینس پلن شما از همان الفبا اشتباه از آب در می آید!!!

شما باید مشخص کنید که شرکت شما به چه شیوه ای خواهد بود و به چه شیوه ای قرار است به مشتریان پاسخگو باشد و وضعیت دقیق این شرکت و مشتریان آن به چه شیوه خواهد بود و مشتریانی که قرار است به عنوان مشتریان ایده آل برای این کار درنظر بگیرید دارای چه خصوصیاتی خواهند بود و غیره.

2) درباره آن چه که قرار است به فروش برسانید؛ موقعیت خودتان را مشخص کنید.

این روزها، بسیاری از شرکت ها هستند که ترجیح می دهند تا آن بخش هایی که مربوط به فروش کسب و کار در طرح تجاری است را نسبت به بخش های دیگر بهتر بررسی کنند. بنابراین شما باید به این بخش خیلی توجه کنید. شما باید تمام استراتژی های مربوط به فروش را در این طرح توجیهی بگنجانید و سعی کنید تا از صحت و درستی و دقت زیاد این اطلاعات اطمینان داشته باشید. این که این اطلاعات را بدانید می تواند به شما کمک کند تا به هر سوالی که سرمایه داران این شرکت در زمینه چگونگی فروش آینده آن از شما داشتند به راحتی پاسخ دهید.

3) مخاطبین خود را بشناسید

باید به این سوال پاسخ دهید که آیا این بیزینس پلن را نوشته اید که تنها آن را به سرمایه گذاران بالقوه شرکت نشان دهید و یا این که این بیزینس پلن حالت جامع تری دارد که هرکدام از کارکنان سازمان و یا حتی مشتریان نیز می توانند از آن استفاده کنند؟

پاسخ شما به سوال بالا باید حالت دوم باشد. البته بیزینس پلنی که شما برای سرمایه گذارها می فرستید باید شامل اطلاعات تخصصی تر و دقیق تری در ارتباط با شرکت و کاری که شما در شرکت انجام می دهید باشد. این در صورتی است که بیزینس پلنی که برای این طراحی شده است که در اختیار کارکنان معمولی و مشتریان قرار بگیرد؛ باید حالت عمومی تر و همه فهم تری داشته باشد. اما حقیقت امر این است که ضرورت وجود یک بیزینس پلن برای یک شرکت باید هم برای کارکنان و هم برای مشتریان و سایر اعضای یک تجارت هم درست باشد ولی مدل ارایه آن با مدل ارایه برای سرمایه گذاران و کسانی که قرار است به نفع شرکت شما سرمایه گذاری کنند کمی متفاوت خواهد بود.

4) پارامترهای مالی خودتان را با دقت اندازه گیری کنید

شما باید به خوبی و با دقت میزان درآمدی را که انتظار دارید بعد از اجرا کردن یک پروژه بدست بیاورید مشخص کنید. همچنین شما باید به خوبی بررسی کنید که میزان هزینه ای که قرار است صرف تک تک عملیات و کارها شود باید به چه میزانی باشد. شما باید تمام هزینه های مختلف را از جمله هزینه مرتبط با مشتریان، هزینه مرتبط با حقوق ها، هزینه مرتبط با مواد خام و تهیه آنها و هزینه های مختلف دیگر را مورد بررسی قرار دهید و سعی کنید تا با برآوردهایی صحیح و منطقی مشخص کنید که برای این که از پس این هزینه ها برآیید باید چکار کنید. معمولا سخت ترین بخش در این قسمت این است که بررسی کنید که "حد نیازها" برای تجارت شما به چه میزان است. شما برای این کار باید از تمام اطلاعاتی که در این زمینه بدست آورده اید استفاده کنید و سعی کنید تا بر این اساس یک تخمین مناسبی بزنید. این کار به شما کمک می کند تا به طور کلی "قلب تجارتتان" را بررسی کنید و درک کنید که چگونه قرار است پول درآورید؛ چقدر برای شما هزینه خواهد داشت اگر سرمایه گذاری های لازم را انجام دهید و برای این که بهترین تعادل را میان این ها ایجاد کنید باید چکار کنید.

