loading...

کارآفرینی

مسعود بازدید : 40 سه شنبه 19 اسفند 1399 زمان : 14:38 نظرات (0)

 

1. موقعیت خودتان را به طور دقیق مشخص کنید!

قبل از هر چیزی شما باید به طور دقیق مشخص کنید که در کجای کار قرار دارید و قرار است چه کارهایی انجام دهید. تحقیقات نشان داده است که اولین نکته ای که تمام کارآفرینانی برای این که موفق شوند به آن توجه می کنند همین شناختن خودشان و دنیایی است که در آن قرار گرفته اند. بدون این که درک درستی از جایی که قرار گرفته اید و موقعیتی که در آن هستید داشت باشید شانس کمی برای موفقیت خواهید داشت. بنابراین در صورتی که شما می خواهید در مراحل بعدی کار دچار مشکلات نشوید باید از قبل وضعیت خودتان در جهان تجارت مورد نظر و همچنین میزان توانایی هایی را که دارید به طور کاملا دقیق و شفاف مشخص کنید. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید این بررسی را دقیق انجام دهید تا منجر به گرفتن نتیجه هایی دقیق شود. در این صورت است که می توانید انتظار داشته باشید که بعدا تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید.


2. بررسی کنید که چه کاری برایتان سودمند است

شما برای این که بتوانید در کار کارآفرینی موفق شوید باید در ابتدا بررسی کنید که چه کاری برایتان سودمند است. در غیر این صورت برای موفقیت شانس کمی دارید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که سعی می کنند واقعیت ها را درنظر بگیرند و سعی می کنند تا بر این اساس بررسی کنند که نفعشان در کدام کار است افرادی هستند که نسبت به افراد دیگر موفق تر عمل می کنند. شما برای این که بتوانید در تجارتی که آن را آغاز کرده اید موفق شوید باید سعی کنید تا سودمندی خودتان را تشخصیض دهید و فکر کنید که آیا کاری که می خواهید انجام دهید برایتان سود دارد یا خیر. در غیر این صورت اگر شما وارد کاری شوید که برایتان مشکلاتی داشته باشد شانستان برای این که در این کار موفق شوید خیلی کم خواهد شد. بنابراین شما برای این که روش مناسبی را برای سودآوری پیدا کنید باید سعی کنید تا تحقیقات جامعی انجام دهید و این کار را می توانید از طریق جستجو کردن و بررسی کردن داده هایی که در این رابطه وجود دارند به انجام برسانید و همچنین می توانید از دوستان و افرادی که در این زمینه اطلاعات زیاد دارند کمک بگیرید.


3. در صورتی که تجارت شما محل فیزیکی دارد بررسی کنید که آیا این محل برای کارتان مناسب است؟

در صورتی که شما برای تجارت خودتان یک محل جغرافیایی فیزیکی دارید باید بررسی کنید که آیا این محل برای انجام دادن کارتان مناسب است یا خیر. به عنوان مثال ممکن است این مکان در جایی قرار داشته باشد که میزان تردد در آنجا بسیار کم باشد. بنابراین شانس شما برای این که در این مکان در کارتان موفق شوید خیلی کم می شود. و یا ممکن است مکانی که برای تجارتتان درنظر گرفته اید دارای ویژگی هایی باشد که این ویژگی ها باعث پایین آمدن احتمال موفقیت شما به عنوان کارآفرین در این محله شود. بنابراین در صورتی که مکان تجارتتان را هم درنظر داشته باشید برای این که در این تجارت موفق شوید شانس بسیار بالاتری خواهید داشت. تحقیقات نشان داده است که انتخاب کردن مکان مناسب یکی از مهم ترین نکته هایی است که افرادی که می خواهند یک تجارت را تولید کنند باید به آن توجه داشته باشند و در غیر این صورت شانس شما برای موفقیت خیلی کم می شود. بنابراین در صورتی که تجارت شما یک مکان حضوری دارد باید بررسی کنید که آیا این مکان مناسب است یا خیر.


4. سعی کنید به اندازه کافی سرمایه برای شروع کردن تجارت درنظر بگیرید!

مهم ترین موضوعی که شما برای این که یک تجارت را آغاز کنید باید به آن توجه داشته باشید موضوع مالی است. در صورتی که شما بتوانید از نظر مالی این توانایی را داشته باشید که یک تجارت را به شیوه ای آغاز کنید که در ادامه برای شما پولساز باشد شانستان برای موفقیت بیشتر می شود. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید وضعیت مالیتان را برای این که بتوانید یک تجارت را آغاز کنید درنظر داشته باشید و در صورتی که برای آغاز کردن این تجارت وضعیت مالی خوبی ندارید به هیچ عنوان شروع به انجام این کار نکنید. شما باید سعی کنید تمام تلاشتان را بکنید که این تجارت را به بهترین شکل ممکن آغاز کنید بنابراین در صورتی که نتوانید سرمایه لازم برای شروع کردن این کار را تامین کنید کارتان با مشکلات زیادی مواجه می شود. شما باید قبل از هر چیزی اطمینان حاصل کنید که تجارتی که می خواهید آن را شروع کنید از نظر مالی به بهترین شکلی توسط شما تامین می شود در غیر این صورت شانستان برای موفقیت تقریبا به صفر می رسد!


5. هر چند وقت یک بار به تعطیلات بروید!

کارآفرین شدن کار آسانی نیست. شما برای این که تبدیل به یک کارآفرین شوید نیازمند تلاش و کار زیادی دارید. بنابراین در صورتی که نتوانید به این اندازه تلاش کنید نمی توانید به نتیجه مطلوب برسید. اما تلاش کردن به میزان زیاد به این معنی نیست که شما نباید به خودتان استراحت دهید! تحقیقات نشان داده است که استراحت کردن بین کارهایی که می کنید یکی دیگر از عوامل مهمی است که می تواند بر روی کیفیت کار شما اثر داشته باشد. در صورتی که شما سعی کنید به خودتان استراحت دهید می توانید انتظار داشته باشید که بعد از آن بازدهی بیشتری داشته باشید. شما به عنوان یک کارآفرین باید هر چند وقت یک بار به تفریحات بروید تا بتوانید به اندازه کافی استراحت کنید و دوباره تجدید قوا کنید. استراحت کردن برای یک کارآفرین موضوعی بسیار لازم و اساسی است. بنابراین شما برای این که بتوانید در مراحل بعدی کار بازدهی بالاتری داشته باشید باید این شانس را به خودتان بدهید که هر چند وقت یک بار استراحت کنید و ذهن و جسمتان را برای مراحل بعدی کار آماده تر کنید.


6. به خودتان اعتماد داشته باشید!

اعتماد داشتن به خودتان یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما برای این که در کار تولید کردن یک کارآفرینی موفق شوید و برای این که بتوانید تبدیل به یک فرد کارآفرین موفق شوید باید به آن توجه کنید. در صورتی که شما به عنوان یک کارآفرین به اندازه کافی به خودتان اعتماد نداشته باشید شانستان برای این که بتوانید یک تجارت بزرگ را اداره کنید و آن را بزرگتر کرده و از آن سود ببرید کمتر می شود. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید میزان اعتماد به نفس خودتان را بهتر وبهتر کنید. در صورتی که نتوانید به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشید بدون تردید از پس انجام کارتان بر نخواهید آمد چون در صورتی که به خودتان اعتماد به نفس نداشته باشید دیدگاهتان نسبت به خودتان این خواهد بود که توانایی انجام دادن کار را ندارید و وقتی که چنین دیدگاهی نسبت به خودتان داشته باشید بدون تردید توانایی های شما برای این کار پایین می آید چون داشتن دیدگاه ما نسبت به کارهایی که می خواهیم انجام دهیم می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی توانایی های ما برای انجام دادن کارهایمان داشته باشد.


7. سعی کنید تا جایی که می توانید میزان "سرمایه اجتماعی" خودتان را بیشتر کنید!

از دیگر نکته های مهم که شما برای این که تبدیل به یک فرد کارآفرین موفق شوید باید به آن توجه کنید این است که سرمایه اجتماعی خودتان را افزایش دهید. تحقیقات نشان داده است افرادی که به عنوان کارآفرین سرمایه اجتماعی زیادی دارند شانسشان برای این که در این کار موفق شوند نسبت به دیگران بسیار بیشتر است. بنابراین شما به عنوان یک کارآفرین باید حتما به این موضوع توجه داشته باشید که بدون داشتن میزان زیادی از سرمایه اجتماعی نمی توانید انتظار موفقیت داشته باشید. برای یک کارآفرین داشتن یک سرمایه اجتماعی بسیار مهم و ضروری است و یکی از عواملی است که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی میزان موفقیت این فرد داشته باشد. سرمایه اجتماعی شما می تواند شامل دانش شما در زمینه کاری که می خواهید انجام دهید، اطلاعاتی که در این زمینه دارید، موقعیت هایی که برایتان ایجاد شده است، افرادی که در کنارتان کار می کنند و موارد دیگر شود. فراموش نکنید  در صورتی که شما سرمایه های اجتماعی مناسبی نداشته باشید شانستان برای این که در این کار موفق شوید بسیار بسیار کمتر می شود.


8. یک "بانک فکری" برای تجارتتان تولید کنید!

در صورتی که می خواهید تمام کارهایی که در زمینه کارآفرینی انجام دهید به خوبی پیش برود باید سعی کنید تا برای خودتان یک "بانک فکری" تولید کنید. بانک فکری به این معنی است که شما تمام افکار و تفکراتی را که درباره این کارآفرینی دارید در یک صندوقچه ای در ذهنتان قرار می دهید و سعی می کنید تا در صورتی که اطلاعات جدیدی به شما اضافه شد این اطلاعات را نیز به این صندوقچه اضافه کنید. در صورتی که شما این امکان را داشته باشید که ای بانک فکری را در ذهنتان در ارتباط با کارآفرینی مورد نظر داشته باشید شانستان برای موفقیت بسیار افزایش پیدا می کند به این دلیل که در این حالت شما قادر خواهید بود تا برای تمام مشکلاتی که برایتان پیش می آید راه حل هایی را با مراجعه کردن به این بانک و باز کردن این صندوقچه فکری پیدا کنید. در صورتی که شما برای تجارت مورد نظر خودتان چنین بانک فردی را ایجاد کنید دیگر دچار سردرگمی و گیج شدگی نمی شوید و دقیقا می دانید که قرار است چکار کنید و شاید بتوان گفت که این یکی از بهترین مزیت های استفاده از این بانک فکری برای تجارت شما می باشد.


9. برای شخص خودتان به عنوان یک کارآفرین یک برنامه شخصی یادگیری تعیین کنید!

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما برای این که در کار کارآفرینی موفق شوید باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید تا برای خودتان یک برنامه شخصی برای یادگیری تهیه کنید. این برنامه شخصی که شما برای خودتان ایجاد می کنید با برنامه ای که برای بالا بردن اطلاعات تمام افراد شرکتتان اعمال می کنید متفاوت است. در این جا قصد این است که شما خودتان به عنوان یک فرد کارآفرین اطلاعات جدید را یاد بگیرید و سعی کنید تا دانش خودتان در این زمینه را افزایش دهید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا به این شیوه دانش خودشان را بالا ببرند افرادی هستند که می توانند تبدیل به کارآفرینان موفق تری شوند به این دلیل که هر کارآفرین باید دانش و اطلاعات زیادی داشته باشد و در صورتی که شما از چنین دانش و اطلاعاتی به عنوان یک کارآفرین محروم باشید نمی توانید انتظار داشته باشید که در این زمینه موفق شوید. بنابراین باید سعی کنید که اطلاعات و دانش و آگاهی خودتان را به صورت شخصی بالا ببرید.


10. همکاران مناسبی انتخاب کنید!

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین اصول کارآفرینی که هر فرد موفق در این زمینه باید به آن توجه کند این است که کارآفرینی فعالیتی گروهی است. به بیان دیگر شما برای این که بتوانید در این کار موفق شوید باید بتوانید با یک گروهی از افرادی که هرکدام از آن ها در یک زمینه تخصص دارند کار کنید. بنابراین در صورتی که شما نتوانید چنین کاری را انجام دهید شانستان برای این که تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید بسیار کم می شود. یکی از مهم ترین پارامترهایی که می تواند بر روی توانایی شما برای موفق کار کردن تاثیر داشته باشد این است که شما برای خودتان همکاران خوبی را انتخاب کنید. در صورتی که همکاران خوبی را برای خودتان انتخاب کنید می توانید انتظار داشته باشید که کار گروهی که انجام می دهید بهتر پیش برود. اما در صورتی که همکارانی که برای خودتان انتخاب می کنید افرادی باشند که کار کردن با آن ها برای شما دشوار باشد طبیعتا شانستان برای این که در کار موفق شوید کم می شود. بنابراین شما باید همکاران مناسب و خوبی را برای خودتان انتخاب کنید و سعی کنید تا با این همکاران همکاری موفقیت آمیزی داشته باشید.


11. یاد بگیرید که چگونه باید پولتان را ذخیره کنید!

مهم ترین موضوعی که شما به هنگام کار کارآفرینی باید به آن توجه داشته باشید موضوع مالی است. در حقیقت شما نمی توانید یک پروژه را به خوبی انجام دهید در صورتی که برای این پروژه هیچ هزینه ای نکرده باشید! تحقیقات نشان داده اند که افرادی که توانسته اند تجارت های کوچکشان را در طول مدت کوتاهی تبدیل به تجارت های بزرگ بکنند افرادی بودند که در این زمینه توانایی بسیار زیادی داشتند و به بیان دیگر افرادی بودند که حتی کوچکترین خرج های تجارتشان را مورد بررسی قرار می دادند و سعی می کردند تا از این خرج های کوچک هم جلوگیری کنند. شما برای این که این توانایی را داشته باشید که در کارتان پیشرفت کنید باید سعی کنید تا از هزینه هایی که ممکن است در تجارتتان به عنوان هزینه های اضافی انجام شود جلوگیری کنید و باید سعی کنید تا به جای این که این هزینه ها را خرج کنید آن ها را پیش خودتان نگه دارید تا برای مراحل بعدی کاری که قرار است انجام دهید مورد استفاده شما قرار بگیرند.


12. دستمزد کارکنان را به موقع پرداخت کنید!

شما نباید فراموش کنید که کارکنان شما یکی از مهم ترین و باارزش ترین سرمایه های تجارت شما هستند. بنابراین در صورتی می توانید در انجام کارتان موفق شوید که کارکنان شما از شما راضی باشند. رضایت کارکنان از تجارت ها یکی از مهم ترین و کلیدی ترین عواملی است که می تواند منجر به پیشرفت تجارت ها به میزان بسیار زیادی شود . کارکنانی که از تجارت ها راضی نباشند می توانند به عنوان یکی از بزرگترین و کلیدی ترین عوامل شکست این تجارت ها قلمداد شوند. بنابراین در صورتی که شما سعی کنید کاری کنید که این کارکنان از شما راضی باشند شانستان برای این که تجارت موفقی داشته باشید بسیار بیشتر می شود. در غیر این صورت به احتمال زیاد شکست می خورید! یکی از مهم ترین نکته هایی که شما به هنگام درنظر گرفتن میزان رضایت کارکنان باید به آن توجه داشته باشید موضوع پرداخت کردن دستمزد آن ها می باشد. شما باید دستمزد این کارکنان را به آن ها پرداخت کنید تا آن ها از شما راضی باشند. در صورتی که در پرداخت کردن دستمزد آن ها تاخیر کنید و یا در صورتی که از میزانی که نیاز دارند کمتر به آن ها بدهید احتمال این که آن ها از شما ناراضی شوند بالا می رود و شانس موفقیت شما پایین می آید!


13. سعی کنید روابط اجتماعی خودتان را تقویت کنید!

شما برای این که بتوانید یک کارآفرین موفق شوید نیاز دارید را روابط اجتماعی خودتان را تقویت کنید. تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی که در آن ها کارآفرینان روابط اجتماعی خودشان را تقویت می کنند تجارت هایی هستند که موفق تر می شوند. در حقیقت تمام کارآفرینی هایی که در آن ها کارآفرین هایی که مدیران این تجارت ها هستند افرادی هستند که میزان روابط اجتماعی بسیار بالایی دارند کارآفرینی هایی هستند که رونق بسیار بیشتری پیدا می کنند. بنابراین این که مدیر یک کارآفرینی دارای روابط اجتماعی بیشتری نسبت به دیگران باشد را می توان یکی از مزیت های مهم یک کارآفرینی دانست و بنابراین شما در صورتی می توانید به عنوان یک کارآفرین موفق یک کارآفرینی موفق را اداره کنید که این توانایی را داشته باشید که روابط اجتماعیتان را تقویت کنید. در وصرتی که روابط اجتماعی خوبی داشته باشید شانستان برای این که بتوانید به کارآفرینیتان رونق اقتصادی زیادی بدهید افزایش پیدا می کند. بنابراین باید سعی کنید تا جایی که می توانید به تقویت روابط اجتماعی خودتان بپردازید.


14. درباره بازار مورد نظر خوب تحقیق کنید!

شما برای این که بتوانید به عنوان یک کارآفرین نقش خودتان را به خوبی ایفا کنید و در این کار موفق شوید باید سعی کنید تا در رابطه با بازار مورد نظرتان به خوبی تحقیق کنید. شما برای این کار باید سعی کنید تا تمام اطلاعاتی را که مرتبط با بازاری که تجارت شما مرتبط با آن است بدست بیاورید و این اطلاعات را به شیوه ای که می خواهید مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی که در همان ابتدای کارشان کارآفرینانشان سعی می کنند تا درباره بازار مورد نظر تحقیق کنند و سعی می کنند تا اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با بازار مورد نظر بدست بیاورند تجارت هایی هستند که می توانند در این کار به موفقیت زیادی برسند. بنابراین باید سعی کنید تا جایی که می توانید درباره وضعیت تجارتتان و بازار تحقیق کنید و سعی کنید که تا جایی که می توانید موقعیت خودتان و تجارتتان را در این بازار شناسایی کنید و بر این اساس کار کنید. در صورتی که شما درک درستی از وضعیتی که در آن قرار دارید و همچنین از تجارتتان داشته باشید شانستان برای موفقیت بسیار بیشتر می شود.


15. از دوستانتان نظرخواهی کنید!

یکی از روش هایی که می توانید با استفاده از این روش کیفیت تجارتتان را بهتر کنید این است که از دوستان و آشنایان و افرادی که در نزدیکی شما زندگی می کنند و یا افرادی که شما را به خوبی می شناسند بپرسید که آیا به نظر آن ها این تجارت عملکرد خوبی دارد؟ آیا می تواند بهتر از این عمل کند؟ چه تغییراتی باید در آن بوجود بیاید تا این تجارت بهتر عمل کند؟ و سوالاتی از این قبیل. این افراد می توانند به شما کمک بسیار زیادی بکنند (حتی بسیار بیشتر از چیزی که ممکن است فکرش را بکنید) به عنوان مثال در صورتی که شما در یک صنعت خاصی کار می کنید می توانید از این افراد سوال کنید که آیا به نظر آن ها کار کردن در این صنعت می تواند برای شما مفید باشد و می تواند باعث پیشرفت تجارت شما شود؟ این افراد با توجه به شناختی که از شما دارند و روحیه ای که از شما سراغ دارند می توانند به خوبی به این سوال پاسخ دهند و بنابراین شما می توانید از این مشورت ها استفاده کنید.


16. همیشه به روز رسانی شده باشید!

شما به عنوان فردی که می خواهد یک تجارت را تاسیس کند باید همیشه به روز رسانی شده باشید. شما باید همیشه خودتان را نسبت به تغییراتی که آخرین اطلاعات می کنند آپدیت نگه دارید چون مسئولیت یک تجارت را برعهده دارید و بنابراین در صورتی که نتوانید خودتان را به روز رسانی شده نگه دارید شانستان برای موفقیت کم می شود. شما باید سعی کنید تا همیشه آخرین و دقیق ترین اطلاعاتی را که در رابطه با تجارت شما و کاری که انجام می دهید وجود دارد مورد بررسی قرار دهید و سعی کنید تا در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکنید. به روز رسانی کردن خودتان و اطلاعاتتان را باید به عنوان یکی از مهم ترین و کلیدی ترین بخش های تجارتتان درنظر داشته باشید. در حقیقت تجارتی که کارآفرین آن اطلاعات به روز رسانی شده نداشته باشد تجارتی است که بعد از مدت کوتاهی بدون تردید شکست خواهد خورد. بنابراین در صورتی که شما سعی کنید که همیشه خودتان را به روز رسانی شده نگه دارید موفق خواهید شد که رونق بیشتری به تجارتتان دهید. فراموش نکنید که داشتن اطلاعات به روز رسانی شده یکی از ضرورت های مهم برای انجام کار کارآفرینی می باشد.


17. با تکنولوژی های مورد نیاز آشنا شوید!

دنیای امروز دنیای تکنولوژی است. شما برای این که در این دنیا موفق شوید باید سعی کنید تا با این تکنولوژی آشنایی داشته باشید. در غیر این صورت شانسی برای موفقیت ندارید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که می خواهند کارآفرین شوند باید حتما با تکنولوژی آشنایی داشته باشند به این دلیل که در دنیای امروز هیچ کارآفرینی نیست که با تکنولوژی ارتباطی نداشته باشد! به عنوان مثال در صورتی که شما به عنوان یک کارآفرین این توانایی را نداشته باشید که از نرم افزارهای کامپیوتری که مخصوص کار هستند استفاده کنید از کجا می توانید انتظار داشته باشید که در کارتان پیشرفت کنید؟ و یا درصورتی که شما به عنوان یک کارآفرین و فردی که مدیریت یک تجارت را برعهده دارد ندانید که چگونه باید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید از کجا می توانید اطمینان داشته باشید که در ادامه کارتان مجبور نخواهید بود از شبکه های اجتماعی استفاده کنید؟ (حتی در صورتی که افراد دیگری هم برای تبلیغ کردن وجود داشته باشند ولی باز هم شما به عنوان یک مدیر باید این توانایی را داشته باشد در غیر این صورت با مشکلات جدی مواجه می شوید!)


18. سعی کنید در ابتدای کار از تخفیف ها استفاده کنید!

بری این که بتوانید مخاطبین تجارت خودتان را بیشتر کنید و برای این که این موقعیت را برای آن ها ایجاد کنید که شما و تجارتتان را بیشتر بشناسند باید به شیوه ای توجه آن ها را به خودتان جلب کنید. یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید به این روش این کار را انجام دهید این است که تخفیف هایی در کارتان ارایه کنید و فرآورده هایی که قرار است به فروش برسانید و یا خدماتی که می خواهید برای آن ها ارایه کنید با را تخفیف به مخاطبین نشان دهید. این کار باعث می شود که آن ها بیشتر جلب تجارت شما می شوند  وهچنین احتمال این که دوباره برای خرید کردن به تجارت شما سر بزنند بیشتر می شود. تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی که سعی می کنند تا در همان ابتدای کار برای فرآورده هایی که تولید می کنند و یا برای خدماتی که ارایه می کنند تخفیف هایی ارایه کنند تجارت هایی هستند تعداد مخاطبین بیشتری را به خودشان جلب می کنند. بنابراین در صورتی که می خواهید در این کار موفق شوید یکی از گزینه ها این است که در همان ابتدا تخفیف های زیادی ارایه کنید.


19. لیست کارهای مهم را یادداشت کنید!

نوشتن کارهایی که به نظر شما انجام دادن آن ها برای تجارت شما ضروری و لازم می باشد نیز یکی دیگر از کارهایی است که شما باید حتما برای این که تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید درنظر داشته باشید. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید لیستی از کارهایی را که انجام دادن آن ها برای کارآفرینیتان مفید است بنویسید و سعی کنید تا مرحله به مرحله این کارها را انجام دهید. تحقیقات نشان داده است که اکثر افرادی که در زمینه کارآفرینی موفق شده اند افرادی بوده اند که از این روش استفاده کردند و لیستی از تمام کارهایی را که به نظرشان انجام دادن آن برای تجارتشان مفید بود نوشته بودند. در صورتی که شما بتوانید از این روش استفاده کنید شانستان برای این که در کار موفق شوید خیلی زیاد می شود. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید این کارها را برای خودتان رده بندی کنید و سعی کنید که بر اساس اولویت هایی که برای خودتان انجام داده اید این کارها را انجام دهید و در ابتدا کارهایی را انجام دهید که بیشتری اولویت را دارند.


20. برای خودتان یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید

شما برای این که بتوانید در کار بازاریابی موفق شوید باید سعی کنید تا یک برنامه ریزی موفق برای خودتان ایجاد کنید. این برنامه ریزی شما باید به شیوه ای باشد که در آن تمام فعالیت های روزانه ای که به عنوان یک کارآفرین قرار است انجام دهید مشخص شده باشد. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید به زندگی خودتان به عنوان یک کارآفرین نظم بدهید و فراموش نکنید بدون این که در کارتان نظم داشته باشید شانستان برای موفقیت بسیار پایین می آید. آمارهایی که در رابطه با کارآفرینان موفق انجام گرفته نشان داده است که آن دسته از کارآفرینانی که در کارشان نظم داشته اند کارآفرینانی بوده اند که نسبت به کارآفرینان بی نظم بسیار عملکرد بهتری داشتند. بنابراین در صورتی که سعی کنید تا به عنوان یک کارآفرین زندگی خودتان را منظم کنید و برای تمام کارهای کوچک و بزرگی که قرار است در ساعت های کاری انجام دهید برنامه ریزی منظمی داشته باشید؛ شانستان برای موفقیت بسیار بیشتر می شود اما در صورتی که چنین برنامه ریزی برای شما وجود نداشته باشد احتمال موفقیتتان هم پایین می آید. بنابراین داشتن برنامه ریزی را فراموش نکنید!

 

مسعود بازدید : 31 دوشنبه 11 اسفند 1399 زمان : 16:45 نظرات (0)

 

کارآفرین شدن فرآیندی است که شما برای این که در آن پیشرفت کنید نیاز به صرف هزینه و زمان زیادی دارید. اگر می خواهید به عنوان یک کارآفرین تجارت خودتان را بالا بکشید و از بسیاری از شرکت هایی که رقبای شما محسوب می شوند جلو بزنید باید علاوه بر انرژی که به طور معمولی برای پیشرفت کردن به آن نیازمندید را در کار بگذارید انرژی اضافه تری را برای این که وضعیت خخودتان را از وضعیتی که در آن قرار دارید به وضعیت بهتری تغییر دهید نیز صرف کنید. بنابراین یکی از مهم ترین نکته هایی که شما به عنوان یک کارآفرینی که قرار است وضعیت تجارت خودش را بهتر کند باید به آن توجه کنید این است که برای انجام دادن این کار نیاز به تلاش زیادی دارید. البته با این که این کار ممکن است در ابتدا غیرممکن به نظر بیاید ولی حقیقت این است که این کار شدنی است. تجارت های بسیار زیادی بودند که در ابتدا وضعیت مناسبی نداشتند ولی بعد از مدتی توانستند از رقبای خودشان جلو بزنند و به درجات بالایی برسند. در ادامه این پست قصد داریم تا شما را با 19 ترفندی که می تواند به شما کمک کند تا تجارت خودتان را بالا بکشید آشنا کنیم.


1. برای ارتباط گرفتن با مخاطبین از بیشتر از یک روش استفاده کنید!

شما برای این که بتوانید تعداد مخاطبین خودتان را به شیوه چشمگیری افزایش دهید و برای این که بتوانید در کیفیت تجارتتان تغییراتی اساسی دهید باید سعی کنید تا برای این که با مخاطبینتان ارتباط برقرار کنید از بیشتر از یک شیوه استفاده کنید. بسیاری از تجارت ها هستند که فکر می کنند ارتباط گرفتن با مخاطبین  تنها با استفاده از یک شیوه می تواند روش موثری باشد ولی حقیقت این است که شما برای این که بتوانید به درستی با مخاطبین ارتباط برقرار کنید نیاز دارید تا از روش های مختلفی استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که می خواهند تجارتشان از نظر کیفیتی تغییرات گسترده ای بکند افرادی هستند که سعی می کنند تا از چندین روش برای ارتباط گرفتن با مخاطبین استفاده کنند. به عنوان مثال در صورتی که از شبکه اینستاگرام برای ارتباط گرفتن با مخاطبین استفاده می کنید می توانید استفاده کردن از روش های دیگر (مانند شبکه های اجتماعی دیگر و یا استفاده از وب سایت و مواردی مانند آن) را نیز به کار اضافه کنید.


2. از کارکنان بیشتری استفاده کنید!

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید با استفاده از این روش کیفیت کاری تجارتتان را افزایش دهید این است که سعی کنید تا از کارکنان بیشتری برای انجام کار استفاده کنید. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده کردن از تعداد بیشتری از کارکنان و افرادی که در کاری که می خواهید انجام دهند تخصص دارد روشی است که می تواند به شما کمک کند تا دامنه کاری تجارتتان را گسترده تر کنید و همین موضوع می تواند به شما کمک کند تا تجارتتان به شیوه ای که می خواهید پیشرفت کند. تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی که برای این که در تجارتشان موفق شوند سعی می کنند تا از کارکنان بیشتری استفاده کنند تجارت هایی هستند که خواه ناخواه میزان تخصص کاری و بازدهی کاریشان بیشتر می شود و بنابراین نتیجه مطلوبی می گیرند. فراموش نکنید که تعداد بیشتر کارکنان به این معنی است که شما بتوانید بازدهی کاری خودتان را بیشتر کنید و همین بیشتر کردن بازدهی کاری می تواند به شما کمک کند تا تجارتتان را رونق بیشتری ببخشید. بنابراین در صورتی که می خواهید تجارتتان را رونق بدهید باید سعی کنید تا از کارکنان بیشتری استفاده کنید.


3. زمانتان را به درستی مدیریت کنید!

مدیریت کردن زمان به درستی می تواند تاثیر بسیار مناسبی بر روی افزایش کیفیت کاری شما داشته باشد. در صورتی که شما این توانایی را داشته باشید که به درستی زمانتان را مدیریت کنید این امکان برای شما فراهم می شود که بتوانید به تک تک کارهایی که باید به آن ها رسیدگی کنید توجه کنید و همین موضوع باعث می شود که در کارتان موفق تر عمل می کنید. یکی از مهم ترین عواملی که می تواند منجر به افزایش میزان بازدهی کارکنان در کارشان شود، عامل مدیریت کردن زمان است و در صورتی که شما به عنوان یک کارآفرین و فردی که تمام کارکنان به او نگاه می کنند و در حقیقت چشمان همه کارکنان منتظر چنین فردی است سعی کنید تا زمانتان را به درستی مدیریت کنید و در صورتی که سعی کنید شیوه های درست مدیریت کردن زمان را به کارکنانتان هم بیاموزید می توانید انتظار داشته باشید که کارکنانتان هم این توانایی را پیدا می کنند و در نتیجه میزان بازدهی کاری تجارت شما بیشتر می شود و نتیجه این موضوع این می شود که سطح تجارت شما ارتقا پیدا می کند.


4. آمارها و ارقام را به خوبی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید!

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما برای این که بتوانید کیفیت تجارت خودتان را ارتقا دهید باید به آن توجه ند این است که سعی کنید تا تمام آمار و ارقامی را که در این زمینه وجود دارد مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی که به آمار و ارقامی که در ارتباط با تجارت هایشان وجود دارد توجه می کنند تجارت هایی هستند که در این کار موفقیت زیادی کسب می کنند. بنابراین در صورتی که می خواهید سطح تجارت خودتان را ارتقا دهید و به یک سطح بالاتری از کار برسید باید به تمام داده هایی که به صورت آمار و ارقام برای شما ارایه می شود به خوبی توجه کنید. شما باید سعی کنید تا اهمیت استفاده از این داده ها و آمار و ارقام را مورد بررسی قرار دهید و سعی کنید تا جایی که می توانید اهمیت این داده ها و آمار و ارقام را جدی بگیرید.


5. به موقعیت های جدیدی که برایتان پیش می آید توجه کنید!

شما به عنوان یک تجارتی که قرار است کیفیت کاری خودش را ارتقا دهد باید سعی کنید تا از هر موقعیت جدیدی که برایتان پیش می آید بهره بگیرید و سعی کنید تا از این موقعیت استفاده کنید که کیفیت کاریتان بهتر شود. شما باید بررسی کنید که چه موقعیت هایی در اختیارتان قرار دارد که با استفاده از آن ها می توانید جایگاه تجارت خودتان را بهتر کنید و بر این اساس باید سعی کنید تا از این موقعیت ها استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی که سعی می کنند تا از چنین موقعیت هایی استفاده کنند در صورتی که این موقعیت ها را به درستی دریابند و بدانند که در چه زمانی بهترین زمان استفاده کردن از این موقعیت ها است شانسشان برای این که در کیفیت کاریشان تغییرات زیادی ایجاد کنند خیلی بالا می رود. یکی از مهم ترین نکته هایی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که توانایی آن را داشته باشید که از این موقعیت ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. در صورتی که شما این توانایی را نداشته باشید حتی در صورتی که بهترین موقعیت ها در اختیارتان قرار بگیرد نمی دانید که باید از آن ها استفاده کنید و بنابراین این موقعیت ها را از دست خواهید داد.


6. سعی کنید هزینه های تجارت را کنترل کنید!

یکی از مهم ترین جنبه های موفقیت در هر تجارتی جنبه سودآوری آن است. سودآوری یک تجارت به این صورت تعریف می شود که شما میزان سود به ازای هزینه های خرج شده در هر تجارت را محاسبه می کنید. در حقیقت  میزان سودی  که به ازای هزینه ای که برای پروژه های مختلف در یک تجارت کرده اید بدست می آورید به عنوان یکی از مهم ترین پارامترهای اصلی در سودآوری به حساب می آید. بنابراین در صورتی که شما سعی کنید کاری کنید که هزینه هایی که برای پروژه های مختلف در تجارت مصرف می کنید به میزان حداقل برسد شانستان برای این که میزان سودآوری بیشتری داشته باشید بیشتر می شود. به عنوان مثال در صورتی که پروژه ای که قرار است بر روی آن کار کنید به میزان مشخصی (و نسبت به میزان هزینه مشخصی که برای آن کرده اید) برای شما سودآوری داشته باشد؛ در صورتی که میزان هزینه ای که برای این کار کرده اید را به میزان 10 درصد کاهش دهید می توانید انتظار داشته باشید که میزان سودآوری شما بیشتر می شود چون به صورت نسبتی، این میزان سود به ازای 90 درصد هزینه ای که کرده اید حساب می شود!


7. یک "جعبه ابزار" تجاری برای خودتان ایجاد کنید!

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما برای این که میزان سودآوری تجارتتان را بیشتر کنید و کیفیت تجارتتان را به شیوه قابل توجهی ارتقا دهید این است که سعی کنید تا برای خودتان یک "جعبه ابزار" تجاری ایجاد کنید. تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی که سعی می کنند تا از چنین روشی برای برنامه ریزی هایشان استفاده کنند به میزان بسیار قابل توجهی موفق تر از تجارت های دیگر عمل می کنند بنابراین در صورتی که شما سعی کنید تا برای خودتان چنین جعبه ابزاری داشته باشید می توانید ارتقای کیفیت عملکردتان را تضمین نمایید. جعبه ابزاری که برای خودتان ایجاد می کنید می تواند شامل موارد زیر باشد:

داشتن یک طرح تجاری بسیار دقیق و واقع گرایانه

داشتن یک طرح توجیهی بسیار دقیق و واقع گرایانه

داشتن یک برنامه ریزی دقیق و زمان بندی شده

بررسی کردن وضعیت بازار به بهترین شکل ممکن

داشتن هدف مشخص

داشتن اطلاعات و آمار و ارقام دقیق و به روز رسانی شده مرتبط با تجارت


8. استفاده از شبکه های اجتماعی به شیوه نادرست را کنار بگذارید!

