loading...

کارآفرینی

مسعود بازدید : 33 پنجشنبه 13 شهریور 1399 زمان : 10:07 نظرات (0)

 

 

12 نکته مدیریتی برای کارآفرینان


1) در اوایل، ممکن است شما توانایی جلب توجه مخاطب را نداشته باشید!

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از کارآفرینانی که می خواهند به عنوان مدیر یک شرکت کار کنند این است که فکر می کنند که باید از همان ابتدا توجه دیگران را به خودشان جلب کنند. چنین تصوری اشتباه است. اولین کاری که شما باید به عنوان مدیر به آن توجه کنید این است که زمینه را فراهم کنید برای اینکه اعضای تیمتان بتوانند با همدیگر و با شما ارتباط مناسبی برقرار کنند. در صورتی که چنین رابطه ای میان شما و تیمتان برقرار شد، می توانید انتظار داشته باشید که کم کم آنها به عنوان رهبر تیم به شما توجه هم بکنند. اما در صورتی که نتوانستید چنین رابطه ای را با اعضای تیمتان برقرار کنید، هرگز نباید به این فکر کنید که توجه این افراد را به خودتان جلب کنید به این دلیل که در صورتی که ارتباط مناسبی میان شما و آنها وجود نداشته باشد؛ موضوع تلاش برای جلب کردن توجه این افراد برای شما موضوع بیهوده ای می شود!

2) از تجربیات دیگران استفاده کنید!

وقتی که می خواهید کاری را انجام دهید که در آن ناشی هستید، یکی از مهم ترین نکته هایی که باید توجه داشته باشید این است که از تجربیات افراد دیگری که در این زمینه تجربه و تخصص دارند استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا بدانید که کارتان باید به چه شیوه ای پیش برود به این دلیل که افرادی که شما با آنها مشورت می کنید افرادی هستند که روندی را که شما می خواهید طی کنید طی کرده اند بنابراین در این کار تجربه و تخصص لازم را دارند بنابراین در صورتی که با این افراد صحبت کنید می توانید انتظار داشته باشید که این افراد به شما کمک کنند تا کارتان را بهتر انجام دهید. کمک گرفتن و راهنمایی گرفتن از این افراد می تواند در موارد بسیاری راهگشای کار شما باشد و می تواند به شما به عنوان فردی که تازه در ابتدای راه است کمک کند تا تجربیات بسیار زیادی را از دیگرانی که قبلا این تجربه ها را کسب کرده اند فرا بگیرد. شما می توانید از تجربه های سودمندی که این افراد در اختیارتان قرار می دهند نهایت استفاده را بکنید.

3) اطمینان حاصل کنید که در مسیر درست قرار گرفته اید و شیوه مدیریتی درستی دارید

انتخاب کردن شیوه درست مدیریت از نکته های بسیار مهم دیگری است که شما به عنوان یک کارآفرین باید حتما به آن توجه کنید. شما باید بدانید که چگونه کار مدیریت را انجام می دهید و برای اینکه این کار را به خوبی انجام دهید باید در ابتدا برای خودتان یک شیوه مناسب مدیریتی انتخاب کنید. سپس باید سعی کنید تا با استفاده از برنامه ریزی های مشخص، برای خودتان برنامه ریزی کنید و سعی کنید بر این اساس پروسه مدیریت خودتان را پیش ببرید. مدیریت کردن کاری است که شما برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید باید حتما دانش صحیح و منطقی نسبت به انجام دادن این کار داشته باشید و در صورتی که ندانید که چگونه این کار را باید انجام دهید (در صورتی که برای انجام دادن این کار برنامه ریزی مناسبی نداشته باشید) نمی توانید انتظار داشته باشید که تبدیل به یک مدیر موفق شوید. بنابراین شما برای اینکه مدیر موفقی شوید باید حتما استراتژی خودتان را تعیین کنید و دقیقا بدانید که راهکارتان برای مدیریت به چه صورتی می باشد.

4) قدر کارکنان خوبتان را بدانید

از دیگر نکته هایی که شما باید به عنوان یک مدیر موفق به آن توجه داشته باشید این است که باید ارزش کارکنانی که خوب کار می کنند را بدانید. به عنوان مثال در صورتی که فردی برای شما کار می کند که کیفیت کاری که انجام می دهد از نظر شما خیلی خوب است باید سعی کنید به هر شیوه ای که شده از این فرد و کاری که انجام می دهد قدردانی های لازم را به عمل بیاورید. به عنوان مثال می توانید برای کل اعضای شرکت جلسه ای تشکیل دهید و در این جلسه از فرد مورد نظر یاد کنید و کارهای خوبی را که انجام داده است مورد ستایش قرار دهید. این کار باعث می شود که کارکنان شما برای کار کردن روحیه بهتری داشته باشند. در این صورت آنها احساس می کنند که شما به فکر آنها می باشید و به آنها توجه می کنید. بنابراین در چنین وضعیتی احتمال اینکه آنها بهتر کار کنند خیلی بیشتر می باشد. به این دلیل که سعی می کنند تا کیفیت کارشان را بالا ببرند تا نفر بعدی که مدیر در جلسه شرکت از او تقدیر می کند، آنها باشند!

5) تک بعدی نباشید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که، افرادی که می خواهند کارآفرین شرکت های مختلف شوند این است که فکر می کنند که باید تک بعدی باشند! به این معنی که فکر می کنند برای اینکه تبدیل به یک مدیر موفق شوند باید تنها در یک بعد از قضیه خودشان را تقویت کنند. در صورتی که این موضوع کاملا اشتباه می باشد. یک مدیر موفق مدیری است که بتواند در تمام جنبه های کاری موفق باشد. به عنوان مثال ممکن است شما فرض کنید که مدیر موفق فردی است که وقت شناسی زیادی دارد. اما این تنها یکی از جنبه های کار است. به عنوان مثال فرض کنید که مدیر یک شرکتی فرد بسیار وقت شناسی باشد و همیشه سر وقت در محیط کارش حاضر شود. اما در صورتی که این فرد پارامترهای دیگر را نداشته باشد به هیچ عنوان نمی توان گفت که مدیر موفقی است. به عنوان مثال ممکن است همین فرد وقت شناس، به هیچ عنوان از کارکنانی که در شرکت خوب کار می کنند تشکر و قدردانی نکند. در این صورت چنین مدیری را نمی توان به عنوان مدیر مناسبی که کار باکیفیت می کند در نظر گرفت.

6) شوخ طبعی را فراموش نکنید

از دیگر ویژگی هایی که شما باید به عنوان یک مدیر موفق و کارآمد داشته باشید این است که نباید شوخ طبعی را در کارتان فراموش کنید. در صورتی که سعی کنید به عنوان یک مدیر، شوخ طبع باشید و سعی کنید تا با کارکنانتان خیلی جدی نباشید؛ کیفیت کاری شما بهتر می شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده است که مدیرانی که شوخ طبع می باشند و در کارشان حس شوخ طبعی را به کارکنان القا می کنند نسبت به مدیرانی که چنین وضعیتی ندارند بهتر و موفق تر عمل می کنند. تحقیقات نشان داده است که مدیرانی که سعی می کنند به جای اینکه با کارکنانشان جدی برخورد کنند، یک محیط صمیمی و همراه با شوخ طبعی ایجاد کنند نسبت به مدیرانی که سعی می کنند تا برخورد خشکی داشته باشند بهتر عمل می کنند. مدیرانی که به این شیوه عمل می کنند باعث می شوند که احساس اعتماد میان کارکنان ایجاد شود و همین احساس اعتماد باعث می شود که کارکنانشان بیشتر به آنها اعتماد کنند بنابراین همین اعتماد باعث می شود تا کیفیت کاری که انجام می دهند بیشتر شود.

 

7) چگونگی ارتباط گرفتن با کارکنان را یاد بگیرید

از نکته های مهم دیگری که مدیران برای اینکه ارتباط مناسبی با کارکنان داشته باشند این است که آنها باید ارتباط صمیمانه ای را با کارکنان برقرار کنند. برقرار کردن یک ارتباط صمیمانه و مناسب با کارکنان موضوعی بسیار مهم است که چگونگی برقرار کردن این رابطه نیازمند تلاش و تکرار و تمرین است. شما باید به عنوان یک مدیر بدانید که چگونه با کارکنان خودتان ارتباط برقرار کنید تا بتوانید به آنها کمک کنید که کارشان را بهتر انجام دهند. هنگامی که بحث رابطه مدیران و کارکنان پیش می آید شما باید به این نکته توجه کنید که "رابطه ای که شما به عنوان یک مدیر با آنها برقرار می کنید باید یک رابطه دوطرفه باشد نه یک رابطه یک طرفه!" این موضوع خیلی اهمیت دارد و شما باید بدانید که رابطه دوطرفه یعنی اینکه شما باید با آنها تعامل داشته باشید و با آنها دوست شوید. شما باید با آنها صمیمی باشید و کاری کنید که آنها احساس کنند که با شما صمیمی هستند. در حقیقت شما باید آنها را به عنوان یک دوست به حساب بیاورید نه یک کارمند!

8) نقاط ضعف خودتان را بشناسید

یکی دیگر از مهم ترین نکته هایی که شما به عنوان یک کارآفرینی که قرار است مدیر یک شرکت شود باید درنظر داشته باشید این است که نقاط ضعف خودتان را به خوبی بشناسید. در صورتی که شما نقطه های ضعف خودتان را نشناسید و ندانید که چه نقاط ضعفی دارید و ندانید که مدیریتتان چه مشکلاتی دارد، نمی توانید انتظار داشته باشید که در کارتان موفق شوید. به این دلیل که وقتی که نسبت به مشکلاتتان آگاهی نداشته باشید، نمی توانید این مشکلات را حل کنید بنابراین این مشکلات با شما باقی می مانند و به شما ضرر می زنند. به عنوان مثال، فرض کنید که شما فردی خجالتی هستید که نمی توانید به خوبی حرف بزنید. در صورتی که به عنوان یک مدیر، این مشکل خودتان را به خوبی نشناسید، نمی توانید کاری در جهت حل کردن این مشکل انجام دهید بنابراین در کارتان شکست می خورید. اما در صورتی که مشکل خجالتی بودن خودتان را بشناسید، احتمال اینکه سعی کنید این مشکل را حل کنید و در نهایت به نتیجه مطلوب برسید بیشتر می شود. بنابراین شناختن نقاط ضعفتان یکی از مهم ترین نکته هایی است که باید در نظر داشته باشید.

9) در مواقع سختی ها به کارکنان روحیه دهید

روحیه دادن به کارکنان و افرادی که زیر دست شما کار می کنند در مواقع سختی ها هم از نکته های مهمی است که شما باید درنظر داشته باشید. شما باید به آنها روحیه بدهید و سعی کنید کاری کنید که از نظر روانی توانایی پذیرش این سختی ها در کار را داشته باشند.

همانطور که می دانید، شما هر تجارتی که داشته باشید، ممکن است زمانی برسد که شرکت شما با بحران مواجه شود. بنابراین برای اینکه این بحران را برطرف کنید نیاز دارید تا روحیه خودتان را حفظ کنید و کارکنان هم باید روحیه خودشان را حفظ کنند. در چنین مواردی است که نقش شما به عنوان یک رهبر این است که روحیه کارکنان را حفظ کنید و به آنها روحیه بدهید و سعی کنید کاری کنید که آنها احساسات مثبتی داشته باشند و منفی نباشند. همین موضوع باعث می شود که اعتمادی که کارکنان به شما دارند افزایش پیدا کند و یک رابطه و پیوند قوی میان شما و آنها برقرار شود. بنابراین باید سعی کنید به هنگام مشکلاتی که برای کارکنان پیش می آید روحیه آنها را حفظ کنید.

10) اشتباه است اگر فکر کنید که کارمندی که در گذشته در یک شرکت بزرگ کار می کرده است حتما ایده های جالبی برای کار دارد ولی کارمندی که قبلا در شرکت های کوچک کار می کرده است ایده های مناسبی ندارد!

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مدیران سازمان انجام می دهند همین است. آنها فکر می کنند در صورتی که یکی از کارکنانشان که در گذشته در شرکت بزرگی کار می کرده است و اکنون به اینجا آمده است نظری در رابطه با کار بدهد حتما نظر او درست است و باید به آن اعتماد کرد اما در صورتی که کارمندی که در گذشته در شرکت کوچکی کار می کرده است نظری درباره کار بدهد نباید به نظر او اعتماد کرد!

چنین چیزی ابدا صحت ندارد. بسیارند کارکنانی که می توانند ایده های جدید و بسیار جالب در رابطه با پیشرفت کاری شرکت به شما بدهند ولی در گذشته در شرکت هایی کار می کرده اند که شرکت هایی بسیار کوچک بوده اند و برعکس، ممکن است کارمندانی داشته باشید که در شرکت های بسیار معروف و بزرگ کار می کرده اند ولی توصیه های بسیار بی ارزشی در رابطه با کار به شما بکنند.

11) سعی کنید از روانشناسی مثبت استفاده کنید

استفاده کردن از تکنیک روانشناسی مثبت هم از دیگر نکته هایی است که شما باید به عنوان فردی که می خواهد توانایی مدیریت کردن داشته باشد درنظر داشته باشید. شما باید حتما سعی کنید تا از تکنیک روانشناسی مثبت در برخورد کردن با کارکنان استفاده کنید تا بتوانید رابطه خوبی را با آنها برقرار کنید.