 

5) دید خودتان را واقعی تر کنید

خیلی مهم است که نسبت به تجارتتان یک دیدگاه مثبت بینانه ای داشته باشید؛ اما این دیدگاه مثبت بینانه نباید حالت غیرواقعی پیدا کند! به عبارت دیگر شما باید صرفا بر اساس حقایق و اصول مناسبی که وجود دارد برای کارهایتان تصمیم گیری کنید. در صورتی که تصورات غیرواقعی و رویایی و دروغ از اهدافی که قرار است شرکت شما به آنها برسد داشته باشید؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که حتی به یکی از این اهداف هم برسید به این دلیل که دیدگاه شما نسبت به کارهایتان غیرحقیقی می باشد. یک نکته بسیار مهم دیگر که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که شما باید این دیدگاه مثبت (که البته حتما باید واقعی باشد) خودتان را در جهت رسیدن به اهداف امکان پذیر و شدنی تغییر دهید. به عبارت دیگر شما بعد از این که یک دید حقیقی نسبت به کار پیدا کردید؛ باید کاری کنید که بر همین اساس اهداف حقیقی را برای خودتان درنظر بگیرید و سعی کنید تا به این اهداف حقیقی برسید. بهتر است که این اهدافی که برای خودتان انتخاب می کنید اهدافی کوتاه مدت باشند. اهداف کوتاه مدت شدنی تر هستند و رسیدن به آنها ملموس تر می باشد. شما می توانید برای رسیدن به این اهداف پله های مناسبی بردارید. هنگامی که برای خودتان این اهداف را تعیین کردید؛ می توانید بر اساس دید واقع گرایانه ای که پیدا کرده اید محدودیت های خودتان را برای رسیدن به این اهداف مشخص کنید و سپس سعی کنید تا به صورت واقعی و حقیقی برای رسیدن به این اهداف برنامه ریزی نمایید. هرگز خودتان را دست کم نگیرید (البته نباید خودتان را دست بالا هم بگیرید) همزمان با این که نقطه های ضعف خودتان را هم درنظر گرفته اید و خودتان را می شناسید؛ سعی کنید تا ایده هایی که به شما کمک می کنند تا در صنعتتان راه رفتن به سوی موفقیت را طی کنید بررسی کنید و این ایده ها را به صورت عملی درآورید.

6) کار برنامه ریزی و مشخص کردن پارامترها را به صورت کاملا دقیق و با رعایت تمام اصول مختلف انجام دهید.

یکی دیگر از نکته هایی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید باید این باشد که شما برای این که یک بیزینس پلن موفق داشته باشید؛ باید حتما به تمام جزئیات به صورت دقیقی توجه کنید. در صورتی که نتوانید به این جزئیات توجه کنید کارتان با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین در صورتی که بتوانید دقیقا جزئیات را درنظر بگیرید؛ چندین مرحله به سمت جلو حرکت کرده اید. وقتی که می خواهید پارامترهای مختلف را بررسی کنید تا بتوانید با استفاده از آن یک بیزینس پلن موفق ایجاد کنید؛ باید تمام نکته های ریز و درشت کار را مورد توجه قرار دهید. در غیر این صورت قادر نخواهید بود تا برای خودتان یک بیزینس پلن مناسبی داشته باشید.

7) از وضعیت مالی که دارید؛ برای خودتان یک تصویر مشخص و روشن و دارای جزئیات ایجاد کنید

