loading...

کارآفرینی

مسعود بازدید : 35 یکشنبه 06 مهر 1399 زمان : 13:56 نظرات (0)

 

 

20 ویژگی زنان موفق کارآفرین (بخش دوم)


11) آنها می دانند که باید چه زمانی دست از کار بکشند!

یک زن کارآفرین موفق می داند که چه زمانی باید کار کند و چه زمانی استراحت کند. تحقیقات نشان داده است که افرادی که مدام کار می کنند و بعد از یک دوره کار طولانی حتی استراحت هم نمی کنند؛ افرادی هستند که در کارشان شکست می خورند. زنان موفق کارآفرین می دانند که کارشان همه چیز نیست. آنها سعی می کنند تا بعضی وقت ها هم برای خودشان ساعت هایی را برای استراحت کردن اختصاص دهند. البته مسلما در برخی از موارد این زنان کارآفرین مجبور می شوند که کارشان را در اولویت قرار دهند ولی هنوز هم بسیاری از مواقع وجود دارد که آنها سعی می کنند تا برای خودشان ساعت هایی را به انجام دادن کارهای دیگر اختصاص دهند. بنابراین ویژگی این زنان کارآفرین موفق "تمییز" دادن میان زمانی که می خواهند به انجام کار اختصاص دهند و زمانی که می خواهند به استراحت کردن و پرداختن به کارهای شخصی خودشان اختصاص بدهند می باشد و آنها به خوبی می توانند در کنار کارهای همیشگیشان زمان هایی هم برای استراحت کردن داشته باشند.

 

12) آنها در برابر ناملایمت های مختلف مقاومت می کنند

زنانی که می خواهند کارآفرین شوند می دانند که ممکن است مشکلات زیادی در راهشان وجود داشته باشد. آنها سعی می کنند کاری کنند که هیچ چیزی مانع نشود که آنها به اهدافشان برسند. بنابراین چنین افرادی هرگز شکست را نمی پذیرند. بلکه سعی می کنند از آن استفاده کنند تا به پیروزی برسند. آنها سعی می کنند تا در برابر ناملایمت های مختلفی که ممکن است منجر به ایجاد شدن مشکلاتی برایشان شود مقاومت کنند. در حقیقت آنها تمام تلاششان را می کنند تا نگذارند تا این ناملایمات آنها را از پا در بیاورد. آنها در راهشان آن قدر پایداری می کنند تا زمانی که به هدفشان برسند. آنها همچنین نسبت به شکست هم از خودشان یک رویکرد مثبت نشان می دهند. در حقیقت آنها شکست را نمی پذیرند و سعی می کنند تا از شکست درس بگیرند تا پیروزی های بیشتر دیگری بدست بیاورند. زنان موفق کارآفرین به جای اینکه در طوفان ناملایمات زندگی غرق شوند؛ سعی می کنند تا خودشان عنان کار را به دست بگیرند و به سمت قله های پیروزی حرکت کنند.

 

13) آنها خودشان به خودشان انگیزه می دهند

این عبارت "من نمی توانم!" عبارتی است که اصلا در فرهنگ لغت مربوط به زنان کارآفرین تعریف هم نشده است! به این دلیل که این زنان کارآفرین تمام تلاششان را می کنند تا برای خودشان انگیزه ایجاد کنند. آنها سعی می کنند مثبت باشند و به جای اینکه به خودشان تلقین کنند که نمی توانند کاری را انجام دهند، سعی می کنند به خودشان تلقین کنند که انجام دادن این کار برای آنها کاری ندارد و به راحتی می توانند از پس انجام این کار بربیایند. بنابراین آنها سعی می کنند تا خودشان برای خودشان انگیزه درست کنند (که البته این انگیزه ها همگی واقعی و عملی هستند) و سپس سعی می کنند تا برای مسئله هایی که در راه کارآفرینی با آن روبرو می شوند راه حل هایی پیدا کنند و در نهایت سعی می کنند تا بر اساس این راه حل ها استراتژی هایی را برای انجام دادن کارهایشان پیدا کنند و بر این اساس به جلو حرکت کنند. بنابراین هرگز به خودشان تلقین نمی کنند که از انجام دادن کاری عاجز و ناتوان هستند و تمام تلاششان را می کنند تا در هر موقعیتی که برایشان ایجاد می شود انگیزه های جدیدی پیدا کنند.

 

14) آنها سعی می کنند تا در کنار افراد مثبت و افرادی که همفکرشان هستند قرار بگیرند

از دیگر ویژگی های بسیار مهم زنان کارآفرین این است که آنها سعی می کنند تا در کنار افرادی قرار بگیرند که از نظر فکری همفکرشان هستند و مثبت اندیش می باشند. زنان موفق "قدرت" افراد مثبت اندیشی که ممکن است در کنارشان قرار گرفته باشند را به خوبی می دانند و سعی می کنند تا خودشان را در کنار این افراد قرار دهند. آنها می دانند که در کنار این افراد قرار گرفته باعث می شود که به بالا کشیده شوند و برعکس، در صورتی که در کنار افرادی قرار بگیرند که روحیه منفی دارند، این افراد باعث می شوند که آنها به پایین بروند. زنان موفق کارآفرین تنها اجازه می دهند که افراد مثبتی که باعث می شوند انگیزه آنها برای کار کردن بیشتر شود در کنارشان وجود داشته باشند و معمولا سعی می کنند تا از مصاحبت با افرادی که به نظرشان منفی هستند دوری کنند. آنها به این شکل می توانند از تجربیات افرادی که در کنارشان هستند چیزهای زیادی یاد بگیرند و مثبت تر شوند.

 

15) آنها معمولا افرادی مهربان هستند

یک زن موفق کارآفرین قدرت مهربانی و مهربان بودن را به خوبی درک می کند. او می داند که در صورتی که فرد مهربانی باشد و به دیگران هم عشق دهد؛ می تواند انرژی های مثبتی ایجاد کند که نهایتا این انرژی های مثبت به سمت خودش برگردند. او می داند که در صورتی که بتواند با دیگران مهربان باشد اثرات مثبت زیادی را بر روی آنها خواهد گذاشت که این اثرات مثبت باعث می شوند که آنها هم نسبت به او اثرات مثبتی داشته باشند بنابراین یک چرخه ای ایجاد می شود که منجر به این می شود که این فرد بتواند به خوبی اثر مثبت و مفید آن را احساس کند و نهایتا این چرخه احساسات و اثرات مثبت باعث می شود که او به هدف هایی که به عنوان یک کارآفرین برای خودش تعیین کرده است برسد. زنان کارآفرین موفق می دانند که محبت کردن به دیگران باعث می شود که آنها هم به او محبت کنند بنابراین موقعیت های جدیدی در زندگیش باز می شود که او را به موفقیت در کارآفرین شدن نزدیک تر می کند.

 

16) آنها سعی می کنند تا در کنار زمانی که برای کارهایشان صرف می کنند، زمانی را هم به انجام کارهایی که دوست دارند انجام دهند اختصاص دهند

زنانی که در کار کارآفرینی موفق هستند علاوه بر اینکه زمان مناسبی را برای انجام دادن کارهایشان صرف می کنند، زمانی را هم به این اختصاص می دهند که کارهایی انجام دهند که به این کارها علاقه دارند. در حقیقت آنها این حقیقت را می دانند که: "شما هرگز نمی توانید مراقب فرد دیگری باشید مگر اینکه اول از همه بتوانید مراقب خودتان باشید!" (که در این جا این "فرد دیگر" را تیم کاری و خود شرکتشان در نظر می گیرند) بنابراین زنان کارآفرین موفق معمولا سعی می کنند تا این عبارت را عملی کنند. آنها معمولا سعی می کنند تا در زمان هایی که به انجام کارهایی اختصاص داده اند که دوست دارند این کارها را انجام دهند؛ کارهایی مانند مسافرت کردن به نقاط دیگر، انجام دادن یوگا، رفتن به تفریح و هر کار دیگری که احساس می کنند به آنها لذت می دهد را انجام دهند. در این صورت آنها می توانند به خودشان برسند و در مرحله بعدی بتوانند به امور شرکتشان برسند.

 

17) آنها دارای توانایی برقراری ارتباط بالایی هستند

یکی دیگر از ویژگی های زنان کارآفرین موفق این است که آنها دارای توانایی های برقراری ارتباط بالایی می باشند آنها می دانند که توانایی در برقرار کردن روابط مختلف یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی است که افرادی که می خواهند یک تجارت را برپا کنند باید به آن توجه داشته باشند. بنابراین زنان موفق کارآفرین هرگز از برقرار کردن روابط جدید با دیگران ترسی ندارند و سعی می کنند تا اعتماد به نفس خودشان را حفظ کنند و با این اعتماد به نفس با دیگران رابطه برقرار کنند. آنها این نکته را به خوبی می دانند که داشتن روابط ارتباطاتی بسیار موثر یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی است که کارآفرینان را تبدیل به افرادی موفق می کند. آنها می دانند که افرادی که نمی توانند به درستی با دیگران ارتباط برقرار کنند، نمی توانند به درستی یک کارآفرین موفق شوند و در کارشان شکست می خورند به این دلیل که بخش عمده ای از کار کارآفرینی به ارتباط برقرار کردن با دیگران بستگی دارد. بنابراین آنها تمام تلاششان را می کنند تا توانایی های ارتباطیشان بسیار قوی شود.

 

18) آنها صرفه جو هستند

صرفه جو بودن یکی دیگر از ویژگی های زنان کارآفرین موفق است. آنها سعی می کنند تا جایی که ممکن است از خرج های اضافه جلوگیری کنند. آنها این نکته را به خوبی می دانند که افرادی می توانند در کار ایجاد کردن یک تجارت موفق شوند که در کارشان صرفه جو هستند و همواره سعی می کنند تا با اقتصادی ترین شیوه ممکن زندگی کنند. زنان کارآفرین موفق سعی می کنند تا مدیریت مالی درستی داشته باشند و سرمایه خودشان را بیهوده هدر ندهند. به این دلیل که آنها فکر می کنند که در صورتی که فردی که می خواهد یک تجارت را برپا سازد بیهوده سرمایه خودش را هدر دهد، نمی تواند درک کند که چگونه باید پولش را برای انجام کارهای مختلف سرمایه گذاری کند و همین موضوع منجر به این می شود که چنین فردی در مدیریت مالی موفق نشود و نهایتا در کار ایجاد کردن و برپا کردن یک کارآفرینی با شکست مواجه شود. بنابراین زنان موفق کارآفرین همواره یک برنامه ریزی دقیق و مناسب را برای مدیریت کردن سرمایه شان دارند و سعی می کنند تا بر این اساس سرمایه خودشان را مدیریت کنند.

 

19) آنها شنونده های خوبی هستند!

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که زنان کارآفرین موفق دارند این است که آنها خوب گوش می کنند! آنها به خوبی این نکته را می دانند که خوب گوش کردن یکی از مهم ترین مهارت هایی است که افرادی که می خواهند به خوبی با دیگران رابطه برقرار کنند باید به آن توجه داشته باشند. زنان کارآفرین موفق خوب گوش می کنند به این دلیل که می دانند که با خوب گوش کردن می توان مهارت ارتباطات در زندگی را بهتر کرد. آنها سعی می کنند تا از دیگران مطالب زیادی یاد بگیرند و سعی می کنند تا بوسیله آنها تاثیر بپذیرند و به نوبه خودشان بر آنها تاثیر بگذارند. اما می دانند که برای اینکه چنین ارتباطی با دیگران داشته باشند قدم اول این است که خوب به آنها گوش کنند تا بتوانند اصول اصلی لازم برای برقراری چنین ارتباطی را داشته باشند. بنابراین زنان کارآفرین موفق همواره شنوندگان خوبی هستند و به هنگام برقرار کردن روابط با دیگران، بیشتر از آنچه که حرف بزنند، خوب به آنها گوش می کنند.

 

20) آنها به "پیمودن مسیر" علاقه بیشتری دارند تا به "مقصد"

آخرین مورد از خصوصیات زنان کارآفرین موفق (که البته از نظر ارزش نباید آن را در رده پایانی رده بندی کرد!) این است که آنها بیش از آن که به مقصد رسیدن علاقه ای داشته باشند؛ به نفس پیمودن مسیر علاقه دارند. به این دلیل که وقتی که مسیری را می پیمایند، این پیمایش به آنها اجازه می دهد که رشد کنند و ترقی کنند. علاوه بر آن، آنها این گونه فکر می کنند: "خوبی نتیجه گرفتن در کجاست وقتی که شما پیمودن مسیر را دوست نداشته باشید؟"

آنها اعتقاد دارند که پیمودن مسیر در حقیقت باعث می شود که انگیزه ها و اهداف برایشان مشخص شود بنابراین آنها وقتی که سفری را به سمت موفقیت در زمینه کارآفرینی آغاز می کنند در طول این سفر چیزهای زیادی را یاد می گیرند که می تواند به نفعشان باشد. آنها اعتقاد دارند که وقتی که مسیر رسیدن به موفقیت را طی می کنند این مسیر به آنها کمک می کند تا تغییر کنند و تبدیل به یک "نسخه بهتری از خودشان" شوند بنابراین آنها پیمودن مسیر موفقیت و طی کردن راه را از خود نتیجه پایانی بیشتر دوست دارند!

 

مسعود بازدید : 37 یکشنبه 06 مهر 1399 زمان : 10:43 نظرات (0)

 

 

 

20 ویژگی زنان موفق کارآفرین (بخش اول)


1) آنها همواره خودشان را در معرض چالش قرار می دهند

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که زنان موفق کارآفرین دارند این است که همواره سعی می کنند تا با چالش های زندگی روبرو شوند. همین روبرو شدن با چالش ها و تلاش برای حل کردن این چالش ها احتیاج به داشتن شهامت زیادی دارد که آنها باید داشته باشند. بنابراین چالش پذیر بودن یکی از ویژگی های مهمی است که زنان کارآفرین دارند. این افراد سعی می کنند تا هم از نظر روانی و هم از نظر اجتماعی خودشان را در معرض چالش های مختلفی قرار دهند و سعی می کنند تا شجاعانه و بدون اینکه ترسی داشته باشند، بر این چالش های خودشان غلبه کنند. آنها احساس می کنند که با غلبه کردن به این چالش ها قله های موفقیت را فتح می کنند و درست مانند کسی که تصمیم می گیرد کوهنوردی کند و در جهت این تصمیمش پیش می رود، آنها هم فکر می کنند که با موفق شدن در غلبه کردن بر این چالش ها می توانند احساسی همانند احساس بالا کشیدن از قله یک کوه داشته باشند.