یکی از مهم ترین فواید استفاده کردن از روانشناسی مثبت این است که به شما کمک می کند تا از افکار منفی دور شوید و شما را به سمت افکار مثبت هدایت می کند. بنابراین در صورتی که می خواهید در کار مدیریت موفق شوید یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که از تکنیک روانشناسی مثبت استفاده کنید. شما باید تا حدود زیادی در این زمینه اطلاعات داشته باشید تا بتوانید یک رابطه مناسبی را با کارکنانتان برقرار کنید. تفکر منفی و داشتن فکرهای منفی یکی از بزرگترین دشمنانی است که ممکن است شما را به عنوان یک کارآفرین و به عنوان یک مدیر، تهدید کند. روانشناسی مثبت به شما کمک می کند تا از این افکار منفی رهایی پیدا کنید و همچنین رابطه بهتری با کارکنان هم داشته باشید.

12) اعتماد به نفس داشته باشید

آخرین مورد (که البته از نظر اهمیت آخرین مورد نیست!) این است که در کارتان به عنوان یک مدیر اعتماد به نفس داشته باشید. داشتن اعتماد به نفس یکی از مهم ترین پارامترهایی است که هر مدیری باید داشته باشد. در صورتی که اعتماد به نفس در کارتان نداشته باشید نمی توانید به اندازه کافی در کارتان موفق شوید به این دلیل که مدیر موفق مدیری است که دارای اعتماد به نفس بالایی باشد. بسیاری از مدیران هستند که از بسیاری از جهات دارای آمادگی لازم برای مدیریت می باشند ولی اعتماد به نفس پایینی دارند. این افراد به این دلیل که به خودشان اطمینان ندارند نمی توانند در کار مدیریت موفق شوند. اما در صورتی که شما به عنوان یک مدیر در کاری که انجام می دهید اعتماد به نفس داشته باشید و قبول داشته باشید که شما به عنوان یک مدیر می توانید به خوبی کارتان را انجام دهید، احتمال اینکه بتوانید یک مدیر خوب باشید بیشتر می شود. بنابراین داشتن اعتماد به نفس از ویژگی های مهمی است که یک کارآفرین موفق باید حتما داشته باشد و بدون آن موفقیت مدیران تقریبا غیرممکن می شود.

مسعود بازدید : 45 پنجشنبه 13 شهریور 1399 زمان : 9:23 نظرات (0)

 

 

7 درس کارآفرینی که از "کارداشیان ها" می گیریم


در صورتی که شما فردی هستید که تازه می خواهید مسیر کارآفرین شدن را طی کنید، یکی از مهم ترین نکته هایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که از افراد دیگری که این مسیر را طی کرده اند الگوبرداری کنید. وقتی که شما کارآفرینان موفق را سرحوله کار خودتان قرار می دهید می توانید راه و رسم موفق شدن در این کار را از آنها یاد بگیرید و این به پیشبرد اهداف شما کمک زیادی می کند. خانواده کارداشیان ها کارآفرینان موفقی هستند که می توانند نمونه خوبی برای شما باشند. این خانواده از سال 2007 یک خط هوایی را به نام خودشان تاسیس کرده اند و همچنین خودشان توانسته اند تا چندین شرکت تولید پوشاک و تولید لوازم آرایشی و غیره را تاسیس کنند.

اما آنها چگونه توانسته اند تا به این موفقیت برسند؟ چه عواملی باعث شده است که آنها بتوانند به عنوان کارآفرینانی موفق فعالیت داشته باشند؟ در این پست قصد داریم تا به این سوالات پاسخ دهیم. در ادامه این پست 7 نکته ای را که شما به عنوان فردی که می خواهید کارآفرین شود و می توانید از این خانواده یاد بگیرید ارایه می کنیم.

1) استراتژی خودتان را تعریف کنید

یکی از دلایل موفقیت آنها در این کار این است که آنها برای خودشان استراتژی های مشخصی را تعریف کرده اند. آنها مشخص کرده اند که دقیقا قرار است چکار کنند و قرار است چه اقداماتی را در جهت کمک کردن به دیگران انجام دهند.

این موضوع اهمیت بسیار ویژه ای دارد به این دلیل که در صورتی که شما ندانید که دقیقا می خواهید چکار کنید و هدفتان از ایجاد کردن تجارتتان دقیقا چیست؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که در کارتان موفق شوید. در صورتی می توانید به خودتان و به دیگران ثابت کنید که توانایی انجام کار کارآفرینی و توانایی تاسیس کردن شرکت را دارید که به صورت مشخص هدف هایی را که قرار است به این هدف ها برسید و همچنین روش هایی که قرار است شما را به این هدف ها برساند را برای خودتان تعریف کنید. در صورتی که برای خودتان مشخص نکنید که قرار است چکار کنید و چه اقداماتی انجام دهید؛ در این صورت چگونه انتظار دارید که دیگران درک درستی از شرکتتان و کاری که می خواهید در آن انجام دهید داشته باشند؟!!!

 

2) حتما از "شبکه های اجتماعی" برای بازاریابی استفاده کنید

یکی دیگر از عوامل موفقیت کارداشیان ها در کار بازاریابی و کارآفرینی، استفاده از شبکه های اجتماعی بوده است. این روزها تمام برندها (یا حداقل می توان گفت اکثر برندها!) برای اینکه کار بازاریابی را به خوبی انجام دهند از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. به این دلیل که استفاده کردن از شبکه های اجتماعی نسبت به گذشته به شیوه روزافزونی بیشتر شده است و دیگر کمتر شرکتی را می توان یافت که برای خودش یک صفحه ای در یکی از شبکه های اجتماعی نداشته باشد. بنابراین شما باید سعی کنید تا به بهترین شکل ممکن از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی برند خودتان استفاده نمایید. در صورتی که شما از شبکه های اجتماعی مانند شبکه اینستاگرام و یا توییتر برای ارتباط گرفتن با مشتریان و بازاریابی کردن استفاده کنید می توانید انتظار داشته باشید که تعداد افرادی که به عنوان مشتریان وفادار شما (Royal Customers) قلمداد می شوند بیشتر و بیشتر شوند. به این دلیل که امروزه یکی از بهترین و موثرترین شیوه هایی که تجارت ها و برندها با استفاده از این شیوه می توانند با مخاطبینشان ارتباط برقرار کنند همین استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد.

3) ریسک پذیر باشید

درس دیگری که از کارداشیان ها می گیریم ریسک پذیر بودن می باشد. در حقیقت آنها به دلیل همین ریسک پذیری در کار تجارت خودشان موفق شده اند. بسیاری از مدیرهای شرکت ها و کارآفرینان هستند که اصلا به پارامتر ریسک پذیری به عنوان یک پارامتر مهم و کلیدی در کار توجه نمی کنند. این دسته از افراد دوست دارند تا همیشه شرایط به همین شیوه ای باشد که وجود دارد بنابراین هرگز دوست ندارند تا به دنبال شیوه هایی بگردند که وضعیت کنونیشان را تغییر دهند. اما در صورتی که شما می خواهید فردی موفق در زمینه کارآفرینی باشید باید ریسک پذیری بالایی داشته باشید و باید حتما به این نکته توجه داشته باشید که هر چند وقت یک بار بهتر است که مخاطره کنید و شرایط خودتان را تغییر دهید. به عنوان مثال ممکن است شما در مقابل یک گزینه ای قرار بگیرید که شرایطی برای پیشرفت برای شما ایجاد شود اما ریسک و خطر زیادی در این شرایط باشد. در صورتی که چنین وضعیتی برای شما پیش آمد باید بدون هیچ مشکلی چنین خطراتی را تحمل کنید و به این موقعیتی که برایتان پیش آمده است پاسخ آری بدهید و با قدرت به جلو بروید.

4) توانایی مدیریت داشته باشید

خانواده کارداشیان افرادی مدیر هستند که توانایی مدیریت بالایی دارند. شما هم به عنوان یک کارآفرین باید به همین شیوه عمل کنید. شما باید توانایی مدیریت بالایی داشته باشید و برای این کار باید حتما توانایی ارتباط گرفتن با دیگران در گروه را داشته باشید. کارآفرینی یک کار گروهی است و شما برای اینکه در این کار گروهی موفق شوید لازم است که بتوانید این گروه را به خوبی مدیریت کنید. در صورتی که شما به عنوان کارآفرین این توانایی را نداشته باشید که این گروه را مدیریت کنید، احتمال اینکه در کارتان شکست بخورید خیلی زیاد می شود به این دلیل که گروه زمانی می تواند عملکرد خوبی داشته باشد که یک مدیر خوب داشته باشد و در صورتی که شما نتوانید مدیر خوبی برای گروهتان باشید بنابراین گروه شما از جنبه مدیریت با مشکلات زیادی مواجه می شود و نتیجه این می شود که عملکرد کل گروه ضعیف می شود و نهایتا عملکرد شرکتتان ضعیف می شود و نمی توانید به هدف هایی که دارید برسید. بنابراین باید یاد بگیرید که چگونه گروهتان را مدیریت کنید.

 

5) ارتباط صمیمانه ای با مخاطبینتان برقرار کنید

از رموز موفقیت شرکت هایی که کارآفرینان آن کارداشیان ها بوده اند این است که آنها توانسته اند تا ارتباط صمیمانه ای را با مخاطبینشان برقرار کنند. شما هم باید همین گونه باشید. شما باید با مخاطبین خودتان یک ارتباط صمیمانه ای برقرار کنید و سعی کنید تا آنها را درک کنید. شما باید کاری کنید که مشتریان شما را دوست داشته باشند. به این دلیل که تنها در این صورت است که می توانید انتظار داشته باشید که از شما خرید کنند!

به عنوان مثال فرض کنید که شما یک تجارتی دارید که یک فرآورده خاصی به آنها ارایه می دهید. به عنوان مقال فرض کنید که شرکتی دارید که لوازم کامپیوتر می فروشید. در صورتی که بتوانید با مخاطبینتان به خوبی ارتباط برقرار کنید آنها احساس خوبی نسبت به شما و شرکتتان خواهند داشت و همچنین احساس می کنند که شما حقیقتا برای آنها کار می کنید. در چنین شرایطی است که احتمال اینکه آنها به شما اطمینان کنند و به جای اینکه از شرکت های رقیب شما خرید کنند، از شما خرید کنند خیلی بیشتر از زمانی است که چنین رابطه ای میان شرکت شما و مشتریان وجود نداشته باشد.

6) مشتریان را بشناسید

از دیگر رمزهای موفقیت کارداشیان ها به عنوان کارآفرین این است که آنها سعی کرده اند تا مخاطبین خودشان را بشناسند. شما هم باید به این شیوه عمل کنید. در صورتی که می خواهید در کار کارآفرینی موفق شوید باید شناخت درستی نسبت به مشتریانتان داشته باشید. شما باید آنها را بشناسید و سعی کنید تا بر این اساس با آنها ارتباط برقرار کنید. در صورتی که شما کارآفرینی باشید که هیچ درک مناسبی از مشتریانتان نداشته باشید؛ انتظار اینکه در کار کارآفرینی موفق شوید کمی دور از ذهن به نظر می رسد. شما باید سعی کنید تا بدانید که مشتریانی که دارید چگونه افرادی هستند و دارای چه ویژگی هایی می باشند و به طور کلی چه احتیاجات و انتظاراتی دارند. در صورتی که آنها را نشناسید، نمی دانید که چه انتظاراتی دارند بنابراین اینکه بتوانید انتظارات آنها را برآورده کنید برایتان کمی دشوار می شود. بنابراین شما باید سعی کنید تا آنها را به خوبی بشناسید و سعی کنید تا با پارامترها و ویژگی های مختلفی که دارند آشنا شوید تا بتوانید بهتر برای آنها فرآورده ها (و یا خدمات) مناسبی تولید کنید.

 

7) با شرکت های دیگری که شبیه به شرکت شما هستند همکاری داشته باشید

از دیگر درس های مهمی که می توان از خانواده کارداشیان ها در زمینه کارآفرینی گرفت این است که آنها با شرکت های دیگری که شبیه به شرکتشان می باشد همکاری می کنند. این به عنوان یک کارآفرین باید یکی از ویژگی های مهم شما باشد. شما به عنوان یک فردی که قرار است راه کارآفرینی را طی کند، باید بتوانید با شرکت های دیگری که کارشان مشابه کار شما می باشد هم ارتباط برقرار کنید. چنین ارتباطی به شما کمک می کند تا هم با شیوه کاری این شرکت ها آشنا شوید و هم اینکه بدانید که باید چگونه کار خودتان را ادامه دهید. همچنین ارتباط گرفتن با این شرکت ها برای شما این امکان را فراهم می آورد که از بسیاری از مزیت هایی که داشتن چنین همکاری هایی برای شما دارد هم بهره مند شوید. به عنوان مثال شما می توانید از آنها در زمینه های مختلف مالی و تجاری و فکری و غیره کمک بگیرید و از راهنمایی ها و مشاوره ها و تجربه هایی که این شرکت ها داشته اند استفاده کنید. پس همکاری با شرکت های دیگر را فراموش نکنید.

 

مسعود بازدید : 60 پنجشنبه 06 شهریور 1399 زمان : 10:46 نظرات (0)

 

 

25 نکته ای که کارآفرینان آرزو می کنند هنگامی که در ابتدای کار بودند این نکته ها را می دانستند! (بخش دوم)


13) از "قانون طلایی" تبعیت می کردند!

یک قانون طلایی در زمینه کارآفرینی وجود دارد که می گوید: "شما دوباره و دوباره به افرادی که با آنها برخورد داشته اید بر می خورید بنابراین کاری کنید که از شما تعریف کنند!"

یک کارآفرین موفق فردی اجتماعی است که باید روابط اجتماعی گسترده ای داشته باشد. بنابراین شما به عنوان فردی که می خواهد تبدیل به یک کارآفرین شود باید مهارت های اجتماعی را یاد بگیرید و با افراد دیگر طوری برخورد کنید که آنها از شیوه برخورد شما راضی باشند. این کار منجر به این می شود که شما بتوانید موقعیت اجتماعی خودتان و جایگاهی که در اذهان اطرافیانتان دارید را بهتر و بهتر کنید و همچنین به این شیوه دیگران هم بیشتر قدر شما را می دانند و بیشتر به شما کمک می کنند و همین موضوع باعث می شود که در کارتان پیشرفت بهتری داشته باشید.