تمام استارت آپ ها، تجارت ها و شرکت ها باید سعی کنند تا یک تصویر دقیقی از سرمایه ای که دارند را در ذهن خودشان ایجاد کنند. این تصویر دقیق باعث می شود که شما بتوانید به وضعیت کلی که شرکتتان دارد پی ببرید و بدانید که باید چکار کنید که این شرکت را در مسیر پیشرفت قرار دهید. قبل از این که سهام داران در یک شرکت بخواهند بر روی یک پروژه مخصوصی سرمایه گذاری کنند؛ خیلی مهم است که بدانند که آیا دارند پول خودشان را در جای مناسبی بکار می برند یا خیر. برای کمک کردن به چنین افرادی، بیزینس پلن بهترین گزینه است. یک بیزینس پلن می تواند وضعیت مالی را که یک شرکت دارد برای آنها مشخص کند و به آنها بگوید که آیا سرمایه گذاری کردن آنها بر روی این موضوع به نفعشان می شود یا این که به ضررشان است. یک بیزینس پلن ابزار بسیار مناسبی است برای این که به سرمایه داران شرکت ها نشان دهد که اوضاع اقتصادی و مالی آنها چگونه است و تا چه اندازه آمادگی مواجه شدن با وضعیت بازار را دارند. در صورتی که بیزینس پلن نشان دهد که وضعیت اقتصادی ناپایدار است و سرمایه گذاری کردن بر روی برخی از پروژه ها ممکن است باعث لطمه خوردن به بخش های مختلف شود؛ بدون تردید سرمایه داران از سرمایه گذاری کردن بر روی پروژه امتناع می کنند و بهترین کار در این وضعیت این است که به طور کلی انجام این پروژه را تعطیل نمایید. اما در صورتی که داده ها و آمار و ارقامی که از بررسی بیزینس پلن بدست آمده است نشان دهند که سرمایه گذاری کردن بر روی یک طرح و پروژه مناسب است و می توان به آن اعتماد کرد؛ سرمایه گذاران می توانند به راحتی و بدون ترس و عدم قطعیت، بر روی این پروژه سرمایه گذاری کنند.

 

8) "بزرگ" فکر کنید

بزرگ فکر کردن به چه معنی است؟

مهم نیست که نقطه ای که شما از آن نقطه کارتان را آغاز می کنید چه نقطه ای است. مهم این است که شما باید امیدوار باشید که یک روزی در این کار به پیشرفت ها و موفقیت های زیادی برسید. به عنوان مثال یک شرکتی را تصور کنید که برای اولین بار تنها دارای یک اتاق می باشد. هنگامی که تجارت رشد پیدا کند و گسترده تر شود، به سرعت شما باید به دنبال یک دفتر بزرگتر برای شرکت، تعداد افراد و کارکنان بیشتر و متخصصان تواناتری بگردید.

اکنون نقش "بزرگ فکر کردن" در این مثال بالا چیست؟ در این جا در صورتی که شما از همان ابتدا به جای این که به دنبال یک دفتر کوچک و تعداد افراد کمی برای شرکتتان بوده اید؛ بهتر بود که به فکر یک اتاق بزرگترو جای بیشتر برای افراد جدید باشید. چرا؟ به این دلیل که شما می دانید که احتمال زیادی دارد که این شرکت به سرعت رشد کند بنابراین در صورتی که از همین ابتدا به فکر کار رشد دادن آن باشیم؛ سود زیادی کرده ایم.

سعی کنید این نوع بزرگ فکر کردن را در تمام جنبه های کارتان دخالت دهید. به عنوان مثال در صورتی که هدف شما این است که می خواهید برای خودتان تکنولوژی های جدیدتری را طراحی کنید که بتوانید با استفاده از این تکنولوژی های جدید کارهایتان را راحت تر انجام دهید؛ در این صورت بهتر است از همان ابتدا به این موضوع فکر کنید که ممکن است در چند سال آینده چه تکنولوژی هایی وارد بازار شوند و این تکنولوژی ها را به عنوان بخش مهم و کلیدی در بیزینس پلن خودتان بنویسید.

