loading...

کارآفرینی

مسعود بازدید : 34 یکشنبه 05 مرداد 1399 زمان : 12:09 نظرات (0)

9 ترفند کارآفرینانی که می خواهند در سال 2020 زمانشان را مدیریت کنند!

 

زمان یک منبع بسیار باارزش است که شما باید حتما قدر آن را بدانید. مخصوصا این موضوع زمانی ارزش پیدا می کند که بحث کارآفرینی شود. زمان برای افرادی که در حوزه کارآفرینی کار می کنند حکم طلا را دارد. شروع کردن و پایه گذاری کردن یک تجارت در حقیقت نیازمند این است که شما از زمان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. بنابراین در صورتی که نتوانید از این سرمایه به بهترین شکل ممکن استفاده کنید نمی توانید انتظار داشته باشید که کارهایتان بدون مشکل پیش برود. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که کارآفرینان می کنند این است که به این موضوع توجهی نمی کنند. آنها فکر می کنند چون خودشان رئیس خودشان هستند دیگر نیازی به این ندارند که برای خودشان برنامه ریزی کنند و یک جدول زمانبندی برای انجام کارهایشان داشته باشند. در صورتی که این دیدگاه کاملا غلط است و کارآفرینان باید حتما به موضوع زمان و چگونگی مدیریت کردن آن به شیوه بهینه توجه داشته باشند. در این پست قصد داریم تا 9 ترفند را به کارآفرینان ارایه کنیم که با عمل کردن به آنها بتوانند از زمانشان استفاده بهتری بکنند.

1) برای خودتان یک لیستی از وظایف آماده کنید

شما برای این که از زمان خودتان بهتر استفاده کنید؛ باید یک لیستی را مشخص کنید که بتوانید با استفاده از این لیست فعالیت هایی که باید در طول روز (و با مدت زمانی که برای خودتان مشخص کرده اید) انجام دهید را به صورت کانالیزه شده و دقیق برای خودتان مشخص کنید و بررسی کنید که این فعالیت ها را بهتر است چه زمانی و با چه کیفیتی انجام دهید. در چنین شرایطی این توانایی را خواهید داشت که از وقتی که در اختیارتان قرار گرفته است استفاده مناسبی را بکنید. اما در صورتی که برای کارهایی که می خواهید انجام دهید لیستی تعیین نکنید و ندانید که در طول یک روز باید چه کارهایی را انجام دهید نمی توانید از خودتان انتظار داشته باشید که از وقتی که روزتان را آغاز کردید تا زمانی که روزتان پایان یافت؛ به اندازه ای که نیاز داشتید از وقتتان استفاده کرده باشید. بنابراین مهم ترین نکته ای که باید برای این که به شکل بهینه ای از وقت خودتان استفاده کنید این است که برای خودتان یک لیست آماده ای از کارهایی که می خواهید انجام دهید داشته باشید.

2) یاد بگیرید که اولویت بندی کنید

هنگامی که برای خودتان چنین لیستی را آماده کردید و مشخص کردید که چه کارهایی را باید در طول یک روز انجام دهید اکنون زمان این رسیده است که کارهایی را که می خواهید انجام دهید اولویت بندی کنید. شما باید آن دسته از کارهایی را که به نظرتان از همه مهم تر هستند در اولویت های بالایی قرار دهید و آن دسته از کارهایی را که برایتان اهمیت کمتری دارند را در اولویت های پایین تری قرار دهید. بنابراین در صورتی که بتوانید مشخص کنید که کدامیک از این کارها را باید جلوتر از کدامیک از کارهای دیگر انجام دهید؛ می توانید انتظار داشته باشید که در کار برنامه ریزی موفق تر عمل کرده اید. شما باید هدفتان این باشد که کارهای مهم را در طول روز انجام دهید بنابراین در صورتی که بتوانید وقت لازم و کافی را به انجام دادن این کارها بدهید در کار برنامه ریزی و استفاده کردن از زمانتان قدم بزرگی را برداشته اید. البته این نکته را هم درنظر داشته باشید که "مشخص" کردن این که کدامیک از این کارها را باید زودتر از کارهای دیگر انجام دهید یکی از مهم ترین قدم های انجام کار است.

3) سعی کنید برای خودتان یک تقویم ایجاد کنید و کارهای مربوط به هر روز را در آن بنویسید

اکنون که این دو مرحله را به انجام رساندید (یعنی اول از همه مشخص کردید که در طول یک روز باید چه کارهایی را انجام دهید و بعد از آن هم مشخص کردید که برای این که این کارها را انجام دهید چه اولویت بندی دارید) وقت آن رسیده است که کارهایی را که می خواهید انجام دهید در یک تقویم بگنجانید. در این تقویم شما برای خودتان مشخص می کنید که برای هرکدام از روزهایی که قرار است در آینده بیاید؛ باید کدامیک از کارها را انجام دهید. این کار به شما کمک می کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید و همچنین می توانید به خودتان یادآوری کنید که هر روزی که آغاز می شود شما باید چه کارهایی را در این روز انجام دهید. بنابراین ایجاد کردن یک تقویم برای شما یکی از مهم ترین مرحله هایی است که باید انجام شود و وقتی که این تقویم را آغاز می کنید می توانید برای خودتان وظیفه هایی را که در هر روزی قرار است انجام شود (به همراه اولویت هایی که در هر روز باید این کارها صورت بگیرند) مشخص کنید.

4) برای خودتان یک برنامه ریزی روزانه ایجاد کنید

اکنون که مشخص کرده اید که هر روز باید چه کارهایی را انجام دهید و چه کارهایی را به صورت اولویتی باید انجام دهید؛ زمان آن رسیده است که برای خودتان یک برنامه ریزی روزانه ایجاد کنید که در این برنامه ریزی روزانه، مشخص کنید که در چه زمانی در روز باید چه کاری را انجام دهید. این برنامه ریزی روزانه به شما این امکان را می دهد که احساس کنید که بهترین استفاده ممکن را از روزتان می کنید. بنابراین سعی کنید تا این برنامه ریزی روزانه را به صورت دقیق ایجاد کنید. افرادی که در زمینه کارآفرینی موفق بوده اند؛ برای خودشان چنین برنامه ریزی داشته اند و تمام ساعت ها و حتی در برخی از موارد دقیقه های روزهایشان را با برنامه ریزی سپری کرده اند. به عنوان مثال شما در برنامه ریزی مشخص می کنید که از ساعت 10 صبح تا 11:30 صبح این کار را می کنم و بعد از آن به مدت نیم ساعت کار دیگری می کنم و غیره. در صورتی که به این برنامه ریزی های خودتان عمل کنید می توانید انتظار داشته باشید که در کارتان موفق شوید.

5) بر روی بازدهی کار تمرکز کنید

یکی از مهم ترین پارامترهایی که شما به عنوان فردی که می خواهد از زمانش بهترین استفاده را بکند باید درنظر داشته باشید این است که بر روی بازدهی کاری خودتان تمرکز داشته باشید. در صورتی که شما بتوانید بازدهی کاری مناسبی داشته باشید می توانید انتظار داشته باشید که در کارتان نتیجه مناسبی بگیرید به این دلیل که در این صورت برنامه ریزی خودتان را به بهترین شکل ممکن انجام داده اید. این در صورتی است که وقتی که در کارتان بازدهی پایینی داشته باشید زمان آن است که به برنامه ریزی که انجام داده اید شک کنید و فکر کنید که یک جای کارتان اشتباه بوده است در غیر این صورت امکان نداشته است که در کارتان بازدهیتان پایین بیاید. بنابراین یکی از مهم ترین نکته هایی که باید در این رابطه مورد توجه قرار دهید این است که به عنوان پارامتری که تعیین کننده میزان موفقیتی است که برنامه ریزی برایتان ایجاد کرده است؛ به بازدهی کاریتان توجه کنید و آن را بسنجید و در صورتی که در کارتان بازدهی پایینی داشتید بدانید که باید دوباره کار برنامه ریزی را از سر بگیرید و دوباره برای خودتان برنامه بریزید.

6) برای شروع کردن هرگز منتظر نشوید تا "زمان مناسب" بیاید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افرادی که می خواهند در زمینه برنامه ریزی موفق شوند مرتکب می شوند این است که آنها همیشه منتظر زمان مناسب برای شروع کردن می شوند. در صورتی که شما هم جز آن افرادی هستید که برای این که کارتان را شروع کنید منتظر زمان مناسب برای این کار هستید؛ بدانید که این زمان مناسب هرگز نخواهد آمد! شما تنها سعی می کنید این حرف را بزنید برای این که شروع کردن کارتان را به تعویق بیندازید! این در حقیقت یک بهانه است که شما با استفاده از این بهانه سعی می کنید تا از زیر کار در بروید و تنبلی کنید. بنابراین سعی کنید از همین حالا شروع کنید. تاکنون این ضرب المثل را شنیده اید که می گویند: "از شنبه شروع خواهم کرد!" در صورتی که این حرف را به خودتان بزنید اطمینان داشته باشید که این "شنبه" ای که درباره اش سخن می گویید در حقیقت هیچ کدام از شنبه های سال نمی باشد! به بیان دقیق تر اصلا این شنبه هرگز نخواهد رسید! بنابراین سعی کنید واقع بینانه عمل کنید و بدون این که خودتان را فریب دهید از همین حالا شروع به کار کنید. همیشه یادتان باشد که برای کار، فردا دیر است و شما باید امروز شروع کنید!

7) کار را را سرعت خودتان انجام دهید

هرگز خودتان را با کس دیگری مقایسه نکنید. ممکن است افرادی باشند که کارشان را با سرعت بسیار بیشتری از سرعت شما انجام می دهند. شما نباید خودتان را با این افراد مقایسه کنید به این دلیل که هر فردی بر اساس ویژگی هایی که دارد دارای توانایی های محدود و منحصر به فردی می باشد بنابراین ممکن است در برخی از زمینه ها، سرعتی که شما با آن کار انجام می دهید نسبت به سرعتی که دیگران دارند خیلی کمتر باشد (البته ممکن است این سرعت بیشتر باشد!) ولی چه از دیگران سریع تر عمل می کنید و چه از آنها کندتر هستید؛ هرگز فکر نکنید که خودتان را با کس دیگری مقایسه کنید و چون این افراد با این سرعت کار می کنند شما هم خودتان را مجبور کنید که با این سرعت کار کنید. فقط یک نکته مهم را باید درنظر داشته باشید و آن هم این است که متوقف نشوید و همیشه در حال رفتن باشید. فراموش نکنید که "رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود!"

8) برای تفریحاتتان هم در برنامه ریزی زمانی اختصاص دهید

سعی کنید هنگامی که کار برنامه ریزیتان را انجام می دهید؛ علاوه بر کارهایی که به عنوان وظیفه باید آنها را انجام دهید؛ برای خودتان زمانی هم به عنوان زمان استراحت درنظر داشته باشید. در صورتی که فکر می کنید که شما به این استراحت ها احتیاجی ندارید و فکر می کنید که باید پشت سر هم به صورت بی وقفه کار کنید سخت در اشتباهید. شما به عنوان فردی که می خواهد برای خودش برنامه ریزی کند تا در کارهایش موفق شود نیازمند این هستید که در کنار ساعت هایی که دارید؛ ساعت هایی هم برای استراحت کردن و آسودگی خودتان درنظر بگیرید. اصلا نیازی نیست که شما تمام روزهای هفته و تمام ساعت های روز و تمام دقیقه های ساعت ها را کار کنید چون در این صورت ممکن است زود خسته شوید و توانایی روحی روانی که برای ادامه دادن کار به آن احتیاج دارید را نداشته باشید. بنابراین سعی کنید در کنار برنامه ریزی هایتان برای این که هم از نظر روحی آرامش داشته باشید و هم این که بتوانید دوباره انرژی و قوای خودتان را برای ادامه دادن کارها بدست آورید؛ زمان هایی را هم به استراحت بپردازید.

9) در برنامه ریزی از دیگران هم مشورت بگیرید

یکی از مهم ترین اشتباهاتی که افرادی که برنامه ریزی می کنند مرتکب می شوند این است که آنها فکر می کنند که باید حتما خودشان برنامه ریزی خودشان را انجام دهند. استدلال این افراد هم این است که به این دلیل که هر فردی دارای ویژگی ها و خصوصیات و توانایی های منحصر به فردی است؛ بنابراین در برنامه ریزی هم باید خودش بدون این که از دیگران کمک بگیرد کار را انجام دهد. این یک باور کاملا غلط است و اصلا ریشه علمی ندارد! بسیاری از افرادی که در کارهای خودشان خیلی موفق بوده اند برای برنامه ریزی از افراد دیگری که در این زمینه حرفه ای بوده اند کمک گرفته اند. بنابراین اصلا اشکالی ندارد اگر شما هم برای این که برنامه ریزی کنید از دیگران کمک بگیرید. این کار می تواند به شما کمک کند تا از تجربیاتی که دیگران دارند استفاده کنید و در عین حال می توانید کار برنامه ریزی را به شیوه دقیق تری انجام دهید. بنابراین اصلا از مشورت گرفتن از دیگران نترسید و سعی کنید هنگامی که برای خودتان برنامه ریزی می کنید در صورت لزوم از آنها کمک بگیرید.

مسعود بازدید : 45 یکشنبه 05 مرداد 1399 زمان : 10:02 نظرات (0)

5 نکته برای این که تبدیل به یک کارآفرین موفق تر شوید


این روزها کارآفرینی موضوعی است که توجه بسیاری از افراد را به خودش جلب کرده است. اما امروزه یک کارآفرین موفق بودن نیازمند این است که شما برای خودتان پارامترهایی را که از شما یک فرد موفق در این زمینه می سازد داشته باشید. شما باید ویژگی هایی داشته باشید که کارآفرینان موفق را تبدیل به افرادی کرده است که امروزه هستند و سعی کنید تا با استفاده از این ویژگی ها راه موفقیت را بپیمایید.

البته کارآفرینان افرادی هستند که به اندازه کافی از هوش و دانایی برخوردار می باشند و سعی می کنند تا هم ذهن و هم روحشان را برای کارآفرین شدن پرورش دهند. ولی با این وجود تنها داشتن توانایی روحی و جسمی به این صورت کافی نیست و کارآفرین شدن نیازمند ویژگی های دیگری است که آنها باید داشته باشند و ای بسا افرادی هستند که دارای توانایی های هوشی زیادی می باشند اما نمی توانند تبدیل به یک کارآفرین موفق شوند. بنابراین شما اگر می خواهید کارآفرین موفقی شوید باید یک تعادلی را میان این ویژگی های مثبت و همچنین هوش و استعداد و توانایی هایی که دارید یا کسب کرده اید برقرار سازید. در صورتی که یکی از این دو مورد در شما وجود نداشته باشد؛ احتمال موفقیتتان بسیار کم می شود. در این پست قصد داریم تا 5 نکته ای را که شما به هنگامی که می خواهید تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید باید رعایت کنید به شما ارایه کنیم.

1) قبل از این که شروع به کار کنید؛ ذهنتان را آماده کنید

همیشه این موضوع به ما تلقین شده است که در صورتی که سخت کار کنیم؛ موفق می شویم و در صورتی که موفق شویم، احساس خوبی خواهیم داشت. اما باید بگوییم که این طرز فکر کاملا غلط است! به این دلیل که داستان کاملا برعکس این موضوع است! در صورتی که شما احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید؛ بر اساس آموزه هایی که روانشناسی مثبت به ما می گوید؛ می توانید موفق شوید و به دستاوردهای زیادی دسترسی داشته باشید. بنابراین یکی از مهم ترین نکته هایی که باید به آن توجه کنید این است که قبل از این که کار کارآفرینی را شروع کنید؛ مغز خودتان را برای کار آماده کنید و سعی کنید به جای این که تفکر منفی و آزاردهنده ای داشته باشید؛ تفکر مثبت داشته باشید!