14) قدرت بیانشان را قوی تر می کردند.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که هر فردی که می خواهد کارآفرین شود باید داشته باشد این است که قدرت بیان قوی داشته باشد. این موضوع برای کارآفرینان دارای اهمیت بسیار بالایی است به این دلیل که این افراد باید این مهارت را داشته باشند که حرف هایشان را به خوبی به دیگران منتقل کنند بنابراین به این شیوه آنها می توانند به دیگران بگویند که چه ایده هایی دارند و برای اینکه این ایده ها را عملی کنند باید چکار کنند. کارآفرینانی که در کارشان موفق شده اند همگی دارای این ویژگی بوده اند و توانسته اند تا آن چه را که می خواهند به دیگران انتقال دهند به خوبی انتقال دهند و در این کار پیروز شوند. بنابراین داشتن فن بیان و تمرین کردن برای یادگیری آن از پارامترهای بسیار مهم و تاثیرگذار در کار کارآفرینی می باشد.

15) کمتر به اخبار بد اهمیت می دادند!

ممکن است به این فکر کنید که توجه کردن به اخبار بد چه ارتباطی با کارآفرین بودن دارد؟ باید گفت که ارتباط مستقیمی وجود دارد! برای اینکه کارآفرینی موفق شوید باید بر روی کاری که در حال انجام دادن آن هستید تمرکز کنید و برای اینکه بر روی این کار تمرکز کنید بهتر است ذهنی آرام و خیالی راحت داشته باشید. وقتی که مرتبا به اخبار توجه می کنید ممکن است تمرکزتان خراب شود و نتوانید آن طور که باید و شاید بر روی کارهایی که قرار است آنها را انجام دهید تمرکز کنید. بنابراین توجه کردن به اخبار بد ممکن است کاری باشد که برای شما به عنوان فردی که می خواهد تازه شروع به کار کارآفرینی بکند کاری مضر باشد و ممکن است شما در صورتی که بر روی اخبار بد تمرکز می کنید نتوانید از پس انجام دادن چنین کاری به خوبی بربیایید!

16) ارتباطاتشان را بهتر می کردند.

کارآفرینی فرآیندی گروهی است. این کار یک کار گروهی است و شما نمی توانید به تنهایی آن را انجام دهید. در حقیقت هیچ کس نمی تواند! بنابراین شما برای اینکه در این کار موفق شوید نیاز دارید تا برای خودتان یک تیم تشکیل دهید. برای اینکه این تیم را رهبری کنید نیاز به این دارید که توانایی های ارتباط گیری با دیگران را بلد باشید تا بتوانید کاری کنید که این تیم بهترین بازدهی را داشته باشد. در صورتی که نتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید نمی توانید به خوبی با این تیم تعامل داشته باشید بنابراین ممکن است در کارتان با مشکلات جدی مواجه شوید. بنابراین شما به عنوان یک کارآفرین باید بر روی ارتباطات اجتماعی خودتان تمرکز داشته باشید و سعی کنید تا کیفیت این ارتباطات را در خودتان بهتر کنید. فراموش نکنید که ارتباطات اجتماعی و توانایی برقرار کردن این ارتباطات با افراد دیگر خیلی بیشتر از آنچه که شما فکر می کنید دارای اهمیت می باشد پس اهمیت آن را فراموش نکنید!

17) توانایی رهبر شدن را در خودشان تقویت می کردند.

از دیگر نکته هایی که شما باید به عنوان یک کارآفرین به آن توجه داشته باشید این است که توانایی رهبر شدن را در خودتان تقویت کنید. زیرا همانطور که در مورد قبلی اشاره شد، هنگامی که شما می خواهید برای خودتان یک کارآفرینی ایجاد کنید، باید این کار را به صورت تیمی انجام دهید و برای انجام دادن این کار باید این تیم را مدیریت کنید. بنابراین باید توانایی های مدیریت کردن این تیم را یاد بگیرید و سعی کنید تا این تیم را به خوبی مدیریت کنید. در صورتی که توانایی های رهبری کردن را بلد نباشید نمی توانید به خوبی این کار را انجام دهید!

18) اعتماد به نفس بیشتری داشتند.

داشتن اعتماد به نفس یکی دیگر از ویژگی های بارز افرادی است که می خواهند کارآفرین شوند. افرادی که می خواهند مسیر کارآفرینی را طی کنند افرادی هستند که باید برای اینکه در این کار موفق شوند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. افرادی که دارای اعتماد به نفس کمی هستند افرادی هستند که معمولا در چنین کارهایی موفق نمی شوند و معمولا شکست می خورند. بنابراین داشتن اعتماد به نفس یکی از مشخصه های بارز افرادی است که کارآفرین می شوند. تمام افرادی که در کارآفرینی موفق بوده اند افرادی با میزان بالای اعتماد به نفس بوده اند که به خودشان اطمینان داشته اند که می توانند از پس این کارها برآیند. بنابراین فراموش نکنید که یکی از مهم ترین و اصولی ترین کارهایی که شما به عنوان یک کارآفرین باید انجام دهید این است که اعتماد به نفستان را تقویت کنید.

19) این نکته را بیشتر می پذیرفتند که: "انسان ها با هم متفاوت می باشند ولی نه به آن اندازه ای که ما فکر می کنیم!"

ما انسان ها با اینکه با هم تفاوت های زیادی داریم، ولی تا حدود زیادی شبیه به هم هستیم. از بسیاری از جنبه ها می توان گفت که تمام انسان ها با هم برابرند و شبیه به هم می باشند. بنابراین شما به عنوان یک فرد کارآفرین باید این نکته را درک کنید که برای اینکه با دیگران ارتباط بهتری برقرار کنید قبول کنید که انسانها به هم شبیهند و قبول کنید که برای اینکه بتوانید تعاملات بهتری داشته باشید باید آنها را درک کنید و بدانید که آنها هم شبیه به شما هستند و تفاوت چندانی با شما ندارند! این نکته به شما کمک می کند تا کیفیت رابطه اجتماعیتان با آنها را بهتر کنید.

20) سعی می کردند تا نقاط ضعفشان را تقویت کنند.

توجه کردن به نقاط ضعف یکی از مهم ترین پارامترهایی است که افرادی که تازه کار کارآفرینی را آغاز کرده اند باید داشته باشند. آنها باید نقاط ضعفشان را بشناسند و سعی کنند تا این نقاط ضعف را تقویت کنند. در این صورت است که می توان انتظار داشت که به عنوان کارآفرین، در کارشان پیشرفت داشته باشند. در غیر این صورت، این نقاط ضعف ممکن است باعث شوند که لطمات جبران ناپذیری به شما به عنوان کارآفرین وارد شود بنابراین ممکن است بسیاری از موقعیت ها را به دلیل وجود همین نقاط ضعف از دست بدهید. همچنین وجود این نقاط ضعف ممکن است باعث شود که مشکلات جدی برایتان ایجاد شود که شما را از ادامه رفتن راه کارآفرینی باز بدارد. بنابراین حتما به نقاط ضعفتان توجه کنید و سعی کنید تا آنها را بهتر کنید.

21) خودشان را کمتر با دیگران مقایسه می کردند.

مقایسه کردن یک فردی که تازه می خواهد کارآفرین شود با فرد یا افرادی که مدت ها است که این کار را کرده اند کار درستی نیست و به نتیجه درستی منتهی نمی شود. در صورتی که شما تازه کارآفرین شده اید؛ بهتر است هرگز خودتان را با دیگران مقایسه نکنید مخصوصا در صورتی که این دیگران افرادی باشند که سال هاست که به عنوان کارآفرین فعالیت می کنند. مقایسه کردن خودتان با دیگران باعث می شود که شما اعتماد به خودتان را هم از دست بدهید و نه تنها به جایی که آنها رسیده اند نرسید بلکه حتی موقعیت هایی که در دستتان قرار دارد را هم از دست بدهید. بنابراین هرگز خودتان را با دیگران مقایسه نکنید و فراموش نکنید که شما تازه اول راه هستید و راه زیادی را پیش رو دارید!

22) برای خودشان برنامه منظم تری ترتیب می دادند.

داشتن برنامه ریزی برای انجام کارها از مهم ترین ویژگی های افراد موفق در همه زمینه ها می باشد. این افراد سعی می کنند تا برای هر کاری که دارند برنامه ریزی داشته باشند و برای اینکه این برنامه ریزی را به درستی انجام دهند برای این کار وقت زیادی صرف می کنند. بنابراین داشتن برنامه ریزی مناسب برای کارها یکی از نکته های بسیار مهمی است که می تواند شما را به پیروزی برساند. همیشه به خاطر داشته باشید که از آن جایی که کارآفرین شدن نیازمند تلاش و کوشش بسیار زیادی می باشد، در صورتی که برای این کار برنامه ریزی نداشته باشید نمی توانید آن گونه که باید و شاید در کارتان موفق شوید و برای موفقیت در این کار باید حتما برای خودتان برنامه ریزی مناسب و درستی داشته باشید.

23) تا جایی که می توانستند سفر می کردند.

مسافرت کردن یکی از کارهایی است که می تواند هم به تقویت روحیه شما به عنوان یک فرد کارآفرین کمک کند و هم اینکه باعث شود که میزان هوشیاری و آگاهی شما و همچنین میزان تجربه ای که در کارتان دارید بیشتر شود. هنگامی که شما به مکان های مختلف مسافرت می کنید می توانید انتظار داشته باشید که تجربیاتتان بیشتر شود و دیدی که نسبت به زندگی دارید باکیفیت تر و بهتر شود. بنابراین مسافرت کردن را به عنوان یکی از اصولی که می تواند به شما کمک کند تا کارآفرین بهتری شوید درنظر داشته باشید. مسافرت کردن همچنین این امکان را برای شما فراهم می کند که اجتماعی تر شوید و بتوانید با افراد مختلف که دارای دیدگاه های مختلفی هستند بهتر ارتباط برقرار کنید که این خودش یکی از اصول مهم برای اجتماعی بودن می باشد.

24) به این موضوع که "همه اشتباه می کنیم!" اعتقاد بیشتری پیدا می کردند.

شما باید این موضوع را قبول کنید که همه ما انسان ها موجوداتی جایزالخطا می باشیم. همه ما اشتباه می کنیم بنابراین باید این شانس را به خودمان بدهیم که در صورتی که اشتباه کردیم، اشتباهمان را بپذیریم و از خودمان انتظار نداشته باشیم که هرگز اشتباه نکنیم. بنابراین شما به عنوان یک کارآفرین باید این نکته را درنظر داشته باشید که اشتباه کردن موضوعی نیست که به خاطر آن خودتان را سرزنش کنید. بلکه در صورتی که در بخشی از کار اشتباه کردید؛ آن را بپذیرید و سعی کنید تا دوباره این اشتباه را تکرار نکنید. کارآفرینان موفق افرادی بوده اند که همواره از اشتباهات خودشان درس گرفته اند و همواره کوشیده اند تا با توجه به این درس ها کیفیت کارشان را بهتر و بهتر کنند و دیگر اشتباهات گذشته شان را تکرار نکنند.

25) با شکست ها بیشتر کنار می آمدند.

از دیگر نکته های بسیار مهمی که کارآفرینان باید به آن توجه کنند این است که شکست هایی که در راه کارآفرین شدن می خورند می تواند به عنوان پله ای باشد که آنها را به پیروزی برساند. کارآفرین موفق کسی است که وقتی که در بخشی از کار شکست خورد، تسلیم نشود و دوباره و دوباره تلاش کند و کار را به شیوه ای انجام دهد که این بار احتمال شکست خوردن کمتر باشد. افرادی که چنین رویکردی را نسبت به کارشان دارند نسبت به افرادی که با شکست خوردن ناامید می شوند، کارآفرینان بسیار بهتری می شوند. بنابراین شما به عنوان یک کارآفرین باید همیشه این نکته را درنظر داشته باشید که از شکست خوردن ناامید نشوید و بدانید که شکست خوردن برای شما می تواند زمینه ای برای پیروزی باشد و چگونگی برخورد شما با این شکست ها است که تعیین کننده آینده شغلیتان می باشد.

 

مسعود بازدید : 45 پنجشنبه 06 شهریور 1399 زمان : 10:10 نظرات (0)

 

 

25 نکته ای که کارآفرینان آرزو می کنند هنگامی که در ابتدای کار بودند این نکته ها را می دانستند! (بخش اول)


کارآفرین بودن پروسه ای طولانی و زمان بر می باشد. شما برای اینکه یک کارآفرین موفق شوید باید از مراحلی گذر کنید که با گذر کردن از همه این مراحل می توانید در کارتان موفق شوید. بنابراین اینکه یک کارآفرین شوید (حداقل یک کارآفرین موفق شوید!) چیزی نیست که به این راحتی بدست آید و شما باید برای کارآفرین شدن سخت تلاش کنید. اگرچه، برخی از اوقات، حتی بهترین افرادی که دارای تمام ویژگی های مناسب برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق هم هستند نیز ممکن است ندانند که باید چکار کنند. این موقعیت ها زمانی است که آنها در یک دوراهی قرار می گیرند و نمی دانند که باید کدام راه را انتخاب کنند که آنها را به موفقیت برساند.