9) بعد از نوشتن بیزینس پلن، به فیدبک هایی که دریافت می کنید توجه بیشتری کنید تا در آینده و در به روزرسانی ها، بتوانید بیزینس پلن خودتان را باکیفیت تر کنید

یکی از مهم ترین نکته هایی که باید در زمینه نوشتن طرح توجیهی باید به آن توجه داشته باشید؛ این است که به فیدبک هایی که دریافت می کنید اهمیت بیشتری دهید. در این صورت شما می توانید کیفیت کارتان را در به روز رسانی های بعدی از این بیزینس پلن بهبود ببخشید. همیشه این نکته را درنظر داشته باشید که تجارت شما هرگز نباید این حالت را داشته باشد که هیچ گونه تعاملی با دیگران نداشته باشد. بلکه برعکس، شما باید سعی کنید تا به فیدبک هایی که از طرف دیگر افراد برای بیزینس پلن شما می رسند توجه کنید و سعی کنید بررسی کنید که کجای کار مشکل دارید. این کار به شما کمک می کند که بسیاری از مشکلاتی را هم که ممکن است در کارتان ایجاد شده باشد برطرف سازید. هنگامی که مشغول جمع آوری این فیدبک ها می باشید؛ سعی کنید تا جایی که ممکن است نظراتی را که مرتبط با گسترده ترین طیف هستند (منظور این است که از بدترین تا بهترین نظرات) را مورد بررسی قرار دهید و سعی کنید تا تمام این مطالب را برای خودتان بخوانید و بررسی کنید تا به نقاط ضعفی که در کارتان وجود دارد پی ببرید و سعی کنید تا این نقاط ضعف را برطرف کنید.

10) همیشه انتظار تغییرات برنامه ریزی نشده را داشته باشید

یکی از موارد مهمی که در ارتباط با نوشتن بیزینس پلن باید به آن توجه کنید این است که باید همیشه انتظار تغییر را داشته باشید. اصلا کار بیزینس پلن به نوعی همین است که شما با استفاده از آن بتوانید برای آینده شرکتتان و کارهایی که قرار است که در آینده انجام دهید برنامه ریزی کنید. اما ممکن است شما در طول راه با تغییراتی مواجه شود که در گذشته برای آنها برنامه ریزی نکرده بودید (به عبارت دیگر این تغییرات، تغییرات برنامه ریزی نشده می باشند که شما انتظار به وقوع پیوستن آنها را نداشته اید!)  بنابراین همیشه این موضوع را در ذهنتان داشته باشید که همه چیز تغییر می کند و هیچ چیزی ثابت نمی ماند. شما ممکن است فکر کنید که پنج سال دیگر شما و تجارتتان در همان نقطه ای خواهید بود که هم اکنون در این نقطه هستید؛ اما این موضوع اشتباه است! چون چنین چیزی اتفاق نمی افتد. شما ممکن است به دلایل کاملا پیش بینی نشده ای در جهت های دیگری حرکت کنید که حتی فکرش را هم نمی کردید! بنابراین هر اتفاقی هم که بیفتد؛ فراموش نکنید که موضوع "تغییر" موضوعی کاملا نرمال است و شما باید سعی کنید تا به جای این که از این موضوع صدمه ببینید؛ با آن کنار بیایید و سعی کنید همیشه خودتان را طوری به روزرسانی شده نگه دارید که بتوانید با مشکلاتی که بر سر راهتان قرار دارد مقابله کنید چون در صورتی که انتظار تغییرات پیش بینی نشده را نداشته باشید و فکر کنید که دقیقا همه چیز بر همین منوالی پیش می رود که شما پیش بینی کرده بودید؛ احتمال این که شکست بخورید خیلی زیاد است به این دلیل که همان طور که در بالا اشاره شد اتفاقات معمولا به شیوه ای که شما فکر می کنید نمی افتند و ممکن است بسیاری از اتفاقات پیش بینی نشده برای شما اتفاق بیفتد که باعث شود که مجبور شوید برنامه ریزی هایی را که داشته اید کاملا کنسل کنید و یک بار دیگر برنامه ریزی کنید.

مسعود بازدید : 50 شنبه 14 تیر 1399 زمان : 16:24 نظرات (0)

چطور یک بیزینس پلن برای مهاجرت بنویسیم؟

چالش‌هایی که مهاجران هنگام تلاش برای راه اندازی یک تجارت کوچک با آن روبرو هستند بسیار متنوع است. البته تفاوت‌های فرهنگی، عدم وجود شبکه‌های حمایتی، عدم توانایی در گرفتن وام بانکی و چالش در انتخاب شغلی مناسب در عرصه بین المللی، همگی مشکلات زیادی را به دنبال دارند. اما چالش شماره یک ممکن است عدم برنامه ریزی مناسب برنامه کسب و کار باشد.