بسیاری از افرادی که در زمینه روانشناسی مثبت کار کرده اند در زمینه مزیت هایی که احساس مثبت داشتن می تواند برای ما داشته باشد مطالبی را ارایه کرده اند. آنها بیان کرده اند که در صورتی که شما می خواهید کار کارآفرینی را آغاز کنید؛ اولین کاری که باید انجام دهید این است که خودتان را به خوبی بشناسید چون زمانی که خودتان را به خوبی شناختید این توانایی را پیدا خواهید کرد که برای خودتان احساسات مثبت تولید کنید و زمانی که این احساسات مثبت را تولید کردید؛ احتمال این که در کارتان موفق شوید خیلی زیاد می شود.

ایجاد کردن یک نگرش و منش مثبت برای شما می تواند در سودآور بودن و بالا بودن کیفیت کارتان خیلی تاثیرگذار باشد. به این دلیل که در صورتی که احساسات مثبت داشته باشید احساس می کنید که انرژی شما برای انجام کار بیشتر می شود. همچنین هورمون هایی در بدن شما ترشح می شوند که به شما کمک می کنند که مغزتان را به گونه ای پرورش دهید که در پیدا کردن راه حل ها برای مشکلات سریع تر و موثرتر عمل کند. برای این که احساسات مثبت را در خودتان تقویت کنید چند کار ساده می توانید انجام دهید:

-   هر روز به میزان حداقل پنج تا ده دقیقه تمرکز (مدیتیشن) انجام دهید

- همیشه بخندید: بله! خندیدن به شما کمک زیادی می کند. علم نشان داده است که همین حرکت ساده خندیدن به شما کمک می کند تا احساس خوبی داشته باشید و هورمون های خوبی در بدنتان ترشح شود و در نهایت میزان کورتیزول خونتان کاهش پیدا کند (این کورتیزول هورمونی است که منجر به ایجاد استرس در شما می شود)

برای این که مغزتان را تازه تر کنید؛ یک استراحت کوتاهی به خودتان بدهید و روزانه در خارج از محیط زندگیتان در طبیعت یک گردش کوتاهی بکنید. تحقیقات ثابت کرده است که در صورتی که خودتان را در معرض تابش امواج خورشید قرار دهید؛ میزان هورمون هایی که در بدن شما ترشح می شوند و به شما کمک می کنند تا احساسات مثبت تری داشته باشید افزایش پیدا می کنند بنابراین این تفریح و گشت و گزار در طبیعت به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید.

2) کیفیت خوابتان را بالا ببرید تا اول صبح یک شروع پرانرژی داشته باشید

این که با چه روحیه ای و چگونه روز خودتان را شروع می کنید؛ می تواند تاثیر بسیار زیادی بر تمام روز شما داشته باشد. بنابراین سعی کنید حتما به چگونگی شروع کردن روزتان توجه داشته باشید. البته برای این که یک روز پرانرژی را شروع کنید؛ درست است که پیاده روی صبحگاهی می تواند برایتان مفید باشد ولی فراموش نکنید که خواب شبانگاهی نیز می تواند برایتان مفید باشد. چون در صورتی که شما به اندازه کافی نخوابیده باشید نمی توانید یک روز پرنشاط و با انرژی را آغاز کنید. هنگامی که شما یک خواب باکیفیت می کنید بدنتان فرصت پیدا می کند تا خودش را ترمیم کند و برای فردا آماده شود. بنابراین در این صورت شما هم از نظر فیزیکی و جسمی و هم از نظر روحی برای کار آماده می شوید. وقتی که خوابتان مناسب نباشد؛ روحیه شما خوب نیست و میزان تمرکزتان بر روی کارها کمتر می شود و این موضوع می تواند منجر به مشکلاتی در حافظه شما شود. موفق ترین افراد افرادی هستند که این موضوع را به خوبی درک کرده اند و هر ساعت حداقل 8 ساعت خواب باکیفیت داشته اند و همین موضوع را به عنوان یکی از عوامل موفقیتشان دانسته اند.

هنگامی که از خواب بیدار شدید؛ سعی کنید چند حرکت نرمشی آهسته و آرام انجام دهید تا بدنتان برای بیدار شدن آماده تر شود. سپس کم کم خودتان را برای کارهایی که در روز قرار است انجام دهید آماده نمایید. اصلا کار درستی نیست که هنگامی که می خواهید به رختخواب بروید و یا صبح زود هنگامی که می خواهید بیدار شوید گوشی تان را چک کنید!

3) برای کل روزتان یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین عادت هایی که منجر به موفقیت کارآفرینان در زندگی حرفه ایشان می شود این است که آنها برای کارهایی که می خواهند انجام دهند یک برنامه ریزی مناسب طرح ریزی می کنند.. آنها یک سیستم مدیریت زمانی دارند که به صورت بلوک ها (واحدهای) زمانی کار می کند.

برای این که چنین برنامه ریزی را انجام دهید؛ کلید کار این است که در ابتدا کارهایی را که از همه مهم تر هستند درنظر بگیرید و بقیه بخش های زمانی را به صورت کانالیزه شده بر روی کارهای با اولویت بعدی قرار دهید.

با انجام دادن این کار شما قادر خواهید بود تا استرس ناشی از کارهای خودتان را کاهش دهید و علاوه بر آن برای خودتان مشخص کنید که می خواهید چکار کنید. در هنگام برنامه ریزی باید این نکته را درنظر داشته باشید که همه چیز باید از همان ابتدا برای شما مشخص باشد و در صورتی که بخواهید به بهانه این که یک برنامه انعطاف پذیر برای خودتان ایجاد کنید تکلیف برخی از فعالیت هایتان را مشخص نکنید؛ بعدها در مراحل بعدی با مشکلات جدی روبرو خواهید شد.

4) سعی کنید همیشه وقت هایی را هم به تفریح کردن بگذرانید

بسیاری از افراد هستند که به دلیل این که به خودشان زیادی فشار می آورند؛ دچار مشکلات جدی می شوند و میزان استرس زیادی را متحمل می شوند این در صورتی است که این افراد متوجه نیستد که تفریح کردن برخی از اوقات یکی از مهم ترین کارهایی است که شما برای این که استرس و فشار کاری را از خودتان کم کنید باید انجام دهید. در صورتی که شما در کنار کارهایتان وقت هایی را به تفریح کردن هم اختصاص دهید می توانید انتظار داشته باشید که مغزتان خودش را دوباره بازسازی می کند و برای مرحله های بعدی آماده تر می شود. افرادی که در کارهایشان خیلی موفق بوده اند معمولا در طول روز به استراحت پرداخته اند و در کنار کارهایشان استراحت را هم مد نظر قرار داده اند به این دلیل که آنها درک کرده اند که با این کار به مغزشان اجازه بازسازی را خواهند داد. وقتی که زمانی رسید که شما از نظر روانی احساس کردید که کششتان برای کار کمتر شده است؛ در این زمان است که باید استراحت کنید چون در این زمان دیگر شما در بخش بهینه عمکردی خودتان نمی باشید. بنابراین دادن استراحت به خودتان یکی از اساسی ترین کارهایی است که شما باید به منظور بازسازی روانی و جسمی انجام دهید.

هنگامی که بخش های مشخصی از کارتان را به اتمام رساندید؛ سعی کنید در لابه لای آنها استراحت کنید و این استراحت ها را به عنوان بخش های اصلی در فعالیت های روزمره خودتان قرار دهید. این استراحت ها می توانند به سادگی ایستادن برای چند لحظه و یا کشیدن چندین نفس عمیق باشد. وقتی که چنین استراحت هایی در برنامه شما وجود داشته باشد؛ شما در درازمدت می توانید به بهره وری بیشتری برسید.

5) با اعتماد به نفس شکست بخورید!

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی که شما باید حتما برای موفق شدن در زمینه کارآفرینی به آن توجه کنید این است که شما باید در مقابل شکست خوردن اعتماد به نفس داشته باشید و سعی کنید تا با اعتماد به نفس با این شکست خوردن ها روبرو شوید. شما نباید از شکست خوردن ناراحت و ناامید شوید و باید بدانید که شکست خوردن همیشه به عنوان زمینه ای است که شما می توانید از آن استفاده کنید تا به پیروزی برسید. در صورتی که اجازه ندهید که این شکست خوردن ها مانع از از بین رفتن اعتماد به نفس شما شوند؛ می توانید این امید را داشته باشید که در کارتان موفق شوید.

مسیری که شما به سمت پیروزی طی می کنید مسیری نسیت که آن را به عنوان یک خط و جاده مستقیمی درنظر داشته باشید. بلکه این مسیر یک مسیر پر پیچ و خمی می باشد که ممکن است در این راه با مسائل و مشکلات زیادی مواجه شوید. بسیاری از افرادی که در کارآفرینی موفق شده اند از شکست هایی که در زندگی خورده اند درس گرفته اند و سعی کردند تا این شکست ها را پله ای برای پیروزی کنند. بنابراین به خودتان این اجازه را بدهید که شکست بخورید. سپس سعی کنید از موقعیتی که برایتان پیش آمده است استفاده کنید تا دوباره قوی تر از گذشته به حرکت خودتان ادامه دهید.

نتیجه گیری

با توجه کردن به این نکته ها، شما می توانید کاری کنید که در روندی که به سمت کارآفرینی طی می کنید سالم تر، شاداب تر و قوی تر باشید و عملکرد بهتری داشته باشید. این نکته ها به شما کمک می کنند که کارآفرین بهتری شوید. همچنین باید این نکته را درنظر داشته باشید که حتما کاری کنید که از مشورت گرفتن از افراد دیگر غافل نشوید و از این کار ترسی هم نداشته باشید به این دلیل که انسان موجودی اجتماعی است و برای این که در کارهایش موفق شود می تواند از تجربه هایی که دیگران در اختیارش می گذارند استفاده کند. بنابراین برای این که شما تبدیل به "بهترین" خودتان شوید می توانید از افرادی که در کنار شما هستند و خودشان در این زمینه ها تجربه دارند (و یا این که خودشان مسیر رسیدن به موفقیت را طی کرده اند) کمک بگیرید. این افراد می توانند الهام بخش شما باشند و شما می توانید از تجربه هایی که آنها دارند و در اختیار شما قرار می دهند استفاده کنید تا تبدیل به انسان بهتری شوید و راه و رسم پیمودن مسیری که شما را تبدیل به یک کارآفرین موفق تر می کند از آنها یاد بگیرید. بنابراین در کنار همه نکته های بالا، مشورت کردن با دیگران را هم درنظر داشته باشید.

مسعود بازدید : 52 شنبه 04 مرداد 1399 زمان : 14:04 نظرات (0)

6 پرسشی که کارآفرینانی که می خواهند از راه دور کارکنانشان را مدیریت کنند باید حتما از خودشان بپرسند

 

همانطور که می دانید با وضعیت جدیدی که در دنیا ایجاد شده است بسیاری از تجارت ها استراتژی های خودشان را تغییر داده اند و دورکاری پیشه کرده اند. تعداد زیادی از کارکنان شرکت های مختلف و سازمان ها هستند که بعد از بحران کرونا در خانه مانده اند و از آنجا کار می کنند. بنابراین با توجه به وضعیت جدید پیش آمده، کارآفرینان و مدیران این تجارت ها و شرکت ها هم باید استراتژی های مدیریتی خودشان را بر این اساس تنظیم کنند و باید شیوه کنترل کردن کارکنان از راه دور را بیاموزند. در این پست قصد داریم تا 6 سوالی را که کارآفرینان برای این که بتوانند کارکنان را از راه دور به خوبی مدیریت کنند به آن پاسخ دهند ارایه کنیم. کارآفرینان با پاسخ دادن به این 6 پرسش می توانند برای مدیریت کردن کارکنان از راه دور استراتژی های بهتری را ارایه کنند و این کار را بهتر انجام دهند:

1) اولین سوالی که از خودتان باید بپرسید این است که هر چند وقت یک بار با اعضای تیمتان تماس می گیرید؟ آیا حداقل یک بار در هفته با آنها تماس می گیرید و یا دو بار یا سه بار؟ آیا به نظر شما این میزان ارتباط گرفتن با آنها کافی می باشد؟ آیا زمانی که با این افراد تماس می گیرید به اندازه کافی با آنها تبادل اطلاعات می کنید؟ آیا هنگامی که در ارتباط با این افراد هستید؛ آنها اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار می دهند؟

2) آیا هنگامی که با این افراد ارتباط می گیرید احساس می کنید که بر آنها تاثیری را که لازم است بگذارید می گذارید؟ آیا به اندازه کافی به آنها می گویید که چقدر از کارشان راضی هستید؟ آیا نقاط قوتی را که دارند به آنها گوشزد می کنید؟ آیا به اندازه کافی اعتماد به نفسی را که برای ادامه دادن این کار به آن احتیاج دارند به آنها می دهید؟ آیا احساس می کنید که وقتی که با آنها ارتباط می گیرید؛ آن چیزی را که لازم است به آنها می دهید؟

3) آیا افراد شما تمام استراتژی های شرکت شما را می دانند؟ آیا آنها می دانند که دقیقا باید چکار کنند تا در کارشان موفق شوند؟ آیا به اندازه کافی درباره استراتژی هایی که قرار است بر روی آن برنامه ریزی کنید به آنها توصیه های لازم را می کنید؟ آیا آنها می دانند که در این شرکت دقیقا باید چکار کنند؟ آیا برای آنها مشخص کرده اید که شرکت قرار است به کدام سمت و سو پیش برود؟ آیا آنها می دانند که برای این که شرکت را به سوی موفقیت پیش ببرند باید چکار کنند؟

4) آیا با استفاده از ابزارهای ارتباطات از راه دور موافق هستید؟ آیا فکر می کنید که می توانید به راحتی از این ابزارها استفاده کنید؟ آیا استفاده کردن از این تکنولوژی ها به شما کمک می کند تا آنطور که باید و شاید بهره ای را که لازم است از تماس های دیداریتان با کارکنانتان ببرید؟ آیا می توانید با استفاده از این تکنولوژی جدید خودتان را وفق دهید به گونه ای که به راحتی تمام دستورالعمل ها و استراتژی های لازم را به کارکنانتان بدهید و کارهایی را که قرار است در شرکت انجام دهید از آنها بخواهید؟

5) آیا کارمندان به اندازه کافی به شما اعتماد دارند؟ آیا شما توانسته اید به اندازه کافی بر روی این افراد تاثیری داشته باشید که آنها را قانع کرده باشید که خودشان در جهت پیشبرد اهداف این شرکت کار کنند؟ آیا این رابطه کارمندی- کارفرمایی به اندازه کافی میان شما و کارکنانتان ایجاد شده است که آنها به شما و شرکت شما و کاری که در شرکت شما انجام می دهند به اندازه ای علاقه داشته باشند که خودشان به صورت سر به خود کارشان را انجام دهند و شما تنها نقش یک راهنما را برایشان داشته باشید؟

6) آیا شما اعضای تیمتان را به اندازه کافی تشویق می کنید که احساس کنند که با دیگر اعضای گروه همکار هستند و با آنها همکاری کنند؟ آیا به آنها به اندازه کافی کمک می کنید که یک روحیه تیمی در آنها ایجاد شود و بتوانند در این شرایط غیرحضوری احساس کنند که دارند برای یک تیم کار می کنند؟ آیا می توانید به اندازه کافی آنها را تشویق کنید که با دیگر اعضای سازمان هم ارتباط داشته باشند و سعی کنند تا این ارتباط کاری را همیشه نگه دارند؟

در صورتی که بتوانید به این سوالات پاسخ دهید؛ می توانید کاری کنید که به عنوان یک رهبر، بازدهی تیمتان را به صورت غیرحضوری افزایش دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده است که کارآفرینانی که به این شیوه کار می کنند نسبت به آنهایی که حضوری کار می کنند نه تنها میزان بازدهی کمتری ندارند بلکه حتی می توانند نسبت به زمانی که در شرکتی کار می کنند که بر روی کارکنانشان نظارت مستقیم دارند؛ بازدهی بالاتری هم داشته باشند چون بر اساس تحقیقات کارکنانی که غیرحضوری کار می کنند نسبت به کارکنان حضوری بهره کاری بالاتری خواهند داشت.