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید این است که از شبکه های اجتماعی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی که سعی می کنند از این روش برای بازاریابی کردن استفاده کنند می توانند تغییرات بسیار گسترده ای را در روند کاریشان بدهند. شما باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که در صورتی که نتوانید آن طور که شایسته است از شبکه های اجتماعی بهترین استفاده را بکنید شانستان برای این که بتوانید در کیفیت کاریتان تغییرات زیادی بوجود بیاورید خیلی کم می شود. شما باید سعی کنید که درست استفاده کردن از شبکه های اجتماعی را به خوبی یاد بگیرید و سعی کنید که از شبکه های اجتماعی به شیوه ای استفاده کنید که به شما کمک کند تا کیفیت تجارتتان را ارتقا دهید. این روزها بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از بهترین و موثرترین روش هایی است که شما می توانید با استفاده از این روش کیفیت تجارتتان را بهتر کنید و در صورتی که نتوانید از این ابزار استفاده کنید شانستان برای موفقیت خیلی کم می شود. بنابراین استفاده مناسب از شبکه های اجتماعی می تواند یکی از مهم ترین نکته هایی باشد که به هنگام ارتقا دادن کیفیت کارتان باید به آن توجه کنید.


9. به هنگام بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی به صورت پیوسته پست بگذارید!

از جنبه های مهم دیگر کار برای افرادی که می خواهند تجارت خودشان را از سطحی که هست به یک سطح دیگر ارتقا دهند این است که سعی کنند تا ارتباط خودشان را به صورت پیوسته با مخاطبین برقرار کنند. به عنوان مثال در صورتی که شما برای انجام کار بازاریابی از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید باید سعی کنید تا به صورت پیوسته پست بگذارید. این کار می تواند به شما کمک کند تا کیفیت تجارت خودتان را بهتر کنید و در نتیجه این امکان را پیدا خواهید کرد که با برقرار کردن ارتباط مناسب و پیوسته با مخاطبین توجه آن ها را به خودتان جلب کنید. در صورتی که شما کار پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی و یا مطلب گذاشتن در وب سایت ها و یا روش های دیگر را به صورت پیوسته انجام ندهید شانستان برای این که بتوانید کیفیت تجارت خودتان را ارتقا دهید کمتر می شود. پس فراموش نکنید که حفظ کردن پیوستگی کار یکی از مهم ترین جنبه هایی است که شما باید به هنگام کار بازاریابی به آن توجه کنید.


10. به نیروی کار جوان توجه کنید!

یکی دیگر از نکته هایی که توجه کردن به آن منجر به افزایش پیدا کردن سطح تجارت شما می شود این است که به نیرو جوان و حرفه ای توجه کنید و سعی کنید کارکنانی استخدام کنید که جوان هستند. تحقیقات نشان داده اند که افراد جوان و حرفه ای می توانند تاثیر زیادی در بالا کشیدن یک تجارت داشته باشند. این در صورتی است که تجارت هایی  که به نیروهای کار جوان توجه نمی کنند ممکن است در معرض خطرات بزرگی قرار داشته باشند. علت این موضوع بسیار واضح است. علت این است که این روزها نیاز به داشتن نیروی جوان در تمام تجارت های دنیا احساس می شود و افرادی تجارت هایی دارند که در آن سعی می کنند تا از نیروی کار جوان استفاده کنند افرادی هستند که خودشان را به این نیاز امروزی منطبق می کنند و همین موضوع باعث می شود که احتمال این که در کار تجارتشان موفق شوند بیشتر است. فراموش نکنید که دنیای جدید به شیوه ای است که ممکن است بسیاری از افراد متخصص ولی سالخورده با تکنولوژی های جدید به اندازه افراد جوان آشنایی نداشته باشند!


11. استراحت کردن لابلای کار را فراموش نکنید!

در هر کاری استراحت لازم است. وقتی که شما کشاورزی می کنید، مدتی از سال را به استراحت کردن می پردازید. وقتی که به عنوان یک معلم در کلاس درس می دهید مدتی را به عنوان زنگ تفریح استراحت می کنید و غیره. در کارهای دیگر نیز استراحت کردن لازم است و شما باید سعی کنید تا مدت زمانی را به عنوان استراحت اختصاص دهید. شما تنها در صورتی می توانید توانایی ادامه دادن راه را داشته باشید که به اندازه کافی استراحت کرده باشید. تحقیقات نشان داده اند که آن دسته از تجارت هایی که در آن کارآفرینان آن ها وقت مناسبی را به استراحت کردن می گذرانند نسبت به آن دسته از تجارت هایی که در آن ها کارآفرینان اصلا به فکر استراحت کردن نیستند عملکرد بسیار بهتری دارند. بنابراین باید سعی کنید که تا جایی که می توانید وقت زیادی را به استراحت کردن بپردازید و توجه داشته باشید که تنها با استراحت کردن در لابلای کار است که می توانید هم از فشار کاری کم کنید و هم وضعیت تجارتتان را بهتر کنید.


12. آمارها و ارقامی را که درباره تجارتتان وجود دارد به خوبی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما برای این که کیفیت کارتان را ارتقا دهید درنظر داشته باشید این است که سعی کنید تا ارزش آمار و ارقامی را که برای تجارتتان وجود دارد بدانید. تحقیقات نشان داده است که یکی از مهم ترین عوامل موفقیت برای بسیاری از تجارت های بسیار بزرگ و موفق دنیا این است که آن ها درک درستی از آمارها  و ارقامی را که در دسترسشان قرار داشته است می دانسته اند. آن ها سعی می کردند تا با توجه کردن به این آمارها و ارقام تجارتشان را مورد بررسی قرار دهند و سعی می کردند تا روش هایی را برای تغییر دادن این آمار و ارقام پیدا کنند. بنابراین شما برای این که به درستی وضعیت تجارتتان را درک کنید باید سعی کنید تا با تکیه کردن به این آمارها و ارقام تلاش کنید تا عیب ها و مزیت های تجارتتان را به خوبی بشناسید و سپس سعی کنید کاری کنید که این عیب ها برطرف شوند و مزیت هایی که تجارتتان دارد را گسترده تر کنید. تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی که نمی دانند چگونه باید آمارها و ارقام مربوط به تجارتشان را تفسیر کنند شانس بسیار کمی برای موفقیت دارند.


13. از دیگران کمک بگیرید!

شما باید بدانید که کار کارآفرینی کاری نیست که بتوانید آن را به تنهایی انجام دهید. حتی بهترین و موفق ترین کارآفرینان دنیا نیز افرادی بودند که برای این که کار را انجام دهند از دیگران مشورت می گرفتند. بنابراین در صورتی که می خواهید در این کار موفق شوید باید بدانید که برای پیمودن این مسیر به کمک دیگران نیاز دارید. تحقیقات نشان داده اند که کارآفرینانی که سعی می کنند از تجربه های دیگران استفاده کنند و از دیگران برای پیمودن مسیرشان کمک می گیرند نسبت به کارآفرینانی که دوست دارند تا کار را به تنهایی انجام دهند میزان موفقیت بسیار بیشتری خواهند داشت. بنابراین شما برای پیش رفتن در کار به طور حتم نیاز به دیگرانی دارید که به شما کمک کنند. هیچ کس به تنهایی نمی تواند یک تجارت را تاسیس کند و سپس آن را اداره کند. بنابراین باید دیدگاه شما نسبت به موضوع کمک گرفتن از دیگران و راهنمایی کردن از آن ها به این شکل باشد و شما باید همیشه برای راهنمایی گرفتن از دیگران آماده باشید و سعی کنید تا از آن ها راهنمایی بگیرید.


14. سعی کنید توانایی تصمیم گیری را در خودتان بالا ببرید!

یک رهبر سازمانی موفق رهبر سازمانی است که بتواند توانایی تصمیم گیری را در حد بسیار پیشرفته و حرفه ای داشته باشد. موضوع تصمیم گیری موضوعی است که شما از همان ابتدای کار وقتی که یک کارآفرینی را ایجاد می کنید باید به آن توجه کنید. تحقیقات نشان داده است که یکی از مهم ترین و کلیدی ترین ویژگی هایی که میان تمام افرادی که رهبران سازمانی بسیار قدرتمندی هستند وجود دارد این است که آن ها توانایی تصمیم گیری را در حد بسیار بالایی دارا می باشند. به بیان بهتر، این افراد به خوبی می توانستند در موقعیت هایی که تصمیم گرفتن برای کار برایشان لازم و ضروری بوده تصمیم بگیرند. یک کارآفرین از زمانی که کارآفرینی خودش را تاسیس می کند تا زمانی که در این حرفه به فعالیت خودش ادامه می دهد در مقابل موقعیت های مختلفی قرار می گیرد که باید تصمیم گیری کند و گزینه های مختلف را انتخاب کند. بعضی از این تصمیم گیری ها به اندازه ای حساس هستند که می توانند به قیمت های بسیار گرانی برای کل کارآفرینی تمام شوند. بنابراین یاد گرفتن توانایی تصمیم گیری را برای ارتقای کیفیت کارآفرینی خودتان فراموش نکنید!


15. از تجارت هایی که قبلا مانند شما بوده اند و اکنون بسیار موفق تر شده اند کمک بگیرید!

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید با استفاده از این روش تجارت خودتان را موفق تر کنید این است که از تجارت هایی کمک بگیرید که در گذشته مانند شما بوده اند و اکنون بسیار موفق تر شده اند. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از این روش می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت کار تجارت ها داشته باشد و در صورتی که تجارتی بتواند از روش هایی که تجارت های قبلی که شبیه به این تجارت بوده اند و از این روش ها استفاده کرده اند تا به موفقیت بیشتری برسند استفاده کند می تواند انتظار داشته باشید که این تجارت نیز بسیار موفق تر شود. بنابراین در صورتی که شما می خواهید در این کار موفق تر شوید از بهترین روش ها این است که از تجارت هایی کمک بگیرید که در گذشته مانند تجارت شما بوده اند و هم اکنون بسیار موفق تر هستند. این کار به شما کمک می کند تا روش های موفق شدن را از آن ها یاد بگیرید و با بکارگیری این روش ها شما هم مانند آن ها موفق تر شوید.


16. برای خودتان یک برنامه استراتژیک داشته باشید!

یکی دیگر از روش هایی که می تواند به شما کمک کند تا در کارتان موفق تر شوید و کیفیت تجارتتان را به میزان بسیار زیادی ارتقا دهید این است که برای ارتقا دادن کیفیت کاریتان یک برنامه ریزی استراتژیک و منظم داشته باشید. داشتن یک برنامه ریزی استراتژیک و منظم به شما کمک می کند تا مسیر پیشرفت را بهتر طی کنید. وقتی که برای کاری که می خواهید انجام دهید هیچ برنامه ریزی نداشته باشید و بدون این که بدانید می خواهید در کدام جهت پیش بروید قدم بردارید شانستان برای این که موفق شوید خیلی کم می شود. در عوض شما باید سعی کنید تا یک برنامه ریزی استراتژیک و دقیق برای خودتان طرح ریزی کنید و بر همین اساس کار رفتن به سمت یک تجارت پررونق تر و موفق تر را آن طور که باید و شاید و بر اساس برنامه ریزی هایی که دارید انجام دهید. وقتی که می خواهید برای کار برنامه ریزی کنید ممکن است در ابتدا انجام این کار کمی برایتان گنگ باشد ولی با کمی تحقیق و بررسی متوجه خواهید شد که برنامه ریزی به آن سختی هایی هم که فکرش را می کردید نیست.


17. رابطه احساسی عمیق تری را با مخاطبین برقرار کنید!

شما برای این که کیفیت کار تجارت خودتان را ارتقا دهید باید سعی کنید تا با دیگران یک رابطه عاطفی عمیقی را برقرار کنید. تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی که سعی می کنند چنین رابطه ای را با مخاطبین داشته باشند تجارت هایی هستند که می توانند موفق تر عمل کنند. در صورتی که شما سعی کنید تا رابطه عاطفی که با مخاطبین برقرار کرده اید را از آن چیزی که هست بیشتر کنید می توانید انتظار داشته باشید که کیفیت کارتان در این تجارت بهتر می شود. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید با مخاطبین ارتباط صمیمانه ای برقرار کنید و با برقرار کردن این ارتباط صمیمانه به آن ها بفهمانید که آن ها را دوست دارید و حقیقتا می خواهید برای آن ها کار کنید. در این صورت آن ها هم شما را قبول خواهند کرد و به این شیوه شما قادر خواهید بود تا با آن ها بیشتر دوست شوید و بنابراین همین موضوع می تواند منجر به این شود که کیفیت کارآفرینی خودتان را بالاتر ببرید.


18. فراموش نکنید که: "عددها دروغ نمی گویند!"

وقتی کارآفرینی خودتان را تاسیس کردید باید به این نکته توجه داشته باشید که عددها دروغ نمی گویند. عددها می توانند بهترین معیار برای عملکرد شما باشند. در صورتی که شما در مدت زمانی که این عددها نماینده آن هستند از نظر عددی عملکرد خوبی داشته باشید می توانید انتظار داشته باشید که عملکرد شما حقیقتا خوب بوده است و بنابراین شانستان برای این که در آینده مسیر پیشرفت را بپیمایید و وضعیت تجارتتان بهتر شود بیشتر است. این در صورتی است که اگر عددها نشان بدهند که شما عملکرد خوبی در کارهایتان ندارید این بدان معنی است که حقیقتا این گونه است و شما باید تلاشتان را بیشتر کنید. ممکن است به خودتان دروغ بگویید و با توجه به این که عددهایی را درباره عملکردتان دیده اید که نشان می دهند عملکرد خوبی ندارید به خودتان بگویید که این عددها اشتباه می کنند و عملکرد من در حقیقت خوب است (و یا این که انتظار داشته باشید که در آینده بهتر می شود با وجود این که این عددها را می بینید) بدون تردید در آینده به مشکل برخورد می کنید به این دلیل که در آن زمان شما به واقعیت ها توجهی نمی کنید و تنها خیال پردازی می کنید.


19. فراموش نکنید که حتی جهش کردن هم نیاز به صبر و حوصله و مقدمه چینی دارد!

در صورتی که شما می خواهید در کار خودتان جهش کنید باید صبر و حوصله داشته باشید. شما بید سعی کنید که تمام شرایطی که که برای انجام دادن این کار مورد نیاز است درنظر بگیرید و سپس سعی کنید برای خودتان یک برنامه ریزی مشخص و منظم داشته باشید و بر اساس این برنامه ریزی ذره ذره و آرام آرام به پیش بروید. جهش کردن و بردن تجارتتان به مرحله های بالاتر نیازمند صبر و حوصله است و شما بدون داشتن صبر و حوصله و بدون داشتن یک برنامه ریزی منظم و مرتب برای این که قادر نخواهید بود تا آن طور که باید و شاید وضعیتتان را بهتر کنید. تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی که به یکباره در کارشان به شکل شگفت آوری پیشرفت کرده اند با این که این کار را در زمان کوتاه انجام داده اند ولی مدت ها قبل برای این حرکت جهشی برنامه ریزی کرده اند و صاحبان آن ها به اندازه کافی صبر و حوصله داشتند تا برنامه های خودشان را به شیوه ای عملی و اجرا شدنی اجرا کنند!

 

مسعود بازدید : 28 یکشنبه 10 اسفند 1399 زمان : 15:16 نظرات (0)

 

یک کارآفرین تنها در صورتی می تواند موفقیت خودش را تضمین کند که یک رهبر سازمانی خوب باشد. تبدیل شدن به یک رهبر سازمانی خوب بر خلاف باور بسیاری از مردم کاری بسیار آسان است. تنها لازم است چند ویژگی مهم و کلیدی که برای یک رهبر سازمانی خوب بودن مورد نیاز است را داشته باشید و به راحتی خواهید توانست تبدیل به یک رهبر سازمانی خوب شوید. برای این که تبدیل به یک رهبر سازمانی خوب شوید باید به این نکته توجه داشته باشید اولین کاری که باید انجام دهید این است که ویژگی های مناسب برای یک رهبر سازمانی خوب را در خودتان ایجاد کنید. یکی از فیلسوفان بزرگ به نام آلدوس هاکسلی (Aldous Huxley) گفته است: "تنها یک گوشه از کاینات وجود دارد که شما می توانید با اطمینان بگویید که می توانید آن را ارتقا دهید و آن چیزی نیست جز خود شما!"

بنابراین اگر تصمیم بگیرید و اراده کنید که می خواهید تبدیل به یک رهبر سازمانی خوب شوید و در صورتی که توانایی تبدیل شدن به یک رهبر سازمانی خوب را در خودتان احساس کنید به راحتی می توانید یک رهبر سازمانی خوب باشید. در این پست قصد داریم تا 19 توصیه را برای این که با عمل کردن به آن ها تبدیل به یک رهبر سازمانی خوب شوید برایتان مشخص کنیم:


1. یک رهبر سازمانی خوب، بر روی کارها تمرکز می کند

اولین ویژگی یک رهبر سازمانی خوب داشتن تمرکز است. یک رهبر سازمانی خوب فردی است که بر روی کارهایی که می خواهد انجام دهد تمرکز می کند. تحقیقات نشان داده است که رهبرانی که بر روی کارشان متمرکز می شوند کارایی بسیار بالایی دارند. اگر می پرسید تمرکز کردن برای رهبری به چه معنی است باید به شما بگوییم که تمرکز کردن یک رهبر سازمانی به این معنی است که یک رهبر سازمانی بر روی مهم ترین و کلیدی ترین بخش های کاریش تمرمز کند. یک رهبر سازمانی خوب نباید اجازه دهد که جزئیات وارد زندگی کاری او شوند و باعث شوند که او از مسیر اصلی خودش جدا شود. یک رهبر سازمانی خوب و موفق  باید تا جایی که می تواند هم خودش و هم کارمندان و افرادی که برای او کار می کنند را متقاعد کند که بر روی مهم ترین و کلیدی ترین بخش هایی از کار تمرکز کنند که بیشتری تاثیر را بر روی موفقیت و پیشرفت سازمان و کارآفرینی دارد و به جزئیات توجه کمی بکنند.


2. یک رهبر سازمانی خوب باید صداقت داشته باشد

یکی دیگر از ویژگی های مهم یک رهبر سازمانی خوب داشتن صداقت است. داشتن صداقت برای یک رهبر سازمانی یک سازمان و یک کارآفرینی بسیار مهم است و می توان آن را به عنوان یکی از کلیدی ترین کیفیت هایی که تمام کارکنان یک سازمان و یا یک کارآفرینی در رهبر سازمانی خود جستجو می کنند درنظر گرفت. کارکنان شما از شما انتظار دارند که شما فرد صادقی باشید. به این معنی که شما باید به تمام حرف هایی که به آن ها می زنید عمل کنید و همچنین آن ها به عنوان کارمندان شما نباید احساس کنند که شما دارید چیزی را از آن ها مخفی می کنید. آن ها باید احساس کنند که شما سعی می کنید تا با تمام وجودتان برای بهتر کردن تجارتتان تلاش کنید و در این راه تمام سعیتان را به کار می گیرد. البته صداقت جنبه های دیگری هم دارد. به عنوان مثال در صورتی که کارکنان شما به شیوه ای کار می کنند که شما از آن ها رضایت ندارید، نباید با آن ها رودربایستی داشته باشید و باید به صراحت به آن ها بگویید. و یا برعکس در صورتی که آن ها خوب کار می کنند نباید به آن ها نگویید و باید حتما به آن ها بگویید که چه عملکرد خوبی دارند.


3. یک رهبر سازمانی خوب مسئولیت کارهای خوب و بد خودش را بر عهده می گیرد!

یکی دیگر از ویژگی هایی که متمایز کننده یک رهبر سازمانی خوب و یک رهبر سازمانی بد است این است که یک رهبر سازمانی خوب همیشه سعی می کند تا مسئولیت تمام کارهای خوب و بدی را که در شرکتش انجام شده است بر عهده بگیرد. در صورتی که کارهای شرکت به خوبی پیش بروند و مشکلی وجود نداشته باشد ممکن است داشتن این ویژگی به نظر شما آسان بیاید. ولی مشکل زمانی ایجاد می شود که کارهایی که شما می خواهید در این شرکت انجام دهید به خوبی پیش نروند. در این صورت است که شما باید سعی کنید تا به عنوان یک رهبر سازمانی خوب مسئولیت تمام کارهایی را که قرار بوده است که تحت نظارت شما در این شرکت انجام شود بر عهده بگیرید و سعی کنید تا کمک کنید تا این مشکلات حل شود. رهبر سازمانی خوب رهبری است که نسبت به اتفاقاتی که در شرکت و یا کارآفرینی می افتد احساس مسئولیت داشته باشد و سعی کند تا بر این اساس مسئولیت پذیر باشد.


4. یک رهبر سازمانی خوب مهارت های بالایی در تصمیم گیری دارد!

یک رهبر سازمانی خوب بودن مترادف است با یک تصمیم گیرنده خوب بودن. بنابراین در صورتی که شما می خواهید یک رهبر سازمانی خوب باشید بدون تردید باید یک تصمیم گیرنده خوب هم باشید. رهبران سازمانی خوب رهبرانی هستند که این توانایی را در خودشان احساس می کنند و سعی می کنند تا این کار را به راحتی انام دهند. در صورتی که شما با کار تصمیم گیری مشکلی داشتید هرگز نمی توانید تبدیل به یک رهبر سازمانی خوب بشوید مگر این که این مشکل را در خودتان برطرف کنید. تحقیقات نشان داده است که اکثر افرادی که تبدیل به بهترین رهبران سازمانی و کارآفرینان در دنیا شده اند افرادی بوده اند که می توانستند به خوبی تصمیم گیری کنند و همیشه در مواقعی که لازم بوده مهم ترین تصمیمات را برای زندگی سازمانی و تجارتشان بگیرند این کار را به بهترین شکل ممکن انجام داده اند. بنابراین از تصمیم گیری کردن نترسید و سعی کنید این مهارت را در خودتان به بهترین شکل ممکن پرورش دهید.


5. یک رهبر سازمانی خوب یک رهبر سازمانی است که دارای "هوش احساسی" بالایی می باشد!

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که یک رهبر سازمانی خوب باید داشته باشد داشتن یک هوش احساسی بالا می باشد. تحقیقات نشان داده است که داشتن این ویژگی برای تبدیل شدن به یک رهبر سازمانی  خوب بسیار لازم و ضروری است و در حقیقت یک رهبر سازمانی خوب فردی است که دارای هوش احساسی بسیار بالایی می باشد. اگر کلمه "هوش احساسی" برایتان آشنا نمی باشد باید گفت که هوش احساسی دقیقا به معنی این است که شما در عین حال که یک رهبر سازمانی هستید این کار را با درکی که از کارمندان دیگر و همکارانتان دارید انجام دهید. این کار به شما کمک می کند تا کیفیت رابطه ای را که با همکاران و کارمندانتان دارید بالاتر ببرید و همچنین این کار باعث می شود که کیفیت ارتباط شما و آن ها بهتر شود. شما باید به این نکته توجه کنید که هرکدام از اعضای تیم شما (حتی خود شما هم!) دچار مشکلات و سختی های شخصی زیادی هستند که می تواند بر روی کار آن ها تاثیر داشته باشد. بنابراین در صورتی که شما بتوانید آن ها را به خوبی "درک" کنید کار کردن در کنارشان بسیار آسان تر می شود.

شما به عنوان یک رهبر سازمانی که دارای هوش زیادی است وظیفه دارید تا به آن ها مهربانی کنید و به آن ها امید دهید و اطمینان داشته باشید این که امید دادن و مهربانی کردن با آن ها می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت کاری تجارتتان داشته باشد.


6. یک رهبر سازمانی خوب باید مثبت باشد!

یکی دیگر از ویژگی های یک رهبر سازمانی خوب، مثبت بودن او است. شما به عنوان یک رهبر سازمانی باید سعی کنید تا فردی مثبت باشید. شما در موقعیتی قرار گرفته اید که می توانید این مثبت بودن را به دیگران هم انتقال دهید بنابراین در صورتی که سعی کنید تا مثبت بودن و مثبت اندیش بودن را به خوبی یاد بگیرید می توانید این ویژگی ها را به دیگران هم انتقال دهید و انتظار داشته باشید که آن ها هم تحت تاثیر شما افرادی مثبت شوند. در صورتی که جو کاری شما مثبت شود آن ها هم مانند شما یاد می گیرند تا برای مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوند راه حل هایی منحصر به فرد و مناسب پیدا کنند و بنابراین این نگرش مثبت باعث پیشرفت هرچه بیشتر تجارت شما می شود.


7. یک رهبر سازمانی خوب باید به فرهنگ سازمانی توجه داشته باشد!

یکی دیگر از ویژگی های مثبتی که یک رهبر سازمانی خوب باید داشته باشد توجه کردن به فرهنگ سازمانی می باشد. شما به عنوان یک رهبر سازمانی خوب باید توجه داشته باشید که یک فرهنگ سازمانی بسیار مناسب تجارتتان را برای کارآفرینی یا شرکت خودتان ایجاد کنید و باید سعی کنید که تا جایی که می توانید این فرهنگ را گسترده تر و گسترده تر کنید. تحقیقات نشان داده اند که تجارت هایی که در آن ها چنین فرهنگ های سازمانی وجود دارند نسبت به تجارت های دیگر عملکردهایی بسیار بهتر دارند و آن دسته از رهبران سازمانی که سعی می کنند چنین فرهنگ هایی را در سازمان ایجاد کنند بسیار موفق تر از رهبران سازمانی دیگر عمل می کنند. بنابراین شما باید سعی کنید تا به عنوان یک رهبر سازمانی خوب بر روی موضوع ساختن یک فرهنگ سازمانی که هم خودتان و هم تمام افرادی که در تجارتتان کار می کنند را تحت تاثیر قرار دهد بکوشید و همیشه سعی کنید تا به دنبال روش هایی باشید برای این که این فرهنگ سازمانی را هم برای خودتان و هم برای دیگران بهتر کنید.


8. یک رهبر سازمانی خوب رهبری است که قابل دسترسی باشد!

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهمی که یک رهبر سازمانی خوب باید داشته باشد ویژگی قابل دسترسی بودن می باشد. شما به عنوان یک رهبر سازمانی در حقیقت مانند فردی هستید که ناخدای کشتی که تمام کارکنان و تمام افرادی که در تجارت شما هستند بر روی آن سوار می باشند می باشید. بنابراین به عنوان ناخدای این کشتی باشد همیشه در دسترسی قرار داشته باشید و باید همیشه سعی کنید تا آماده باشید برای این که افرادی که می خواهند از شما کمک بگیرند و از مشورت های شما استفاده کنند و یا این که از شما برای انجام کارهایی که قرار است بکنند راهنمایی بگیرند بتوانند به راحتی به شما نزدیک شوند و با شما ارتباط برقرار کنند و درباره کارهایی که می خواهند انجام دهند از شما نظرخواهی کنند. بنابراین به عنوان یک رهبر سازمانی ویژگی در دسترس بودن باید ویژگی مهم شما باشد. تحقیقات نشان داده است افرادی که رهبران سازمانی خوبی هستند افرادی هستند که همیشه برای این که دیگران و کارکنانشان بتوانند با آن ها مشورت کنند در دسترس هستند و همیشه این افراد می توانند از آن ها در موضوعات مختلف کمک بگیرند.


9. یک رهبر سازمانی خوب به دیگران "اهمیت" می دهد!

از ویژگی های دیگر مهم برای رهبران سازمانی خوب اهمیت دادن به دیگران است. رهبران سازمانی خوب افرادی هستند که به دیگران اهمیت می دهند. آن ها افرادی هستند که اندیشه ها و حرف هایی که دیگران به آن ها می زنند برایشان اهمیت زیادی دارد و سعی می کنند تا جایی که می توانند به این اندیشه ها و افکار توجه کنند. تحقیقات نشان داده است که یکی از پارامترهای بسیار مهم و کلیدی که در تمام افرادی که در کار رهبر سازمانی شدن مناسب عمل می کنند مشترک است همین اهمیت دادن به دیگران است. شما به عنوان یک رهبر سازمانی خوب باید علاوه بر این که به کارکنانتان اهمیت می دهید به مشتریان نیز اهمیت بدهید چراکه تجارتی که شما آن را تاسیس کرده اید هدفی ندارد به جز این که به مشتریان خدماتی را ارایه کند و یا این که فرآورده هایی تولید کند که آن ها استفاده کنند. بنابراین شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید به عنوان یک رهبر سازمانی خوب به مشتریانتان و همچنین به کارکنانتان اهمیت بدهید و این "اهمیت دادن به دیگران" را به عنوان بخشی از ویژگی های مهمتان بپذیرید

.

10. رهبر سازمانی خوب فردی است که صبور باشد!

صبور بودن و داشتن تحمل یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهمی است که یک رهبر سازمانی باید داشته باشد. شما به عنوان یک رهبر سازمانی خوب باید تحمل داشته باشید و سعی کنید تا این تحمل داشتن و صبور بودن را به عنوان ویژگی مفیدی به دیگران نیز انتقال بدهید. تحقیقات نشان داده است که اکثر افرادی که در کار رهبری کردن یک سازمان به پیروزی رسیده اند افرادی هستند که دارای صبر زیادی بوده اند. این افراد افرادی هستند که بدون این که عجله کنند سعی می کنند تا آرام آرام کار خودشان را به پیش ببرند. وقتی که شما به عنوان یک کارآفرین یک تجارت را بنیان گذاری می کنید در ابتدا نمی توانید به اهدافی که دارید برسید و برای این که شرکت شما به نتیجه ای که فکر می کنید مطلوب است برسد باید صبر کنید. بنابراین به عنوان یک کارآفرین این صبر کردن  وصبور بودن باید به عنوان یکی از ویژگی های مهمی باشد که شما دارید. تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی که کارآفرینان آن ها افرادی صبور بوده اند عملکرد بسیار بهتری نسبت به تجارت هایی که کارآفرینان صبوری نداشتند از خودشان نشان دادند.


11. یک رهبر سازمانی خوب باید انعطاف پذیر باشد

انعطاف پذیر بودن نیز یکی دیگر از ویژگی هایی است که یک رهبر سازمانی خوب باید داشته باشد. شما به عنوان یک رهبر سازمانی که قرار است مدیریت و رهبری یک سازمان بزرگ را بر عهده داشته باشید باید در مقابل تغییرات مختلف که از جنبه های مختلف در این سازمان صورت می گیرد انعطاف پذیر باشید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که در کار مدیریت سازمان ها موفق عمل می کنند افرادی هستند که دارای میزان انعطاف پذیری بسیار بالایی هستند و به راحتی می توانند خودشان را با شرایط مختلف تطبیق دهند. بنابراین در صورتی که شما می خواهید در کار رهبری کردن عملکرد باکیفیتی داشته باشید باید در مقابل تغییراتی که ممکن است در سازمان ایجاد شود از خودتان انعطاف پذیری نشان دهید و سعی کنید تا خودتان را همواره با شرایط جدیدی که برایتان پیش می آید وقف دهید. انعطاف پذیری برای یک رهبر سازمانی بسیار مهم است و باید به عنوان یکی از ویژگی های مهم این افراد درنظر گرفته شود. رهبر سازمانی انعطاف پذیر رهبران سازمانی موفقی هستند که این پارامتر انعطاف پذیری به آن ها کمک می کند تا تجارتشان را با سرعت بسیار بیشتری به جلو ببرند.


12. یک رهبر سازمانی خوب باید با کارکنانش احساس همزادپنداری داشته باشد!

یکی دیگر از ویژگی هایی که یک رهبر سازمانی خوب باید داشته باشد داشتن احساس همزادپنداری با کارکنانش است. شما به عنوان یک فردی که رهبری یک کارآفرینی و یا تجارت را بر عهده دارد باید سعی کنید تا جایی که می توانید با کارکنانی که در این سازمان برای شما کار می کنند احساس همزادپنداری کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که موفق ترین رهبران سازمانی افرادی هستند که با همکاران و کارکنانشان بیشترین میزان همزادپنداری را نشان می دهند. وقتی که شما نسبت به کارکنان و همکاران خودتان میزان همزادپنداری زیادی از خودتان نشان دهید باعث خواهید شد که آن ها هم نسبت به شما احساس بهتری داشته باشند. در صورتی که شما به عنوان یک رهبر سازمانی کاری کنید که آن ها احساس کنند که شما دوست آن ها هستید و عملا و عمیقا می خواهید تا به آن ها کمک کنید و با آن ها همکاری داشته باشید؛ احتمال این که کارشان را با شور و شوق بیشتری انجام دهند افزایش پیدا می کند.


13. یک رهبر سازمانی خوب باید با اعضای تیمش هماهنگی داشته باشد!

از دیگر ویژگی های بسیار مهمی که یک رهبر سازمانی باید داشته باشد، داشتن هماهنگی با دیگر اعضای تیم است. فراموش نکنید که شما قرار است با کمک دیگر اعضای تیمتان یک فعالیتی را به انجام برسانید که نتیجه اش هم برای شما و هم برای دیگر اعضای تیمتان سود دارد.همچنین در صورتی که شما در انجام دادن این فعالیت شکست بخورید هم شما ضرر خواهید کرد و هم تمام افرادی که به عنوان اعضای تیمتان با شما کار می کنند. بنابراین در صورتی که شما بخواهید کارتان با موفقیت انجام شود باید سعی کنید تا با دیگر اعضای تیمتان هماهنگی داشته باشید چون در این صورت قادر خواهید بود تا با کمک کردن به همدیگر به خواسته های تجارتتان برسید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که سعی می کنند تا میزان هماهنگی بیشتری با اعضای تیمشان داشته باشند افرادی هستند که به عنوان رهبر سازمانی موفق تر عمل می کنند. در صورتی که شما به عنوان رهبر سازمانی با همکارانتان هماهنگی نداشته باشید ادامه دادن کار هم برای شما دشوار می شود و هم برای تیمی که قرار است با شما کار کند.


14. یک رهبر سازمانی رهبری است که در میان کارکنانش اعتماد ایجاد کند

موضوع اعتماد یکی دیگر از موضوعات مهمی است که شما به عنوان یک رهبر سازمانی باید حتما به آن توجه داشته باشید. شما نباید فراموش کنید که یک رهبر سازمانی خوب رهبری است که بخواهد با اعضای دیگر تیمش رابطه خوبی داشته باشد و بتواند از طریق برقرار کردن این رابطه خوب در آن ها اعتماد ایجاد کند. تحقیقات زیادی در این رابطه انجام گرفته و حاصل این تحقیقات نشان داده است که آن دسته از رهبران سازمانی که سعی می کنند با اعضای تیمشان ارتباط صمیمانه ای برقرار کنند تا بتوانند اعتماد آن ها را جلب کنند نسبت به رهبران سازمانی که کارکنان آن ها و افرادی که در تجارت آن ها کار می کنند به آن ها اعتمادی ندارند بسیار بهتر عمل می کنند. بنابراین در صورتی که می خواهید تجارت شما عملکرد بهتری داشته باشد و در صورتی که می خواهید به عنوان یک رهبر سازمانی عملکرد بهتری داشته باشید یکی از بهترین روش ها این است که سعی کنید تا در میان افرادی که به عنوان کارکنان شما برای شما کار می کنند اعتماد ایجاد کنید. در این صورت موفق خواهید شد تا یکی دیگر از ویژگی های یک رهبر سازمانی خوب را داشته باشید.


15. یک رهبر سازمانی خوب باید توانایی ارتباطاتی بالایی داشته باشد!