بیزینس پلن که به عنوان ابزاری اساسی برای کارآفرینی در نظر گرفته می شود، می‌تواند به معنای واقعی کلمه کسب و کار یک نفر را متحول ساخته یا آن را نابود سازد.

چشم انداز و رسالت

نوشتن بیانیه چشم انداز و ماموریت بخش آسان یک بیزینس پلن است. بیانیه چشم انداز در اصل این است که چگونه می‌توان برای مثال در پنج سال آینده پیشرفت داشت. در تعریف چشم انداز، به همه رویاها، اهداف و شغل خود فکر کنید. با فرض افتتاح یک فروشگاه، باید تمامی اطلاعات را در این ارتباط وارد کنید تا اینکه مشکلی در آینده به وجود نیاید.

در نوشتن بیزینس پلن ماموریت به این معناست که با هدف شرکت آشنا شده و نحوه عملکرد آن را چگونه می بینید. هدف شما در رابطه با یک فروشگاه می‌تواند اینطور باشد "کلیه محصولات ما تضمین شده است، کارکنان ما دارای بالاترین توانایی کاری هستند و در شهر به عنوان بهترین مکان برای انجام بهترین خدمات و کالاها شناخته شده‌ایم." مأموریت شما باید واضح، معنادار از نظر اجتماعی و قابل اندازه گیری باشد.

برنامهریزی برای کارمندان

در نوشتن بیزینس پلن مرحله بعدی به پرسنل مربوط می‌شود. این مورد مشخص می‌کند چه کسی شرکت را اداره می‌کند و نوع کارمندانی را که استخدام خواهید کرد، تعیین می‌کند. همچنین پیش بینی های شما برای رشد آینده از نظر کارمندان را توصیف می کند. غالباً وقتی در حال نوشتن بیزینس پلن هستید، آخرین چیزی که مردم درباره آن فکر می‌کنند این است که "چگونه می توانم با موفقیت کنار بیایم؟" بیشتر توجه خود را به خرید می کنند، اما تعداد کمی از آنها برای آن آماده می‌شوند. باید برای رشد در شغل خود آمادگی داشته باشید.

امور مالی

در هنگام نوشتن بیزینس پلن باید برنامه مالی که شامل بودجه استارتاپی است توجه شود. برنامه مالی مشخص می‌کند برای گشایش درهای شغلی به چه میزان پول نیاز خواهد بود. این مورد به طور معمول شامل امکانات، تجهیزات، مواد و لوازم مورد نیاز در ابتدا می باشد. هنگامی که می‌دانید که چقدر به راه اندازی شرکت خود نیاز دارید، تنها کاری که باید انجام دهید محاسبه پول مورد نیاز برای فعالیت تجاری خود با سود است.

اکنون باید پیش بینی جریان پول را انجام دهید. با استفاده از یک صفحه گسترده، باید بیانیه درآمد / هزینه ایجاد کنید که درآمدها و هزینه‌ها را نشان می دهد. با استفاده از یک صفحه گسترده اکسل، می توانید به سرعت تغییرات جزئی در هزینه‌ها و درآمدها ایجاد کرده و فوراً مشاهده کنید که چگونه تحت تأثیر قرار می‌گیرد. اگر به دنبال وام بانکی هستید، مرتب نگه داشتن حساب‌ها مهم است، اما بانک‌ها خواهان مشاهده برنامه شما برای بازاریابی و ایجاد مشاغل هستند.

بازار هدف

بعنوان یک برنامه افزودنی در نوشتن بیزینس پلن، تعیین این که چه نقشی در بازاریابی دارید، بسیار مهم است. این قسمت بر جنبه جمعیتی استوار است. آمار جمعیتی نوعی داده است که برای تعیین خریدار محصول مورد استفاده قرار می گیرد. این آمار معمولاً مبتنی بر سن، نژاد، جنسیت، وضعیت اشتغال، موقعیت مکانی و غیره است.