 

2) آنها قدردان داشته هایشان هستند

زنان کارآفرین موفق زنانی هستند که همواره برای آنچه که دارند قدردانی می کنند. آنها می دانند که وقتی که انسان برای چیزهایی که دارد قدردانی می کند، در حقیقت احساسات مثبت شادمانی و رضایت را به زندگی خودش وارد می کند. بنابراین آنها سعی می کنند تا از تک تک چیزهای کوچک و بزرگی که در زندگیشان وجود دارد و به آنها احساس مثبتی می دهد یاد کنند و قدردان تمام چیزهایی باشند که خدا به آنها داده است.

آنها برای قدردان بودن روش های مختلفی را امتحان می کنند. به عنوان مثال ممکن است آنها هر روز صبح بعد از اینکه از خواب بیدار شدند درباره 10 نعمتی که خدا به آنها داده است بنویسند بنابراین به این شیوه این احساس قدردانی را در خودشان ایجاد کنند. و یا اینکه ممکن است از روش بیان کردن چیزهایی که قدردانشان هستند به صورت شفاهی استفاده کنند و یا اینکه از روش های دیگری استفاده کنند. ولی از هر روشی که استفاده کنند؛ مهم این است که قدردان نعمت هایی که خداوند به آنها داده است هستند و این یکی از مهم ترین ویژگی های آنها است که باعث می شود روحیه مثبتی پیدا کنند و در نهایت در کارشان به عنوان یک کارآفرین بهتر عمل کنند.

 

3) آنها برای خودشان اهداف قابل دسترسی انتخاب می کنند و سعی می کنند تا به این اهداف نزدیک شوند

از دیگر ویژگی هایی که زنان کارآفرین موفق دارند این است که برای خودشان هدف تعیین می کنند و سعی می کنند تا به این هدف ها برسند. این هدف ها باعث می شود که به نقل از تونی رابینز، محقق در زمینه کارآفرینی، "نادیدنی ها برای آنها تبدیل به دیدنی شوند." اما یک نکته خیلی مهم که در تعیین کردن هدف ها وجود دارد این است که هدف هایی که آنها برای خودشان تعیین می کنند، هدف هایی قابل دسترسی می باشند. به عبارت دیگر آنها هرگز به هدف های دور از دسترس و دست نیافتنی فکر نمی کنند به این دلیل که ذهن منطقی دارند و می دانند که رسیدن به این هدف ها ناممکن است! بنابراین به جای اینکه وقت خودشان را صرف این کنند که برای خودشان اهدافی رویایی را درنظر بگیرند که احتمال رسیدن به آنها خیلی کم است؛ به جای آن سعی می کنند تا اهداف حقیقی را برای خودشان تعیین کنند که می توانند با تلاش به آن برسند.

 

4) آنها سعی می کنند تمام عواملی که منجر به پرت شدن حواسشان می شود را از بین ببرند!

یکی دیگر از ویژگی های خیلی مهم کارآفرینان این است که آنها سعی می کنند تا از نظر فکری بر روی کار اصلیشان تمرکز کنند. توجه کردن به موضوعاتی که ارتباط زیادی با کار ندارد تنها باعث می شود که حواس آنها پرت شود و نتوانند از تمام توانایی ذهنی و روحی خودشان برای انجام کار استفاده کنند. بنابراین آنها سعی می کنند تا تمام تمرکزشان را بر روی موضوعی که قرار است بر روی آن کار کنند بگذارند. در غیر این صورت مشکلات زیادی برایشان ایجاد می شود که اولین آنها این است که میزان بازدهی آنها کمتر می شود. عواملی که ممکن است منجر به پرت کردن حواس شود می تواند عوامل مختلفی باشد؛ از دیدن برخی از دوستان گرفته تا عادت رفتن به شبکه های اجتماعی و غیره و غیره.

آنها سعی می کنند تا با قدرت عادت هایی را که منجر می شود حواسشان پرت شود را ترک کنند تا بهتر بتوانند بر روی کارشان تمرکز کنند.

 

5) آنها اولویت را به مهم ترین کارها می دهند

علاوه بر مورد قبلی (که جلوگیری از کارهایی بود که منجر به پرت شدن حواس آنها می شود) آنها سعی می کنند تا اول از همه مهم ترین کارها را انجام دهند و اولویت های خودشان را فراموش نکنند. این موضوع اهمیت زیادی دارد به این دلیل که وقتی که شما می خواهید کاری را انجام دهید در صورتی که می خواهید با تمام توان این کار را انجام دهید باید سعی کنید تا اولویت بندی کار را به گونه ای انجام دهید که اولویت اولتان این کار باشد در غیر این صورت نمی توانید انتظار داشته باشید که تمام تلاشتان را بر سر یک کار کرده اید.

علاوه بر آن مدیریت کردن زمان به شیوه موثر هم از موضوعات دیگری است که برای زنان کارآفرین بسیار مهم است. آنها در مدیریت کردن زمان تخصص دارند و سعی می کنند تا کارها را آن گونه که باید و شاید اولویت بندی کنند. آنها به هر کاری یک اولویت خاصی می دهند و سپس سعی می کنند تا بر اساس این اولویت یک زمان مخصوصی را برای انجام دادن این کار به آن اختصاص دهند.

 

6) آنها همواره مراقب سلامتی خودشان هستند

از دیگر ویژگی های زنانی که در زمینه کارآفرینی موفق شده اند این است که آنها سعی می کنند تا همواره خودشان را از جنبه های مختلف ارتقا دهند. یک زن موفق اول از همه می داند که سالم بودن (هم سالم بودن از نظر فیزیکی و هم سالم بودن از نظر روانی) خیلی مهم است و برای اینکه بتواند به عنوان یک کارآفرین موفق شود نیاز دارد که این سلامتی خودش را حفظ کند. بنابراین زنان کارآفرین موفق زنانی هستند که سعی می کنند تا جایی که ممکن است سلامتی خودشان را حفظ کنند. آنها این کار را با انجام حرکت های ریلکسیشن و همچنین انجام کارهایی مانند یوگا و مدیتیشن انجام می دهند.

آنها همچنین سعی می کنند تا به دنبال راهی باشند برای اینکه وضعیت خودشان را بهتر و بهتر کنند. این موضوع به آنها اجازه می دهد تا ذهنشان را پاک کنند و بتوانند برای اهدافی که برای خودشان مشخص کرده اند یک تعادلی ایجاد کنند. ایجاد کردن چنین تعادلی لازمه تمام زنانی است که می خواهند کار کارآفرینی را برای خودشان انتخاب کنند.

 

7) آنها هرگز از خواندن و یادگرفتن دست نمی کشند!

زنان کارآفرین موفق همواره این نکته را می دانند: "دانش یعنی قدرت!" بنابراین سعی می کنند تا برای اینکه یک زندگی موفقیت آمیزی داشته باشند همیشه در حال یادگیری مطالب جدید و جدیدتر باشند. آنها سعی می کنند تا همواره مطالب جدیدی را یاد بگیرند و اطلاعات خودشان را در زمینه های مختلف افزایش دهند. مخصوصا سعی می کنند تا در زمینه کارآفرینی مطالب جالبی را یاد بگیرند و سعی کنند تا روش های جدیدی را برای موفق شدن بدست بیاورند. آنها همواره به اینترنت مراجعه می کنند و از وب سایت های مختلف مطالب جدید و جالبی را در رابطه با پیشرفت کاریشان بدست می آورند.

یکی دیگر از ویژگی های بارز زنان کارآفرین این است که آنها هرگز از تحقیق کردن دست نمی کشند. آنها سعی می کنند تا به سوالاتی که در مورد موضوعات مختلف در ذهنشان ایجاد شده است پاسخ دهند و در بسیاری از موارد برای اینکه به این سوالات پاسخ دهند باید از تحقیق و بررسی کردن استفاده کنند و به همین دلیل است که آنها همیشه در رابطه با موضوعات مختلف تحقیق می کنند. یک زن کارآفرین موفق زنی است که نمی ترسد از اینکه درباره موضوعات جدید مطالب جدید بخواند و یا اینکه تحقیق کند و سوالات جدیدی را در این باره مطرح کند و سعی در پیدا کردن پاسخ این سوالات بکند!

 

8) آنها ورزش کردن و سلامتی را یک اولویت قرار می دهند

از دیگر ویژگی های زنان کارآفرین موفق این است که آنها ورزش کردن و رسیدن به جسمشان را یک اولویت برای خودشان قرار می دهند. آنها تمام تلاششان را می کنند تا سالم بمانند. آنها سعی می کنند تا علاوه بر اینکه یک سری ورزش ها را حتما به صورت روزانه انجام دهند؛ غذاهای مناسبی هم بخورند. انجام ورزش های منظم و روزانه به همراه خوردن غذاهای مناسب به آنها این امکان را می دهد که سالم بمانند و وقتی که سالم بمانند بهتر از گذشته می توانند به سمت اهدافشان حرکت کنند. البته ورزش کردن و توجه کردن به سلامتی جسمی تنها این نیست که به ورزشگاه بروند و یا رژیم غذایی درستی داشته باشند! بلکه هنگامی که یک تعادلی را میان ذهنیتی که دارند؛ بدنی که دارند و روحشان برقرار کنند می توان گفت که میزان سطح سلامتی خودشان را بالا نگه داشته اند.

 

9) آنها صبح زود از خواب بیدار می شوند

از دیگر ویژگی های زنانی که در کار کارآفرینی موفق شده اند این است که آنها معمولا زود بیدار می شوند. تحقیقات نشان داده است که افرادی که زود از خواب بیدار می شوند نسبت به افرادی که دیر بیدار می شوند کارایی بیشتری در طول روز خواهند داشت. همچنین بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است؛ وقتی که شما زود از خواب بیدار شوید نسبت به زمانی که دیر از خواب بیدار می شوید روحیه بهتری خواهید داشت و همین روحیه بهتر به شما کمک می کند تا عملکرد بهتری داشته باشید. همچنین تحقیقات دیگری که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده است که افرادی که زود بیدار می شوند مغز فعال تری نسبت به افرادی که دیر بیدار می شوند دارند که باعث می شود که آمادگی آنها برای پذیرش مفاهیم جدید و تازه بیشتر شود. زنان کارآفرین همیشه صبح ها زود از خواب بیدار می شوند بنابراین در طول روز مغزشان توانایی بیشتری برای یادگیری و برای فعالیت کردن خواهد داشت و در نتیجه بازدهی آنها برای انجام دادن کارهایشان بیشتر می شود و می توانند موفق تر عمل کنند.

 

10) آنها ارزش زمان را می دانند!

زنانی که در زمینه کارآفرینی موفق هستند ارزش زمان را به درستی می دانند. آنها سعی می کنند تا یک برنامه ریزی دقیقی را برای خودشان ایجاد کنند که در این برنامه ریزی برای هرکدام از کارهایی که قرار است انجام بدهند باید یک زمان مشخصی بدهند. زنان کارآفرین موفق می دانند که در صورتی که برای کارهایشان برنامه ریزی نداشته باشند و در صورتی که نتوانند زمان مناسب را به کارهایشان اختصاص دهند احتمال اینکه موفق شوند خیلی کم می شود به این دلیل که در این صورت آنها نمی دانند که چه فعالیتی را باید کجا انجام دهند و حساب کار از دستشان خارج می شود. اما در صورتی که برای کارهایشان برنامه ریزی مناسبی داشته باشند به راحتی می توانند کارها را همانطور که برنامه ریزی کرده بودند انجام دهند بنابراین شانس موفقیت آنها بیشتر می شود. بنابراین زنان کارآفرین موفق همواره سعی می کنند تا یک برنامه مشخصی برای خودشان داشته باشند و سعی کنند تا به این برنامه مشخص عمل کنند. آنها این برنامه را بر اساس استراتژی هایی که می خواهند پیاده سازی کنند و همچنین بر اساس اهدافشان و زمان و امکاناتی که در اختیار دارند ایجاد می کنند.

 

مسعود بازدید : 29 چهارشنبه 02 مهر 1399 زمان : 12:58 نظرات (0)

 

 

8) درصد بالایی از صاحبان شرکت های بسیار بزرگ و موفق در دنیا مرد هستند!

این نکته کار خانم هایی را که می خواهند برای خودشان یک تجارت ایجاد کنند سخت تر می کند. بنابراین در صورتی که شما یک خانمی هستند که می خواهید برای خودتان یک استارت آپ را تاسیس کنید، باید بدانید که موانع و مشکلاتی که سر راهتان قرار گرفته است نسبت به آقایانی که می خواهند شروع به انجام این کار بکنند کمی بیشتر است. اما این موضوع نباید دلیلی بر این شود که شما از ادامه دادن این کار نا امید شوید. شما باید همواره امید خودتان را حفظ کنید و تمام تلاشتان را بکنید تا موانعی را که ممکن است بر سر راهتان قرار داشته باشد با تمام قدرت از سر راه بردارید و همواره ایمان داشته باشید که در صورتی که حقیقتا "بخواهید" یک استارت آپ موفق را راه اندازی کنید و برای آن تلاش کنید، صد در صد در این راه موفق خواهید شد!

 

9) تنها 174 استارت آپ در دنیا وجود دارند که بیشتر از یک میلیارد دلار می ارزند!