افرادی که این مسیر پر پیچ و خم و دور و دراز را طی کرده اند؛ به این موضوع عقیده دارند که اگر به زمانی که تازه کارشان را شروع کرده بودند بر می گشتند بسیاری از اشتباهاتی را که انجام دادند انجام نمی دادند. بنابراین افرادی که تازه می خواهند کارآفرین شوند می توانند از تجربه هایی که این افراد در اختیارشان قرار می دهند استفاده کنند تا آنها این اشتباهات را تکرار نکنند. در این پست قصد داریم تا شما را با 25 نکته ای که کارآفرینان موفق آرزو دارند هنگامی که تازه کارشان را شروع کرده بودند در گذشته انجام می دادند؛ آشنا کنیم.

1) حتما کتاب های مرتبط با کارآفرینی را می خواندند.

یکی از حسرت های بسیاری از افرادی که در کار کارآفرینی موفق شده اند این است که چرا کتاب های مرتبط با کارآفرینی را مطالعه نکرده اند. مطالعه روزانه در زمینه کارآفرینی و چگونگی کارآفرین شدن یکی از نکته هایی است که شما باید به عنوان فردی که تازه می خواهد قدم در راه کارآفرینی بگذارد حتما باید درنظر داشته باشد. شما باید مطالعه روزانه در زمینه کارآفرینی را فراموش نکنید. اصلا مهم نیست که یک کتاب در زمینه کارآفرینی را تمام کنید یا نه! تنها کاری که می کنید این است که در این زمینه مطالعه کنید و بس! این کار باعث می شود که اطلاعاتتان در زمینه کارآفرینی به اندازه قابل توجهی بالاتر می رود که این موضوع می تواند در مراحل بعدی به شما کمک زیادی بکند.

2) فردی را که قبلا در زمینه کارآفرینی موفق شده است را به عنوان استادی برای خودشان انتخاب می کردند.

پیدا کردن فردی که بتواند استاد شما در زمینه کارآفرینی باشد خیلی مهم است. این فرد باید به شما یاد دهد که چگونه مسیر را طی کنید. این فرد فردی است که خودش قبل از شما راه را رفته است بنابراین از چم و خم کار خبر دارد و می تواند به شما کمک کند تا کار را بهتر انجام دهید. بنابراین سعی کنید فردی را پیدا کنید که قبلا در این زمینه موفق بوده است تا بتواند به شما کمک کند تا اصول کارآفرینی را بهتر یاد بگیرید و این اصول را در کارتان مورد استفاده قرار دهید. وجود چنین فردی می تواند کمک بسیار زیادی در زمینه های مختلف به شما بکند و شما را قدم های زیادی به جلو ببرد.

3) تلاششان را بیشتر می کردند.

از دیگر نکته هایی که افرادی که راه کارآفرینی را طی کرده اند اگر به گذشته برگردند حتما به این نکته توجه می کردند، زیادتر کردن تلاششان می باشد. برای موفق شدن در هر کاری که شما بخواهید انجام دهید نیاز به تلاش و کوشش دارید. بنابراین تلاش کردن یکی از رموز اصلی و اولیه برای موفق شدن می باشد و افراد برای آن چه که می خواهند به اندازه کافی تلاش نکنند نمی توانند نتیجه لازم را بگیرند. بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید تلاش کنید و فراموش نکنید که با تلاش کردن است که می توانید در زندگیتان موفق شوید. تمام کارآفرینان موفق دنیا افرادی بوده اند که برای اینکه به آرزوهایشان برسند سخت کار کرده اند و از تمام انرژی و وقتشان استفاده کرده اند تا کار را به درستی و کیفیت مناسب انجام دهند.

4) نمی گذاشتند انگیزه ها و وسوسه های جدید حواسشان را از کاری که دارند انجام می دهند پرت کند.

وقتی که شما به عنوان یک کارآفرین راهی را برای خودتان انتخاب کردید، باید سعی کنید تا تمام تمرکز خودتان را بر روی انجام دادن این کار و پیمودن این راه بگذارید. شما نباید بگذارید اتفاق دیگری باعث شود که تمرکز شما از بین رود. شما باید تمام تلاشتان را بکنید تا همه حواستان به این راه باشد. ممکن است در میان راه برای شما موقعیت های جدیدی اتفاق بیفتد و ممکن است شما به خودتان بگویید که اگر این کار را به جای کاری که هم اکنون دارم انجام می دهم می کردم بهتر بود و یا اگر آن راه را می رفتم بهتر بود و غیره. در این صورت است که چنین تفکری برای شما بسیار خطرناک می باشد و شما نباید این گونه فکر کنید. شما وقتی که راهی را انتخاب کردید باید تمام تمرکزتان را بر روی این راه بگذارید.

5) از تاریخ درس می گرفتند.

نگاه کردن به تاریخ به شما کمک های زیادی در زمینه کارآفرینی می کند. هنگامی که شما به افراد موفقی که شرکت های خودشان را تاسیس کرده اند نگاه می کنید درک بهتری از کاری که قرار است انجام دهید و چگونگی انجام این کار پیدا می کنید. در حقیقت باید گفت که تاریخ، عبرت آموزترین منبعی است که شما می توانید برای مطالعه کردن در زمینه کارآفرینی از آن کمک بگیرید. سعی کنید تا از این منبع عبرت آموز استفاده کنید و درباره زندگی کارآفرینان موفق و افرادی که در این زمینه کار کرده اند درس بگیرید تا بتوانید از این درس ها در زندگی کاری خودتان و کاری که دارید انجام می دهید استفاده کنید و با کمک این توصیه هایی که تاریخ به شما می کند، تبدیل به کارآفرین بهتری شوید.

6) برای خودشان تقسیم وظایف می کردند.

به طور کلی کاری که یک کارآفرین قرار است انجام دهد کاری بسیار دشوار و سنگین است. حجم کار کارآفرینی خیلی بالا می باشد و شما به عنوان یک فرد کارآفرین باید به این نکته توجه کنید که در صورتی که می خواهید این کار را منطقی و اصولی انجام دهید، باید آن را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید. در صورتی که بتوانید کارتان را به بخش های جزیی تری که از نظر سنگینی کار نسبت به بخش های کلی بسیار سبک تر باشند انجام دهید می توانید انتظار داشته باشید که در کارتان موفق شوید. اما در صورتی که بخواهید تمام کار را با هم انجام دهید شانس خیلی کمی برای موفقیت دارید! فراموش نکنید که در صورتی که به کل کار نگاه کنید خودتان را در مقابل حجم عظیمی از کار احساس می کنید که انجام دادن آن به نظر غیرممکن می آید! پس چاره ای ندارید جز اینکه کار را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید.

7) تمام تلاششان را می کردند که مسیر درست را انتخاب کنند.

در کارآفرین شدن اینکه شما به دنبال این باشید که مسیر درست را انتخاب کنید خیلی مهم است. شما باید به عنوان یک کارآفرین سعی کنید تا از تفکر خودتان کمک بگیرید و خلاقانه و هوشمندانه مسیری را انتخاب کنید که از همه مسیرها بیشتر برایتان مفید می باشد. این کار را باید قبل از اینکه در راه حرکت کنید انجام دهید. انتخاب کردن مسیر درست در کارآفرینی یعنی همه چیز!!! و کارآفرینانی که مسیر مناسب کارآفرینی را طی کرده اند هم به خوبی این موضوع را می دانند! بنابراین در صورتی که به گذشته برمی گشتند با تمام قدرت سعی می کردند تا بهترین مسیر ممکن را برای خودشان انتخاب نمایند!

8) قدر موقعیت های استثنایی را می دانستند!

موقعیت هایی که در زندگی کاری برای شما به عنوان یک کارآفرین پیش می آیند موقعیت هایی هستند که شما نباید از دستشان بدهید. در حقیقت این موقعیت ها هستند که می توانند تعیین کنند که شما در زندگیتان موفق شوید و یا شکست بخورید. برخی از این موقعیت ها به قدری خاص هستند که شما باید سریعا این موقعیت ها را بچسبید و آنها را رها نکنید!

کارآفرینانی که موفق شده اند کارآفرینانی هستند که از این موقعیت ها استفاده کرده اند تا به موفقیت رسیده اند. بنابراین باید قدر این موقعیت ها را بدانید و همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که: "موقعیت هایی که برای شما ایجاد می شوند از آن چیزی که شما فکر می کنید بسیار بسیار باارزش تر می باشند و شما باید قدر این موقعیت ها را خیلی بیشتر از گذشته بدانید!"

9) در زمینه روانشناسی اجتماعی مطالعه می کردند!

کار کارآفرینی یک کار اجتماعی است بنابراین شما به عنوان یک کارآفرین برای اینکه بخواهید در زندگیتان موفق شوید باید حتما توانایی های اجتماعی بودن را داشته باشید. بنابراین بهتر است که در این زمینه اطلاعاتی بدست آورید. یکی از بهترین کارها برای اینکه روابط اجتماعی را بدست بیاورید این است که کتابهای روانشناسی اجتماعی را مطالعه کنید. در صورتی که در زمینه روانشناسی اجتماعی مطالعه کنید می توانید درباره پروسه های تصمیم گیری در مغز انسان و همچین روابطی که انسانها با هم دارند و چگونگی برقرار کردن صحیح این روابط اطلاعاتی بدست بیاورید. بنابراین اگر می خواهید به عنوان یک کارآفرین موفق کارهایتان را به درستی انجام دهید، می توانید از روانشناسی اجتماعی کمک بگیرید تا بتوانید توانایی برقرار کردن ارتباطات با دیگران را بهتر درک کنید.

10) صبوری بیشتری داشتند!

افرادی که می خواهند کارآفرین شوند باید این نکته را درنظر داشته باشند که داشتن صبر و حوصله در کارها یکی از مهم ترین کارهایی است که آنها برای رسیدن به موفقیت باید انجام دهند. در صورتی که در کارشان عجله کنند نمی توانند به جایی برسند و باید حتما در کارشان صبر و حوصله داشته باشند. افرادی که در کار کارآفرینی موفق شده اند همگی افرادی بوده اند که در کارشان صبر و حوصله داشته اند و شما هم اگر می خواهید یک کارآفرین موفق شوید باید صبور باشید.

فرآیند کارآفرینی فرآیند زمان بری می باشد. زمان زیادی لازم است تا تلاش هایی که شما در این زمینه می کنید به نتیجه برسد. بنابراین اگر بخواهید بلافاصله منتظر نتیجه گرفتن باشید راه به جایی نخواهید برد و کارتان فایده ای نخواهد داشت. بنابراین همیشه در کارتان صبر داشته باشید.

11) بیشتر به دنبال موقعیت های منحصر به فرد می گشتند.

از دیگر نکته هایی که شما به عنوان فردی که می خواهد کارآفرین شود باید به آن توجه داشته باشید این است که باید به دنبال موقعیت های منحصر به فرد باشید. افرادی که به دنبال موقعیت های منحصر به فرد و استثنایی هستند و سعی می کنند تا از این موقعیت های منحصر به فرد استفاده کنند شانس موفقیتشان بیشتر می شود. بنابراین شما باید سعی کنید تا به عنوان یک کارآفرین، موقعیت هایی که برایتان پیش می آید را به سرعت بررسی کنید و ببینید که از میان این موقعیت ها کدام موقعیت است که برای شما بهتر می باشد و شما می توانید کدامیک از این موقعیت ها را مورد استفاده قرار دهید و در صورتی که موقعیت مورد نظر خودتان را پیدا کردید سعی کنید با تمام انرژی که دارید به این سمت حرکت کنید تا بتوانید بهترین استفاده را از این موقعیت بکنید.

12) صرفه جویی بیشتری داشتند.

صرفه جو بودن یکی از خصوصیات مهم کارآفرینان است. افرادی که در کار کارآفرینی موفق شده اند افرادی هستند که نسبت به دیگران بیشتر صرفه جویی داشتند. یک قانون کلی در این زمینه وجود دارد که بیان می کند که افرادی که صرفه جو نیستند هرگز نمی توانند یک کارآفرین خوب شوند! به عبارت دیگر فردی می تواند یک کارآفرین خوب باشد که صرفه جو است. به این دلیل که افرادی که ولخرج هستند و اکثر درآمد خودشان را خرج می کنند نمی توانند چیزی را برای پس انداز نگه دارند بنابراین در ایجاد کردن سرمایه برای خودشان با مشکلات جدی مواجه می شوند. بنابراین از مهم ترین نکته هایی که شما به عنوان یک کارآفرین موفق باید به آن توجه داشته باشید این است که در زندگی کاریتان صرفه جو باشید و سعی کنید تا جایی که می توانید برای خودتان سرمایه ایجاد کنید.

مسعود بازدید : 40 چهارشنبه 05 شهریور 1399 زمان : 9:47 نظرات (0)

 

 

چه پارامترهایی باعث می شود که کارآفرینان در کارشان موفق شوند؟


آیا کسی پیش بینی می کرد که افرادی مانند بیل گیتس و استیو جابز تا این اندازه در کار کارآفرینی موفق شوند که تبدیل به پولدارترین افراد کره زمین شوند؟ چه عواملی در رسیدن آنها به چنین موفقیتی دخیل است؟ چگونه می توان گفت که فردی که می خواهد شروع به کارآفرینی کند باید چه پارامترهایی داشته باشد که در کارش موفق شود؟ در صورتی که به دنبال پاسخی برای این پرسش ها هستید، این پست برای شماست!