روانشناسی در تعیین مشتری هدف حائز اهمیت است. روانشناسی در واقع نگرش مشتری، شخصیت، علایق، فعالیت‌ها و نظرات است. ترکیب این دو باعث می شود تا مشتری راحت تر شناسایی شده و فروش آسانتر شود. در تعیین بازار هدف بهتر است از مشاوره بیزینس پلن کمک بگیرید.

برنامه ریزی تجاری خود را دنبال کنید.

با تمام این استراتژی‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها، گام بعدی ایجاد یک برنامه عملی تحت اللفظی است. این روش برای تنظیم اهداف عملیاتی شما کارایی فوق العاده ای خواهد داشت. اولین قدم این است که اهداف خود را با شرایط و مهلت‌های زمانی مشخص قرار دهید. اما در برنامه اقدامی خود خاص و واقع بین باشید. به عنوان مثال، در ماه اول، اهداف شما ممکن است ایجاد کارت ویزیت و شروع به طراحی وب سایت باشد. در مرحله بعد، این امر می‌تواند اولین تلاش برای بازاریابی شما از طریق شبکه های اجتماعی باشد. یک برنامه عملیاتی باید ماه به ماه تقسیم شود و روند کاری خود را در طی 12 تا 18 ماه آینده انجام دهید.

برای کارآفرینانی با برنامه مشخص و چشم انداز مثبت، جابجایی یا شروع کار در خارج از کشور می تواند یک تجربه برای تغییر در زندگی باشد. علاوه بر معرفی ایده یا چشم انداز جدید به بازارهای مختلف، می‌توانید از تمام مزایای تجربه یک فرهنگ و شیوه زندگی جدید و روش‌های مختلفی که این امر می‌تواند آگاهی و بهبود بخش کسب و کار شما باشد بهره مند شوید. ساده ترین راه برای دستیابی به این امر ویزای کارآفرینی است و گزینه های بسیار خوبی برای انتخاب وجود دارد. چندین دلیل برای دنبال کردن ویزای کارآفرینی وجود دارد. در این مسیر توصیه میشود از مشاوره بیزینس پلن بهره لازم را ببرید.

چرا برای ویزای راه اندازی یا کارآفرین اقدام کنید؟

بسیاری از کشورها ویزای سرمایه گذار را ارائه می‌دهند، که اغلب به عنوان وسیله ترجیحی برای به دست آوردن تابعیت از یک کشور مشاهده می شود. این طرح ها، که اغلب به عنوان "ویزاهای طلایی" شناخته می‌شوند، به افراد امکان می دهد مبلغ زیادی پول در پروژه های تعیین شده در ازای دریافت اجازه اقامت و مسیرهای دریافت تابعیت کامل سرمایه گذاری کنند. در حالی که اینها بهترین ضمانت از امکان اقامت و کار در یک کشور را دارند، سطح سرمایه گذاری مورد نیاز یک مانع اساسی است.

در مقابل، ویزاهای راه اندازی یا کارآفرینی برای مشاغل کوچک یا متوسط ​​طراحی شده اند که به دنبال راه اندازی یا گسترش در یک کشور هستند. این ویزا ها کوتاه مدت تر به نظر می رسند، اقامت را هم برای مدت معین و یا بصورت چرخشی انجام می دهند، اما می‌‌توانند مسیری را برای اقامت دائم نیز ارائه دهند. افراد تمایل دارند که موانع بسیار کمتری برای ورود داشته باشند، و معمولاً به یک بیزینس پلن قوی و شواهدی از توانایی پشتیبانی مالی از خود برای یک سال یا بیشتر نیاز دارند.