تعداد استارت آپ هایی که بیشتر از یک میلیارد دلار می ارزند خیلی کم است. بنابراین نگران نباشید اگر نتوانستید شرکتی تاسیس کنید که یک میلیارد دلار بیارزد! در حقیقت در صورتی که نتوانستید چنین شرکتی را تاسیس کنید، اصلا نباید ناراحت شوید! میلیون ها استارت آپ هستند که با سرمایه های خیلی خیلی کمتری شروع به کار کرده اند و با همین سرمایه ها هم ادامه می دهند. تنها نکته ای که شما برای اینکه یک استارت آپ را تاسیس کنید باید به آن توجه کنید این است که این استارت آپ را به گونه ای طراحی کنید که بتوانید از آن سود ببرید. سعی نکنید اهداف بزرگ را دنبال کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کار شروع کارآفرینی را به شکلی انجام دهید که هم برای خودتان سودمند باشد و هم برای افرادی که قرار است مشتریان شما شوند سود داشته باشد. در صورتی که کار را به این شکل انجام دهید، میزان موفقیت شما خیلی زیاد می شود به این دلیل که در این حالت شما برای خودتان اهداف واقع گرایانه ای ایجاد کرده اید و برای پیشبرد این اهداف به سمت واقعیت حرکت کرده اید. فراموش نکنید که شما قرار نیست بیل گیتس و یا الون ماسک و یا استیو جابز و یا هر فرد دیگری باشید! شما باید خودتان باشید!

 

10) تعداد استارت آپ ها در آینده شدیدا افزایش پیدا می کند!

همین امروز، در جهان به طور متوسط هر ثانیه سه استارت آپ جدید شروع به کار می کنند!

تعداد استارت آپ هایی که شروع به کار می کنند در جهان بیشتر و بیشتر شده است. تا جایی که تعداد استارت آپ هایی که شروع به کار می کنند به طور متوسط در هر ثانیه 3 تاست! این موضوع بدان معنی است که به طور متوسط در هر دقیقه 180 استارت آپ شروع به کار می کنند! بنابراین در صورتی که می خواهید موفق شوید، باید برای رقابت کردن با این تعداد عظیم آماده شوید! بنابراین از دیگر نکته های جالبی که شما به عنوان فردی که قرار است به تازگی یک استارت آپ را برای خودش باز کند باید به آن توجه داشته باشید این است که در آینده ای نه چندان دور، تعداد استارت آپ ها افزایش چشمگیری خواهد داشت. این افزایش در سطح جهانی انجام می شود و افرادی که برای خودشان تجارت های جدیدی تاسیس می کنند چندین برابر خواهند شد. به عنوان مثال در کشور ایالات متحده آمریکا، در حال حاضر 4.8 میلیون استارت آپ وجود دارد که پیش بینی می شود که در 25 سال آینده، به ازای هر یک نفر آمریکایی، یک استارت آپ وجود خواهد داشت! بنابراین این موضوع باعث می شود که رقابت سنگینی میان کل استارت آپ ها در دنیا ایجاد شود و شما برای اینکه از این رقابت عقب نمانید، باید تلاش خودتان را بیشتر کنید!

 

11) تنوع کاری استارت آپ ها نیز در آینده بسیار بیشتر خواهد شد!

یکی دیگر از نکته های مهم در زمینه وضعیت استارت آپ ها در آینده این است که آنها در آینده بسیار متنوع تر از استارت آپ هایی می شوند که فعلا وجود دارند. در آینده افراد مختلف با استراتژی های مختلفی وارد کار می شوند و سعی می کنند تا این استراتژی های جدید خودشان را وارد بازار کنند. بنابراین تعداد استراتژی هایی که ایجاد می شود نسبت به گذشته تغییرات زیادی می کند. بنابراین چقدر خوب است که شما به عنوان فردی که می خواهد یک استارت آپ را ایجاد کند به این فکر کنید که آیا استراتژی هایی که برای خودتان ایجاد کرده اید ارزش این را دارند که عملی شوند یا خیر؟ و در صورتی که عملی شوند، آیا می توانید از وارد کردن آنها به بازار سودی ببرید یا خیر؟ در صورتی که به این سوالات پاسخ درست و منطقی ندهید، احتمال اینکه بتوانید در این دنیای گسترده و شدیدا رقابتی که استارت آپ ها سعی می کنند تا از هم پیشی بگیرند تا استراتژی های خودشان را وارد بازار کنند، شکست بخورید زیاد است. بنابراین با دانستن اینکه تنوع استارت آپ ها و استراتژی هایی که بکار می برند خیلی زیاد شده است، شما باید خودتان را آماده کنید که یک استراتژی جانانه و مفید به بازار ارایه کنید.

 

12) بسیاری از کارآفرینان موفق می گویند که داشتن هدف مشخص یکی از کلیدی ترین عوامل موفقیتشان بوده است!

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین عواملی که می تواند به شما به عنوان فردی که تازه می خواهد کار کارافرینی را شروع کند کمک کند تا در کارتان موفق شوید، این است که برای خودتان هدف مشخص و معینی داشته باشید. در صورتی که هدفی برای خودتان نداشته باشید، شانس اینکه در کار کارآفرینی و ایجاد کردن یک استارت آپ موفق شوید تقریبا به صفر نزدیک می شود. بنابراین شما به عنوان یک کارآفرین باید تمام تلاشتان را بکنید که از همان ابتدا برای خودتان یک هدف مشخص و معینی طراحی کنید که سعی کنید تمام برنامه ریزی های خودتان را بر اساس همین هدف مشخص و معین انجام دهید. در صورتی که برای خودتان هدفی نداشته باشید، اصلا نمی دانید که باید از کجا شروع کنید و پاسخ به بزرگترین سوالی که هر فردی که می خواهد یک استارت آپ را راه اندازی کند باید از خودش بپرسد را به خودتان نمی دهید. یعنی پاسخ به این سوال که "اصلا چرا می خواهم این کار را انجام دهم" را نخواهید دانست و این موضوع می تواند شدیدا برای شما دردسر ساز شود!

اکنون که صحبت از داشتن هدف شد:

13) طبق نظرسنجی ها، تقریبا دو سوم نسل جوان در سراسر دنیا می گویند که هدفشان در آینده این است که برای خودشان استارت آپ تاسیس کنند!

بنابراین در این صورت به نظر می رسد که تمام آنها برای خودشان اهدافی مشخص دارند. دانستن این نکته ممکن است کار شما را به عنوان فردی که تازه می خواهد کار کارآفرینی را شروع کند دشوار کند. اما همانطور که در بالا هم اشاره شد، نگران نباشید! در صورتی که شما به خوبی برای خودتان هدفی مشخص کرده باشید و در صورتی که این توانایی را داشته باشید که این هدف خودتان را به خوبی به شکل عمل در آورید، احتمال اینکه در کارتان موفق شوید خیلی بالا می رود. اما در صورتی که شما بدون هدف باشید و تنها یک تصویر مبهم در ذهنتان باشد که می خواهید برای خودتان یک استارت آپ تشکیل دهید احتمال اینکه بتوانید در کارتان موفق شوید خیلی خیلی کمتر از آن چیزی خواهد شد که فکرش را می کنید! به این دلیل که وقتی که شما برای خودتان هدفی نداشته باشید و وقتی که دقیقا ندانید که قرار است چکار کنید، چگونه می توانید انتظار داشته باشید که دیگران بدانند که شما می خواهید چکار کنید؟ در حقیقت شما برای قبل از هر چیزی تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید و بعد از آن به دنبال این باشید که به دیگران آن چه را که هستید نشان دهید. پس داشتن هدف را به عنوان یکی از کلیدی ترین پارامترهای موفقیت در ذهنتان داشته باشید!

 

14) امروزه تعداد استارت آپ ها در کشورهای مختلف جهان در حال افزایش می باشد و از همه مهم تر اینکه تعداد زنان کارآفرین نسبت به چند سال گذشته رشد بی سابقه ای داشته است!

با اینکه کشور ایالات متحده آمریکا کشوری است که از نظر داشتن تعداد استارت آپ ها از همه کشورها بیشتر است؛ ولی امروزه تعداد استارت آپ ها در تمام کشورهای جهان در حال افزایش است. این روزها کارآفرینانی از تمام نقاط مختلف جهان پیدا شده اند که می خواهند تجارت خودشان را پایه گذاری کنند و تعداد این کارآفرینان جوان و تازه نفس، کم هم نیست! به عنوان مثال، کشور هند کشوری است که در سال 2020 تعداد کارآفرینانی که در این کشور به فعالیت می پردازند چیزی حدود 2 میلیون نفر است! و یا کشور انگلستان هم حدودا 845000 استارت آپ دارد. اما یکی از نکته های بسیار مهمی که در میان آمارهایی که در رابطه با استارت آپ ها و تعداد کارآفرینان وجود دارد این است که گروهی از کارآفرینان که از همه گروه های دیگر بیشتری میزان رشد را داشته است؛ گروه "زنان آفریقایی آمریکایی" بوده است که میزان رشد این گروه از کارآفرینان از سال 1997 تا سال 2020 به میزان 322 درصد افزایش پیدا کرده است! بنابراین می توان گفت که زنان آفریقایی آمریکایی از همه اقشار دیگر به عنوان کارآفرین رشد بیشتری داشته اند. همچنین آمارها نشان می دهد که به طور کلی تعداد زنانی که کارآفرینی تشکیل داده اند بین سال های 1997 تا 2005 به میزان 74 درصد رشد کرده است!

همچنین آمارهای مشابهی که مربوط به نظرسنجی های مشابه بوده اند نشان داده اند که تعداد زنان کارآفرین نسبت به سال های گذشته افزایش چند برابری داشته است. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده است که در طی ده سال گذشته (یعنی از سال 2010 تا 2020) به طور کلی تعداد زنان کارآفرین در جهان چندین برابر شده است!

 

15) سه حوزه اینترنت، نرم افزار و تبلیغات سه حوزه اصلی هستند که شما به عنوان استارت آپ باید به آنها توجه داشته باشید!

سه حوزه اساسی وجود دارد که تمام استارت آپ هایی که در کارشان موفق شده اند بر روی این سه حوزه برنامه ریزی می کنند. این سه حوزه اصلی شامل موارد زیرند:

- حوزه اینترنت

- حوزه نرم افزار

- حوزه صنعت تبلیغات

بنابراین در صورتی که استارت آپی که شما برای خودتان ایجاد کرده اید شامل هیچ کدام از این استارت آپ ها نمی باشد، بهتر است اصلا کار ایجاد کردن یک تجارت جدید را به کلی فراموش کنید. به این دلیل که این سه حوزه کلیدی ترین حوزه های موفقیت شما هستند.

در صورتی که شما به عنوان یک فردی که یک استارت آپ را ایجاد می کند به حوزه اینترنت توجه کنید، می توانید حوزه های دیگر یعنی حوزه نرم افزاری و حوزه صنعت تبلیغات را هم پوشش دهید. بنابراین به هنگام ایجاد کردن یک استارت آپ جدید کلیدی ترین کاری که شما باید انجام دهید این است که به بخش اینترنت توجه کنید. در صورتی که به اینترنت به عنوان یک عامل اصلی موفقیت برای استارت آپتان توجه کنید، هم می توانید در صنعت تبلیغات موفق شوید (به این دلیل که صنعت تبلیغات یکی از مهم ترین و موثرترین صنایعی است که می تواند تجارت شما را به موفقیت برساند و همچنین وقتی که بخواهید از اینترنت برای این کار استفاده کنید، به بهترین شکل می توانید این تبلیغات را انجام دهید و هم اینکه در زمینه نرم افزاری موفق شوید به این دلیل که بسیاری از تجارت ها هستند که نیاز به نرم افزارهایی دارند که از طریق اینترنت تولید و به روزرسانی می شوند و شما برای موفقیت در این حوزه باید حتما از این نرم افزارها استفاده کنید.

 

16) یکی از رموز موفقیت استارت آپ های مختلف این است که آنها از دیگران کمک می گرفتند!

بر طبق تحقیقاتی که در این رابطه انجام گرفته است و بر اساس نظرسنجی هایی که در رابطه با کارآفرینان بدست آمده است نشان داده است که افرادی که شرکت هایی را برای خودشان ایجاد کردند که بعدها تبدیل به شرکت های خیلی موفقی شدند، افرادی بودند که همواره از دیگران کمک می گرفتند. فراموش نکنید که کار کارآفرینی یک کار گروهی است و شما برای اینکه این کار را انجام دهید اصلا تنها نیستید! شما برای انجام دادن این کار نیاز به مشورت دیگران و افرادی که قبلا مانند شما از این مرحله گذر کرده اند دارید. بنابراین می توانید از آنها مشورت بگیرید. مشورت کردن با دیگران در رابطه با گرفتن ایده های جدید و چگونگی انجام کار می تواند برای شما مزیت های مختلفی داشته باشد؛ از جمله اینکه به شما کمک می کند تا درک بهتری از نوع کاری که قرار است انجام بدهید داشته باشید و علاوه بر آن به شما کمک می کند تا در صورتی که ایراداتی دارید سعی کنید تا این ایرادات را برطرف کنید. بنابراین در صورتی که از مشورت کردن با دیگران در این رابطه می ترسیدید، بدانید که انجام دادن این کار نه تنها ایرادی ندارد، بلکه برای شما مفید هم می باشد!

مسعود بازدید : 39 چهارشنبه 02 مهر 1399 زمان : 11:38 نظرات (0)

 

 

16 حقیقت درباره استارت آپ ها برای کارآفرینان تازه کار (بخش اول)

 

این روزها تعداد افرادی که می خواهند کارآفرین شوند کم نیستند. البته از میان این تعداد افراد، همه آنها موفق نمی شوند! بسیاری از افراد هستند که با انگیزه های جدید و رویاهای جدیدی پا به عرصه کارآفرینی می گذارند ولی آن طور که باید و شاید به نتیجه مطلوبشان نمی رسند بنابراین در کارشان شکست می خورند! بنابراین شما باید حتما به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که می خواهید یک کارآفرین موفق شوید، باید حتما رویاهایی که دارید را به گونه ای تطبیق دهید که با واقعیت هایی که در اطرافتان وجود دارد سازگار باشد. به عنوان مثال در صورتی که شما سرمایه کمی دارید و می خواهید یک کارآفرینی ایجاد کنید که نیاز به سرمایه زیادی دارد، احتمال اینکه در کارتان موفق شوید خیلی کمتر از زمانی می شود که هدف هایتان را بر اساس همین سرمایه های کمتان تنظیم کنید. بنابراین در صورتی که می خواهید کار کارآفرینی را شروع کنید، مطالب این پست برای شماست!