مسعود بازدید : 44 چهارشنبه 01 مرداد 1399 زمان : 11:40 نظرات (0)

آیا می خواهید کارآفرین شوید؟ این 7 نکته را درنظر داشته باشید!

 

این روزها کارآفرین شدن کار سختی است. در صورتی که شما قصد دارید تا یک کارآفرین شوید؛ نیاز دارید تا برخی از ویژگی هایی را که می توانند به شما کمک کنند که تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید در نظر داشته باشید. البته درست است که این روزها ایجاد کردن یک کارآفرینی نسبت به زمان های گذشته کار آسان تری می باشد ولی افراد نیاز دارند تا مهارت هایی را داشته باشند که آنها را در میان رقبای خودشان در این زمینه متمایز می کند و این امکان را به آنها می دهد که در حوزه کارآفرینی کار کنند. بنابراین در صورتی که شما بخواهید تجارت خودتان را داشته باشید باید حتما این موارد را درنظر بگیرید. تعداد کارآفرینان بسیار زیادی هستند که به دلیل این که این مهارت ها را ندارند از ادامه کار کردن به عنوان یک کارآفرین باز می مانند و البته کارآفرینانی هم هستند که با داشتن این مهارت ها باز هم شکست می خورند! (که این دسته دوم معمولا به دلایلی از جمله نبود امکانات و شرایط مناسب شکست می خورند!) بنابراین کارآفرین بودن موضوعی است که نیازمند تلاش و کار زیاد است و شما برای این که به این هدف برسید باید علاوه بر داشتن این ویژگی ها، شرایط لازم برای این کار را هم داشته باشید. در این پست قصد داریم تا 7 نکته را که توجه کردن به آنها برای کارآفرینان لازم می باشد برای شما ارایه کنیم:

 

1) شما به عنوان یک کارآفرین باید شم اقتصادی داشته باشید!

مهم ترین پارامتری که می تواند منجر به موفق شدن و یا از هم پاشیده شدن یک تجارت شود پارامتر وضعیت مالی یک تجارت می باشد. بنابراین توجه کردن به آن موضوعی لازم و حیاتی می باشد. شما برای این که بتوانید در کار کارآفرینی موفق شوید باید حتما این توانایی را داشته باشید که بتوانید پول هایتان را ذخیره کنید. تنها در این صورت است که این شانس را خواهید داشت که به ثروت هنگفتی برسید و تنها در این صورت است که می توانید سودی از این کار برای خودتان داشته باشید. در صورتی که شما چنین توانایی را نداشته باشید و نتوانید پول خودتان را جمع آوری کنید؛ احتمال این که در این کار موفق شوید خیلی کم می باشد.

شما قبل از این که کار کارآفرینی را انجام دهید باید تحلیل های اقتصادی لازم در این زمینه را انجام دهید. به عبارت دیگر، شما باید این توانایی را داشته باشید که بتوانید تحلیل های اقتصادی را که مرتبط با آمارها و ارقام و وضعیت مالی شرکتتان و وضعیت مالی که انتظارش را دارید و به طور کلی تمام آمارها و ارقام اقتصادی مربوط به تجارتتان می باشد را انجام دهید. یک برنامه کارآفرینی مناسب و اثربخش، برنامه کارآفرینی است که به شما کمک کند تا با استفاده از نتیجه حاصل از این تحلیل ها برای آینده خودتان و شرکتتان تصمیم گیری مناسبی داشته باشید. بنابراین داشتن شم اقتصادی یکی از مهم ترین ویژگی های افراد کارآفرین می باشد.

 

2) شما به عنوان یک کارآفرین باید به بین المللی شدن کارتان در آینده فکر کنید

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که ممکن است شرکتی که تاسیس کرده اید یک روزی شعبه هایی در خارج از کشور داشته باشد؟ آیا فکر کرده اید که در چنین شرایطی باید چه استراتژی هایی داشته باشید؟

یکی دیگر از ویژگی های کارآفرینان موفق این است که این افراد همیشه یک دیدگاه کلی و بین المللی هم نسبت به تجارتشان دارند. شما هنگامی که به ایجاد کردن استراتژی برای کارآفرینی خودتان توجه می کنید باید به این هم فکر کنید که ممکن است تجارتی که آن را ایجاد کرده اید روزی خارج از مرزها برود بنابراین در آن زمان است که باید یک برنامه دقیق برای خودتان داشته باشید. شما باید کاری کنید که در صورتی که تجارتتان خارج از مرزها رفت و حالت بین المللی داشت؛ از نظر تکنولوژی های مختلف و همچنین سیستم های بازاریابی مشکلی نداشته باشد. در صورتی که شما این توانایی را نداشته باشید که استراتژی ایجاد شرکت خودتان را در حالتی که بین المللی شود درنظر بگیرید؛ ویژگی دیگری از ویژگی هایی که منجر می شود شما به عنوان یک کارآفرین خوب شناخته شوید را از دست می دهید! به این دلیل که همان طور که می دانید برای این که یک شرکت داشته باشید تنها نباید به استراتژی های شرکت زمانی که درون کشور است توجه کنید و باید استراتژی هایی را برای زمانی که حالت برون مرزی دارد هم درنظر بگیرید.

 

3) شما به عنوان کارآفرین باید توانایی رهبری را در حد بسیار بالایی داشته باشید؛ آیا آماده اید؟

یکی از بزرگترین چالش هایی که هر کارآفرینی ممکن است با آن روبرو شود این است که چگونه یک تیم را رهبری کند. همان طور که می دانید فعالیت کارآفرینی و ایجاد کردن یک شرکت فعالیتی نیست که به صورت فردی انجام شود و برای انجام شدن این فعالیت نیاز است که یک تیم که شامل افراد متخصص در حوزه های مختلف هستند در کنار هم کار کنند. بنابراین یکی از مهم ترین توانایی های کارآفرین باید توانایی در رهبری کردن باشد. در صورتی که شما به عنوان یک کارآفرین چنین توانایی را نداشته باشید؛ احتمال این که بتوانید یک کارآفرین موفق شوید کمتر می شود و برعکس این موضوع هم درست می باشد و زمانی که شما این توانایی را داشته باشید که به خوبی یک تیم را مدیریت و رهبری کنید؛ می توانید خودتان را یک کارآفرین موفق بنامید. شما به عنوان یک کارآفرین باید این توانایی را داشته باشید که تیم را هماهنگ کنید و استعدادها و تخصص هایی که افراد مختلف دارند را در آنها بشناسید و سعی کنید به آنها کمک کنید که این استعدادهای خودشان را شکوفا کنند. همچنین نقش ایجاد کردن ارتباط موثر میان اعضای تیم نیز برعهده شما به عنوان مدیر این تیم می باشد و علاوه بر آن خود شما هم باید با این افراد ارتباطات موثری برقرار کنید و اعتماد اعضای تیم را بدست آورید.

 

4) شما به عنوان یک کارآفرین باید این توانایی را داشته باشید که "خارج از جعبه" (Out of box) فکر کنید

یکی از اصول اولیه و پایه ای کارآفرینی پیدا کردن راه حل برای مشکلات است. بنابراین شما به عنوان یک کارآفرین باید چنین شانسی را داشته باشید که بتوانید برای مشکلاتی که بر سر راهتان قرار می گیرد راه حل های مناسبی پیدا کنید که عملی باشند. اما در بسیاری از موارد ممکن است نتوانید چنین راه حل هایی را پیدا کنید. در چنین مواردی شما نیاز دارید تا تفکر "خارج از جعبه" یا out of box داشته باشید. چون در غیر این صورت در پیدا کردن راه حل برای این مشکلات ناتوان می شوید. از این رو که مشکلاتی هستند که در صورتی که شما بخواهید این مشکلات را حل کنید مجبور می شوید که از روش های غیرمعمول و غیرمتعارف استفاده کنید ( به این دلیل که چنین مشکلاتی اصلا به روش متعارف همیشگی و معمولی حل نمی شوند) و در صورتی که بخواهید این مشکلات را به خوبی حل کنید باید حتما در شیوه های حل کردن مشکلاتتان تجدید نظر بکنید. بنابراین شما برای این که همیشه بتوانید چنین مشکلاتی را حل کنید باید این نوع تفکر را داشته باشید. به طور کلی همان طور که اشاره شد کارآفرینی برپایه چنین تفکری استوار است و شما برای این که چنین تفکری داشته باشید نیاز دارید که حتما سعی کنید که به روش های غیرمتعارف برای حل کردن مشکلات و مسئله هایی که دارید متوسل شوید.

 

5) شما به عنوان یک کارآفرین باید سعی کنید تا یک ارتباط صمیمی و گرمی را با کارکنانتان برقرار کنید و اعتماد آنها را جلب کنید

موضوع اعتماد هم یکی دیگر از موضوعات خیلی مهمی است که شما باید به عنوان یک کارآفرین به آن توجه داشته باشید. در صورتی که شما می خواهید کاری کنید که بهره کاری کارکنانتان بالا برود؛ باید اعتماد آنها را به خودتان جلب کنید. در صورتی که کاری کنید که این افراد به شما اعتمادی نداشته باشند نمی توانید انتظار داشته باشید که بهره کاری آنها بالا باشد! برای این که یک کارآفرین موفق شوید (همان طور که در بالا اشاره شد) باید یک مدیر موفق نیز باشید و برای این که یک مدیر موفق شوید باید اعتماد کارکنان را به خودتان جلب کنید. شما باید با این افراد یک رابطه گرم و صمیمی برقرار کنید و تمام تلاشتان را بکنید که آنها به شما اعتماد کنند. برای این که اعتماد این افراد را به خودتان جلب کنید می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید و می توانید به این روش ها کاری کنید که این افراد به شما اعتماد کنند. اگر کارهایی بکنید که باعث شود که این افراد اعتمادشان را به شما و شرکتتان از دست دهند؛ بهره کاری کارکنان پایین می آید بنابراین ضربه های سختی به تجارتتان وارد می شود بنابراین همیشه پارامتر اعتماد کارکنان را به عنوان یکی از مهمترین پارامترهای تاثیرگذار بر روی کارتان درنظر بگیرید.

 

6) شما به عنوان یک کارآفرین باید سعی کنید تا از دیگران مشورت بگیرید و همچنین از تجربیات افراد موفق در زمینه کارآفرینی استفاده کنید

یکی دیگر از نکته های مهمی که به هنگام کارآفرین شدن باید درنظر داشته باشید این است که باید از تجربیات دیگران هم کمک بگیرید. همچنین نباید فراموش کنید که برای راهنمایی گرفتن از دیگران می توانید با آنها مشورت کنید. باید این حقیقت را قبول کنید که تمام انسان ها نیاز به مشورت کردن دارند و باید حتما از تجربیات دیگران استفاده کنند. به عنوان مثال در صورتی که شما یک معلم باشید؛ می توانید با معلمان دیگری که قبل از شما شروع به کار کرده اند صحبت کنید و سعی کنید تا از تجربه هایی که آنها در اختیارتان قرار می دهند استفاده کنید و در تمام شغل های دیگر هم کار به همین شکل است. بنابراین کمک گرفتن از دیگران یکی از مهم ترین نکته هایی است که باید درنظر داشته باشید. شما می توانید از تجربیات افرادی که در گذشته کارآفرینان موفق بوده اند استفاده کنید. این کار یک تفکر وسیع تری نسبت به موضوع کارآفرینی و چگونگی موفق شدن در این کار به شما می دهد و به شما کمک می کند تا در طول مسیرتان موفق تر شوید. در صورتی که شما از تجربیات این افراد استفاده نکنید احتمال این که در کارتان موفق شوید کاهش پیدا می کند به این دلیل که ممکن است برخی از اشتباهاتی را تکرار کنید که این افراد قبلا تکرار کرده اند ولی در صورت کمک گرفتن از آنها این اتفاق نمی افتد.

 

7) همیشه به این موضوع فکر کنید که در صورتی که در کار کارآفرینی شکست خوردید؛ آیا نقشه دومی هم دارید؟

در صورتی که شما به تمام توصیه هایی که در بالا به شما شده است توجه داشته باشید می توانید انتظار داشته باشید که شانس موفقیتتان خیلی بالا رود. این درست است؛ اما یک نکته مهم هم وجود دارد و آن هم این است که بسیاری از پارامترها هستند که ما نمی توانیم تاثیر زیادی در آنها داشته باشیم. به عنوان مثال، ممکن است شما یک کارآفرین موفق باشید و روحیه مناسبی هم برای کار داشته باشید و حتی ممکن است که این کار را به خوبی انجام دهید ولی نکته اصلی اینجاست که ممکن است شرایطی وجود داشته باشند که مانع شوند که شما تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید. به عنوان مثال این امکان وجود دارد که وضعیت بازار به شکلی نباشد که منجر به موفق شدن شما شود و یا این که ممکن است نیازهای بازار با محصولات و یا خدماتی که شما ارایه می کنید همخوانی نداشته باشد و غیره. بنابراین خیلی مهم است که شما همیشه به این نکته توجه کنید که یک گزینه آماده روی میز داشته باشید که در صورتی که کارتان به عنوان کارآفرین با مشکل مواجه شد و یا این که نتوانستید این کار را انجام دهید؛ باید چکار کنید؟ شما باید خودتان را برای شکست خوردن آماده کنید و همیشه انتظار این را داشته باشید که اوضاع به شکلی که برنامه ریزی کرده بودید پیش نرود.

مسعود بازدید : 81 چهارشنبه 01 مرداد 1399 زمان : 11:24 نظرات (0)

 

می خواهید کارآفرین شوید؟ این چهار انتظار بی جا را کنار بگذارید!

 

این روزها اگر بخواهید یک کارآفرین موفق شوید؛ باید خصوصیات و ویژگی هایی داشته باشید که مخصوص کارآفرینان است. در صورتی که این خصوصیات و ویژگی ها را داشته باشید می توانید خودتان را یک کارآفرین بنامید ولی در غیر این صورت نمی توانید به عنوان یک کارآفرین خودتان را قلمداد کنید.

این روزها کارآفرین شدن فعالیتی است که شما برای انجام دادن آن نیازمند این هستید که میزان ریسک پذیری زیادی داشته باشد. این روزها تعداد افرادی که می خواهند کارآفرین شوند بیشتر و بیشتر می شوند بنابراین رقابت برای کارآفرین شدن از همیشه بیشتر شده است ولی موضوع این است که این کارآفرینان اکثرا نمی دانند که یک کارآفرین موفق باید چه خصوصیاتی داشته باشد بنابراین اکثرا در کارشان شکست می خورند. به عبارت دیگر، از هر 10 کارآفرین چیزی حدود 9 نفر از آنها شکست می خورند و فقط یکی از آنها تبدیل به یک کارآفرین موفق می شود!