مغز ما انسان ها از زمانی که به دنیا آمده ایم شبیه به هم عمل می کند (البته تا حدود زیادی!) و تفاوت میان انسان های مختلف در این است که هرکدام از آنها بخش های خاصی از مغزشان را فعال می کنند (آنها این کار را با تکرار و تمرین انجام می دهند) و سعی می کنند در جهتی که می خواهند آن را بکار بگیرند. پارامترهای مختلفی هستند که می توانند در موفق شدن افراد در کار کارآفرینی تاثیر داشته باشند. فردی که به عنوان یک کارآفرین می خواهد در کارش موفق شود باید مجموعه این پارامترها را داشته باشد. در این پست قصد داریم تا به 8 تا از این پارامترها اشاره کنیم:

1) استعداد

استعداد را به صورت توانایی تجزیه تحلیل کردن اطلاعات با سرعت بالا و توانایی درک کردن موقعیتی که در آن قرار گرفته اید و همچنین توانایی ارتباط گرفتن با محیط اطراف تعریف می کنند. استعداد یکی از عوامل مهم برای موفقیت افراد در زمینه کارآفرینی محسوب می شود که افرادی که استعداد بالایی دارند می توانند بهتر از افرادی که چنین استعدادی ندارند در کارشان موفق شوند. بنابراین می توان این گونه نتیجه گرفت که افراد با استعداد در کارشان بهتر از افرادی که استعداد ندارند عمل می کنند.

2) مهارت های اجتماعی

مهارت های اجتماعی را به این صورت تعریف می کنند: توانایی درک کردن احساسات خودتان و همچنین درک کردن احساسات دیگر انسان ها و همچنین توانایی تاثیرگذاشتن بر روی احساسات خودتان و توانایی تاثیر گذاشتن بر روی احساسات دیگر انسان ها

تحقیقات گسترده ای که در این زمینه انجام گرفته است ثابت کرده است که کارآفرینانی که دارای مهارت های اجتماعی بالاتری هستند افرادی هستند که در کار کارآفرینی بهتر عمل می کنند. این دسته از کارآفرینان به راحتی می توانند با دیگران ارتباط عاطفی و احساسی برقرار کنند و از این ارتباطات برای رسیدن به موفقیت در کار کارآفرینی استفاده کنند.

3) سخت کوشی

سخت کوشی را به این صورت تعریف می کنند: سخت کوشی به معنی انجام دادن کار زیاد و تلاش و همچنین داشتن خواست زیاد برای انجام دادن کاری بزرگ می باشد.

واضح است که کارآفرین موفق کسی است که سخت کار کند. بدون سخت کار کردن چیزی به آسانی بدست نمی آید و افرادی که در زندگیشان به سختی کار می کنند افرادی هستند که موفق می شوند. بنابراین سخت کوش بودن پارامتر بسیار مهمی است که شما باید حتما آن را به عنوان یکی از مشخصه های اصلی کارآفرینان موفق بپذیرید.

4) داشتن دانش عمیق

داشتن دانش عمیق را به این صورت تعریف می کنند: داشتن اطلاعات وسیع و گسترده ای در رابطه با یک پروسه مخصوص، یک تکنولوژی خاص و یا یک تجارت (به طور کلی).

کارآفرینانی در کارشان موفق می شوند که دارای یک دانش کلی و عمیق در رابطه با کارشان باشند. این افراد افرادی هستند که به خوبی از تمام شرایطی که در کارشان وجود دارد آگاه می باشند و سعی می کنند تا بر این اساس برنامه ریزی های خودشان را انجام دهند و بر این اساس هدف هایشان را تعیین کنند.

5) توانایی تشکیل دادن یک شبکه

توانایی تشکیل دادن یک شبکه را به این صورت تعریف می کنند: توانایی این که فرد بداند که قرار است با چه افرادی کار کند و توانایی این که بداند که چگونه با این افراد ارتباط برقرار کند.

کارآفرینان موفق افرادی هستند که به راحتی یک گروه برای خودشان تشکیل می دهند و سعی می کنند تا در کنار این گروه به فعالیت بپردازند. از آن جایی که کار کارآفرینی یک کار گروهی می باشد، بنابراین این توانایی و داشتن این پارامتر از پارامترهای مهم و تاثیرگذار در کار کارآفرینی محسوب می شود.

6) توانایی آزمایش و خطا

توانایی آزمایش و خطا را به این صورت تعریف می کنند: این که شما به سرعت طرح های خودتان را به آزمایش بگذارید و در صورتی که از نتیجه این آزمایش ها راضی نبودید، بلافاصله و بدون از دست دادن زمان دوباره بتوانید برگردید و از نو آزمایش را شروع کنید.

کارآفرینی کاری است که ممکن است وقتی که پای عمل در میان می آید مشکلات زیادی در آن ایجاد شود. بنابراین شما به عنوان یک کارآفرین باید حتما این توانایی را داشته باشید که بلافاصله طرح های جدید خودتان را آزمایش کنید و دوباره کار را از سر بگیرید.

7) صرفه جو بودن

تعریف صرفه جو بودن آسان است: این که شما کمتر خرج کنید و بیشتر پس انداز کنید.

برای این که تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید نیاز به مقدار زیادی سرمایه دارد. بنابراین در صورتی که فرد صرفه جویی باشید می توانید این سرمایه را برای خودتان بدست بیاورید. جمع کردن این سرمایه نیازمند این است که شما کمتر خرج کنید و درآمد خودتان را پس انداز کنید و به این شیوه می توانید در کارهایتان صرفه جویی نمایید و با این صرفه جویی پول زیادی جمع کنید.

8) شانس

آخرین پارامتری که وجود آن برای کارآفرینان موفق لازم است؛ پارامتر شانس می باشد. تعریف شانس خیلی واضح است و در حقیقت نیازی به تعریف ندارد! این که شما به عنوان یک کارآفرین شانس داشته باشید و تمام عوامل به گونه ای به نفع شما عمل کنند تا شما بتوانید به اهدافتان برسید.

در راه کارآفرین شدن هرگز پارامتر شانس را نادیده نگیرید. ممکن است صدها و صدها و یا حتی هزاران نفر باشند که تمام پارامترهای بالا را داشته باشند اما به این دلیل که پارامتر شانس را ندارند، هرگز نتوانند در کار کارآفرینی موفق شوند! بنابراین شانس داشتن هم از پارامترهای مهم برای موفقیت در کار کارآفرینی است!

مسعود بازدید : 46 چهارشنبه 05 شهریور 1399 زمان : 9:35 نظرات (0)

 

 

5 مشخصه عمده کارآفرینان موفق

 

1) کارآفرینان موفق از "تغییر دادن" و "تغییر کردن" ناراحت نمی شوند!

کارآفرینان موفق افرادی هستند که سعی می کنند تا محیط اطرافشان را تغییر دهند. آنها افرادی هستند که سعی می کنند تا این کار را به شیوه های مختلف انجام دهند. به عنوان مثال شهری که در آن سکونت دارند را تغییر دهند و به شهر یا شهرهای دیگری بروند تا بتوانند در این شهرهای جدید به دنبال موقعیت های بهتری باشند. و یا اینکه برای اینکه شغل بهتری پیدا کنند محل زندگیشان را تغییر دهند و غیره.

البته تغییر دادن محیط اطراف می تواند بسیار ساده تر از اینها هم صورت بگیرد. به عنوان مثال این کارآفرینان می توانند برای اینکه وضعیت بهتری داشته باشند؛ در محیط کاری که قرار دارند، موقعیت شغلی خودشان را هم تغییر دهند. این تغییر دادن موقعیت شغلی به آنها کمک می کند تا در یک وضعیت جدیدی قرار بگیرند و سعی کنند تا با استفاده از این وضعیت جدیدی که دارند، برای خودشان موقعیت بهتری ایجاد کنند. بنابراین آنها همیشه به دنبال فرصت ها هستند و از "تغییر دادن" و "تغییر کردن" ناراحت نمی شوند و همیشه به این سمت حرکت می کنند.

2) کارآفرینان موفق افرادی سخت کوش هستند.

سخت کوش بودن و سخت تلاش کردن نیز از دیگر مشخصه افرادی است که خودشان را کارآفرینانی موفق می نامند. این افراد برای اینکه در زندگیشان به نتیجه ای برسند سخت کار می کنند و در این راه سعی می کنند تا از تمام توان و انرژی که دارند استفاده کنند. بنابراین شما در صورتی که می خواهید یک کارآفرین موفق باشید باید تنبلی را کنار بگذارید و سعی کنید تا با تمام توان به سمت جلو حرکت کنید. در صورتی که به دلیل تنبلی و یا هر دلیل دیگری نخواهید از تمام توان و انرژیتان برای جلو رفتن در کار استفاده کنید، کارآفرین موفقی نخواهید بود بنابراین نمی توانید انتظار داشته باشید که به موفقیت برسید.

این افراد برای رسیدن به موفقیت از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و سعی می کنند تا با نهایت انرژی و توانی که دارند در راه رسیدن به هدف هایی که دارند جلو روند. البته افرادی که در زمینه کارآفرینی موفق شده اند افرادی بوده اند که یک تعادلی را میان سخت کار کردن و درست استراحت کردن هم برقرار کرده اند؛ تعادلی که شما هم باید برای رسیدن به موفقیت آن را برقرار کنید!

3) کارآفرینان موفق برای خودشان هدف های روشن دارند.

از دیگر مشخصه های کارآفرینان این است که برای خودشان اهداف روشنی دارند. داشتن هدف مهم ترین عاملی است که می تواند راه را برای کارآفرینان هموار سازد. یک فردی که می خواهد تبدیل به یک کارآفرین شود باید در ابتدا برای خودش هدفی تعیین کند. در صورتی که این فرد برای خودش هدف نداشته باشد نمی تواند انتظار داشته باشد که راهی که قرار است بپیماید برایش مشخص شود. بنابراین یکی از مهم ترین ویژگی هایی که هر کارآفرینی که می خواهد به موفقیت برسد باید برای خودش داشته باشد این است که این فرد باید برای خودش یک هدف مشخصی داشته باشد و به عبارت دیگر "از همان ابتدا بداند که می خواهد چکار کند!"

افراد بسیاری بوده اند که علاقه به کارآفرین شدن داشته اند ولی به این دلیل که برای خودشان هدفی نداشتند در این کار شکست خورده اند! آنها نمی دانستند که باید از کجا شروع کنند به این دلیل که هدفشان برای خودشان به درستی مشخص نبوده است. بنابراین شما هم به عنوان یک فردی که می خواهد کارآفرین شود، اول از همه باید برای خودتان "هدف" تان را مشخص کنید.

4) کارآفرینان موفق توانایی مدیریت بالایی دارند.

کارآفرینی کاری است که نمی توان آن را به صورت فردی انجام داد. هیچ کارآفرینی در دنیا خودش به صورت فردی یک کارآفرینی را ایجاد نکرده است و تمام این افراد افرادی بوده اند که این کار را با کمک گرفتن از گروه و به صورت گروهی انجام داده اند. بنابراین در صورتی که شما بخواهید یک کارآفرین موفق شوید باید کاری کنید که این کار به صورت گروهی انجام شود. وقتی که شما به عنوان یک کارآفرین می خواهید کار گروهی انجام دهید، باید این توانایی را داشته باشید که این گروه را مدیریت کنید و رهبر این گروه شوید. بنابراین از مهم ترین ویژگی های کارآفرینان موفق این است که آنها می توانند به راحتی چنین گروهی را اداره کنند. توانایی اداره کردن گروه و توانایی رهبری کردن آن، خصیصه مهم کارآفرینان است و می توان آن را به عنوان یکی از ویژگی های جدایی ناپذیر فردی که قرار است کارآفرین شود قلمداد کرد. شما به عنوان یک کارآفرین باید این توانایی را داشته باشید که ارتباطات استراتژیک و منطقی با اعضای مختلف گروهتان برقرار کنید و باید بتوانید کاری کنید که تیم را به خوبی اداره کنید.

5) کارآفرینان موفق به خودشان ایمان دارند و از شکست خوردن نمی ترسند.

داشتن اعتماد به نفس و ایمان داشتن به کاری که دارند انجام می دهند و توانایی هایی که دارند یکی از مشخصه های بارز کارآفرینان می باشد. این افراد افرادی هستند که اطمینان دارند که کاری که دارند انجام می دهند درست است و از اینکه در این کار شکست بخورند هم ترسی ندارند به این دلیل که می دانند که شکست خوردن را می توان به عنوان زمینه ای برای پیروزی قلمداد کرد. آنها می دانند که ممکن است کارها به آن صورتی که انتظارش را داشته اند پیش نرود بنابراین ممکن است در کارشان شکست بخورند و نباید از این موضوع ترسی داشته باشند. این افراد بدون اینکه ترس شکست داشته باشند کارشان را انجام می دهند و منتظر می شوند که نتیجه کار مشخص شود و در صورتی که نتیجه کار منفی شد (و آنها در انجام آن کار شکست خوردند) بدون اینکه ترسی داشته باشند دوباره و دوباره این کار را انجام می دهند تا بالاخره به نتیجه مطلوبی که می خواستند، برسند. بنابراین داشتن اعتماد به نفس و نترسیدن از شکست خوردن از ویژگی های بارز دیگر کارآفرینان موفق می باشد.

 

مسعود بازدید : 50 دوشنبه 03 شهریور 1399 زمان : 11:44 نظرات (0)

 

 

5 ترفند برای اینکه شما به عنوان یک کارآفرین بتوانید بازدهی کارکنانتان را بالا ببرید!

 

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند منجر به بالا رفتن کیفیت کار یک شرکت شود، این است که میزان بازدهی و کارایی کارکنان آن افزایش پیدا کند. در شرکت هایی که کارکنان آن به اصطلاح با جان و دل کار می کنند و حاضرند تا از صمیم قلب تمام تلاش خودشان را بکنند تا شرکت به نتیجه های مطلوب برسد؛ می توان انتظار داشت که رشد چشمگیری وجود داشته باشد. برعکس، در شرکت هایی که در آنها کارکنان آن گونه که باید و شاید کار نمی کنند و تنها فکر می کنند که باید وظیفه ای را برای شرکت انجام دهند نمی توان انتظار داشت که بازدهی شرکت زیاد باشد.