امروزه کارآفرین شدن رویای بسیاری از جوانان در سراسر دنیاست. البته برای اینکه به این رویا برسند باید از موانع زیادی گذر کنند. و مشکلات زیادی در سر راهشان قرار دارد. بنابراین وقتی که فردی این راه را انتخاب می کند، نمی توان گفت که قطعا به اهدافش می رسد. برای کارآفرین شدن هم مانند دیگر کارها نیاز به این است که انگیزه قوی داشته باشید و همچنین برنامه ریزی های منظمی بکنید تا بتوانید به آن چه که می خواهید برسید. در صورتی که کارآفرین شدن برای شما تنها یک ایده باشد که ندانید که چگونه به آن می رسید، شانس شما برای موفقیت خیلی کم می شود و احتمال شکستتان بالاتر می رود. اما در صورتی که قبل از اینکه این ایده را برای خودتان مطرح کنید، واقعا به تمام ابعاد کار فکر کرده باشید و عمیقا و دقیقا بدانید که به دنبال چه چیزی هستید و به جنبه های عملی کار هم توجه داشته باشید، شانس موفقیت بیشتر می شود. در این پست قصد داریم تا 16 دانستی را به شما ارایه کنیم که به شما کمک می کند تا کار کارآفرینی را بهتر انجام دهید.

 

1) نیمی از استارت آپ ها در همان 5 سال اول شکست می خورند و از این تعداد، نیمی از آنها (یعنی 25 درصد از کل استارت آپ ها) در همان یک سال اول شکست می خورند!


بگذارید در همین ابتدای کار به شما یک خبر ناامید کننده بدهیم: 50 درصد از استارت آپ ها در همان پنج سال اول شکست می خورند! بنابراین در صورتی که اطمینان دارید که برای تجارت خودتان ایده ای را دارید که می تواند به شما کمک کند که در این راه حقیقتا موفق شوید؛ اشتباه کرده اید! در حقیقت باید ایده خودتان را به مرحله اجرا در بیاورید در غیر این صورت احتمال اینکه در کارتان شکست بخورید خیلی زیاد می شود. خبر بدتر اینکه 25 درصد از تجارت ها در همان سال اول شکست می خورند! بنابراین شما به عنوان فردی که می خواهد تازه یک استارت آپ را شروع کند باید اول به ایده ای که دارید خیلی اطمینان داشته باشید! ممکن است بسیاری از استارت آپ ها وجود داشته باشند که برای خودشان ایده مناسبی برای شروع کردن دارند ولی بعد از گذشت چند ماه به این نتیجه می رسند که ایده شان مناسب نیست! بنابراین بر روی ایده ای که برای شروع کردن استارت آپتان در نظر گرفته اید خیلی تمرکز کنید چون در موفق شدن و یا شکست خوردنتان نقش کلیدی دارد!

 

2) به طور کلی از هر 10 استارت آپ 9 عدد با شکست مواجه می شوند!

در صورتی که توانستید 5 سال اول را دوام بیاورید، به خودتان مغرور نشوید! حقیقت این است که به طور کلی از هر 10 استارت آپی که شروع به کار می کند، 9 تای آن شکست می خورد! بنابراین در صورتی که می خواهید یک استارت آپ را تشکیل دهید؛ باید به تمام جوانب مختلف آن توجه داشته باشید: از مدیریت گرفته تا دیگر جنبه های بسیار مهمی که شما باید حتما به این جنبه ها توجه کنید. هرگز فراموش نکنید که برای اینکه حقیقتا در کار ایجاد کردن یک استارت آپ و کارآفرین شدن موفق شوید باید تمام این جنبه ها را درنظر داشته باشید و مراقب باشید که بی گدار به آب نزنید. مخصوصا آمارهایی که مربوط به سال های اخیر (از سال 2001 تا 2020) است نشان می دهد که تعدادی از استارت آپ ها که در سراسر دنیا شکست می خورند نسبت به تعدادی که در گذشته شکست می خورند بیشتر شده اند!

 

3) 70 درصد از کارکنانی که ایده های موثر برای شرکت ها می دهند، این ایده ها را زمانی که در شرکت های دیگر کار می کردند یاد گرفتند!

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که شما برای شروع کردن یک استارت آپ باید درنظر بگیرید این است که باید بدانید که تعداد زیادی از افرادی که در شرکت هایی کار می کردند و اکنون دیگر در آن شرکت ها کار نمی کنند و به شرکت های دیگری می روند، می توانند ایده های جدیدی را با خودشان به این شرکت های جدید بیاورند. بنابراین از اینکه کارکنانی را استخدام کنید که در گذشته در شرکت های دیگر کار می کرده اند نترسید! در حقیقت تحقیقات نشان داده است که از میان ایده هایی که از طرف کارکنان به سوی شرکت شما می آیند، 70 درصد از آنها مربوط به کارکنانی است که در گذشته در شرکت های دیگری کار می کردند و کم کم این ایده ها را از آن شرکت ها یاد گرفته اند. این کارکنان می توانند منبع ایده های جدید برای شرکت شما باشند و می توانند به شما کمک کنند تا شرکت خودتان را ارتقا دهید. بنابراین سعی کنید از آنها استفاده کنید!

 

4) برخی از ایده ها "به یک باره" به ذهن کارآفرینان رسیده است!

طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است، 80 درصد از کارکنانی که به یک باره ایده هایی را برای استارت آپشان در ذهن خودشان ایجاد کرده اند بیان کردند که این ایده ها به یک باره به ذهنشان رسیده است! در حقیقت آنها گفتند که زمانی که آنها صرف پرداختن به موضوع کرده بودند کمتر از یک ساعت به طول انجامیده است! البته یک نکته خیلی مهم که شما حتما باید در این رابطه به آن توجه داشته باشید این است که این افراد قبل از این یک ساعت "طلایی"، روزها و روزها و شاید ماه ها و ماه ها بر روی ایده های مختلف کار کرده اند و این ساعت بعد از این فکرهای آنها ایجاد شده است. درست مانند زمانی که شما مدتی یک ظرف پر از آب را بر روی شعله آتش قرار دهید و بعد از مدتی مشاهده کنید که این آب به جوش بیاید. حقیقت این است که در تمام این مدتی که این ظرف بر روی شعله آتش بوده است دمای آن رفته رفته بالا می رفته ولی شما این را نمی دیدید. تنها چیزی که شما می دیدید، جوش آمدن آن بوده است!

 

5) دلیل شکست خوردن 70 درصد استارت آپ هایی که نتوانستند پیروز شوند این بوده است که ایده مناسبی نداشتند!

بر طبق نظرسنجی هایی که در رابطه با دلایل اینکه چرا از هر 10 استارت آپ 9 تای آن شکست می خورند انجام شده است، محققان به این نتیجه رسیده اند که این افراد ایده مناسبی را نداشتند. در حقیقت 70 درصد از کارآفرینانی که استارت آپ آنها با شکست مواجه شده است بیان کرده اند که ایده ای که داشتند به گونه ای نبوده که گرهی از کار مردم باز کند. بنابراین در صورتی که شما ایده ای داشته باشید که بسیار جذاب باشد و بتوانید آن را به خوبی تبدیل به عمل کنید، احتمال اینکه شکست بخورید خیلی کم می شود. اکثر این استارت آپ ها بیان کردند که ایده ای که داشتند به گونه ای بوده که وقتی که می خواستند آن را تبدیل به عمل کنند به این نتیجه می رسیدند که تغییر چندانی در میزان رفاه حال مردم و همچنین در کل وضعیت بازار ایجاد نمی کنند. بنابراین شما سعی کنید تا راه آنها را ادامه ندهید و ایده تان را به خوبی ارایه کنید.

 

6) نداشتن تجربه، دلیل دیگری برای شکست استارت آپ ها است

البته علاوه بر عملی نشدن ایده که عامل شکست اکثر استارت آپها می باشد، یکی دیگر از دلایلی که می تواند منجر به شکست خوردن آنها شود این است که آنها تجربه لازم را برای انجام کار نداشتند. داشتن تجربه برای افرادی که تازه می خواهند یک استارت آپ را ایجاد کنند خیلی مهم است. در حقیقت استارت آپ های زیادی بودند که تمام عواملی را که هر استارت آپی باید برای موفق شدن داشته باشد داشتند ولی تنها به این دلیل که تجربه لازم برای انجام دادن این کار را نداشتند در کارشان شکست خوردند. بنابراین یکی از مهم ترین نکته هایی که شما باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید به هر شیوه ای که شده است تجربه لازم در این کار را بدست بیاورید. البته یک نکته مهم که در زمینه تجربه داشتن باید به آن توجه داشته باشید این است که برای بدست آوردن آن نیازی نیست که حتما کاری را انجام دهید! در حقیقت شما می توانید قبل از انجام دادن کار به صورت عملی با افرادی که قبلا این کار را انجام داده اند صحبت کنید و رموز کار را از آنها یاد بگیرید. آنها می توانند شما را راهنمایی کنند و به شما بگویند که برای اینکه موفق شوید باید چه کارهایی انجام دهید.

 

7) استارت آپ هایی که استراتژی های منطقی و پایدار دارند نسبت به استارت آپ هایی که "سنگ بزرگ برمی دارند" شانس بیشتری برای برنده شدن دارند!

البته با اینکه شما باید به این موضوع توجه داشته باشید که ایده ای را برای خودتان ایجاد کنید که ارزش عملی شدن را داشته باشد و با ایده های دیگر متفاوت باشد، ولی همچنین باید به این نکته هم توجه کنید که تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده است که آن دسته از استارت آپ هایی که به صورت عملی و منطقی ایده پردازی می کنند و ایده هایشان را به صورت عملی و منطقی تبدیل به عمل می کنند نسبت به استارت آپ هایی که می خواهند سنگ بزرگ بردارند خیلی موفق تر هستند. در حقیقت تحقیقات نشان داده است که شانس موفقیت استارت آپ هایی که ایده های غیرحقیقی دارند نسبت به استارت آپ های دیگر خیلی خیلی کمتر است!

یک ضرب المثل قدیمی در این رابطه است که می گوید سنگ بزرگ علامت نزدن است. بنابراین در صورتی که می خواهید واقع گرایانه فکر کنید بهتر است سنگ بزرگ برندارید و سعی کنید تا یک استراتژی منطقی و حقیقی را برای استارت آپتان پیش ببرید.

 

مسعود بازدید : 36 شنبه 29 شهریور 1399 زمان : 18:01 نظرات (0)

 


9) تا جایی که ممکن است از تکنولوژی برای اتوماتیک کردن کارها استفاده کنید

این روزها بسیاری از تجارت ها هستند که بخش عظیمی از کارهایشان را به صورت اتوماتیک انجام می دهند. در حقیقت این روزها کمتر تجارتی را می توان یافت که به شیوه مستقیم و یا غیرمستقیم از تکنولوژی استفاده نکند. بنابراین شما به عنوان یک تجارت باید مانند تجارت های دیگر از این اتوماتیک انجام دادن کارها استفاده کنید و سعی کنید تا بسیاری از کارهایتان را به این شیوه انجام دهید.

یکی از مهم ترین بخش هایی که استفاده کردن از تکنولوژی می تواند در آن تاثیر زیادی داشته باشد؛ بخش بازاریابی می باشد. استفاده از تکنولوژی در بازاریابی توصیه ای است که امروزه به تمام شرکت های دنیا (چه شرکت های کوچک و چه شرکت های بزرگ) می شود. شما باید سعی کنید تا از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده کنید تا کار بازاریابی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. در زمینه بازاریابی باید این نکته را درنظر داشته باشید که بازاریابی یکی از بخش های جدایی ناپذیر و اکیدا غیرقابل تفکیک در یک تجارت در سال 2020 می باشد و موفقیت و شرکت تجارت ها تا حدود زیادی بستگی به چگونگی انجام شدن بازاریابی دارد. بنابراین شما برای اینکه در این رقابت تنگاتنگی که میان شرکت های مختلف کوچک و بزرگ برای بازاریابی ایجاد شده است پیروز شوید و از رقبای خودتان عقب نمانید، باید حتما از آخرین تکنولوژی روز دنیا برای انجام دادن این کار استفاده کنید.

 

10) با تیمتان جلسات روزانه تشکیل دهید

از دیگر نکته هایی که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که با تیمتان جلسات روزانه تشکیل دهید و درباره موضوعات مختلف شرکت از آنها نظرخواهی کنید و با آنها مشورت کنید. می توانید برای این کار برنامه ریزی مشخصی داشته باشید و به عنوان مثال هر روز سر یک ساعت مشخص این کار را انجام دهید. این کار باعث می شود که احساس همکاری در میان آنها بیشتر شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده است که درصد بالایی از شرکت های کوچکی که در کارشان بسیار موفق شده اند مربوط به شرکت هایی می شده است که در آن مدیران هر روز با کارکنان جلساتی می گذاشتند و سعی می کردند تا در رابطه با موضوعات مختلف از آنها نظرخواهی کنند. در صورتی که شما روزانه با همکاران و اعضای تیمتان جلساتی داشته باشید و از آنها در رابطه با موضوعات مختلف مربوط به شرکت و کارهایی که باید انجام شود و برنامه ریزی ها و غیره نظرخواهی کنید و در این رابطه با آنها مشورت نمایید، آنها احساس می کنند که شما آنها را درک کرده اید و برایشان ارزش قایل بوده اید. بنابراین خودشان را به عنوان بخشی تاثیرگذار در سیاست های شرکت به حساب می آورند و نهایتا بازدهی کاری آنها بالاتر خواهد رفت چون در این صورت آنها با شما و به طور کلی با شرکت احساس نزدیکی بیشتری می کنند.