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که یک رهبر سازمانی خوب باید داشته باشد، داشتن توانایی های بالای ارتباطاتی است. اگر به تمام پروسه ای که کارآفرینان از ابتدای کار تا زمانی که تجارت رشد می کند طی می کنند توجه کنید به این نتیجه می رسید که تمام آن ها در تمام مراحلی که طی می کنند باید ارتباطات مختلفی داشته باشند. از این رو توانایی افراد برای برقرار کردن ارتباطات با دیگران یکی از مهم ترین و کلیدی ترین توانایی هایی است که یک رهبر سازمانی باید برای این که بتواند در کارش موفق شود داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که افرادی که می توانند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنند وقتی که در پست های مدیریتی و کارآفرینانه شروع به کار کردند نیز در ادامه کار مشکلی نخواهند داشت اما افرادی که توانایی برقرار کردن ارتباطات را به خوبی ندارند و نمی توانند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنند ممکن است به هنگام شروع کردن کار کارآفرینی و قرار گرفتن در مقام رهبر سازمانی دچار مشکل شوند. بنابراین یک رهبر سازمانی خوب باید توانایی برقرار کردن ارتباطات را به خوبی داشته باشد.


16. رهبر سازمانی خوب باید توانایی قضاوت کردن را داشته باشد!

یکی دیگر از توانایی های مهمی که یک رهبر سازمانی خوب باید داشته باشد، توانایی در قضاوت کردن می باشد. یک رهبر سازمانی خوب فردی است که بتواند به خوبی درباره موضوعات مختلف تصمیم گیری کند و بتواند به خوبی میان دو موضوع مختلف قضاوت کند و بتواند انتخاب کند که کدامیک از آن ها درست است. این موضوع برای افرادی که به عنوان یک کارآفرین و یک رهبر سازمانی کار می کنند اهمیت بسیار زیادی دارد و این افراد باید سعی کنند که تا جایی که می توانند این توانایی را در خودشان تقویت کنند. مطالعات نشان داده است که اکثر افرادی که به عنوان رهبران سازمانی خوب شناخته می شوند بر این باورند که توانایی برای قضاوت کردن یکی از مهم ترین و کلیدی ترین توانایی هایی است که هر رهبر سازمانی باید بتواند این توانایی را داشته باشد. آن دسته از رهبران سازمانی که چنین توانایی هایی را ندارند شانسی برای موفقیت در بسیاری از زمینه های رهبری ندارند و بنابراین احتمال این که در کارشان شکست بخورند بسیار بیشتر از رهبرانی است که توانایی قضاوت کردن را در حد بسیار خوب دارا می باشند.


17. یک رهبر سازمانی خوب فردی است که توانایی گوش کردن به دیگران را دارد!

از دیگر ویژگی های مهمی که یک رهبر سازمانی خوب باید داشته باشد، توانایی گوش کردن به دیگران است. یک رهبر سازمانی خوب فردی است که با حوصله به حرف هایی که دیگران می زنند گوش کند. گوش کردن به حرف هایی که دیگران می زنند نیز یک توانایی است که بسیاری از افراد آن را ندارند. در حقیقت بسیاری از افراد به اندازه کافی صبر و حوصله ندارند که حرف هایی را که افراد دیگر به آن ها می گویند بشنوند و به جای این که برای لحظه ای به سخنان دیگران توجه کنند و سعی کنند به آن فکر کنند، دوست دارند تا خودشان حرف بزنند. این افراد معمولا اصلا اهمیتی به این که دیگران چه می گویند نمی دهند و همین موضوع باعث می شود که یکی از بهترین ویژگی های یک رهبر سازمانی خوب بودن را از دست بدهند. یک رهبر سازمانی خوب رهبری است که با حوصله و دقت به حرف هایی که دیگران (مشتریان و یا کارکنان) دارند گوش دهد و سعی کند تا آن ها را تجزیه تحلیل کرده و به آن ها اهمیت بدهد.


18. رهبر سازمانی باید توانایی های مخصوص رهبری کردن را بداند!

از دیگر ویژگی ها و خصوصیات یک رهبر سازمانی خوب این است که رهبر سازمانی باید به خوبی در کار رهبری کردن تبحر داشته باشد. یک رهبر سازمانی خوب فردی است که باید سعی کند تا تمام مهارت ها و ویژگی هایی را که یک فرد را تبدیل به یک مدیر موفق و متبحر می کند بلد باشد. تحقیقات نشان داده است که اکثر افرادی که به عنوان یک رهبر سازمانی در کارشان موفق شده اند افرادی بودند که قبل از این که مسئولیت مورد نظر را بر عهده بگیرند سعی می کردند تا تمام توانایی هایی را که برای تبدیل شدن به یک رهبر مورد نیاز است یاد بگیرند. این افراد با اطمینان کامل به این که تمام این مهارت ها را به خوبی می دانستند شروع به انجام دادن کارشان می کردند و یکی از مهم ترین دلایلی که آن ها در کارشان موفق می شدند هم همین موضوع بود. بنابراین در صورتی که شما بخواهید به عنوان یک رهبر سازمانی در کارتان موفق شوید باید سعی کنید تا توانایی هایی را که برای رهبر شدن مورد نیاز است به خوبی یاد بگیرند و سعی کنید تا بر این توانایی ها از نظر عملی مسلط شوید.


19. رهبر سازمانی خوب فردی است که سعی می کند تا تمام اعضای تمیش را در کنار هم نگه دارد!

یکی دیگر از ویژگی هایی که یک رهبر سازمانی خوب دارد این است که سعی می کند تا اعضای تیمش را سازماندهی کند و در کنار هم نگه دارد. تحقیقات نشان داده است که افرادی که به این شیوه کار می کنند تبدیل به بهترین رهبران سازمانی می شوند. در حقیقت یکی از جنبه های کار یک رهبر سازمانی خوب هم همین است: فردی که بتواند به راحتی میان تمام وظیفه هایی که اعضای مختلف تجارت قرار است انجام دهند یک تعادلی برقرار کند و سعی کنید تا آن ها را در کنار همدیگر هماهنگ نگه دارد. در غیر این صورت شانس شما به عنوان یک رهبر سازمانی برای این که کار رهبری را آن طور که می خواهید به انجام برسانید کم می شود چراکه در این صورت با یک تیم آشفته سروکار خواهید داشت که هرکدام در یک جهت عمل می کنند و همین موضوع ممکن است منجر به رفتن تجارت شما به سمت نابودی شود. بنابراین شما به عنوان یک رهبر سازمانی وظیفه دارید تا اعضای تیم را در کنار هم نگه دارید.

 

مسعود بازدید : 29 چهارشنبه 06 اسفند 1399 زمان : 12:59 نظرات (0)

 

برای اینکه از خویش‌فرما بودن فراتر روید، باید یک کسب‌وکار قابل رشد را به شکلی مناسب پایه‌ریزی کنید. برای انجام این کار باید به شیو‌ه‌ای عمل کنید که کسب‌وکارتان کمترین وابستگی را به شما که مالک آن هستید داشته باشد. رشد یک کسب‌وکار معمولا شامل هفت اصل کلیدی می‌شود که در چهار مرحله‌ مجزا اتفاق می‌افتد:

مرحله‌ 1. ساختن یک بنیان مستحکم برای رشد کسب‌وکارتان

برای رشد کسب‌وکار و کاهش وابستگی آن به ورودی و تلاش خودتان، ابتدا باید یک بنیان قوی پایه‌گذاری کنید. بهترین راه برای انجام این کار، این است که زمینه‌ای که شرکتتان در آن شکل می‌گیرد را مشخص کنید. منظور از زمینه، بازاری که در آن فعالیت می‌کنید، افرادی که با آن‌ها مشغول رقابت هستید و جایگاهی که دوست دارید در بازار به دست آورید است.

1. ساختن یک کسب‌وکار، نه یک شغل

بیشتر افراد فکر می‌کنند برای اینکه کسب‌وکارشان را رشد دهند باید بیشتر تلاش کنند. این تصور اشتباه است. اگر در این مسیر گام بردارید، رشد کسب‌وکارتان را محدود خواهید کرد. به‌جای این کار باید تلاشتان را صرف ساختن کسب‌وکاری کنید که بتواند حتی در غیاب شما هم فعالیتش را به‌خوبی انجام دهد. سعی کنید دنبال ساختن یک کسب‌وکار باشید نه اینکه یک شغل فوق‌العاده برای خودتان خلق کنید.

2. سیستم‌ها، تیم‌ها و کنترل‌ها

برای رشد شرکتتان، استخدام افراد مناسب کافی نیست. رشد پایدار مستلزم این است که از استعدادهایی که دور خود جمع کرده‌اید به 3 روش حمایت کنید:

سیستم‌ها:این‌ها فرآیندها و روندهای قابل‌اعتماد و تکراری هستند که این امکان را به شرکت می‌دهند که محصولات و خدماتی باکیفیت عالی تولید کند. هنگامی‌که سیستمی در اختیار داشته باشید که همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند، دیگر شرکتتان به تلاش‌های شما و دیگ افرادی که عملکرد فوق‌العاده‌‌ دارند وابسته نخواهد بود.

تیم:افرادی که دور خود جمع کرده‌اید بسیار مهم هستند. نه‌تنها لازم است بهترین افراد را برای کسب‌وکارتان جذب کنید، بلکه باید یک فرهنگ فوق‌العاده هم بین آن‌ها ایجاد کنید. فرهنگی که ایجاد می‌کنید به رفتار آینده اعضای تیمتان شکل می‌دهد و یکی از مهم‌ترین سنگ ‌بناهای رشدتان خواهد بود.

کنترل‌ها:یعنی فرآیندهای امنیتی و محافظتی که از شرکتتان در برابر فعالیت‌های نامناسب و غیرمنتظره اعضای تیم محافظت می‌کند. برای اینکه شرکتتان را رشد دهید، تیمتان باید این اختیار را داشته باشد که در چارچوب ملاحظات امنیتی که در نظر گرفته‌اید وظایفش را انجام دهند.

3. شناختن مشتری‌ها

اگر در آرزوی رشد کسب‌وکارتان هستید، برای شناختن مشتریان و فهمیدن اینکه چرا کسب‌وکار شما را انتخاب کرده‌اند وقت بگذارید. سعی کنید خواسته‌ها، ترس‌ها، آرزوها، دردها و چشم‌انداز مشتریان را درک کنید. اگر این کار را به‌خوبی انجام دهید، این شانس وجود دارد که راهی سود ده برای خلق ارزش بیشتر برای آن‌ها پیدا کنید و به‌این‌ترتیب جایگاه ویژه‌ای برای خودتان درست کنید که هیچ‌کس نتواند آن را از شما بگیرد.

مرحله‌ 2. نقاط کلیدی را برای ایجاد رشد شناسایی کنید

هر کسب‌وکاری نقاط مستعدی دارد که می‌تواند برای رسیدن به یک رشد سریع از آن‌ها بهره‌برداری کند. هنگامی‌که این نقاط مستعد را تشخیص دادید، باید در یک صفحه یک برنامه دقیق، واضح و قابل‌اجرا بنویسید که همه افراد بتوانند برای اجرای استراتژی موردنظرتان از آن استفاده کنند.

4. داشتن یک برنامه‌ استراتژیک مستحکم

رشد به نقاط قوت احتیاج دارد. تنها با متمرکز کردن منابع محدودتان روی نقاط قوت کسب‌وکار می‌توانید عملکرد خوبی داشته باشید و رشد کنید. برای رسیدن به رشد مدنظرتان به یک برنامه استراتژیک بلندمدت و برنامه‌های یک‌صفحه‌ای 90 روزه احتیاج دارید که به‌روشنی مشخص کنید باید روی چه چیزهایی تمرکز کنید.

5. آینده را به‌خوبی پیش‌بینی کنید

در دنیای امروز که تغییرات به‌سرعت رخ می‌دهند، حفظ شرایط موجود ایده بسیار خطرناکی است، به‌ویژه اگر دنبال رشد هستید. رویکرد بهتر این است که یاد بگیرید تحولات را پیش‌بینی کنید و روندهایی که در حال شکل‌گیری هستند را تشخیص دهید. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، می‌توانید با نوآوری خود جلوتر از سایر رقبا قرار بگیرید و فرصت‌های رشد را از آن خود کنید. همچنین قادر هستید تغییرات مخرب را به‌خوبی از سر بگذرانید.

مرحله‌ 3. غلبه کردن بر قابل‌ پیش‌بینی‌ترین موانع

همه افراد فکر می‌کنند کسب‌وکارشان منحصربه‌فرد است؛ اما اگر می‌خواهید شانس خود را در گسترش و رشد کسب‌وکارتان بالا ببرید، باید برای این کار 5 سیستم زیر را کنار هم داشته باشید:

فروش/بازاریابی.

عملیات اجرایی

مالی

تیم

رهبری

6. کنار زدن همه‌ موانع

درون هرکدام از این پایه‌های گفته ‌شده، موانعی قابل پیش‌بینی در برابر رشد وجود دارد. برای اینکه بتوانید شرکتتان را رشد دهید باید بر این موانع غلبه کنید.

مانع رشد 1: فروش و بازاریابی

برای اینکه رشد کسب‌وکارتان با موفقیت انجام شود باید سیستم فروشتان را تغییر دهید و به‌جای اینکه محصولاتی که خودتان تولید می‌کنید را بفروشید، محصولاتی که توسط سیستم، تیم و فرآیند کنترل تولید می‌شود را به فروش برسانید.

مانع رشد 2: اجرا

عملیات اجرایی شامل خلق و رساندن محصول یا خدمات می‌شود. ایجاد ارزش بیشتر و بهتر که همراه با رشد کسب‌وکار باشد، با استفاده از سه مفهوم زیر محقق می‌شود:

  1. ساختن سیستم‌های حرفه‌ای
  2. سیستم نهایی کسب‌وکارتان را ایجاد کنید
  3. همبستگی حیاتی

مانع رشد 3: مالی

بیشتر کسب‌وکارها سیستم‌های مالی مشخصی ندارند. بخشی از فرایند رشد به استخدام افرادی مانند یک مدیر مالی ارشد مربوط می‌شود تا زیرساخت‌های مالی پیچیده‌تری ایجاد کند.

مانع رشد 4: تیم

برای اینکه در آینده نزدیک کسب‌وکارتان را به شکل قابل‌توجهی رشد دهید، لازم است که استعدادهای عالی را جذب و حفظ کرده و اجازه دهید به‌خوبی شکوفا شوند.

مانع رشد 5: رهبری

برای اینکه رشد با موفقیت انجام شود، به یک تیم رهبری خوب احتیاج دارید که چشم‌انداز درستی داشته باشد، تصمیمات استراتژیک کلان مناسبی بگیرد و برنامه خوبی برای افزایش ارزش سهام شرکت داشته باشد.

مرحله‌ 4. یادگیری مدیریت و بهره‌گیری بهتر از زمان

همه افراد در شرکت بسیار درگیر کارهایشان هستند و احتمالا از خودتان می‌پرسید چگونه می‌توانم زمان لازم را برای رشد پیدا کنم. راه‌حل مناسب افزایش زمان کار نیست، بلکه باید زمانتان را به‌گونه‌ای مدیریت کنید که دست کم هفته‌ای 8 ساعت وقت به رشد شرکت اختصاص دهید. اگر استراتژی مناسبی انتخاب کنید می‌توانید به این هدف دست پیدا کنید.

7. از زمانتان به‌خوبی استفاده کنید

یک واکنش محتمل به چالش رشد شرکت ممکن است این باشد که بخواهید شب‌ها یا آخر هفته هم کار کنید. اما این راه‌حل کارایی شما را کم می‌کند چرا که در طول هفته به‌اندازه‌کافی کار می‌کنید. چیزی که احتیاج دارید استفاده بهتر از زمان است به شکلی که برای رشد دادن به شرکت هم، زمان کافی داشته باشید.

 

مسعود بازدید : 31 شنبه 02 اسفند 1399 زمان : 10:09 نظرات (0)

 

1. خودتان را به چالش بکشید!

یکی از مهم ترین جنبه هایی که کار کارآفرینی می تواند برای شما داشته باشد همین به چالش کشیدن خودتان است. در حقیقت کسی در کار کارآفرین موفق می شود که توانایی به چالش کشیدن خودش را داشته باشد. شما باید به این نکته توجه کنید که به چالش کشیدن خودتان تنها راهی است که برای این که تبدیل به یک کارآفرین شوید باید طی کنید و در صورتی که نتوانید آن طور که باید و شاید این چالش را ایجاد کنید و با آن روبرو شوید کارتان با شکست مواجه می شود. بنابراین باید سعی کنید که تا جایی که می توانید خودتان را به چالش بکشید و از این که می خواهید با یک چالش بزرگ روبرو شوید نترسید. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که در این چالش موفق شوید و فراموش نکنید زمانی که توانستید چالش بزرگ کارآفرینی را پشت سر بگذارید زمانی است که شما می توانید خودتان را به عنوان یک "کارآفرین" تعریف کنید در غیر این صورت در صورتی که شما با چالشی مواجه نشده باشید به هیچ عنوان نباید خودتان را یک کارآفرین بنامید!

2. کاری انجام دهید که حقیقتا به آن علاقه دارید!

کارآفرین شدن به این معنی است که شما به کاری که انجام می دهید علاقه داشته باشید. در صورتی که کاری که انجام می دهید مورد علاقه شما نباشد نمی توانید نام خودتان را یک کارآفرین بگذارید! تحقیقات نشان داده است که افرادی که در کارآفرینی موفق می شوند افرادی هستند که حقیقتا به کاری که انجام می داده اند علاقه دارند و افرادی که به کارشان علاقه ای نداشته اند در همان مراحل اولیه از انجام این کار منصرف شده اند. بنابراین باید نهایت تلاشتان را بکنید که یا کاری را شروع کنید که به آن علاقه دارید و یا این که سعی کنید تا حقیقتا به کاری که انجام می دهید علاقه پیدا کنید. در صورتی که شما با عشق و علاقه به سمت کاری که انجام می دهید پیش بروید می توانید انتظار داشته باشید که در این کار موفق می شوید در غیر این صورت احتمال موفقیت شما خیلی کم می شود چون یکی از مهم ترین و کلیدی ترین عواملی که می تواند برای شما انگیزه باشد همین عشق و علاقه است و در صورتی که شما عشق و علاقه نداشته باشید ممکن است بعد از این که اولین مشکلات برای شما پیش آمد انگیزه خودتان را برای انجام دادن کار از دست بدهید!

3. ریسک پذیر باشید!

یک کارآفرین خوب فردی است که دارای ویژگی ریسک پذیری می باشد. در صورتی که شما توانایی پذیرفتن خطراتی را که ممکن است به عنوان یک کارآفرین سر راهتان قرار داشته باشد را نداشته باشید نمی توانید انتظار موفقیت داشته باشید. شما باید سعی کنید تا به عنوان یک کارآفرین خوب تمام خطراتی را که ممکن است با آن مواجه شوید بپذیرید و سعی کنید تا با شجاعت کامل قدم در این راه تاریک کارآفرینی بگذارید. کارآفرینان بزرگ همگی افرادی ریسک پذیر بوه اند و همیشه برای این که خطرات و ریسک های مختلف در زندگی را بپذیرند آماده بوده اند. آن ها به خوبی می دانستند که کاری که شروع کرده اند کاری است که ممکن است خطرات زیادی در این راه آن ها را تهدید کند و بنابراین از این که به دلیل این خطرات مشکلی برایشان ایجاد شود نمی ترسیدند و همراه سعی می کردند تا با پذیرفتن خطر شکست و احتمال اشتباهات مختلف و با داشتن شجاعت زیاد کارشان را به شیوه ای انجام دهند که احتمال این خطرات کم شود.

4. به خودتان ایمان داشته باشید!

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم کارآفرینان این است که آن ها به خودشان ایمان دارند. شما باید به خودتان به عنوان یک کارآفرین ایمان داشته باشید و اعتماد به نفس خودتان را بیشتر کنید. کارآفرینی یکی از کارهایی است که افرادی که می خواهند این کار را انجام دهند نیازمند این هستند که اعتماد به نفس بسیار بالایی داشته باشند. بنابراین افرادی که میزان کمی اعتماد به نفس دارند احتمال موفقیت پایینی در کارآفرینی خواهند داشت. شما باید سعی کنید که اعتماد به نفس بالایی داشته باشید و بر این اساس با قدم هایی استوار به جلو حرکت کنید. داشتن اعتماد به نفس بالا می تواند از جنبه های مختلفی بر روی کاری که در آینده به عنوان کارآفرین انجام می دهید تاثیر داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است شما در آینده مجبور شوید که تصمیماتی مهم را برای کارآفرینی خودتان بگیرید که این تصمیم ها در صورتی می توانند درست گرفته شوند که افرادی که دارای اعتماد به نفس بالا هستند این تصمیمات را بگیرند. از این رو شماباید سعی کنید تا اعتماد به نفس خودتان را بالا ببرید و به خودتان ایمان داشته باشید.

5. سعی کنید دیدتان را وسیع کنید!

وقتی که شما می خواهید تبدیل به یک کارآفرین شوید یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که دیدگاهتان را نسبت به موضوعات مختلفی که مربوط به کارتان هستند وسیع کنید. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید اطلاعات زیادی را در رابطه با کاری که می خواهید انجام دهید داشته باشید و بر این اساس باید سعی کنید تا برنامه ریزی هایتان را تنظیم کنید. در صورتی که افق دید شما نسبت به تجارتتان و کاری که می خواهید انجام دهید افق دید محدودی باشد نمی توانید برنامه ریزی هایی عملی انجام دهید و بنابراین همیشه با مشکل مواجه خواهید بود. شما قبل از این که در راهی قدم بردارید باید به شیوه ای کاملا دقیق و حساب شده جنبه های مختلف کار را درنظر داشته باشید و سعی کنید تا بر این اساس کار را انجام دهید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که قبل از شروع کارآفرین اطلاعات زیادی نسبت به بازار مورد نظر و کاری که قرار است در آن انجام بدهند دارند عملکرد بسیار بهتری نسبت به افرادی دانرد که قبل از شروع کار اصلا نمی دانند باید چکار کنند!

6. انسان های خوب را پیدا کنید و با آن ها همکاری کنید!

یکی دیگر از جنبه هایی که شما باید برای موفقیت در کار کارآفرینی به آن توجه داشته باشید این است که انسان های خوب را پیدا کنید و سعی کنید تا با آن ها همکاری داشته باشید. تحقیقات زیادی در رابطه با افرادی که در کنار کارآفرینان وجود دارند و تاثیری که این افراد بر روی میزان موفقیت و یا شکست خوردن این افراد در کار کارآفرینی می گذارند انجام شده است و این تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که کارآفرینانی که افرادی را در کنار خودشان جمع می کنند که افراد خوبی هستند و کار کردن با آن ها آسان است و همچنین دارای تخصص های خوب و مناسبی هستند نسبت به کارآفرینانی که یا تنها هستند و یا افرادی در کنارشان وجود دارد که کیفیت کاریشان خوب نیست و یا این که کار کردن با آن ها آسان نمی باشد بسیار موفق تر عمل می کنند. بنابراین داشتن افراد خوب در کنار شما یکی از مهم ترین نکته هایی است که به عنوان یک کارآفرین باید به آن توجه کنید و افرادی را برای خودتان انتخاب کنید که بتوانند در انجام این کار مهم به شما کمک کنند.

7. به ترس هایتان غلبه کنید!

شما به عنوان یک کارآفرین با ترس های زیادی مواجه خواهید شد. به عنوان مثال وقتی که برای اولین بار یک تجارت را تاسیس می کنید ممکن است از این موضوع ترس داشته باشید که این تجارت شکست بخورد و یا این که ممکن است بترسید که تمام سرمایه ای را که برای این کار اندوخته اید از دست بدهید و یا موضوعاتی از این قبیل. بنابراین این که شما این توانایی را داشته باشید که بر این ترس هایتان غلبه کنید یکی از مهم ترین کارهایی است که به عنوان یک کارآفرین باید انجام دهید. در صورتی که نتوانید بر این ترس هایتان غلبه کنید به احتمال زیاد این ترس ها می توانند مشکلات جدی را برای شما ایجاد کنند و یا این که ممکن است باعث شوند که شما انرژی لازم را برای این که بسیاری از کارهایی که برای کارآفرینیتان لازم هستند را انجام دهید نداشته باشید. بنابراین غلبه کردن به ترس و شجاع بودن یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما به هنگامی که می خواهید یک کارآفرینی را برای خودتان تاسیس کنید باید به آن توجه داشته باشید.

8. سریع عمل کنید!

یکی از مهم ترین اشتباهاتی که افرادی که تصمیم می گیرند کارآفرینی را شروع کنند مرتکب می شوند این است که فکر می کنند که وقت زیادی برای انجام دادن کار دارند. این موضوع درست نیست! شما باید بدانید که برای شروع کردن کار کارآفرینی باید از همین امروز شروع کنید به این دلیل که فردا دیر است! شما باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید این کار را در سریع ترین زمان ممکن شروع کنید به این دلیل که ممکن است مدت کوتاهی بعد، شرایط تغییر کند. یکی از مهم ترین مهارت هایی که بسیاری از کارآفرینان بزرگ داشته اند و باعث شده است که آن ها تبدیل به انسان هایی بسیار موفق شوند همین بوده است! آن ها وقتی که شرایط لازم را برای شروع کردن یک کارآفرینی و استفاده کردن از توانایی های خودشان داشته اند بدون این که کارشان را به زمان دیگری بیندازند همان زمان شروع به انجام کار کرده اند و بعد از مدتی نتیجه مطلوب خودشان را گرفته اند. در صورتی که اگر همین افراد کارشان را به وقت دیگری می انداختند شانسشان برای این که به این شکل در کار موفق شوند کم می شد.

9. صبور باشید!

صبور بودن نیز یکی دیگر از نکته های بسیار مهم و کلیدی است که شما به عنوان یک کارآفرین باید درنظر داشته باشید. در صورتی که شما به عنوان یک کارآفرین به اندازه کافی صبر و تحمل نداشته باشید نمی توانید انتظار داشته باشید که آن طور که می خواهید در کارتان موفق شوید. شما در عین حال که برای کاری که می خواهید انجام دهید تمام تلاشتان را می کنید باید صبر و حوصله نیز داشته باشید و بدانید که ممکن است کاری که می خواهید انجام دهید برای این که به نتیجه مطلوبی برسد نیاز به زمان داشته باشد. بسیاری از کارآفرینان بوده اند که باتمام توان و جدیت شروع به انجام کار کرده اند ولی بعد از مدتی کوتاه وقتی که نتیجه مطلوب خودشان را مشاهده نکردند از ادامه دادن کار منصرف شده اند و این بزرگترین اشتباه آن ها بوده است. در صورتی که همین کارآفرینان اگر مدت کوتاهی بعد از این که از ادامه دادن کار صرف نظر کرده اند به کار ادامه می دادند و اگر تنها مقدار کمی صبور بودند موفق می شدند که نتیجه کارشان را به خوبی ببیند!

10. سعی کنید به مدیریت انرژی اهمیت بیشتری بدهید تا به مدیریت زمان!

از دیگر نکته های مهمی که شما به عنوان یک کارآفرین باید به آن توجه داشته باشید این است که به جای این که تمام انرژی خودتان را بر روی مدیریت کردن زمانتان بگذارید کمی هم به مدیریت کردن انرژی توجه کنید. شما باید سعی کنید تا شیوه های صحیحی را که می توانید از انرژی خودتان استفاده کنید بررسی کنید و سعی کنید تا از صحیح ترین این شیوه ها استفاده کنید. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید با صرف کمترین انرژی بیشتری بازدهی را داشته باشید. در حقیقت برای یک کارآفرین مدیریت کردن انرژی باید از مدیریت کردن زمان ارزش بیشتری داشته باشد و شما برای این که بتوانید در کارآفرینی خودتان موفق شوید باید به جای این که اکثر وقتتان را بر روی این بگذارید که چگونه زمانتان را میدریت کنید، به این فکر کنید که چگونه انرژیتان را مدیریت کنید و بر این اساس چگونه برنامه ریزی کنید. تحقیقات نشان داده است که کارآفرینی های موفق کارآفرینی هایی بوده اند که به مدیریت کردن انرژی نیز همانند مدیریت کردن زمان و یا حتی بیشتر از آن اهمیت داده اند.

11. سعی کنید تیمی از متخصصان حرفه ای در کنار خودتان جمع آوری کنید!

یکی دیگر از رموز تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق این است که شما باید در کنار خودتان تیمی از متخصصان حرفه ای را جمع آوری کنید. کار این متخصصان این است که شما را در راهی که می روید یاری کنند. شما نباید فراموش کنید که کارآفرینی یک کار گروهی است و شما برای این که بتوانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید نیاز به یک گروه دارید. بنابراین این که بخواهید خودتان به تنهایی و یا با استفاده از یک گروه کوچک که هیچ کدامشان دارای تخصص های مرتبط نیستند انجام دهید به نظر کاری بی حاصل می آید. شما باید سعی کنید تا تیمی را در کنار خودتان جمع آوری کنید که دارای تخصص های لازم برای به راه اندازی کار می باشد و بر این اساس باید سعی کنید تا این افراد نسبت به تخصص خودشان بهترین فردی باشند که شما می شناسید. داشتن یک گروه از متخصصین یکی از مهم ترین نکته هایی است که هر کارآفرینی که می خواهد در کارش موفق شود باید به آن توجه کند و بنابراین در صورتی که شم به عنوان یک کارآفرین قصد رشد شرکتتان را دارید استفاده کردن از این تیم برای شما ضروری است.

12. به ارزش های اخلاقی تیم توجه کنید!

شما به عنوان یک کارآفرین علاوه بر این که باید به تخصص هایی که این تیم دارند توجه کنید باید به ارزش های اخلاقی که این تیم دارند نیز توجه کنید. فراموش نکنید که افرادی که در این تیم هستند قرار است در آینده بهترین دوستان شما بشوند و بنابراین اگر می خواهید که با آن ها همکاری خوبی داشته باشد باید به ویژگی های اخلاقی و ارزش های اخلاقی که اعضای این تیم دارند نیز توجه داشته باشید. تحقیقات نشان داده است کارآفرینی هایی که در آن ها کارآفرینان با اعضای تیمشان دوست می شوند نسبت به کارآفرینی هایی که در آن ها چنین رابطه ای میان اعضای تیم برقرار نمی شود عملکرد بسیار بهتری دارند. بنابراین در صورتی که شما می خواهید به عنوان یک کارآفرین موفق عمل کنید باید علاوه بر این که به تخصص های تیمتان توجه کنید کاری کنید که این افراد برای شما دوستانی خوب باشند چون وقتی که با آن ها دوستان خوبی شوید می توانید انتظار داشته باشید که این افراد به شما کمک کنند کیفیت کاریتان را بالاتر ببرید.

13. برای سرمایه گذاری خودتان برنامه ریزی کنید!

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما باید به هنگام انجام دادن کار کارآفرینی درنظر داشته باشید این است که برای این که سرمایه خودتان را در کجا خرج کنید برنامه ریزی کنید. شما به عنوان یک کارآفرین دارای سرمایه های محدودی هستید و برای این که بتوانید از این سرمایه محدود بهترین استفاده را بکنید باید یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید. بنابراین برنامه ریزی داشتن برای سرمایه گذاری و این که سرمایه خودتان را به چه شیوه ای خرج کنید باید به عنوان یکی از پارامترهای مهم برای کارتان درنظر گرفته شود. شما باید برنامه ریزی کنید که چگونه سرمایه هایی که دارید را خرج کنید و چگونه از پولی که دارید استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که یکی از مهم ترین نکته هایی که کارآفرینان موفق به آن توجه کرده اند این است که برای سرمایه گذاری های خودشان برنامه ریزی های مناسب داشته اند. تحقیقات دیگر همچنین نشان داده است که آن دسته از کارآفرینانی که برای سرمایه گذاری خودشان برنامه ریزی های مناسبی ندارند شانس موفقیتشان کاهش پیدا می کند. بنابراین برای این که تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید باید برای سرمایه گذاری خودتان برنامه ریزی مناسبی داشته باشید.

14. اهدافتان را مشخص کنید!

یکی دیگر از نکته های بسیار مهم و کلیدی که تمام کارآفرینان برای این که بتوانند در این کار موفق شوند باید به آن توجه کنند این است که برای خودشان اهداف مشخصی داشته باشند. بنابراین مشخص کردن هدف یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما برای موفق شدن در کارآفرینی به آن توجه کنید. شما باید سعی کنید تا برای خودتان هدف هایی تعیین کنید و سعی کنید تا بر اساس این هدف ها کارتان را انجام دهید. تحقیقات نشان داده است که یکی از مهم ترین عواملی که باعث موفقیت کارآفرینی ها در کارشان می شود این است که آن ها برای خودشان هدف های مشخصی داشته باشند. کارآفرینی هایی که برای خودشان اهداف مشخصی تعیین می کنند کارآفرینی هایی هستند که می دانند که دقیقا باید چه کار کنند و بنابراین مرحله به مرحله کارهای را که برای خودشان تعیین می کنند انجام می دهند و بنابراین احتمال این که موفق شوند بیشتر است. شما برای موفقیت باید سعی کنید تا اهدافتان را به درستی برای خودتان مشخص کنید و سعی کنید تا بر این اساس به کارتان ادامه دهید. البته به هنگام تعیین کردن اهداف برای خودتان باید به این نکته توجه داشته باشید که هدف هایی که برای خودتان تعیین می کنید باید هدف هایی کاملا واقع گرایانه باشند و در صورتی که هدف هایی دور از ذهن و خیال پردازانه برای خودتان تعیین کنید نه تنها به موفقیت شما کمک نمی کنند بلکه باعث می شوند که شما دچار مشکلات بیشتری هم بشوید!

15. از اشتباهات درس بگیرید!

اگر این توانایی را داشته باشید که از اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده اید درس بگیرید شانستان برای این که در این کار موفق شوید بیشتر می شود. شما به عنوان یک کارآفرین باید سعی کنید تا از مسیرهای اشتباهی که در گذشته آن ها را پیموده ای نروید و از اشتباهاتی که در گذشته انجام داده اید درس بگیرید و سعی کنید تا این اشتباهات را تکرار نکنید. توانایی علم داشتن به اشتباهاتی که در گذشته انجام داده اید و این که با اختیار خودتان انتخاب کنید که این مسیرهای اشتباه را دوباره طی نکنید یکی از توانایی های مهمی است که شما باید به هنگام کارآفرین شدن داشته باشید. بنابراین باید سعی کنید تا این توانایی را در خودتان تقویت کنید و بر این اساس به میزان زیادی در وقت و هزینه خودتان صرفه جویی کنید!

16. مخاطبین را بشناسید!

شناختن مخاطبینی که در آینده قرار است تبدیل به مشتریان شما شوند نیز یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی است که شما باید حتما در راه تبدیل شدن به کارآفرین به آن توجه کنید. شما برای این که بتوانید تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید باید سعی کنید تا نسبت به مخاطبین خودتان درک بسیار درستی داشته باشید و سعی کنید تا بر این اساس به نیازهایی که آن ها دارند و یا ممکن است داشته باشند توجه کنید. یکی از مهم ترین اصولی که شما به هنگام برقراری یک کارآفرینی باید به آن توجه داشته باشید این است تجارتی که شما تولید می کنید برای خود شما نمی باشد بلکه برای مخاطبین شما می باشد! بنابراین در صورتی که شناختی نسبت به افرادی که قرار است تجارت شما را بشناسند نداشته باشید از کجا می توانید انتظار داشته باشید که نیازهایی را که مشتریان آینده شما دارند بشناسید و از کجا می توانید این نیازها را برطرف کنید؟ پس شناختن مخاطبین و افرادی که قرار است در آینده مشتریان شما شوند یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی است که شما باید به عنوان یک کارآفرین به آن توجه کنید و به عنوان یک کارآفرین موفق باید حتما نیازهای آن ها را بشناسید!