بیشتر ویزاهای کارآفرین موجود در سرتاسر جهان موقتی است اما در صورت اثبات بودن کارآفرین در نهایت منجر به سکونت خواهد شد (به جز کانادا، که اقامت دائم فوری را فراهم می‌کند). به عنوان یک قاعده کلی، این کشورها برنامه مهاجرت کارآفرینانه را بر اساس منافع اقتصادی ایده تجاری فرد و پروژه ای که برای رشد اقتصادی کشور نشان می‌دهد، ارزیابی می‌کنند. شرایط ورود و تعریف موفقیت در بین کشورها متفاوت است، اگرچه به طور معمول به دو پارامتر اصلی در نظر گرفته می‌شوند:

  1. کارآفرینان و مشاغل آنها برای رسیدن به شرایط ورود و اقامت باید به چه سطحی برسند؟
  2. چقدر سریع موارد بالا اتفاق می افتد؟

اکثر کشورها با در نظر گرفتن سرمایه راه اندازی (میزان و منبع آن) و مشخصات فرد (تحصیلات یا سابقه کار و یا پیشنهاد تجارت)، پتانسیل یک کارآفرین را ارزیابی می‌کنند. نمودار خلاصه برنامه‌های ویزای کارآفرین موجود در سرتاسر جهان می تواند به مطالعه و مقایسه طرح های مختلف کمک کند. این معیارها معمولاً انعطاف پذیر بوده و صلاحیت افراد خاص را آسانتر می‌کند. به عنوان مثال، در نیوزلند ویزای کارآفرینان ویزای کار سه ساله است که در دو مرحله (یک مرحله شروع و مرحله تعادل) کار می‌کند تا کارآفرینان بتوانند در هر زمان واجد شرایط ویزا باشند.

در بیشتر کشورها، صلاحیت تجدید ویزاهای کارآفرین یا تبدیل به اقامت دائم با تعداد مشاغل ایجاد شده توسط استارتاپ و یا سرمایه گذاری اضافی افزایش یافته یا درآمد ایجاد شده در یک بازه زمانی خاص ارزیابی می‌شود. به عنوان مثال، در انگلستان، کارآفرینان برای تمدید ویزا می توانند دو شغل تمام وقت در سه سال ایجاد کنند، در حالی که در سنگاپور، به آنها اجازه اخذ ویزای دو ساله داده می شود. کارآفرینان باید در سال اول و چهار سال خود دو شغل محلی ایجاد کنند. در سال دوم به طور معمول، مهلت دستیابی به این اهداف با امکان شناسایی زودهنگام مشاغل واقعی قابل توجیه است. با این حال آنها می‌توانند با دلسردی از ریسک پذیری و جلوگیری از ایجاد کارآیی در برنامه‌های تجاری خود که منجر به به خطر انداختن وضعیت ویزا می‌شود، پیامدهای مضری برای استارتاپ ها به همراه داشته باشند.

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    لینک دوستان
  • مشاوره تحصیلی و شغلی
  • اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • چاپ و انتشار کتاب
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • اخبار دانشجویی
  • وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی
  • پایان نامه
  • مفاهیم و اصول برندینگ
  • نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
  • روش های مهاجرت و گرفتن اقامت
  • طنین و طراوت، وبلاگ تخصصی سالمندان
  • دیجیتال مارکتینگ
  • هنرگرافیک و طراحی لوگو
  • تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی
  • کسب درآمد اینترنتی
  • تازه های صادرات و واردات
  • آموزش زبان، مکالمات و مکاتبات تجاری و بازرگانی
  • ایده های کارآفرینی و استارتاپ
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • روانشناسی مثبت
  • مجلات معتبر علمی
  • روان شناسی صنعتی و سازمانی
  • آرایشگری
  • خبر فوری
  • داروخانه معنوی
  • خبر های استخدامی تهران
  • آیا میدانستیدهای حقوقی
  • مد و فشن
  • زیبایی
  • ستارگان سینما
  • بازاریابی و فروش
  • ستارگان سینما
  • کارآفرینی
  • راهنمای نوین انواع تبلیغات
  • بهترین خانواده
  • پزشکی و سلامت
  • طنز و سرگرمی
  • اخبار و رسانه ها
  • هنر مدرن
  • سفر و توریسم
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 69
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 156
  • بازدید ماه : 305
  • بازدید سال : 2,348
  • بازدید کلی : 13,568