بسیاری از افراد هستند که در خیال زندگی می کنند و فکر می کنند که کارآفرین شدن کار آسانی است! آنها فکر می کنند برای این که کارآفرین شوید اصلا و ابدا نیازی به تلاش کردن در حد زیاد ندارید و تنها با انجام فعالیت های ساده هم می توانید کارآفرین شوید. این در صورتی است که حقیقت چیزی خیلی دور از این انتظارات است. حقیقت این است که کارآفرین شدن نیازمند تلاش زیادی است و علاوه بر آن، فرد کارآفرین باید خصوصیات دیگری هم داشته باشد. اکثر افرادی که به عنوان کارآفرینان تازه کار فعالیت خودشان را شروع می کنند؛ 4 انتظار دور از واقعیت را دارند که اصلا در دنیای واقعی چنین چیزی وجود ندارد. بنابراین در این پست قصد داریم تا این 4 انتظار را به همراه حقایقی درباره آنها بیان کنیم:

انتظار شماره 1

در تمام مسیر این من هستم که همه چیز را کنترل خواهم کرد! من این توانایی را دارم که به راحتی برای کارم برنامه ریزی هایی انجام دهم که دقیقا درست از آب در می آیند و همچنین می توانم در کنار کارم به تعطیلات بروم و تفریحاتم را هم داشته باشم. همچنین با انجام این کار می توانم درآمد خیلی زیادی هم داشته باشم و علاوه بر آن، هیچ کس هم درباره من حرف منفی نمی زند به این دلیل که من مسئول همه چیز هستم!!!

 

حقیقت: در صورتی که بخواهید یک کارآفرین موفق شوید؛ باید از همیشه بیشتر کار کنید. در حقیقت شما در این زمان به اندازه ای کار می کنید که تاکنون در تمام عمرتان نکرده بودید! هر چیزی هم که شما دارید متعلق به شرکتی است که صاحب آن هستید و متعلق به شما نیست!

برای اولین ماه های شروع کار و یا حتی ممکن است تا اولین سالها، تجارت شما درآمدی را که دوست داشته اید تولید نکند بنابراین شما ممکن است لازم باشد که خودتان از جیب خودتان پول بگذارید! زندگی خصوصی که شما دارید؛ ارتباطاتی که دارید؛ حتی میزان سلامتی جسمانی و روانی که دارید و وضعیت مالی شما، همه و همه تحت تاثیر این فعالیت های کارآفرینانه قرار خواهد گرفت!

همچنین کسی که "رئیس" است شما نیستید بلکه "مشتریان" هستند. شما نباید انتظار داشته باشید که مشتریانتان با شما با ادب برخورد کنند و یا نباید انتظار داشته باشید که برخورد منطقی با شما داشته باشند و همیشه آن طور که شما می خواهید عمل کنند! البته نا امید نشوید؛ همیشه بدانید که تجارت شما ارزش این را دارد که برایش بجنگید! ولی این را بدانید وقتی که این کار را شروع کرده اید در حقیقت قدم در راهی گذاشته اید که می تواند پر از دردسر برای شما باشد و برای این که در کارتان موفق شوید باید مسیر سختی را طی کنید.

یک نکته دیگر هم که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که همیشه این انتظار را داشته باشید که ممکن است هزینه هایی برای شما ایجاد شوند که شما قبلا انتظار این هزینه ها را نداشته اید!

بنابراین همان طور که مشاهده کردید این انتظار یک انتظار کاملا دور از واقعیت است. همچنین ممکن است اوضاع همیشه به آن شکلی که شما پیش بینی کرده بودید پیش نرود (که احتمال زیاد هم همین طور است!) بنابراین شما باید این فکر را که می توانید همه چیز را در زندگیتان کنترل کنید از سرتان بیرون کنید! علاوه بر آن همان طور که گفته شد احتمال این که بتوانید در کنار این کار به صورت تمام و کمال به تفریحاتتان برسید نیز وجود نخواهد داشت به این دلیل که در این جا شما مجبورید برای این که کارتان رو رونق دهید از بسیاری از تفریحاتتان صرف نظر کنید. علاوه بر تمام اینها ممکن است در همان ابتدای کارتان، افرادی باشند که با حرف های منفی که می زنند روحیه شما را تضعیف کنند که البته شما نباید به این حرف ها گوش دهید ولی این گونه نیست که هیچ کس به شما حرفی نزند!

انتظار شماره 2

همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت. سرمایه گذاران در شرکتم، دوستانم و خانواده ام کارم را دوست خواهند داشت. مشتریان باعث خواهند شد تا من میلیون ها دلار پول درآورم!!!

 

حقیقت: حقیقت امر این است که یک ایده تجاری خوب تنها زمانی به صرفه است که در عمل خوب از آب درآید. در صورتی که شما بهترین ایده ها را هم داشته باشید اما در عمل نتوانید کاری کنید که این ایده ها به نتیجه مطلوبی برسند؛ بنابراین این ایده ها اصلا به درد نمی خورده اند! بنابراین موضوع "عملی شدن" و "اجرا شدن" موضوعی است که تمایز میان موفق بودن یک طرح و شکست خوردن آن را نشان می دهد و بسیاری از افرادی که تازه می خواهند کارآفرین شوند به این موضوع توجه نمی کنند و همین موضوع منجر به شکست خوردن آنها در کار می شود!

شما برای این که ایده خودتان را به عمل تبدیل کنید باید یک برنامه ریزی دقیق و استراتژیکی داشته باشید. به عنوان مثال شما باید بررسی کنید که: چگونه با سرمایه گذاران کار کنم؟ چگونه محصولاتی که دارم را بازاریابی کنم؟ چگونه و چطور منابعی که برای این کار احتیاج دارم را تامین کنم؟ چگونه تیم مورد نظر را برای کار انتخاب کنم؟ چگونه از مشکلاتی که ممکن است از نظر قانونی برای فعالیت هایم (البته در صورتی که حقیقتا مشکلی وجود داشته باشد!) بوجود بیاید جلوگیری کنم؟

شما باید به صدها سوال مثل سوال های بالا پاسخ هایی قانع کننده بدهید. و حتی در صورتی که یک برنامه ریزی مناسب برای این کار تهیه کنید باز هم ممکن است اوضاع کارتان به آن شیوه ای که انتظارش را داشته اید پیش نرود!

بنابراین شما باید همیشه آماده باشید تا یک برنامه ریزی و نقشه مناسب برای به انجام رسانیدن کارتان در اختیار داشته باشید (همچنین بهتر است که در کنار این نقشه یک استراتژی دیگر هم به عنوان استراتژی پشتیبانی برای این استراتژی داشته باشید که در صورتی که نتوانستید این استراتژی را اعمال کنید بتوانید از آن استراتژی استفاده کنید) این نکته را همیشه درنظر داشته باشید که همه ایده ها در عمل خوب نیستند و ممکن است برخی از ایده هایی باشند که به ظاهر به نظرتان خوب هستند ولی در عمل اصلا مناسب نباشند!

خانواده و دوستان شما هم ممکن است کار شما را دوست نداشته باشند. شما باید این نکته را قبول کنید که ممکن است برخی از دوستان شما (حتی بهترین دوستان شما) دوستی با شما را به این دلیل ترک کنند بنابراین باید برای چنین موضوعاتی آمادگی لازم را داشته باشید!

انتظار شماره 3

سرمایه گذاران شرکتم مرا دوست خواهند داشت! آنها تبدیل به دوستان بسیار صمیمی من می شوند: آنها به ایده هایی که من دارم اعتقاد پیدا می کنند و ما با هم و در کنار هم باقی می مانیم و با هم مسیر را طی می کنیم.

 

حقیقت: اصلا این گونه نیست! هر ارتباطی که در آن پای پول در میان باشد؛ ارتباطی است که از همه انواع دیگر ارتباطات آسیب پذیرتر می باشد. خیلی مهم است که با سرمایه گذاران شرکتتان یک ارتباط مناسب برقرار کنید ولی این ارتباط باید حتما برپایه اعتماد و توانایی شما برای انجام کار باشد!

همچنین شما باید این نکته را درنظر داشته باشید که افرادی که پول و هزینه خودشان را بر روی کار شما سرمایه گذاری می کنند افرادی هستند که به بازگشت سرمایه تان چشم داشتی دارند! بنابراین در صورتی که شما بخواهید که یک ارتباط مناسب و طولانی مدتی را با این سرمایه گذاران برقرار کنید باید حتما برای خودتان یک طرح تجاری ایجاد کنید که موفقیت خودتان را تضمین کند.

یکی از مهم ترین نکته هایی که شما به عنوان یک کارآفرین باید به آن توجه داشته باشید این است که شرکت شما باید برای خودش یک ساختار مشخص و مستحکم داشته باشد. شما باید برای نوع خرج کردن سرمایه خودتان یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید. در غیر این صورت احتمال این که در کار شکست بخورید خیلی زیاد است.

بنابراین همانطور که دیدید؛ به هیچ عنوان این گونه نیست که فکر کنید که افرادی که در کار شما سرمایه گذاری می کنند شما را دوست دارند و به شما علاقه مند می شوند و دوست دارند تا ادامه راه را با شما طی کنند! بلکه آنها تنها منتظر می شوند تا ببینند که پولی که در شرکتتان سرمایه گذاری کرده اند در حقیقت کجا می رود و شما باید به آنها اطمینان دهید که می توانید پولی را که در شرکتتان سرمایه گذاری کرده اند را همراه با سودی که انتظارش را داشته اند به آنها برگردانید!

انتظار شماره 4

من بهترین ایده را دارم؛ ایده ای که می تواند دنیا را تغییر دهد! تنها کاری که باید بکنم این ست که بر روی آن تمرکز کنم تا زمانی که موفق شوم!!!

 

حقیقت: حقیقت امر این است که فرآورده هایی که تجارت شما تولید می کند و یا خدماتی که تجارتتان ارایه می دهد به هیچ عنوان نمی تواند دنیا را تغییر دهد! بسیاری از تجارت های مختلف در دنیا وجود دارند که ای بسا از تجارت شما هم خیلی بهتر باشند ولی هیچ کدام از این تجارت ها نمی توانند دنیا را تغییر دهند! به بیان روشن تر، دنیای امروز پر از ایده هایی است که توسط افراد مختلف ارایه می شود. بنابراین در صورتی که شما فکر کنید که ایده ای دارید که می تواند دنیا را تغییر دهد باید گفت که کاملا در اشتباه می باشید!

حتی در صورتی که فرآورده هایی که شرکت شما تولید می کند (و یا خدماتی که ارایه می کنید) به گونه ای باشد که حقیقتا یک فصلی تازه و نو را در صنعت مرتبط با خودش باز کند؛ باز هم در صورتی که شما می خواهید که ایده تان حتی به موفقیت هم برسد؛ باید عوامل بسیار زیاد و مختلفی را درنظر داشته باشید.

شما برای موفقیت چنین ایده ای باید افراد مرتبط را استخدام کنید تا بتوانید یک تیم ایده آلی بسازید. همچنین شما باید تضمین کنید که هم با تامین کنندگان و هم با معامله گرها ارتباطاتی مناسب برقرار کرده اید. شما باید همچنین کمپین های تبلیغاتی ایجاد کنید که بر اساس داده ها و اطلاعات آماری دقیقی هستند که از بررسی های مختلف بدست آورده اید. همچنین باید فراموش نکنید که همه چیز باید بر اساس تصوراتی باشد که مشتریان دارند (به عبارت دیگر باید تمام مراحل را از دیدگاه مشتریان ببینید و همیشه این نکته را درنظر داشته باشید که: مشتری پادشاه است!)

علاوه بر همه اینها شما باید با سهام داران هم ارتباطات مناسب داشته باشید و سعی کنید که این ارتباط را با آنها حفظ کنید. بعد از این که تمام این کارها را انجام دادید و وضعیت خودتان را از نظر مالی بررسی کردید و درستی آن را تایید کردید و بعد از این که تضمین کردید که سرمایه لازم را برای انجام کار دارید؛ در این زمان می توانید کارتان را شروع کنید و البته این که فکر کنید که ایده ای دارید که می تواند باعث شود که تاثیرات عمومی بر روی دنیا داشته باشد و دنیا را تغییر دهد؛ کمی محال به نظر می رسد!

مسعود بازدید : 42 سه شنبه 24 تیر 1399 زمان : 10:01 نظرات (0)

مشاوره کارآفرینی چگونه به شما کمک می کند تا تبدیل به یک کارآفرین ایده آل شوید؟

 

این روزها میان شرکت های مختلف رقابت سختی برقرار است که این شرکت ها هرکدام می خواهند گوی سبقت را از دیگری بگیرند و در کارشان موفق تر شوند. کارآفرینان با هم رقابت می کنند که ببینند کدامشان می توانند کار بازاریابی را بهتر از دیگری انجام دهند و اعتماد مشتریان را به خودشان جلب کنند. یکی از مهم ترین نکته هایی که کارآفرینان در دنیا رقابتی امروزه باید درنظر داشته باشند این است که آنها باید شخصیتی داشته باشند که آنها را تبدیل به یک کارآفرین ایده آل کند. افرادی که می خواهند یک کارآفرین موفق باشند باید این ویژگی ها را داشته باشند و تبدیل به کارآفرینی ایده آل شوند. افرادی که کارآفرین ایده آل نیستند (و یا این که شخصیتی دارند که از شخصیت یک کارآفرین ایده آل دور است!) بدون تردید در ادامه کارشان به مشکل برخورد خواهند کرد. بنابراین شما در صورتی که می خواهید در کار کارآفرینی موفق شوید؛ باید حتما این موضوع را درنظر داشته باشید که باید ویژگی هایی داشته باشید که یک کارآفرین ایده آل دارد چون در این صورت احتمال این که شکست بخورید خیلی زیاد است.

یکی از بهترین روش هایی که می توانید برای پیدا کردن خصوصیات یک کارآفرین ایده آل از آن استفاده کنید؛ روش مشاوره کارآفرینی می باشد. شرکت هایی هستند که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند و به شما مشاوره کارآفرینی دهند. در صورتی که شما مشاوره کارآفرینی بگیرید؛ می توانید انتظار داشته باشید که خصوصیاتی را که به عنوان یک کارآفرین موفق و ایده آل نیاز دارید داشته باشید. همچنین در صورتی که شما به عنوان یک کارآفرینی که می خواهد کار تجارت خودش را گسترش دهد سعی کنید تا درک درستی از ویژگی هایی که هم اکنون به عنوان کارآفرین دارید داشته باشید؛ این درک شما از خودتان می تواند به شما کمک کند تا سعی کنید که خودتان را به کارآفرین ایده آل نزدیک تر کنید. بنابراین در صورتی که شما از این شرکت های مشاوره کارآفرینی کمک بگیرید؛ می توانید انتظار داشته باشید که کیفیت کارتان به عنوان یک کارآفرین افزایش پیدا کند (به این دلیل که تمام زوایا و خفایای کار تبدیل شدن به یک کارآفرین را می دانید). در ادامه، 11 روشی که مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند که تبدیل به کارآفرینان ایده آل شوید را معرفی می کنیم:

1) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند که برای خودتان مشخص کنید که "چرا دارید این کار را انجام می دهید"

یکی از مهم ترین کارهایی که باید به عنوان بخش مهمی از پروسه انجام کار کارآفرینی درنظر داشته باشید این است که مشخص کنید که "چرا می خواهید کارآفرین شوید". هنگامی که شما به این پرسش پاسخ دهید؛ می توانید اطمینان داشته باشید که بخش عمده راه را رفته اید! در حقیقت شما باید به عنوان اولین بخش کار مشخص کنید که هدفتان از این کار چیست؟ در صورتی که شما برای خودتان هدفی نداشته باشید؛ مسلما نخواهید توانست برای خودتان چرایی انجام کار را مشخص کنید بنابراین در مرحله های بعدی به مشکل خواهید خورد. وقتی که مشاوره کارآفرینی می گیرید؛ شما مشخص می کنید که مراحل بعدی کار را به چه صورتی باید انجام دهید بنابراین خودتان را برای انجام مرحله های بعدی به شیوه ای که انتظارش را داشته اید آماده می کنید. این مرحله در حقیقت یکی از پربارترین مراحلی است که شما طی می کنید و مشاوره کارآفرینی است که می تواند به شما کمک کند تا این کار را انجام دهید.

2) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند که یاد بگیرید که چطور با مشکلات و موانع برخورد کنید

وقتی که شما هر کاری را شروع می کنید؛ بدون تردید مشکلات و موانعی را در این راه خواهید داشت و با مشکلات زیادی در این رابطه روبرو می شوید. مشاوره کارآفرینی به شما این امکان را می دهد که این توانایی را پیدا کنید که با این مشکلات و موانع روبرو شوید. به عنوان مثال در صورتی که شما در همان ابتدای کار، با یک مانع جدی برخورد کردید که احساس کردید که رد شدن از این مانع برای شما کار بسیار دشواری است؛ ممکن است (در صورتی که مشاوره کارآفرینی نداشته باشید) به این فکر کنید که بهتر است این کار را تمام کنم و دیگر رهایش کنم و به سراغش نیایم. اما درصورتی که مشاوره کارآفرینی داشته باشید؛ این توانایی را خواهید داشت تا یک برنامه ریزی دقیقی برای حل کردن این مشکل برای خودتان بریزید و سعی کنید تا با این برنامه ریزی، مشکل را مدیریت کنید و سعی کنید تا برای حل کردن این مشکل راه حل هایی پیدا کنید و نهایتان آن را حل کنید. بنابراین در صورتی که شما مشاوره کارآفرینی مناسبی داشته باشید می توانید این مشکل را به راحتی حل کنید.

 

3) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند که توانایی و شجاعت جلو رفتن را داشته باشید

یکی دیگر از فوایدی که مشاوره کارآفرینی برای شما دارد این است که به شما جرات جلو رفتن را می دهد. بلی! درست فهمیدید! کارآفرینی نیز مانند بسیاری از کارهای دیگر کاری است که شما برای این که آن را انجام دهید نیاز به این دارید که توانایی جلو رفتن را داشته باشید! شما باید این جرات را داشته باشید که با تمام قوا و با حداکثر توانی که دارید جلو بروید و باید سعی کنید تا در این راه از هیچ چیز نترسید. بسیاری از کارآفرینان بوده اند که افرادی ترسو بوده اند (یا حداقل عملکردشان این گونه نشان داده است!) بنابراین وقتی که صحبت عمل شده است در همان اوایل کارشان، کارشان را رها کرده اند و تصمیم گرفته اند تا کار دیگری انجام دهند! بنابراین در صورتی که شما جرات و شهامت انجام کار را نداشته باشید نمی توانید کاری کنید که به عنوان کارآفرین در کارتان موفق باشید. مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا با جرات و شهامت و شجاعت زیادی به سمت یک دنیای جدید هجوم بیاورید.

4) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا نقاط ضعف خودتان را بشناسید؛ با آنها با شجاعت روبرو شوید و سعی کنید تا آنها را برطرف کنید

یکی دیگر از روش هایی که مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند این است که شما می توانید با استفاده از آن نقاط ضعف خودتان را بشناسید و سعی کنید کارهایی انجام دهید که این نقاط ضعف برطرف شود.

بسیاری از افراد هستند که در زندگیشان نقاط ضعف بسیار زیادی دارند ولی نمی خواهند نقاط ضعف خودشان را بپذیرند بنابراین در برطرف کردن این نقاط ضعف ناکام می مانند. شما اگر می خواهید یک کارآفرین موفق باشید؛ نباید جزء این افراد باشید. شما باید سعی کنید که با شهامت و شجاعت با نقاط ضعفی که دارید روبرو شوید و سعی کنید تا این نقاط ضعف را برطرف کنید. انجام این کار باعث می شود که شما بتوانید موفقیت زیادی را برای خودتان کسب کنید چون هنگامی که پی به نقاط ضعفی که دارید می برید و هنگامی که سعی می کنید تا این نقاط ضعف را برطرف کنید؛ می توانید بخش عمده ای از مشکلاتی را که ممکن است به همین دلیل برایتان ایجاد شده باشد را از بین ببرید.

5) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا محیط مناسبی برای شرکتتان ایجاد کنید

یکی از مهم ترین نکته هایی که کارآفرینان باید درنظر داشته باشند این است که آنها باید برای خودشان یک محیط کاری مناسبی ایجاد کنند. ممکن است هنگامی که شما در یک محیط کاری بسیار منفی کار می کنید؛ ضررهایی به شما بخورد که خودتان هم نمی دانید که این ضررها را از کجا خورده اید. بنابراین کار کردن در یک محیط مناسب می تواند باعث شود که شما خیلی بهتر از دیگران (دیگرانی که در محیط های کاری نامناسب کار می کنند) عمل کنید. برای این که برای خودتان یک محیط کاری مناسبی ایجاد کنید؛ نیازمند داشتن دانش و تجربه لازم در این زمینه می باشید. انجام این کار (که یک کار بسیار تخصصی است) می تواند به شما کمک زیادی بکند. بنابراین در صورتی که از مشاوره کارآفرینی استفاده کنید؛ این توانایی را خواهید داشت که یک محیط سازمانی و کاری مناسبی را برای خودتان تولید کنید. شما در مشاوره کارآفرینی تمام پارامترهایی که برای تولید کردن چنین محیط کاری مورد نیاز است را بررسی می کنید و سعی می کنید تا محیطی را که از همه بیشتر با شما منطبق است انتخاب کنید.

6) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا مثبت باشید و از موفقیت های کوچکی که دارید لذت ببرید

یکی دیگر از مزیت های استفاده کردن از مشاوره کارآفرینی این است که شما با استفاده از مشاوره کارآفرینی می توانید از مزیت هایی که مثبت اندیش بودن و به طور کلی تفکر مثبت دارد استفاده کنید. شما برای این کار باید برای خودتان یک لیستی از تمام نکته های مثبت زندگیتان تهیه کنید. شما باید در این لیست تمام دستاوردهایی را که به عنوان یک کارآفرین داشته اید بررسی کنید و آن دسته از دستاوردهای مثبتتان را پررنگ کنید و سعی کنید تا بیشتر از پیامدهای منفی، به آن دسته از دستاوردهای مثبت زندگیتان توجه داشته باشید. این کار به شما کمک می کند که اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و کارتان را با کیفیت بهتری انجام دهید. این کار همچنین باعث می شود که در مغز شما هورمون هایی ترشح شود که میزان شادی و خوشحالی شما را بیشتر می کند و به همین شکل به شما کمک می کند تا بازدهی کاری بهتری داشته باشید و بتوانید بهتر از گذشته با مشکلات کنار بیایید. همچنین انرژی روانی شما برای انجام دادن کارها هم بیشتر می شود.

7) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند که "واقع گرا" باشید

یکی دیگر از مزیت هایی که مشاوره کارآفرینی برای شما دارد این است که به شما کمک می کند تا واقع گرا باشید. واقع گرا بودن یکی از مهم ترین کارهایی است که افرادی که می خواهند به عنوان یک کارآفرین کارشان را شروع کنند باید انجام دهند. به عنوان مثال فرض کنید که شما یک تجارت کوچکی هستید که دارای سرمایه محدود هستید و همچنین زمانتان هم برای انجام کارهایی که قصدش را دارید؛ محدود می باشد. اکنون در صورتی که شما بخواهید برای خودتان اهدافی را معین کنید که خیلی از واقعیت دور هستند و اصلا امکان این که به این اهداف برسید خیلی کم است؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که این اهداف شما به نتیجه برسد. اما در صورتی که شما برای خودتان اهدافی واقع گرایانه ایجاد کنید می توانید انتظار داشته باشید که به این اهداف برسید. وقتی که برای خودتان اهداف واقع گرایانه تولید می کنید می توانید انتظار داشته باشید که میزان مثبت بودنتان بیشتر شود بنابراین می توانید با انرژی بیشتری کار کنید و از همه مهم تر این است که قرار دادن اهداف مثبت برای یک تجارت احتمال موفقیت این تجارت را خیلی زیاد می کند.

 

8) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند که کنترل "صدایی که در درونتان با شما حرف می زند" را داشته باشد

وقتی که کار کارآفرینی را شروع می کنید ممکن است با شک ها و تردیدهای زیادی مواجه شوید. به عنوان مثال ممکن است در همان ابتدا انتظار موفقیت نداشته باشید. ممکن است به خودتان بگویید که اصلا چرا این کار را شروع کردم؟ آیا می توانم در این کار موفق شوم؟! آیا می توانم انتظاراتی را که دارم برآورده کنم؟ و مواردی از این قبیل....

بنابراین تمام این افکار و احساسات منفی در همان ابتدا با شما می باشد و شما برای این که به این احساسات غلبه کنید باید حتما یک تفکر مثبت بین را برای خودتان داشته باشید. شما باید به صدایی که در درونتان با شما حرف می زند و مدام به شما می گوید که در این کار موفق نمی شوید و غیره، گوش ندهید و این کار را مشاوره کارآفرینی می تواند برای شما انجام دهد. در حقیقت وقتی که مشاوره کارآفرینی می گیرید می توانید بیاموزید که چگونه بر این احساسات منفی خودتان غلبه کنید و سعی کنید کاری کنید که صدای درونتان نکته های مثبت را به شما بگوید.

9) مشاوره کارآفرینی به شما یاد می دهد که یک "کمال گرا" نباشید

یکی از مهم ترین چالش هایی که افرادی که می خواهند یک تجارت را شروع کنند با آن روبرو می شوند این است که آنها در همان ابتدا فکر می کنند که باید همه چیز کامل باشد. این حرف کاملا غلط است به این دلیل که شما هرگز نمی توانید برای خودتان یک شرایط ایده آل ایجاد کنید. شما باید این حقیقت را بپذیرید که به هنگامی که یک کاری را شروع می کنید در راهتان مشکلات و موانع مختلفی قرار خواهند گرفت که شما باید بر این مشکلات و موانع فایق بیایید. در صورتی که در همان ابتدا انتظار داشته باشید که همه چیز کامل باشد و شما بتوانید به همه چیز دسترسی کامل داشته باشید و تمام عوامل باید در اختیارتان باشند؛ در این صورت بدون تردید شکست خواهید خورد به این دلیل که باید بدانید که چنین وضعیتی هرگز برای شما اتفاق نخواهد افتاد و شما باید بخش عمده ای از این شرایط را خودتان بسازید. بنابراین مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند که ایده آل گرا و کمال گرا نباشید.

10) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند که بر روی نتیجه ها تمرکز کنید

کارآفرینی کاری است که در آن تکیه کردن بر نتیجه های حاصل از تحقیقات و آمار و ارقام اهمیت زیادی دارد. در صورتی که می خواهید یک کارآفرین موفق شوید؛ باید حتما بر روی نتیجه هایی که حاصل از این داده ها می باشد تکیه کنید. موضوع کارآفرینی و توجه کردن به آمارها و ارقام با همدیگر پیوند خورده اند و شما برای این که بتوانید در این کار به جلو حرکت کنید باید حتما به این آمار و ارقام توجه داشته باشید.

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند که بیشتر از گذشته به این موضوع توجه کنید. وقتی که مشاوره کارآفرینی می گیرید؛ می توانید انتظار داشته باشید که ترفند های استفاده کردن از این آمار و اطلاعات را به خوبی یاد گرفته باشید و بدانید که چگونه باید از این اطلاعات و آمار و ارقام برای بهتر کردن وضعیت تجارتتان استفاده کنید. توجه کردن به آمار و ارقام خیلی مهم است و شما در صورتی که نتوانید از این آمار و ارقام استفاده کنید؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که کارتان بهتر از گذشته شود. بنابراین مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا این کار را بهتر انجام دهید.

11) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند که در مواردی که لازم است خودتان را ببخشید

یکی از مهم ترین نکته هایی که باید به عنوان یک کارآفرین توجه کنید این است که باید به زمان خودش توانایی بخشیدن خودتان را داشته باشید. شما باید بدانید که انسان موجودی جایزالخطا می باشد و ممکن است اشتباه کند. بنابراین در صورتی که اشتباهی کرده باشید؛ نباید خودتان را مجازات کنید. کار کارآفرینی کاری است که ممکن است هر لحظه کارآفرین اشتباهی بکند که به ضرر کل شرکت باشد. در این صورت ممکن است بسیاری از کارآفرینان باشند که احساس کنند که کاری که کرده اند به شدت به ضرر کارآفرینی بوده است بنابراین ممکن است این افراد احساس کنند که نمی توانند خودشان را ببخشند. مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند که این توانایی را داشته باشید که خودتان را ببخشید. مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند که درک کنید که انسان جایز الخطاست و هیچ انسانی نیست که اشتباه نکند. همین طرز تفکر باعث می شود که میزان مثبت شدن تفکر شما افزایش پیدا کند بنابراین این کار باعث می شود که کیفیت کارتان افزایش پیدا کند. بنابراین مشاوره کارآفرینی به این شکل می تواند به شما کمک کند تا کیفیت کارتان افزایش پیدا کند.

مسعود بازدید : 53 سه شنبه 24 تیر 1399 زمان : 9:34 نظرات (0)

شرکت های مشاوره کارآفرینی چگونه شرایط یک "کارآفرین ایده آل" را به شما نشان می دهند؟

 

این روزها موضوع توجه کردن به ویژگی هایی که شما به عنوان یک کارآفرین باید داشته باشید موضوع بسیار مهمی است که شما باید حتما به آن توجه داشته باشید. شما باید به عنوان یک کارآفرین، همیشه آماده باشید که آن چه را که به سمت شما می آید قبول کنید و بپذیرید. شما باید به عنوان یک کارآفرین توانایی تفکر خارج از جعبه (Out of box) را داشته باشید؛ باید به عنوان یک کارآفرین مدیر و مدبر باشید و غیره و غیره و غیره.

بنابراین این که بتوانید روشی پیدا کنید که ویژگی هایی را که باید به عنوان کارآفرین داشته باشید را به خوبی بررسی کنید و سعی کنید تا کاری کنید که این ویژگی ها را داشته باشید؛ و برای این که تجارت بادوامی داشته باشید؛ موضوعی حیاتی و مهم به نظر می رسد. بنابراین نیاز به رفتن به مشاوره کارآفرینی بیش از پیش احساس می شود. وقتی که شما به شرکت هایی مراجعه می کنید که کارشان این است که مشاوره کارآفرینی به شما بدهند؛ می توانید اطمینان داشته باشید که کارتان را به درستی انجام داده اید و به عنوان یک کارآفرین ویژگی هایی را که یک کارآفرین موفق باید داشته باشد بدست آورده اید. البته ممکن است به نظرتان بیاید که این کار خیلی سخت است اما در صورتی که خوب فکر کنید خواهید دید که این کار به این سختی ها هم که فکرش را می کنید نیست و تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری بر روی کارتان تمرکز داشته باشید و سعی کنید تا از مشاوره کارآفرینی که می گیرید بیشترین استفاده را داشته باشید. در صورتی که نتوانید از مشاوره کارآفرینی بیشترین استفاده را بکنید، در این دنیای رقابتی امروزه راه به جایی نخواهید برد و اصطلاحا "کلاهتان پس معرکه" است.

مشاوره کارآفرینی چگونه دیدگاه افراد را نسبت به کارآفرینان ایده آل تغییر می دهد؟

مشاوره کارآفرینی به طور کلی دیدگاهی که شما نسبت به کارآفرینان موفق دارید را تغییر می دهد. وقتی که به شما گفته می شود که یک فردی در زندگیش خیلی فرد فعالی است؛ اولین چیزی که به ذهن شما می رسد این است که این فرد بدون توجه به هر چیز دیگری، صرفا کار می کند! خوب این تفکر غلط است به این دلیل که در صورتی که این فرد تمام وقتش را صرف کار کردن کند؛ دیگر نمی تواند زندگی درستی داشته باشد و وقتی که زندگی درستی نداشته باشد؛ همین موضوع بر روی توانایی او برای کار کردن هم تاثیر می گذارد. بنابراین حقیقت این است که افرادی که به نظر شما خیلی فعال می آیند در حقیقت افرادی هستند که این توانایی را پیدا کرده اند که چگونه به بهترین شکل ممکن از وقت خودشان استفاده کنند. این نوع افراد ممکن است هنگامی که در ایستگاه مترو منتظر قطار هستند در حال کار کردن باشند و یا ممکن است هنگامی که در صف منتظر خرید کردن هستند در حال کار کردن باشند و همیشه لپ تاپ خودشان را به همراه داشته باشند و غیره. اما این موضوع بدین معنی نیست که این فرد از تمام برنامه زندگیش عقب می ماند و دیگر هیچ کاری نمی کند به جز کار کردن!