17. از "مخاطبین عصبانی" درس بگیرید!

مخاطبین عصبانی یکی از مهم ترین منابع پیشرفت و پیروزی شما خواهند بود! فراموش نکنید که شما برای مخاطبین کار می کنید و قراراست فرآورده ها و یا خدماتی را ارایه دهید که آن ها می خواهند. بنابراین در صورتی که با گروهی از مخاطبین عصبانی روبرو شدید باید از آن ها درس بگیرید و سعی کنید تا به انتقاداتی که آن ها از شما دارند توجه کنید. شما باید سعی کنید تا آن ها را به عنوان یکی از بهترین منابعی قرار دهید که برای بهتر کردن کیفیت کارتان مورد استفاده قرار می دهید. تحقیقات نشان داده است که بساری از کارآفرینی های بزرگی که موفق شده اند محصولات و یا خدماتی ارایه کنند که مخاطبین آن ها را پذیرفته اند در حقیقت کارآفرینی هایی بوده اند که به مخاطبین عصبانی خودشان توجه می کردند و سعی می کردند تا به انتقادات و پیشنهاداتی که این دسته از مخاطبین به آن ها می کنند توجه کنند و بر این اساس خدماتشان را ارایه می کردند. بنابراین توجه کردن به این نوع از مخاطبین می تواند روش بسیار خوبی برای بهتر کردن کیفیت کار شما باشد.

18. مستقیما از مخاطبینتان بخواهید که خواسته ها و نیازها و انتظارات خودشان را بیان کنند!

یکی دیگر از شیوه هایی که شما می توانید به این شیوه کیفیت کار تجاری خودتان را بالا ببرید و تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید این است که از مخاطبین خودتان بخواهید که نیازهای خودشان را به عنوان مشتریان تجارت شما بیان کنند. فراموش نکنید که شما این تجارت را برای آن ها ایجاد کرده اید و بنابراین برای این که نیازهایی که آن ها دارند و انتظاراتی که از تجارت شما دارند کار می کنید. از این رو باید بدانید که این انتظارات و نیازها از تجارت شما چیست و یکی از بهترین روش هایی که انتظارات و نیازهای آن ها از تجارت شما را بفهمید این است که با آن ها به شیوه مستقیمی در ارتباط باشید و از آن ها بخواهید که به صورت مستقیم به شما بگویند که چه می خواهند. این روش می تواند یک روش بسیار موثر و مهم برای شما باشد و شما با استفاده از این روش خواهید توانست تا اطلاعات بسیار ارزشمندی را درباره این که آن ها از شما چه می خواهند برای خودتان بدست آورید و بنابراین می توانید بر این اساس فرآورده هایی را تولید کنید که آن ها می خواهند و یا این که خدماتی را ارایه کنید که باب میل آن ها می باشد. در صورتی که شما نسبت به چیزهایی که آن ها می خواهند شناختی نداشته باشید احتمال این که بتوانید فرآورده هایی تولید کنید که آن ها می خواهند و یا خدماتی را ارایه کنید که دوست دارند خیلی کم می شود.

19. صرفه جو باشید!

یکی دیگر از ویژگی های افرادی که در کار کارآفرینی موفق شده اند همین صرفه جو بودن آن ها می باشد. این افراد افرادی هستند که سعی می کنند تا بهترین توانایی هایشان را برای صرفه جویی کردن بکار ببرند و سعی می کنند که تا جایی که می توانند با صرف کمترین هزینه ها بیشتری بازدهی را برای تجارتشان داشته باشند. صرفه جو بودن مخصوصا زمانی اهمیت زیادی پیدا می کند که شما به تازگی یک تجارت را ایجاد کرده اید و برای ایجاد کردن آن هزینه کمی در اختیار دارید و می خواهید تا از این هزینه بیشتری استفاده را بکنید تا بتوانید بهترین بازدهی را داشته باشید. بنابراین باید سعی کنید تا صرفه جویی را به عنوان یکی از خصوصیاتی که در راه موفق شدن در زمینه کارآفرینی به شما کمک زیادی می کند درنظر داشته باشید.

20. صنعتتان را درک کنید!

از دیگر ویژگی هایی که شما به عنوان یک کارآفرین موفق باید داشته باشید این است که صنعت مرتبط با کارتان را به خوبی درک کنید. در صورتی که شما درکی از صنعتی که قرار است در آن فعالیت کنید نداشته باشید نمی توانید انتظار داشته باشید که در این کار موفق عمل می کنید. فراموش نکنید که شما در کاری که انجام می دهید تنها نیستید و تجارت های بسیار دیگری نیز وجود دارند که در همان زمینه ای کار می کنند که شما کار می کنید. بنابراین در صورتی که شما درک درست و جامعی از زمینه ای که در آن کار می کنید نداشته باشید شانستان برای این که در این کار موفق شوید خیلی پایین می آید. شما باید سعی کنید که به خوبی صنعتی که در آن کار می کنید را درک کنید و تمام تلاشتان را بکنید که تجارتتان در این صنعت بهترین عملکرد را داشته باشید. در غیر این صورت احتمال موفقیتتان خیلی کم می شود و بنابراین رقبایتان که در صنعت شما فعالیت می کنند و از این صنعت درک بهتری دارند گوی سبقت را از شما می ربایند.

 

 

مسعود بازدید : 42 شنبه 18 بهمن 1399 زمان : 15:26 نظرات (0)

 

ایده راه اندازی کسب و کار کوچک و پرسود

ما در ادامه به بررسی حدود 20 ایده کسب و کار کوچک می‌پردازیم که شما می‌توانید با راه اندازی هرکدام از آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سود بسیار خوبی دست پیدا کنید. به این خاطر خواهید توانست با مطالعه هر کدام از این ایده‌ها به اطلاعات کاملی درباره چگونگی راه اندازی این کسب و کارها بپردازید.

1. طراحی لباس

یکی از بهترین موارد برای ایده کسب و کار کوچک و پرسود که ما می‌توانیم به شما معرفی کنیم طراحی لباس است. زیرا از این طریق شما می‌توانید به سود قابل توجهی دست پیدا کنید. پوشاک یکی از نیازهای اساسی انسان به شمار می‌رود که نیاز به آن، هر روز نسبت به روز قبل بیشتر می‌شود. به همین خاطر مردم به فکر این هستند که به خرید پوشاک مد روز و جدید بپردازند. در این بین شما می‌توانید با طراحی لباس و فروش طرح‌های خود به کارگاه‌های تولید به درآمد بسیار خوبی دست پیدا کنید. همچنین شما خواهید توانست با استفاده از این تخصص خود به راه اندازی یک کارگاه کوچک خیاطی نیز بپردازید و از این طریق به کسب درآمد بپردازید. این مورد یکی از ایده‌های کارآفرینی در منزل برای خانم‌هانیز می‌باشد.

شغل پرسود طراحی لباس

2. خدمات مربوط به جوشکاری

امروزه بیشتر خانه‌های کهنه ساخت به دلیل فرسوده شدن و ناکارآمدی با مشکلاتی مواجه می‌شوند. به همین خاطر خانه‌های محکم تر همراه با مصالح جدید ساخته می‌شوند. در این بین خانه‌هایی با اسکلت آهن یکی از بهترین خانه‌های ممکن هستند که در برابر عوامل طبیعی نیز استحکام دارند. به همین خاطر وارد شدن به صنعت جوشکاری می‌تواند سرمایه و سود بسیار زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین شما می‌توانید با ساخت در و پنجره، کرکره و انواع وسایل فلزی و فروش آنها به دیگران به درآمد خوبی در این صنعت دست پیدا کنید.

3. وارد شدن به صنعت چوب

با پیشرفت صنعت مد، استفاده از لوازم و امکانات چوبی به عنوان یک امر بسیار لاکچری مطرح شده است. به همین دلیل بیشتر افراد به دنبال این هستند که در خانه و حتی محل کار خود از لوازم چوبی که دارای زیبایی خاصی هستند استفاده کنند. در این بین وارد شدن به صنعت چوب مانند مبلمان و انواع لوازم خانگی می‌تواند درآمد و سود قابل توجهی را برای شما به ارمغان بیاورد. شما می‌توانید با داشتن تخصص در این کار و همچنین احداث یک کارگاه کوچک دست به شروع فعالیت خود در صنعت چوب بزنید و از این طریق بتوانید درآمد خوبی را به دست بیاورید.

صنعت پرسود چوب سازی

4.  بسته بندی آب آشامیدنی

مصرف آب یکی از نیازهای اساسی بدن می‌باشد که همه افراد به دنبال رفع این نیاز هستند و همین امر نیز باعث شده است تا برای رفع این نیاز مهم خود هزینه کنند، زیرا 70 درصد از بدن را آب تشکیل می‌دهد. البته خارج از بعد نیاز بسیاری افراد بنا به دلایل بهداشتی دوست دارند که آب های پاستوریزه استفاده کنند زیرا از نظر روانی دارای بهداشت بیشتری می‌باشد. به این خاطر اگر شما در محیط و اطراف مناطق کوهستانی قرار دارید می‌توانید با راه اندازی یک مکان بهداشتی و بسته بندی آب آشامیدنی به راحتی به کسب درآمد بپردازید و از این طریق به سود قابل توجهی نیز دست پیدا کنید.

5.ساخت محصولات پلاستیکی

اگر به اطراف خود نگاه کنیم خواهیم دید که بسیاری از امکانات و لوازمی که ما استفاده می‌کنیم از پلاستیک ساخته شده است. به این خاطر وارد شدن به صنعت ساخت محصولات پلاستیکی به عنوان یک ایده کسب و کار کوچک و پرسود، می‌تواند درآمد بسیار خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. البته تقاضا برای استفاده از محصولاتی مانند لیوان‌های یکبار مصرف و لیوان‌های کوچک بسیار زیاد است به این خاطر شما خواهید توانست با پیدا کردن بازارهای فروش این محصولات، به راحتی به کسب سود بپردازید و همچنین فعالیت خود را رونق دهید.

6. ساخت و فروش زیورآلات

شما می‌توانید با ساخت و طراحی انواع زیورآلات و با فروش آنها به راحتی به درآمد بسیار زیادی دست پیدا کنید. البته شما برای این کار نیازمند داشتن تخصص خاصی می‌باشید که برای این کار می‌توانید با مراجعه به کارگاه‌های آموزشی بعد از مدتی به راحتی به طراحی و ساخت زیورآلات بپردازید. نکته مهم درباره طراحی زیورآلات، این مسئله می‌باشد که خلاقیت و استعداد شما می‌تواند بر موفقیتشما عزیزان تاثیر بسیار زیادی داشته باشید، به این دلیل اگر فرد با استعدادی هستید خواهید توانست در این کسب و کار موفق شوید.

 7راه اندازی رستوران

امروزه بیشتر افراد به دلیل داشتن مشغله‌های کاری بسیار زیادی که دارند به فکر این هستند که از بیرون به تهیه یک غذای مناسب و خوشمزه بپردازند. به همین خاطر شما می‌توانید با راه اندازی یک رستوران به راحتی به کسب درآمد بپردازید و همچنین نیاز افراد مختلف جامعه را پوشش دهید. البته میزان موفقیت شما در این کار می‌تواند به عوامل مختلفی مانند طعم غذا و همچنین قیمت انواع غذا مرتبط باشد.

8 فروش و آماده سازی میان وعده و اسنک‌ها

امروزه بیشتر افراد جامعه برای پر کردن نیازهای خوراکی خود در بین وعده‌های غذایی یا همان میان وعده‌ها از اسنک استفاده می‌کنند. به همین خاطر شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید، و به راه اندازی یک کسب و کار در این باره بپردازید و به درآمد خوبی نیز دست پیدا کنید. شما می‌توانید این کار را در خانه و حتی در یک فروشگاه کوچک انجام دهید.

9. راه اندازی عطاری و روغن گیری

امروزه به دلیل اینکه مصرف داروهای شیمیایی باعث بروز انواع دردهای مختلف می‌شود مردم به مصرف داروهای گیاهی روی آورده‌اند. در همین راستا ایده راه اندازی عطاری و روغن گیری یکی از پردرآمدترین کسب و کارهای ممکن می‌باشد و به عنوان ایده کسب و کار کوچک و پرسود با بازدهی بالا نیز شناخته می‌شود. در این کار شما می‌توانید با روغن گیری از زیتون، کنجد، بادام و و فروش آنها به راحتی به کسب درآمد بپردازید. البته شما برای این کار نیاز دارید که در ابتدا یک دستگاه روغن گیری تهیه کنید.

10. فروش محصولات لبنیاتی

یکی از بهترین ایده‌های راه اندازی کسب و کار کوچک و پردرآمد، راه اندازی یک مرکز کوچک فروش محصولات لبنیاتی می‌باشد. بیشتر مردم به دلیل فقر غذایی و همچنین کسب پروتئین بیشتر لبنیات را در میان وعده‌های غذایی خود جای می‌دهند، به این خاطر شما می‌توانید با این کار علاوه بر رفع نیاز مردم به کسب درآمد خوبی نیز بپردازید. شما در این کار لبنیات را از روستاییان خواهید خرید و با قیمت بیشتری به افراد مصرف کننده خواهید رساند.

 11. شالیکوبی یا همان تولید و فروش برنج

امروزه برنج به عنوان پای ثابت سفره تمامی خانواده‌های ایرانی شناخته می‌شود. به این خاطر تولید و عرضه برنج می‌تواند درآمد خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. البته مسئله مهم در این باره این نکته می‌باشد که این کسب و کار می‌تواند در مناطق شمالی کشور رایج باشد زیرا در این مناطق امکانات کشت برنج و همچنین فروش آنها وجود دارد.

12.ساخت جعبه‌های کادو

یکی از بهترین ایده‌های راه اندازی کسب و کار کوچک و پردرآمد ساخت جعبه‌های کادو و فروش آنها می‌باشد. شما در این کسب و کار می‌توانید بر اساس خلاقیت خود و همچنین امکانات موجود در اطراف خود به ساخت جعبه‌های کادو بسیار زیبا و جذاب بپردازید و آنها را به افراد مختلف به قیمت بسیار مناسبی بفروشید. شما می‌توانید بر اساس مناسبت‌های مختلف به طراحی جعبه‌های کادو بپردازید تا مردم در انتخاب آنها دچار سردرگمی نباشند.

13.شکلات و آبنبات سازی

بیشتر افراد برای کودکان خود شکلات و آبنبات می‌گیرند و بسیاری از افراد سن بالا نیز به خاطر علاقه خود به مصرف شکلات و آبنبات می‌پردازند. شما می‌توانید با تهیه شکلات و آبنبات‌های مختلف و فروش آنها به فروشگاه‌ها و همچنین سوپرمارکت‌ها به درآمد بسیار خوبی دست پیدا کنید. همچنین با رونق کار خود می‌توانید به گسترش فعالیت خود بپردازید و به سود بیشتری نیز دست پیدا کنید.

14. راه اندازی بنگاه املاک

یکی از دیگر ایده‌های مناسب برای کسب درآمد پرسود در بازار حال حاضر، راه اندازی یک بنگاه معاملاتی املاک می‌باشد. شما قادر خواهید بود از این طریق به درآمد و سود قابل توجهی دست پیدا کنید. شما برای این کار ابتدا به اجاره یک مکان می‌پردازید و سپس به عنوان واسطه در بین فروشنده و خریدار املاک قرار خواهید گرفت و از این طریق بدون دردسر به درآمد بسیار خوبی دست پیدا خواهید کرد. نکته مهم در این باره این مسئله می‌باشد که هر چقدر شما فعال‌تر باشید قادر خواهید بود معاملات بیشتری را انجام دهید و درآمد و سود بیشتری را نیز به دست بیاورید.

15. انجام طراحی داخل منازل

امروزه بیشتر افراد برای طراحی داخل خانه‌های خود به دنبال طرح‌ها و ایده‌های بسیار جدیدی هستند تا بتوانند یک محیط زیبا و آرامش بخش را برای خود به وجود بیاورند. به این خاطر شما می‌توانید با انجام فعالیت طراحی داخل منازل به راحتی و بدون دردسر به درآمد و سود قابل توجهی دست پیدا کنید. البته شما برای طراحی داخل منازل علاوه بر داشتن تخصص به استعداد و همچنین خلاقیت نیازمند هستید تا بتوانید طرح‌های ممکن را اجرا کنید. شما با این کار خواهید توانست بدون صرف هزینه بسیار زیادی به سود قابل توجهی دست پیدا کنید. طراحی دکوراسیون داخلی به عنوان ایده کسب و کار کوچک و پرسود می‌تواند شما را در بازه زمانی بسیار کمی به تمام اهدافتان برساند.

16. راه اندازی موسسه کاریابی

امروزه یکی از بهترین ایده‌های پولسازی در ایران که جزو بهترین شغل های پردرآمد ایراننیز می باشد، تاسیس و راه اندازی موسسه کاریابی می‌باشد که شما از این طریق قادر خواهید بود علاوه بر کسب درآمد برای خود، نیاز به کار افراد دیگر را نیز رفع کنید. امروزه به دلیل نرخ بالای بیکاری در جامعه وجود یک موسسه کاریابی که واسطه بین افراد و صاحبان کار می‌شود می‌تواند کمک زیادی به افرادی که به دنبال یافتن کار می‌باشند بکند. شما برای راه اندازی این ایده مناسب نیازمند سرمایه زیادی نمی‌باشید و می‌توانید این فعالیت خود را در یک محیط کوچک شروع کنید. برای انجام این کار می‌توانید به راه اندازی کسب و کار اینترنتیبرای این زمینه نیز توجه داشته باشید تا کسب و کار شما تنها محدود به مکان و موقعیت خاصی نباشد.

17. تعمیرات و فروش گوشی موبایل

امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از موبایل و گوشی‌های همراه دیجیتال برای همگان لازم شده است زیرا بیشتر فعالیت‌های مختلف کاری و اجتماعی را می‌توان به راحتی و از طریق گوشی موبایل انجام داد. به همین خاطر شما می‌توانید با فروش موبایل و همچنین تعمیرات آنها در مدت کوتاهی به سود بسیار زیادی دست پیدا کنید. البته شما باید برای انجام تعمیرات مربوط به موبایل دارای تخصص باشید، که برای کسب تخصص و مهارت لازم می‌توانید با مراجعه به مراکز آموزشی به راحتی تعمیرات مربوط به موبایل را یاد بگیرید.

18.ایجاد موسسه کرایه اتومبیل

یکی از راه‌های بسیار خوب کسب درآمد در حال حاضر ایجاد و راه اندازی موسسه کرایه اتومبیل و ماشین است که شما قادر هستید با این کسب و کار به پول و درآمد بسیار زیادی دست پیدا کنید. شما برای این کار می‌توانید با سرمایه خود به خرید ماشین بپردازید و به کرایه آنها به افراد مختلف بپردازید. همچنین می‌توانید در بین صاحبان ماشین و علاقمندان به کرایه ماشین به عنوان واسطه قرار بگیرید و پول و درآمد خوبی را نیز از این راه به دست بیاورید.

19. اجاره ماشین آلات صنعتی

کشور ما به عنوان یکی از بزرگترین دارندگان مواد معدنی در جهان شناخته می‌شود که حدود 7 درصد از منابع جهان در کشور ما قرار دارد. انجام امورات مربوط به این زمینه و بهره برداری و استفاده از این مواد، نیازمند ماشین آلات مختلفی می‌باشد. به این دلیل شما قادر خواهید بود با تهیه و کرایه ماشین‌های صنعتی به افراد مختلف علاوه بر رفع نیاز آنها به کسب درآمد و سود قابل توجهی در این فعالیت دست پیدا کنید. البته راه اندازی این ایده نیازمند سرمایه بسیار زیادی است تا شما بتوانید انواع ماشین آلات صنعتی را تهیه کنید.

20. ارائه مشاوره در امور مختلف

یکی از برترین و بهترین ایده‌های راه اندازی ایده با سرمایه کموارد شدن در صنعت مشاوره می‌باشد. به این صورت که شما می‌توانید در حوزه تخصصی خود به ارائه مشاوره بپردازید و از این طریق به درآمد بسیار خوبی دست پیدا کنید. در این کار همواره افرادی هستند که برای دریافت و شنیدن بهترین مشاوره از جانب افراد مختلفی هزینه کنند، به این دلیل شما می‌توانید با مشاوره دقیق و تخصصی خود در هر زمینه‌ای به سود و درآمد بیشتری نیز دست پیدا کنید.

راه اندازی شغل پرسود در روستا

روستا‌ها بنا به اینکه دارای فضا و همچنین امکانات بسیار خاصی می‌باشند، برای ایده‌های راه اندازی و ایجاد کسب و کار یک مکان بسیار مناسب شناخته می‌شوند. به این دلیل ما در ادامه به معرفی 10 ایده کسب و کار در روستا با سرمایه کم می‌پردازیم تا اطلاعات جامع و تکمیلی را در این باره در اختیار شما ساکنین روستا قرار دهیم.

کار در روستا

امروزه با وجود شرایط سخت اقتصادی که مردم با آن روبرو شده‌اند تجارت و کسب درآمد فقط محدود به شهرها نمی‌باشد و ساکنان روستا نیز باید به این فکر باشند تا بتوانند با راه اندازی یک فعالیت و کسب و کار بسیار پر سود به درآمد و سود قابل توجهی دست پیدا کنند. البته بسیاری از افراد ساکن روستا به این باور هستند که باید برای راه اندازی یک کسب و کار موفق به شهرها نقل مکان کرد و در آنجا فعالیت و کسب و کاری را برای خود دست و پا کرد. اما روستا با داشتن شرایط خاص خود امکانات راه اندازی کسب و کارهای مختلف را دارد که شما با استفاده از آنها خواهید توانست بهموفقیت در کسب و کاردست پیدا کنید.

10 ایده کسب و کار در روستا

فعالیت و ایجاد کسب و کار در روستا نیازمند اطلاعات خاصی می‌باشد تا علاقمندان بتوانند با استفاده از این اطلاعات و بدون مشکل خاصی به راه اندازی کسب و کار بپردازند و از این طریق به کسب درآمد و سود ثابتی دست پیدا کنند. در رابطه با راه اندازی انواع کسب و کار و نحوه شروع و چگونگی شروع و نیز قبلا مقالات متعددی در این رابطه همچون 35 ایده خلاقانه پولساز و پردرآمد کسب و کارارائه شده است تا بتوانید با در اختیار داشتن اطلاعات جامعی یک کسب و کار موفق راه اندازی کنید.

1. راه اندازی فروشگاه فروش موبایل و لوازم جانبی

موبایل یا همان گوشی همراه امروزه به عنوان مهمترین وسیله ارتباطی در بین مردم شناخته می‌شود که به صورت فراگیر بوده و در حال حاضر تمامی افراد جامعه برای رفع نیازهای خود از آن استفاده می‌کنند. به این دلیل شما می‌توانید با ایجاد یک فروشگاه فروش موبایل و لوازم جانبی موبایل در روستای خود علاوه بر رفع نیاز و مشکلات روستاییان به کسب درآمد نیز بپردازید

فروش انواع موبایل

شما علاوه بر این امور می‌توانید به تعمیرات گوشی‌های موبایل نیز به عنوان یک ایده راه اندازی کسب و کار در روستا بپردازید تا روستاییان برای رفع این مشکل خود مجبور نشوند به شهرها بروند و علاوه بر هزینه، وقت خود را نیز از دست دهند. شما همچنین می‌توانید با ارائه تبلیغات از روستاهای اطراف خود نیز به جذب مشتری بپردازید و از این طریق بتوانید به درآمد بیشتری نیز دست پیدا کنید. همچنین شما با ارائه این فعالیت می‌توانید بر توسعه ارتباطات در روستای خود نیز کمک کنید. شما برای این کار نیازمند به سرمایه بسیار کمی هستید و با این کسب و کار می‌توانید در مدت کمی به درآمد خوبی دست پیدا کنید.

2. فروش پوشاک در روستا

از دیگر ایده‌های بسیار موفق و عالی در روستاها فروش پوشاک می‌باشد که شما می‌توانید با سرمایه بسیار اندکی به راه اندازی این کسب و کار بپردازید. همه افراد جامعه به پوشاک در هر شرایطی نیازمند هستند و همواره به دنبال این امر هستند تا بتوانند به رفع این نیاز خود بپردازند. به این خاطر شما می‌توانید با ایجاد یک پوشاک فروشی در روستای خود به راحتی به کسب درآمد بپردازید و همچنین نیاز ساکنان روستا را نیز برطرف کنید.

فروش انواع لباس

همچنین اگر روستای شما در یک محیط توریستی قرار دارد شما خواهید توانست به فروش لباس‌های محلی روستای خود بپردازید. زیرا اغلب گردشگران به لباس‌های سنتی علاقه دارند، شما نیز می‌توانید با استفاده از این فرصت به تهیه و فروش لباس محلی روستای خود بپردازید و از این طریق به راحتی به کسب سود بپردازید. در کنار فروش لباس می‌توانید به طراحی لباس نیز بپردازید که درآمد خوبی دارد و از همین رو به عنوان یک کسب و کار کوچک و پرسودنیز شناخته می‌شود.

3. برگزاری کلاس‌های توسعه مهارت

امروزه افراد مختلفی هستند که در شهرها به ارائه کلاس‌های توسعه مهارت می‌پردازند تا اطلاعات بسیار کاملی را درباره موارد مختلف در اختیار علاقمندان قرار دهند. اما چنین امکانی در روستاها وجود ندارد، به این خاطر شما می‌توانید با برگزاری کلاس‌های توسعه مهارت در روستاها علاوه بر کسب درآمد بتوانید اطلاعات بسیار کاملی را در این باره در اختیار علاقمندان قرار دهید. شما باید مطمئن باشید که در روستاها از این فعالیت استقبال خوبی به عمل می‌آید زیرا دختران و پسران روستایی و حتی افراد سن بالا به دنبال یادگیری مهارت‌های جدید در زندگی می‌باشند.

شما می‌توانید با استفاده از تخصص و همچنین اطلاعاتی که در اختیار دارید به برگزاری کلاس‌های توسعه مهارت در روستا بپردازید. البته شما می‌توانید در این کلاس‌ها به ارائه اطلاعاتی درباره آرایشگری، صنایع دستی، مکانیکی، شیرینی پزی و بپردازید. برای انتخاب موضوع مورد نظر در مورد کلاس‌های توسعه مهارت خود، به نیاز روستا توجه داشته باشید تا اطلاعات خوبی را در اختیار علاقمندان قرار دهید.

4. ایجاد کافی‌نت و مرکز ارائه خدمات کامپیوتری

در ایران بیشتر روستاها به اینترنت و حتی خدمات اینترنتی دسترسی ندارند و در بعضی از آنها نیز سرعت اینترنت بسیار پایین می‌باشد به همین خاطر اکثر ساکنین روستا برای کارهای اینترنتی و کامپیوتری خود مجبور هستند که به شهرها مراجعه کنند. که این امر علاوه بر صرف هزینه بسیار باعث می‌شود تا آنها زمان و وقت خود را نیز از دست بدهند

راه اندازی کافی نت

به این دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم که از ایده ایجاد کافی‌نت در روستا به عنوان نمونه ایده راه اندازی کسب و کار در روستا استفاده کنید تا بتوانید علاوه بر کسب درآمد بالا و درآمدزایی اینترنتی، نیاز بیشتر روستاییان را نیز برطرف نمایید. شما برای این کار می‌توانید ابتدا با خرید یک کامپیوتر و دستگاه پرینت شروع کنید و خدمات اینترنتی را به ساکنان روستا عرضه کنید. البته در این بین ساکنین روستاهای اطراف نیز که به شما نزدیک هستند می‌توانند برای انجام فعالیت های اینترنتی به شما مراجعه کنند و شما از این طریق به درآمد بیشتری دست پیدا کنید.

5. راه اندازی مرکز گیم نت

بازی‌های کامپیوتری به عنوان یکی از بهترین سرگرمی‌ها و اوقات فراغت در میان نوجوانان شناخته می‌شوند که زمان زیادی از روز خود را صرف چنین بازی‌هایی خواهند کرد. به این دلیل که در شهرها مراکز گیم نت وجود دارد نوجوانان ساکن در شهر می‌توانند به راحتی و بدون هزینه اضافی به بازی و فراغت بپردازند. اما یک نوجوان روستایی برای اینکه بتواند یک بازی انجام دهد باید به شهر بیاید و با صرف هزینه بسیار زیاد به گذراندن اوقات فراغت خود بپردازد.

شما خواهید توانست با ایجاد یک مرکز گیم نت در روستای خود علاوه بر رفع نیاز نوجوانان و جوانان برای خود کسب درآمد داشته باشید. شما در ابتدا می‌توانید با تهیه دو دستگاه شروع به فعالیت کنید در این راه شما باید ابتدا هزینه خدمات و بازی‌های خود را کاهش دهید تا با افزایش علاقه جوانان به بازی‌های کامپیوتری بتوانید از این طریق درآمد بیشتری را به دست بیاورید.

6.تاسیس فست فود در روستا

وارد شدن به صنعت غذا همواره برای افراد مختلف با پیشرفت و موفقیت همراه بوده است. به همین خاطر شما می‌توانید در محیط روستا نیز با راه اندازی یک فست فود وارد این عرصه شوید و بتوانید در مدت کوتاهی به موفقیتدست پیدا کنید. البته نکته حائز اهمیت درباره این ایده موفق در روستا این مسئله می‌باشد که شما باید این کسب و کار را در روستاهایی که دارای جمعیت و وسعت زیادی می‌باشند راه اندازی کنید تا بتوانید سریعتر به اهداف خود در این باره دست پیدا کنید.

شما در این فست فود خود به ارائه انواع غذاهای گرم و سرد خواهید پرداخت تا علاقمندان بتوانند بر اساس سلیقه خود به انتخاب هر کدام از این غذاها بپردازند. البته شما باید قبل از راه اندازی این ایده عالی باید بتوانید به یادگیری این تخصص بپردازید و همچنین بتوانید مجوزها لازم را از سازمان بهداشت دریافت کنید تا بدون مشکل به فعالیت خود بپردازید.

7. پرورش و عرضه گیاهان دارویی

یکی از بهترین ایده‌های راه اندازی شغل در روستا، ایجاد یک مرکز پرورش و عرضه گیاهان دارویی می‌باشد که شما از این طریق خواهید توانست در مدت زمان بسیار کوتاهی و همچنین با سرمایه بسیار اندکی به موفقیت و سود قابل توجهی دست پیدا کنید. روستاها به دلیل داشتن آب و هوا و همچنین شرایط مساعد برای پرورش گیاهان، عملی شدن این ایده را ممکن می‌کند که این شرایط باعث می‌شود تا شما عزیزان نیز در این راه با مشکلات کمتری مواجه شوید.

فروش انواع گیاه دارویی

امروزه به دلایل مختلف، افراد برای رفع امراض و درد‌های خود از گیاهان دارویی استفاده می‌کنند که این امر می‌تواند شما را در کسب موفقیت برای این ایده کمک کند. شما خواهید توانست با شناسایی نیازها و همچنین انواع گیاهان دارویی به جمع آوری و تکثیر آنها بپردازید تا از این طریق بتوانید به سرمایه و سود بسیار خوبی دست پیدا کنید. شما می‌توان این ایده راه اندازی کسب و کار در روستا را در شهر نیز ادامه دهید چرا که همواره افراد به دنبال درمان‌های طبیعی هستند، بنابراین مطمئنا از استقبال خوبی برخوردار خواهد بود.

8. پرورش قارچ در روستا

ما همواره در مطالب قبلی خود بر اهمیت ایده کسب درآمد از پرورش قارچبه عنوان یک کسب و کار موفق اشاره کرده‌ایم تا شما عزیزانی که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار هستید بتوانید با استفاده از این ایده به راحتی به موفقیت شغلی دست پیدا کنید. به این خاطر پرورش قارچ را می‌توان یک کسب و کار بسیار مناسب با شرایط و محیط روستا دانست که شما می‌توانید از این طریق به درآمد و سود قابل توجهی دست پیدا کنید. شما برای پرورش قارچ به یک سالن نیازمندید که بر اساس فضای آن به پرورش قارچ بپردازید. البته شما می‌توانید برای آموزش درباره پرورش قارچ به مراکز فنی حرفه‌ای مراجعه کنید و یا حتی با مطالعه و دیدن چند فیلم آموزشی و کتاب به راحتی چگونگی پرورش قارچ را یاد بگیرید.

فروش انواع قارچ

شما می‌توانید با تولید قارچ و همچنین عرضه آن به روستاها و شهرهای اطراف خود نیازهای افراد مختلف را برطرف کنید و از این طریق به سرمایه و سود قابل توجهی دست پیدا کنید. برای تولید و پرورش قارچ یک دوره دو ماهه لازم است تا قارچ بتواند به شرایط مصرف دست پیدا کند. البته در این مدت نیازمند مراقبت‌هایی می‌باشد که شما با رعایت آنها قادر خواهید بود به قارچ بیشتر و با کیفیت بهتری نیز دست پیدا کنید.

9. راه اندازی آژانس درون و برون شهری

حمل و نقل از روستا به شهر و حتی از یک روستا به روستای دیگری همواره به دلیل نبود وسیله‌های حمل و نقل برای روستاییان از مشکلات زیادی برخوردار بوده است. به همین علت ما در این بخش به عرضه ایده راه اندازی آژانس در روستا پرداخته‌ایم تا علاوه بر رفع مشکلات مردم یک راه کسب درآمد را نیز به شما معرفی کنیم. شما برای این کار نیازمند یک ماشین هستید تا از این طریق بتوانید با جابجایی مسافران از مکانی به مکان دیگر به درآمد بسیار خوبی دست پیدا کنید. البته می‌توانید در این کار به کسانی که دارای ماشین هستند پیشنهاد همکاری بدهید تا از این طریق به راحتی علاوه بر کسب درآمد بیشتر فعالیت خود را نیز گسترش دهید.

10. ایجاد اقامتگاه بومگردی

امروزه بیشتر افراد ساکن در شهرها برای فرار و دور شدن از ازدحام، سر و صدا، آلودگی و بسیاری از موارد دیگر موجود در شهرها، به روستاها و مکان‌هایی که دارای آب و هوای مناسبی هستند مراجعه می‌کنند. به این خاطر اگر شما دارای کلبه و حتی یک خانه هستید می‌توانید با آماده کردن آن و همچنین کرایه آن به مسافران به درآمد خوبی دست پیدا کنید. این فعالیت شما علاوه بر کسب درآمد و سود برای شما باعث می‌شود تا مسافران زیادی به روستای شما مراجعه کنند و همین امر باعث گسترش اقتصادی روستای شما نیز خواهد شد.

راه‌های پول درآوردن سریع

 

بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که نمی‌توان در مدت کوتاهی ما به کسب درآمد ثابت و بسیار زیادی دست پیدا کنیم. که البته این نظریه کاملا اشتباه است زیرا می‌توان بر اساس استعدادها و همچنین ظرفیت‌های موجود در اطراف، یک کسب و کار موفق راه اندازی کنیدتا از این طریق در مدت کوتاهی به درآمد خوبی دست پیدا کنید. البته منظور ما از درآمدزایی سریع، مدت زمان یکی دو روزه و حتی ساعتی نیست بلکه یک کسب و کار می‌تواند بنا به ظرفیت‌های شما و محیط اطراف شما در مدت بسیار کوتاهی مانند چند هفته و حتی چند ماه به نتیجه دلخواه برسد و شما بتوانید به یک درآمد ثابت دست پیدا کنید.