 

11) تجهیزاتی را که هر استارت آپی برای رسیدن به موفقیت باید داشته باشد برای خودتان فراهم کنید

شما به عنوان یک کارآفرینی نیاز به تجهیزاتی دارید که این تجهیزات می توانند به شما کمک کنند تا در کارتان موفق شوید. شما باید اطمینان حاصل کنید که این تجهیزات را برای خودتان فراهم کرده اید. این تجهیزات می توانند شامل یک لب تاب، شبکه وای فای و هر چیز دیگری که شما برای اینکه یک کارآفرینی ایجاد کنید باید در اختیار داشته باشید باشد. باید به این نکته توجه داشته باشید که داشتن این تجهیزات برای اینکه شما در کارتان موفق شوید لازم و اساسی می باشد.

تجارت هایی که بدون اینکه فکر کنند که برای موفق شدن نیاز به چه تجهیزاتی دارند کارشان را شروع می کنند در ادامه راه به مشکل برخورد می کنند به این دلیل که همانطور که در بالا ذکر شد، وجود داشتن این تجهیزات برای اینکه شما تجارتتان را به راه بیندازید لازم و ضروری است. اما ممکن است این سوال به ذهنتان برسد که از کجا می توان فهمید که چه تجهیزاتی برای به راه اندازی تجارتمان لازم است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که شما به راحتی می توانید از طریق راهنماهایی که در وب سایت های مختلف وجود دارند لیست کاملی را از آن چه که برای به راه انداختن یک تجارت جدید مورد نیاز است بدست آورید و همچنین می توانید از طریق پرس و جو از شرکت های مشابه، به این اطلاعات دست یابید.

 

12) از پرداختن عواملی که منجر می شود که زمانتان به هدر رود جدا خودداری کنید

شما هم اکنون در مرحله ای قرار گرفته اید که زمان برایتان خیلی مهم است. خیلی مهم است که از وقتی که در اختیارتان قرار داده شده است بیشتری استفاده را بکنید. در صورتی که زمانتان را بدون دلیل به هدر بدهید، بخش زیادی از نتیجه هایی را که قرار است از انجام کارهایتان بگیرید هدر داده اید! بنابراین باید بسیار مراقبت زمانی که برای انجام کار در دسترس دارید باشید و سعی کنید از آن بیشترین استفاده را بکنید.

شما به عنوان یک کارآفرین و فردی که یک تجارت کوچک را به راه انداخته است؛ باید علاوه بر اینکه مراقب چگونگی گذراندن زمانتان در زمان کار باشید، باید مراقب باشید که زمانی را هم که به عنوان اوقات فراغتتان می گذارنید به هدر ندهید. شما باید برای زمان هایی که در خانه می گذرانید هم برنامه ریزی دقیقی داشته باشید تا تداخلی میان زمان بندی هایتان در خانه و زمان بندی هایتان در محل کارتان پیش نیاید. به عنوان مثال ممکن است شما فردی باشید که روزانه وقت زیادی را به رفتن در شبکه های اجتماعی می گذراند. در این صورت اگر می خواهید در زمینه کارآفرینی فرد موفقی شوید باید این رفتار را تغییر دهید و زمان رفتنتان به شبکه های اجتماعی را کمتر و محدودتر کنید تا تداخلی در برنامه ریزی های دیگرتان پیش نیاید. کارهای دیگر هم به همین شکل است و شما برای اینکه بتوانید از زمانتان در بیرون از خانه به خوبی استفاده کنید باید زمانتان در خانه را هم منظم نمایید.

 

13) کارهایتان را تقسیم بندی کنید و بر همین اساس پیش بروید

تقسیم بندی کردن کارها به بخش های کوچکتر یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما به عنوان فردی که یک تجارت جدید را برای خودش ایجاد کرده است باید درنظر داشته باشید. فرض کنید که شما به تازگی یک تجارت جدید را آغاز کرده اید. اکنون می خواهید کارتان را شروع کنید و برای شروع کردن این کار خودتان را در مقابل یک حجم انبوهی از کارهایی که قرار است انجام شود می بینید. در صورتی که برای انجام دادن کارها برنامه ریزی نداشته باشید و در صورتی که این کارها را به کارهای کوچکتر تقسیم نکنید؛ احتمال اینکه احساساتی مانند احساس ناامیدی و عدم اعتماد به نفس و احساساتی مانند آن را داشته باشید خیلی زیاد می شود به این دلیل که در این حالت شما نمی دانید که حتی از کجا شروع کنید! اما در صورتی که کارتان را تقسیم بندی می کنید و برای هر بخشی از کار، یک زمان مخصوصی اختصاص می دهید، شانس شما برای اینکه نسبت به وضعیت کلی کارتان خوشبین تر باشید افزایش پیدا می کند و علاوه بر آن انجام دادن این کار به نظر شما نسبت به حالت گذشته شدنی تر می شود! بنابراین وقتی که شما کارهایی که قرار است انجام دهید را تقسیم بندی می کنید انجام دادن این کارها خیلی آسان می شوند.

 

14) با شرکت های دیگر ارتباطات خوبی برقرار کنید

از دیگر نکته هایی که شما حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که با شرکت های دیگر ارتباطات موثر و مناسبی داشته باشید. این موضوع مخصوصا زمانی که شما یک تجارت کوچک هستید اهمیت زیادی دارد. شما به عنوان یک تجارت کوچک باید حتما کاری کنید که ارتباطاتتان با شرکت های دیگر (چه شرکت های کوچک و چه شرکت های بزرگ) موثر و مفید باشد. همانطور که می دانید، وقتی که شما با شرکت های دیگر ارتباط داشته باشید از آنها بسیاری از راهکارها و روش های رسیدن به سودآوری و موفقیت را یاد خواهید گرفت اما در صورتی که چنین ارتباطی با آنها نداشته باشید شانس شما برای موفقیت خیلی کمتر است به این دلیل که ممکن است بسیاری از راهکارها و روش ها وجود داشته باشد که شرکت های دیگر بتوانند از این راهکارها و روش ها استفاده کنند در صورتی که شما این توانایی را نداشته باشید. بنابراین در صورتی که با این شرکت ها ارتباط برقرار کنید خواهید توانست تا این راهکارها و روش ها را از آنها یاد بگیرید و از آنها بخواهید تا به شما کمک کنند تا شما هم از این روش ها استفاده کنید. همچنین در صورتی که اشتباهی در جنبه های مختلف مرتکب شده باشید، در صورتی که با شرکت های دیگر ارتباطی داشته باشید آنها به راحتی می توانند شما را راهنمایی کنند که اشتباهتان را برطرف کنید.

 

15) موضوع بازاریابی را جدی بگیرید

امروزه هیچ شرکتی نمی تواند بدون انجام دادن بازاریابی به جایی برسد. بازاریابی کردن امروزه برای شرکت ها یکی از المان های حیاتی و ضروری است و شرکت ها با استفاده از بازاریابی می توانند به راحتی خودشان را به مشتریان و مخاطبین معرفی کنند و به آنها نشان دهند که قرار است چه کمکی به آنها بکنند. برای بازاریابی کردن روش های مختلفی وجود دارد که بازاریابی آنلاین یکی از بهترین و جدیدترین شیوه های انجام آن می باشد. بازاریابی آنلاین می تواند شامل:

-  بازاریابی با استفاده از وب سایت

-بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی

-  بازاریابی با استفاده از ایمیل

و روش های دیگر باشد. امروزه بازاریابی آنلاین یکی از روش هایی است که تمام تجارت ها برای اینکه در کارشان موفق شوند و از رقبای خودشان در این زمینه پیشی بگیرند باید انجام دهند. یکی از بهترین و مفیدترین شیوه های بازاریابی آنلاین، بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی است. بنابراین در صورتی که شما تجارت خودتان را تازه آغاز کرده اید، به شما توصیه می شود که حتما استفاده از روش بازاریابی آنلاین و مخصوصا بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را به عنوان یکی از بهترین روش ها برای بازاریابی درنظر داشته باشید.

بنابراین شما به عنوان یک تجارت تازه تاسیس (استارت آپ) "باید" هزینه و زمان زیادی را صرف انجام کار بازاریابی کنید و البته اطمینان داشته باشید که این هزینه و زمانی که شما صرف بازاریابی کرده اید چندین برابر به شما سود خواهد رساند!

 

مسعود بازدید : 44 شنبه 29 شهریور 1399 زمان : 17:53 نظرات (0)

 

 

15 نکته که هر استارت آپی برای موفق شدن باید به آن توجه داشته باشد (بخش اول)


وقتی که شما به عنوان یک کارآفرین یک تجارت جدید را ایجاد می کنید، باید بدانید که چگونه آن را اداره کنید. در صورتی که ندانید که تجارت جدید خودتان را چگونه اداره کنید، اصلا ایجاد کردن آن برای شما فایده ای نخواهد داشت.

بنابراین وقتی که یک تجارت جدید (استارت آپ) ایجاد می شود، چگونگی اداره کردن آن پارامتر مهم سازنده ای برای بقای آن محسوب می شود. رفتاری که شما به عنوان یک کارآفرین بعد از تاسیس کردن یک تجارت کوچک انجام می دهید پارامتر مهم و تاثیرگذاری است که می تواند بر روی آینده کاری شما و تجارت شما تاثیر خیلی زیادی داشته باشد. کارهایی که شما برای موفقیت یک تجارت کوچک باید انجام دهید نسبت به کارهایی که برای موفقیت یک تجارت بزرگ باید انجام دهید خیلی متفاوت است. تجارت های کوچکی که تازه شکل گرفته اند برای موفق شدن نیازمند انجام کارهایی هستند که ممکن است اگر صاحبان تجارت های بزرگ بخواهند این کارها را انجام دهند باعث شکست این تجارت ها شود! همچنین ممکن است برخی از شیوه هایی که برای رشد تجارت های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد برای تجارت های کوچک خیلی خطرناک باشد و باعث شود که آنها هنوز درست نشده، به زمین گرم بخورند!!!

در این پست قصد داریم تا 15 توصیه را به افرادی که تجارت های کوچک (استارت آپ) تاسیس کرده اند ارایه کنیم که با توجه به این نکته ها آنها بتوانند تجارت خودشان را رونق دهند. فراموش نکنید که عمل کردن به این نکته ها برای رونق و رشد یک تجارت بسیار لازم و ضروری می باشد.

1) کارها را به ترتیب اهمیت اولویت بندی کنید

اولویت بندی کردن کارها یکی از مهم ترین نکته هایی است که در یک استارت آپی که تازه شروع به فعالیت کرده است باید انجام بگیرد. شما باید هر روز، کارهایی را که قرار است انجام شود بر اساس اولویتی که قرار است به این کارها بدهید تقسیم بندی کنید و سعی کنید تا بر همین اساس برای روز آینده برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال در صورتی که کار الف از کار باارزش تر و مهم تر بود و کار ب از کار ج ارزش بیشتری داشت؛ شما باید برای روز آینده به گونه ای برنامه ریزی کنید که در ابتدا کار الف انجام بگیرد و سپس کار ب و بعد از آن هم کار ج. در این صورت شما به عنوان یک استارت آپ می توانید اطمینان داشته باشید که برنامه ریزی های لازم برای انجام دادن وظیفه های اداریتان انجام شده است. در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید. پس سعی کنید تا ترتیب و اولویت لازم برای برنامه ریزی هایتان را حتما رعایت کنید و کارهایی انجام دهید که اولویت بندی کرده اید. و برای اولویت بندی کردن کارها همیشه اول از افرادی که در این زمینه تخصص دارند مشورت بگیرید و سعی کنید تا با توجه به نظرات آنها کارتان را اولویت بندی کنید.

2) اهداف خودتان را دقیقا برای خودتان مشخص کنید

هدف هایی که شما برای خودتان تعیین می کنید را می توان به دو دسته هدف های طولانی مدت و هدف های کوتاه مدت تقسیم بندی کرد. شما باید هر دو دسته این اهداف را برای خودتان مشخص کنید و سعی کنید برای اینکه به این اهداف برسید استراتژی های مناسبی را طراحی کنید. همچنین وقتی که این اهداف را برای خودتان مشخص کردید باید آنها را برای کارکنانتان هم بازگو کنید تا آنها هم دقیقا بدانند که شما می خواهید به چه نقطه ای برسید.

شرکت های کوچکی که برای خودشان هدفی ندارند، نمی دانند باید کجا بروند بنابراین احتمال موفقیت آنها خیلی کم می شود. این در صورتی است که شرکت هایی که هدف های مناسبی برای خودشان دارند می توانند در انجام دادن کارشان موفق شوند. اما به هنگام تعیین کردن هدف باید به یک نکته بسیار مهم توجه کنید و این نکته مهم هم این است که هدف های شما باید همگی هدف هایی قابل دسترس و منطفی باشند. به عنوان مثال در صورتی که سرمایه کمی دارید نباید برای خودتان این هدف را تعیین کنید که در مدت کوتاهی (به عنوان مثال در مدت شش ماه) سرمایه خودتان را چندین برابر کنید! قرار دادن چنین اهدافی برای شرکتتان نتیجه ای جز ناامیدی نخواهد داشت. مخصوصا اینکه شرکت شما یک شرکت تازه تاسیس است و برای یک شرکت تازه تاسیس باید در ابتدا قدم به قدم پیش بروید.