بنابراین یکی از المان های کلیدی بالا رفتن بازدهی یک شرکت و کارآفرینی این است که به کارکنان کمک کنید تا بازدهی بالایی داشته باشند. بنابراین کارآفرینان و مدیران شرکت باید به کارکنانشان یاد بدهند که بهترین و مناسب ترین شیوه را برای رسیدن به اهدافشان انتخاب کنند و به آنها کمک کنند تا بهترین استفاده را از توانایی های بالقوه ای که دارند بکنند. شما به عنوان کارآفرین و مدیر یک شرکت و تیم، وظیفه دارید تا کاری کنید که تیمتان در عین حال که راض هستند بیشترین بازدهی را داشته باشند. شما باید انتظاراتی را که از آنها دارید (و انتظاراتی که شرکتتان از آنها دارد) را برای آنها بیان کنید و سعی کنید کاری کنید که آنها تلاش کنند تا به سمت و سوی انتظارات این شرکت برسند. شما همچنین باید به آنها کمک کنید تا از تمام توانایی های درونی خودشان استفاده کنند تا به اهدافی که شما برایشان مشخص کرده اید برسند. بنابراین در صورتی که یکی از کارکنان این شرکت کارش را به درستی انجام ندهد، شما به عنوان فردی که رهبری و مدیریت این تیم را بر عهده دارد مسئول هستید و این شما هستید که باید پاسخگو باشید. بنابراین به عنوان مدیر یک شرکت و کارآفرینی مسئولیت سنگینی بر عهده شما می باشد که شما باید حتما با برنامه ریزی درست و انجام کارهایی که شما را به این سمت پیش می برد؛ از پس بار این مسئولیت سنگین بر بیایید.

در این پست قصد داریم تا 6 المان کلیدی را که به کارآفرینان کمک می کند تا چنین شرایطی را برای کارکنانشان ایجاد کنند به شما معرفی کنیم.

1) یک محیط کاری سالم ایجاد کنید.

اولین نکته ای که شما به عنوان یک کارآفرین باید به آن توجه داشته باشید این است که برای افرادی که می خواهند زیر دست شما کار کنند، یک محیط سالم کاری ایجاد کنید. وقتی که محیط کاری که شما ایجاد می کنید محیطی سالم باشد؛ می توانید انتظار داشته باشید که اولین قدم را به سوی بالا بردن بازدهی کارکنانتان در شرکت برداشته اید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان داده است که افرادی که در محیط کاری کاری سالم کار می کنند نسبت به افرادی که در محیط های ناسالم کار می کنند بازدهی بسیار بالاتری دارند. بنابراین وجود یک محیط کاری سالم پارامتری است که می تواند در میزان کلی بازدهی کاری و همچنین در میزان بهره وری کارکنان تاثیر زیادی داشته باشید.

البته پارامتر محیط کاری سالم پارامتری است که ممکن است در ابتدا به نظر شما خیلی کم تاثیر بیاید ولی حقیقت این است که این پارامتر آن طورها هم کم تاثیر نمی باشد. در حقیقت محیط کاری سالم می تواند هم بر روی چگونگی فکر کردن کارمندان در رابطه با شرکت و هم بر روی چگونگی احساسات آنها و نهایتا هم چگونگی عملکرد آنها و فرهنگ سازمانی و غیره اثر بگذارد.

شما برای اینکه بتوانید این محیط کاری را بهتر کنید، باید کار را در دو جنبه مختلف دنبال کنید:

- محیط سازمانی از نظر فیزیکی: مانند چگونگی چیدمان اجزای اتاق کار آنها و همچنین توجه کردن به راحتی آنها و میزان خنک بودن و یا گرم بودن هوا و غیره.

- محیط سازمانی از نظر روانی: مانند چگونگی برخورد با کارکنان و ایجاد کردن یک جو دوستانه برای آنها و انجام دادن کارهایی که منجر شود که آنها احساس آرامش داشته باشند.

2) در جنبه های مختلف از آنها نظرخواهی کنید.

توجه کردن به نظراتی که آنها نسبت به شما و محیط کار دارند نیز یکی از عوامل مهمی است که شما باید به آن توجه داشته باشید. شما برای اینکه بتوانید یک محیط مناسبی را برای آنها ایجاد کنید بهتر است که در ابتدا نظراتی را که در رابطه با شما دارند مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال فرض کنید که نور کافی در اتاقی که عده ای از کارکنان در آن کار می کنند وجود ندارد. در صورتی که شما به روش های مختلف از این کارکنان نظرخواهی کنید خواهید فهمید که چنین مشکلی وجود دارد و سپس می توانید به سرعت در پی حل کردن این مشکل بر بیاید و اتاق آنها را تغییر دهید و یا اینکه فکری برای بیشتر کردن نور محیط بکنید. توجه کردن به این مورد و مواردی مانند این بستگی به این دارد که شما به عنوان یک کارآفرین و به عنوان فردی که خودش را نسبت به کارکنانش مدیر می داند؛ بدانید که کارکنانتان از چه چیزهایی راضی هستند و چه چیزهایی آنها را ناراحت می کند. بنابراین شما باید حتما هر چند وقت یک بار نظرسنجی هایی را انجام دهید که در این نظرسنجی ها از آنها بخواهید که در رابطه با شما و چگونگی مدیریتتان نظر بدهند. توجه کردن به این نظرات آنها بسیار اهمیت دارد به این دلیل که کارآفرینانی که به هنگام کار اصلا توجهی به نظرات کارکنانشان نمی کنند نمی توانند به خوبی با آنها ارتباط برقرار کنند. فراموش نکنید که به هنگام نظرسنجی کردن از آن ها، حتما سوالات خاصی را که جواب های واضحی دارند از آنها بپرسید و پاسخ های این سوالات را مورد توجه قرار دهید.

اکثر کارآفرینان و مدیران سازمان ها و شرکت ها فکر می کنند که نیازی به انجام دادن چنین نظرسنجی هایی نمی باشد و کارکنان حتما هر چیزی را که می خواهند خودشان خواهند پرسید. این موضوع اشتباه است و در صورتی که شما از آنها نظرخواهی کنید علاوه بر اینکه به شما نشان می دهد که آنها چه می خواهند؛ به آنها هم نشان می دهد که شما افرادی هستید که به فکر آنها هستید و آنها را دوست دارید و این موضوع منجر می شود که یک محیط سالم کاری برای آنها ایجاد شود.

3) سعی کنید به گروه های کوچک اختیارات و آزادی عمل بیشتری بدهید.

تحقیقات نشان داده است که مدیرانی که در تیم هایشان به کارکنانشان که به صورت تیم های کوچک فعالیت می کنند آزادی عمل بیشتری می دهند نسبت به مدیرانی که می خواهند کار را خودشان بر عهده بگیرند و شرکت را به شیوه ریز-مدیریتی (Micro management) اداره کنند موفق تر هستند. بنابراین یکی از روش هایی که شما می توانید بازدهی کار را بالا ببرید این است که به تیم های کوچک آزادی عمل بیشتری بدهید و به جای اینکه برای بررسی کردن شیوه عملکرد این تیم ها سعی کنید تا بر روی تک تک آنها ریز شوید و کار تک تک اعضای این تیم را درنظر بگیرید؛ سعی کنید تا بگذارید تا این تیم خودش مسئولیت کارهای خودش را بر عهده بگیرد و فکر نکنید که حتما برای اینکه این تیم در کارش موفق شود نیاز است که شما به عنوان مدیر در کار تک تک اعضا دخالت کنید.

انجام دادن این کار باعث می شود که این تیم احساس می کنند که شما خودتان فردی هستید که به کار گروهی اهمیت می دهید و از همه مهم تر اینکه آنها به شما اعتماد می کنند و فکر می کنند که شما هم به عنوان مدیر به آنها اعتماد می کنید و کاری می کنید که آنها مسئولیت بخشی از کارهایشان را خودشان بر عهده بگیرند. بنابراین بهتر است که در کار آنها دخالت کمتری داشته باشید و به آنها آزادی عمل بیشتری بدهید.

4) برای کارکنانی که خوب کار می کنند پاداش هایی تعیین کنید (تا انگیزه پیدا کنند)

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید به این روش بازدهی کاری اعضای تیمتان را بالا ببرید این است که به آنها انگیزه بدهید. تحقیقات نشان داده اند که مدیرانی که برای کار کردن به اعضای تیمشان انگیزه می دهند نسبت به مدیرانی که این کار را انجام نمی دهند موفق تر می باشند. به عنوان مثال یکی از تحقیقاتی که در این رابطه در سال 2018 در کشور انگلستان انجام گرفت نشان داد که مدیرانی که به کارکنانشان برای کار کردن انگیزه داده بودند باعث شده بودند که میزان کارایی کارکنانشان به میزان 85 درصد افزایش پیدا کند!

برای اینکه بتوانید به کارکنانتان انگیزه لازم برای کار کردن را بدهید روش های مختلفی وجود دارد که شما به عنوان کارآفرین و مدیر شرکت می توانید انجام دهید. از جمله این روش ها این است که شما می توانید به آنها وعده های پاداش های مختلف را بدهید به عنوان مثال می توانید به آنها وعده دهید که در صورتی که کارمند خوبی باشند و کارشان را به خوبی انجام دهند پاداش های زیر را دریافت می کنند:

- بعد از ظهرهای تعطیل

- افزایش حقوق ماهیانه

- افزایش زمان مرخصی

- دعوت به نهار و یا شام رایگان

- و پاداش هایی مانند آن.

بنابراین وقتی که شما به عنوان یک مدیر بتوانید به این افراد چنین وعده هایی بدهید می توانید انتظار داشته باشید که آنها برای اینکه به این پاداش ها برسند بهتر کار کنند. این موضوع می تواند انگیزه مناسبی برای آنها باشد که بهتر از گذشته کار کنند.

5) کارهای خوب کارکنان را تشویق کنید.

"تشویق" کردن یکی از مهم ترین نکته هایی است که افرادی که می خواهند به عنوان مدیر یک شرکت کار کنند باید درنظر داشته باشند. در صورتی که شما کار خوب کارکنان را تشویق نکنید این موضوع می تواند منجر به گذاشتن اثرات منفی بر روی آنها بشود. در عوض، در صورتی که شما کار خوب آنها را مورد تشویق قرار دهید می توانید انتظار داشته باشید که بازدهی آنها حتی افزایش هم پیدا کند.

بنابراین به مدیران شرکت ها و کارآفرین ها توصیه می شود که حتما کار کارکنانشان را (در صورتی که دارای کیفیت بالایی بود و آنها راضی بودند) تشویق کنند تا به این شیوه هم روحیه آنها را بهتر کند و هم کاری کنند که آنها احساس کنند که این کارآفرینان و مدیران قدرشان را می دانند. در صورتی که شما به عنوان مدیر یک شرکت کار خوب آنها را تشویق نکنید، ممکن است آنها از انجام دادن ادامه کار دلسرد شوند.

یکی از بهترین شیوه های تشویق کردن کارکنان این است که شما به عنوان مدیر یک شرکت، به صورت عمومی (در مقابل بقیه اعضای این شرکت) از کارهایی که این افراد می کنند قدردانی کنید. این کار منجر می شود که احساس اعتماد به نفس این کارکنان بیشتر شود و آنها بیشتر احساس کنند که از آنها تشویق به عمل آمده است بنابراین کارشان را بهتر انجام دهند. این کار باعث می شود که شرکت به صورت پایدار رشد پیدا می کند و میزان اثربخشی آن افزایش پیدا خواهد کرد.

نتیجه این که...

همانطور که دیدید، برای اینکه کاری کنید که میزان بازدهی کارکنانتان افزایش پیدا کند باید از شیوه های مختلفی استفاده کنید. شما به عنوان یک رهبر سازمانی وظیفه دارید تا این شیوه ها را بکار ببرید و بازدهی اعضای تیمتان را بیشتر کنید. در نهایت فراموش نکنید که موضوع بالا رفتن بازدهی کارکنان موضوعی نیست که به این سادگی اتفاق بیفتد و شما به عنوان رهبر وظیفه دارید همیشه در این جهت کار کنید تا به افرادی که زیر دستتان کار می کنند کمک کنید تا تبدیل به افرادی خلاق تر شوند که دارای بازدهی عملی بیشتری می باشند.

مسعود بازدید : 87 چهارشنبه 29 مرداد 1399 زمان : 15:22 نظرات (0)

 

 

کارآفرین بودن نیاز به مهارت دارد. شما باید ویژگی های مختلفی داشته باشید که بتوانید خودتان را یک کارآفرین بدانید. برای اینکه چنین ویژگی هایی داشته باشید؛ نیاز به این دارید که خودتان را برای یک "کارآفرین موفق بودن" آماده کنید. اما سوال این جاست که یک کارآفرین موفق کیست؟ چه کسی می تواند با موفقیت یک استارت آپ را ایجاد کند؟

پاسخ به این سوال کمی پیچیده است. نمی توان در یک کلمه کارآفرین موفق را تعریف کرد. فردی که می خواهد یک تجارت را شروع کند برای اینکه در این کار موفق شود باید ویژگی های مختلفی داشته باشد که نمی توان آنها را در یک جمله بیان کرد. چندین ویژگی هستند که یک کارآفرین موفق باید این ویژگی ها را داشته باشد. افرادی که این ویژگی ها را نداشته باشند هرچقدر هم که تلاش کنند نمی توانند برای خودشان یک کارآفرینی داشته باشند بنابراین می توان گفت که داشتن این ویژگی ها برای یک کارآفرینی لازم و حیاتی می باشد. در این پست قصد داریم تا شما را با 7 رازی که کارآفرینان را تبدیل به افراد موفقی کرده است آشنا کنیم.

1) کارآفرینان موفق هدفشان این است که نوآوری داشته باشند.