17. راه سریع پول درآوردن

در ادامه مطلب 17 راه سریع کسب درآمد به معرفی چندین روش و ایده متنوع و بسیار مناسب می‌پردازیم تا شما عزیزانی که به دنبال موفقیت در کسب و کار خود می‌باشید بتوانید با مطالعه این چند ایده اطلاعات بسیار با ارزشی را به دست بیاورید. همچنین شما می‌توانید با مطالعه این چند روش سریع کسب ثروت به راه اندازی و سرمایه گذاری در یک کسب و کار جدید بپردازید تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی به اهداف و خواسته‌های خود در زندگی دست پیدا کنید.

1. در صنایع خوراکی سرمایه گذاری کنید

در زندگی انسان از همان ابتدا نیازهای مختلفی داشته است که به دنبال رفع آنها بوده است و اولین نیاز اساسی انسان رفع نیاز خوراک می‌باشد. به این صورت که اگر او موفق به رفع این نیاز خود شود قادر است برای دستیابی به نیازهای دیگر خود تلاش کند. به این دلیل نیاز به خوراک اصلا در انسان از بین نمی‌رود. شما با استفاده از این اطلاعات می‌توانید در بخش خوراکی سرمایه گذاری کنید و در مدت زمان بسیار کوتاه و سریعی به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید. به این دلیل یکی از راه‌های سریع پول درآوردن سرمایه گذاری در بخش خوراک می‌باشد.

چگونه به درآمدزایی سریع برسیم؟

2. راه اندازی باشگاه‌های ورزشی

در اکثر جامعه‌های امروزی افراد مختلفی وجود دارند که به دلیل کم تحرک بودن و حتی تغذیه نا مناسب به افزایش وزن دچار شده‌اند و به دنبال این هستند تا با استفاده از روش‌های مختلفی بدنی زیبا و خوش فرم را برای خود درست کنند. به این دلیل شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و به راه اندازی یک باشگاه ورزشی بپردازید تا از این طریق در مدت کوتاهی به درآمد بسیار چشمگیری دست پیدا کنید. البته شما برای این فعالیت نیازمند تخصص و علم هستید تا بتوانید در این کسب و کار موفق شوید و آن را گسترش دهید.

3. وارد شدن به فضای آنلاین و اینترنت

در حال حاضر و با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن اینترنت یکی از بهترین ایده‌های سریع کسب درآمد وارد شدن به کسب و کار اینترنتی می‌باشد تا شما بتوانید به راحتی و در مدت زمان کوتاهی به یک درآمد ثابت در زندگی خود دست پیدا کنید. البته وارد شدن به کسب و کار اینترنتی نیازمند تخصص و علم خاصی می‌باشد تا شما بتوانید به راحتی در این جهان مجازی به موفقیت دست پیدا کنید. به این خاطر ما در مطالب قبلی مانند کسب و کار اینترنتی چیستبه معرفی و بررسی این نوع کسب و کار پرداخته‌ایم تا اطلاعات خاصی را در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

4. خرید و فروش کنید

کسانی که امروزه به دنبال کسب درآمد و ثروت بسیار زیادی هستند به دنبال خرید و فروش هستند به این صورت که با مبلغی به خرید یک کالا و محصول خاصی می‌پردازند و بعد از مدتی همان محصول را به قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند و در این بین به درآمد و سود خوبی دست پیدا می‌کنند. به این دلیل یکی از راه‌های بسیار خوب و سریع برای کسب درآمد، خرید و فروش است. به این صورت که شما می‌توانید در زمینه‌های مختلف مانند املاک، ماشین و سرمایه گذاری کنید و از این طریق بتوانید در زمان کوتاهی به سرمایه و سود قابل توجهی دست پیدا کنید.

روش‌های سریع پولدار شدن

5. راه اندازی سالن‌های آرایشی و پیرایشی

آراسته بودن و آراسته دیده شدن امروزه برای تمامی افراد یک جامعه چه زن و چه مرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. زیرا آنها دوست دارند که دیگران آنها را به بهترین شکل ممکن ببینند. به این خاطر آنها برای زیبایی ظاهر خود ساعت‌ها و هزینه‌های بسیار زیادی را صرف می‌کنند تا بتوانند به یک ظاهر زیبا و آراسته دست پیدا کنند. در همین رابطه شما می‌توانید با راه اندازی یک سالن زیبایی ممکن با ارائه خدمات مختلف در زمان کوتاهی به درآمد بسیار خوبی دست پیدا کنید. البته شما برای این کار نیازمند تخصص می‌باشید که می‌توانید با مراجعه به مراکز آموزشی به راحتی تخصص و مدرک لازم این کار را دریافت کنید.

6. در زمینه پسماند وارد عرصه شوید

یکی از دلایل پیشرفت کشورهای توسعه یافته و متمدن، مدیریت پسماندهای مختلف بوده است که توانسته‌اند از این طریق مواد بازیافتی و از کار افتاده را دوباره با صرف هزینه‌ای به چرخه اقتصادی وارد کنند. به این خاطر وارد شدن در عرصه مدیریت پسماند می‌تواند یک ایده بسیار مناسب برای کسب درآمد باشد تا شما از این طریق به سود بسیار قابل توجهی دست پیدا کنید. البته این کار نیازمند داشتن سرمایه زیاد و علم مربوط به این کار می‌باشد تا شما بتوانید بدون مشکل و به صورت حرفه‌ای وارد این عرصه شوید و یک کسب و کار موفق را برای خود به ارمغان بیاورید.

7. در کشورهای در حال توسعه سرمایه گذاری کنید

وقتی یک کشور در حال توسعه و رشد باشد سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف آن می‌تواند به عنوان یک پله ترقی برای شما و راه سریع کسب درآمد شناخته شود. زیرا شما به راحتی می‌توانید در زمان کوتاهی سرمایه خود را به چند برابر تبدیل کنید و به سود و درآمد چشمگیری دست پیدا کنید. به این خاطر است که بیشتر کشورهای غربی و تجار بزرگ در کشورهای در حال توسعه به سرمایه گذاری می‌پردازند. زیرا این کار علاوه بر ریسک پایین دارای سود قابل توجهی نیز می‌باشد. به این خاطر شما در مناطق آزاد تجاری و شهرهایی مانند دبی به راحتی و بدون ریسک می‌تواند به سرمایه گذاری بپردازید.

8. ارائه خدمات موبایلی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وسیله‌های ارتباطی وارد شدن به صنعت موبایل و نرم افزارهای مختلف ارتباطی می‌تواند در زمان کوتاهی شما را به موفقیت نزدیک کند. به این دلیل شما می‌توانید با ارائه مختلف خدمات موبایلی از این راه به راحتی به یک درآمد بسیار خوب و ثابتی دست پیدا کنید. شما برای این کار می‌توانید به عرضه نرم افزار و اپلیکیشن های مختلف بپردازید. ارائه این خدمات می‌تواند مبتنی بر خدمات و دریافت هزینه دلاری باشد، بنابراین این مورد یکی از راه‌های کسب درآمد دلارینیز می‌باشد.

سریع پولدار شدن

9. سرمایه گذاری بر روی انرژی های تجدید پذیر

امروزه بیشتر انرژی‌هایی که جهان از آنها استفاده می‌کند فسیلی و تجدید ناپذیر هستند مانند نفت و گاز، به این صورت که برای ساخت آنها طبیعت به چند میلیون سال نیاز دارد تا بتواند دوباره این منابع را تولید کند. البته این منابع علاوه بر تجدید ناپذیر بودن دارای معایب مختلفی مانند تخریب اکو سیستم و همچنین آلودگی هوا و محیط هستند. به این دلیل کشورهای توسعه یافته به دنبال استفاده از انرژی تجدید پذیر مانند باد، خورشید و می‌باشند تا توانند با هزینه کمتر و آلودگی صفر درصد منابع انرژی را در اختیار مردم قرار دهند. به این دلیل شما می‌توانید در این بین با ساخت صفحات خورشیدی و فروش آنها به افراد مختلف به درآمد بسیار خوبی دست پیدا کنید.

10وارد شدن در عرصه کشاورزی

امروزه کشاورزی به عنوان یکی از موفق‌ترین کسب و کارهای موجود در اغلب کشورها شناخته می‌شود که شما می‌توانید از این طریق به سود و درآمد بسیار خوبی دست پیدا کنید. کشاورزی مرتبط با خوراک مردم که نیاز اولیه آنها می‌باشد است. به این خاطر این گونه کسب و کارها دارای ریسک بالایی نمی‌باشد. شما می‌توانید با کشاورزی صنعتی به راحتی و در یک سال سرمایه خود را به چند برابر تبدیل کنید.

11.وارد بخش آموزش شوید

ارائه خدمات و محصولات آموزشی در زمینه‌های مختلف می‌تواند برای شما علاوه بر معروفیت، درآمد بسیار زیادی را نیز به همراه داشته باشد، از این رو یکی از انواع راه سریع کسب درآمد مباحث آموزشی می‌باشد. به این خاطر شما برای این کار بر اساس تخصص و علم خود می‌توانید در زمینه‌ای که دارای تجربه هستید به ارائه آموزش و فیلم‌های آموزشی بپردازید. و با ارائه آن به علاقمندان به درآمد خوبی در این زمینه دست پیدا کنید. به این خاطر یکی از روش‌های سریع کسب درآمد ارائه فیلم‌های آموزشی مختلف می‌باشد. همچنین شما می‌توانید با اجرای سمینارهای مختلف و ارائه تجربیات خود به دیگران به کسب درآمد بپردازید.

12. ارائه خدمات اینترنتی مختلف

ما در عصر ارتباطات قرار داریم که پایه اصلی این ارتباطات اینترنت می‌باشد، که همه افراد جهان می‌توانند از این طریق با یکدیگر در ارتباط باشند. به این خاطر بیشتر افراد برای رفع نیازهای مختلف خود از اینترنت استفاده می‌کنند. به این خاطر شما می‌توانید با ارائه خدمات مختلف اینترنتی همچون کسب درآمد از وردپرسو به راحتی در زمان کوتاهی به کسب درآمد بپردازید. البته شما باید در این کار تخصص و علم لازم را داشته باشید تا با ارائه خدمات بسیار عالی باعث گسترش خدمات خود در بین مردم شوید و از این طریق پول بیشتری را به دست بیاورید.

کسب درآمد زیاد در زمان کم

13.وارد شدن در عرصه هنر

هنر همیشه مورد توجه تمامی افراد جامعه بوده است و آنها حاضرند که برای این صنعت بسیار ارزشمند هزینه کنند. به این دلیل یکی از بهترین روش‌های سریع کسب درآمد، وارد شدن به عرصه هنر است و شما می‌توانید با طراحی و عرضه انواع آثار هنری به درآمد و سود خیلی زیادی در این باره دست پیدا کنید. شما برای موفقیت در این زمینه باید خلاقیت و کیفیت آثار خود را بسیار کنید و با معروفیت خود قادر خواهید بود که آثار خود را به قیمت بیشتری به فروش برسانید.

14. خرده فروشی کردن

یکی از بهترین راه‌های درآمدزایی سریع، استفاده از خرده فروشی می‌باشد. به این صورت که شما می‌توانید با راه اندازی یک فروشگاه در زمینه‌ها و جنبه‌های کاری مختلف به صورت خرده به فروش محصولات و کالاهای مختلف بپردازید. دلیل موفقیت این ایده این می‌باشد که اکثر افراد جامعه به صورت خرده به خرید محصولات مورد نیاز خود می‌پردازند و شما با این کار علاوه بر رفع نیاز مردم می‌توانید به کسب درآمد نیز بپردازید.

15. راه اندازی یک سیستم پرداخت

اگر شما می‌توانید و وسایل لازم راه اندازی یک سیستم پرداخت را دارید قادر خواهید بود تا با این کار به راحتی و در مدت زمان بسیار کوتاهی به کسب درآمد بپردازید. علت موفقیت این امر نیز این نکته می‌باشد که در حال حاضر در هر روز چند میلیون تراکنش مالی صورت می‌گیرد و شما با استفاده از این فرصت می‌توانید پول بسیار خوبی را به دست بیاورید. به این صورت که شما در هر تراکنش مالی مقدار درصد مشخصی را از فرد دریافت کننده پول دریافت خواهید کرد و می‌توانید به راحتی به کسب درامد از این طریق بپردازید.

16. طراحی و ساخت اپلیکیشن

امروزه به دلیل فراگیر شدن استفاده از موبایل و نرم افزارهای مختلف، شما می‌توانید با ساخت و ارائه انواع نرم افزارهای گوشی و موبایل به درآمد بسیار خوبی دست پیدا کنید. شما برای این کار ابتدا بر اساس تخصص و علم خود به شناسایی نیاز مردم بپردازید و سپس به ساخت نرم افزار و اپلیکیشن تخصصی خود بپردازید. شما بعد از طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل می‌توانید با عرضه و فروش آنها در اپ استور‌های معروف نرم افزار خود را به قیمت مناسبی به علاقمندان بفروشید و از این طریق به کسب درآمد بپردازید.

راه‌های ثروت اندوزی سریع

17. در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید

یکی از بهترین معاملات حال حاضر دنیا که افراد مختلف می‌توانند از طریق آن به کسب درآمد زیادی بپردازند و ما در این مطلب نیز به بررسی آن می‌پردازیم سرمایه گذاری در املاک می‌باشد. به این صورت که شما می‌توانید با خرید یک خانه و قطعه زمین بپردازید و با رسیدگی و رفع ایرادات آن به فروش آنها به قیمت بالاتری بپردازید و از این طریق به درآمد بسیار زیادی دست پیدا کنید. مانند مانی خوشبین تاجر معروف ایرانیکه الان در آمریکا به یک میلیاردر تبدیل شده است.

ده ایده کسب و کار برای زنان

در اینجا 10 ایده ی کسب وکار وجود دارد که به کمک آن ها می توانید کسب وکارتان را شروع کنید.

محصولات کودک

صنعت کودک پررونق است. یک مطالعه اخیر نشان می دهد کهصنعت محصولات بچه ها به ویژه در خرید و فروش آنلاین  سر به فلک کشیده است. بازار غذای کودک نیز پیش بینی به رشد 5.4 درصد بین سال های 2012 و 2016  داشته است.

شما می توانید با محصولات کودکی که ایجاد می کنید یا غذای کودکانه که درست می کنید یا طراحی لباس کودک که باسلیقه خودتان انجام می دهید درآمدی کسب کنید.در کل اگر به فکر کودکان باشید همیشه شاد خواهید بود.

کسب درآمد با وبلاگ/وب سایت /جامعه ی مجازی

چرا یک وبلاگ /وب سایت /جامعه ی مجازی برای کمک به دیگران ایجاد نکنید؟شما می توانید یک وب سایتی مثل وب سایت های سودآور دیگر ایجاد کنید و در آن به تبلیغات یا بازاریابی  بپردازید همچنین می توانید برای گروه سنی خاص خدمات دهید مثلا در سایت خود خدماتی مثل مراقبت از کودک را ارایه دهید و به این ترتیب درآمدی کسب کنید.

آموزش

آموزش یکی از بهترین فرصت های کسب وکاری برای هر کسی که صبور و شکیباست و می خواهد به دانشجویان دیگر برای بهتر شدن کمک کند.

برای زنانی که متعهد به انجام وظایف منزل هستند شما می توانید جلسات خصوصی برنامه ریزی کنید و به صورت آنلاین از طریق اسکایپ یا نرم افزارهای دیگر به آن ها آموزش دهید .امروزه خیلی از صاحبان کسب وکارهای بزرگی بخشی از خدماتشان را به صورت آنلاین انجام می دهند و بخشی از آموزش ها به صورت مجازی است . اگر در اینترنت فقط کمی جستجو کنید به این مساله پی خواهید برد. برای زنان حرفه ای، تدریس خصوصی معمولا بعد از ساعت مدرسه انجام می شود.

برنامه ریزی رویداد

آیا شما از برنامه ریزی کردن مناسبت ها ، تولدها ، مهمانی ها لذت می برید؟

آیا شما حاضر هستید کارهایی مثل پیدا کردن سالن ،همکاری با فروشندگان،برنامه ی زمانبندی  و سرکار داشتن با آخرین وقایع  را انجام دهید؟

آیا شما دوست دارید هماهنگی های کوچک مثلا دور هم بودن یا برنامه ریزی برای رویدادهای بزرگتر مثل مراسم ازدواج ،همایش ها و... را انجام  دهید؟

شما می توانید از چشمان تیزتان برای دیدن جزییات و از توانایی هایتان برای هماهنگ کردن وظایف متعدد برای شروع برنامه ریزی وقایع کسب وکار استفاده کنید.

اداره ی آمار کار پیش بینی کرد بین سال های 2010  و 2020 شاهد  رشد 7/43 درصدی برای این نوع از کسب وکار با عنوان برنامه ریزی رویدادهای کسب وکاری خواهیم بود .پس می توان گفت این ایده همواره رو به رشد خواهد بود و زنان می توانند این ایده را به کار گیرند.ایجاد سرمایه ی مطلوب  برای زنانی که شم سازماندهی کردن و مدیریت کارها را خوب می دانند توصیه می کنیم.

خدمات مربیگری

آیا عاشق کمک کردن به مردم هستید؟راه اندازی خدمات مربیگری از نظر شخصی و مالی می تواند فرصتی برای درآمدزایی شما باشد.آیا شما مربی بهداشت ،مربی حرفه ای در میان دیگر هستید شما با این فرصتی که در اختیارتان است می توانید هم به دیگران کمک کنید و آن ها را شاد کنید و هم بر چالش و موانع غلبه کنید.و از پتانسیل و توانایی تان استفاده کنید و به هر چیزی می خواهید برسید.

اگر شما می توانید ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنید و شنونده ی دلسوزی هستید که نمی تواند سریع قضاوت کند .با مربی گری شخصی می تواند شانس اینکه متفاوت باشید و به دیگران کمک کنید فراهم کند.

مشاوره ی کسب وکار

اگر شما تجربه خوبی در زمینه ی یک صنعت خاص دارید می توانید به عنوان یک متخصص در زمینه ی تخصصیتان به کار آفرینان ، سازمان های غیرانتفاعی و سازمان های دیگرو.... مشاوره دهید.به عنوان یک مشاور کسب وکار ،شغل شما حل مسائل ،کشف ناحیه ی مشک قبل از اینکه تحقق یابند و ارایه ی مشاوره های صوتی به منظور کمک به تصمیم گیرندگان کسب وکار های معقول  می باشد.شما به عنوان فردی که موفق هستید می توانید به دیگران هم کمک کنید تا آن ها نیز موفق باشند.

مشاوره ی فناوری اطلاعات ((IT

مشاوره ی فناوری اطلاعات منحصرا" به کارکردن در شرکت های فناوری اطلاعات نمی باشد.هر کسی در هر مرحله ای نیاز به کمک های فناوری اطلاعات دارد.اما هر کسی این بودجه را ندارد که بتواند یک شرکت بزرگ اجاره کند.

اگر شما یک پس زمینه ی فناوری دارید و می توانید به افراد در زمینه راه اندازی شبکه ، عیب یابی و انجام کارهای دیگر کمک کنید شما می توانید به عنوان یک زن مشاور در زمینه ی فناوری اطلاعات از  خانه کارتات را شروع کنید و حتی یک تعدادی کارمند استخدام کنید تا مشتریانتان افزایش یابد.

مشاوره همچنین شامل کمک به صاحبان کسب وکار در اتخاد نرم افزار و سخت افزار برای سازمانشان باشد.این یک فرصت عالی برای کسانی که عاشق محصولات تکنولوژی  و دیدن آن ها در عمل هستند.

یک برنامه ی کاربردی (اپلیکیشن ) ایجاد کنید.

بر اساس  مطالعات اخیر توسط اتحادیه توسعه دهندگان برنامه های کاربردی تنها 6 درصد از توسه دهندگان نرم افزار زن هستند. یک استارت آپ ایجاد اپلیکیشن یا برنامه های کاربردی را ایجاد کنید .شما هم می توانید  برنامه های کاربردی برای دیگران ایجاد کنید و صاحب کسب وکار شوید.

اگر شما یک ایده ی  عالی برای ایجاد یک برنامه ی کاربردی دارید می توانید افرادی را استخدام کنید تا آن برنامه را برای شما بسازند.آیا شما هیچ پس زمینه ی تکنولوژی ندارید؟ دوره های توسعه ی نرم افزار چه آنلاین و چه آفلاین در دسترس هستند اما شما می توانید از طریق منابع ارایه شده توسط گوگل ، اپل  و پلت فرم های دیگر ایجاد برنامه های کاربردی را یاد بگیرید.

متخصص رنگ  

مطالعات بسیاری نشان می دهد رنگ  تقریبا " در هر زمینه ای بر مغز انسان تاثیر می گذارد از تصمیمات مصرف کننده تا تغییر خلق و خوی و در نهایت ایجاد اعتماد تاثیر گذار است. اگر شما روانشناسی رنگ ها را می دانید و چشمان تیزی برای دیدن رنگ ها دارید این کار را به شما توصیه می کنیم.طبق مطالعات اخیر نحوه ی دیدن رنگ ها از دیدگاه زن ها و مردها متفاوت است.شما می توانید انواع مشتریان داشته باشید مثل کسب وکارهایی با نیازهای نام تجاری ، معماران  و تزیینات طراح داخل و حتی بیمارستان ها و درمانگاه ها برای کمک به درمان بیماران .

خدمات تحریریه

آیا شما علاقه برای نوشتن کلمات دارید؟پس می توانید کسب وکاری مثل نوشتن مقالات ، ویرایش و چاپ و نشر برای خود ایجاد کنید.

نترسید همیشه در اول راه کمی نگرانی وجود دارد یادتان می آید وقتی برای اولین بار مادرتان شما را به مدرسه برد تا درس بخوانید شاید از آن محیط  به دلیل نبود حامی و پشتیبان قابل اعتماد می ترسید در آن دوران فکر می کردید  قابل اعتمادترین کسانتان مادرتان است ولی  هر چقدر که سنتان بالاتر می رفت یاد گرفتید باید به دیگران اعتماد کرد باید به معلم اعتماد کرد او برای باسوادکردن شما و رسیدن به آینده درخشان برای شما هر کاری کرد پس به او  باید اعتماد می کردید.

پس بدانید شروع هر کار برایتان سخت است  به تدریج با هموار شدن مسیر برایتان طی کردن مسیر آسان تر می شود.

آیا شما استعداد قصه گویی دارید؟نویسندگان مقداری از فرصتشان را صرف  توید محتوی سایت ، مجلات و رسانه های خبری می کنند.

آیا شما می توانید سریع اشکالات دستوری ، تلفظی ،ساختاری را پیدا کنید؟

به عنوان ویراستار می توانید به ویرایش نسخه های خطی، وب سایت ها، مجلات، کتاب ها و بیشتر بپردازید.

آیا شما می توانید از خودتان کتابی منتشر کنید؟ چه نوع کتابی؟ آیا بیشتر کتاب های شما الکترونیکی منتشر می شود.شما می توانید منتشر کنندگان نسخه های دیجیتال در خانه تان مشغول به کار شوید.می توانید مثلا دست نوشته های دیگران را به صورت کتاب الکترونیکی درآورید و برای دیگران در سایت یا وبلاگتان به نمایش بگذارید .

این کار بسیار آسان تر از چیزی است که شما فکر می کنید مخصوصا خانم ها  می توانند رمان ها و داستان هایشان را که برای نوشتنش ماه ها و شاید یک سال زمان گذاشتند  به صورت کتاب الکترونیکی درآورند برای دیگران به نمایش بگذارند. ما در عصری زندگی می کنیم که کموبیش اکثر افراد و به خصوص قشر جوان و پویای ما با اینترنت سرو کار دارد.

اینترنت مرزها را نادیده می گیرد و کسب وکارتان را می تواند متحول کند . نباید وجود این عنصر باارزش و تاثیرگذار در زندگی مان را  نادیده بگیریم و به خوبی از آن برای کارهای تحقیقاتی و کسب درآمد استفاده کنیم.

کسب درآمد اضافه و تاثیر آن بر روی زندگی

شما باید برای کسب موفقیت در زندگیخود همواره به دنبال کسب درآمد اضافی باشید تا از این طریق علاوه بر رفع مشکلات خود بتوانید برای آینده نیز مقداری پس انداز داشته باشید. داشتن درآمد بالا و اضافی می‌تواند تاثیرات زیاد و مثبتی بر روی زندگی و رفتار ما ایجاد کند. به این صورت که پژوهشگران ثابت کرده‌اند که کمبود پول باعث استرس در افراد می‌شود و همین استرس به عنوان مهمترین سم بدن شناخته می‌شود. به این دلیل شما می‌توانید با استفاده از ایجاد یک کسب و کار در زندگی خود و کسب درآمد اضافی خود را از شر استرس و بیماری‌های گریبان گیر آن رها کنید. ما در ادامه 7 روش کسب درآمد اضافه در زندگی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد تا شما بتوانید با استفاده از این روش‌ها تغییرات زیادی در وضعیت مالی خود ایجاد کنید و یک زندگی شاد و موفق را برای خود بسازید.

نحوه کسب درآمد بیشتر

برای بهبود شرایط زندگی شما و همچنین وضعیت اقتصادی شما به معرفی راه‌های کسب درآمد اضافی در کنار شغل اصلی می‌پردازیم. تا بتوانید با استفاده از این روش‌های بسیار کاربردی تغییری در شرایط خود به وجود بیاورید و برای دستیابی به موفقیت در زندگی تلاش کنید. چه بسا شما با این راه های کسب درامد توانستید یک استارت آپ موفق را به وجود بیاورید و علاوه بر تامین هزینه خود، بتوانید آن را گسترش دهید و تعداد زیادی از افراد را در کسب و کار خود استخدام کنید.

1. راه اندازی کسب و کار خدماتی

شما برای این کار باید بتوانید به استعداد و امکانات در دسترس خود نگاه کنید و بر اساس آنها به ساخت و تاسیس یک کسب و کار خدماتی که می‌تواند سود زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد دست بزنید. شما به سادگی و بدون صرف هزینه‌های اضافی و بدون نیاز به یک شبکه گسترده ارتباطی می‌توانید یک فعالیت و شغل خدماتی را به وجود بیاورید. برای این فعالیت بهتر است از افراد اطراف خود بخواهید که به صورت تبلیغاتی به معرفی خدماتی که شما به عرضه آن خواهید پرداخت بپردازند و دیگران را نیز از آن با خبر سازند. از این راه می‌توانید در زمان کوتاهی در کسب و کار خدماتی خود به موفقیت دست پیدا کنید و دیگران محدوده فعالیت شما را بشناسند.

راه اندازی ایده خدماتی

به طور مثال در این بین آقای نوحا کیجن بنیانگذار APPSUMO به خوبی توانست این موضوع را درک کند و به راه اندازی کسب و کار خود بر اساس آبونمان گوشت های خشک شده به وجود بیاورد و در آن کار نیز موفق باشد. این آقا در کسب و کار خود به دنبال شغلی بود که بتواند از طریق آن در مدت یک شبانه روز به 1000 هزار دلار دست پیدا کنید. به این خاطر او در این کار موفق شد و توانست به یک شغل بسیار با صرفه دست پیدا کند.

کسب و کار خدماتی پیشنهاد شده برای شما

شما نیز مانند سایر افراد می‌توانید از طریق یک فعالیت خدماتی به کسب درآمد اضافی در کنار شغل تمام وقت خوت به درآمد بسیار زیادی دست پیدا کنید و به رفع مشکلات خود بپردازید. شما می‌توانید با احداث مکانی به عنوان تهیه غذا، نویسندگی و بازاریابی به درآمد اضافی خوبی در زندگی خود دست پیدا کنید. برای گسترش کار خود می‌توانید از طریق تبلیغات اینترنتی و به معرفی خدمات خود به دیگران بپردازید. نمونه ایده خدماتی در نظر گرفته شده رد سایت آکادمی 98 را می‌توان ایده خدماتی دستگاه ضد خش نانو موبایل کرهمعرفی کرد.

2. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

یکی دیگر از راه های کسب درآمد اضافی در زندگی خود سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می‌باشد و شما از این طریق می‌توانید بدون دردسر به سود و درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید. امروزه خرید و ساخت خانه برای بیشتر افراد جامعه که دارای درآمد و سرمایه خوبی نیستند یک معضل بسیار اساسی به شمار می‌آید. به همین خاطر شما می‌توانید با سرمایه گذاری بر روی خرید ملک علاوه بر کسب سود به این افراد نیز کمک کنید. به صورت مثال شما می‌توانید به خرید خانه های مختلف بپردازید و به صورت اجاره‌ای آنها را در اختیار افراد مستاجر قرار دهید و ماهیانه به ازای آن مبلغی را دریافت کنید. یا همچنین می‌توانید با خرید خانه‌های کوچک و فرسوده به تعمیر آنها بپردازید و بعد از مدتی این خانه‌ها را به قیمت مناسبی به فروش برسانید.

سرمایه گذاری در املاک

همچنین یکی از راه های پر درآمد و کم ریسک در دنیای املاک و مستغلات سرمایه گذاری بر روی واحد های مختلف تجاری می‌باشد. این نوع سرمایه گذاری‌ ها بیشتر با نام فعالیت منفعل شناخته می‌شود که شما در آن نیازمند به فعالیت نمی ‌باشید. در این نوع فعالیت شما نیازی به پیش پرداخت زیاد ندارید و می‌توانید بر اساس پس انداز و بودجه خود در بخش های مختلف تجاری سرمایه گذاری کنید و در آخر بر اساس میزان پس انداز خود سود حاصل را دریافت کنید. البته نکته مهم در این نوع کسب و کار این مسئله می‌باشد که شما باید افراد مورد معامله خود را به خوبی بشناسید تا آنان نتوانند از اعتماد شما سو استفاده کنند.

3. راه اندازی منبع اطلاعاتی آنلاین

منظور از راه اندازی منبع اطلاعاتی آنلاین به نوعی راه‌اندازی کسب و کاری شبیه به کسب و کار اینترنتیو موارد مشابه است. در این نوع کسب و کار‌ها شما تنها در چند قدم اول تا مرحله آماده شدن مورد دلخواه خود خواه فایل یا کتاب یا محصول اشتراکی وکمی مشغول به کار می‌شوید و بعد از آن تنها زا فواید کار چند روزه خود بهره‌مند خواهید شد.

اجازه دهید تا با طرح مثالی این منظور را برای شما بهتر بیان کنیم، فرض کنید شما اقدام به انتشار یک کتاب موفقیتو یا در هر زمینه دیگری اعم از علمی و فرهنگی و به صورت الکترونیکی کرده‌اید. شما تنها در راه ساخت این فایل الکترونیکی کمی با سختی مواجه شده‌اید، پس از پایان یافتن کار این فایل و آمده شدن آن، تنها شما می‌نشینید و تعداد فروش‌های این فایل ارزشمند خود را می‌شمارید. از این طریق اقدام به راه‌اندازی منبع اطلاعاتی آنلاین نموده‌اید تا از این طریق کسب و کاری پرسود و بی دردسر را راه اندازی کرده باشید. این روش یکی از محبوب‌ترین راه‌های کسب درآمد اضافی در کنار شغل تمام وقت می‌باشد که نیازمند کمی کار در چند مدت می‌باشد.

4. استفاده از فروشگاهی همچون آمازون

یکی از راه‌های کسب درآمد اضافی در کنار داشتن شغل اول این است که افراد به راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتیمی‌پردازند تا از این طریق بتوانند درآمدزایی داشته باشند. کسب و کار اینترنتی اگر به صورت درست و اصولی صورت بگیرد دارای بازدهی خوبی است اما آیا واقعا شما توانایی راه اندازی و مدیریت چنین کسب و کاری را دارید؟. بسیاری از افراد دانش لازم برای مدیریت یک کسب و کار آنلاین را ندارند و بسیاری دیگر نیز قدرت مدیریت چنین کاری را ندارند بنابراین چاره کار چیست؟

راه اندازی فروشگاه آنلاین برای درآمد بیشتر

عزیزانی که به دنبال راه اندازی چنین کسب و کاری هستند و می‌خواهند از این طریق کسب درآمد اضافی کنند می‌تونند از فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ و جامع برای فروش محصولات خود استفاده نمایند. یکی از بزرگترین فروشگاه‌های موجود در این زمینه که به تمامی نقاط جهان محصول ارسال می‌کند، آمازون است. اگر امکان استفاده از این سایت را نداشتید می‌توانید از فروشگاه‌های داخلی و ایرانی نظیر سایت ایسام و شیپور و استفاده نمایید. در این صورت بدون داشتن مسئولیت بزرگ و کنترل بخش‌های بزرگ و مختلف یک فروشگاه می‌توانید از این طریق کسب درآمد کنید.

5. شرکت در اقتصاد مشارکتی

شاید بسیاری از عزیزان با این نوع اقتصاد آشنایی چندانی نداشته باشند، بنابراین در این بخش به معرفی بیشتر این نوع اقتصاد می‌پردازیم. در این نوع اقتصاد شما برای کسب درآمد نسبت به اجاره دادن و یا فروختن اقلام و موارد اضافی اقدام می‌نمایید. افرادی که این نوع اقتصاد را در پیش می‌گیرند بسته به نوع موارد اضافی و میزان اجاره‌ای که دریافت می‌کنند می‌توانند درآمد‌های بالایی را از آن خود کنند. متاسفانه جنبه‌های این نوع اقتصاد در جامعه ایرانی به طور کامل جا نیفتاده است، این در حالی است که در کشور‌های دیگر سایت‌ها و مراکزی برای این نوع اقتصاد راه اندازی شده است و در مواردی سایت‌هایی برای انجام امور مربوط به این زمینه تاسیس شده‌اند.

در این روش شما بدون از دست دادن چیزی و با به کار گیری موارد اضافی خود اقدام به تولید ثروت می‌کنید. بنابراین یکی از راه‌های کسب درآمد اضافی در کنار شغل تمام وقت، به کار گیری این راه می‌باشد تا بتوانید درآمد بالایی داشته باشید.

6. استقبال از میزبانی رویداد‌ها

یکی از کار‌های بی دردسری که بعدها می‌تواند سبب تولید ثروت فراوان برای شما شود میزبانی رویداد‌های مختلف می‌باشد. فرض کنید در زمینه خاصی تخصص دارید و همواره افراد زیادی شما را به سخنرانی‌ها و یا نشست‌های فعال چند نفره دعوت می‌کنند. شما می‌توانید در رابطه با این موضوع نسبت به بر عهده گرفتن میزبانی جلسات اقدام نمایید. بعد از مدتی همه برای هر نوع نشستی حتی موارد غیر مرتبط با تخصص شما از شما انتظار دارند تا میزبانی رویداد‌های مختلف را بر عهده بگیرید. نگران نباشید این موضوع به نفع شماست.

کسب درآمد بیشتر با میزبانی رویدادها

می‌توانید با در نظر گرفتن ارائه خدماتی ویژه برای هر رویداد و برگزاری آن مقدار هزینه‌ای را به عنوان ورودی برای هر فرد در نظر داشته باشید. برای مثال با در نظر گرفتن موارد خاص نظیر دعوت صاحب نظران و متخصصین مربوط به حوزه جلسه می‌توانید نوعی جذابیت برای نشست برگزاری ایجاد کنید تا افراد دیگر نیز نسبت به شرکت در این جلسه ترغیب شوند و از این طریق شما نیز به درآمد بیشتری دست پیدا کنید.

7. استفاده از آموزه‌ها

هر شخصی بدون شک علاوه بر زمینه کاری خود در زمینه‌های دیگری نیز استعداد و تخصص دارد. حتی ممکن است شما به ناچار و برای کسب درآمد به زمینه کاری خود روی آورده‌اید و واقعا تخصص و استعداد درونی شما در زمینه دیگری وجود دارد. نگران نباشید، هنوز هم دیر نشده است. می‌توانید با به کارگیری کمی استعداد و خلاقیت از تمامی آموزه‌های خود کسب درآمد کنید و به درآمد بالایی دست پیدا کنید. برای استفاده از آموزه‌های خود می‌توانید به زمینه مرتبط با دانش و استعداد خود روی بیاورید تا از تمامی دانسته‌های خود در زمینه افزایش درآمد استفاده کرده باشید.