بنابراین این یک تصور غلطی است که شما ممکن است از یک فردی که کارآفرینی موفق قلمداد می کنید داشته باشید. مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا درباره چنین افرادی، چنین تصوراتی را نداشته باشید. هنگامی که شما مشاوره کارآفرینی می گیرید؛ درک می کنید که افرادی که به عنوان یک کارآفرین موفق قلمداد می شوند حقیقتا چه ویژگی هایی دارند. شما بررسی می کنید که این افراد چگونه می توانند در کارشان موفق شوند و رمز موفقیتشان چیست. با مشاوره کارآفرینی شما خواهید فهمید که حقیقت این است که افرادی که بسیار فعال هستند هم با همان چالش هایی در زندگی مواجه می شوند که بقیه ما با این چالش ها مواجه می شویم. تنها تفاوت کار در این است که آنها سعی می کنند تا با استفاده از روش های منطقی با این چالش ها روبرو شوند و سعی کنند تا استراتژی هایی را ایجاد کنند که به کمک این استراتژی ها بتوانند بر این چالش ها فایق بیایند.

مشاوره کارآفرینی به شما می گوید که این افراد به جای این که در کارشان تنبلی کنند و به جای این که ذهنشان سازماندهی شده نباشد؛ معمولا سعی می کنند تا بر حالت های منفی که به آنها دست می دهد غلبه کنند و سعی می کنند تا کار خودشان را به بهترین شکلی که می توانند انجام دهند؛ تمام کنند. وگرنه تمام ما انسان ها در زندگیمان مشکلاتی داریم که باید با این مشکلات مواجه شویم. مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند که درک کنید که افرادی که به عنوان کارآفرین افراد موفقی هستند چگونه می توانند از پس این مشکلات بربیایند.

افرادی که تنبل هستند و نمی خواهند کار انجام دهند؛ معمولا وقتی که حالت های منفی به آنها دست می دهد؛ سعی می کنند تا وقتشان را صرف کارهای دیگری کنند که مرتبط با کار اصلیشان نمی باشد. به عنوان مثال ممکن است این افراد به سراغ تلویزیون بروند و سعی کنند با گوش دادن اخبار، از کار اصلیشان کناره گیری کنند و یا این که ممکن است وقت خودشان را به انجام دادن بازی های کامپیوتری بگذرانند و یا این که ممکن است سعی کنند تا اتاقشان را تمیز کنند و وقتشان را به این شکل بگذرانند و غیره. این در صورتی است که وقتی که مدت زمان آنها برای انجام کار مورد نظر تمام می شود؛ این افراد احساس عذاب وجدان می کنند که چرا وقتشان را بیهوده گذرانده اند. همین احساس گناه و عذاب وجدانی که این افراد تجربه می کنند باعث می شود که حالی که آنها دارند را بدتر و بدتر کند و باعث می شود که وضعیت روحی که دارند نسبت به گذشته بدتر شود و وقتی که وضعیت روحی این افراد بدتر شد؛ دوباره دست به کارهای دیگری در این زمینه می زنند که آنها را از کار اصلی که باید انجام دهند دورتر و دورتر می کند و همین موضوع باعث می شود که دوباره احساس منفی که دارند بدتر و بدتر شود و همین موضوع باعث می شود که آنها احساس کنند که باید عذاب وجدان بیشتری را تحمل کنند و به همین منوال اوضاع ادامه پیدا می کند.

شرکت های مشاوره کارآفرینی به شما می گویند که یکی از مهم ترین ویژگی هایی که شما به عنوان یک کارآفرین موفق باید داشته باشید این است که بر این احساسات منفی غلبه کنید و سعی کنید تا هر زمانی که چنین احساساتی به شما دست داد؛ به سرعت حالت خودتان را عوض کنید تا هم فعال تر شوید و هم این که بتوانید بهتر از وقتتان استفاده کنید. تنها کاری که شما به عنوان یک کارآفرین موفق در این رابطه باید انجام دهید این است که شما باید این حلقه باطل را بشکنید و سعی کنید تا خودتان کنترل حالت ها و احساساتی را که به شما دست می دهد داشته باشید. شما باید سعی کنید تا در مقابل این احساسات منفی مقاومت کنید و کاری را که فکر می کنید برایتان درست است و شما را به مقصود می رساند انجام دهید. در غیر این صورت در کارتان شکست خواهید خورد و نخواهید توانست کارآفرین موفقی شوید. تمام افرادی که در کارآفرینی موفق بوده اند؛ همین ویژگی ها را داشته اند و هنگامی که ضعف و سستی بر آنها غلبه کرده بود؛ توانسته بودند تا خودشان را آن طور که باید و شاید از این احساس نجات دهند.

 

نتیجه گیری

 مشاوره کارآفرینی می تواند به شما کمک شایانی در جهت موفق شدن در کار کارآفرینی بکند. وقتی که مشاوره کارآفرینی می گیرید؛ متوجه می شوید که یک کارآفرین موفق بودن به این معنی نیست که شما باید تمام زندگیتان را صرف کار کنید! بلکه شما باید بدانید که چگونه می توانید کار کنید تا موفق شوید. شما باید هر کاری را در زمان خودش انجام دهید و از افسرده بودن ها و داشتن احساسات منفی هم نترسید. در صورتی که در برخی از مواقع احساس کردید که ادامه انجام کار برایتان سخت است؛ باید با تمام قوا به جلو پیش بروید و مبارزه خودتان را ادامه دهید تا زمانی که به پیروزی برسید. ممکن است در ابتدای کار، انجام این کار برای شما اندکی دشوار باشد اما کم کم با تمرین و تکرار و کمک گرفتن از مشاوره کارآفرینی خواهید توانست به نتیجه مطلوب برسید.

مسعود بازدید : 48 شنبه 21 تیر 1399 زمان : 9:55 نظرات (0)

 

چگونه مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا تبدیل به رهبران دوست داشتنی شوید؟ (بخش دوم)

 


1) مشاوره کارآفرینی به شما یاد می دهد که توانایی پذیرفتن شکست را داشته باشید

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی هایی که کارآفرینان محبوب دارند این است که توانایی پذیرش شکست را دارند. آنها فکر نمی کنند که باید کامل باشند بلکه فکر می کنند که هر انسانی جایز الخطا می باشد بنابراین آنها باید این انتظار را داشته باشند که شکست بخورند. آنها برای موفق شدن برنامه ریزی می کنند و در عین حال از شکست خوردن هم نمی ترسند. این خصوصیت یکی از مهم ترین خصوصیاتی است که باعث می شود که کارآفرینان به عنوان مدیران و رهبران سازمانی تبدیل به افراد محبوبی شوند و تبدیل به افرادی شوند که مردم آنها را به عنوان رهبر سازمانی قبول داشته باشند. آن دسته از رهبران سازمانی که چنین وضعیتی را تحمل نمی کنند و فکر می کنند که انسان باید موجود کاملی باشد و اصلا نباید در هیچ کاری شکست بخورند؛ افرادی هستند که از میزان محبوبیت بسیار کمی برخوردار می باشند.

کارکنان یک سازمان انتظار دارند رهبران این سازمان به گونه ای باشند که این احساس را به آنها بدهند که آنها هم انسان هستند. این کارکنان انتظار دارند رهبرانشان به شیوه ای باشند که آنها بتوانند از این رهبرانشان تقلید کنند بدون این که مشکلی داشته باشند. تحقیقات نشان داده است که کارکنان، این دسته از رهبران را به عنوان بهترین نوع از انواع رهبران سازمانی تایید می کنند.

مشاوره کارآفرینی به شما این توانایی را می دهد که یک دید حقیقت گرا و کل نگر داشته باشید. شما با استفاده از مشاوره کارآفرینی این توانایی را خواهید داشت تا به عنوان یک رهبر سازمان، بپذیرید که شما هم مانند دیگران انسان هستید و جایز الخطا می باشید.

2) مشاوره کارآفرینی به شما نشان می دهد که بخشنده باشید

یکی دیگر از خصوصیت های بسیار مهمی که هر رهبر محبوب سازمانی باید این خصوصیت را داشته باشد؛ خصوصیت بخشنده بودن است. رهبران سازمانی باید افرادی بخشنده باشند تا محبوبیت داشته باشند. آن دسته از رهبران سازمانی که بخشنده نمی باشند از محبوبیت هم برخوردار نیستند. افرادی که بخشنده می باشند؛ افرادی هستند که سعی می کنند تا با تمام توانشان به دیگران کمک کنند و تمام منابعی را که در اختیارشان قرار دارد در اختیار دیگران قرار دهند. این خصوصیت بخشندگی در سراسر جامعه وجود دارد و می توان گفت این یک قانون کلی است که افرادی که بخشنده تر می باشند افرادی هستند که از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشند. این موضوع در زمینه کارآفرینی هم درست است و افرادی که به عنوان کارآفرینان بخشنده در شرکت ها و سازمان ها شغل رهبری این شرکت ها و سازمان ها را برعهده دارند؛ نسبت به مدیرانی که این بخشندگی را ندارند دارای محبوبیت بسیار بیشتری می باشند.

مدیران و کارآفرینانی که بخشنده هستند به خوبی درک می کنند که این بخشندگی باید به عنوان بخشی از وظیفه ای که آنها به عنوان مدیر دارا می باشند وجود داشته باشد. و البته حقیقت هم همین است و افرادی که به عنوان یک مدیر کاری را انجام می دهند؛ باید به عنوان مدیر وظیفه خودشان را انجام دهند که بخشنده بودن و انجام دادن تمام تلاششان برای حل کردن مشکلات مشتریان هم یکی از بخش های مهم این وظیفه ای است که آنها می خواهند انجام دهند.

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا وقتی که به عنوان مدیر و رهبر سازمانی برای یک شرکت کار می کنید؛ فردی بخشنده باشید به این دلیل که این بخشنده بودن به شما کمک می کند تا به عنوان یک رهبر محبوب قلمداد شوید.


3) مشاوره کارآفرینی به شما می آموزد که به "روح تعاون و همکاری" اهمیت دهید

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک رهبر باید داشته باشد این است که این رهبر باید به روح تعاون و همبستگی میان اعضای تیمش اهمیت دهد. افرادی که به عنوان رهبران محبوب در سازمان ها کار می کنند، افرادی هستند که همیشه به این موضوع اهمیت ویژه ای می دهند. البته اهمیت دادن به این موضوع باید نه تنها در گفتار این افراد وجود داشته باشد بلکه آنها باید در عمل هم چنین وضعیتی را داشته باشند. در حقیقت این افراد باید موضوع توجه کردن به تعاون و همکاری کردن با دیگر اعضا را هر روز تمرین کنند! آنها باید به کارکنان خودشان نشان دهند که افرادی هستند که به شدت به موضوع اجتماعی بودن و انجام کار به صورت گروهی اهمیت می دهند و این کار را باید با انجام دادن کارهایی در این جهت ثابت کنند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته اند ثابت کرده اند که افرادی که به عنوان رهبران سازمان ها و مدیران شرکت ها کار می کنند باید این خصوصیت توجه کردن به انجام کار به صورت گروهی و تعاونی را در ذهنشان داشته باشند و در صورتی که چنین نباشد؛ میزان محبوبیت آنها به صفر می رسد و نه تنها دیگر هیچ کدام از کارکنان آنها را قبول نخواهند کرد؛ بلکه بازدهی شرکتی که در آن کار می کنند هم کم خواهد شد. تمام رهبران موفق سازمانی و مدیران و کارآفرینان موفق دارای این خصوصیت بوده اند و همگی آنها به تعاون و کار گروهی توجه ویژه ای داشته اند.

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا این توانایی را پیدا کنید که به عنوان یک رهبر سازمانی، به تعاون و کارگروهی بیشتر از گذشته توجه کنید بنابراین بتوانید در این کار موفق شوید.

4) مشاوره کارآفرینی به شما آموزش می دهد که انسان ها را مانند کتاب بخوانید!

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های افرادی که به عنوان رهبران محبوب سازمانی شناخته می شوند این است که آنها می توانند به راحتی تشخیص دهند که کارکنانشان چگونه افرادی هستند. در حقیقت یک فردی که به عنوان یک رهبر محبوب سازمانی شناخته می شود فردی است که بیشتر از شنیدن حرف های افراد، به آن چه که نمی گویند ولی او می شنود اهمیت دهد! در حقیقت این دسته از رهبران سازمانی افرادی هستند که سعی می کنند تا با استفاده از برخی از روش های ارتباطی میان کارکنانشان (روش های ارتباطی مانند ارتباطات کلامی و ارتباطات بدنی و همچنین انوع روش های دیگر) بتوانند تشخیص دهند که کارکنانشان به چه شیوه ای عمل می کنند. به عبارت دیگر این افراد افرادی هستند که دارای میزان بالایی از هوشیاری اجتماعی می باشند. آنها می توانند حرف های ناگفته کارکنانشان را بشنوند و بدون این که با این افراد حرفی زده باشند آنها را شناخته باشند! تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است ثابت کرده است که میزان هوشیاری اجتماعی که رهبران یک سازمان می توانند داشته باشند یکی از عوامل مهم و تعیین کننده ای است که می تواند در تعیین کردن میزان محبوبیت یک سازمان بسیار موثر باشد. رهبرانی که دارای میزان بالای هوشیاری اجتماعی هستند؛ رهبرانی هستند که در کارشان موفق تر هستند و افراد بیشتری آنها را قبول دارند. این در صورتی است که رهبرانی که میزان پایینی از هوشیاری اجتماعی دارند و نمی توانند درک درستی از کارکنانشان داشته باشند؛ رهبرانی هستند که میزان محبوبیت کمتری دارند.

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا به عنوان یک رهبر سازمان میزان هوشیاری اجتماعی خودتان را بالا ببرید و به این شیوه تبدیل به رهبر محبوب تری شوید.

5) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا نکته های مثبت کارکنان را بهتر ببینید

یکی دیگر از فوایدی که مشاوره کارآفرینی در جهت تبدیل کردن شما به یک رهبر سازمانی محبوب دارد این است که مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا نکته های مثبت دیگران را بهتر ببینید. افرادی که رهبران سازمان محبوبی هستند؛ افرادی هستند که نکته های مثبت کاری کارکنان را بهتر می بینند و سعی می کنند تا این نکته های مثبت آنان را به ایشان یادآوری کنند. همین یادآوری کردن نکته های مثبت آنها باعث می شود که این کارکنان نکته های مثبت خودشان را بهتر کنند و عملکرد بهتری داشته باشند؛ انگیزه بیشتری پیدا کنند و این کار را با انگیزه بهتری انجام دهند. این گونه رهبران دارای این خصوصیت هستند که نه تنها بهترین ها را در مردم می بینند؛ بلکه سعی می کنند تا اطمینان حاصل کنند که خود این افراد هم بهترین ها را در خودشان ببینند به این دلیل که وقتی که آنها  بدانند که نقطه های قوتشان کدام است؛ بهتر می توانند کار کنند تا این نقطه های قوت را ارتقا دهند. تحقیقات ثابت کرده است که آن دسته از مدیرانی که چنین رویکردی دارند بسیار بهتر از دیگران می توانند محبوبیت برای خودشان به ارمغان بیاورند. این دسته از مدیران مدیرانی هستند که کارکنان شدیدا به آنها علاقه پیدا می کنند و آنها را دوست دارند.