یکی از مهم ترین مسئله هایی که در ارتباط با کارآفرینی باید به آن توجه داشته باشید این است که نوآوری داشته باشید. افرادی که نوآوری دارند افرادی هستند که می توانند کارآفرینانی بسیار موفق باشند. اما افرادی که چنین ویژگی را ندارند، کارآفرینان موفقی نمی شوند. به طور کلی رابطه ای که کارآفرینی با نوآوری دارد رابطه ای بسیار مهم و تاثیرگذار می باشد به این صورت که یکی از اولین نکته هایی که برای کارآفرینان مطرح است این است که آنها باید تفکر "خارج از جعبه" یا out of box داشته باشند. این تفکر به آنها این اجازه را می دهد که خلاقانه به همه چیز نگاه کنند. در صورتی که این افراد بخواهند خلاقانه به قضیه ها نگاه نکنند؛ دقیقا از دیگران تقلید می کنند و این موضوع باعث می شود که نتوانند به عنوان یک کارآفرین موفق به فعالیت بپردازند چراکه همانطور که اشاره شد کارآفرین موفق فردی است که خلاقیت داشته باشد و یک تفکر نو و خلاقانه نسبت به همه چیز داشته باشد تا بتواند بهترین نتیجه را بگیرد. در غیر این صورت نمی توان گفت که چنین فردی کارآفرین موفق می باشد.

2) کارآفرینان موفق افرادی هستند که رقبای خودشان را می شناسند.

یکی دیگر از رازهای افرادی که کارآفرینان موفق شده اند این است که آنها شناخت درستی نسبت به وضعیتی که در آن قرار گرفته اند و همچنین نسبت به رقبایشان دارند. شما هم اگر می خواهید در این کار موفق شوید باید حتما رقبای خودتان را بشناسید. فراموش نکنید که انجام دادن این کار به شدت یک کار رقباتی است. به این شکل که شما در هر حیطه ای که کار کنید دارای رقبای زیادی هستید و برای اینکه در کارتان موفق شوید باید این رقبا را شکست دهید. بنابراین خیلی مهم است که بدانید که رقبایتان چه افرادی هستند و برای اینکه با آنها رقابت کنید باید چه کارهایی انجام دهید. یکی از مهم ترین نکته هایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بدانید که در چه موقعیتی قرار دارید و چه افرادی رقیب شما هستند که شما می خواهید با آنها رقابت کنید. این کار منجر می شود که وضعیت خودتان را بهتر بشناسید و همچنین بدانید که برای اینکه از این رقبا جلو بیفتید باید چه کارهایی را انجام بدهید و برای اینکه از آنها عقب نیفتید باید چکار کنید.

3) کارآفرینان موفق داستان "سرندیپیتی" را باور نمی کنند!

داستان سرندیپیتی را به خاطر می آورید؟ موجودی که از آب بیرون می آمد و به کمک قهرمان داستان می شتافت. یکی از مهم ترین رازهای موفقیت کارآفرینان این است که آنها هرگز چنین داستان هایی را باور نمی کنند. به عبارت دیگر آنها انتظار ندارند که به صورت ناگهانی اتفاقاتی در زندگیشان بیفتد که به طور کلی زندگیشان را تغییر دهد و آنها را به مسیر موفقیت هدایت کند. آنها فرض را بر این قرار می دهند چنین اتفاقاتی غیر ممکن می باشد. البته هنگامی که شما می خواهید برای خودتان یک تجارت را ایجاد کنید؛ باید بدانید که تا حدود زیادی شانس هم در زندگی شما دخالت دارد. این شانس خودش را در جنبه های مختلف زندگی شما نشان می دهد. به عنوان مثال در صورتی که شما می خواهید تجارت را شروع کنید باید شرایط بازار برای شما پذیرفته شده باشد و یا اینکه باید مجموعه ای از عوامل برای شما فراهم شده باشد که شما بتوانید با توجه به این عوامل کارتان را شروع کنید و غیره. اما اینکه انتظار این را داشته باشید که ناگهان همه چیز به نفع شما تغییر کند انتظاری بیهوده می باشد.

4) کارآفرینان موفق افرادی هستند که خودشان اهداف مشخصی تعیین می کنند.

از دیگر ویژگی های افرادی که در زمینه کارآفرینی موفق شده اند این است که آنها برای خودشان اهداف مشخصی تعیین می کنند. این موضوع اهمیت زیادی دارد به این دلیل که داشتن هدف یکی از اساسی ترین و کلیدی ترین پارامترهایی است که یک کارآفرینی باید داشته باشد. شرکت ها و تجارت هایی که تاسیس می شوند در صورتی که برای خودشان هدفی نداشته باشند و بی هدف باشند نمی توانند در کارشان موفق شوند و برعکس، شرکت هایی که برای خودشان هدف دارند در کارشان موفق می شوند. داشتن هدف قدم اولی است که شرکت ها و کارآفرینی ها باید در رفتن به سوی موفقیت بردارند و شرکت ها و کارآفرینی هایی که خودشان هم نمی دانند که می خواهند در مسیر کارشان به کجا برسند موفق نمی شوند. وقتی که شرکتی برای خودش هدف داشته باشد؛ می تواند برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی کند و بر اساس این برنامه ریزی پیش برود و همین موضوع باعث می شود که شانس موفق شدن این شرکت به دلیل اینکه با برنامه ریزی پیش می رود زیادتر می شود.

5) کارآفرینان موفق فرآیند کارشان را درک می کنند.

شما برای اینکه یک کارآفرین موفق شوید علاوه بر اینکه باید هدف خودتان را به خوبی درک کنید باید پروسه کارتان را هم به خوبی درک کنید. ین موضوع برای شما اهمیت ویژه ای دارد به این دلیل که در صورتی که شما درک نکنید که پروسه کارتان به چه صورت باید انجام بگیرد در کارتان موفق نمی باشید. دانستن اینکه چگونه کار انجام می شود برای کارآفرینان خیلی لازم و ضروری است. آنها برای اینکه موفق شوند باید بدانند که چه روندی را طی می کنند. انجام دادن این کار خیلی آسان است. برای اینکه این کار را انجام دهید شما نیازمند داشتن یک درک مهمی از پروسه کلی کارتان دارید. یعنی در ابتدا باید نقطه آغاز و نقطه ای که کارتان را از آن شروع می کنید و سپس نقطه پایان یعنی نقطه ای که قرار است کارتان را در این نقطه تمام کنید را برای خودتان مشخص کنید (البته فراموش نکنید که کارآفرینی یک روند رشد پایدار است و در هیچ جا کاملا متوقف نمی شود بلکه در این جا منظور از نقطه پایان نقطه پایان در آن بخش مخصوص است)

6) کارآفرینان موفق توانایی مدیریت بالایی دارند و همچنین می توانند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنند.

از دیگر ویژگی های کارآفرینان موفق این است که می توانند به راحتی دیگران را مدیریت کنند. این موضوع خیلی اهمیت دارد به این دلیل که وقتی کسی کارآفرین می شود باید رهبری یک تیمی را بر عهده بگیرد بنابراین در صورتی که فردی بتوانید این کار را به خوبی انجام دهد می تواند در کارش موفق شود.

توانایی برقرار کردن ارتباطات با دیگر افراد نیز یکی دیگر از ویژگی های کارآفرینان موفق می باشد. این افراد می توانند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنند. برقرار کردن ارتباطات با دیگران نیازمند تلاش و تمرین می باشد که افرادی که می خواهند کارآفرین شوند باید این توانایی را داشته باشند. یکی از مهم ترین عواملی که منجر می شود که دیگران بتوانند با هم بهتر ارتباط برقرار کنند این است که این افراد نباید خودشان را دست کم بگیرند. داشتن اعتماد به نفس بالا باعث می شود که توانایی اجتماعی افرا بهتر می شود و بهتر می توانند با دیگران ارتباط داشته باشند.

7) کارآفرینان موفق همیشه آرامش خودشان را حفظ می کنند.

از دیگر ویژگی های کارآفرینان موفق این است که همواره سعی می کنند آرامش خودشان را حفظ کنند. این موضوع خیلی اهمیت دارد به این دلیل که کار کارآفرینی و ایجاد کردن یک تجارت کاری است که شما ممکن است در طول این مسیر با خطرات زیادی روبرو شوید بنابراین برای اینکه بتوانید از این خطرات فرار کنید بهترین کار این است که آرامش خودتان را حفظ کنید. هنگامی که فردی که یک شرکتی را تاسیس کرده است و قصد دارد تا یک کارآفرین شود، آرامش خودش را از دست بدهد، این لحظه دقیقا همان لحظه ای است که مشکلات شروع می شود. به این شکل که در چنین وضعیتی وقتی که فرد استرس داشته باشد توانایی درست فکر کردن را از دست خواهد داد و دیگر نمی تواند درست فکر کند بنابراین توانایی درست تصمیم گرفتن را هم از دست می دهد و نمی تواند برای خودش تصمیمات درستی بگیرد. بنابراین چنین فردی با مشکلات جدی روبرو می شود که ممکن است حتی منجر به این شود که او در کار کارآفرینی شکست بخورد! بنابراین برای یک فرد کارآفرین که شروع کردن یک تجارت برای او استرس آور می باشد مشکلات جدی وجود خواهد داشت که تنها راه آن حفظ آرامش این فرد است.

 

مسعود بازدید : 70 سه شنبه 28 مرداد 1399 زمان : 11:07 نظرات (0)

 

 

7 توصیه برای اینکه در دوران کرونا کارآفرین موفق باشید

 

کارآفرین شدن کاری است که نمی توان به آسانی آن را انجام داد. اگرچه ممکن است انجام دادن آن در ظاهر کار دشواری نباشد ولی وقتی کمی دقت کنید می بینید که انجام دادن این کار خیلی سخت و مشکل می باشد. این موضوع مخصوصا در دوران جدید کرونا شکل جدیدی به خودش گرفته است. به عبارت دیگر کارآفرین شدن در دوران کرونا نسبت به کارآفرین شدن در دوران قبل از کرونا کمی متفاوت است و باید به نکته های متفاوتی در این زمینه توجه کنید. به این دلیل که بحران کرونا بحرانی بود که از کشور چین آغاز گردید و هم اکنون همه جهان را دربر گرفته است. این بحران به گونه ای بود که بسیاری از جنبه های زندگی انسان در کره زمین را تحت تاثیر قرار داد. یکی از مهم ترین و کلیدی ترین جنبه هایی که تحت تاثیر قرار گرفت؛ جنبه تجارت جهانی بود. بنابراین می توان گفت که تمام کارآفرینی ها، چه کوچک و چه بزرگ، تحت تاثیر آن قرار گرفته اند. در این پست قصد داریم تا 7 توصیه را به شما به عنوان فردی که قصد دارد تا در این بحران تبدیل به یک کارآفرین موفق شود ارایه کنیم.

1) سعی کنید با مشتریانتان ارتباط کاری مثبت و اثربخشی برقرار کنید.

یکی از مهم ترین نکته ها و جنبه هایی که در زمینه کارآفرین شدن باید به آن توجه داشته باشید این است که با دیگران ارتباط موثری داشته باشید. داشتن یک ارتباط موثر با دیگران به شما کمک می کند تا آنها را بهتر درک کنید و کاری کنید که آنها هم بهتر شما را درک کنند. یکی از مهم ترین اقشاری که شما باید با آنها ارتباط موثری برقرار کنید همین مشتریان شما می باشند. در صورتی که شما نتوانید با آنها ارتباط موثری برقرار کنید نمی توانید انتظار داشته باشید که در کار تجارتتان موفق شوید. اما در صورتی که ارتباط موثری با آنها داشته باشید می توانید انتظار داشته باشید که آنها هم شما را درک کنند بنابراین می توانید در کار تجارت موفق شوید. وظیفه شما به عنوان یک کارآفرین این است که این افراد را بشناسید و سعی کنید تا با آنها ارتباط مستقیم و صمیمی برقرار کنید تا به آنها کمک کنید که شما را بهتر بشناسند و به این شیوه در کارتان موفق تر شوید.

2) ناامید نشوید.

وضعیت جدیدی که در دنیا بوجود آمده است ممکن است برای بسیاری از افراد ناامید کننده باشد. این موضوع مخصوصا می تواند برای افرادی که می خواهند یک کارآفرینی را ایجاد کنند و یا اینکه در ابتدای کار کارآفرینی هستند ناامید کننده باشد. بنابراین شما باید این نکته را درنظر داشته باشید که نباید ناامید شوید. شما باید همیشه به خودتان روحیه بدهید و سعی کنید تا احساسات مثبت داشته باشید. در صورتی که احساسات مثبت داشته باشید خواهید فهمید که امید زیادی وجود دارد که شما می توانید با تکیه کردن بر این امید کارتان را ارتقا دهید.

طبیعت انسان این گونه است که وقتی که از انجام دادن کاری ناامید شد؛ همین احساس یاس و ناامیدی باعث می شود که انرژی او برای انجام دادن این کار کمتر شود و وقتی که انرژی برای انجام دادن این کار نداشت نمی تواند کار را به کیفیتی که دوست داشت انجام بدهد. بنابراین باید فراموش نکنید که ناامید شدن از مهم ترین مشکلاتی است که باید با آن مبارزه کنید. شما باید به هیچ عنوان اجازه ندهید که این احساس در شما ایجاد شود و باید با آن مبارزه کنید.

3) مثبت باشید.