 

 

مسعود بازدید : 30 شنبه 18 بهمن 1399 زمان : 10:31 نظرات (0)

 

41. وقتی کارآفرین می شوید دیگر استرس همیشگی کاری را نخواهید داشت!


وقتی که شغل کارآفرینی را انتخاب می کنید دیگر استرس های همیشگی را که به هنگام کار کردن با آن مواجه می شوید نخواهید داشت. در صورتی که شما به عنوان یک کارمند در هر شغلی مشغول به کار باشید در طول دوران کاریتان استرس هایی را خواهید داشت که در صورتی که خودتان یک کارآفرین شوید دیگر این استرس ها را نخواهید داشت. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که افرادی که به عنوان کارآفرین کار می کنند نسبت به افرادی که خودشان به عنوان کارمندهایی ساده در کارآفرینی های دیگر کار می کنند استرس بسیار کمتری خواهند داشت. در صورتی که شما بتوانید به عنوان یک کارآفرین مشغول به کار شوید می توانید میزان استرس بسیار کمتری داشته باشید و همین میزان استرس کمتر می تواند به شما کمک کند تا زندگی کاری مثبت تری را داشته باشید و همچنین میزان بازدهی کاری شما بیشتر شود. بنابراین کارآفرینی به شما کمک می کند تا استرسی را که کارکنان همیشگی دارند نداشته باشید.


42. یک روز بد کاری به عنوان یک کارآفرین بسیار بهتر از یک روز بد کاری به عنوان یک کارمندی است که برای فرد دیگری کار می کند!


از دیگر نکته هایی که شما باید به عنوان کارآفرین به آن توجه داشته باشید این است که یک روز بد کاری به عنوان یک کارآفرین بسیار بهتر از یک روز بد کاری است که شما به عنوان یک کارمند ساده دارید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که افرادی که به عنوان کارآفرین کار می کنند نسبت به افرادی که به عنوان یک کارمند ساده کار می کنند کیفیت زندگی کاری بسیار بالاتری دارند و میزان رضایت شغلی آن ها بسیار بیشتر از افرادی است که به عنوان یک کارمند ساده زیر دست فرد دیگری کار می کنند. بنابراین در صورتی که شما در زندگی کاریتان به عنوان یک کارآفرین با مشکلی برخورد کنید نسبت به زمانی که به عنوان یک کارمند ساده کار می کنید و با مشکلی برخورد می کنید تحمل این مشکل برایتان بسیار آسان تر می شود. بنابراین شما باید همیشه به این نکته توجه داشته باشید که یکی از مزیت های کارآفرین شدن این است که روز بدتان با روز بد یک کارمند ساده بسیار متفاوت است!


43. برای کارآفرین شدن حتما نیازی به مدرک تحصیلی ندارید!


یکی دیگر از ویژگی های مثبت افراد کارآفرین این است که برای موفقیت نیازی به داشتن یک مدرک تحصیلی ندارند. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از افرادی که در زمره افراد میلیاردر جهان قرار دارند افرادی هستند که نه تنها مدارک تحصیلی ندارند بلکه حتی از دبیرستان هم اخراج شده اند و یا دبیرستان را هم ترک کرده اند! بنابراین برای این که تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید به هیچ عنوان نیازی به داشتن یک مدرک تحصیلی مناسب ندارید و باید سعی کنید تا مهارت های کاری خودتان را به شیوه های دیگری به مردم نشان دهید. شما باید سعی کنید تا به عنوان یک کارآفرین اصولی را که برای کارآفرین شدن مورد نیاز می باشد یاد بگیرید و سعی کنید تا بر اساس این اصول کارتان را آن طور که مناسب است انجام دهید تا موفق شوید. این در صورتی است که اگر بخواهید برای کارآفرینی در شرکتی کار کنید بدون تردید نیاز به داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با رشته ای که قرار است در این رشته کار کنید دارید .


44. وقتی کارآفرین می شوید می توانید خلاقیت را به شیوه ای که دوست دارید اجرا کنید!


یکی دیگر از مزیت های تبدیل شدن به یک کارآفرین این است که هنگامی که یک کارآفرین می شوید می توانید خلاقیت را به شیوه ای که دوست دارید و می خواهید اجرا کنید. برای چگونگی اجرا کردن خلاقیت شما هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما برای این که بتوانید ایده های خلاقانه ای را که در ذهنتان وجود دارد اجرا کنید به هیچ عنوان نیازی به این ندارید که محدودیت های کار را درنظر بگیرید. مصاحبه هایی که با بسیاری از کارآفرینان انجام گرفته نشان داده است که اکثر این کارآفرینان افرادی بوده اند که همین ویژگی را به عنوان یکی از ویژگی های مثبت و مهم در کار کارآفرینی قبول کرده اند و این افراد همیشه بر این باور بودند که یکی از مهم ترین و کلیدی ترین عواملی که آن ها را به انجام دادن کار کارآفرینی کشانده است همین ویژگی مثبت عدم محدودیت برای خلاقیت های آن ها بوده است. اکثر این کارآفرینان در مصاحبه های خودشان گفته اند که آن ها عاشق این عدم محدودیت خلاقیتی شده اند و از این که می توانستند هر چیزی را که دوست دارند بدون محدودیت تولید کنند بسیار خوشنود بوده اند!


45. وقتی کارآفرین می شوید می توانید احساس کنجکاوی خودتان را ارضا کنید!


ارضا کردن میل کنجکاوی که در تمام انسان ها وجود دارد نیز یکی دیگر از جنبه های کار کارآفرینی می باشد. وقتی شما کارآفرین می شوید این امکان را پیدا می کنید که احساس کنجکاوی خودتان را به بهترین شکل ممکن ارضا کنید. کارآفرینی به شما کمک می کند تا در جهت کشف ناشناخته ها به پیش بروید و احساس کنجکاوی خودتان را ارضا کنید. حتی ممکن است این کنجکاوی در رابطه با سوالاتی باشد که ذهن شما را به خودش مشغول کرده است. به عنوان مثال ممکن است شما این سوالات را از خودتان بپرسید: "آیا من رهبر خوبی می شوم؟" و یا این که "چگونه می توانم تجارت خودم را تبدیل به یک تجارت جهانی کنم؟" و یا "آیا ایده ای که من دارم کار می کند یا این که تنها یک ایده کودکانه و مسخره است؟" و سوالاتی مانند آن. وقتی که قدم در راه کارآفرین شدن بردارید می توانید به تمام سوالاتی که در این زمینه ذهنتان را مشغول کرده است به خوبی پاسخ دهید و همین موضوع می تواند به شما کمک کند تا احساس کنجکاوی خودتان را آن طور که می خواهید ارضا کنید.


46. وقتی کارآفرین شوید، دیگر نیازی نیست که ملاقات های خسته کننده با دیگران داشته باشید!


از دیگر مزیت های کارآفرینی و کارآفرین شدن برای شما این است که هنگامی که تبدیل به یک کارآفرین شوید دیگر نیازی نیست که با دیگرانی که اصلا نمی خواهید آن ها را ببینید ملاقات داشته باشید. این موضوع می تواند برای شما اهمیت زیادی داشته باشد به این دلیل که در صورتی که شما به عنوان یک کارمند ساده که برای یک کارآفرینی کار می کند یک روند کاری بسیار ساده و معمولی را به پیش ببرید در طول ساعت های کاریتان مجبور می شوید تا با افرادی ملاقات کنید که اصلا علاقه ای به دیدن این افراد ندارید. بنابراین در صورتی که شما بخواهید این روند را تغییر دهید و دوست داشته باشید تا خودتان را از ملاقات کردن با افرادی که دوست ندارید آن ها را دیدار کنید رها نمایید بهترین کار این است که خودتان برای خودتان یک تجارت را ایجاد کنید. وقتی یک تجارت جدید داشته باشید به جای این که با افرادی ملاقات کنید که نمی خواهید، خودتان افرادی را که قرار است برای شما کار کنند انتخاب می کنید و بنابراین همین موضوع باعث می شود که احساس رضایت بهتری از محیط کاری داشته باشید.


47. وقتی کارآفرین شوید نامتان شناخته می شود!


روان شناسان بر این باورند که وقتی کاری که فردی انجام می دهد دیده شود احتمال این که این فرد تشویق شود که کار بیشتری انجام دهد بیشتر می شود. بنابراین در صورتی که شما به عنوان یک کارآفرین فعالیت می کنید و نام شما در اینترنت وارد می شود و تعداد افرادی که شما را می شناسند زیاد می شوند شما برای ادامه دادن کار انگیزه های بیشتری خواهید داشت. وقتی که بیشتر شناخته شوید سعی می کنید تا با پشتکار بیشتری تلاش کنید و همین تلاش و کوشش شما باعث می شود که نتیجه بهتری از کارتان بگیرید. تحقیقات نشان داده است که کارآفرینانی که معروفیت زیادی دارند نسبت به کارآفرینانی که شهرت چندانی ندارند بسیار موفق تر عمل می کنند. بنابراین در صورتی که شما سعی کنید که نام تجارتتان بیشتر بر سر زبان ها بیفتد شانستان برای این که زندگی کاری بهتری را به عنوان یک کارآفرین داشته باشید بالاتر می رود. به عبارت دیگر وقتی که از شما برای کارهای مهمی که انجام می دهید تقدیر می شود انگیزه های درونی شما برای انجام دادن کار بیشتر می شود و پیشرفت بیشتر می کنید.


48. وقتی کارآفرین می شوید، به کارکنان خودتان منفعت می رسانید!


از دیگر مزیت هایی که کارآفرین شدن برای شما دارد این است که وقتی که تبدیل به یک کارآفرین می شوید، می توانید به عنوان مدیر سازمان به افرادی که برای شما کار می کنند منفعت برسانید. به عبارت دیگر شما به عنوان مدیر سازمان و شرکت این افراد را استخدام می کنید و بنابراین برای آن ها شغل پیدا می کنید. بنابراین می توان گفت که شما به عنوان یک کارآفرین می توانید به صورت مستقیم بر روی کیفیت زندگی افرادی که زیر دست شما کار می کنند تاثیر داشته باشید و به این شیوه به آن ها منفعت های زیادی برسانید. وقتی که شما کارآفرین می شوید و یک تجارت تازه را تاسیس می کنید همیشه افرادی هستند که به عنوان کارمند برای شما کار کنند و همین که شما برای این افراد شغل جدیدی را ایجاد کردید که تبدیل به منبع درآمدی برایشان شده است می تواند برای شما انگیزه خوبی برای قدم گذاشتن در راه کارآفرینی باشد چون در صورتی که برای دیگر افراد شغل و منبع درآمد جدیدی ایجاد کرده باشید می توانید احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید!


49. وقتی کارآفرین می شوید می توانید برای خودتان یک فرهنگ سازمانی ایجاد کنید!


یکی دیگر از مزیت های کارآفرین شدن این است که شما می توانید برای خودتان یک فرهنگ سازمانی ایجاد کنید. شما می توانید این فرهنگ سازمانی را به هر شیوه ای که دوست دارید ایجاد کنید و برخلاف زمانی که خودتان به عنوان یک کارمند در یک سازمان کار می کنید و مجبور هستید که از یک فرهنگ سازمانی که در این سازمان وجود دارد تبعیت کنید در اینجا شما می توانید خودتان به هر شیوه ای که دوست دارید فرهنگ سازمانی منحصر به فردی را برای خودتان ایجاد کنید و افرادی که قرار است برای شما در این تجارت کار کنند مجبور می شوند تا از این فرهنگ سازمانی که شما برایشان ایجاد کرده اید تبعیت کنند. به عنوان مثال در صورتی که دوست دارید می توانید به افرادی که برایتان کار می کنند این اجازه را بدهید که علاوه بر یک روز تعطیلی قانونی یک روز دیگر هم در هفته تعطیل باشند و یا این که می توانید میزان مرخصی ها را زیاد یا کم کنید و مواردی از این قبیل. بنابراین شما به عنوان یک کارآفرین می توانید فرهنگ سازمانی را که فکر می کنید از همه مناسب تر است برای تجارت خودتان بسازید.


50. وقتی کارآفرین می شوید و تجارتتان پیشرفت می کند احساس خوبی می کنید!


وقتی که شما تبدیل به یک کارآفرین می شوید و به عنوان یک کارآفرین یک تجارت را برای خودتان به راه می اندازید احساس می کنید که پیشرفت زیادی در زندگی کرده اید و همین احساس پیشرفت به شما کمک می کند تا زندگی بهتری داشته باشید. به عنوان مثال، در صورتی که شما یک تجارت جدید را ایجاد کنید و این تجارت برای شما درآمد زیادی داشته باشد شما احساس می کنید که توانسته اید تا با تکیه به اراده خودتان و با بکارگیری مهارت ها و دانشی که دارید کاری انجام دهید که برایتان درآمد زیادی تولید کرده است. همین موضوع باعث می شود که احساس بسیار بهتری نسبت به خودتان داشته باشید و احساس کنید که فرد مثبتی بوده اید. روان شناسان و دانشمندان بر این باورند که یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت کارآفرینی که تاثیر مثبت زیادی بر روی کارآفرینان می گذارد همین داشتن احساس مثبتی است که آن ها نسبت به خودشان و کارهایی که انجام داده اند پیدا می کنند و همین احساس مثبت می تواند انگیزه بخش فعالیت های آینده آن ها باشد!


51. وقتی کارآفرین می شوید توانایی شما در حل مسئله بالا می رود!


از دیگر نکته هایی که شما باید به عنوان مزیت کارآفرین بودن به آن توجه کنید این است که هنگامی که تبدیل به یک کارآفرین می شوید توانایی شما برای این که مسئله های مختلف را حل کنید بیشتر می شود. علت این است که کارآفرینانی فعالیتی است که در ارتباط با حل کردن مسئله ها می باشد و شما برای این که بتوانید یک کارآفرین موفق شوید باید توانایی حل کردن مسئله را به خوبی یاد بگیرید. از این رو افرادی که در زمینه کارآفرینی بسیار موفق هستند افرادی هستند که توانایی حل کردن مسئله را تا حد بسیار زیادی دارا می باشند و به راحتی می توانند مسئله حل کنند! شما از ابتدای راه کارآفرینی تا زمانی که در این راه پیشرفت می کنید مجبور می شوید تا مسئله های زیادی را حل کنید و بنابراین در این راه مهارت های زیادی را خواهید آموخت و خواهید توانست تا تمام مشکلاتی را که بر سر راهتان قرار دارد حل کنید. بنابراین وقتی تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید می توانید این توانایی را در جنبه های دیگر زندگیتان بکار بگیرید و تبدیل به فردی ماهر در زمینه حل مسئله های مختلف شوید.


52. وقتی کارآفرین می شوید، چون به کارتان علاقه دارید اصلا احساس نمی کنید که دارید کار می کنید!


یکی دیگر از مزیت هایی که کارآفرینی برای شما دارد این است که هنگامی که کارآفرین می شود به این دلیل که کاری که دوست دارید را انجام می دهید بنابراین اصلا فکر نمی کنید که دارید کار انجام می دهید! دانشمندان بر این باورند که افرادی که کاری را انجام می دهند که به آن علاقه دارند افرادی هستند که از انجام دادن این کار لذت می برند و هرگز خسته نمی شوند در صورتی که وقتی آن ها کاری را انجام می دهند که هیچ علاقه ای نسبت به آن ندارند خیلی سریع از انجام دادن این کار خسته می شوند. بنابراین در صورتی که کاری را پیدا کنید که نسبت به آن علاقه دارید می توانید انتظار داشته باشید که خستگی در کارتان وجود نداشته باشد. وقتی کاری را که دوست دارید انجام می دهید هرگز به آن "کار" نمی گویید و همیشه به آن به صورت یک تفریح نگاه می کنید و هرگز از انجام دادن این کار خسته نخواهید شد!


53. حتی افرادی که ناتوانی های جدی در زمینه یادگیری دارند هم می توانند کارآفرین شوند!


یکی دیگر از مواردی که می تواند به عنوان یک کارآفرین برای شما انگیزه بخش باشد این است که حتی افرادی که دارای ناتوانی های جدی در زمینه یادگیری هستند نیز می توانند کارآفرینانی موفق باشند. به عنوان مثال، فرض کنید که فردی دچار خوانش پریشی می باشد. در صورتی که این فرد بتواند از توانایی های دیگری که دارد استفاده کند می تواند با وجود داشتن این بیماری بازهم می تواند کارآفرین موفقی باشد. نباید این موضوع را فراموش کنید که بسیاری از افرادی که ما آن ها را به عنوان کارآفرین می شناسیم افرادی بودند که مشکلات و اختلالات جدی در زمینه یادگیری داشته اند و با وجود این اختلالات بازهم به کار کارآفرینی روی آورده اند و این کار را انجام داده اند. بنابراین در صورتی که شما به عنوان یک فردی که قرار است کار کارآفرینی را شروع کند با چنین مشکلاتی مواجه بودید باید بدانید که هیچ کدام از این مشکلات نمی توانند مانع از این شوند که شما تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید و با وجود تمام این مشکلات شما بازهم این توانایی را دارید که خودتان را به عنوان یک فرد موفق در این زمینه به اثبات برسانید!


54. وقتی کارآفرین می شوید تجربه های جدیدی پیدا می کنید که تا کنون هرگز نداشته اید!


از دیگر مزیت های کارآفرینی برای شما این است که به شما تجربه هایی می دهد که تا کنون در زندگی نداشته اید. به عنوان مثال در صورتی که شما تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید این موقعیت را پیدا می کنید که به مکان هایی مسافرت کنید که تا کنون به این مکان ها نرفته بودید و یا این که می توانید با انسان های مختلفی که تا کنون ندیده بودید در زمان های مختلف تعامل کنید و کارهایی متنوع انجام دهید که حتی فکرش را هم نمی کرده اید که تا کنون انجام دهید. بنابراین در صورتی که شما راه کارآفرینی را در زندگی انتخاب کنید می توانید این موقعیت را داشته باشید که به مناطق مختلفی در دنیا بروید که هرگز پایتان به آنجا نرسیده است. به عنوان مثال می توانید در کنفرانس های کاری و تجاری شرکت کنید که در کشورهایی برگزار می شوند که همیشه می خواستید به این کشورها بروید و با افرادی رابطه تجاری برقرار کنید که تا کنون نکرده اید و مواردی از این قبیل.


55. وقتی کارآفرین شوید یاد می گیرید که چگونه بعد از شکست خوردن دوباره بلند شوید!


یکی دیگر از مزیت هایی که کارآفرینی و کارآفرین شدن برای شما دارد این است که یاد می گیرید که بعد از شکست خوردن چگونه دوباره بلند شوید. این موضوع باید برای شما اهمیت بسیار زیادی داشته باشد به این دلیل که وقتی کارآفرین می شوید مجبور می شوید که شکست های زیادی را تحمل کنید (که البته این شکست ها لازمه هر تجارتی هستند) و سپس باید یاد بگیرید که وقتی این شکست ها را تحمل کرده اید چگونه دوباره بلند شوید و به راهتان ادامه دهید. بنابراین کارآفرین شدن به شما کمک می کند تا از خودتان انسانی قوی تر بسازید و سعی کنید که تا جایی که می توانید به کمال نزدیکتر شوید. کارآفرینان زیادی بودند که با تحمل این شکست ها یاد گرفته اند که چگونه باید دوباره بلند شوند و همین چگونه بلند شدن به آن ها کمک کرده است تا شخصیت محکم تری داشته باشند. بنابراین در صورتی که شما راه کارآفرین شدن را در زندگی خودتان انتخاب کنید می توانید از چیزی که هستید انسان قوی تری بسازید که بتواند در مقابل مشکلات و سختی ها مقاومت کند!


56. وقتی کارآفرین می شوید اراده شما هم قوی تر می شود!


یکی دیگر از جنبه های مثبت کارآفرینی این است که اراده شما را قویتر می کند. در صورتی که شما یک فرد کارآفرین شوید اراده تان برای انجام دادن کارها قوی تر می شود و همین اراده قوی به شما کمک می کند که کارهایی انجام دهید که قبل از این که کارآفرین شوید اصلا فکرش را هم نمی کردید که بتوانید انجام دهید! علت این موضوع این است که شما سرمایه زندگی خودتان را در این کار کارآفرینی قرار می دهید و همچنین بخش زیادی از سرمایه انسانی خودتان را نیز صرف این کار می کنید. بنابراین سعی می کنید تا با تمام توان خودتان این کار را به انجام برسانید و از این رو از هیچ تلاشی دریغ نمی کنید. وقتی که شما تمام زندگیتان را بر روی کار کارآفرینی می گذارید مجبور می شوید که با اراده قوی به این سمت حرکت کنید چون دوست دارید تا این کار حتما به نتیجه برسد (چون فکر می کنید در غیر این صورت ممکن است تمام سرمایه شما از بین برود!) از این رو ناخودآگاه و خودآگاه اراده شما برای انجام دادن کارهایتان قوی تر می شود!


57. وقتی کارآفرین می شوید این موقعیت را پیدا می کنید که عملکرد خودتان را مرور کنید!


یکی دیگر از مزیت های تبدیل شدن به کارآفرین این است که شما خودتان این موقعیت را پیدا خواهید کرد که عملکرد کاری خودتان را مرور کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که تمام کارآفرینان موفق مرور کردن عملکرد کاری را یکی از مهم ترین عوامل موفقیتشان می دانند. بنابراین در صورتی که شما تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید می توانید عملکرد کاری خودتان را به خوبی مرود بررسی قرار دهید. هنگامی که شما به عنوان کارآفرین مدیریت یک تجارت را برعهده می گیرید، می توانید اطلاعات کاملی را در ارتباط با میزان فروش، میزان پیشرفتی که شرکتتان داشته است، میزان رشد اقتصادی و همچنین میزان رضایت مشتریان و مخاطبین از کارهایتان بدست بیاورید. با نگاه کردن به این داده ها و آمار و ارقام و با بررسی کردن آن ها شما به راحتی می توانید عملکرد خودتان را مورد قضاوت قرار دهید و سعی کنید تا آن را ارتقا دهید. این موضوع برای کارآفرینان بسیار مهم است و این که شما به عنوان یک کارآفرین چنین موقعیتی را پیدا می کنید می تواند یکی از مزیت های مهم کارآفرینی باشد.


58. وقتی کارآفرین می شوید می توانید خودتان را با گذشته مقایسه کنید و سعی در ارتقای کیفیت کارتان بکنید!


یکی دیگر از مزیت هایی که کارآفرینی برای شما دارد این است که شما می توانید خودتان را ارتقا دهید و سعی کنید تا کیفیت کاری خودتان را بهتر کنید. این موضوع برای هر فردی که قرار است هر کاری را در هر زمینه ای انجام دهد خیلی مهم است چون وقتی فردی نتواند خودش را با شرایطی که در گذشته داشته مقایسه کند شانسی برای موفقیت ندارد. بنابراین این که شما به عنوان یک کارآفرین این موقعیت را دارید که خودتان را با وضعیتی که در گذشته داشتید مقایسه کنید می تواند به شما کمک کند تا کیفیت کاریتان را بیشتر و بیشتر کنید. پس این توانایی برای مقایسه کردن خودتان با زمان گذشته یکی از نقاط قوت تبدیل شدن به یک کارآفرین است و همین مقایسه کردن ها باعث می شود که شما بتوانید هم خودتان و هم تیمتان را تشویق کنید که در آینده تلاششان را بیشتر کنند در صورتی که اگر چنین موقعیتی برای شما وجود نداشت ممکن بود انگیزه لازم برای تلاش کردن برای بهتر کردن موقعیت خودتان را نداشته باشید.


59. کارآفرینی به شما این امکان را می دهد که رویاهای بزرگ داشته باشید!


هنگامی که می خواهید کارآفرین شوید، به هیچ عنوان مهم نیست که رویاهایی که دارید چقدر بزرگ باشند! تنها چیزی که اهمیت دارد این است که سعی کنید تا برای رسیدن به این رویاها تلاش کنید! یکی از مهم ترین نکته هایی که در ارتباط با کارآفرینی وجود دارد این است که رویاهایی که شما در ذهن دارید اصلا نباید دارای محدودیت باشند و در صورتی که شما در ذهنتان رویایی بزرگ داشته باشید هیچ کس به شما نمی خندند! بسیاری از افراد موفق در زمینه کارآفرینی افرادی بودند که رویاهایی بزرگ داشتند و سعی می کردند تا به این رویاها برسند و برای رسیدن به این رویاها تلاش می کردند و در نهایت موفق شده اند! بنابراین کارآفرین شدن این موقعیت را برای شما فراهم می کند که رویاهای بزرگی داشته باشید و وقتی که کارآفرین می شوید دیگر نیازی نیست که رویاپردازی های خودتان را محدود کنید و هر نوع رویایی که داشته باشید قابل دسترس می باشد. این در صورتی است که وقتی به عنوان یک کارمند ساده کار می کنید ممکن است نهایت رویای شما این باشد که ارتقای رتبه پیدا کنید!


60. در کارآفرینی شانس وجود ندارد!


یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که به عنوان یکی از مزیت های بزرگ کارآفرینی قلمداد می شود و توجه بسیاری از افرادی که دوست دارند کارآفرین شوند به خودش جلب می کند این است که در کارآفرینی هیچ شانسی وجود ندارد! شما برای این که کارآفرین شوید اصلا نیازی به داشتن شانس ندارید و در صورتی که خوب تلاش کنید موفق می شوید. البته ناگفته نماند که داشتن شانس در هر کاری اثرگذار است و به عنوان مثال در صورتی که شما در موقعیت مناسبی قرار داشته باشید یا این که شرایط اطراف شما مناسب باشند می توانید انتظار موفقیت داشته باشید ولی کار کارآفرینی به شیوه ای است که شما برای این که در آن موفق شوید باید حتما به خودتان تکیه کنید و در صورتی که نتوانید آن طور که شایسته است کار کنید و در صورتی که بدون این که برای موفقیت فعالیتی بکنید تصمیم بگیرید تا تنها به شانس تکیه کنید بدون تردید در این کار شکست خواهید خورد به این دلیل که تلاش کردن در کارآفرینی مهم ترین عاملی است که می تواند به شما کمک کند تا به رویاهایی که به عنوان کارآفرین دارید برسید و در این کار موفق شوید.


ف

 

 

مسعود بازدید : 29 پنجشنبه 16 بهمن 1399 زمان : 9:28 نظرات (0)

21. وقتی کارآفرین شوید همان چیزی را که می کارید درو می کنید!


وقتی که شما تبدیل به یک کارآفرین شوید می توانید انتظار داشته باشید که به اندازه ای که کار می کنید نتیجه می گیرید. این در صورتی است که در بسیاری از شرایط دیگر چنین قانونی صدق نمی کند و در بسیاری از شرایط کاری شما مجبور هستید برای این که نتیجه خوبی بگیرید بسیار بیشتر از آن چیزی که لازم است تلاش کنید (حتی در بسیاری از موارد به اندازه بسیار زیادی تلاش می کنید ولی نتیجه مطلوبی نمی گیرید!) اما در صورتی که یک کارآفرین شوید می توانید اطمینان داشته باشید که چنین قانونی برای شما صادق است. در صورتی که تصمیم بگیرید نسبت به دیگران سخت تر کار کنید می توانید انتظار داشته باشید که بر همان اساس هم نتیجه بگیرید! هنگامی که شما کارآفرین می شوید یک قانون کلی برایتان وجود خواهد داشت و آن هم این است که اگر می خواهید کارآفرینیتان رشد بیشتری داشته باشد و اگر می خواهید موفق تر شوید صرفا باید تلاش خودتان را زیاد کنید و به میزان زیاد کردن تلاشتان می توانید انتظار داشته باشید که موفق تر می شوید!


22. وقتی کارآفرین می شوید می توانید برای اعضای دیگر خانواده تان هم موقعیت های کاری فراهم کنید!


یکی دیگر از نکته های بسیار جالب توجه در ارتباط با کارآفرین شدن این است که هنگامی که شما کارآفرین شوید می توانید موقعیت های جدید زیادی برای افراد دیگر خانواده تان فراهم کنید. کارآفرینان بسیاری در طول تاریخ وجود داشتند که وقتی تجارتشان به موفقیت رسیده است توانسته اند تا موقعیت های بیشتری را برای دیگر اعضای خانواده شان فراهم کنند و باعث شوند که بستگانشان هم وارد این کار شوند. البته بسیاری از افراد هستند که به این موضوع اعتقاد دارند که ترکیب کردن روابط خانوادگی و روابط تجاری و دخالت دادن اعضای خانواده در روابط کاری ممکن است ایده خوبی برای شما نباشد ولی حقیقت این است که تعداد زیادی کارآفرین وجود دارند که از این روش استفاده می کنند و به این وسیله اعضای دیگر خانواده شان را نیز در این کار دخالت می دهند و موقعیت های کاری جدیدی را برای این افراد ایجاد می کنند. بنابراین در صورتی که شما تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید این امکان وجود دارد که دیگر اعضای خانواده خودتان را هم در این کار دخالت دهید و برای آن ها اشتغال زایی کنید.


23. وقتی کارآفرین شوید می توانید کارهای خیریه زیادی بکنید!


کارآفرینان زیادی هستند که مبالغ هنگفتی را به انجام کارهای خیرخواهانه و کمک کردن به دیگران اختصاص می دهند. در حقیقت این یکی از مزیت های تبدیل شدن به یک کارآفرین است که شما می توانید بخشی از درآمد خودتان را صرف انجام کارهای خیریه بکنید. وقتی که شما برای خودتان یک تجارت جدید را بنیان گذاری می کنید این موقعیت را پیدا خواهید کرد که به سازمان هایی که کارهای خیریه انجام می دهند بپیوندید و سعی کنید تا به آن ها کمک کنید. همین که به دیگران کمک می کنید می تواند احساس بسیار خوبی در شما ایجاد کند که به گفته بسیاری از کارآفرینان با هیچ احساس دیگری در دنیا قابل مقایسه نمی باشد! در صورتی که شما سعی کنید تا بخشی از درآمد خودتان را به انجام دادن کارهای خیریه و کمک کردن به انسان هایی که حقیقتا نیازمند شما هستند بپردازید می توانید انتظار داشته باشید که به عنوان یک انسان از زندگی خودتان و کارهایی که انجام می دهید بسیار راضی تر شوید و یکی از بهترین راه هایی که می تواند شما را به این احساس برساند کارآفرین شدن است!


24. وقتی کارآفرین شدید سالم تر می شوید!

یکی دیگر از مزیت ها و ویژگی های مثبتی که کارآفرین شدن می تواند برای شما داشته باشد این است که شما را سالم تر می کند! تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که افرادی که کار کارآفرینی می کنند نسبت به انسان هایی که این کار را انجام نمی دهند هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی سالم تر می باشند! تحقیقات نشان داده است که کارآفرینان به دلیل این که احساس بهتری نسبت به خودشان و محیط اطرافشان پیدا می کنند برای انجام دادن فعالیت های ورزشی انگیزه بهتر و بیشتری پیدا می کنند و بنابراین احتمال این که به صورت منظم ورزش کنند بیشتر است و از این رو آن ها از نظر جسمی سالم تر می شوند. علاوه بر آن روان شناسان بر این باورند که کارآفرینان از نظر روانی نیز روحیه سالم تری دارند و احتمال این که به بیماری های روانی مانند افسردگی و یا اختلالات مختلف روحی دچار شوند خیلی کمتر از افرادی است که کارآفرین نیستند. بنابراین وقتی کارآفرین می شوید هم از نظر جسمی سالم تر هستید و هم از نظر روح و روانی زندگی سالم تری خواهید داشت!


25. وقتی کارآفرین می شوید از تفریحاتتان بیشتر لذت می برید!


روان شناسان ثابت کرده اند که وقتی که شما کارآفرین می شوید می توانید از تفریحاتتان و کارهای تفریحی که انجام می دهید لذت بیشتری ببرید. علت این موضوع به عقیده روان شناسان این است که وقتی شما یک تجارت را اداره می کنید، برای این که در این کار موفق شوید سخت کار می کنید. همین سخت کار کردن باعث می شود که شما 100 درصد تمرکزتان را بر روی این کار قرار دهید و بنابراین وقتی که از کار فارغ می شوید تمرکز بیشتری برای انجام دادن کارهایی که دوستشان دارید خواهید داشت. همچنین کارآفرینانی که هنگام کار کردن تمرکز خودشان را بر روی کار می گذارند به هنگام تفریح کردن از انجام دادنشان لذت بیشتری می برند. تحقیقات نشان داده است که وقتی یک کارآفرین و یک انسان معمولی به انجام کاری که دوست دارند می پردازند فرد کارآفرین از انجام دادن این کار لذت بیشتری می برد به این دلیل که این فرد تمرکز بیشتری بر روی این کار دارد. به عنوان مثال در صورتی که یک کارآفرین و یک فرد معمولی به ماهی گیری بپردازند کارآفرین از ماهی گرفتن لذت بیشتری می برد!


26. وقتی کارآفرین شوید می توانید مستقیما بر روی جامعه تان اثر بگذارید!


یکی دیگر از مزیت های مهمی که تبدیل شدن به یک کارآفرین برای شما دارد این است که هنگامی که تبدیل به یک کارآفرین می شوید این موقعیت به شما داده خواهد شد که به صورت مستقیم بر روی جامعه تان اثر بگذارید! کارآفرینان افرادی هستند که خدمات و یا فرآورده هایی تولید می کنند که با استفاده از آن مستقیما بر روی جامعه شان اثر می گذارند. این که احساس کنید که فرآورده هایی تولید کرده اید که بر روی جامعه تان اثر دارد و یا خدماتی ارایه می کنید که بر روی کیفیت زندگی افراد جامعه اثر می گذارد می تواند انگیزه خوبی برای داشتن احساسات مثبت و شاد برای شما باشد. وقتی شما کارآفرین می شوید می توانید اطمینان داشته باشید که خدماتی که تجارت شما تولید کرده است و یا فرآورده هایی که تجارتتان بوجود آورده است اثرات مستقیمی بر روی شیوه ای که مردم زندگی می کنند دارد و همین موضوع می تواند برای شما قوت قلب باشد و روحیه تان با دانستن این نکته که در حقیقت به دیگران کمک کرده اید شادتر شود. بنابراین کارآفرین بودن به شما این احساس را می دهد که به دیگران هم کمک کرده اید!


27. وقتی کارآفرین می شوید خودتان می توانید برنامه ریزی زمانی خودتان را مدیریت کنید!


یکی دیگر از مزیت هایی که کارآفرین شدن برای شما دارد این است که شما خودتان قادر خواهید بود تا زمان خودتان را مدیریت کنید. به عبارت دیگر، در صورتی که شما به جای کارآفرین بودن یک کارمند ساده باشید که در یکی از این کارآفرینی ها کار می کند مجبور می شوید که سر یک ساعت مشخص به سر کار بروید و سر یک ساعت مشخص از کار بیایید و همین موضوع می تواند محدودیت های زیادی را برای شما ایجاد کند. به عنوان مثال در صورتی که در اداره ای کار می کنید که مجبور هستید از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در این اداره کار کنید، محدودیت زمانی دارید و نمی توانید برای خودتان آن طور که می خواهید برنامه ریزی کنید. این در صورتی است که اگر خودتان یک کارآفرین باشید چنین محدودیت هایی برای کار شما وجود ندارد و شما می توانید به راحتی زمان خودتان را در اختیار داشته باشید و برای خودتان برنامه ریزی کنید. بنابراین کارآفرین بودن باعث می شود که شما بتوانید برای خودتان یک برنامه ریزی زمان بندی شده مناسب تهیه کنید.