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا نقطه های قدرت کارکنان را تشخیص دهید و به آنها این نقطه های قوت را یادآوری کنید و کاری کنید که از این نقطه های قوتشان بهتر استفاده کنند. بنابراین به این شیوه مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند که تبدیل به یک رهبر محبوب شوید.

6) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا تبدیل به مدیران جذابی شوید

یکی دیگر از پارامترها و ویژگی های مهمی که مدیران محبوب دارند این است که این افراد افرادی جذاب هستند به گونه ای که کارکنان به آنها علاقه پیدا می کنند. هنگامی که شما به عنوان یک رهبر سازمانی و یک مدیر بتوانید توجه کارکنان را به خودتان جلب کنید؛ شما می توانید کاری کنید که به حرف هایی که می خواهید به آنها بزنید گوش دهند. همین گوش دادن ها باعث می شود که شما  بتوانید محبوبیت زیادی را برای خودتان ایجاد کنید.

از این رو مدیرانی که خصوصیاتی دارند که کارکنان به آنها جلب می شوند؛ می توانند این موقعیت را داشته باشند که کارکنان به حرف هایی که آنها می زنند گوش کنند و در نهایت این موضوع می تواند منجر به این شود که آنها دارای محبوبیت زیادی شوند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان داده است که مدیران و رهبران سازمانی که به این شیوه کار می کنند و خصوصیاتی دارند که کارکنان حقیقتا جلب آنها می شوند؛ این توانایی را دارند که برای خودشان میزان محبوبیت زیادی را داشته باشند. از این رو، این مدیران می توانند با کارکنان خود ارتباط صمیمی تری برقرار کنند و می توانند کاری کنند که میزان علاقه کارکنان به آنها بیشتر شود. این گونه افراد افرادی هستند که وقتی درباره موضوعی حرف می زنند؛ به هیچ عنوان وانمود به چیزی که نیستند نمی کنند و سعی می کنند تا دقیقا همان چیزی که هستند را به کارکنانشان نشان دهند و همین موضوع آنها را محبوب می کند.

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا به عنوان یک مدیر و یک رهبر سازمانی دارای این خصوصیات باشید بنابراین به این شکل به شما کمک می کند که محبوب شوید.

مسعود بازدید : 50 شنبه 21 تیر 1399 زمان : 9:19 نظرات (0)

 

چگونه مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا تبدیل به رهبران دوست داشتنی شوید؟ (بخش اول)

 

این روزها کارآفرین شدن نیازمند توانایی های زیادی است. افرادی که می خواهند کارآفرین شوند باید توانایی های زیادی داشته باشند بنابراین باید مراحل زیادی را پش سر بگذارند. البته باید گفت که کارآفرین شدن کار سختی هم نیست و با کمی تمرین و ممارست می توانید تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید. تنها کاری که باید بکنید این است که خصوصیاتی را که برای تبدیل به یک کارآفرین شدن لازم است را بدست آورید. انجام این کار مستلزم این است که در ابتدا یک درک درستی از نوع شخصیت (personality) خودتان و همچنین یک درک درستی از کارآفرینی که می خواهید تولید کنید داشته باشید. در مرحله بعدی باید سعی کنید تا آن دسته از خصوصیاتی که درون شما وجود دارد و متناظر با کاری که می خواهید انجام دهید نمی باشد را از خودتان دور کنید و سعی کنید تا بر روی آن دسته از کارهایی تمرکز کنید که متناظر با کارتان در تجارت مورد نظر می باشد. در این صورت است که می توانید به خودتان و به دیگران ثابت کنید که یک کارآفرین موفق هستید و حقیقتا هم تبدیل به چنین کارآفرینی بشوید!

تاسیس کردن یک شرکت، و تبدیل شدن به یک "کارآفرین"، نیاز به این دارد که شما ویژگی های منحصر به فردی داشته باشید. در صورتی که می خواهید یک کارآفرین موفق شوید، باید ویژگی های منحصر به فرد شما همگی دارای کیفیت بالایی باشند و شما باید بتوانید به راحتی تمام خصوصیاتی را که یک رهبر خوب و مناسب دارد داشته باشید. در صورتی که چنین خصوصیاتی را داشته باشید؛ تبدیل به یک رهبر "دوست داشتنی" خواهید شد. فرق یک رهبر دوست داشتنی و یک رهبری که کارکنان او را دوست ندارند این است که یک رهبر دوست داشتنی محبوب است بنابراین کارکنان یک شرکت بیشتر از او تبعیت می کنند در صورتی که یک رهبری که کارکنان شرکت او را دوست نداشته باشند؛ از او تبعیت کمتری می کنند. بنابراین تبدیل شدن به یک رهبر دوست داشتنی یکی از مهم ترین نکته هایی است که فردی که می خواهد تبدیل به یک کارآفرین شود باید به آن نکته توجه کند.

البته برای تبدیل شدن به یک رهبر دوست داشتنی در سازمان باید مرحله های مختلف و زیادی طی شود و شما به عنوان یک کارآفرین برای این که تبدیل به چنین رهبری بشوید نیاز دارید تا این خصوصیات را داشته باشید. شما باید خصوصیاتی داشته باشید که منجر شود که کارکنانتان از شما خوششان بیاید و احساس کند که شما یک رهبر ایده آل برای آنها می باشید.

البته همانطور که در بالا اشاره شد این که شما تبدیل به یک رهبر خوب شوید ممکن است کار دشواری باشد و شما برای رسیدن به این هدف حتما نیاز به گرفتن مشاوره در زمینه کارآفرینی دارید. در صورتی که در زمینه کارآفرینی مشاوره بگیرید؛ خواهید توانست این ویژگی ها را در خودتان رشد دهید به گونه ای که همه کارکنانتان از شما خوششان بیایند. مشاوره روان شناسی به شما یاد می دهد چگونه کاری کنید که به عنوان یک رهبر سازمانی تبدیل به فردی محبوب شوید که همه شما را دوست داشته باشند.

بر طبق نظرسنجی های مختلفی که در این زمینه از کارکنان مختلف انجام گرفته است؛ اکثر آنها برای توصیف یک رهبر سازمانی ایده آل، ایده هایی داشته اند. بسیاری از آنها بیان کرده بودند که برای ما مهم است که رهبر ایده آلمان فردی باهوش باشد. آنها به خصوصیات دیگری که این رهبر ایده آل باید داشته باشد توجهی نکردند. برخی دیگر از آنها هم بیان کرده بودند که رهبر ایده آل ما باید فردی جذاب باشد که ما بتوانیم از بودن در کنار او لذت ببریم. این افراد بیان کرده بودند که در صورتی که رهبر ایده آل ما به عنوان یک رهبر سازمانی به اندازه کافی دارای جذابیت باشد ما دیگر نیازی نیست که به خصوصیات دیگر این فرد توجهی داشته باشیم و همین که این فرد جذاب باشد ما از او تبعیت می کنیم. به عبارت دیگر این فرد باید فردی باشد که به راحتی بتواند تمام سیستم سازمان را تحت کنترل خودش قرار دهد. در این صورت این رهبر فردی موفق است. برخی دیگر نیز خصوصیات دیگری را مانند خصوصیت مثبت بودن و یا داشتن حس شوخ طبعی و غیره به عنوان بهترین خصوصیتی که یک رهبر باید داشته باشد بیان کرده بودند.

بنابراین با توجه به دیدگاه هایی که این افراد نسبت به یک رهبر ایده آل برای خودشان داشته اند؛ می توان گفت که چنین رهبری که دارای این خصوصیات ایده آل باشد؛ می تواند مقبول کارکنانش باشد. این ویژگی ها ممکن است با یکدیگر ارتباطی نداشته باشند ولی در مجموع وقتی که کاری کنیم که یک فردی بتواند تمام این خصوصیات را داشته باشد؛ می توانیم انتظار داشته باشیم که تا حدود زیادی به فردی که این افراد به عنوان رهبر ایده آلشان انتظار دارند داشته باشند؛ نزدیک تر شده ایم.

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا خصوصیات فوق را به راحتی در خودتان تقویت کنید. مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند که به راحتی تبدیل به یک رهبر ایده آل شوید. حقیقت این است که یک رهبر ایده آل بودن چیزی نیست که از دست شما خارج باشد و شما به راحتی می توانید با تغییر دادن برخی از خصوصیات ساده (که تغییر دادن این خصوصیات توسط هر انسانی به راحتی قابل انجام است) کاری کنید که تبدیل به یک رهبر ایده آل شوید. تنها ویژگی که باید داشته باشید این است که یک توانایی مناسب برای تطبیق با محیط و تغییر دادن خصوصیات خودتان داشته باشید که در صورتی که این توانایی را داشته باشید می توانید به راحتی خصوصیاتی را که برای تبدیل شدن به یک رهبر ایده آل مورد نیاز است بدست آورید.

در ادامه این پست قصد داریم تا شما را با 10 تا از این خصوصیات ایده آل که مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند برای این که تبدیل به یک رهبر دوست داشتنی سازمانی شوید داشته باشید آشنا کنیم.

 

1) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا ارتباطات اجتماعی خودتان را تقویت کنید و به این شکل دوست داشتنی تر شوید

وقتی که شما مشاوره کارآفرینی می گیرید؛ این توانایی را پیدا می کنید که اجتماعی تر شوید و روابط بهتری با دیگران داشته باشید. این روابط بهتر به شما کمک می کند تا محبوب تر شوید. به دلیل این که همانطور که می دانید؛ رهبرانی که محبوب تر هستند دارای روابط اجتماعی بهتری هستند بنابراین کارکنان از آن دسته از رهبرانی که دارای روابط اجتماعی بهتر و باکیفیت تری هستند راضی تر می باشند. افرادی که رهبران موفق تری هستند روابط اجتماعی بهتری هم دارند که البته این موضوع یک اصل است به این دلیل که داشتن روابط اجتماعی مناسب تقریبا تبدیل به یک اصل بسیار بسیار مهم برای افرادی که می خواهند در کارشان موفق شوند شده است. موضوع کارآفرینی و کارآفرین بودن نیز از این قائده مستثنی نمی باشد و کارآفرینانی که دارای روابط اجتماعی مناسبی هستند احتمال این که تبدیل به رهبران موفق تری شوند بیشتر است.

بنابراین مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا اجتماعی تر شوید بنابراین به این شیوه تبدیل به رهبرانی دوست داشتنی تر شوید.

رهبرانی که چنین خصوصیاتی را دارند، حتی در زمانی که تعداد افرادی که با هم تعامل دارند خیلی زیاد می باشد؛ به گونه ای هستند که تمام افرادی که با آنها تعامل دارند احساس می کنند که با آنها یک رابطه یک نفره دارند و اصلا انگار اینگونه است که تنها این یک نفر و خود رهبر در اتاق وجود دارند. بنابراین مشاوره کارآفرینی شما را تبدیل به چنین رهبرانی می کند که کارکنانتان احساس بسیار خوبی از بودن در کنار شما داشته باشند و احساس کنند که شما را دوست دارند.

2) مشاوره کارآفرینی با شما کاری می کند که بیشتر قابل دسترس باشید

بسیاری از مردم هستند که هیچ وقت برای هیچ کسی و یا هیچ چیزی وقت ندارند. در صورتی که فردی به این افراد مراجعه کند به احتمال زیاد این افراد برایش وقت ندارند بنابراین نمی توانند به این فرد رسیدگی ویژه ای بکنند. افرادی که می خواهند به عنوان یک رهبر در یک سازمان کار کنند و یا یک کارآفرین و موسس یک شرکت باشند؛ ممکن است با این مشکل بزرگ روبرو شوند. در صورتی که سازمانی وجود داشته باشد که رهبران این سازمان چنین برخوردی داشته باشند (و هرگز برای کسی وقت نداشته باشند) بدون تردید هیچ کس این رهبران را دوست نخواهد داشت! بنابراین یکی از نکته های خیلی مهمی که رهبران یک سازمان باید به آن توجه کنند این است که آنها باید قابل دسترس باشند. آنها باید بدانند که وقت گذاشتن برای دیدن کارکنان بدون تردید ارزشش را دارد که آنها برای این که این وقت را داشته باشند؛ وقتی را که می خواهند بر روی موضوعات دیگری اختصاص دهند را اندکی کمتر کنند! بنابراین شما به عنوان یک رهبر برای این که بخواهید محبوب باشید؛ باید همیشه در دسترس باشید. باید هر وقت که یکی از کارکنان به شما مراجعه کرد به اندازه کافی وقت داشته باشید که به گذراندن با این فرد اختصاص دهید. در سازمان هایی که رهبرانشان به این شیوه کار می کنند، کارکنان احساس می کنند که افرادی باارزش هستند به این دلیل که رهبران به اندازه کافی به آنها توجه می کنند!

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا همیشه در دسترس باشید و به این شیوه به شما کمک می کند تا نسبت به گذشته از محبوبیت بیشتری برخوردار باشید.

3) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا به عنوان یک رهبر سازمانی، از حس شوخ طبعی برخوردار باشید

ممکن است این موضوع به نظرتان عجیب برسد اما آن دسته از رهبران سازمانی که حس شوخ طبعی بهتری دارند نسبت به آن هایی که افرادی خشک هستند و اصلا شوخی نمی کنند محبوب تر می باشند. یکی از خصوصیت های بسیار مهمی که شما باید به عنوان یک رهبر سازمانی داشته باشید این است که حس شوخ طبعی داشته باشید و سعی کنید تا این حس را به دیگر کارکنان نیز انتقال دهید. در صورتی که شما چنین وضعیتی را نداشته باشید؛ احتمال این که میزان محبوبیت شما کاهش پیدا کند خیلی زیاد می شود.

تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است ثابت کرده است که افرادی که دارای حس شوخ طبعی هستند و کار را به عنوان یک فرد خشک و جدی دنبال می کنند؛ وقتی که به عنوان یک مدیر سازمان و شرکت کار می کنند نسبت به افرادی که کاملا خشک هستند؛ میزان طرفداران بیشتری پیدا می کنند. بنابراین یکی از کارهایی که شما باید حتما انجام دهید تا تبدیل به یک رهبر سازمانی خوب شوید این است که حس شوخ طبعی خودتان را حفظ کنید. شما باید همیشه این حالت بگو و بخند را با کارکنان داشته باشید. این کار باعث می شود که هم روحیه شما بهتر شود و هم روحیه آنها. البته یک نکته خیلی مهم دیگر هم این است که نباید این احساس شوخ طبعی شما از یک حدی فراتر برود به این دلیل که در این صورت ممکن است کار از حالت جدی بودن خارج شود و همین موضوع برای شما ایجاد دردسر می کند!!!

بنابراین مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا سر کار احساس خوش طبعی داشته باشید و این احساس را به دیگران هم القا کنید و به این شیوه بتوانید تبدیل به یک رهبر محبوب سازمانی شوید.

4) مشاوره کارآفرینی به شما یاد می دهد که "مثبت باشید"

مثبت بودن یکی از مهم ترین نکته هایی است که افرادی که به عنوان رهبر سازمانی کار می کنند باید به آن توجه کنند. تحقیقات مختلف و متعددی که در این رابطه انجام گرفته اند نشان داده اند که افرادی که به عنوان رهبر سازمانی و کارآفرین کار می کنند در صورتی که مثبت باشند؛ می توانند رهبران بسیار محبوب و دوست داشتنی شوند و در صورتی که منفی باشند نمی توانند محبوبیت زیادی را برای خودشان داشته باشند. علت این مثبت بودن هم بسیار واضح است. شما وقتی که می خواهید به عنوان یک رهبر سازمانی فعالیت کنید؛ باید حتما با دیگران تعاملات داشته باشید. در صورتی که طرز فکر مثبتی داشته باشید؛ می توانید این احساس و طرز فکر مثبت را به دیگران هم انتقال دهید و در صورتی که طرز فکر منفی داشته باشید نیز این طرز فکر منفی شما به دیگران انتقال داده می شود. بنابراین شما در هر دو صورت می توانید این طرز فکر خودتان را (یعنی این که انرژی مثبت داشته باشید یا انرژی منفی داشته باشید را) به دیگران انتقال دهید. بنابراین در صورتی که شما فردی منفی باشید؛ منفی بودن را انتقال می دهید و باعث می شود که کارکنانتان از شما راضی نباشند. و برعکس این موضوع هم درست است و در صورتی که شما مثبت بودن را به این افراد انتقال بدهید؛ آنها از شما خوششان خواهد آمد بنابراین شما می توانید تبدیل به یک رهبر محبوب و مطلوب برای آنها شوید.