در ادامه مورد بالا، باید مورد مثبت بودن را مورد بررسی قرار دهید. هنگامی که شما توانستید از چنگال ناامیدی بیرون روید؛ می توانید جای آن را در ذهنتان به مثبت بودن بدهید. وقتی که کاری کردید که ناامیدی و ضعف در شما از بین رفت، این ناامیدی و ضعف جای خودش را به مثبت بودن می دهد. البته عکس این مطلب هم شدنی است. به عبارت دیگر شما می توانید در ذهن خودتان مثبت بودن را جایگزینی برای ناامیدی بکنید و به جای اینکه به خودتان اجازه دهید تا احساسات ناامیدی بر شما غلبه کنند؛ قبل از آن مثبت باشید و وقتی که چنین باشد خواهید دید که دیگر در مغزتان جایی برای ناامیدی نمی ماند.

مثبت بودن به شما اجازه می دهد تا مغزتان باز شود. وقتی که مثبت هستید این امکان را خواهید داشت تا بهتر فکر کنید؛ بهتر نتیجه گیری کنید و بهتر عمل کنید. در صورتی که شما فرد مثبتی باشید؛ مغزتان انعطاف پذیری بیشتری دارد و همچنین توانایی بیشتری را برای انجام کارها خواهید داشت. در صورتی که مثبت تر باشید خلاقیت بیشتری برای کارها خواهید داشت و در نتیجه می توان گفت که مثبت بودن به شما کمک می کند تا موفق تر شوید.

4) به دنبال یک استاد بگردید.

ما همه انسانهایی اجتماعی هستیم. همه ما به همدیگر نیاز داریم و نمی توانیم به تنهایی کارهایمان را انجام دهیم. بسیاری از افراد هستند که فکر می کنند که برای اینکه در کار تجارت و کارآفرینی موفق شوند نیازی به استاد ندارند. اینگونه افراد اشتباه می کنند. فردی که می خواهد کارآفرین شود و یا کارآفرینی که می خواهد در کارش موفق شود نیاز به یک استادی دارد که به او مفاهیم کارآفرین شدن و چگونگی موفق شدن در این کار را آموزش دهد. در صورتی که چنین فردی وجود نداشته باشد نمی توان گفت که کارآفرین در کارش موفق می شود. حتی باید گفت که بسیاری از بزرگترین کارآفرینان دنیا هم به این شکل بوده اند و استادانی داشته اند که به آنها کمک می کرده اند. شما هم به عنوان یک کارآفرین بهتر است که برای خودتان استادانی انتخاب کنید که کارآفرین شدن را به شما بیاموزند. استادان بسیاری هستند که می توانند به شما در این راه کمک کنند و تنها کاری که شما باید بکنید این است که به دنبال آنها بگردید و آنها را پیدا کنید و سعی کنید تا از آنها کمک بگیرید و از این کار اصلا ناراحت نشوید.

5) همیشه به دنبال روش هایی برای ارتقای وضعیت خودتان باشید.

یکی دیگر از نکته های خیلی مهمی که برای موفق شدن در کار کارآفرینی باید به آن توجه داشته باشید این است که همیشه به دنبال روش هایی برای ارتقای کیفیت زندگیتان باشید. ما انسان ها معمولا وقتی که در کاری شکست می خوریم؛ سعی می کنیم تا از آن تجربه و درس بیاموزیم که در بخش های دیگر زندگیمان این تجربه را بکار بگیریم. بنابراین نترسید از اینکه در کاری شکست بخورید و بدانید که در صورتی که در کاری شکست خوردید؛ می توانید از تجربه های حاصل از این شکست استفاده کنید تا کارتان را بهتر انجام دهید. شما به عنوان فردی که حقیقتا دوست دارد تا در کار کارآفرینی رشد کند؛ باید تمام تلاشتان را بکنید تا خودتان را ارتقا دهید. برای ارتقا دادن کیفیت کارتان باید حتما از تجربیاتی که قبلا داشته اید و یا تجربیاتی که دیگران داشته اند و یا راهنمایی هایی که به شما می دهند استفاده کنید تا کارتان را بهتر انجام دهید.

6) هرگز خودتان را با دیگران مقایسه نکنید.

یکی دیگر از نکته های خیلی مهمی که افرادی که می خواهند در کارآفرینی موفق شوند این است که آنها هرگز نباید خودشان را با دیگران مقایسه کنند. در صورتی که شما بخواهید خودتان را با دیگران مقایسه کنید مشکلات جدی پیدا خواهید کرد. به این دلیل که همانطور که می دانید ممکن است بسیاری از کارآفرین ها و تجارت ها باشند که نسبت به شما وضعیت بسیار بهتری داشته باشند. در صورتی که شما بخواهید خودتان را با اینها مقایسه کنید بدون تردید با مشکل مواجه خواهید شد. اما در صورتی که به راه خودتان ادامه دهید و کاری با مقایسه این افراد نداشته باشید می توانید انتظار موفقیت داشته باشید. به طور کلی مقایسه کردن کار درستی نیست و باعث می شود که شما نتوانید آن طور که می خواهید پیشرفت کنید.

البته این اشتباهی است که بسیاری از تجارتها انجام می دهند ولی اشتباهی است که شما به عنوان یک تجارت نباید آن را انجام دهید. وقتی که خودتان را با فرد یا افراد دیگری مقایسه می کنید به جای اینکه از انرژیتان استفاده کنید تا بر روی کارهای خودتان متمرکز شوید؛ این انرژی را در مقایسه کردن با آنها به هدر می دهید. بنابراین هرگز خودتان را با تجارت های دیگر مقایسه نکنید!

7) از همه مهم تر اینکه هرگز تسلیم نشوید.

فراموش نکنید که بسیاری از موفق ترین تجارت های جهانی تجارت هایی بوده اند که در ابتدا شکست های پی در پی می خوردند و افرادی که این تجارت ها را ایجاد کرده بودند هم امیدی نداشتند که این تجارت ها موفق شوند. بنابراین شما به عنوان فردی که تجارت جدیدی را برای خودش تولید می کند نباید تسلیم شوید. شما باید سعی کنید تا تمام انرژی خودتان را بر روی این کار قرار دهید و هرگز ناامید نشوید. یک لحظه فکر کنید که در صورتی که این تجارت هایی که تبدیل به تجارت های بسیار بزرگ جهانی شده اند؛ هنگامی که در همان ابتدای کار ناامید می شدند و شکست می خوردند و تسلیم می شدند و تجارتشان را تعطیل می کردند هرگز نمی توانستند به چنین موفقیت هایی برسند. بنابراین شما هم باید همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که تسلیم نشوید و به خودتان ایمان داشته باشید که می توانید این کار را انجام دهید. شما باید همواره در تلاش و تکاپو برای ارتقا دادن وضعیت خودتان باشید و در این راه هرگز ناامید نشوید و در این صورت اطمینان داشته باشید که موفق می شوید!

مسعود بازدید : 54 شنبه 25 مرداد 1399 زمان : 12:49 نظرات (0)

نام برند: پارامتري كه نبايد آن را دست كم بگيريد!

 

در دنياي تجارت، وقتي كه شما مي خواهيد براي خودتان يك تجارت جديدي را ايجاد كنيد كارهاي زيادي است كه بايد انجام دهيد. وقتي كه شما در دنياي تجارت نقش يك كارآفرين را ايفا مي كنيد و خودتان را يك كارآفرين مي ناميد؛ بايد كارهايي را كه يك كارآفرين انجام مي دهد انجام دهيد. ممكن است اين كارها براي شما مشكل باشد و يا ممكن است شما فكر كنيد كه نمي توانيد از پس اين كارها بربياييد ولي حقيقت اين است كه شما بايد به عنوان يك كارآفرين كارتان را انجام دهيد چون در غير اين صورت شكست مي خوريد.


ضرورت انتخاب نام مناسب براي برند

يكي از مهم ترين پارامترهايي كه بر روي هويت برند تاثير مي گذارد نامي است كه شما براي برند و تجارتتان انتخاب مي كنيد. در صورتي كه شما اين نام را به خوبي انتخاب كنيد مي توانيد انتظار داشته باشيد كه شركتتان داراي معروفيت زيادي شود اما در صورتي كه نام برند را خوب انتخاب نكنيد نمي توانيد چنين انتظاري داشته باشيد! حتي در صورتي كه شركت شما شركتي باشد كه فرآورده هاي خوب و مناسبي را توليد مي كند و داراي اعتبار زيادي هم باشد اما در صورتي كه نام برند مناسبي را براي خودتان انتخاب نكنيد نمي توانيد انتظار داشته باشيد كه مشتريان جلب اين شركت شوند. به اين دليل كه نام برند يكي از اولين پارامترهايي است كه مشتريان با آن روبرو مي شوند بنابراين شما بايد خيلي دقت كنيد كه تصويري كه براي اولين بار در ذهن مشتريان نقش مي بندد بوسيله همين نام برند ايجاد مي شود نبايد تصوير بدي باشد و بايد آنها احساس خوبي را در همان ابتدا نسبت به نام برند داشته باشند.

انتخاب كردن نام برند يكي از مهم ترين و كليدي ترين كارهايي است كه شما به عنوان يك كارآفرين بايد انجام دهيد. ممكن است اولين چيزي كه به ذهنتان برسد اين باشد كه:

"انتخاب نام برند كه كاري ندارد! من به راحتي مي توانم اين كار را انجام دهم!"

اما بايد بدانيد كه حقيقت امر چيز ديگري است.

 

انتخاب نام برند به اين راحتي هم هم نيست!

حقيقت اين است كه انتخاب نام برند به آن راحتي ها هم كه شما فكر مي كرديد نمي باشد! در گذشته اين تفكر وجود داشته است كه انتخاب كردن نام مي تواند تاثير زيادي را بر روي اشيا و يا مفاهيم داشته باشد. اين تفكر كاملا درست است. حتي در رابطه با انسان ها هم اين تصور درست مي باشد و يكي از مواردي كه بر روي ديدگاه ديگران نسبت به همديگر تاثير دارد همين نام آنها مي باشد.

در زمينه تجاري هم اين موضوع كاملا صادق مي باشد و تجارت ها و برندهايي كه داراي نام هاي مناسبي هستند نسبت به تجارت ها و برندهايي كه نام هاي مناسبي ندارند موفق تر عمل مي كنند.

بنابراين اينكه براي يك برند نامي انتخاب كنيد يكي از مهم ترين و باارزش ترين كارهايي است كه مي توانيد براي اين برند انجام دهيد. در حقيقت اين كار يكي از اقدامات كليدي براي كل استراتژي بازاريابي شما مي باشد. شما بايد نامي براي برند خودتان انتخاب كنيد كه نشان دهنده هويت برندتان باشد. البته بايد به اين نكته هم توجه داشته باشيد كه نامي كه شما براي اين برند و تجارت انتخاب مي كنيد بايد نامي قانوني باشد در غير اين صورت ممكن است منجر به اين شود كه ديگران از برند شما شكايت كنند!!! بنابراين شما بايد به هنگام انتخاب كردن نام قانون را هم درنظر داشته باشيد ولي با توجه كردن به قانون مي توان گفت كه تقريبا هر نامي كه شما براي برندتان انتخاب كنيد نامي مجاز مي باشد.

 

چگونه نام برند را انتخاب كنم؟

خوشبختانه براي انتخاب كردن يك نام مناسب براي برندتان، نيازي نيست كه خودتان بدون كمك اين كار را انجام دهيد! براي اينكه براي برندتان نامي انتخاب كنيد مي توانيد از منابع مختلفي استفاده كنيد كه يكي از بهترين اين منابع اينترنت مي باشد.

هنگامي كه شما براي اينكه نام برندتان را انتخاب كنيد از اينترنت كمك مي گيريد؛ مي توانيد يك مشاوري داشته باشيد كه به صورت رايگان به شما كمك كند تا براي برند و شركتتان نامي انتخاب كنيد. اينترنت مي تواند يكي از بهترين مواردي باشد كه به شما كمك كند كه براي برندتان نام انتخاب كنيد. اينترنت بسته به طبيعت تجارت شما و همچنين بسته به پيش فرض هايي كه در تجارت شما وجود دارد نام هايي را به شما پيشنهاد مي كند كه شما مي توانيد از ميان اين نام ها نامي را كه براي تجارتتان از همه مناسبت تر است انتخاب كنيد. اينترنت همچنين به شما كمك مي كند كه اين بار "فكر كردن" از مغز شما برداشته شود. مخصوصا اين موضوع در استارت آپ ها و تجارت هايي كه تازه مي خواهند كارشان را شروع كنند اهميت ويژه اي دارد.

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    لینک دوستان
  • مشاوره تحصیلی و شغلی
  • اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • چاپ و انتشار کتاب
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • اخبار دانشجویی
  • وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی
  • پایان نامه
  • مفاهیم و اصول برندینگ
  • نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
  • روش های مهاجرت و گرفتن اقامت
  • طنین و طراوت، وبلاگ تخصصی سالمندان
  • دیجیتال مارکتینگ
  • هنرگرافیک و طراحی لوگو
  • تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی
  • کسب درآمد اینترنتی
  • تازه های صادرات و واردات
  • آموزش زبان، مکالمات و مکاتبات تجاری و بازرگانی
  • ایده های کارآفرینی و استارتاپ
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • روانشناسی مثبت
  • مجلات معتبر علمی
  • روان شناسی صنعتی و سازمانی
  • آرایشگری
  • خبر فوری
  • داروخانه معنوی
  • خبر های استخدامی تهران
  • آیا میدانستیدهای حقوقی
  • مد و فشن
  • زیبایی
  • ستارگان سینما
  • بازاریابی و فروش
  • ستارگان سینما
  • کارآفرینی
  • راهنمای نوین انواع تبلیغات
  • بهترین خانواده
  • پزشکی و سلامت
  • طنز و سرگرمی
  • اخبار و رسانه ها
  • هنر مدرن
  • سفر و توریسم
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 64
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 151
  • بازدید ماه : 300
  • بازدید سال : 2,343
  • بازدید کلی : 13,563