3) انعطاف پذیر باشید

یکی از مهم ترین نکته هایی که شما باید در این زمینه درنظر داشته باشید این است که همواره نسبت به تغییراتی که ممکن است اتفاق بیفتد انعطاف پذیر باشد. انعطاف پذیر بودن یکی از مهم ترین پارامترهایی است که تجارت های کوچک باید به آن توجه داشته باشند. در صورتی که این کار ممکن است برای تجارت های بزرگ و عظیم و معروف خیلی سخت باشد، ولی داشتن انعاف برای تجارت های کوچک خیلی آسان است. به این دلیل که تجارت های کوچک برای شروع کردن کارشان هزینه خیلی کمی را (نسبت به هزینه ها و آمار و ارقام مربوط به تجارت های بزرگ) صرف کرده اند بنابراین در صورتی که بخواهند استراتژی های خودشان را تغییر دهند خیلی راحت تر از شرکت ها و سازمان های بزرگ می توانند این کار را انجام دهند. بنابراین عمل کردن به این توصیه انعطاف پذیر بودن برای شما به عنوان یک استارت آپ کوچک نسبت به شرکت های بزرگ خیلی راحت تر است. شما به عنوان یک تجارت کوچک باید همواره آماده باشید. باید همیشه سعی کنید برای اینکه استراتژی خودتان را تغییر دهید، آمادگی لازم را داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. به عنوان مثال در صورتی که شما در حال پیش بردن یک استراتژی هستید در صورتی که اتفاقی ناگهانی در بازار رخ دهد، شما باید بلافاصله این انعطاف پذیری را داشته باشید که استراتژی خودتان را تغییر دهید تا با شرایط جدید بازار تطبیق پیدا کنید.

4) از دیگران راهنمایی بگیرید

فراموش نکنید که شما در کار تاسیس کردن یک تجارت و پیشبردن آن تنها نیستید. البته درست است که شما باید تمام تلاشتان را بکنید تا خودتان به تنهایی این کار را انجام دهید ولی فراموش نکنید که همیشه افرادی هستند که می توانند به شما کمک کنند. به طور کلی می توان گفت که همانطور که کارآفرین شدن و ایجاد کردن یک کارآفرینی کاری نیست که شما بخواهید آن را به تنهایی انجام دهید. برای انجام دادن آن نیاز به ایجاد یک گروه می باشد؛ همانطور هم کار پیشبرد آن کاری نیست که شما بتوانید آن را به تنهایی انجام دهید و برای اینکه آن را انجام دهید حتما باید از افرادی که در این زمینه تخصص دارند مشورت بگیرید. به طور کلی استفاده کردن از تجربیات دیگران یکی از بهترین کارهایی است که شما به عنوان فردی که می خواهد کارآفرینی کند می توانید انجام دهید. می توانید از افرادی که قبلا مانند شما بوده اند و تجارت های کوچکی را تاسیس کرده اند و اکنون این تجارت هایشان را رشد داده اند بپرسید و یا اینکه از افرادی که مانند شما هستند و تازه تجارت های کوچکی را تاسیس کرده اند بخواهید تا با شما همفکری کنند. واقعا شگفت زده خواهید شد وقتی که بفهمید که این افراد چقدر می توانند به شما کمک کنند. در حقیقت میزان پیشرفتی که با استفاده از این روش خواهید کرد خیلی بیشتر از آن چیزی است که فکرش را می کرده اید!

5) کارها را به درستی زمان بندی کنید

یکی از مهم ترین پارامترهایی که می تواند در موفقیت یک کارآفرینی و تجارتی که تازه تاسیس شده است تاثیر داشته باشد، برنامه ریزی کردن درست و زمان بندی کردن کارهایی است که باید انجام شوند. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. وقتی که شما برای کارهایی که می خواهید انجام دهید به درستی برنامه ریزی می کنید، احتمال اینکه در کارهاتیتان موفق شوید خیلی زیاد می شود. شما باید تک تک وظیفه هایی را که باید به وسیله تک تک افرادی که کارمندان شما محسوب می شوند انجام شود مشخص کنید و سعی کنید تا بر این اساس برای آنها برنامه ریزی های دقیقی ایجاد کنید. آنها باید بدانند که دقیقا چگونه کارهایشان را انجام دهند و برای این کار شما باید برایشان زمان بندی های لازم را انجام دهید. وقتی که شما به عنوان یک کارآفرین کارهایی را که باید توسط کارکنان انجام شود دقیقا برایشان مشخص کنید و از آنها بخواهید که کارهای انجام شده را در زمان انجام شده انجام دهند، به این شیوه می توانید شانس موفقیتتان را خیلی بالا ببرید. اما در صورتی که برای انجام کارها برنامه ریزی مناسبی نداشته باشید، بنابراین کارمندان هم نمی دانند که باید چه کاری را چه زمانی انجام دهند بنابراین این بی نظمی ایجاد شده باعث می شود که کاری که قرار است در زمان مشخص شده انجام بگیرد به درستی انجام نگیرد و همین موضوع منجر به عقب رفتن تجارت شما می شود.

6) برای خودتان یک منشی استخدام کنید

وقتی که شما می خواهید کارهایی را که قرار است کارمندانتان انجام دهند برای خودتان مشخص کنید مجبور می شوید که با حجم عظیمی از اطلاعات مواجه شوید که باید این اطلاعات را ویرایش نمایید. این در صورتی است که ممکن است شما نتوانید به تنهایی از پس سروکله زدن به این همه اطلاعات مختلف بر بیایید. بنابراین یکی از توصیه هایی که به افرادی که تازه یک کارآفرینی جدید را تاسیس کرده اند می شود این است که برای خودشان یک منشی استخدام کنند. این منشی می تواند در امور مختلف مانند امور مالی و مواردی مانند آن به شما کمک کند. همچنین وقتی که شما برای خودتان یک منشی داشته باشید احتمال اینکه مجبور شوید که وقت زیادی را (که ممکن است بخش زیادی از اوقاتی که مربوط به اوقات فراغت و بیکاریتان هم می شود) به محاسبه کردن زمان ها و حساب و کتاب مربوط به کارهای شرکت و کارهایی که باید کارکنانتان انجام دهند اختصاص دهید کمتر شود. در حقیقت وقتی که شما برای خودتان یک منشی استخدام کنید تمام کارها را به او واگذار می کنید و او برای شما تمام جدول بندی ها و برنامه ریزی ها و زمان بندی های لازم را انجام می دهد و در نهایت نتیجه را به شما اعلام می کند و شما با استفاده از این نتیجه می توانید تصمیم بگیرید که کارهای بعدی که قرار است انجام شود چه کارهایی خواهد بود.

7) تماس فرد به فرد با مشتریان را جدی بگیرید

یکی دیگر از نکته هایی که شما باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که تماس فرد به فرد با مخاطبین و مشتریان شرکتتان را حتما به عنوان موضوعی جدی درنظر بگیرید. شرکت های خیلی بزرگ ممکن است این موقعیت را نداشته باشند که بتوانند به صورت فرد به فرد با مشتریان و مخاطبینشان روبرو شوند. شاید به همین دلیل است که بسیاری از مشتریان و مخاطبین هستند که شرکت های کوچک را نسبت به شرکت های بزرگ انتخاب می کنند! بنابراین داشتن تماس فرد به فرد و حضوری یکی از مهم ترین کارهایی است که شما به عنوان یک شرکت کوچک باید حتما انجام دهید. وقتی که شما به عنوان یک استارت آپ تماس حضوری و فرد به فردی را با مخاطبینتان برقرار می کنید می توانید منجر به بوجود آمدن یک رابطه باکیفیت و مناسب بین شما و آنها شوید. رابطه ای که به نوبه خودش باعث می شود که تعداد مخاطبین شما بسیار افزایش پیدا کند. فراموش نکنید که وقتی که شما با آنها تماس فرد به فرد و حضوری برقرار می کنید، آنها احساس می کنند که افرادی هستند که شما برای آنها ارزش قایل می شوید و به آنها اهمیت می دهید. همین موضوع باعث می شود که نسبت به شما و کاری که انجام می دهید علاقه مندی بیشتری نشان می دهند بنابراین شما به این روش می توانید در میان مشتریانتان محبوبیت بیشتری پیدا کنید و در کارتان موفق تر شوید.

8) کارکنانتان را به اندازه کافی تشویق کنید و سعی کنید با آنها ارتباط صمیمانه ای برقرار کنید

از دیگر نکته های بسیار مهمی که شما به عنوان یک کارآفرینی که یک تجارت کوچک را ایجاد کرده است باید درنظر داشته باشید این است که کارکنان خودتان را تشویق کنید و سعی کنید با آنها رابطه ای دوستانه و صمیمانه داشته باشید

در صورتی که دیدید که کارکنتان کار باکیفیتی انجام می دهند، سعی کنید تا آنها را تشویق کنید که این کار را ادامه دهند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده است که کارآفرینان و مدیرانی که کارکنانشان را تشویق می کنند، نسبت به آن هایی که این کار را نمی کنند بسیار موفق تر عمل می کنند و علاوه بر آن کیفیت کاری و بازدهی کارکنانی که تشویق می شوند نسبت به آن هایی که تشویق نمی شوند خیلی بیشتر می شود.

همچنین تحقیقات نشان داده است که مدیرانی که با کارکنانشان رابطه ای صمیمانه برقرار می کنند نسبت به آنهایی که این کار را نمی کنند در تجارتشان موفق تر عمل می کنند به این دلیل که برقرار کردن یک رابطه صمیمانه با کارکنان باعث می شود که آنها احساس کنند که شما حقیقتا به فکر آنها هستید و وقتی که با چنین تفکری کار کنند انگیزه آنها برای انجام دادن کارهای شرکت بیشتر می شود بنابراین بازدهی کاری آنها بالا می رود و نتیجه این می شود که بازدهی کار کل شرکت بالا می رود.

 

مسعود بازدید : 56 سه شنبه 25 شهریور 1399 زمان : 16:06 نظرات (0)

 

 

4 توصیه برای کارآفرین موفق شدن با صرف زمان کم


1) تمرکز زیادی داشته باشید

 

در صورتی که می خواهید در عین حال که وظیفه های دیگرتان در زندگی را انجام می دهید وظیفه تان به عنوان یک فرد کارآفرین را انجام دهید، باید یاد بگیرید که بدانید که چگونه تمرکز کنید. شما قرار است که در مدت زمان کم در طول شبانه روز، تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید. برای این کار باید سعی کنید تا یاد بگیرید که در این مدت زمان کمی که در طول شبانه روز به انجام دادن کار اختصاص داده اید، تمرکز کافی را داشته باشید.

تحقیقات ثابت کرده است که وقتی که بر روی کاری تمرکز زیادی دارید، می توانید بازدهی بیشتری را نسبت به زمانی که تمرکز کمتری دارید داشته باشید به گونه ای که با سپری کردن میزان زمانی خیلی کمتر از زمانی که افرادی که تمرکز کمتری دارند می توانید به نتیجه مطلوبی برسید. بنابراین در صورتی که می خواهید با گذراندن تعداد ساعت های کمی، یک کارآفرین موفق شوید اولین کاری که باید انجام دهید این است که سعی کنید که تمرکز خودتان را زیاد کنید تا کاری را که قرار است در 1 ساعت انجام شود، شما بتوانید آن را در نیم ساعت انجام دهید.

 

2) برنامه ریزی منظمی داشته باشید

 

از دیگر نکته هایی که شما برای اینکه با تعداد ساعت های کمتر بتوانید کار زیادی انجام دهید این است که برای خودتان یک برنامه ریزی منظمی داشته باشید. شما باید به هر کاری که می خواهید انجام دهید یک تعداد مشخصی ساعت اختصاص دهید تا به این شیوه بتوانید از زمانتان بیشترین استفاده را ببرید. برای این کار باید حتما این نکته را درنظر داشته باشید که منظم بودن و دانستن اینکه چگونه از وقتتان استفاده کنید می تواند تاثیر بسیار زیادی در موفق شدن شما داشته باشد.

وقتی که خوب فکرش را بکنید خواهید دید که شما میزان زیادی از وقت خودتان را صرف انجام کارهایی می کنید که در صورتی که این کارها را از لیست کارهای روزانه تان حذف هم بکنید، اتفاقی برایتان نخواهد افتاد. به عنوان مثال رفتن به شبکه های اجتماعی یکی از کارهایی است که شما ممکن است هر روز این کار را انجام دهید و در صورتی که آن را از برنامه خودتان حذف هم بکنید خللی در کارتان ایجاد نخواهد شد. در صورتی که شما دیگر به شبکه های اجتماعی سر نزنید، هیچ مشکلی برایتان ایجاد نمی شود.

 

3) برای خودتان هدف مشخص کنید

 

داشتن هدف یکی دیگر از پارامترهایی است که شما برای اینکه بخواهید در کار کارآفرینی با اختصاص تعداد کم ساعت ها موفق شوید باید حتما به این پارامتر توجه داشته باشید. در صورتی که شما برای خودتان هدف داشته باشید، می توانید کارتان را بهتر انجام دهید به این دلیل که دقیقا می دانید که باید چکار کنید. اما در صورتی که برای خودتان هدفی نداشته باشید، احتمال اینکه بتوانید در کارتان موفق شوید خیلی کم است. بنابراین همواره این نکته را مورد توجه قرار دهید که داشتن هدف باید برای شما خیلی مهم باشد.

وقتی که در کارتان هدفی داشته باشید شانس اینکه بتوانید در کنار وظایف روزمره کار کارآفرینی را هم انجام دهید خیلی زیاد است اما در صورتی که برای خودتان هدفی نداشته باشید این احتمال خیلی کم می شود. تمام افرادی که با مدت زمان کم تبدیل به کارآفرینانی ماهر شده اند، همگی افرادی بودند که برای خودشان هدفی داشته اند و با توجه به همین هدف هم بوده است که توانسته اند تا از ساعت های کمی که وقت داشته اند برای کارآفرین شدن استفاده کنند.