28. وقتی کارآفرین شوید نیازی نیست به هیچ کس گزارش کار بدهید!


هنگامی که شما کارآفرین شدید نیازی نیست که هر چند وقت یک بار گزارش کارتان را به افرادی که از شما بالاتر هستند بدهید. این در صورتی است که اگر کارمند شرکت و اداره ای باشید این موضوع حتما باید وجود داشته باشد و شما باید حتما هر چند وقت یک بار به فردی که از نظر رتبه بالاتر از شما قرار دارد گزارش بدهید که چه کار کردید! این گزارش های کاری یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کارمندانی که در ادارات مختلف کار می کنند از وجود آن گلایه دارند. بسیاری از آن ها همیشه فکر می کنند که گزارش های کاری یکی از بدترین بخش های کار است و تهیه کردن این گزارش ها نیز یکی از بدترین کارهایی است که می توان انجام داد. بنابراین در صورتی که شما کارآفرین باشید از این مشکل رهایی پیدا می کنید و می توانید اطمینان داشته باشید که به عنوان یک کارآفرین دیگر هیچ نیازی نیست که به کسی گزارش کاری بدهید چون در این صورت تجارت مال شماست و این دیگران هستند که باید به شما گزارش کاری بدهند!


29. کارآفرینی یکی از بزرگترین چالش هایی است که هر فردی ممکن است در زندگی با آن مواجه شود!


یکی دیگر از مواردی که می تواند برای شما به عنوان انگیزه ای برای کارآفرین شدن قلمداد شود این است که کارآفرین شدن در حقیقت می تواند یکی از بزرگترین چالش هایی باشد که هر انسانی در زندگی با آن مواجه می شود. وقتی شما قدم در راه کارآفرین شدن می گذارید در حقیقت به این چالش پاسخ آری می گویید و در این راه با افرادی آشنا می شوید که در این چالش به شما کمک می کنند. تحقیقات نشان داده است که اکثر کارآفرینان بر این عقیده بوده اند که کارآفرین شدن یکی از مهم ترین و بزرگترین چالش هایی بوده است که آن ها در طول زندگیشان با این چالش مواجه شده اند بنابراین در صورتی که چالش کارآفرین شدن را بپذیرید این احساس به شما دست می دهد که وارد یک چالش بزرگ شده اید و همین موضوع باعث می شود که احساس نیاز شما به به چالش کشیدن و ماجراجویی های جدید برطرف می شود. بنابراین کارآفرینی خودش به عنوان یک چالش بزرگ می تواند کمک زیادی به شما برای برطرف کردن احساس نیاز شما به ماجراجویی بکند!


30. وقتی کارآفرین شوید کارتان متنوع می شود!


از دیگر ویژگی های مثبت کارآفرینان این است که کار متنوع انجام می دهند. فرض کنید شما کارمند اداره ای باشید که مجبور شوید هر روز کاری را انجام دهید که به شدت تکراری و خسته کننده می باشد. در این صورت اگر شما برای مدت طولانی این کار را انجام دهید ممکن است از انجام دادن آن خسته شوید و بنابراین هم بازدهی شما پایین بیاید و هم این که بعد از مدتی این کار را رها کنید. خوشبختانه این اتفاق برای افرادی که کارآفرین هستند نمی افتد. این افراد به جای این که مجبور شوند کارهای تکراری انجام دهند می توانند تا جایی که می توانند به کارشان تنوع بدهند و همین تنوع می تواند به آن ها کمک کند تا انگیزه بیشتری برای کارهایشان داشته باشند و همین انگیزه می تواند باعث شود که بازدهی کاری آن ها افزایش پیدا کند. تحقیقاتی که در این زمینه توسط دانشمندان و روان شناسان انجام گرفته نشان داده است که افرادی که در کارشان تنوع دارند نسبت به افرادی که هر روز یک کار تکراری را انجام می دهند احساس رضایت بیشتری نسبت به شغلشان دارند.


31. وقتی کارآفرین شوید می توانید به سلیقه خودتان زمینه کاریتان را تغییر دهید!


یکی از خصوصیات مهم افرادی که به عنوان کارآفرین مدیریت شرکتی را برعهده دارند این است که آن ها هر زمانی که بخواهند می توانند زمینه کاریشان را تغییر دهند و برای خودشان کار جدیدی با زمینه جدیدی ایجاد کنند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته ثابت کرده است که این ویژگی یکی از انگیزه های اصلی برای بسیاری از کارآفرینان برای ایجاد تجارت خودشان است چراکه وقتی کارآفرینی نتواند در زمینه کاری که انجام می دهد تغییر ایجاد کند بدون تردید بعد از مدت کوتاهی با مشکل برخورد می کند و کارآفرینی تنها زمانی معنی پیدا می کند که در صورتی که اتفاقی افتاد که شما مجبور شدید زمینه کاری خودتان را تغییر دهید و یا مجبور شدید روند انجام کار را تغییر دهید بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که بخش قابل توجهی از کارآفرینان در طول فرآیند کار مجبور می شوند زمینه کاری خودشان را عوض کنند چون به دلایل مختلف اقتصادی و اجتماعی و دلایلی مانند آن نمی توانند به کارشان ادامه دهند. بنابراین کارآفرین شدن برای شما این مزیت را دارد که می توانید به راحتی زمینه کاری خودتان را تغییر دهید.


32. وقتی کارآفرین می شوید با استعدادهای فوق العاده ای همکار می شوید!


یکی از بهترین مزیت های کارآفرین شدن این است که هنگامی که شما به عنوان یک کارآفرین مدیریت یک شرکت و یا یک تجارت را عهده دار می شوید و چند تن از افرادی را که به نظرتان می توانند همکاران خوبی برایتان باشند استخدام می کنید این توانایی را خواهید داشت که در کنار آن ها به اطلاعات و معلومات خودتان اضافه کنید و از آن ها چیزهای جدیدی را یاد بگیرید. به عنوان مثال فرض کنید که شما به عنوان یک کارآفرین تصمیم می گیرید تا شرکتی را که تولید کننده قطعات کامپیوتری است تولید کنید. در این صورت شما برای این کار چند تن از افرادی را که در زمینه تولید قطعات کامپیوتری دانش بالایی دارند استخدام می کنید تا همکارتان باشند. در این صورت شما می توانید انتظار داشته باشید که بعد از مدتی که با این افراد کار کردید از آن ها چیزهای زیادی یاد بگیرید چرا که شما با این افراد معاشرت می کنید و همین معاشرت باعث می شود که اطلاعاتتان در این زمینه بالا برود.


33. وقتی کارآفرین می شوید از خودتان میراث بزرگی برجای می گذارید!


از دیگر نکته های مهمی که شما باید به هنگام انتخاب کردن مسیر کارآفرینی به آن توجه کنید این است که وقتی شما کارآفرین می شوید و یک تجارت جدید را برای خودتان شروع می کنید در حقیقت برای خودتان یک میراث بزرگ را برجای می گذارید. میراثی که شما از خودتان برجای می گذارید می تواند منجر به این شود که کارآفرینان دیگر هم شما را الگوی خودشان قرار دهند و از این میراث استفاده کنند. حتی ممکن است این کارآفرینان با دیدن وضعیت شما و میراثی که از خودتان به جای گذاشته اید انگیزه پیدا می کنند تا پیشرفت کنند و تجارت هایی مشابه با تجارت شما برای خودشان ایجاد کنند. ولی از همه این ها مهم تر احساسی است که شما نسبت به خودتان خواهید داشت. وقتی شما برای خودتان میراثی این چنین بزرگ بر جای بگذارید همین موضوع باعث می شودکه احساس کنید فرد موفقی بوده اید و توانسته اید زندگی کاری خودتان را آن طور که باید و شاید بسازید. همین موضوع می تواند به شما کمک کند تا انگیزه بیشتری برای ادامه دادن کار و گسترده تر کردن میراثتان داشته باشید.


34. وقتی کارآفرین می شوید می توانید علاقه و اعتقادات خودتان را تبدیل به تجارت کنید!


یکی از مهم ترین انگیزه های کارآفرینی برای انجام دادن کار این است که آن ها می توانند علاقه ها و اعتقادات خودشان را تبدیل به تجارت کنند. به عنوان مثال فرض کنید که شما به ورزش علاقه دارید و دوست دارید تا در فعالیت های ورزشی مشارکت داشته باشید. در صورتی که یک تجارتی ایجاد کنید که ارتباط با ورزش داشته باشد می توانید به علاقه خودتان در زمینه ورزش و فعالیت های ورزشی جامه عمل بپوشانید. در این صورتی است که اگر به عنوان یک کارمند عادی در یک اداره ای مشغول به کار شده باشید به هیچ عنوان نمی توانید کاری انجام دهید که مرتبط با علاقه تان باشد! به عنوان مثال در صورتی که شما به ریاضیات علاقه داشته باشید و در سازمانی کار کنید که در آن مجبور باشید کارهای مرتبط با نقشه کشی و طراحی انجام دهید، کاری که علاقه تان در آن است را انجام داده اید و بنابراین همین موضوع ممکن است باعث شود که انگیزه کمتری برای کار کردن داشته باشید در صورتی که اگر کارآفرین شوید انگیزه شما برای انجام کار بیشتر می شود.


35. وقتی کارآفرین شوید می توانید کاری کنید که دیگران خوشحال شوند!


یکی از مهم ترین مزیت های کار کارآفرینی این است که شما می توانید دیگران را خوشحال کنید. تحقیقات نشان داده است که انسان هایی که می دانند کاری که انجام می دهند باعث خوشحال شدن مردم می شود شانس بیشتری برای خوشحال شدن دارند در صورتی که انسان هایی که چنین تفکری ندارد احتمال کمتری دارد که افرادی خوشحال و شاد باشند. به عنوان مثال، در صورتی که شما به دیگران کمک کنید و کارهای خیرخواهانه انجام دهید احساس می کنید که به دیگران کمک می کنید و همین احساس شما را خوشحال می کند. کارآفرینی نیز به همین شکل است. در صورتی که شما احساس کنید که با انجام کار کارآفرینی دیگران را خوشحال می کنید شانس بیشتری برای این دارید که خودتان هم این احساس را تجربه کنید و احتمال این که میزان رضایت شما از کار و زندگیتان و همچنین میزان خوشحالیتان بیشتر شود هم بالا می رود. بنابراین یکی دیگر از مزیت های کارافرینی برای شما این است که احساس می کنید لبخند را بر لبان بسیاری از افراد به ارمغان آورده اید و همین موضوع می تواند به خوشحال تر شدن شما کمک کند.


36. وقتی کارآفرین شوید برای پیشرفتتان هیچ حد و مرزی وجود نخواهد داشت!


افرادی که کارآفرین می شوند می توانند اطمینان داشته باشند که برای پیشرفت کردنشان هیچ حد و مرزی وجود ندارد. وقتی شما قدم در وادی کارآفرینی و کارآفرین شدن می گذارید می توانید اطمینان حاصل کنید که این مسیر هرگز به یک "سقف" نمی خورد و شما بدون این که از به پایان رسیدن کارها ترسی داشته باشید می توانید تا جایی که می توانید به کار خودتان ادامه دهید و می توانید همیشه منتظر این باشید که افق های جدیدتری را کشف کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که افرادی که به عنوان کارآفرین کارشان را شروع می کنند به پایان نرسیدن کار را به عنوان یکی از مهم ترین انگیزه های کارآفرینی قلمداد می کنند و می گویند که یکی از موارد مهمی که به آن ها کمک کرده است که در این کار باقی بمانند همین فکر کردن به این است که کار کارآفرینی هرگز به پایان نمی رسد. بنابراین وقتی کارآفرین می شوید می توانید بدون تردید به این موضوع ایمان داشته باشید که کاری که انجام می دهید هرگز به اتمام نمی رسد و بنابراین همین موضوع به شما انگیزه بیشتری برای کار کردن می دهد.


37. هنگامی که کارآفرین می شوید می توانید به کاری که دوست دارید مشغول می شوید!


یکی دیگر از مزیت های کارآفرینی این است که شما به کاری که دوست دارید مشغول می شوید. تحقیقات زیادی در این زمینه انجام گرفته و نشان داده است که افرادی که نسبت به کاری که انجام می دهند عشق دارند و کاری را که انجام می دهند دوست دارند نسبت به افرادی که علاقه ای به کاری که انجام می دهند ندارند خوشحال تر هستند. همچنین تحقیقاتی که بر روی کیفیت میزان عملکرد سازمانی کارکنان انجام گرفته نشان می دهد که کارکنانی که به کاری که انجام می دهند علاقه دارند نسبت به کارکانی که تنها از روی اجبار این کار را انجام می دهند کیفیت کاری بهتری دارند و عملکردشان باکیفیت تر است. بنابراین در صورتی که شما به کاری که انجام می دهید علاقه داشته باشید هم کیفیت کاریتان بیشتر می شود و هم این که میزان رضایت شما از زندگی به مراتب افزایش پیدا می کند چراکه بخش زیادی از وقت شما در زندگی به کار کردن می گذرد و بنابراین در صورتی که به این کار کردن علاقه داشته باشید شانستان برای موفقیت بیشتر می شود.


38. هنگامی که کارآفرین می شوید وقتی انسان های دیگر ابراز رضایت از فرآورده ها و یا خدمات شما می کنند احساس غرور و خوشحالی می کنید!


هنگامی که شما کارآفرینی را به عنوان حرفه خودتان انتخاب می کنید وقتی که فرآورده ای تولید می کنید یا خدماتی ارایه می دهید و فکر می کنید که این فرآورده ها و خدمات ارایه شده به مردم کمک کرده است احساس خوبی خواهید داشت. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که اکثر کارآفرینان گفته اند یکی از بهترین و لذت بخش ترین چیزها در زندگی کاریشان این است که از فردی که قبلا از فرآورده ها و یا خدمات آن ها استفاده کرده است تماسی دریافت کنند که نشان دهنده این باشد که این فرد از کار آن ها راضی است. این یکی از بهترین پاداش هایی است که می توان به یک کارآفرین داد و کارآفرینانی که چنین تماس هایی از افرادی که از فرآورده ها و یا خدمات آن ها دریافت می کنند افرادی بسیار خوشبخت هستند و همچنین وجود چنین تماس هایی می تواند آن ها را به شیوه مثبتی تحت تاثیر قرار بدهد.


39. وقتی کارآفرین می شوید دیگر نگران این نیستید که یک مدیر بد داشته باشید!


داشتن مدیر بد و مدیری که بتواند تاثیر زیادی بر روی زندگی شما داشته باشد یکی از بزرگترین گرفتاری هایی است که هر کارمندی در زندگی می تواند با آن روبرو شود! اما در صورتی که شما یک کارآفرین شوید دیگر چنین گرفتاری نخواهید داشت به این دلیل که شما در صورت کارآفرین شدن مدیر خودتان می شوید و به جای این که فرد دیگری به شما بگوید که چه کار کنید این خودتان هستید که به خودتان می گویید که چه کار کنید و همچنین به دیگران نیز می گویید که چه کار کنند! بنابراین کارآفرین شدن شما را از کابوس احتمال داشتن یک مدیر بد نجات می دهد و به شما کمک می کند تا به عنوان یک فردی که خودش کنترل کارهایی که می کند (و حتی کارهایی که دیگران می کنند) را بر عهده دارد از ترس این که مدیر بدی داشته باشید راحت شوید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان می دهد که یکی از دلایلی که اکثر کارآفرینان از کارآفرین بودن خودشان ابراز خوشحالی کرده اند همین رهایی پیدا کردن از ترس داشتن یک مدیر بداخلاق و بد بوده است. پس کارآفرین شدن به شما کمک می کند تا برای همیشه از شر این کابوس رهایی پیدا کنید.


40. وقتی کارآفرین می شوید همیشه چیزهای جدیدی یاد می گیرید!


یکی دیگر از نکته های مهمی که می تواند مزیت مهمی برای کارآفرینان درنظر گرفته شود این است که شما به عنوان یک کارآفرین همیشه در حال یادگیری خواهید بود. کارآفرینی شغلی است که همیشه در حال پیشرفت می باشد و شما به عنوان یک کارآفرین باید همیشه چیزهای جدیدی را کشف کنید و بنابراین باید همیشه در حال یادگیری باشید. شما به عنوان یک کارآفرین در زندگی کاریتان با تجربیات جدیدی روبرو می شوید و برای این که بتوانید از موانع و مشکلاتی که در سر راهتان قرار دارد عبور کنید باید سعی کنید تا درس های جدیدی در زندگی بگیرید. درس هایی که در دوران کارآفرینی می گیرید درس هایی هستند که شما به هیچ عنوان نمی توانید در محیط کلاس درسی بگیرید بنابراین کارآفرین شدن به شما کمک می کند تا درس های زیادی از زندگی بگیرید و شما به عنوان یک کارآفرین در هنگام مواجه شدن با چالش های جدید همیشه چیزهای جدیدی می آموزید و همواره در حال یاد گرفتن درس های جدیدی در زندگی کاریتان خواهید بود.

 

 

مسعود بازدید : 27 چهارشنبه 15 بهمن 1399 زمان : 13:01 نظرات (0)

 1.  وقتی کارآفرین می شوید، کنترل کاملی بر روی سرنوشت خودتان دارید!


وقتی که شما تبدیل به یک فرد کارآفرین می شوید می توانید سرنوشت خودتان را به راحتی با دستان خودتان بسازید. هنگامی که کارآفرین هستید دیگر هیچ کس دیگری نمی تواند برای شما تکلیف تعیین کند  و تنها فردی که این کار را انجام می دهد خودتان هستید. افرادی که کارآفرین می شوند خودشان عنان امور را در دست می گیرن و شروع به کنترل کردن زندگی خودشان می کنند. آن ها برای آینده تجارتشان تصمیماتی می گیرند و سعی می کند تا این سرنوشت را به بهترین شکل ممکن برای خودشان بسازند. البته ناگفته نماند که در سر راه کارآفرینان نیز مانند تمام انسان های دیگر موانعی وجود دارد و آن ها برای این که بتوانند موفق شوند باید از این موانع عبور کنند. همچنین اتفاقات ناگوار و کاملا غیرمنتظره نیز همان طور که برای تمام انسان ها اتفاق می افتد برای کارآفرینان نیز اتفاق می افتد ولی در مجموع فردی که کارآفرین است نسبت به فردی که این مزیت را ندارد کنترل بسیار بسیار بیشتری نسبت به سرنوشت خودش دارد.


2. کارآفرینان افرادی خلاق هستند!


یکی از مهم ترین و کلیدی ترین ویژگی های افراد کارآفرین خلاق بودن آن هاست. این افراد افرادی بسیار خلاق هستند و با استفاده از توانایی های ذهنی و خلاقانه ای که دارند می توانند نوآوری های جدیدی را به این دنیا ارایه کنند و به این شیوه باعث می شوند که انسان های دیگر نیز از این نوآوری های آنان لذت ببرند. بنابراین کارآفرین شدن به معنی خلاق بودن است و وقتی که شما تبدیل به یک فرد کارآفرین می شوید؛ توانایی ها و خلاقیت های بالقوه خودتان را به شکل عملی در می آورید و همین موضوع باعث می شود که افراد دیگر نیز از این خلاقیت های شما استفاده کنند. وقتی که شما تبدیل به یک فرد کارآفرین می شوید این امکان را برای دیگران نیز فراهم می کنید که از خلاقیت های شما استفاده کنند بنابراین به این شیوه شما می توانید دیگران را نیز از خلاقیت های جدید خودتان بهره مند کنید و باعث شوید که این ایده های جدیدی که تولید کرده اید به بازار راه پیدا کنند و محصولات و خدماتی که شما تولید و ارایه می کنید به صورت گسترده مورد استفاده انسان های دیگر هم قرار بگیرند.


3. وقتی کارآفرین می شوید، خودتان کنترل می کنید که با چه فرد و یا افرادی همکاری داشته باشید!


کارآفرینی یک فرآیند تیمی است و شما برای این که در این کار موفق شوید نیاز به همکاری تیمی دارید. یکی از مهم ترین ویژگی های کارآفرینان این است که در انتخاب کردن افرادی که قرار است همکار آن ها باشند دست بازی دارند. به عبارت دیگر این خود کارآفرینان هستند که انتخاب می کنند که با چه افرادی همکاری کنند. بنابراین به عنوان یک کارآفرین شما می توانید انتخاب کنید که همکارانتان چه افرادی باشند و همین موضوع می تواند به عنوان یکی از مزیت های مهم کارآفرین بودن برای شما قلمداد شود. وقتی که شما در انتخاب کردن افرادی که قرار است با شما کار کنند حق انتخاب داشته باشید می توانید افرادی را در کنار خودتان جمع کنید که دارای طرز فکری شبیه به طرز فکر شما باشند و همین موضوع می تواند منجر به این شود که همکاری شما و آن ها خیلی مفید و موثر باشد. وقتی که شما خودتان انتخاب می کنید که با چه فرد یا افرادی همکاری داشته باشید، بدون تردید احتمال این که این همکاری به نتیجه مناسبی برسد بیشتر از می شود!


4. وقتی کارآفرین می شوید یک خانواده جدید پیدا می کنید!


وقتی که راه کارآفرینی را دنبال کنید و تبدیل به یک کارآفرین شوید، احساس می کنید که عضو یک خانواده جدید شده اید. این خانواده جدید شامل تمام افرادی است که با شما کار می کنند. این افراد همگی با همدگیر تحت یک فرهنگ سازمانی کار می کنند و شبیه به یک خانواده بزرگ می شوند. فرهنگ کارآفرینی ایجاب می کند که شما با تمام افرادی که همکارانتان هستند تشکیل یک خانواده بزرگ را بدهید و بنابراین در صورتی که تبدیل به یک کارآفرین شوید در حقیقت تبدیل به یک عضوی از خانواده بزرگ شده اید. افراد دیگری که در این خانواده قرار دارند می توانند دوستان شما باشند و شما می توانید ناگفته های زندگی خودتان را با آن ها در میان بگذارید و در صورت لزوم این افراد می توانند به شما کمک کنند تا مشکلاتتان را حل کنید. همچنین این افراد می توانند در سختی هایی که در کار برایتان ایجاد می شود به شما کمک کنند و با کمک آن ها خواهید دید که پیشرفت کردن در کار می تواند بسیار راحت تر از زمانی باشد که شما کاری را شروع کنید که قرار است خودتان تنهایی به انجام برسانید!


5. وقتی کارآفرین شوید دیگر لازم نیست لباس رسمی مخصوصی بپوشید!


یکی دیگر از مزیت هایی که کارآفرینی برای شما دارد این است که دیگر نیازی نیست که یک لباس رسمی و مخصوص بپوشید. بنابراین کارآفرین شدن به شما کمک می کند که هر زمانی که بخواهید هر لباسی را که بخواهید بپوشید و همین موضوع می تواند برای شما بسیار لذت بخش باشد!


6. وقتی کارآفرین می شوید این موقعیت را پیدا می کنید که زندگی انسان های دیگر را تغییر دهید!


یکی از مزیت های دیگر کارآفرین شدن این است که کارآفرینان می توانند کارهایی انجام دهند که زندگی افراد دیگر تغییر کند. به عنوان مثال ممکن است شما ایده ای را در ذهنتان داشه باشید که مرتبط با یکی از فرآورده هایی است که خودتان فکر می کنید اگر وارد بازار شود می تواند زندگی بسیاری از افراد را به طور کلی تغییر دهد. اگر شما حقیقتا سعی کنید تا این فرآورده را به تولید انبوه برسانید این توانایی را دارید که زندگی افراد را تغییر دهید. فراموش نکنید که بسیاری از فرآورده ها و یا خدماتی که امروزه مردم به راحتی از آن استفاده می کنند روزگاری تنها یک ایده بوده اند که در ذهن کارآفرینانی که این فرآورده ها و یا خدمات را تولید کرده اند می گذشته اند. اما این افراد تصمیم گرفتند تا این ایده ها را تبدیل به واقعیت کنند و بنابراین سعی کردند تا چیزهایی را که در ذهنشان می آید به صورت عملی بررسی کنند و مشخص کنند که آیا این امکان وجود دارد که این ایده ها تبدیل به عمل شوند یا خیر. در مرحله بعدی وضعیت بازار و کارهایی را که باید برای عملی شدن این ایده ها انجام شود را مورد بررسی قرار دادند و سپس کار را به صورت عملی شروع کردند و نهایتا موفق شدند. البته ممکن است در کنار این ایده ها تعداد ایده های بسیار زیاد دیگری نیز در ذهن کارآفرینان دیگر بوده که هرگز این فرصت را نداشتند که این ایده ها را تبدیل به عمل کنند ولی مزیت کارآفرینی این است که هیچ کسی جلوی شما را نمی گیرد که ایده های جدیدی ایجاد کنید که زندگی انسان های دیگر را تغییر دهد. به عبارت دیگر وقتی که کارآفرین می شوید به صورت بالقوه این فرصت برای شما ایجاد می شود که زندگی انسان های دیگر را تغییر دهید و این که موفق شوید یا خیر به خودتان بستگی خواهد داشت!


7. در صورتی که کارآفرین شوید کنترل کامل بر روی محیط کار خودتان دارید!


از دیگر مزیت های تبدیل شدن به یک کارآفرین این است که شما می توانید یک کنترل کاملی را بر روی محیط کارتان داشته باشید. در حقیقت شما به عنوان یک کارآفرین می توانید محیط کاری خودتان را هر طوری که بخواهید تغییر دهید. این در صورتی است که وقتی به عنوان یک کارمند در اداره ای کار می کنید چنین امکاناتی را نخواهید داشت و مجبور هستید در محیطی که کارآفرین ایجاد کرده است کار کنید. به عنوان مثال در صورتی که رنگ مخصوصی را دوست دارید اگر کارآفرین شده باشید به راحتی می توانید در تمام اتاق های شرکتی که در اختیارتان است از این رنگ استفاده کنید و یا اگر علاقه مخصوصی به نقاشی خاصی دارید می توانید این نقاشی را در تمام اتاق های مختلف دفترتان آویزان کنید. بنابراین وقتی که تبدیل به یک کارآفرنی می شوید این امکان را دارید که محیط کارتان را به هر شیوه ای که بخواهید تغییر دهید و همان طور که می دانید داشتن یک محیط کاری که دلخواه شما می باشد می تواند تاثیر مثبت زیادی بر روی عملکرد شما در محیط کاری داشته باشد!


8. وقتی به عنوان کارآفرین به اهداف خودتان می رسید آدرنالین زیادی در خونتان ترشح می شود!


وقتی که شما کارآفرین می شوید برای این که به هدف هایتان برسید تلاش زیاد می کنید. وقتی که به هدف هایتان می رسید هورمونی به نام آدرنالین در بدنتان ترشح می شود و منجر به ایجاد احساس خوشحالی می شود. یکی از بهترین مزیت های کارآفرین شدن این است که وقتی که برای انجام دادن کاری تلاش زیاد می کند و به هدف هایی که دارند می رسند میزان آدرنالین خونشان زیاد می شود و همین هورمون باعث می شود که بسیار خوشحال شوند و مخصوصا این خوشحالی زمانی بیشتر می شود که آن ها می دانند برای این دستاورد تلاش زیادی کرده اند! تحقیقات نشان داده است که کارآفرینانی که به هدفشان می رسند و نتیجه مطلوب را از فعالیت هایشان می گیرند نسبت به انسان های معمولی میزان خوشحالی بسیار بیشتری دارند. بنابراین یکی از مزیت های کارآفرین شدن همین احساس شادی ناشی از موفقیت هایی است که کارآفرینان بعد از تلاش کردن برای بدست آوردن آن چیزی که می خواسته اند تجربه می کنند.


9. وقتی کارآفرین می شوید برای افراد زیادی الگو می شوید!


از دیگر مزیت های کارآفرین شدن این است که شما را تبدیل به الگویی برای انسان های دیگر می کند! وقتی که شما تبدیل به یک کارآفرین می شوید انسان های دیگر برای کارشان از شما الگو می گیرند و همین موضوع می تواند برای شما خیلی شیرین باشد! وقتی که شما این توانایی را داشته باشید که برای فرد دیگری الگو باشید احساس خیلی خوبی خواهید داشت. معمولا انسان هایی که در کار کارآفرینی موفق شده اند انسان هایی است که نه تنها برای همکارانشان بلکه برای خانواده هایشان و دوست هایشان و دیگر افرادی که به آن ها نزدیک هستند نیز الگو می شوند و همین الگو شدن می تواند تاثیر زیادی بر روی روحیه آن ها داشته باشد. وقتی که شما به عنوان یک کارآفرین احساس کنید که تبدیل به الگویی برای دیگران شده اید و دیگران از شما تقلید می کنند می توانید اعتماد به نفس بسیار بیشتری داشته باشید و همین اعتماد به نفس به شما احساس بهتری نسبت به خودتان و چیزی که هستید می دهد و همین احساس باعث می شود که کارهای آینده تان را با اعتماد به نفس بیشتر و با کیفیت بیشتری انجام دهید!


10. وقتی کارآفرین می شوید دیگر هرگز بیکار نمی مانید!


یکی دیگر از مزیت های کارآفرینی این است که همیشه برای شما کار وجود دارد! کارآفرینی فعالیتی زمانبر است و شما برای این که این کار را به خوبی انجام دهید باید زحمت زیادی بکشید. از این رو وقتی که قدم در کار کارآفرین شدن گذاشته باشید دیگر هرگز احساس نمی کنید که کاری برای انجام دادن ندارید چراکه به عنوان یک کارآفرین همیشه خودتان را در برابر سیل عظیمی از کارهایی احساس می کنید که انجام نشده اند و شما باید آن ها را انجام دهید. بنابراین می توان این حجم عظیم کاری را به عنوان یکی دیگر از مزیت هایی دانست که انسان هایی که کارآفرین شده اند می توانند از آن استفاده کنند. در حقیقت وقتی که شما تا این اندازه کار دارید هرگز از این که دیگر کاری برای انجام دادن وجود ندارد نمی نالید. البته ممکن است دچار خستگی شوید (همانطور که تمام افرادی که کار می کنند دچار خستگی و کسالت ناشی از کار می شوند) ولی با کمی استراحت و پرداختن به کارهای تفریحاتی می توانید این خستگی را از خودتان دور کنید اما هرگز دچار احساس بیکاری نخواهید شد!


11. وقتی کارآفرین می شوید می توانید تجارت خودتان را از راه دور هم کنترل کنید بنابراین برای مسافرت کردن هم وقت خواهید داشت!


این روزها پیشرفت تکنولوژی این امکان را برای کارآفرینان فراهم آورده است که با بهره گیری از ابزارهایی مانند اینترنت و کامپیوتر از راه دور تجارت خودشان را کنترل کنند! بنابراین در صورتی که شما یک کارآفرین شوید این توانایی را هم خواهید داشت که به راحتی به مسافرت بروید و تجارت خودتان را از راه دور کنترل کنید. شما به عنوان یک کارآفرین لازم است تا مدیریت کارهایی را که قرار است انجام شود برعهده داشته باشید و بنابراین به راحتی می توانید همزمان با این که تجارت مورد نظر خودتان را اداره می کنید به مسافرت های مختلف تفریحی هم بروید و از آن جا با استفاده از اینترنت و با بهره گیری از تکنولوژی های جدید کارآفرینی کنید. بنابراین در صورتی که شما کارآفرین شوید به هیچ عنوان نیازی نیست که خودتان را در یک شرکت و یا یک مکان بسته حبس کنید و تمام روزها و ساعت هایتان را در آن بگذرانید بلکه به راحتی می توانید در عین حال که کارآفرینی می کنید به نقاط مختلف کشورتان و یا دنیا سفر کنید و از زندگیتان لذت ببرید.


12. برای کارآفرین شدن هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و حتی کودکان هم می توانند کارآفرین شوند!


شما در هر سنی که باشید می توانید شروع به کارآفرینی کنید. حتی در صورتی که کودک باشید هم می توانید شروع به این کار بکنید. اکثر کارآفرینان افرادی هستند که در سنین جوانی شروع به انجام کارآفرینی می کنند و حتی بعضی از آن ها وقتی که در دبیرستان هستند شروع به کارآفرینی می کنند. حتی در برخی از موارد کارآفرینان در سن 9 سالگی شروع به کار کارآفرینی می کنند! همچنین افراد میانسال یا بزرگسال و یا حتی افراد پیر نیز می توانند شروع به کار کارآفرینی کنند. بنابراین این عدم محدودیت سنی را می توان یکی از ویژگی های کارآفرینی دانست به این دلیل که شما در هر سنی که باشید و هر موقعیتی که داشته باشید می توانید به انجام دادن کارآفرین مبادرت کنید و از توانایی های بالقوه خودتان برای تولید فرآورده های مفید و یا ارایه خدمات مفید برای مخاطبین استفاده کنید. از این رو برای شروع کردن تجارت نباید هیچ ترسی از سن زیاد و یا سن کمتان داشته باشید و همین موضوع می تواند انگیزه خوبی برای افرادی باشد که می خواهند کارآفرینی را شروع کنند.


13. وقتی کارآفرین شوید همواره از ذهنتان استفاده می کنید!


وقتی که شما راه کارآفرینی را انتخاب می کنید همیشه ذهنتان درگیر می شود. بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که ذهنتان همیشه درگیر کار و فعالیت شود. تحقیقات نشان داده است که ذهن کارآفرینان نسبت به ذهن افراد دیگر فعال تر است و علت این موضوع هم کاملا واضح است. علت این است که کارآفرینان مجبور هستند که همیشه از ذهنشان استفاده کنند. همین استفاده کردن از ذهن همچنین باعث می شود که میزان خلاقیت شما در کار نیز افزایش پیدا می کند و شما فرد خلاق تری می شوید. دانشمندان بر این باورند که افرادی که همیشه از ذهنشان استفاده می کنند نسبت به افراد دیگر ذهن بازتری دارند و همین موضوع منجر می شود که توانایی های ذهنی آن ها هم افزایش پیدا کند. وقتی همیشه از ذهنتان استفاده کنید می توانید انتظار داشته باشید که  مشکلاتی که ناشی از عدم استفاده پیاپی از ذهنتان است برایتان پیش نیاید. همچنین می توانید انتظار داشته باشید که توانایی های ذهنی قوی تری نسبت به افراد دیگر داشته باشید که به شما کمک می کند که در مراحل زندگیتان خلاقیت بیشتری داشته باشید!


14. وقتی کارآفرین می شوید، از این که یک تجارت دارید احساس غرور می کنید!


یکی دیگر از مزیت های تبدیل شدن به یک کارآفرین این است که از این که برای خودتان یک تجارت دارید احساس غرور می کنید! این موضوع ممکن است در ظاهر به نظر کم اهمیت برسد ولی حقیقت این است که اهمیت زیادی دارد. در صورتی که شما از کاری که انجام می دهید راضی باشید و احساس غرور کنید از این که چنین تجارتی را دارید؛ این احساس غرور و راضی بودن در تمام جنبه های مختلف زندگی شما تاثیر خواهد گذاشت. وقتی که شما با غرور به خودتان می گویید: "این تجارت من است و من این تجارت را تاسیس کردم!" احساس بسیار خوبی به شما دست می دهد و همین احساس خوب باعث می شود که فکر کنید تمام کارهایی که برای تاسیس کردن این تجارت انجام داده اید و تمام تلاش هایی که در این راه کرده اید و تمام سختی هایی که کشیده اید با گفتن این جمله به خودتان جبران شده است! بنابراین وجود چنین احساسی برای شما به عنوان یک کارآفرین بسیار مفید است و می تواند به شما احساس بسیار خوبی بدهد و همچنین انگیزه های شما را برای ادامه دادن کار بیشتر کند!