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا مثبت باشید و همین مثبت بودن باعث می شود که میزان محبوبیتی که شما در میان کارکنانتان پیدا می کنید افزایش پیدا کند.

مسعود بازدید : 34 پنجشنبه 19 تیر 1399 زمان : 13:03 نظرات (0)

 

12 شیوه ای که مشاوره کارآفرینی باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شما می شود

(بخش دوم)

 


4) مشاوره کارآفرینی به شما یاد می دهد که بیشتر از آن چه که می گویید، گوش کنید

یکی از مهم ترین توانایی هایی که افراد کارآفرین باید داشته باشند این است که بتوانند به خوبی "گوش" دهند. در صورتی که شما به عنوان یک کارآفرین تمام مدت در حال صحبت کردن با افراد مختلف باشید، به اندازه کافی فرصت پیدا نمی کنید که به حرف هایی که دیگران می زنند گوش دهید. در این حالت مغز شما پر می شود از حرف هایی که خودتان می زنید و مجالی برای فکر کردن به حرف هایی که دیگران به شما می زنند نخواهید داشت. بنابراین یک کارآفرین موفق کارآفرینی است که برای مغزش فرصتی را هم ایجاد کند که به حرف هایی که دیگران می زنند هم گوش دهد.

تحقیقات نشان داده است که آن دسته از کارآفرینانی که دارای اعتماد به نفس می باشند احتمال بیشتری دارد که بیشتر از آن چه که می گویند گوش دهند به این دلیل که احساس نمی کنند که چیزی دارند که باید آن را ثابت کنند. افرادی که دارای اعتماد به نفس می باشند می دانند که وقتی که به صورت فعال گوش کنند (Active Listening) و به دیگران توجه کنند، احتمال بیشتری دارد که چیزهای جدیدی را یاد بگیرند. آنها می دانند که به جای این که تعاملات را به عنوان موقعیت هایی برای اثبات کردن خودشان به دیگران بکار ببرند؛ باید بر روی خود تعاملات تمرکز کنند به این دلیل که آنها می دانند که این روش روشی بسیار مناسب تر و لذت بخش تر برای دیگران است.

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا کمتر حرف بزنید و بیشتر گوش دهید و به این شیوه اعتماد به نفس خودتان را بالا ببرید.

5) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند که با قطعیت حرف بزنید

اگر توجه کرده باشید، معمولا از افرادی که در کنارتان قرار دارند و دارای اعتماد به نفس هستند کمتر عبارت هایی مانند "اوم... نمی دانم!" و یا "اطمینان ندارم..." و عبارت هایی مانند آنها را می شنوید. علت این امر این است که چنین افرادی به خودشان اعتماد دارند و افرادی که به خودشان اعتماد دارند، با قطعیت بیشتری هم حرف می زنند. مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا با قطعیت بیشتری حرف بزنید بنابراین اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

6) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند که از موفقیت هایی که در گذشته داشته اید (هرچند کوچک) یاد کنید

یکی دیگر از شیوه هایی که مشاوره کارآفرینی به این شیوه به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس خودتان را افزایش دهید؛ از طریق ایجاد کردن این توانایی در شماست که در رابطه به موفقیت ها و پیروزی هایی که داشته اید (هرچند کوچک و بی ارزش) صحبت کنید. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، معمولا درباره این موفقیت ها و پیروزی ها صحبت می کنند. این افراد معمولا سعی می کنند تا به این دلیل از پیروزی های گذشته یاد کنند که یک جو مثبت تری را هم برای خودشان و هم برای افرادی که در کنارشان قرار دارند ایجاد کنند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده است که افرادی که اعتماد به نفس بیشتری دارند احتمال بیشتری دارد که از پیروزی ها و موفقیت هایی که در گذشته شان داشته اند تعریف کنند. بر اساس نتیجه های حاصل از یافته های علمی، وقتی افراداز گذشته های موفقیت آمیز خودشان صحبت می کنند هورمون هایی در بدن آنها ترشح می شود که به آنها کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشند.

مشاوره کارآفرینی به شما این توانایی را یاد می دهد. شما وقتی که مشاوره کارآفرینی می گیرید؛ می توانید این توانایی را داشته باشید که از گذشته های مثبتی که داشته اید به نیکی یاد کنید.

7) مشاوره کارآفرینی به شما یاد می دهد که چگونه به صورت منظم ورزش کنید تا اعتماد به نفستان بالا رود

یکی دیگر از شیوه هایی که مشاوره کارآفرینی باعث می شود که اعتماد به نفس شما بالا رود این است که به شما کمک می کند تا ورزش کنید. مطالعاتی که در این زمینه انجام گرفته اند نشان داده اند که هنگامی که شما به مدت حداقل دو بار در هفته و به مدت 10 هفته به صورت متوالی و پیوسته ورزش می کنید، نسبت به زمانی که ورزش نمی کنید احساس شادابی و نشاط بیشتری خواهید داشت و همچنین از نظر اجتماعی و اقتصادی توانایی های بالاتری نیز خواهید داشت. همچنین ورزش کردن باعث می شود که تصویری که شما از بدن خودتان دارید بهتر شود و همین موضوع منجر به این می شود که اعتماد به نفس شما بالاتر رود. علاوه بر تمام این اثرات فیزیکی، هنگامی که ورزش می کنید هورمون های مخصوصی در بدنتان ترشح می شود که باعث می شود که اعتماد به نفس شما بالاتر رود. بنابراین در صورتی که شما ورزش کنید می توانید به این شیوه اعتماد به نفس خودتان را بالا ببرید.

مشاوره کارآفرینی به شما نشان می دهد که چگونه برای این که اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید ورزش کنید. شما با مشاوره کارآفرینی می توانید برای ورزش هایتان یک برنامه منظم داشته باشید و با انجام دادن این ورزش ها اعتماد به نفستان را نسبت به گذشته افزایش دهید.

8) مشاوره کارآفرینی به شما یاد می دهد که به دنبال جلب توجه دیگران نباشید

یکی دیگر از شیوه هایی که مشاوره کارآفرینی می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید به این شیوه است که شما می توانید با گرفتن مشاوره کارآفرینی این توانایی را پیدا کنید که کارتان را انجام دهید بدون این که بخواهید جلب توجه کنید. این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد به این دلیل که افرادی که می خواهند جلب توجه کنند؛ اعتماد به نفس پایینی دارند. در حقیقت تحقیقات نشان داده است که افرادی که دارای اعتماد به نفس بالایی هستند اصلا و ابدا به دنبال این نیستند که خودنمایی کنند و یا این که توجه کسی را به خودشان جلب کنند. این گونه افراد کار خودشان را انجام می دهند بدون این که به این فکر کنند که کسی به آنها توجه کرده است یا خیر. افرادی که شدیدا تشنه این هستند که کسی به آنها توجه کند؛ در حقیقت افرادی هستند که به هیچ عنوان دارای اعتماد به نفس نمی باشند.

بنابراین شما با استفاده از مشاوره کارآفرینی می توانید این توانایی را پیدا کنید که بدون این که به فکر این باشید که توجه کسی را به خودتان جلب کنید، کارتان را به بهترین شیوه ای که در توانتان می باشد انجام دهید و چشم داشتی به این نداشته باشید که کسی به شما توجه خاصی بکند چون افراد این چنینی، دارای پایین ترین درجات اعتماد به نفس هستند.

 

9) مشاوره کارآفرینی به شما یاد می دهد که از اشتباه کردن نترسید

یکی دیگر از ویژگی هایی که افرادی که دارای اعتماد به نفس بالایی هستند دارا می باشند این است که این افراد نمی ترسند که اشتباه کنند. وقتی که شما مشاوره کارآفرینی می گیرید؛ این مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا این ترس از اشتباه کردن را کنار بگذارید و با جرات بیشتری با این موضوع مواجه شوید.

افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند از اشتباه کردن نمی ترسند و سعی می کنند تا ایده هایی را که به نظرشان ممکن است تبدیل به واقعیت شود را با شهامت کافی اجرا کنند و از این نترسند که ممکن است این ایده ها به ضررشان باشد. این افراد سعی می کنند تا از اشتباهاتی که در گذشته داشته اند درس عبرت بگیرند و دیگر این مشکلات را تکرار نکنند. آنها سعی می کنند کاری کنند که افراد دیگر هم از این اشتباهات آنها درس بگیرند. چنین افرادی که دارای این درجه از اعتماد به نفس هستند، می دانند که ظرفیت های آنها چیست و معمولا برای فهمیدن این که چه توانایی هایی دارند اشتباه نمی کنند ولی در عوض سعی می کنند تا این کارها را به بهترین شکل ممکن انجام دهند و از این که ممکن است نقشه هایی که دارند جواب ندهد نیز هراسی ندارند. مشاوره کارآفرینی این توانایی را به خوبی به شما یاد می دهد و به شما کمک می کند تا بدون این که از چیزی بترسد، جلو بروید.

10) مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا از انجام دادن کارها و پا به عمل گذاشتن ترسی نداشته باشید

یکی دیگر از شیوه هایی که مشاوره کارآفرینی می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید از طریق کمک کردن به شما برای کاهش دادن ترس و واهمه ای است که ممکن است در جهت انجام کار داشته باشید. همه ما انسان ها از این که یک کار جدیدی را انجام دهیم ترس داریم و ممکن است بسیاری از ما به همین دلیل که نمی دانیم که عاقبت این کار چه می شود دست به انجام این کار نزنیم. مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا از این ترس ها گذر کنید. در حقیقت هنگامی که شما مشاوره کارآفرینی می گیرید؛ دیگر از این موضوع ترسی ندارید که یک راه و روش جدیدی را برای کارهایتان انتخاب کنید و قدم در یک راه جدید بگذارید. وقتی که شما مشاوره کارآفرینی می گیرید؛ این توانایی را فرا خواهید گرفت که به خودتان بگویید "چرا از انجام دادن این کار می ترسم؟" و یا این که "چه عاملی باعث شده است که من جلو نمی روم؟" "آیا می توانم این عامل را برطرف کنم؟" و سوالاتی از این قبیل. افرادی که دارای اعتماد به نفس بالایی هستند هرگز تسلیم ترس نمی شوند به این دلیل که آنها به خوبی می دانند که در صورتی که هرگز از هیچ چیزی نهراسند؛ هرگز نمی توانند موفق شوند! بنابراین این هراس وجود دارد و شما باید بر این هراس فایق بیایید!

11) مشاوره کارآفرینی به شما یاد می دهد که قدر دیگر همکاران خودتان را بدانید

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی هایی که افراد موفق در زمینه کارآفرینی دارند این است که این افراد معمولا به دلیل اعتماد به نفس بالایی که دارند سعی می کنند تا قدر دیگرانی را هم که در کنارشان هستند بدانند. افرادی که خودشان اعتماد به نفس پایینی دارند؛ چنین وضعیتی را ندارند و معمولا به همین دلیل است که آنها سعی می کنند دیگران را به دلیل کمبودی که خودشان احساس می کنند مورد تمسخر قرار دهند. این در صورتی است که هنگامی که شما اعتماد به نفس بالایی داشته باشید؛ می توانید تمام ویژگی های مثبتی را که دیگران دارند نیز درنظر داشته باشید.

وقتی که مشاوره کارآفرینی می کنید، مشاوره کارآفرینی به شما این امکان را می دهد که نکته های مثبت را در دیگر افراد نیز پیدا کنید. این موضوع باعث می شود که روحیه افرادی هم که در کنار شما هستند بهتر شود. در حقیقت در چنین وضعیتی، هم شما می توانید قدردان آنها و کارهایی که آنها برای شما کرده اند و می کنند باشید و هم این که کاری کنید که افراد دیگر هم احساس کنند که شما از آنها راضی هستید. وقتی که مشاوره کارآفرینی می گیرید می توانید توانایی اهمیت دادن به دیگران را هم در خودتان پرورش دهید به گونه ای که با مشاوره کارآفرینی، شما تبدیل به یک فرد بسیار قدردان شوید.

12) مشاوره کارآفرینی به شما این امکان را می دهد که از کمک گرفتن از دیگران نترسید

از دیگر مواردی که مشاوره کارآفرینی می تواند به شما کمک کند این است که با مشاوره کارآفرینی شما خواهید توانست تا از کمک گرفتن نترسید.

انسان موجودی اجتماعی است و در عین حال موجود کاملی نیست. در حقیقت هیچ کدام از ما انسان ها کامل نیستیم بنابراین این کامل نبودن منجر می شود که در برخی از موارد احتیاج به کمک گرفتن از همنوعان خودمان داشته باشیم. البته این کامل نبودن نشان دهنده این نیست که ما در کاری ضعیف هستیم و یا این که توانایی هوشی و استعدادی برای انجام دادن کار را نداریم. همه انسان ها نقاط قوتی دارند و در کنار آن نقاط ضعفی هم دارند و نمی توان گفت انسانی به این دلیل که این نقاط قوت را دارد و در آن زمینه دیگر نقاط ضعفی دارد به طور کلی از انسانی که نقاط  قوت در زمینه های دیگری دارد ضعیف تر و ناقص تر می باشد!

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می کند تا این موضوع را درک کنید که هیچ کس کامل نیست و همچنین شما برای این که کارتان را بهتر انجام دهید نیاز به کمک گرفتن از دیگران دارید تا شکافی را که به این دلیل ایجاد شده است جبران کنید. بنابراین وقتی که شما مشاوره کارآفرینی می گیرید توانایی کمک گرفتن از دیگران را بدون این که ترسی از چیزی داشته باشید پیدا خواهید کرد که خود این موضوع به بالا بردن اعتماد به نفس شما کمک شایانی می کند.

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    لینک دوستان
  • مشاوره تحصیلی و شغلی
  • اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • چاپ و انتشار کتاب
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • اخبار دانشجویی
  • وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی
  • پایان نامه
  • مفاهیم و اصول برندینگ
  • نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
  • روش های مهاجرت و گرفتن اقامت
  • طنین و طراوت، وبلاگ تخصصی سالمندان
  • دیجیتال مارکتینگ
  • هنرگرافیک و طراحی لوگو
  • تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی
  • کسب درآمد اینترنتی
  • تازه های صادرات و واردات
  • آموزش زبان، مکالمات و مکاتبات تجاری و بازرگانی
  • ایده های کارآفرینی و استارتاپ
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • روانشناسی مثبت
  • مجلات معتبر علمی
  • روان شناسی صنعتی و سازمانی
  • آرایشگری
  • خبر فوری
  • داروخانه معنوی
  • خبر های استخدامی تهران
  • آیا میدانستیدهای حقوقی
  • مد و فشن
  • زیبایی
  • ستارگان سینما
  • بازاریابی و فروش
  • ستارگان سینما
  • کارآفرینی
  • راهنمای نوین انواع تبلیغات
  • بهترین خانواده
  • پزشکی و سلامت
  • طنز و سرگرمی
  • اخبار و رسانه ها
  • هنر مدرن
  • سفر و توریسم
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 73
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 160
  • بازدید ماه : 309
  • بازدید سال : 2,352
  • بازدید کلی : 13,572