 

4) همیشه انگیزه اولیه خودتان برای کارآفرین شدن را مشخص کنید و این انگیزه اولیه را همواره برای خودتان تکرار کنید

 

قبل از هر چیزی، افرادی که زمان کمی را برای کارآفرین شدن وقت دارند و می خواهند در این کار موفق شوند باید انگیزه اصلی خودشان را برای خودشان مشخص کنند. در حقیقت آنها باید به این سوال پاسخ دهند که: "چرا من می خواهم یک کارآفرین شوم؟ چرا با توجه به مشغله هایی که در طول روز دارم این راه را برای خودم انتخاب کرده ام؟ " و سوالاتی از این قبیل.

نکته مهم دیگر این است که وقتی که شما برای خودتان انگیزه اصلیتان را مشخص کردید، باید دوباره آن را برای خودتان تکرار کنید. تکرار کردن انگیزه اصلی مهم ترین عاملی است که می تواند باعث شود که شما به انجام دادن کارتان ادامه دهید. در حقیقت همین انگیزه اصلی می تواند مانند سوختی باشد که موتور شما را برای حرکت کردن به کار بیندازد. مخصوصا در زمان هایی که ممکن است احساس ناامیدی کنید، وقتی که انگیزه اصلی را که با این انگیزه کارتان را شروع کرده اید به یادتان می آورید؛ می توانید بر آن احساسات ناامیدی فایق بیایید.

مسعود بازدید : 48 شنبه 22 شهریور 1399 زمان : 10:48 نظرات (0)

 

 

7 ویژگی برای موفق شدن در دنیای تجارت

 

موفقیت در دنیای تجارت کار آسانی نیست. افرادی که تازه وارد این دنیای جدید می شوند، برای موفق شدن در آن باید ویژگی هایی داشته باشند که آنها را از دیگران متمایز می کند و ممکن است هر کسی این ویژگی ها را نداشته باشد. در حقیقت تجارت یک هنری است که ممکن است هر کسی نتواند این هنر را داشته باشد. برخی از افراد هستند که ویژگی های کارآفرینان موفق را از همان زمانی که به دنیا می آیند دارند. برخی دیگر از افراد هم هستند که برای اینکه این ویژگی ها را داشته باشند باید سخت کار کنند. اصلا مهم نیست که شما جزء کدامیک از این دسته افراد هستید. مهم این است که شما برای اینکه موفق باشید باید حتما این ویژگی ها را داشته باشید حالا چه به صورت ذاتی با این ویژگی ها به دنیا آمده باشید و چه این ویژگی ها را با تلاش فراوان کسب کنید. در این پست قصد داریم تا برخی از خصوصیات شخصیتی که افرادی که می خواهند در دنیای تجاری موفق شوند باید داشته باشند را به شما ارائه کنیم.


1) به کارتان عشق داشته باشید!

اولین و مهم ترین ویژگی افرادی که می خواهند در دنیای کارآفرینی موفق شوند این است که آنها باید به کاری که دارند انجام می دهند عشق داشته باشند. داشتن عشق و علاقه به کار اولین شرطی است که هر فردی که می خواهد کارآفرین شود باید داشته باشد.

همواره این موضوع را به خاطر داشته باشید که هیچ کسی نمی تواند به اهدافی که در این زمینه برای خودش تعیین کرده است برسد مگر اینکه به کاری که در حال انجام دادن آن می باشد شدیدا علاقه داشته باشد. شما به عنوان کارآفرین و به عنوان فردی که می خواهد وارد دنیای تجارت شود باید به کاری که می خواهید انجام دهید عشق داشته باشید و سعی کنید این کار را از صمیم قلب دوست داشته باشید.

وینستون چرچیل، روزگاری گفت: "موفقیت یعنی توانایی رفتن از یک شکست به شکستی دیگر بدون اینکه ذره ای از علاقه شما به انجام این کار کم شده باشد!"

شما به عنوان یک کارآفرین ممکن است شکست بخورید. ولی نباید ناامید شوید. شما باید این توانایی را داشته باشید تا وقتی که شکست خوردید دوباره بلند شوید!


2) انعطاف پذیر باشید

داشتن انعطاف پذیری یکی دیگر از خصوصیات مهمی است که افرادی که می خواهند در زمینه کارآفرینی موفق شوند حتما باید داشته باشند. اینکه شما این توانایی را داشته باشید که خودتان را با تغییراتی که بوجود می آید تطبیق دهید برای کارآفرین شدنتان موضوعی بسیار لازم و اساسی می باشد. در حقیقت بسیاری از کارآفرینان هستند که وقتی که کاری را شروع می کنند، می بینند که برنامه ای که برای انجام دادن این کار داشتند با اتفاقاتی که برایشان افتاده است کاملا متفاوت می باشد. بنابراین دچار یک تناقض می شوند. اکنون اگر آنها انعطاف پذیری لازم را برای تطبیق دادن خودشان با شرایط جدید حقیقی نداشته باشند، بسیار شکننده می شوند و به سرعت شکست می خورند. ولی در صورتی که آنها بتوانند خودشان را با حقیقت های موجود (که در برخی از موارد ممکن است کاملا متفاوت از آن چه که انتظارش را داشته اند باشد) تطبیق دهند می توانند از شرایط جدید هم استفاده مناسب را بکنند بنابراین در کارشان موفق می شوند. بنابراین داشتن انعطاف پذیری و این توانایی که شما به عنوان یک کارآفرین بتوانید خودتان را با شرایط موجود تطبیق دهید خیلی مهم است.


3) دید کارآفرینانه داشته باشید

یکی از مهم ترین ویژگی های فرد کارآفرین و یا به بیان بهتر تمایز میان فردی که کارآفرین است و افراد معمولی این است که کارآفرینان سعی می کنند تا از هر موقعیتی بهترین استفاده را بکنند. آنها همیشه در تلاشند تا ایده های جدید را برای خودشان ایجاد کنند و یا ایده های موجود را تغییر دهند. و البته یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود که آنها تبدیل به کارآفرین شوند هم دقیقا همین موضوع است. بنابراین داشتن دید درست و کارآفرینانه نسبت به موقعیت های مختلفی که ممکن است برایتان پیش بیاید یکی از نکته های بسیار مهمی است که شما به عنوان فردی که قرار است کارآفرین شود باید به این نکته توجه کنید. افرادی که دید کارآفرینانه ای نسبت به همه چیز دارند می توانند در کار کارآفرینی موفق شوند به این دلیل که آنها دنیا را از دریچه چشمان یک فرد نکته سنج و کارآفرین نگاه می کنند بنابراین می توانند از هر موقعیتی که برایشان ایجاد می شود بیشترین استفاده را بکنند.


4) ایده هایتان را اجرا کنید

یکی دیگر از ویژگی های افرادی که کارآفرینانی موفق می شوند این است که این افراد سعی می کنند تا به جای اینکه در فاز نظریه پردازی باقی بمانند، ایده هایشان را عملی کنند. این موضوع برای کارآفرین شدن بسیار اهمیت دارد به این دلیل که شما تنها زمانی کارآفرین می شوید که بتوانید پا در عرصه عمل و عمل گرایی بگذارید در غیر این صورت اگر بخواهید که صرفا در حد حرف و ایده باقی بمانید کاری از پیش نمی برید.

در حقیقت هنگامی که صحبت از ایده داشتن می شود، تعداد زیادی از افراد هستند که ایده های جدید و جالبی دارند ولی هنگامی که صحبت از عمل کردن به این ایده ها می شود در حقیقت تعداد کمی از این افراد هستند که ایده هایشان را پیاده سازی می کنند. بنابراین یکی از مهم ترین نکته هایی که شما باید درنظر داشته باشید این است که این توانایی را داشته باشید که بتوانید ایده هایتان را بگیرید و بتوانید آنها را اجرا کنید. البته داشتن چنین توانایی کاری است که نمی توان آن را به راحتی انجام داد و در حقیقت این کار تنها از یک "کارآفرین" بر می آید.


5) با استرس کنار بیایید

کارآفرینی فرآیندی پیچیده است که هم بسیار زمان بر می باشد و هم اینکه ممکن است برای شما استرس بسیار زیادی تولید کند و همانطور که می دانید یکی از مهم ترین عواملی که ممکن است باعث شود که عملکرد جسمی و روحی شما به عنوان یک کارآفرین پایین بیاید همین استرسی است که شما ممکن است برای انجام دادن کارهایتان داشته باشید. ممکن است سوالات زیادی ذهن شما را مشغول کند از جمله این که: آیا کارم درست می شود؟ آیا می توانم کارآفرین موفقی باشم؟ آیا می توانم آنطور که باید و شاید پروسه کارآفرینی را بدون اینکه مشکلی برایم ایجاد شود پیش ببرم؟ و سوالاتی از این قبیل. بنابراین شما برای اینکه یک کارآفرین موفق شوید باید این توانایی را داشته باشید که تحت شرایط استرس زیاد هم همان کارایی همیشگی خودتان را داشته باشید چون در غیر این صورت عملکرد شما به عنوان یک کارآفرین بسیار پایین می آید بنابراین احتمال اینکه در کارتان شکست بخورید خیلی زیاد می شود چون بخش اعظم توانایی هایتان به دلیل استرس از بین می رود.


6) مهارت های اجتماعی خودتان را ارتقا دهید

از دیگر ویژگی های کارآفرینان که می تواند به آنها کمک کند تا در کارشان موفق شوند این است که آنها باید مهارت های اجتماعی خودشان را بالا ببرند. آنها به عنوان یک کارآفرین باید سعی کنند تا ارتباطات اجتماعی خودشان را بیشتر کنند و علاوه بر آن باید سعی کنند کاری کنند که میزان مقبولیت آنها بیشتر شود.

شما به عنوان فردی که قصد دارد تا یک شرکتی برای خودش تاسیس کند، وظیفه دارید که به دیگران نشان دهید که اهدافتان از انجام دادن این کار چیست و قرار است کار را چگونه انجام دهید. این نشان دادن خودتان و اهدافتان در گرو این است که شما چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنید. همچنین از آن جایی که کار کارآفرینی یک کار گروهی است؛ برای اینکه در این کار موفق شوید باید بتوانید توانایی مدیریت کردن تیمتان را داشته باشید و بتوانید به خوبی اعضای تیمتان را در کنار هم جمع کنید و بتوانید آنها را به خوبی مدیریت کنید. در صورتی که کارآفرینی باشید که توانایی مدیریت کردن اعضای تیمش را ندارد، نمی توانید در کار گروهی موفق شوید بنابراین در کارتان شکست خواهید خورد.


7) نظم داشته باشید

داشتن نظم و انضباط هم یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های شما به عنوان فرد کارآفرین است. شما به عنوان کسی که می خواهد یک تجارت را شروع کند باید یاد بگیرید که چگونه از وقت و انرژی خودتان استفاده کنید و برای اینکه بهترین استفاده را از وقت و انرژی خودتان بکنید بهترین روش این است که در کارتان نظم داشته باشید. وقتی که شما کارتان را منظم انجام می دهید، می توانید بهترین استفاده را از انرژیتان بکنید و همین موضوع باعث می شود که در کارتان پیشرفت کنید. داشتن نظم و انضباط همچنین می تواند برای شما مزیت های دیگری هم داشته باشد. از جمله اینکه وقتی که به کارتان نظم می دهید، می توانید برای خودتان برنامه ریزی کنید و کارهای زیادی را که دارید به بازه های کوچک تری تقسیم کنید و برای خودتان مقرر کنید که این میزان کار را در چه بازه زمانی انجام دهید. این کار به شما کمک می کند که در همان ابتدا نسبت به انجام دادن کار استرس کمتری داشته باشید و به صورت برنامه ریزی شده تر و سیستماتیک تری در کارهایتان پیش بروید.

مسعود بازدید : 53 دوشنبه 17 شهریور 1399 زمان : 10:14 نظرات (0)

 

 

کارآفرینی و بارداری: 5 نکته که باید حتما بدانید!

 

مادر شدن یکی از بهترین اتفاقاتی است که برای هر زنی ممکن است اتفاق بیفتد. ولی وقتی شما مادر می شوید، به عنوان یک مادر وظیفه دارید تا بخش زیادی از زمانتان را با فرزندتان سپری کنید. خانم هایی که تازه مادر شده اند؛ باید مراقب باشند که سلامتی فرزندشان به خطر نیفتد. بنابراین آنها ناچار می شوند تا بخشی از زمان فراغت از کارشان را هم به مراقبت کردن از فرزندانشان بپزدازند. البته این موضوع ممکن است برای بسیاری از آنها موضوع ناراحت کننده ای باشد. آنها ممکن است احساس کنند که نمی توانند هر دوی این کارها را با هم انجام دهند و در عین حال نمی توانند نسبت به دوره قبل از بارداری، در کارشان موفق عمل کنند. این موضوع مخصوصا زمانی پررنگ می شود که این مادران، "کارآفرین" هم باشند. در حقیقت بسیاری از این افراد ممکن است با این تناقض عمده در زندگیشان روبرو شوند که چگونه می توانند در عین حال که مادر شده اند، روال کارشان را به عنوان یک کارآفرین مانند گذشته به پیش ببرند؟

وقتی شما مادر می شوید، فصل جدیدی از زندگیتان آغاز می شود. وظیفه مادر بودن وظیفه سنگینی است. وقتی کسی مادر می شود باید به عنوان یک مادر، فکر سلامتی فرزندش هم باشد و این خود باعث می شود که بخش زیادی از زمان و انرژی او گرفته شود. همین موضوع باعث می شود که در طول دوره بارداری بسیاری از خانم ها نتوانند مانند دوره قبل از بارداری کار کنند. این موضوع مخصوصا برای خانم هایی که کارآفرین هستند پررنگ تر هم می شود تا جایی که بسیاری از این افراد نمی دانند که باید چگونه خودشان را با شرایط جدید وقف دهند. بنابراین این افراد باید بتوانند یک تعادل مناسبی بین ایفا کردن نقششان به عنوان کارآفرین و ایفا کردن نقشی که در آینده قرار است به عنوان یک مادر به عهده بگیرند برقرار کنند. تعادلی که به آنها کمک کند که نقششان به عنوان کارآفرین و به عنوان مادر آینده کمرنگ نشود در این صورت است که آنها می توانند هم در آینده از مادر بودن لذت ببرند و هم کارآفرین موفقی باشند. به این شیوه می توانند در عین حال که زندگی خصوصیشان را به خطر نمی اندازند؛ کارآفرین موفقی هم باشند. در این پست قصد داریم تا 5 ترفند را که به شما کمک می کند تا در عین حال که یک کارآفرین موفق هستید خللی به زندگی خانوادگیتان هم وارد نشود ارایه کنیم.