15. وقتی کارآفرین می شوید، خودتان انتخاب می کنید که در چه زمینه ای کار کنید!


از دیگر مزیت های تبدیل شدن به یک کارآفرین این است که شما برای انتخاب کردن این که در چه زمینه ای کار کنید حق انتخاب زیادی خواهید داشت! وقتی که می خواهید یک تجارت را به راه بیندازید، خودتان انتخاب می کنید که قرار است در چه زمینه ای کار کنید. البته مسلما برای این انتخاب شما محدودیت هایی نیز وجود دارد و شما برای این که زمینه کاری دلخواهتان را انتخاب کنید باید به مواردی مانند نیاز بازار و این که مشتریان و مخاطبین از فرآورده ها و یا خدمات در چه زمینه هایی لذت می برند و چه زمینه هایی از فرآورده ها و یا خدمات را می پسندند نیز توجه کنید ولی در مجموع حق انتخاب بسیار زیادی برای انجام کار دارید و بنابراین نسبت به زمانی که قرار است به عنوان یک کارمند زیر دست یک کارآفرین دیگر کار کنید بسیار راحت تر عمل می کنید! بنابراین وقتی که می خواهید یک کارآفرین شوید باید خودتان زمینه کاری خودتان را انتخاب کنید و در انتخاب کردن زمینه کاری اختیار تمام و کمال دارید!


16. وقتی کارآفرین می شوید عواقب اشتباه خودتان به خودتان برمی گردد!


از مزیت های دیگر کارآفرین شدن این است که هنگامی که شما یک کارآفرین می شوید، دیگر این خودتان هستید که مسئولیت اشتباهاتی را که انجام داده اید بر عهده می گیرد. به عبارت دیگر دیگر کسی انگشت اتهام را برای اتفاقاتی که ممکن است تاثیرات گسترده ای داشته باشد بر روی شما نمی گیرد. برای این که موضوع را بهتر متوجه شوید به این مثال توجه کنید: فرض کنید که شما به عنوان یک کارمند ساده در یک شرکت تولید قطعات کامپیوتری کار می کنید. در صورتی که در طول پروسه انجام کار اشتباهی مرتکب شوید، اگر این اشتباه به شکلی باشد که به تمام فعالیت این شرکت به طور کلی ضرری خورده باشد؛ انگشت اتهام به سوی شما گرفته می شود برای این که اشتباهی که شما مرتکب شده اید باعث شد که این شرکت ضرر کند و شما تا حدود زیادی برای ضرری که کارکنان دیگر کرده اند مقصر هستید. این در صورتی است که اگر شما خودتان مدیر این شرکت باشید؛ اگر چنین اشتباهی را بکنید مسئولیت آن را به عنوان مدیر این شرکت برعهده می گیرد و در حقیقت اینجا اشتباهی که شما کرده اید به تجارت خودتان لطکه زده است!


17. وقتی کارآفرین می شوید هرگز احساس نمی کنید که فردی کم ارزش هستید!


از دیگر مزیت هایی که تبدیل شدن به یک کارآفرین برای شما دارد این است که در طول این مسیر هرگز احساس نمی کنید که فردی کم ارزش هستید. به بیان دیگر، وقتی که شما خودتان به عنوان یک کارآفرین شروع به فعالیت می کنید احساس می کنید که ارزشتان به اندازه کافی بالا هست که خودتان مدیر یک شرکت شوید و بنابراین احساس خود کم بینی در شما کاهش پیدا می کند. در صورتی که در کار کارآفرینی وارد شوید دیگر نیازی نیست که امید داشته باشید که فردی که موقعیت کاری او از شما بالاتر است وقت بگذارد تا به حرف های شما گوش دهد و شما پیشنهادات کاری را که به ذهنتان می رسد به او بکنید بلکه در اینجا شما به عنوان فردی که خودش ایده های کاریش را تبدیل به عمل می کند عنان امور را بدست می گیرید و سعی می کنید تا بدون این که نیازی به کس دیگری داشته باشید که ایده هایتان را عملی کند، خودتان ایده هایتان را عملی کنید!


18. وقتی کارآفرین می شوید احساس می کنید که از هیچ چیز، همه چیز درست می کنید!


هر تجارتی که شما آن را تولید می کنید از یک ایده شروع می شود. بنابراین وقتی که شما یک تجارت جدید را شروع می کنید در ابتدا یک ایده دارید. داشتن یک ایده به این معنی است که شما از هیچ چیز، چیز جدیدی را تولید می کنید و همین موضوع می تواند احساس خوبی به شما بدهد! کارآفرینی بدون داشتن ایده های جدید معنی ندارد! شما تنها در صورتی می توانید کارآفرین شوید که ایده های جدیدی را داشته باشید و داشتن این ایده های جدید به این معنی است که شما خلاقیت دارید و همین احساس خلاق بودن می تواند برای شما بسیار لذت بخش باشد. وقتی کارآفرین می شوید احساس می کنید که با استفاده از خلاقیتی که دارید ایده های جدیدی را برای بهتر کردن کیفیت زندگی انسان های دیگر خلق کرده اید و فردی هستید که از نوآوری استفاده می کند و این احساس همچنین می تواند به شادتر زندگی کردن شما نیز کمک کند چون تحقیقات نشان داده است که افرادی که احساس می کنند که خلاقیت بیشتری دارند نسبت به افرادی که چنین احساسی را ندارند شادتر زندگی می کنند و همچنین میزان رضایت آن ها از زندگی نیز بیشتر است!


19. وقتی کارآفرین می شوید، این موقعیت در اختیارتان قرار می گیرد که فرآورده ها و یا خدمات موجود را موثرتر و بهتر کنید و یا خدمات و فرآورده های جدیدی تولید کنید!


یکی دیگر از ویژگی های مثبت کارآفرین شدن این است که وقتی شما کارآفرین می شوید این موقعیت برایتان پیش می آید که خدمات و یا فرآورده های موجود را بهتر و موثرتر کنید و یا این که خودتان خدمات و فرآورده های جدیدی تولید کنید. این موضوع را نیز می توان به عنوان یکی از مزیت های کارآفرینی درنظر گرفت چرا که وقتی شما به عنوان یک کارآفرین فکر می کنید در ارتقا دادن کیفیت خدمات و یا کیفیت فرآورده هایی که دیگران قرار است از آن استفاده کنند عملکرد مناسبی دارید به خودتان افتخار می کنید و احساس بهتری نسبت به خودتان دارید. روانشناسان بر این باورند همین که کارآفرینان به این فکر می کنند که خدماتی را که موجود بوده است ارتقا داده اند و یا فرآورده های موجود در بازار را به شیوه موثرتری ارایه کرده اند به آن ها کمک می کند تا درک مثبت تری از خودشان و محیط اطرافشان داشته باشند و در نتیجه مثبت تر زندگی کنند.


20. وقتی کارآفرین می شوید می توانید زمان بیشتری را با خانواده تان بگذارنید!

 

یکی دیگر از مزیت های کارآفرینی و کارآفرین شدن این است که شما می توانید زمان بیشتری را با خانواده هایتان بگذارنید. این مورد مخصوصا برای افرادی که همسر و فرزند دارند بسیار مهم است و افرادی که همسر و فرزند دارند وقتی که کارآفرین می شوند این موقعیت را پیدا می کنند که زمان بیشتری را با همسر و فرزند یا فرزندانشان بگذرانند. این کارآفرینان حتی می توانند زمان خودشان را به شیوه ای تنظیم کنند که برای فرزندانشان وقت بیشتری بگذارند تا بتوانند از بودن در کنار خانواده شان لذت ببرند. تحقیقات نشان داده است که میزان رضایت افراد کارآفرینی که همسر و فرزند دارند نسبت به کارمندانی که همسر و فرزند دارند بسیار بیشتر است و علت این موضوع هم این است که آن ها برای گذراندن زندگی در کنار خانواده هایشان وقت بیشتری دارند و بنابراین از بودن در کنار اعضای خانواده شان لذت بیشتری می برند و همین موضوع باعث می شود که میزان خوشبختی آن ها از زندگیشان بیشتر می شود این در صورتی است که ممکن است کارمندان وقت کمتری را برای گذراندن با خانواده هایشان داشته باشند.

 

 

مسعود بازدید : 32 سه شنبه 14 بهمن 1399 زمان : 11:00 نظرات (0)

 

76.  یاد بگیرید بعضی وقت ها برای استراحت کردن کاملا دست از کار بکشید!

 

از نکته های دیگری که شما باید به عنوان یک کارآفرین به آن توجه کنید این است که یاد بگیرید بعضی وقت ها کاملا دست از کار بکشید و به جسم و جان خودتان این فرصت را بدهید که استراحت کند! شما به عنوان یک کارآفرین باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید از تمام توانایی های جسمی و روحی که دارید استفاده کنید و این کار را تنها در صورتی می توانید انجام دهید که بعضی وقت ها دست از کار بکشید و استراحت کنید. این استراحت کردن ها به شما این امکان را می دهند که ذهنتان را برای افکاری که در مرحله بعدی قرار است به سراغتان بیایند آماده کنید و نفس عمیقی بکشید و سعی کنید تا جایی که می توانید بدون این که دچار مشکلاتی مانند خستگی های مختلف ذهنی شوید با استفاده از قدرت تفکری که دارید به حل کردن مسئله ها بپردازید.


77. شخصیت خودتان را بشناسید!

 

شناختن شخصیت نیز یکی دیگر از نکته هایی است که شما به عنوان یک کارآفرین باید حتما درنظر داشته باشید. شما به عنوان یک کارآفرین باید این توانایی را داشته باشید که شخصیت خودتان را آن گونه که هست بشناسید و از آن مهم تر این که آن را قبول کنید. در صورتی که شما نتوانید شخصیت خودتان را آن طور که هستید قبول کنید شانستان برای این که یک کارآفرین موفق شوید خیلی کم می شود. شناخت شخصیت و شناخت خود فرد یکی از مهم ترین قدم هایی است که این فرد برای رفتن به سوی موفقیت باید بردارد و شما برای این که بتوانید کارآفرین موفقی شوید باید چنین شناختی را از خودتان داشته باشید. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید برای این که میزان بهره وریتان در کار بیشتر شود دیدگاه بهتری را نسبت به خودتان و شخصیتتان داشته باشید.


78. همیشه از قلم و کاغذ استفاده کنید!

 

وقتی که می خواهید یک تجارت را شروع کنید خودتان را در مقابل تعداد زیادی از کارهایی می بینید که ممکن است انجام دادن آن ها برای شما به این سادگی نباشد! یا حداقل ممکن است در نگاه اول فکر کنید که انجام دادن چنین کارهایی برای شما بسیار سخت می باشد و نمی دانید باید از کجا شروع کنید! در صورتی که با چنین شرایطی مواجه شدید (که به احتمال بسیار زیاد چنین خواهد بود!) بهترین کاری که باید انجام دهید این است که یک قلم و یک کاغذ بردارید و سعی کنید تمام آن چیزی را که می خواهید بنویسید و به این صورت می توانید تمام کارهایی را که قرار است انجام دهید برای خودتان بر روی یک کاغذ بنویسید و همین موضوع باعث می شود که می توانید آن ها را در ذهن خودتان به صورت برنامه ریزی شده داشته باشید و هر زمانی که اراده کردید دوباره به سراغشان بروید و بررسی کنید و به این شکل از سردرگمی نجات پیدا خواهید کرد.


79. در لابلای برنامه کاری خودتان برنامه ورزش های هوازی قرار دهید!

جسم سالم در بدن سالم است. در صورتی که شما می خواهید برای خدتان برنامه ریزی های مناسبی داشته باشید که قابل اجرا باشند بهترین کار این است که در کنار برنامه های کاری خودتان برای خودتان برنامه های ورزشی نیز قرار دهید. این کار به شما کمک می کند که آمادگی جسمانی خودتان را برای کارهایی که در آینده قرار است انجام دهید بیشتر کنید. بنابراین برای این که بتوانید آن طور که می خواهید بازدهی مناسبی را از انجام دادن کارهای مربوط به تجارتتان داشته باشید بهتر است که در لابلای برنامه های کاری که برای خودتان طرح ریزی کرده اید برنامه های ورزشی هوازی نیز انجام دهید چون این کار باعث می شود که خون بیشتری به مغزتان برسد و بنابراین توانایی فکر کردنتان برای بقیه ساعت های روز بیشتر می شود.


80. برنامه ریزی خودتان را انعطاف پذیر طراحی کنید!

 

طراحی کردن برنامه ریزی به صورتی که دارای هیچ انعطافی نباشد یکی از بزرگترین نقاط ضعفی است که شما ممکن است با آن روبرو شوید. شما نباید برنامه ریزی را به شکلی طراحی کنید که انعطاف پذیری نداشته باشد چون در این صورت برای موفقیت شانستان خیلی کم می شود. برعکس، شما باید به گونه ای برنامه ریزی کنید که تا جایی که می توانید انعطاف پذیری داشته باشد به این دلیل که کارآفرینی کاری است که شما هر لحظه ممکن است با مشکل جدیدی در آن مواجه شوید بنابراین در صورتی می توانید از پس کارها برآیید که برنامه ریزی انعطاف پذیری داشته باشید. فراموش نکنید که داشتن برنامه ریزی به شیوه ای که دارای انعطاف پذیری کمی باشد می تواند منجر به شکست شما در کار شود چون بدون تردید اتفاقاتی غیرقابل پیش بینی برای شما رخ خواهند داد و شما برای این که بتوانید با مشکلات ناشی از این اتفاقات دست و پنجه نرم کنید مجبور می شوید که سیستم برنامه ریزی خودتان را تغییر دهید و بنابراین در صورتی که در برنامه ریزی شما هیچ انعطافی وجود نداشته باشد احتمال موفقیتتان خیلی کم می شود!


81. لیست اولویت های خودتان را کوتاه بنویسید!

 

شما نباید برای خودتان تعداد زیادی اولویت قرار دهید. در حقیقت هرچقدر که تعداد اولویت هایی که شما برای خودتان انتخاب می کنید کمتر باشد شانستان برای این که در کار موفق شوید بیشتر می شود. وقتی که شما تعداد زیادی اولویت برای برنامه ریزیتان انتخاب می کنید دچار مشکلاتی از قبیل سردرگمی می شوید و در این حالت خودتان را در مقابل کوهی از کارهایی که قرار است آن ها را انجام دهید ولی انجام نداده اید احساس می کنید. بنابراین باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید لیست اولویت بندی هایی را که برای خودتان انتخاب کرده اید کوتاه نگه دارید.


82. به وضعیت نشستن و مکان کارتان توجه کنید!

 

یکی از نکته های مهمی که شما باید به عنوان یک کارآفرینی که قرار است ساعت های زیادی از زمانش را صرف انجام کارهای مربوط به شرکت کند به آن توجه کنید این است که وضعیت نشستن مناسبی برای خودتان انتخاب کنید. در صورتی که وضعیتی که شما برای نشستنتان انتخاب می کنید به گونه ای باشد که شما در آن احساس راحتی نکنید، خیلی زود خسته می شوید و بنابراین بخش زیادی از انرژی پتانسیلی که دارید به هدر می رود! شما باید وضعیت نشستن مناسبی را برای خودتان انتخاب کنید به گونه ای که هم به بدنتان فشار نیاید و هم این که زود خسته نشوید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید مکان کارتان است. در صورتی که شما مکانی را برای کارتان انتخاب می کنید که استانداردهای لازم برای کار کردن را نداشته باشد باز هم خیلی زود خسته می شوید و بنابراین بخش زیادی از انرژیتان هدر می رود!


83. "می خواهم" را فراموش نکنید و به "نیاز دارم" فکر کنید!

 

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افرادی که یک کارآفرینی را تاسیس می کنند در ابتدای کار انجام می دهند این است که به جای این که به این فکر کنند که بعد از تاسیس کارآفرینی به چه چیزهایی "نیاز" دارند به این فکر می کنند که از تاسیس کردن این کارآفرینی چه چیزهایی "می خواهند". این موضوع بسیار گمراه کننده است و بسیاری از تجارت ها به دلیل این که کارآفرینانیشان تفاوت میان این دو مفهوم را ندانسته اند خیلی زود نابود شده اند. شما باید برای این که یک کارآفرینی موفق داشته باشید به جای این که فکر کنید که چه چیزی از این کارآفرینی می خواهید (که ممکن است چیزهایی که می خواهید بسیار غیرواقعی باشند و اصلا هیچ ارتباطی با رشته کاری شما در این کارآفرینی نداشته باشند) به این فکر کنید که نیاز دارید تا این کارآفرینی و این تجارت را به کجا برسانید!


84. تمرکزتان را از دست ندهید!

 

تمرکز کردن یکی از مهم ترین نکته هایی است که هر کارآفرینی بعد از این که یک کارآفرینی را برای خودش تاسیس کرد باید به آن توجه کند. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید بر روی کاری که در این کارآفرینی قرار است انجام دهید تمرکز کنید و باید تمام سعیتان را بکنید که این تمرکزتان را از دست ندهید. ممکن است در طول راه اتفاقاتی برای شما بیفتند که باعث شوند که تمرکزتان را برای انجام دادن کار اصلی از دست بدهید اما کار شما این است که نباید ناامید شوید و نباید بگذارید که این افکار و احساسات بر شما غلبه کنند چون در صورتی که شما تمرکزتان را بر روی انجام دادن کار مورد نظر از دست بدهید دیگر کارآفرین خوبی نخواهید بود و دیر یا زود شرکتتان با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.


85. با خودتان مهربان باشید!

 

همه ما انسان هستیم و همه ما در زندگیمان اشتباهاتی مرتکب می شویم. شما باید سعی کنید که با خودتان مهربان باشید و در صورتی که اشتباهی در کارتان مرتکب شدید سعی کنید تا خودتان را ببخشید. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید در جهت پیشرفت تجارتتان فعالیت کنید ولی در صورتی که در این راه اشتباهی از شما سر زد با خودتان به اندازه کافی مهربان باشید که بتوانید خودتان را ببخشید. شما به عنوان یک انسان و به عنوان یک کارآفرین، مخصوصا کارآفرینی که تازه به کارش شروع کرده است و هنوز تجربه لازم را ندارد و بسیاری از ترفندهای لازم برای کارآفرین شدن را دارا نمی باشد نباید انتظار داشته باشید که هیچ اشتباهی مرتکب نشده باشید! باید این نکته را بدانید که حتی بسیاری از کارآفرینان باتجربه که سال های سال است در این زمینه تخصص دارند هم اشتباه می کنند و اشتباه کردن اصلا یکی از خصوصیات ذاتی بشر است و در صورتی که شما مرتکب اشتباهی شدید باید خودتان را ببخشید و سعی کنید تا از این اشتباه درس بگیرید.


86. در کنار افراد مثبت اندیش قرار بگیرید!

 

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما به عنوان یک کارآفرین باید به آن توجه داشته باشید این است که باید در کنار افرادی قرار بگیرید که مثبت اندیش می باشند. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید مثبت اندیش باشید و این مثبت اندیشی را با قرار گرفتن در کنار افرادی که این گونه هستند در خودتان تقویت کنید. در صورتی که شما در کنار افرادی قرار بگیرید که تفکر مثبتی ندارند و منفی فکر می کنند، دیر یا زود این احساس و تفکر منفی آن ها به شما نیز خواهد رسید و باعث می شود که شما نیز تبدیل به فردی منفی شوید! بنابراین تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید مثبت اندیش و مثبت گرا باشید و سعی کنید تا جایی که می توانید در کنار افرادی قرار بگیرید که آن ها هم مثبت هستند!


87. به هنگام جمع آوری اطلاعات مختلف برای تجارتتان، از میان اطلاعات موجود اطلاعاتی را مورد استفاده قرار دهید که به نفع تجارتتان است!

 

یکی از اولین کارهایی که افرادی که می خواهند یک کارآفرینی را تاسیس کنند باید انجام دهند این است که باید در رابطه با تجارتشان تحقیق کنند. شما به عنوان یک کارآفرین باید در رابطه با تجارتی که قرار است تشکیل دهید تحقیق کنید و سعی کنید تا اطلاعات زیادی را در این رابطه بدست آورید. ولی نکته اینجاست که امروزه منابع عظیمی از اطلاعات در اختیار همگان قرار دارد و در صورتی که در رابطه با هر موضوعی به دنبال اطلاعات باشید اطلاعات زیادی بدست خواهید آورد. البته نکته مهم این است که ممکن است این اطلاعات برای شما کمی گیج کننده باشد و این شما هستید که باید تشخیص دهید که از میان این اطلاعات چه اطلاعاتی به درد تجارت شما می خورند و چه اطلاعاتی صرفا شما را گیج تر می کنند!


88. فضای ذهنتان را سازماندهی کنید!

 

نکته دیگر این است که شما به عنوان یک کارآفرین باید تمام تلاشتان را بکنید که فضای ذهنتان را به خوبی سازماندهی کنید. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید ذهنتان را سازماندهی کنید تا بتوانید تصمیم گیری های مناسب انجام دهید و از توانایی های ذهنیتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که با ذهنتان دقیقا مانند یک اتاق و یا میز کاری برخورد کنید. وقتی که می خواهید اتاقتان را تمیز کنید هر چیزی  را در سر جایش می گذارید به عنوان مثال کتاب هایتان را در قفسه کتاب می گذارید و کاری که در ذهنتان باید انجام دهید نیز دقیقا مانند همین تمییز کردن اتاق است و شما باید هر بخشی از اطلاعات را در بخش مخصوصی از ذهنتان قرار دهید تا بتوانید یک ذهن سازماندهی شده داشته باشید که بتوانید اطلاعات جدید را در آن وارد کنید!


89. مثبت بودنتان را حفظ کنید!

 

شما به عنوان یک کارآفرین باید مثبت باشید. در صورتی که اجازه دهید که افکار و احساسات منفی بر شما غلبه کنند شانستان برای این که بتوانید در این کار موفق شوید خیلی کم می شود. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید مثبت باشید و در این مثبت بودن از هیچ تلاشی دریغ نکنید. تحقیقات نشان داده است که کارآفرینانی که دارای تفکرات مثبت هستند نسبت به کارآفرینانی که تفکرات منفی دارند به میزان قابل توجهی موفق تر عمل می کنند. بنابراین شما برای این که مثبت باشید باید تلاش زیادی بکنید و بدانید که در صورتی که منفی فکر کنید شانستان برای موفق شدن در کار کارآفرینی به میزان بسیار زیادی افت می کند. داشتن تفکرات مثبت باعث می شود که شما در پروسه کار کارآفرینی به سمت جلو حرکت می کنید و همین موضوع باعث می شود که به بسیاری از رویاهایی که در این زمینه دارید می رسید.


90. وقتی در محیط کار هستید هر چند وقت یک بار از اتاقتان خارج شوید و در محیط اطراف قدم بزنید!

 

یکی دیگر از نکته هایی که بسیاری از کارآفرینان به آن توجه نمی کنند این است که حرکت کردن به سمت اطراف و گشتن در محیط شرکتی که در آن کار می کنند می تواند تاثیر زیادی بر روی کیفیت کاری آن ها داشته باشد. آن ها باید تمام تلاششان را بکنند که تا جایی که می توانند از یکجا نشینی پرهیز کنند و سعی کنند تا به اطراف حرکت کنند. این حرکت کردن ها باعث می شود که میزان استرسی را که شما به عنوان یک کارآفرین تحمل می کنید کمتر شود. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید تحرک داشته باشید و سعی کنید تا هر چند وقت یک بار از میزی که پشت آن نشسته اید بلند شوید و به اتاق های دیگر شرکت بروید و بی تحرک نباشید.


91. در میان برنامه های کاری خودتان استراحت های کوتاه قرار دهید!

 

در صورتی که شما تمام مدتی را که برای انجام دادن کارتان اختصاص داده اید کار کنید نمی توانید انتظار داشته باشید که بازدهیتان به اندازه زمانی باشد که در کنار کارهایی که انجام می دهید استراحت نیز می کنید. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید در کنار کارهایی که انجام می دهید استراحت نیز داشته باشید چون این استراحت ها به شما کمک می کنند تا بازدهی کاریتان در ساعت های بعدی بیشتر شود. به عنوان مثال در وصرتی که شما از صبح تا ظهر به مدت 6 ساعت مداوم کار کنید ممکن است در ساعت های پایانی روز بادیه شما به اندازه ای کاهش پیدا کند که حتی خودتان هم متوجه این کاهش شدید میزان بازدهی بشوید! این در صورتی است که اگر برنامه تان را به گونه ای تنظیم کنید که در میان ساعت های این 6 ساعت استراحت هایی کوتاه داشته باشید بازدهیتان خیلی بیشتر می شود.


92. افکاری که باعث می شوند تمرکزتان پرت شود را از ذهن خودتان دور کنید!

 

در ذهن تمام ما انسان ها افکاری وجود دارد که باعث می شوند که تمرکزمان نسبت به موضوعی که می خواهیم به آن فکر کنیم کم شود. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که این افکار را از ذهن خودتان دور کنید و باید سعی کنید تا جایی که می توانید افکاری را در ذهنتان پرورش دهید که باعث می شود تمرکزتان افزایش پیدا کند. البته ممکن است در ابتدای کار انجام دادن این پروسه برای شما سخت باشد ولی کم کم با تلاش و تکرار متوجه خواهید شد که این کار به این سختی هایی هم که فکرش را می کرده اید نیست. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید این افکار و تفکرات منفی را که مانند سدی بر سر راه مثبت بودن شما قرار گرفته اند از ذهنتان بیرون کنید و تمام تمرکزتان را بر روی کارتان جمع کنید.


93. بهترین روش اولویت بندی را یاد بگیرید!

 

شما به عنوان یک کارآفرین برای این که بتوانید برای خودتان برنامه ریزی هایی داشته باشید نیاز به داشتن اولویت دارید. بنابراین باید لیستی از اولویت هایی را که می خواهید با استفاده از آن ها کارتان را انجام دهید برای خودتان مشخص کنید. بنابراین نیاز دارید که شیوه درست اولویت بندی کردن را یاد بگیرید. شما به عنوان یک کارآفرین باید بهترین شیوه ای را که می توانید با استفاده از این شیوه تمام کارهایی که باید انجام دهید را اولویت بندی کنید بلد باشید و سعی کنید تا با استفاده از این شیوه کارها را اولویت بندی کنید. در صورتی که شما ندانید که بهترین شیوه برای اولویت بندی کردن کارهایتان چیست شانسی برای موفقیت ندارید به این دلیل که اولویت بندی کردن کار یکی از مهم ترین و کلیدی ترین کارهایی است که هر کارآفرینی باید در ابتدای کار کارآفرینیش انجام دهید.


94. به نوشتن اهمیت دهید!

 

ممکن است شما به عنوان یک کارآفرین فکر کنید که همه چیز را در ذهن خودتان نگه می دارید و فکر کنید که می توانید به ذهن خودتان مراجعه کنید و چیزهایی را که می خواهید دوباره به خاطر بیاورید. ولی حقیقت این است که وقتی که چیزهایی را که می خواهید به خاطر بیاورید ننوشته باشید، احتمال موفقیتتان خیلی کم می شود به این دلیل که تا زمانی که شما موضوعاتی به این مهمی را در ذهنتان نگاه دارید و آن ها را ننوشته باشید نمی توانید انتظار داشته باشید که تمام آن ها به یادتان بیاید! در حقیقت یکی از اشتباهات بزرگی که کارآفرینان می کنند این است که نکته های مهم مرتبط با کارآفرینیشان را نمی نویسیند چون فکر می کنند که به نوشتن آن ها نیازی ندارند. این در صورتی است که  شما باید سعی کنید تمام چیزهایی را که می خواهید در ذهنتان نگاه دارید بنویسید و باید سعی کنید تا جایی که ممکن است جزئیات مربوط به همه آن ها را به همراه موضوعات اصلی بنویسید.


95. برای خودتان برنامه روزانه داشته باشید!

 

 

شما به عنوان یک کارآفرین باید برای خودتان برنامه روزانه داشته باشید. باید به صورت روزانه مشخص کنید که باید چه کارهایی انجام دهید. در غیر این صورت با مشکلات مواجه خواهید شد. یکی از اصول مهمی که تمام کارآفرینان در دنیا باید به آن توجه کنند این است که هرچقدر که برنامه ای که آن ها برای خودشان می نویسیند دقیق تر باشد شانس این که آن ها در اجرا کردن این برنامه موفق شوند بیشتر می شود. شما به عنوان یک کارآفرین باید سعی کنید که یک برنامه کاملا دقیق را برای خودتان بنویسید که تا جایی که ممکن است جزئیات زیادی در آن وجود داشته باشد تا شما بتوانید با بهره گیری از جزئیاتی که در این برنامه وجود دارد دقیقا تکلیف خودتان را بدانید. در صورتی که شما به جای این که یک برنام دقیق و جزئی داشته باشید تنها به یک طرح واره قناعت کنید و تنها بخش های کلی کارهایی را که باید انجام دهید در اختیار داشته باشید در اجرا کردن چنین برنامه ای به مشکلات جدی برخورد خواهید کرد.


96. به عنوان رهبر سازمانی کارکنان دیگر را تشویق کنید!

 

شما به عنوا یک رهبر سازمانی باید کارکنانی را که کارشان خوب است تشویق کنید. شما باید کاری کنید که آن ها احساس کنند که شما به عنوان مدیر آن ها قدردان کارهایی که انجام می دهند هستید و در صورتی که چنین احساسی داشته باشند خیلی بیشتر از گذشته بازدهی خواهند داشت. تحقیقات نشان داده است که آن دسته از کارآفرینانی که کارمندانشان را برای انجام دادن کارهای مختلف تشویق می کنند نسبت به کارآفرینانی که این کار را با کارمندانشان انجام نمی دهند شاهد میزان رشد بسیار بالاتری در محیط کارشان خواهند بود و کارمندان چنین کارکنانی عملکرد بسیار مطلوب تری خواهند داشت.


97. اهدافتان را برای خودتان به صورت دقیق مشخص کنید!

 

 

از دیگر نکته های بسیار مهمی که شما به عنوان یک کارآفرین باید به آن توجه داشته باشید این است که اهدافتان را برای خودتان کاملا مشخص کنید. شما باید به طور دقیق برای خودتان مشخص کنید که به عنوان یک کارآفرین هدفتان چیست و قرار است چه کارهایی انجام دهید. در صورتی که هدف هایتان را برای خودتان به صورت دقیق مشخص نکرده باشید نمی توانید انتظار داشته باشید که در ادامه راه با مشکل برخورد نکنید. بسیاری از کارآفرینان هستند که برای خودشان هدف های مشخصی ندارند ولی دارای انگیزه بسیار زیادی هستند. این کارآفرینان افرادی هستند که تا جایی که می توانند تلاش می کنند که کارآفرینی خودشان را رونق دهند ولی همین نداشتن هدف مشخص باعث می شود که بعد از مدت کوتاهی با مشکلات جدی روبرو می شوند! بنابراین در صورتی که می خواهید در کارتان موفق شوید باید یک هدف مشخص و کاملا دقیق برای خودتان به عنوان یک کارآفرین داشته باشید!


98. به خودتان اعتماد به نفس داشته باشید!

 

داشتن اعتماد به نفس به خودتان یکی از مهم ترین نکته هایی است که می تواند از شما یک کارآفرین موفق بسازد. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید این پارامتر اعتماد به نفس را در خودتان تقویت کنید و اعتماد به نفس داشته باشید. تحقیقات نشان داده است که میزان موفقیت برای کارآفرینانی که دارای اعتماد به نفس هستند نسبت به کارآفرینانی که اعتماد به نفس ندارند خیلی بیشتر است. بنابراین در صورتی که شما به عنوان یک کارآفرین بتوانید این ویژگی اعتماد به نفس بالا را در خودتان پرورش دهید می توانید انتظار داشته باشید که کارتان با موفقیت روبرو می شود و در غیر این صورت باید بدانید که حتما به دلیل همین عدم اعتماد به نفس یک جای کارتان خواهد لنگید! بنابراین داشتن اعتماد به نفس را به عنوان یکی از مهم ترین پارامترهای رسیدن به موفقیت درنظر بگیرید.


99. همیشه نسبت به اعضای تیمتان قابل دسترسی باشید!

 

شما به عنوان یک کارآفرین باید ویژگی های یک رهبر سازمانی خوب بود را یاد بگیرید. شما باید به گونه ای باشید که کارکنانتان احساس کنند که شما یک مدیر خوب هستید. یکی از بهترین و مهم ترین ویژگی های یک مدیر خوب در دسترس بودن است. شما باید به عنوان یک مدیر خوب کاری کنید که کارکنان احساس کنند که شما همیشه در کنار آن ها قرار دارید و هر زمانی که بخواهند می توانند با شما ارتباط بگیرند. این موضوع بسیار اهمیت دارد چون تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که آن دسته از مدیرانی که چنین احساسی را در کارکنانشان ایجاد می کنند و کاری می کنند که آن ها فکر می کنند این مدیران همیشه در دسترس قرار دارند نسبت به مدیرانی که چنین احساسی را در کارکنانشان ایجاد نمی کنند بسیار موفق تر هستند. بنابرانی سعی کنید به عنوان یک مدیر همیشه در دسترس باشید.


100. از شکست ها ناامید نشوید!

 

از دیگر نکته های بسیار مهمی که شما به عنوان یک کارآفرین باید به آن توجه کنید این است که چگونگی برخورد کردن با شکست ها را به خوبی یاد بگیرید. شما به عنوان یک کارآفرین باید تمام تلاشتان را بکنید که شخصیتی داشته باشید که به گونه ای باشد که در صورت شکست خوردن ناامید نشوید. در صورتی که شما به عنوان مدیر سازمان و کسی که چشمان تمام کارکنان سازمان به سوی اوست از شکست هایی که می خورید ناامید شوید افرادی که به عنوان کارکنان شما کار می کنند نیز به شما نگاه می کنند و ناامید می شوند و همین ناامید شدن آن ها باعث می شود که بازدهی آن ها پایین بیاید و در نتیجه تجارت شما با مشکلات جدی مواجه خواهد شد. بنابراین به عنوان یک مدیر سازمانی و یک کارآفرین هرگز ناامید نشوید و سعی کنید چگونگی مواجه شدن با شکست هایی که در این راه وجود دارد را به خوبی یاد بگیرید.

 

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    لینک دوستان
  • مشاوره تحصیلی و شغلی
  • اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • چاپ و انتشار کتاب
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • اخبار دانشجویی
  • وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی
  • پایان نامه
  • مفاهیم و اصول برندینگ
  • نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
  • روش های مهاجرت و گرفتن اقامت
  • طنین و طراوت، وبلاگ تخصصی سالمندان
  • دیجیتال مارکتینگ
  • هنرگرافیک و طراحی لوگو
  • تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی
  • کسب درآمد اینترنتی
  • تازه های صادرات و واردات
  • آموزش زبان، مکالمات و مکاتبات تجاری و بازرگانی
  • ایده های کارآفرینی و استارتاپ
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • روانشناسی مثبت
  • مجلات معتبر علمی
  • روان شناسی صنعتی و سازمانی
  • آرایشگری
  • خبر فوری
  • داروخانه معنوی
  • خبر های استخدامی تهران
  • آیا میدانستیدهای حقوقی
  • مد و فشن
  • زیبایی
  • ستارگان سینما
  • بازاریابی و فروش
  • ستارگان سینما
  • کارآفرینی
  • راهنمای نوین انواع تبلیغات
  • بهترین خانواده
  • پزشکی و سلامت
  • طنز و سرگرمی
  • اخبار و رسانه ها
  • هنر مدرن
  • سفر و توریسم
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 74
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 161
  • بازدید ماه : 310
  • بازدید سال : 2,353
  • بازدید کلی : 13,573