1) برای طی کردن دوران بارداری خودتان یک برنامه ریزی منظم داشته باشید

یکی از مهم ترین نکته هایی که شما به عنوان یک فردی که قرار است به زودی مادر شود باید به آن توجه داشته باشید این است که برای خودتان برنامه ریزی کنید. مادر بودن در آینده نزدیک مقدار زیادی از وقت شما را خواهد گرفت بنابراین در صورتی که می خواهید علاوه بر اینکه کارآفرین شوید در آینده یک مادر خوب شوید؛ باید برای این کار برنامه ریزی کنید. در این جا چگونگی مدیریت کردن انرژی خیلی اهمیت دارد و شما برای اینکه تعادل مناسبی را میان انجام وظیفه هایتان به عنوان فردی که خودش را برای مادر بودن آماده می کند و رسیدگی کردن به کارها به عنوان یک کارآفرین انجام می دهد باید به خوبی یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید که بتوانید با تنظیم کردن وقت و انرژی بیشترین بهره را از زمان ببرید.

2) سعی کنید در دوران بارداری به موضوع هنر "تقسیم کار" اهمیت بیشتری بدهید

کار کارآفرینی یک کار تیمی است. هیچ کس نمی تواند ادعا کند که به تنهایی می تواند این کار را انجام دهد. شما هم به عنوان یک کارآفرین باید بتوانید این کار را به صورت تیمی انجام دهید. بنابراین یکی از هنرهای مهمی که باید در دوران بارداری به عنوان یک کارآفرین یاد بگیرید هنر تقسیم کار است. هنگامی که شما کارتان را با اعضای دیگر تقسیم می کنید می توانید انتظار داشته باشید که در دوران بارداری بخشی از وظایف و مسئولیت ها از دوش شما برداشته می شود. به عنوان مثال در صورتی که همکاری داشته باشید که بخشی از کارهایی که شما انجام می دهید را انجام می دهد، می توانید برخی اوقات (وقتی که وقت نداشتید) کارهایتان را به این فرد بسپارید تا او بجای شما آنها را انجام دهد. بنابراین کارآفرینانی که هنر تقسیم کردن وظایف گروهی را می دانند می توانند در دوره بارداری در کارشان نسبت به کارآفرینان دیگر موفق تر عمل کنند.

3) در مدت بارداری سعی کنید از تغییرات عمده در کارتان بپرهیزید

درست است که یکی از ویژگی های کارآفرینان این است که همواره به دنبال تغییرات عمده هستند و همیشه حاضرند تا این تغییرات را بپذیرند؛ ولی با این وجود در دوران بارداری پیشنهاد می شود که چنین رویکردی نداشته باشید. در حقیقت توصیه می شود که رویکرد کاملا متضادی را در این دوران اتخاذ کنید. شما اکنون در مرحله ای هستند که قرار است یک فرزند به زندگیتان وارد شود. این خودش می تواند بزرگترین تغییر برای زندگی شما باشد. بنابراین بهتر است برای اینکه توانایی پذیرش این تغییر را داشته باشید؛ سعی کنید حداقل در دنیای کارتان یک رویکرد ثابت را برای این مدت کوتاه اتخاذ نمایید.

4) در دوران بارداری برای کارتان محدودیت هایی ایجاد کنید

بسیاری از کارآفرینان فکر می کنند که دوران بارداری دورانی است که دیگر باید از کار دست بکشند و استراحت کنند. ولی یک دقیقه صبر کنید! فراموش نکنید که شما یک کارآفرین هستید! و به عنوان یک کارآفرین، اینکه تصمیم بگیرید که به یک باره کارتان را در این مدت رها کنید کار درستی نمی باشد. شما باید سعی کنید تا برای کارتان محدودیت هایی ایجاد کنید ولی کارتان را انجام بدهید. بنابراین می توانید به جای این کار برای خودتان محدودیت هایی ایجاد کنید و کمتر کار کنید. یا اینکه می توانید فردی را استخدام کنید که زمان هایی که شما نمی توانید به کارها رسیدگی کنید این فرد به جای شما به کارها رسیدگی کند. این کار همچنین روحیه شما را هم به عنوان یک کارآفرین حفظ می کند و به شما کمک می کند تا منظم تر باشید.

5) در طول دوره بارداری خودتان را برای پایان بارداری و برگشتن به کار آماده کنید

شما در طول دوران بارداری هم باید خودتان را برای پایان این دوره و برگشتن به زندگی طبیعی آماده کنید. برای این کار باید فعالیت های کارآفرینانه خودتان را قطع نکنید (همانطور که در مورد بالا اشاره شد شما باید تنها این فعالیت ها را محدود کنید) و علاوه بر آن باید برای مرحله بعدی خودتان را آماده کنید تا بتوانید با قدرت بیشتری به کار برگردید و کارتان را ادامه دهید.

اگر به توصیه هایی که در بالا ارائه شد عمل کنید و اگر برای خودتان یک برنامه ریزی صحیح داشته باشید و تمام اصول صحیح برای این کار را انجام دهید؛ می توانید امیدوار باشید که مادر شدن شما هیچ تاثیری بر روی موقعیتتان به عنوان یک کارآفرین نداشته باشد و علاوه بر اینکه یک کارآفرین موفق هستید، بتوانید یک مادر خوب هم باشید!

 

مسعود بازدید : 63 دوشنبه 17 شهریور 1399 زمان : 9:39 نظرات (0)

 

5 نکته برای اینکه یک کارآفرین موفق شوید!

 

1) اجازه ندهید که شرایط و پیشینه ای که دارید بر روی موفقیت و یا شکستتان تاثیر بگذارد

اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که حواستان باشد که نگذارید که شرایطی که در گذشته داشته اید و مشکلاتی که با آنها مواجه بوده اید بر روی موفقیتتان تاثیری داشته باشد. شما به عنوان فردی که قرار است تبدیل به یک کارآفرین موفق شود اولین کاری که باید انجام دهید این است که با تمام قوا به سمت جلو حرکت کنید و نگذارید که مشکلات شما را از پا در بیاورند. شما باید بدون توجه به گذشته تان به تلاش و کوشش در این زمینه ادامه دهید و از همه مهم تر اینکه نباید بگذارید تا "این تجربه های گذشته" بر شما چیزه و مسلط شوند و نگذارند تا شما به راهتان ادامه دهید. شما باید این نکته را به یاد داشته باشید که در هر جای کره زمین که هستید؛ در صورتی که اراده لازم را داشته باشید می توانید برای خودتان یک کارآفرینی ایجاد کنید و می توانید پولدار شوید.

2) از هر تصمیمی که می خواهید بگیرید، "احساسات" را خارج کنید.

یکی از مهم ترین نکته های دیگری که شما باید به عنوان فردی که تازه می خواهد یک کارآفرینی را ایجاد کند در نظر داشته باشید این است که نباید به احساساتتان خیلی توجه کنید. در صورتی که شما بخواهید برای خودتان تصمیمی بگیرید، در صورتی که بخواهید در این تصمیم گیری احساساتتان را دخالت دهید، ممکن است نتوانید آن طور که باید و شاید کار تصمیم گیری را انجام دهید. بنابراین شما باید به هنگام تصمیم گیری صرفا از منطق خودتان استفاده کنید و احساسات را از خودتان دور کنید. احساسات، حالا چه احساسات هیجان باشند و چه احساسات ترس و چه احساسات دیگر، می تواند بر روی تصمیمات بعدی که شما می گیرید اثرات بسیار بدی داشته باشند و همین موضوع می تواند منجر به این شود که نتوانید آن طور که می توانید تجارتتان را تاسیس کنید.

برای اینکه تجارتتان را تاسیس کنید نیاز به این دارید که یک مغز کاملا منطقی داشته باشید که بر این اساس بتوانید تصمیم گیری هایی را که می خواهید بگیرید. در صورتی که اجازه دهید که وجود احساسات در این مغز منطقی شما خللی وارد کند نمی توانید انتظار داشته باشید که در این کار موفق شوید.

3) داشتن هدف نقش بسیار مهمی دارد

شما برای اینکه هر کاری را انجام دهید باید قبل از آن برای انجام دادن کارتان یک هدف داشته باشید. در صورتی که هدف مناسبی برای انجام دادن کارها نداشته باشید، نمی توانید انتظار داشته باشید که کارهایتان به درستی انجام شود.

انجام کار کارآفرینی نیز بیشتر از هر چیز دیگری مستلزم این است که شما برای خودتان یک هدف مشخصی تعیین کنید. در صورتی که شما برای خودتان هدف داشته باشید می توانید راهتان را به خوبی پیدا کنید و سعی کنید تا بر این اساس به جلو حرکت کنید. اما در صورتی که راه مناسبی برای خودتان انتخاب نکرده باشید نشان دهنده این است که برای خودتان هدفی ندارید بنابراین ممکن است دچار مشکل شوید.

بنابراین داشتن هدف از کلیدی ترین و مهم ترین نکته هایی است که شما برای اینکه تبدیل به یک کارآفرین مناسب شوید باید در نظر داشته باشید و در صورتی که برای خودتان یک هدف معین انتخاب نکرده باشید نمی توانید انتظار داشته باشید که کارتان به خوبی انجام شود بنابراین در صورتی که هدف داشته باشید می توانید انتظار داشته باشید که تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید!

4) صبور باشید اما هرگز "کار امروز را به فردا نیندازید!"

یکی از بهترین و مهم ترین ویژگی هایی که یک کارآفرین می تواند داشته باشد صبور بودن است. شما باید در کارتان صبور باشید و انتظار نداشته باشید که همه چیز به یک باره برایتان فراهم شود. در صورتی که چنین انتظاری را دارید، مانند کسی هستید که فکر می کند که باید ره صدساله را در یک شب طی کند! چنین انتظاری کاملا دور از ذهن می باشد. بنابراین در صورتی که می خواهید در کار کارآفرینی و تاسیس کردن یک شرکت موفق شوید، باید حتما بدانید که افرادی که در این زمینه موفق شده اند افرادی هستند که همیشه صبور بوده اند و حاضر شده اند تا بخش زیادی از انرژی روحی و جسمی خودشان و همچنین بخش زیادی از وقتشان را صرف انجام این کار کنند.

اما یک نکته خیلی مهم دیگر که شما باید به آن توجه کنید این است که در عین حال که باید صبور باشید و صبوری پیشه کنید، هرگز نباید کار امروزتان را به فردا بیندازید! در حقیقت باید حتما این نکته را در نظر داشته باشید که "فردا دیر است! از همین امروز شروع کنیم!" در این رابطه یک اصطلاح قدیمی هم وجود دارد: "کار امروز را به فردا مینداز!"

5) بر ترس هایتان غلبه کنید

نکته بسیار مهم دیگری هم در این زمینه وجود دارد و آن هم این است که شما باید بر ترس هایی که در این زمینه دارید غلبه کنید. وقتی که می خواهید کار کارآفرینی را شروع کنید، باید این نکته را درنظر داشته باشید که ترس های زیادی وجود دارد که شما باید بر این ترس ها غلبه کنید. در حقیقت، افرادی که پا به عرصه کارآفرین شدن می گذارند افرادی هستند که برای اولین بار خودشان را با یک دنیای جدید روبرو می بینند که ممکن است در بسیاری از موارد برایشان ترسناک باشد. شما به عنوان فردی که تازه می خواهد کارآفرین شود باید تمام تلاشتان را بکنید تا به این ترس ها غلبه کنید. در صورتی که کاری کنید که این ترس ها به شما غلبه کنند (در صورتی که تسلیم این ترس ها شوید!) همین ترس ها باعث می شوند که ضررهای زیادی به شما وارد شود. به همین دلیل شما باید بدون ترسیدن و بدون اینکه احساس کنید که مغلوب این ترس ها شده اید، کارتان را به عنوان یک کارآفرین شروع کنید و با شجاعت به این دنیای جدید پا بگذارید!

 

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    لینک دوستان
  • مشاوره تحصیلی و شغلی
  • اپلیکیشن
  • طراحی سایت
  • چاپ و انتشار کتاب
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • اخبار دانشجویی
  • وبلاگ آموزش تخصصی مقاله نویسی
  • پایان نامه
  • مفاهیم و اصول برندینگ
  • نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
  • روش های مهاجرت و گرفتن اقامت
  • طنین و طراوت، وبلاگ تخصصی سالمندان
  • دیجیتال مارکتینگ
  • هنرگرافیک و طراحی لوگو
  • تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی
  • کسب درآمد اینترنتی
  • تازه های صادرات و واردات
  • آموزش زبان، مکالمات و مکاتبات تجاری و بازرگانی
  • ایده های کارآفرینی و استارتاپ
  • وبلاگ تخصصی دکتر سبزعلی یمقانی
  • روانشناسی مثبت
  • مجلات معتبر علمی
  • روان شناسی صنعتی و سازمانی
  • آرایشگری
  • خبر فوری
  • داروخانه معنوی
  • خبر های استخدامی تهران
  • آیا میدانستیدهای حقوقی
  • مد و فشن
  • زیبایی
  • ستارگان سینما
  • بازاریابی و فروش
  • ستارگان سینما
  • کارآفرینی
  • راهنمای نوین انواع تبلیغات
  • بهترین خانواده
  • پزشکی و سلامت
  • طنز و سرگرمی
  • اخبار و رسانه ها
  • هنر مدرن
  • سفر و توریسم
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 62
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 149
  • بازدید ماه : 298
  • بازدید سال : 2,341
  • بازدید کلی : 13,561